HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
NEUVOLAKUULUMISIA:

Rv 34+1
Painoa taas 800g/vko :kieh: Yhteensä jo mukavat 16KG!
Verenpaineet 101/74
Syke 130,++ Tähän asti ollut aina 140-160
SF-mitta 34!!!Eli yläkäyrän yläpuolella mennään koko ajan! :eek:
Turvotusta kamalasti!Koko kroppa pinkeenä!
Raivotarjonta!!!
Oli kuulemma kääntynyt jo ennen viime neuvolaa,mutta en vain saannut selvää TH:n merkinnöistä kortissa.
Yhtään en ole tuntenut rinssin kääntymistä eikä pää paina mihinkään...veskissäkään ei tarvi rampata eikä kävely/pyöräilyvauhditkaan ole hidastuneet...

Nyt takaisin ulos nauttimaan ihanasta ilmasta!

Mukavaa viikonloppua kaikille pyöryköille! B)
 
RouvaSumppisuu
Iltapäivää, tässä hetken kahvikupin ääressä ja sitten taas pihalle B) !

Brigantialle :hug:, kovia olet joutunut kokemaan. Itselle ainakin oma äiti on tosi läheinen ja oikeastaan ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen on suhde vaan tiivistynyt, eri tavalla ajattelee monista asioista nyt kun tietää mitä äitiys on.

Tunnesuhde vauvaan on täälläkin vielä jotenkin hakusessa...en käsitä kyllä ollenkaan, että meitä on oikeesti neljä tässä perheessä ihan pian! Esikoisen odotuksessa pohdin kaikkia juttuja enemmän ja keskityin odotukseen, nyt tää pallo vaan kulkee menossa mukana. Voi tulla aikamoinen tunnemyrsky, kun vauva vihdoin syntyy ja tämä pitkä odotus konkretisoituu siihen tuhisevaan nyyttiin.

Mieliteoista: berliininmunkit, kaikki suklaat ja karkit (ihan mikä vaan kelpais), kunnon kermajäätelö. Eli just noi, mitä on voi tän dieetin takia todellakaan syödä. Ja kun tietää, että noi on kiellettyjen listalla, niin himottaa entistä enemmän :headwall: .

( . ) äitipolikuulumiset rv. 34+5:
RR ja pissa ok
vauvan sydänkäyrä ok
RT (kätilö merkkas ensin perätilaksi tunnustelemalla, mutta ultra kertoi totuuden, huh)
painoarvio 2500g (keskikäyrällä )
napaflow ok
kohdunkaula kiinteä, 2cm
Eipä kuulemma enää tarvi mennä tuonne polille, normineuvolakäynnit vaan ja seuraavaksi synnyttämään tuonne aluesairaalaan. Ehkä tarttis pikkuhiljaa sitä sairaalakassiakin pakkailla. Oon tässä miettinyt, että juhannuksen tienoilla vois vauveli jo tupsahtaa masun tälle puolen :whistle: , vaunut tosin saadaan näillä näkymin vasta ihan kesäkuun lopussa, mikä kyllä harmittaa. Ois niin kiva jo vähän koeajella...

Lämpimät ja hyvävointiset viikonloput kaikille!

Sumppis ja pikku-B rv. 34+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja bella-74:
NEUVOLAKUULUMISIA:

Rv 34+1
Painoa taas 800g/vko :kieh: Yhteensä jo mukavat 16KG!
Verenpaineet 101/74
Syke 130,++ Tähän asti ollut aina 140-160
SF-mitta 34!!!Eli yläkäyrän yläpuolella mennään koko ajan! :eek:
Turvotusta kamalasti!Koko kroppa pinkeenä!
Raivotarjonta!!!
Tismalleen sama rv tääll' menossa ja mullakin oli neuvola tänään.
Painoa -100g :eek: ( yht. 8kg tullut )
RR 120/62
Syke ++
SF-mitta 34 mullakin :D
ja mikä uskomattominta:
vauva ON RT ultralla tarkistettiin ja hämmästyttiin!

Itse ihmettelen vain miksi en tunne potkuja :/ Muljuamista ja kyljen kääntämistä, ihan vaan sillon tällön ilmeisesti sitten jalkapohja mennä viilettää kyljessä.
Vauva oli tiiviissä paketissa kippuralla ja th epäili että ei yksinkertaisesti enää mahdu potkimaan.
Tunne on kyllä ihan erilainen kuin edellisiä muksuja odottaessa, vauvan peppu on kylkiluiden päällä ja painaa todella ilkeesti mahalaukkuun sekä hankaloittaa hengitystäkin.

2 viikon päästä lääkäri: painoarvio ja synnytystapa-arviointi.

SmileX ja pampula 34+1
 
Brigantia: halauksia sulle. Muista aina että äitisi on silti vielä tukena ja oppaanasi muistoissa ja sydämessäsi. Tuli ihan kyynel silmään ja toivotan pajon jaksamisia!

ainoeinari: mulla on myös suvussa vain äidin siskolla suuret rinnat ja serkut on pieni melonisia, olen muutenkin kuin kopio tädistäni että en ihmettele että sieltä niitä rintageenejä on tullut. Kiitti rantsikka vinkistä! rahaa vaan ei olisi niin paljon laittaa, mutta ne on varmaan kestävät. itsekin olen joutunut tilaamaan HALI-kutsuilta rintsikat ja ne on menny rikki tosi nopeesti ja maksoikin paljon :ashamed: ja sullakin ollu sama "lähtöpaino" tisseissä kun mulla, et nää varmaan suurenee huimasti kun tässä maidot nousee ym.. eiköhän sen kestä, mutta selän takia aion kysyä lääkäriltä mahista leikkaukseen... että näin meidän lollo asiat =)

Siiitten. Neljäs vai olisko tää jo peräti viides päivä ilman tupakkaa ja olo on loistava kun tajusi vihdoinkin että lapsi kärsii kohdussa ja itsekin on vähän aina hajalla kun tupakoi, muttei enää. Olen päättäny päästä irti, purkka suussa sitä mennään! täytyy alkaa jättää sekin pian pois ettei vauvalla olisi sit nikotiiniakaan kun syntyy.

Mä en ole juonu lasillistakaan viiniä raskauden aikana vaikka voisinkin. olen laittanut aika lailla nolla linjan lukuunottamatta yhtä ykkösolutta jonka join ja koin sen aika pahana =) yök! vaikka olen vannoitunut kaljan ystävä ollut aina...

no, nyt kauppaan ja anoppilaan! halit kaikille!

eelu ja kuuku 34+1
 
Eeluselle tsemppiä tupakanpolton lopetukseen! Ei varmaan ole helppoa! Itse olin ennen esikoisen odotusta ns. baaripolttaja, mutta raskauksien aikana en ole polttanut yhtään, enkä imetysaikanakaan. Eikä ole aikoihin tehnyt mielikään. Punaviiniä tekee välillä kovasti mieli, mutta nollalinjan olen silti alkoholin suhteen pitänyt. Imetysaikana kyllä uskallan juoda sen yhden lasillisen. Nyt olen satunnaisesti herkutellut Nikolain alkoholittomalla tummalla oluella. Se on yllättävän hyvää :) Kolajuomat on ainakin meidän neuvolan kielletyllä listalla, mutta olen kuitenkin kokista välillä juonut. Esikon aikana en edes tiennyt sen olevan "kiellettyä" ja silloinkin join sitä pitkin raskautta. Home- ja tuorejuustoja olen syönyt kuumennettuna. Jostain Odotus-lehdestä talvella luin, että noita pehmeitä juustoja saa syödä kylmänäkin uusien suosituksien mukaan, kunhan ovat isojen meijerien valmistamia (esim. Valio) ja tuoreita.

Tänään oli neuvola:
rv 34+2
RR 111/62
painoa n.+650g/vko, yhteensä tullut 13 kg
sf-mitta 31,5
hemoglobiinia ei mitattu
Perätila!

Voihan perä! :eek: Oma neuvolatäti oli epävarma, että miten päin vauva on ja kutsui toisen hoitajan myös tunnustelemaan mahaa. Tämä toinen tätsy olikin heti sitä mieltä, että perätilassa on. Samaan hengenvetoon totesi kuitenkin, että varmasti vielä kääntyy.. Vatsassa on kuulemma vielä väljät oltavat, lapsivettä paljon ja vaavi vielä ylhäällä. Pistää tuo silti hieman mietityttämään. Perätilassa olevaa vauvaa en aio yrittää alakautta synnyttää ja leikkaukseen en haluaisi pitkän toipumisajan vuoksi. Täytyy siis todellakin toivoa, että vauva vielä kääntyy. Kääntämistä yritetään täällä kuulemma aikaisintaan rv 38. Seuraavaksi mulla on lääkärineuvola 10.6.

Tunnesuhdetta vauvaan en ole ehtinyt juurikaan luoda, enkä muutenkaan keskittyä omaan napaani niin paljoa kuin esikoista odottaessa. Tämä koko raskaus on kulunut hirveetä vauhtia. Esikoista hoitaessa koko odotusaika on mennyt vähän siinä sivussa. Kaikkia ihanuuksia olen sentään tulevalle vaaville hankkinut: vaatteita, vaippoja, jne. Kirppareilta minäkin olen tehnyt hyviä löytöjä. Masukuvia koko raskauden aikana on tullut otettua tasan yksi, mutta raskausajan päiväkirjaa sentään pidän suht säännöllisesti.

Selkäkipu on ollut tämän viikon riesa. Pari viime aamua on ollut pakko aloittaa Panadolilla. Käveleminen on ollut tuskaa ja esikon nostelu ja kantaminen myös. Tänäiltana selkä tuntuu onneksi hieman paremmalta. Jos tätä selkäkipua joutuu synnytykseen saakka kestämään, niin apua! Tuntuu meillä jokaisella olevan omat vaivamme ja stressin aiheemme, eikä niissä missään ole vähättelemistä. Voimia teille/meille kaikille! =)

Krissie rv 34+2
 
Ainoeinari ja eelunen: Mie oon kans ollu 80D ennen raskautta ja nyt vähintään 85E, mut imetysliivit ostin 85G:t. Löysin ne ihan Prismasta ja Triumphin liivit, hinta noin 32 euroo. Et jos toi koko riittää, niin saattaa saada halvemmalla. Lindexillä yhessä mallissa 85F:ssä vaikutti kans siltä että olis mulle vielä lisätilaa maidollekkin. Ja nuo koot varmaan vaihtelee vähän liivin mallin mukaan.Värivalikoimaa tai vaihtoehtoja ei noissa kyllä juuri oo, pitää vaan ottaa ne mitkä löytää. Aattelin, et ostan loput sitten synnytyksen jälkeen. Yritin Lindexillä kysyä oisko ne voinu tilata sitä 85F kokoa mustana, ku löyty vaan 85E mustana, mut eivät voineet... pitää vaan kuulemma käydä aina katselemassa onko tullu täydennyksiä... :/
Sit tuolla yhessä liivikaupassa Change-nimisessä oli imetysliivejä n.45-50 euroo ja niitä saa tilaamalla kuulemma J-kokoon asti, että ehkä ne alkaa jo sitten riittää vaikka kuin nousis maitoo.... ainakin toivottavasti :LOL: G-kokoa oli ainakin muistaakseni ihan hyllyssäkin, että saa nähä jos tuohon kauppaan marssin sitten synnytyksen jälkeen.
Sitä vielä mietin, et minkähän laisia versioita sitä pitäis sitten öisin, ku nuo on kuitenki kaikki ihan kunnon liivejä, että voivat ahistaa jos ympärivuorokauden pitää.
Ainoeinari meinasitko muuten sitä toppia just öiksi? Minkä merkkinen se on ja mistä tilasit? Ja jos muillakin isotissisillä vinkkejä yöliiviksi/topiksi, niin otetaan vastaan mielellään!

Tunnesuhde vauvaan: Nyt ku luultavasti tiedetään sukupuoli, niin on jotenkin minusta helpompi suhtautua vauvaan persoonana. Kovasti jo nousee rakkauden tunteita häntä kohtaan, mutta varmasti suurin osa tulee vasta sitten kun päästään kunnolla tutustumaan. Hassua muuten, että vaikka olen ihan älyttömän onnellinen ja tyytyväinen siitä kumpaa sukupuolta vauva nyt ilmeisesti on ja tätä olin vähän itse veikkaillutkin... Niin silti jotenkin pikkuisen pettynyt olen ettei se ollut nyt sitten se toinen... Siis jotenkin olisin kai kerralla halunnut molemmat mutten kuitenkaan kaksosia... :LOL: Ota nyt mustakin sitten selvää...
 
Brigantia!!!

minun äitini kuoli 2005 juhannus päivänä. Vaikka hän oli sairastanut eri syöpiä jo kymmenen vuoden ajan. aina välillä oltiin terveitä, ei hoitoja, ei leikkauksia. vain hyviä aikoja. Välillä taas pudottiin alas huonoihin aikoihin. Hän sairasti erittäin pitkään, ja vakavasti. Vaikka vuotta aiemmin hänelle,ja meille sanottiin hänen elävän muutamia viikkoja, niin tuli "parantuminen". hieman yli puolenvuoden jälkeen hän vain huononi ja huononi, enkä uskonut silloinkaa hänen tekevän kuolemaa. Juhannus aattona veimme hänet tervk. jonne hän kuoli. Silloinkaan en halunnut uskoa sitä. Vasta hautajaisten jälkeen ymmärsin ettei äitiäni ole.

esikkoani odotellessa mietin, itkin, ja olin todella usein surullinen. ei ollut päivääkään ettei äitini olisi ollut mielessäni. Raskaus aikana asia vaivasi minua paljon! ajattelin myös mitä poikamme menetti, kun ei ollut rakastavaa isöäitiä, joka olisi ollut onnellinen ja ylpeä hänestä. myös kertonut mukavia tarinoita.
Ai niin tietysti raskaudesta olisi ollut mukava/mielenkiintoista puhua äidilleni. pojan synnyttyään olisi ollut mukava vertailla ja kuunella hänen synnytyksestään, ja minun kehityksestäni.

puhun esikolle kauniita asioita. haudalla käydessäni puhun hänelle mummista, joka näkee hänet.

Tiedän kuinka raskasta on käydä läpi noita juttuja, ja ikävä kova. itselläni ainakin oli niin.

Nyt ajan ja toisen raskauden kuluessa, en ole ehtinyt murehtimaan/olemaan surullinen. Ainahan tulee hetkiä, kun ajattelen häntä.

Jaksamisia!!

T:mimosa kohtalotoveri ja masuasukki rv31
 
Vio-la Kyllä ajatus oli juuri yökäyttöön tuo toppi, se on kyllä ihan siisti, että sitä voi mielestäni käyttää muutenkin. Tilasin sen mamani:lta, hinta 47 ? ja merkki on bravado.

Voitteko uskoa meille tulee vielä vieraita tähän aikaan, jotain miehen kaukaisia (melkein sukulaisia) ja mies ite on yövuorossa, ilmoittivat tulostaan noin puoli tuntia sitten, pikkasen jurppii ruveta passaamaan vieraita vielä tahan kellon lyömään. viimeksi ollaan nähty vuonna 2003 miehen mummon hautajaisissa. Nukkuvat kuitenkin (onneksi) omassa asuntoautossaan meidän pihalla, mutta silti ottaa kupoliin aika pahasti...

AinoEinari
 
haleja kaikille äitinsä menettäneille :hug:
kuulun myös itse niihin,mut aikaa 12v.kyllä se vaan muistuu mieleen odotusaikana.

oma (.),onneksi se liman tulo loppu.
nyt olen pessyt vauvan vaattet valmiiksi.
turvaistuin on vielä lainassa,sairaalakassa laittamatta,mut kyllä mies osaa ne tavarat tuoda jos lähtö tulee.

neiti 1,5v on vieläkin räkätaudissa,tais olla jo kuumettakin ennen nukkumaan menoa
:snotty:
huomenna ois tarkoitus osallistuu 6 luokkalaisen päätösjuhlaan ja neiti mummolaan siksi aikaa.
11v lähtee jalkapalloleirille heti sun.täytys vielä hankkii tavaroita siihenkin.
täytys tehdä päätös myös et uskallanko osallistuu ristiäisiin sun. 100km päässä kotoa.
ei millään enää haluais enää makailla vaan touhuta kaikenpäivää.
välillä pitää kyllä ottaa päikkärit.

hyvä viikonloppua mammoille
:heart:

senttu ja lotta rv 35
 
suomalainen:Kiitos! =)
Poika laulaa luritteli jo ennen tokarin hakuun lähtemistä!Ukko ei ees muistanu,mut se ei oo uutta!

Eilen tein elämäni ekan voileipäkakun,toivottavasti maistuu paremmalle miltä näyttää...
Kävin ostaa niitä kukkasiakin ja pakkohan nekin oli vielä iltamyöhään istutella.
Päivän renttauksen päätteeks vasen!? jalka turpos ihan muodottomaks.Oikee nyt oli vaan himpun turvoksissa,mut vasen,huh huh...Soitin sit illalla isosiskolle(4lasta ja 1 enkelivauva),et apua ,mitä tää on.Sano et johtuu varmaan siitä ,kun sydän on vasemmalla puolella.Ja eikun jaloille kylmähoitoa ja kannat kattoon.

Menin sit antaa ukolle luvan eilen siistiä tuota alakerran turvakkoa.Sehän sitten innostu ja eipä juurikaan jääny liikoja jälelle.Ja sen taas ties mihin se johtaa...Ihan kivaa oli mut taas turhan liukasta touhua :headwall: .

Sumppis:Mie oon kans laittanu "tilauksen" et vaavi syntys jo ennen juhannusta.
Katotaan nyt milloin pikkumies malttaa tulla venyttämästä miun mahanahkaa tänne "ihmisten ilimoille" :)

Toinen isosisko on eilen illalla tullut vanhempien luo perheineen Tampereelta!Pitäs lähtee moikkaamaan ,kun en muista millon oon viimex nähny,tosi pitkä aika sitten,ehkä jouluna!Puhelimessa juorutaan kyllä harva se päivä.Se on ostanu vaaville vaatetta Tampereen kirppiksiltä ja miulle äitiyshameen! :heart:
Ja ne ylioppilasbileet alkaa kahelta enkä oo vielä ees silitelly vaatteita,taitaa aika loppua kesken,ainakin jos jään jumiin tähän koneelle...

Hyvää viikonloppua kaikkille mammoille!

Ievaliina ja pikkumies 35+2
 
Huomenta!


Mie löysin täältä netistä joku aika sitten jonku ihme goottiäitiysvaatesivuston. Sieltä tilasin 12 ? imetysliivit. Luulen, että pidän niitä vain öisin. :| Ovat pelkkä toppi, ilman minkäänlaista tukea ja semmosta verkkokangasta. Voihan ne vähän aikaa olla ryhdikkäät, mutta ei varmaan päivää enemmän. Change on minullakin vielä testaamatta, mutta hyvältä se vaikuttaa, kun sitä Maarit-kauppaakaan ei enää ole.

Illalla tuli taas taisteltua levottomien jalkojen kanssa, p*****. Ice power helpotti just ja just, jotta nukahdin. Aamulla heräsin siihen, kun kissa nuolas korvasta.
:)

Nyt mies maalaa makkaria. Ollaan kolme yötä nukuttu olkkariin kannetussa sängyssä. Huomenna kalustetaan makkari ja maanantaina pyykkikone laulaa, jeeeeeee!

Vauvelilla oli eilen vauhtipäivä, koko viikon edestä oikeastaan. Se vähän helpotti huolta. Voiskohan sitten olla mahdollista, että vauvaon jo nyt tullu isääsnsä ja nukkuu tosiaan melkeen kymmentä tuntia putkeen. Anoppi sano, että Anssi kävi kaks kertaa vuorokaudessa tissillä ja muuten nukku, monta kuukautta. :LOL:

Oli miehen töissä kyselleet, joko sairaalakassi on pakattu. Mikäs kiire tässä on. Se varmaan mielellään käy ajamassa kotona, jonku tavaran, jonka haluan... kysyin ja myöntyi heti. Jyväpussi ja neuvolakortti lähtee automaagisti mukaan heti. Onhan siinä kauppa vieressä ja huoltiksia kaupunki täynnään.

Tunneside on jotenki "unohtunu". Rv 20-25 oli semmosta höpötysaikaa, että kaupungissa yksin kävellessä höpötti vauvalle ääneen ja laastenlauluja tuli kuunneltua. Nykyisin sitä vain toivottaa hyvät huomenet, aamun eka potkuihin ja höpötetään miehen kans yhtaikaa, jos on kova mylläys meneillään.
Pari kertaa oon kokeillu puhua, itestäni vauvalle äitinä... mutta se saa vain naurattamaan. Sittenpä sekin side kehittyy syntymästä lähtien paremmin. Odotuskirjakin on jossain hukassa, niin saapi sitten vasta jälkikäteen rustattua sinne tuntemuksia, aion antaa sen lapselle joskus.

Mietin sitäkin, että jos vaikka se masis iskee. Vaikka eihän sitä tiiä. Nyt vaan en oo kolmeen viikkoon mitään tehny niin kummastuttaa ja ihmetyttää, kuinka helppoa on vain jatkaa samaan malliin, ottamatta itteä niskasta kiinni. Just ku isona asiana ois syntymän jälkeen löytää jostain samanhenkisiä ystäviä, joiden kans pörrätä päivät poissa kotoa.

Nyt on Guarem muhinu, eiku syömään.

T: pörrö ja vaava 35+0
 
omasta äidistä niin mullakin äiti kuollu syöpään 18v sitten, olin 6v silloin. haudalla käydään esikoisen kanssa tervehtimässä mummoa. en usko että vielä ymmärtää kaipata mummoa kun onneksi löytyy ihana famu & fafa!

sukkapuikkotuntemuksia
päivittäin liikkeellä ollessa. en usko kuitenkaan että ne mitään tekee kohdunkaulalle. ei viimeksikään.

esikoisella kova nuha ja yskä mutta onneksi hienot ilmat niin voidaan kuitenkin ulkoilla pelkäämättä että vilustuisi enempi. esikoinenhan nyt kotona mun kanssa kun päiväkoti loppunu.

sairaalakassitavarat odottaa tossa pöydällä. lista tehty mitä vielä pakataan mukaan kun lähetään.

hankinnat kaikki tehty, sänky paikoillaan ja pedattu kuten myös kaikki vaatteet, vaipat jne. miten niin ajoissa ;)

mukavaa & aurinkoista viikonloppua kaikille!

korvapuusti + pikkupulla rv 35+1
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Syrran konetta täällä taas lainailemassa... omaa ei olla vieläkään saatu hankittua, mutta josko tässä parin viikon sisällä onnistuis.

Neuvolassa tuli käytyä torstaina. Hemppa ei tehostetusta rautakuurista huolimatta ole noussut kun 115, mutta suunta on kuitenkin nyt ylöspäin... Paino oli vähän tippunut taas, enkä kyllä käsitä, mistä sekin voi johtua, kun syötyä tulee kuitenkin suht normaalisti enkä tosiaan ole nälkäää tuntenut kertaakaan. No voihan tuo tietysti siitä johtua, kun mulla oli viime viikolla sellanen ihmeellinen pari päivää kestänyt ripuli :x Muuten kaikki oli hyvin. Vauva rt:ssä ja sf 29cm.

Täällä on hankinnat suunnilleen tehty. Tuttipulloihin pitäisi vielä tutteja ostaa, jos vaikka tuo imetys ei lähdekkään sujumaan. Ja Vaippojakin pitäisi ostaa, mutta nekin on sellaisia, mitä mies voi hätätilassa hankkia kun me ollaan vauvan kanssa sairaalassa. Sairaalakassiakaan en ole vielä pakannut, mutta ajattelin sitäkin aloitella tässä ensi viikon aikana. viimeiset tavarat sinne tulee varmaan taas heitettyä lähtöä tehdessä, niinkuin viimeksikin.

Vauva on nyt muutaman päivän ollut extra vilkkaalla päällä ja potki multa toisen kyljenkin niin kipeeksi, että en oo kahteen yöhön edes pystynyt nukkumaan sillä. Ja muutenkin vatsan vasen puoli on sen jälkeen ollut tosi hellänä :/ No onneks tässä ei nyt enää älyttömän pitkää aikaa ole, ennen kun tuon vaavelin saa kainaloon tuolta :heart:

Kipalle vielä onnittelut tätä kautta vauvoista :heart: :heart: kävin eilen tuolta tuplamammoista lukemassa pikaisesti vauvakuulumisia, mutta en ehtinyt silloin edes onnitella :ashamed:

Nelly ja JJ 33+0
 
Aurinkoista lauantaita kaikille!

Ievaliina: Onnea synttäreiden johdosta! =)

Täällä aamu lähtenyt käyntiin jo 5 aikoihin. Syöty aamupalaa ja pesty pyykkejä ja imuroitu noiden karvatassujen karvavuoret pois niin sohvalta kuin matoistakin. Tässä miun kanssa kissaherra Tiikeri heilauttaa kaikille tassua ja terveisiä (kova poika aina kirjoittelemaan ja lukemaan miun kanssa kehräysten kera)

Nukkuminen: Yöt alkavat olla jo todella rasittavia tosiaan. Tuntuu, että on oikein työn alla saada itsensä ylös sängystä vessaan lähtiessä. Kerran meinasin jopa pyllähtää lattialle, kun hylkeen lailla taas koitin temppuilla sängyn keskeltä laitaa kohti :LOL: Rusina alkaa painamaan jo aikalailla alavatsan kohdilla, ettei kunnon asentoa löydä millään.

Sairaalakassi: Olen miettinyt kovasti milloin sitä alkaisi pakkaamaan. Miun tuurilla käykin niin , että vitkastelen viimeiseen asti ja sitten tuleekin hirmu kiire saada tavarat kasaan. Taidan vielä odottaa jonkin aikaa ennekuin tavarat yhteen kerään :)


Tunnesuhde vaaviin: Alussa aivan kuin Pörröllä olin kova puhumaan Rusinan kanssa. Aamuisin tuli aina sanottua hyvää huomenta ja jutusteltua ääneen joka ainoa hetki. Kyllä sitä nykyisinkin jutustelee, mutta ei aivan niin useasti, kuin joitakin viikkoja sitten. Näinä päivinä sitä joutuu ihan rauhoittelemaan pikkaisen menoa navan takana, sillä jotkin liikeet saa silmät pyörähtämään päässä :/ On se myönnettävä, että lähestyvä H-hetki on mielessä enemmän kuin uskoinkaan ja vaavin lähestyvä näkeminen pistää hiljaiseksi. Mitäköhän silloin ensimmäisenä on mielessä?

Hankinnat: Täällä ollaan aika hyvin saatu asioita kerättyä, varmasti jotain turhaa ja ylimääräistäkin. Vaipat tulee varmasti hankittua aika lähellä synnytystä ja tosiaan, aivan kuin nelly83 sanoi, että voihan tuo mies sitten miun sairaalassa ollessa hankkia vaippoja jos ei varastoon ole ennen kerennyt hankkia. Tuttipulloja ja tuttejakin löytyy, tuli ostettua sellainen tutti/tuttipulloharja Prismasta. Vaikuttaa tosi kätevältä, tuollahan se kaapissa odottaa käyttöä. Ihovoiteitakin tuli ostettua pari päivää sitten, se bebanthen pitäisi vielä kaappiin ostaa. Se on hurjan käytännöllinen voide. Tällä viikolla piti tuon pinnasängyn ilmestyä tuonne makuuhuoneeseen, mutta taitaapi jäädä ensi viikkoon.
Varmasti jotain unohtuu ja vasta sairaalassa mieleen pulpahtaa kaikki mikä on unohtunut :kieh:

Nyt lähden viemään pyykkiä ulos narulle ja nauttimaan hetkeksi lämpimästä auringosta B)

Halaus kaikille :hug:

Brigantia & Rusina (33+4)
 
Päiviä vaan!

Nukkuminen onnistuu täällä ihan samanlailla kun ei-raskaanakin, eli hyvin maistuu uni. Toki pissalle pitää nousta 1-2krt yössä, mutta muuten ok.

Sairaalakassi edelleen pakkaamatta, mutta nyt sentään olen jo vähän miettinyt mitä sinne laitan :)

Vauvalle puhuminen on mulle ihan vierasta touhua. Jos yrittäisin alkaa höpöttää vauvalle nyt, niin rupeisi vaan naurattamaan ja pitäisin itseäni ihan pöllönä :D

Hankintoja on vielä jonkin verran tekemättä. Lähinnä pikkusälää..vaippoja, rasvoja jne..Isoista jutuista vaunut on hommaamatta.

Oma napa voi kaikenkaikkiaan tosi hyvin =) Tänään innostuin maalaamaan pihakalusteita ja se toki vähän otti selkään, mutta muuten onnistui hyvin, vaikka saikin kyykkiä ja kumarrella kamalasti.
Pesänrakennusvietti on muutenkin iskenyt tännekkin, vaikka jo ehdin ihmetellä että jääkö se tulematta kokonaan. Nyt tekee mieli uudistaa pihaa, sisustaa ja maalata. Hyvinhän tässä on vielä aikaa touhuta, ja tuskin se aika mihinkään loppuu vaikka vauva syntyykin.

Popo 35+0 :heart:
 
Kiitti kannustuksesta! olo on loistava jollei lasketa ylimääräväsymystä joka on alkanut vaivata... olen vielä veljen poikia vahtimassa jotka on kaks ja kolme vuotiaat ja ne on jotenkin siinä iässä ettei jaksais nyt tässä helteessä ja väsymyksessä... plaah eilisestä huomiseen pitäis jaksaa vielä :p noh, tulee hyvää harjottelua tähänkin touhuun, vaikka kahden pikkuvejen lapsiajasta ei ole kovin kauaa aikaa... mut nyt tässä horkkaväsymyksessä tuntuu ylivoimaselta... :ashamed: ja ku oon vielä niin herkkä etten pidä et lapsi itkee koska mulle tulee pahamieli kun toisellakin on. tiiän et tämäkin asia tulee muuttumaan kun esikoinen syntyy ja kasvaa.

Tunnesiteestä
: Olen jo ajat sittn löytänyt yhteyden tyttöseemme. Juttelen hälle aamisin ja joskus iltaisin ja milloin sattuu. mies pitää mua hassuna vaikka tietää et se okei jutella masukille =) sekä pelaan lapsen kanssa kun hän ptkii tissien alle, minä töytäsen takas pikkuisen ja tätä voidaan mennä aika kauan =)

Nyt tuntuu siltä et oon tullu tieni päähän odotuksessa tai sit se on vaan tää väsymys... oon ihan rikki poikki ja pinossa, vaivaa ne valkuaisetkin pissassa ja nyt on noussu kamala turvotus, mut ei epäillä myrkytystä koska verenpaine on ok... sitä vaan miettii omas piku päässä et mitä hel******ä täällä tapahtuu... taas noi pojat alko tappelee joten meen erotuomariks ja toivon et kello tulis jo niin et ne menis nukkuu ja pääsis itsekki vihdoin...

haleja ihan kaikille! :hug:


t. eelu ja kuukuainen 34+2
 

Yhteistyössä