HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Aurinkoinen tervehdys kaikille :flower:

Toivottavasti mukaan vielä pääsee yksi heinämammeli täältä Lpr:n suunnalta. LA olisi ennusteen mukaan 15.7 ja poika olisi tulossa rakenneultran mukaan :heart:
Meitä saa kutsua Brigantiaksi ja Rusinaksi ( rv koossa 32+0 )

Itselläni oma raskausaika on mennyt mukavasti, pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan. Mistä pitäisi olla hyvinkin tyytyväinen, sen sijaan selkäkipuja ja liikkumisen vaikeutta on löytynyt sitäkin enemmän. Maaliskuussa jouduin Keskussairaalaan keuhkoveritulppa epäilyn vuoksi, onneksi mitään ei kuitenkaan löytynyt. Hengitysvaikeuksia ja kipua rintalastan kohdalla ja sairaalareissun jälkeen kipu rintalastalla jatkui mahdottoman pitkään. Aikaansa myöten kipu hellitti ja pystyin jatkamaan normaalia arkea.

Painoa on tullut lähtöpainosta (52kg) rapeat 10kg ja verenpaineet ovat olleet 116/68 pinnoilla, eli ihan ok. Hb laski 108 edellisen mittauksen mukaan, joten nyt ollaan lisäraudalla liikenteessä. Kohdunpohjankorkeus mitattiin eilen neuvolassa (19.5) ja oli 27,5. Kaksi viikkoa sitten mitattiin neuvolassa ja oli 28, miten kummassa se voi olla nyt pienempi :( ?!
Neuvolatäti rauhotteli minua, mutta minä oman neuroottisuuteni takia ajattelen tietysti kaikenlaista... Toivottavasti kaikki on hyvin.

Huomenna ensimmäinen perhevalmennus neuvolassa ja ensi kuussa mennään synnytysvalmennukseen. Huomenna pitääkin ottaa ja soittaa aika =)

Tässä tällainen lyhyehkö esittely, lisää vielä tulossa jatkossa!

Brigantia & Rusina 32+0
 
Äitee2:eek:nnea pojanpalleroista!Miulla on ainakin ollut "omat kivat",kun oon ukon ja pojan kans nauranu et miulla on kilkit masussa...Siullapa vielä kahet(miun omaa huonoa huumoria).

Titta:Kiva kuulla et masuasukki kasvaa hyvin vaikka sf-mitta on ollunna pieni ja siitä on aiemminkin ollut puhetta.Meillä kaikilla on varmasti ihan omanlaisensa kohtu,miulla varsinkin,kun on jyrkästi vasemmalle ja taaksepäin kallellaan.Sen takia masunmuotokin on todella outo.Ei niinkuin esim Smilexilla ihanan pyöreä!

Brigantia:Tervetuloa isomahaisten heinämammojen joukkoon.Tiällä myö purppastaan ilot ja surut keskenämme!Vaikeeta on välillä ollut mut onnex on näitä ihania kanssasisaria :hug: samassa tilanteessa.Kaikki kunnia heille!

Ievaliina taas ja edelleen riehuva pikkumies
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Äitee2:eek:nnea pojanpalleroista!Miulla on ainakin ollut "omat kivat",kun oon ukon ja pojan kans nauranu et miulla on kilkit masussa...Siullapa vielä kahet(miun omaa huonoa huumoria).

Titta:Kiva kuulla et masuasukki kasvaa hyvin vaikka sf-mitta on ollunna pieni ja siitä on aiemminkin ollut puhetta.Meillä kaikilla on varmasti ihan omanlaisensa kohtu,miulla varsinkin,kun on jyrkästi vasemmalle ja taaksepäin kallellaan.Sen takia masunmuotokin on todella outo.Ei niinkuin esim Smilexilla ihanan pyöreä!

Brigantia:Tervetuloa isomahaisten heinämammojen joukkoon.Tiällä myö purppastaan ilot ja surut keskenämme!Vaikeeta on välillä ollut mut onnex on näitä ihania kanssasisaria :hug: samassa tilanteessa.Kaikki kunnia heille!

Ievaliina taas ja edelleen riehuva pikkumies
Jostain syystä tää kone taaskin temppuilee enkä saa poistettua tuota omituista hymiötä tuolta ylätekstistä...
 
RouvaSumppisuu
Laitanhan minä äiteelle pojat ja Brigantian myös lisäilen, tervetuloa vaan =) !

Katsotaan osaanko käyttää meidän uutta kuvankäsittelyohjelmaa, jotta saan kuvan pienennettyä...hetkonen.

Jee, se toimii :D eli tuossa tänään otettu kuva rv. 33+

Nyt raparperikiisselin tekoon ja kevyt vaniljakastiketta päälle, njam!

Sumppis

Muoks. tässä vielä muutama päivä takaperin otettu kun oikein innostuin :D
 
Sukkapuikko kivusta vielä: Niin tää ei oo mitään liitoskipuihin viittaavaa kipua eikä sellaista repivää tunnetta. Mulla on ollu noita liitoskipuja jo viikolta 20 asti ja on niitä nytkin. Se tunne on aivan tyysti toinen. Hankalahan tällaisia kipuja on kuvailla kun kaikki ne tuntee omanlaisesti ja mieltää erilaiset kuvaukset erinlailla. Huomenna aamulla soitan kyllä neuvolaan jos laittais tarkistukseen sinne lääkärille. Tänään ei noita kipuja ole niin paljon ollut kuin eilen, mut on kuitenkin ihmeen usein.

Tervetuloa uusille mukaan :wave:

Nyt ei tässä taas ihmeempiä ollutkaan joten :wave:

Kojo 32+5
 
eilisiä päksi kuulumisia

jouduin sinne kotrolliin sen takia kun on kuulemma liikaa lapsivettä ja vauvan koka katottiin samalla....no pissa oli puhas ja paineet tietysti nous kun jännitti muutenkin....ultralla lääkäri kato sitten ja totes et painoarvio on n.2.100 g ja vauva liikkuu hyvin..jouduin käyrälle sitten ja sen jälkeen se lääkräi tulee mulle selittää että napanuorassa on blogi joka estää että veri ja ravinto ei virtaa kunnolla vauvalle ja että joudun osastolle tarkailuun ja saan kortisooni piikin vauvan keuhkoja kypsyttää ja 2h aikaa käydä kotona viedä lapsille mummolaan puhtaita vaateita ja ym tarpeelista...ja tuumas et huomenna kattoo se ylilääkäri mitä tehdään ...

osastolla multa otettiin sitten vielä raskausmyrkytys seula joka oli puhdas ja käyrät oli hyvät vilkas vauva =) =) paineet oli hiukan viel kohollaan mutta laskemaan päin ja ei kuulemma ihme et oli kun oli jännitänny paljon..

tänään aamulla sitten ekaksi pissa oli ihan puhdas ja paineet todella hyvät..sitten ootettiin vieruskaverin kans et ylilääkäri kiertää ja kertoo meille mitä on suunitelmis....ja hän kun totes että kumpikaan meistä ei ole enään ilalla sitten siinä huoneessa ja passitti meijät vielä ultraan alakertaan jossa halus nähdä ite kaiken...mulle anntettiin toinen kortisooni piikki sitten kans...
menin ekaks lääräri ultraan ja hän totes että vauva on käteen korkeintaan n.1.600g eli painoarvio laski heti ja lapsivettä on ihan normaalisti... rakenteet on vauvalla hyvät ja kaikki sormet ja varpaat on....sitten siitä blogista se sano että pientä häikkää sielä on mutta ei mitään semosta mikä nyt aiheutas toimenpiteitä muutakun seurantaan sitten vaan ultraan sinne ja totes että tulee samaa luokaa painoltaan tämä vauva kun kaksi edelistäkin mutta tätä seurataan nyt jos ei rupee lihomaan kun keho vastaa kuulemma rv 29 ja muuten on ihan ok sitten mietitään käynistystä etuajassa jotei istukka rupee surkastuu....ja käsky oli mennä neuvolaan viel täs aikojen välissä...

täs pikasee jotain ja kaikki ei tuu mieleen nyt ja olo on vähän sekava kun ei oikein kaikee viel ole sisäistänny :/ :/

seuraava aika jo to 29.5 sitä ootellessa

bambiino ja pömppis rv 33+0
 
Huomenta!

Piiiitkä yö takana.. koko yönä en nukkunut silmäystäkään. Alaselkää on särkenyt kovasti ja ajatukset pyörinyt töihin lähdössä. Stressaan ihan älyttömästi tästä asiasta ja näköjään meni sitten yöunetkin.

Klo 5 aamulla tulin sitten siihen tulokseen, että soitan heti aamulla päivystysajan omalle lääkärille tän selkäsäryn ja nukkumattoman yön takia! En kyllä todella aio mennä tänään töihin!!

Saas nähdä miten käy.. Pitäkää peukut ja varpaatkin pystyssä, että lääkäri ymmärtäisi mun tilanteen ja jatkaisi mun sairaslomaa..

Mukavaa päivänalkua kaikille!
Ilmoittelen myöhemmin miten kävi.

tannuli 30+5
 
Täällä Tannulille toisella aamuvirkulla peukut pystyssä! =) En tiiä mikä kumma se saa näin aikasin heräämään. Tänäänkin silmät aukes tuossa kuuden maissa ja vaikka tuntu että väsyttää vielä niin ei se uni vaan tullu. Toivottavasti olis jotain ohimenevää.

bambiino minä jo ajattelin, että kun pääsen sinun jutun loppuun niin teilläkin on jo nyytti maailmassa! Mutta toisaalta ethän sinä sillon varmaankaan olis ollu kirjottamassa :ashamed: :D No mutta hyvä kuitenkin että tsekkasivat ultralla vielä uudemman kerran ja asiat ei ollukaan ihan niin hullusti kun eka lääkäri väitti. Toivottavasti pikkuinen kuitenkin vielä vähän kasvaisi siellä!

Mulle iski eilen iltapäivällä ihan yhtäkkiä kaameet liitoskivut. Pikkusenkaan kun jalkoja liikutti, niin lonkkiin ja häppäriin koski ihan julmetusti. Muutama tunti menikin sitten aika makuuasennossa kun muutaman askeleenkin otto oli melkosta ähellystä ja kipua. Onneks ne meni kuitenki sitten ohi ja illalla ei ollu enää ollenkaan niin pahana.

Parin tunnin päästä olis neuvolakin. Eilen illalla täyttelin sen sairaalan esitietolomakkeen ja saatiin mietittyä nimivaihtoehdotkin siihen, jee! Meillä kun on ollut vähän vaikeuksia päästä asiasta yksimielisyyteen. Varsinkin pojalle on ollu tosi hankala löytää mieleistä nimee, tytölle taas on ollu likkaakin vaihtoehtoja. Minä kun en tykkää että nämä asiat jää sinne viimesille päiville ennen ristiäisiä :D

Jaahas, mutta lähtis hakemaan aamun lehden ja nauttis aamukahvit nyt kun muut vielä nukkuu. Että on tässä aikasin heräämisessä puolensakin, kun saa nauttia vähän aikaa tästä aamun rauhasta, mikä on kyllä päivän paras hetki. Varsinkin kun aurinkokin jaksaa taas pienen tauon jälkeen paistaa täydeltä terältä.

Hyvää keskiviikko päivää kaikille!

Änkkäpöö ja Toivoilona, tasan 32
 
Paljon on taas tullut kirjoitusta.... =) koitanpa nyt edes vähän kommentoida.

Titta-83 Ihanaa, että sinulla tuo painokontrolli meni hyvin ja huolta ei ole. :hug:

Bambiino: Hui, kylläpä osasivat sinua säikytellä nuo lääkärit, itse olisin varmaan ollut ihan hermoromahduksen partaalla. Hyvä että pikkuinen saa vielä jäädä masuun kasvamaan ja toivottavasti saa viihtyä siellä loppuun saakka ilman ongelmia!

Brigantia Tervetuloa joukkoomme mahtavaan ja tervetuloa jutustelemaan tuonne Kaakonkulman mammoihin myös, jos kiinnostaa! :)

Omaan ).( kuuluu tällä hetkellä hyvää, huomenna on se kokoarvio-ultra ja sitten ollaan taas viisaampia. Vauva liikkuu reippaasti ja siksi ei vielä tuo huominen jännitä, mutta huomenna sitten siitä lisää.

-Anniel ja vekkuli 31+6
 
Muuttolaatiokoiden keskeltä heippistä vaan kaikille
Ihana masukuva rouva sumppisuu!

Uudelle heinämammalle terveutuloa joukkon kirjavaan!
Sussoolle kovasti voimia :flower:

täällä nukutaan yöt niiiiin hyvin, ja makoisasti että hohoh, ihan pelottaa että kumpis meistä jaksaa olla se yövalvoja..toivottavasti vaavi saa hyvät unenlahjageenit..:)
Viimeyönäkin 11 tunnin yäunet, ja yleensäkin vielä parin tunnin päikkärit päiväsaikaa..unitauti taitaa vaivata..

mutta tsemppiä teille jotka valvotte yöt, ettekä saa unta..teillä on sitten toivottavasti helpompaa vauvan kanssa, minä sitten taistelen täällä|O

Parina viimepäivinä on kovasti supistellut, ja sattunut ihan alavatsaan, ja tuonne ihan alas, en tiä pitäskö huolissaan olla.

ahistaa tämä muuttotouhu, ja pakkaaminen.. :(
Vointeja hyviä kaikille!
magia 33+jotain
 
Huomenta vaan kaikki mammat...
Tulipa mieleen tossa sokruja mittailessa et, miten siula Äitee niitten sokrujen kanssa, et ootko pitänyt mittaus päiväkirjaa? mie narahdin kans silloin(viikol 20 ja risat) ja siitä lähtien kahden viikon välein pitänyt mittailla kolmena päivänä peräkkäin. Äippäpolilla pelottelivat, että piikit tulis helposti peliin. Miula ainoastaan aamu arvo ollut hiukan koholla..siis ollut se maks. 5.4, mutta ei aina. Tuntuu et vähän eri paikois eri systeemit käytös noittenki suhteen miten helposti joutuu piikkittää. Eihän se kivaa oo. Kaverille jäi piikit käyttöön myös raskauden jälkeen.Hänellä kyl sokrut huiteli tosi korkeel ennen kun sai asettumaan.
Tannuli ei kiva kun et saanut nukutuksi. Mee vaan käymään lekurin juttusil jospa antais kuitenki lomaa. Toi selkäsärky ei kivaa.
Hui, kun kello paljon. Täytyy viedä poika koululle...kiire
 
aik
Aurinkoista huomenta!

Kojo ja räpätäti (muistaakseni :) ) : Minäkin jäin pohtimaan, että onkohan ne sukkapuikkokivut sittenkään ihan samoja kaikilla...kun aiemmin kerroin että minulla oli kovia liitoskipuja ja vertasin niihin niitä. Tarkoitus ei ollut pelotella ketään aiemmalla viestilläni.

Tervetuloa uudet! :flower:

Bambiino, onpa sinulla ollut hurja ja pelottava kokemus. Onneksi asiaa on nyt selvitetty ja sinulla on seurannat. :heart: :hug:

Sitten vielä, että mitämitämitä? Mikä ihmeen perhevalmennus? Onko se sama kuin synnärillä pidettävä valmennus? Onko näissä eroja eri paikkakunnilla? Vai onko se tarkoitettu ensikertaa vanhemmiksi tuleville? Itse en ole mieheni kanssa menossa mihinkään valmennukseen, mutta ei TH:kaan maininnut kuin (käsittääkseni) synnytysvalmennuksen sairaalassa, jossa katsotaan kuulema vain jokin video. TH sanoi, että samat asiat selviää netistä katsomalla :D

Olikos jollakin teistä kokemusta muunlaisesta synnytystavasta kuin puolimakaavasta? Mietin, että jäiköhän aiempi kysymykseni huomaamatta, kun tulee rustattua niin pitkiä turinoita, ettei niitä taida monikaan jaksaa kahlata läpi... :headwall:

aik
 
huomenta

nukuin melko hyvin vaikka huoli vauvasta onkin suuri...hän liikku eilen tosi reippaasti ja herätti mut vielä aamuyölläkin joratessaan tula masussa heh nyt sitten nukkuu =) =)

sain tilattua maanataiksi neuvola ajankin ja siel katotaan nää normijutut sitten ...ja toivotaan että vauveli olis lihonnu..nyt sitten vaan syön kaksin käsin ruokaa ja hiukan ylimäärästä jos siitä olis apua..tietysti käy niin että pömppis on pieni edelleen kun syntyy ja äiti on yli lihava pullero :LOL: :LOL: mutta se on sen ajan ongelma sitten nyt on vauva etusijalla....

kyllä ne pelästytti mut ihan .rupesin sitten itkee siel käyrähuonees kun kuulin sen napanuora asian ja itketti viel kun kävin kotonakin hakee hygienia tuteet mukaani ja vein lapsille vaatetta...mutta seuraava seuranta käynti sitten päksis anta taas uuta tietoo mitä tehdään toivon kovasti että vauveli sais olla loppuun asti jos mahdolista ni masussa..no sen näkee sitten :/ :/

mutta nyt pitää mennä erotuomariksi noille kahdelle kun tappelee vessan oven kans
:wave: :wave:

palailen taas asiaan ja lukee lisää kun kerkeen ..

bambiino ja pömppis rv 33+1
 
Nyt on kone saatu vihdoin huollosta ja pääsee taas lukemaan kuulumisia.

Omassa olossa ei mitään erityistä. Liitoskipuja on ilmennyt ja närästys löytänyt tiensä tännekin. Turvotusta ei paljon ole. Sormukset jätin pois jo alkuviikoilla. Muualla ei juurikaan. Esikoiselta sitä olikin reippaasti. Huomenna olisi neuvola,joten sieltä kuulumiset myöhemmin. Viimeksi oli hb tippunut 108,joten rautaa menee... Toivottavasti olis hieman noussut.
16.6 on aika äippäpolille. Luultavasti sit määrää leikkauspäivän. Mulla kun lantiomitat on vajaat.
Eilen käytiin shoppaamassa turvakaukalo (gracon logicoS). Ja muutama pieni vaatekin eksyi matkaan. =)

Tirpiäinen ja kauno 32+5
 
aik - Juu, mulla ei siis mitää kokemusta synnytyksistä, mutta olisin kanssa halukas kuulemaan kokemuksia muista asennoista, ja ennenkaikkea synnytystuoli kiinnostaa. Mulla kun pelottaa niin perkeleesti se välilihan leikkaus/repeäminen niin olen yrittänyt miettiä josko joku muu asento/tapa ehkäisi repeämistä. Onko mielipiteitä??

Perjantaina menen pelkopolille, ja edelleen mietin annako mielummin revetä vai annako luvan leikata.. Paska, kun tää homma olisi jo ohi!!!

Ps. Sinkkuelämää -fanit! Elokuvan lippujen ennakkomyynti on alkanut tänä aamuna!!

Rv 30+6
 
Sussoo:lle :hug: , tiedän mitä käyt läpi...

Sumppis: iavan ihania masu-kuvia :)!

Bambiino:
Huh, kun kuulosti pelottavalle, koita otaa rennosti kaikesta huolimatta! Onneksi tilannetta tarkkaillaan ahkeraan!

Aik:: ainaski täällä oulunseudulla perhevalmennus on = synnytysvalmennus. Mulla toi meni kans vähän ohi ja se oli kerinnyt jo alkaa ( sitä olis ollu 3 kertaa ennen synnytystä ja 2 kertaa jälkeen) enkä pääse noihin jäljellä oleviin...Eka kerran aiheena olis ollu parisuhde tms, synnytys ja kivunlievitys ja kolmannella imetys. Toisaalta olis ollu ihan mielenkiintoista käydä kuuntelemassa noita luentoja, mutta nyt on pärjättävä ilman. Miten muut on asian kokeneet? Onko noista valmennuksista hyötyä?

Sukkapuikkoilua ei oo täällä havaittu, jotain pientä vihlontaa ja supistuksi. Kävellessä masu tuntuu välistä tippuvan, mikä aiheuttaaa ikävää paineen tunnetta...ja nyt kun Kuunis on rt:ssä vessareissut ovat tihentyneet tuplaten. Onneksi oon niin sikeä uninen, ettei etes maanjäristys hetkauta mun nukkumista, jotan öisin saa kunnolla levättyä.

JEE! Enää ensi viikko töitä ja lomalle B) !

Adrian ja Kuunis 31+5
 
Moro mammat ja masut!

Alkuun heti bambiinolle :hug: ja toivotaan, että pikkuinen ottaisi kasvupyrähdyksen.

titta-83 onnittelut hyvistä uutisista ja samalla äiteelle tuplaonnittelut poikalupauksista.

Brigantia tervetuloa turisemaan. ;)

aik Meillä (Jkl) perhevalmennus järjestettiin keväällä ja muistaakseni 4 tapaamiskertaa meillä oli. Aiheina oli mm. synnytys (synnytykseen valmistautuminen, kivunlievitys), vastasyntyneen hoitaminen ja lisäksi tutustuttiin synnytyssairaalaan. Ensikertalaisena koin tuon valmennuksen hyödylliseksi. Syksyllä tapaamiset jatkuvat.

Jemima 30+3
 
Huomenta!

Mie olen ihan sekaisin. Mietin, kävinkö yöllä kerran vai jopa kaks vessassa. Heräsin just äsken. Jälleen veetuttaa kovasti ko "näin myöhään" nukun. Otan kuiten päikkäreitäkin vielä. Pitäiskö sitä ihan herätyskello laittaa mullekin soimaan aamuisin. Kerran viikossa onnistun nousemaan sängystä miehen lähtiessä töihin. Inhottavaa tämmönen saamattomuus :( Nyt tämäkin päivä ollaan sitten vaan nenä nyrpöllään ja möllötetään.

T: pörrö ja vaava 33+4
 
Voi helpotuksen helpotus!: Lääkärireissu takana ja äitiysloman alkuun kirjoitti sairaslomaa! Suuren suuri kivi tippui sydämmeltä, kun sain tiedon että työasiat saa jättää nyt unholaan!
Sisätutkimuksen teki samalla ja kohdunkaula oli lyhentynyt 2cm:n ja paikat jo hieman pehmentyneet. Kuuluu kuitenkin ihan asiaan, eli supistukset ei ole saanu aikaan mitään hälyyttävää!
Lääkäri ihanan ymmärtäväinen ja sanoi että silmämääräisestikin näytän jo siltä että minun työt on tämän raskauden ajalta tehty.

Voimia kovasti kaikille, joilla vielä suurempia huolia raskauden suhteen. Ainakin bambiino oli yksi heistä. :hug:

Nyt lähden viemään sairaslomatodistuksen ja haen miehen töistä. Sen jälkeen taidankin painua suoraan yöunille ottamaan kiinni viimeyön univelkoja |O

tannuli 30+5
 
Kävin siellä neuvolalääkärillä ja kaikki on hyvin. Ei nuo viiltelyt oo onneksi saaneet mitään aikaan, joten eipä tarvi sitäkään pelätä... :D
Tulee vain aina sellainen olo et jos menee käymään neuvolassa tai lääkärissä tavallaan "turhaan" niin onko sitä aivan luulotautinen tai jotain... No parempi kattoa ku katua...

Kojo
 
Moi mammat ja masut!

Uusille mammoille tervetuloa mukaan!

Sumppis ja Tannuli; hyvä että saatte jo unohtaa työstressit! Ei muuta kuin täysillä nauttimaan lomasta! Meikäläinen ei olisi millään jaksanut näin pitkälle olla töissä.

Ja kiitos onnitteluista, kyllä tässä on kevein mielin pesty vauvapyykkiä ja järjestelty vauvan kaappia. Ja käytiin sitten ostamassa vaunut ja turvakaukalo ja rattaat, joihin saa kaukalon kiinni. Ostettiin se Akta Gragon Lokigo S ja se oli niin painavan tuntuinen, että päättettiin investoida vielä rattaat. Tosin tulevat isovanhemmat maksoi kaikki viulut, niin mikäpäs sen mukavampaa kuin shoppailla toisten kustannuksella!!! :D Ukko on kokoajan ollut sitä mieltä, että kaikki nämä ostetaan vasta joskut kesäkuussa, mutta se vasta pelästyikin tätä kasvukontrollia. Taisi olla enemmän paniikissa kuin minä.. Ja tajusi sitten, että masuasukki voikin päivänä minä hyvänsä muuttaa pois yksiöstään.

Lemmikkieläimistä joku kysyi. Meillä on varasuduttu omiin ja naapureiden kissoihin ostamalla kissanverkko vaunuihin ja kirppikseltä ostetutssa pinniksessä oli myös kissanverkko. Muuten en usko, että meidän kissat on moksiskaan uudesta tulokkaasta. Toista on sitten tuon meidän "tappajakoiran" kanssa. En pelkää että se mitään pahaa osaisi tarkoittaa, mutta kokonsa takia se on niin voimakas, että pusutkin tuntuu ennemmin turpiinsaamiselta. Ensimmäiset viikot on varmaan aikamoista vahtimista, kunnes koira tajuaa, että siinä se nyt on jokapäivä eikä sen takia tarvitse toohottaa ihan taukoomatta. Täytyypi vaan aktiivisesti järjestää sille toimintaa, ettei tunne oloaan ulkopuoliseksi.

Bampiinolle voimia! Toivottavasti kaikki menee parhain päin, eikä pömppikselle tule kiirusta pois masusta!

Kaikille muillekin kipujen ja unettomien öiden ja tautien keskelle paljon voimia ja aurinkoista mieltä! Ajatellaampa kuinka ihanassa tilassa sitä nyt kuitenkin ollaan!!!! Ja kohta se on ohi ja saadaan pienet naperot syliin! B)

Titta ja masuasukki 34+1
 
aik
Hienoja uutisia tannuli ja kojo! :D :flower:

Itsellänikin ovat selkäkivut hieman hellittäneet. Edelleen oikea jalkani on osittain tunnoton, mutta kivut ovat lähestulkoon poissa. Joudun silti ottamaan hyvin hyvin rauhallisesti. Hitaimmatkin vanhukset kaahaavat tieltä ohitseni!

Pörrölle: tiedän tunteen. Älä turhaan murehdi väsymystä. Sen kun lötköttelet. Tähän tottuu :)

Mies vinkkasi, että eiliset euroviisukarsinnat olivat saaneet nauruhermot kutkuttamaan, etenkin Viron esitys. Koetankin bongata tuon esityksen vaikka youtubesta. Nauru tekee terää.

aik 32+4
 
kiitos tuesta kaikille on se hyvä että jonnekkin voi purkaa tätä omaa oloaan ja pelkoaan =) =)

olen koitannu ottaa rennosti mutta ei oikein meinaa onnistua kaikki asiat painaa päälle ja sitten mietii vaan niitä ja huomaakin että joo taas on stressii ja paineet nousus :/ :/
isäntä ei osaa olla huolissaan koko asiasta se vaan hokee mulle kun ei saa mitään tehtyy ja ei kuuntele mun huolia ja murheita hää vaan sohlaa omiaan ja kiukuu ja marisee kun ei mikään onnistu ...


luin tos pikasee ketjua läpi ja susoolle jaksamisia ja olen pahoillani että kävi näin jälleen :hug: :hug: :hug:

menen jatkaa hääräilyy tonne jos sais jotain tehdyksi taas ja loput vauvelin vaateet kaapiin valmiiksi jo..lastenhuonekin kun on edelleen kesken että joudun pohtii näitäkin viel täs miten järkään kaikki hommat kuntoon jos eivät pidä pitkään masussa mutta toivon että sais olla mahdolisimman kauan .

bambiino ja pömppis rv 33+1
 

Yhteistyössä