HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Minttumaaria:Hui!Varmasti säikäytti!Onneks kuitenkin paineet ja sykkeet normalisoitui.

Imetysliivejä:en oo vielä hankkinu,pitäs varmaan rueta jo suunnittelemaan.Ei yhtään hajua minkäkokoset liivit pitäs hommata.Nyt kuppikoko on c80.

Pipsa:Vasikat on ihania :heart: .Koita vaan pyssyy poissa raskaista hommista ja anna lomittajan tehä työt.

Kanelinen:Ihana masu siulla!

Ievuska taas
 
Iltaa!

Mieli tekis jo nukkumaan, mutta pohkeet ei anna rauhaa ollenkaan.

Tänne tulin kysymään, että häh, missä oli maininta siitä vauvan painonseurannasta? jotain sf+masun ympärysmitta jaetaan neljällä?

Pitäskö tuosta tulla joku uskottava luku? mulla tuli 37. :eek:

Masun ympärys oli muuten 117 =) Ei mikään pieni ja ko nyt se tosiaankin on jatkuvasti tuomonen pallo, eikä enää roiku polvissa.

T: pörrö ja vaava 34+3
 
Mielenkiintoista lukea muiden juttuja. Itse en ole kirjoitellut....mitä nyt kyselin aiemmin KRISSIELTÄ rattaista ja siitä onko tulleet. Nyt kiinnostaa taas, sillä tilasimme myös rattaat samasta paikasta eikä niitä kuulu ei näy. Eivät vastaa puhelimeen jne... :(
 
huomenta 1

jemima: meillä on tuo korvakuumemittari ja toimii hyvin...joulupuukki toi myös tuttikuumemittarin (ei ole viel testattukaan )

mulla olis huomenna se päksin keikka ja jännittää ja pelottaa hiukan et miten kaikki menee :/ :/

mulla alkaa kaikki tarvittava olla paikoillaan pömpistä varten tosin jotain pientä vielä puutuu mutta kuiteskin.....
lastenhuonetta jos sais taas raivattua ja järkättyy et sais niitä romuja pois sieltä et tytöt pääsis jo sinne asutelee.....mulle tulee tänään semonen nurimies laittaa hanan sinne vesipisteelle (silmänruokaa ;) ;) :whistle: :whistle: ) kun ei sitä isäntä ole kerenny / viitinny tehdä ja laittaa....eilen kytki sen pistorasian mutta ei voinnu samalla laittaa muita sähköjä kiinni jotta sais listat laitettuu |O |O että ottaa päähän :headwall: :headwall:

mutta nyt meen vähäksi aikaa pötkölleen olen heränny tos 5.30 jos vaikka sais nukutuksi lisää..

tulen kertoo sitten päksi kuulumiset kunhan siel ensin käyn :wave: :wave:

hauskaa päivää kaikille iso masuille =) =) =) :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 34+1
 
Huomenta =)

En olekaan ehtinyt koneelle pitkään aikaan, joten oli lukemista paljon. Yritän nyt muistaa mistä on ollut puhetta!

Imetysliivit Varsinaisesti en ole vielä hankkinut, parit edelliset on vielä tallella, kun eivät viimeksi olleet sopivat ja ne jäi tuone korin pohjalle. Mutta yhdet "isot" vielä ajattelin käydä hakeen. Mulla normaalisti 75d mutta 80dd tai isompaa jos on niin sellaiset otan. Tiedän et trhiumpilla on ihanat sellaiset imetysliivit, pehmeää ja todella joustavaa. Oli tuota kasvunvaraa kupeissa :kieh:

Korvakumemittarista meillä sellainen on olut käytössä jo esikoisen aikaan, mutta olaan siis siitä puolenvuoden iästä alkaen aloitettu käyttään, ja tarvittaessa ihan pyllystä digimittarilla otettu.

Hankinnoista taitaa vielä jotain puuttua, muta eiköhän ne tuu hankittua vasta sitten neidin syntymän jälkeen. Äippäpakkauksessa oli niitä pikkusia vaippoja muutama ja meillä kun aiotaan kestoilla, niin en varmaankaan enempää kerttiksiä hankikaan nyt. Katotaan sitten tarpeen vaatiessa. Rasvaa oli pakkauksessa et eipä sitäkään nyt heti tartte hankkia. Ja oikeastaan kaikkee on mitä noilla isommillakin käyttää, kuumelääkkeet mukaan lukien.

Oma olo on ihan ok, vaikka tuota turvotusta ja väsymystä löytyy välillä. Iltaisin on tuo iskiasärky, niin että nukkumaan aloittaminen on ihan kamalaa, ei siis meinaa läytyä asentoa.

Seksistä no taitaa olla noi kerrat harventuneet ja pahasti :ashamed: Mutta ison mahan kanssa on niin hankala löytää mukavaa asentoa, ja tosiaan niitä suppareita tulee kyl sen jälkeen ahkerasti.

Huonosta olosta täällä sitä löytyy aika ajoin. Muistaakseni tuosta edellisestäkin lapsukaisesta oli loppuaikana jonkinasteista pahoinvointia loppuviikoista. Mutta nyt tosiaan on välillä etova olo ja taas monta päivää ettei mitään. Mutta yritetään kestää.

Vauvaunista oikeastaan en ole nähnyt synnytysunia enkä muitakaan vauvaanliittyviä. Aikas pätkittäistä toi uni niin en ainakaan muista unista mitään..
Jahas kaippa se täytyy mennä erotuomariksi, ei taas ole 4v poikani paras aamu, kiukuttelee joka asiasta, ruoka ei maistu ja huutaa kun hyeenä |O Siis tuollaisa kamalaa raivoamista. 1,8v siskonsa leikkii niin nätisti ja on kiltisti. Poikani tosin usein yrittää sotkea siskonsa leikit.

Aurinkoista päivää kaikille masuille ja masun kasvattajille :wave: :wave:

Jisse ja Juulis rv33+++?
 
Hei kaikki!

tuoreita neuvolakuulumisia alkuun:

painoa 350g/viikko, nyt yhteensä semmoiset 8 kg tullut raskauden aikana
hemoglobiini 120, ihan kohtuullinen vielä siis
verenpaine ok myös, samoin pissa puhdas
vauvan syke 145
sf 29
ja perätilassa ollaan edelleen

Sitten esillä olleisiin aiheisiin, eli tosiaan perätilassa vauveli viihtyy täälläkin, seuraavalla kerralla neuvolassa saan lähetteen äippäpolille, mikäli muutosta ei tapahdu. Saa nähdä, kääntyykö vauva oikein päin. Ainakin myllerrys on iltaisin sitä luokkaa, että mahdollisuuksia kääntymiseen on! Yritän vielä suhtautua positiivisesti, että tajuaisi kääntyä.

Imetysliivit olen käynyt yhdet hommaamasa ihan varuiksi. Taisin ostaa yhden koon suuremmat kuin mitä normiliivit. Hommailen sitten lisää synnytyksen jälkeen, kun tietää koon paremmin. Sen verran olen liivejä testaillut, että tuntuvat kyllä päällä tosi tukevilta.

Hankinnoista suurimmat on jo tehty, tosin vaunut ja pinnikset eivät ole vielä meille asti kotiutuneet, muuta ne odottakoot vielä vähän aikaa toisten luona, niin tää meidän kämppä ei täyty liiasta tavarasta (ollaan siis vielä muuttamassa tod. näk. ennen vauvan syntymää riippuen raksaprojektin etenemisestä)

Nyt lähden nauttimaan hyvästä ilmasta ulos lenkille, tai siis lähinnä töpöttämään lyhyen kierroksen lähimaastoon. Lenkkivauhti on tosiaan jo aika hidas, mutta ulkoilu kyllä vielä maisuu. Mulla alkoi nyt loma, kun sain kaikki viimeisetkin opintosuoritukset kasaan ja ei tarvitse käyttää kaikkea aikaa pänttäämiseen. Nyt pääsen mäkin vihdoin pesemään vauvanvaatteita, ompelemaan lakanoita ja muutenki n keskittymään vauvan tuloon. Tätä päivää olen odotellut jo viimeiset pari kuukautta =)

voikaahan hyvin mammat!

brysoin ja papu 32+2
 
Erittäin huono yö takana.... Unenpäästä oli vaikeeta saada kiinni. Erittäin katkonainen uni ja aamuyöstä oli n. 1½h kipeitä supistuksia, selkää ja lonkkia jomotti lisäksi. Aamusta vielä jonkun aikaa supisteli, mutta meni itekseen ohi. Aamupalan oksensin ilman mitään varoitusta kaaressa, hyvä kun ehdin veskiin ollenkaan. Mistähän nyt kiikastaa...?? :/ Vauva liikkuu paljon ja liikkeet tekee vaan enemmän ja enemmän kipeetä....ei taida kovastikkaan sitä vettä olla suodattamassa...ehkä sekin stressaa mua jonku verran.
Muutoinkin sellainen yleinen väsymys painaa nyt päälle. Huomaan itse, etten aina jaksa olla NIIN hyvällä päällä kuin aikaisemmin. Tulee ärähdettyä isommille lapsille paljon herkemmin :ashamed: No kaipa tämä tästä, nälkä painaa, mutta en tiedä uskaltaisko sitä mitään vielä suuhunsa laittaa.
Toki sitä vois soittaa neuvolaankin ja kysyy vähän neuvoa tähän oloon, tosin puhelinaika ei vielä ole käsillä, ni saa sitäki tässä odotella ja kärvistellä.

Toivottavasti teillä muilla on parempi päivä kuin itselläni. Taitaa olla ihka ensimmäinen "valitusvirsi" mulla tämä, joten koittakaa kestää =)

Piparminttu 35+ jotakin...
 
Kiitänpä heti tähän alkuun teitä ihania ihmisiä, jotka ymmärsitte tämän minun stressien stressin! Siis mulla loppuu viikot kesken, ennen kuin kaikki on tehty, mitä haluaisin tehdä. Juhlia riittää, eilen meinasin tukehtua 50-v synttäreille, tuntui vaan ettei happi kulje, ja mies senkin seurustelee muiden vieraiden kanssa :kieh: . Ja nämä huolet isompien lasten hyvinvoinnista.....

Mutta siis KIITOS myötäeläneille :flower: !

Ja Minttumaarialle :hug: , säikäytti varmasti tuo vauvelin sydän-juttu!

Meillä alkaa miehen kesäloma huomisen jälkeen, perjantai on hänellä jo vapaata. Jospa tuo vaikka auttelisi täällä kotona paikkojen sipistelyssä =) .

Juuri kokeilin pakastemansikoiden tehoa tähän turvotukseen, jo aamusta on taas turvotus päällä.

Ievaliinalle taas kengistä: ne Prismasta ostamani kengät olivat eilisissä juhlissa ainakin kaksi numeroa kutistunut :kieh: :kieh: :kieh: . Ihme kenkiä ne kehtaakin myydä! Eilen muuten Prismassa meni joku perhe niissä sinun mainitsemissasi "lonttosissa", heti tuli mieleen, että tekös siinä menette, mutta kun äitiä ei näkynyt missään, niin asia jäi arvoitukseksi ;) !

Terveisiä vaan lähettelee Kultatiuku ja Nuppu rv34 tasan

 
sectiosta vielä!!
ei se puudutus kamala ole,kun on ihan tunnoton olo rinnoista alas asti.
onhan se outo kun ei tunne ruumiistaan :eek:

kävin neuvolassa tänään
kaikki kunnossa,mut nyt on joka vessa reissulla tullu LIMAA PAPERIIN.
rupes jännittää et milloin tulee lähtö.
ei kuitenkaan supistele.
mies ei vastaa soittoon et voisin kertoa asiasta :headwall:

onneksi tyttö (20v) on mun kaverina täällä :whistle:

senttu ja lotta 34+5

 
tänään vasta rupes tulee tota limaa,mut pelottaa et tulee äkkilähtö.
varsinkin nyt kun vauvan pääkin jo alhaalla.
viimeisin alatie synnytys kesti n.36min. :eek:
maanantaina oli tota kanavaa sormin 1.5.

senttu ja lotta
 
hemppis1: Pikaseen vastailen tosta vaunuasiasta. Eli meidät se vaunukauppa on pitänyt sähköpostitse aika hyvin ajan tasalla missä mennään toimituksen suhteen. Jossain vaiheessa ilmoittivat, että toimitus viivästyy ja antoivat myös mahdollisuuden tilauksen perumiseen ja lupasivat palauttaa samantien rahat, jos meillä olisi ollut kiire ja haluttu perua kaupat. Heille on ilmeisesti maahantuojan vaunutoimitus myöhästynyt ja siksi kaikki ostajienkien vaunut viivästyvät. Heille oli vaunut tulleet ennen toukokuun puolta väliä ja sen jälkeen tarkoitus lähteä eteenpäin. Toimitusaika 2-3 vkoa eli meille vaunujen pitäisi tämän tiedon mukaan tulla viimeistään ensi viikolla. Toivotaan todellakin näin!

Krissie rv 34
 
senjuska toivotaan että teillä pysyttäisiin vielä vähän aikaa masussa! Jospa ne limat olis vaan noita äiteen mainitsemia valmistelu limoja. Mut toivottavasti nyt ainakin saat miehen kiinni!

minttumaaria kyllä varmsti säikäytti tuollaset lukemat! Onneksi sykkeet ja paineet kuitenkin tasottu. Toivottavasti enää ei tule moisia yllätyksiä!

Imetysliivit on mulla vielä esikoisen jäliltä tallessa ja osa on jo käytössä kun en viittiny tähän väliin ostaa uusia ja nämä on kuitenkin ihan tukevat päällä. Kasvunvaraa on onneks kaikissa vielä jäljellä ja ainakaan edellisellä kerralla rintavarustus ei paisunu mitenkään järettömästi maidon nousun jälkeenkään.

Meillä ei oo vielä mitään valmiina vauvaa varten! Tai siis kaikki tavarat kyllä on, mutta ne on vielä laatikoissa ja säilytyksessä. Pitäis vaan saada järkättyä huonekaluja vähän uuteen uskoon että pinnis ja hoitopöytä saadaan meidän huoneeseen. Menee kuitenkin ens viikkoon kun huomenna lähdetään reissuun viikonlopuks. Joten toivotaan että mun ennenunet ei pidä paikaansa, sillä niissä meidän vauveli synty toukokuussa! Liivinsuojiakin haluaisin ehtiä vielä ommella, mutta pitää hommata vielä kankaatkin kun vaippojen jäliltä ei ole enää mitään käytettävää. Saa vaan nähdä missä välissä sitä ehtii siihen puuhaan.

Mulla alko viikonloppuna henkinen valmentautuminen siihen, että asutaan taas kesä minun vanhempien luona. Jo viime kesä asuttiin siellä miehen töiden takia ja nytkin syy on sama. Huomattavasti mukavempi olisi tietysti asua kotona ja lähempänä sairaalaa, mutta ei ole miehen oikein järkevää kieltäytyä hyvästä työpaikasta ja jäädä työttömäks, varsinkaan heti valmistumisen jälkeen. Onneks me kaikki kuitenkin tullaa hyvin toimeen keskenään ja enköhän minäkin siitä taas selviä kun ajattelen vaan niitä positiivisia asioita. Synnytyksen jälkeen jäädään kuitenkin sitten pariks viikoks kotiin rauhottumaan ja tutustumaan toisiimme. Miehenkään ei onneks töihin tartte etukäteen ilmottaa päivää millon jää isyyslomalle vaan voi vaan ilmottaa sitten kun syntyy.

Oma olo oli koko viikonlopun aika naatti flunssan takia, mutta nyt onneks alkaa olo olla jo parempi. Toivis möyrii masussa oikein urakalla ja puskee jalkoja oikeesta kyljestä läpi. Pää painaa jo vissiin aika alhaalla, sen verran vihluilee alapäähän ja kohdunsuulle. Viikon päästä on neuvola ja ylimääränen lääkäri, että sitten taas saa tietää missä mennään.

Mutta nyt taidan siirtyä nautiskelemaan Ainon mustaherukka-vadelma jäätelöä, kun mies just toi kupin eteen :p

Ihanan aurinkoisen päivän jatkoa kaikille!

Änkkäpöö ja Toivoilona 33+0
 
Voi hyvänen aika ,kun aamulla säikäytti!Kahvia siemailin keittiönpöydän ääressä niin rupes koskee oikeelle alamahaan aivan törkeen kovasti.Poltti ja koski yhtäaikaa!Mie ulvoin kivusta ja itkukin piäs.Kotona ei miun lisäx ollu ku koiruliini joka tuli ihmeissään kahtoo et mikä hätänä.Poika ol justiin lähteny kouluun.Vaavi vielä jylttäs tosi kovaa samaanaikaan mahassa!Tätä kesti semmonen kymmenisen minuuttia!Ei koskaan aiemmin oo tällätavalla koskenu muuten kuin poikaa synnyttäessä sairaalassa avautumisvaiheessa!Minuu ei supistanu silleen et maha ois kovettunu samalla aikaa kivun kanssa.Pähkäilin et oisko tuo nivusen yms.lihasten venymisestä johtunut jonkinlainen kramppi.Säikähin kovcasti ja tunsin kyllä sillä hetkellä olon tosi yksinäiseksi :( .
Onnex se helepotti ni otin koiran ja laahustin vanhempien luo loppupäiväx(onnex matkaa vaan 250 metriä) jos jotain sattuu ni en oo ainakaan yksin...Ei oo kyllä muuten tänään koskenu enää mut vaavi on jyltänny sitäki enemmän ja mie oon kirjaimellisesti vaan maannu.
Kultatiuku:Ihan kotosalla eilen olin.En ollu prismassa.Tarkoitus ois kyllä perjantaina käydä sekä prismassa ja siinä vieressä olevassa Lastentarvikeliikkeessä(vaimikäsenytoli) shoppailemassa.Pitäs varmaan se turvaistuin/kaukalo käydä ostamassa ennenkuin vauva syntyy...Ja syyhyttäs niin maanperusteellisesti kesäkukkien osto vaikka justiin saatiin mullat ja nurmikonsiemenet laitettua.No eipähän se estä ostamasta amppeleihin ja "parvekelaatikkoihin" kukkia.Kukkapenkin kerkiin varmaan laitella sit myöhemmin.Isäntä maksaa :D .Viime vuonna kävin hirmu kasan tokmannin kesäpihalta ostaa edullisesti rehut(niinku ukko hienosti nimittää).Jos kävis kattoo perjantaina mitä niillä ois tarjota!

Äitee ja senjuska:Koittakeehan kestää vielä vähän aikaa kasassa!Miulla on kans nyt muutamana päivänä tullu semmosta "sitkeetä" kirkasta vuotoa!?Valkovuoto oon ollu kyllä yleensä paljon juoksevampaa,vetisempää.En muista sitten yhtään esikon ajoista mitään joten ei pysty kyllä vertaamaankaan...

Ievaliina ja pikkumies 34+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Voi hyvänen aika ,kun aamulla säikäytti!Kahvia siemailin keittiönpöydän ääressä niin rupes koskee oikeelle alamahaan aivan törkeen kovasti.Poltti ja koski yhtäaikaa!Mie ulvoin kivusta ja itkukin piäs.Kotona ei miun lisäx ollu ku koiruliini joka tuli ihmeissään kahtoo et mikä hätänä.Poika ol justiin lähteny kouluun.Vaavi vielä jylttäs tosi kovaa samaanaikaan mahassa!Tätä kesti semmonen kymmenisen minuuttia!Ei koskaan aiemmin oo tällätavalla koskenu muuten kuin poikaa synnyttäessä sairaalassa avautumisvaiheessa!Minuu ei supistanu silleen et maha ois kovettunu samalla aikaa kivun kanssa.Pähkäilin et oisko tuo nivusen yms.lihasten venymisestä johtunut jonkinlainen kramppi.Säikähin kovcasti ja tunsin kyllä sillä hetkellä olon tosi yksinäiseksi :( .
Onnex se helepotti ni otin koiran ja laahustin vanhempien luo loppupäiväx(onnex matkaa vaan 250 metriä) jos jotain sattuu ni en oo ainakaan yksin...Ei oo kyllä muuten tänään koskenu enää mut vaavi on jyltänny sitäki enemmän ja mie oon kirjaimellisesti vaan maannu.
Kultatiuku:Ihan kotosalla eilen olin.En ollu prismassa.Tarkoitus ois kyllä perjantaina käydä sekä prismassa ja siinä vieressä olevassa Lastentarvikeliikkeessä(vaimikäsenytoli) shoppailemassa.Pitäs varmaan se turvaistuin/kaukalo käydä ostamassa ennenkuin vauva syntyy...Ja syyhyttäs niin maanperusteellisesti kesäkukkien osto vaikka justiin saatiin mullat ja nurmikonsiemenet laitettua.No eipähän se estä ostamasta amppeleihin ja "parvekelaatikkoihin" kukkia.Kukkapenkin kerkiin varmaan laitella sit myöhemmin.Isäntä maksaa :D .Viime vuonna kävin hirmu kasan tokmannin kesäpihalta ostaa edullisesti rehut(niinku ukko hienosti nimittää).Jos kävis kattoo perjantaina mitä niillä ois tarjota!

Äitee ja senjuska:Koittakeehan kestää vielä vähän aikaa kasassa!Miulla on kans nyt muutamana päivänä tullu semmosta "sitkeetä" kirkasta vuotoa!?Valkovuoto oon ollu kyllä yleensä paljon juoksevampaa,vetisempää.En muista sitten yhtään esikon ajoista mitään joten ei pysty kyllä vertaamaankaan...

Ievaliina ja pikkumies 34+6
Nuo silmäniskuhymiöt vainoo minuu ihan selevästi enkä oo vainoharhanen...
 
Iltaa!

Täällä tultiin synnytysosastoon tutustumisesta ja käytiin hiukan kaupungissa kirppiksillä ostamassa vielä muutamia potkareita ja sen sellaista. Oli tosi hyvä tutustumiskäynti. Kuului tavallaan siihen perhevalmennukseen, piti vaan itse tilata aika ja mennä koska sopi. Kätilö kertoi ensin synnytysalin puolella mitä siellä tapahtuu ja kertasi vielä milloin sinne lähdetään. Ja sitten toinen kertoi mitä vuodeosastolla tapahtuu ja milloin lähdetään kotiin jne. Tuli tosi hyvä kuva molemmista paikoista ja olen tosi levollisella mielellä synnytyksen suhteen kaikin puolin.

Imetysliivit ostin myös nyt, kokoa 80c, jota olen nyt ja 80d jotka toivon mukaan olisi ihan ok sitten kun maitoa alkaa erittyä. Tietysti rinnat ensin varmaan pöhöttyy synnytyksen jälkeen niin, että arveluttaa mahtaako d:kään mennä. Ostin liivit halvalla H&M:ltä, kun ajattelin, että sitä sitten näkee mikä tuo tilanne on sitten kun maidontuotanto alkaa tosissaan, niin voi sitten ostaa vähän laadukkaammat.

Keväistä illanjatkoa! Meikämamma livahtaa ulos tönkimään... =)
titta ja masuasukki 35+1
 
Huih, kun olittekin paaaljon kirjotellu, mä olin jumahtanu tonne 17 sivulle kun en oo kerenny lukemaan... Pika katsauksella vedin sivuja läpi niin että joihinkin osaisin edes ottaa osaa...

Kuumemittari Kaverilta saadaan tuttimittari (onkohan miten luotettava?), jos näyttää siltä niin kyllä käydään korvakuumemittari ostamassa, nuorempien sisarusteni kanssa ainakin toiminu vallan kätevästi sellainen...

Hankinnoista puuttuu vielä ne kaikista pienimmät vaatteet ja hoitopöydänkin ajattelin sittenkin hankkia... Onneks on ikea-reissu viikonloppuna :D

Petipuuhat, mitä ne on? Miehellä halut hävinny ihan täysin jo alussa, sain puheista sen kuvan että raskaana oleva nainen ei ole haluttava... Nyt oon alkanu oleen ite samaa mieltä kun aina "maha on tiellä" "hui kun se on iso" jne. heti kun näkeekin ilman paitaa... Turha sitä on enää edes kunnon karhuhalia luulla illalla saavansa, toinen vain antaa nopeen pusun ja kääntää selkänsä. Tämä megahyperpallokasa sitten itkee itsensä uneen kun ei osaa asiasta puhuakkaan...

Viime yönä näin outoa unta siitä että mulla meni vedet jollakin mökillä mikä oli täynnä harrikkaporukkaa, ei yhtään autoa lähimaillakaan että mua olis voitu viedä sairaalaan... Ja sitä vettä tuli niin paljon että kaikki huoneessa olijat oli polvia myöten siinä :eek:
Muutamana yönä oon synnyttäny kissanpentuja ja muutama yö sitten miehen unessa se oli ylpeänä esitelly kaikille neljää koiran pentua omina vauvoinaan... Meille taitaa siis tulla eläintarha.

Mahanympärys äsken mitattuna 120cm... Ja laitampas tähän vielä kuvankin...

Häiritsee vain tuo varjo, joka tuli... :headwall:

Huomasin tänään miks min äitee kielsi värjäämästä hiuksia odotuksen aikana, tais puhua kokemuksestaan... Ruskeasta tuli musta ja vanha väri näkyy raitoina/läikkinä siellä täällä :LOL:...

Huomenna aamulla pitäisi mennä taas polille ultraan kun seuraavat vauvan kasvua, oli viimeksi rv.28 - 1000g ilmeisesti liian vähän siis... Täytyy samalla muistaa tarkistuttaa mitä on tämä kirkas neste jota aina silloin tällöin valahtelee jopa pitkien housujen läpi ja näistä supistuksista joita eilenkin tuli jatkuvasti (parhaimmillaan 30min välein). Nyt tuntuu taas tulevan hyvään tahtiin, täytyykin alkaa seurailemaan...
 
Heräsinpä taas epämääräiseen oloon ja supistukseen. Turhaa kai siellä sängyssä on pyöriä. Otin panadolin, jos se oloa auttais. Luulis että tää syntyy aikaisemmin. Ei kai ihminen tämmöisessä kunnossa voi kuutta viikkoa enää olla. Vauvan takia varmaan parempi jos vauva pysyis siellä kaks viikkoo ennen kuin syntyy.
Helteet edessä, varmaan pian ilmestyy mansikat!
Oletteko muut tunteneet veren makua suussa? Itsellä välillä veren maku suussa, pitäs neuvolassa joskus muistaa mainita siitä.
 
Huomenta vaan !
Jospa saisin kirjoitettua jotain.. Lukemassa oon kyllä käynyt ahkeraan , mut kirjoittaminen jäänyt vähemmälle.
Mitäköhän Nelekalle kuuluu :) missä oot ? :wave:
Täällä kaikki ok. Viime viikol oli neuvola ja sielläkin kaikki oli ok.
Mahaa en oo mittaillut ite,mut ihan hurja kessi kyl alkaa olee. Ei tiedä mitä pitäis päällä. Parit äippähousut jo jääneet pieniksi, Plääh.
Neuvolan mitoilla mitta tais olla 32. Kyllähän täs vielä olis aikaa kasvatella :)
Tänään on äippäpoli käynti. Pitäis alkaa jo valmistautumaan. Kiva pääsee kurkkaa vieläkö hän pojalta näyttää. Toivottavasti, sillä eioo montaakaan vaatetta vauvalle varattu mikä menis myös tytölle.
Inhottavaa , eilen illasta alkoi juimii päätä ja vieläkin tuntuu. Muuten olot olleet aikas hyvät täs raskaudes, ainakin verrattuna edelliseen.
Ihania masukuvia ootte laittaneet !
Eläimistätai lemmikeistä on ollut myös puhetta. Meiltä niitä löytyy myös. Yks sakemanni, kissa ja pupu plus yks hoito/kesäpupu löytyy myös. Ainiin ja akvaario jossa kaks sammakkoa.
Koiralla ärsyt ajat menoillaa...on nääs eukko koiruus ja punaista tiputtaa. Saa olla varuillaan, kun pitää ulkona että ei vaan naapuriston yks uros tuu tontille. Sitä välillä pitävät irti ja tietäähän sen et lähimmän nartun luota saavat hakea.(ongelmana ollut kylillä)
Nyt pitänee alkaa ettii vaatetta et pääsee lähtee joskus kohti sairalaa..

Hyviä vointeja vaan kaikille Mammoille !!

Toivottavasti jotain selkoa saa sepostuksista

Äippä 33+6 (joutu ihan tarkistaa viikot )

=) =)
 
En siis ole ainoa joka joutuu ottaa panadolia yöks viereen pöydälle. Mulla alkanut särkeä tuolta kohdun suun kiepeiltä ja oletan että vaavi laskeutuu paraaikaa ja valmistautuu lähtöasemiin?? ei se särky kovaa ole mutta huomattavaa.

sitten kysymys tupakista, siitä perkeleen kääröstä jonka kanssa ole taistellut koko raskauden ajan. :`( Neuvolan täti armahti sen 5-8 kpl per päivä ja sanoikin että jos en millään pysty lopettaa niin parempi että polttaa vähän kuin että alkaa stressaamaan... poltin ennen puoltatoista askia per päivä ja raskaudestani kuultuani vähensin viiteen.
Mutta nyt olen ollu ilman kolme päivää ja syöny nikotiini purkkaa! :D B) ja oon aika iloinen. mieli tekee koko ajan, mutta nyt olen päässy pahimman yli... ja olen toiveikkaana kun katselen muita polttajia, että siinä ne pahentaa vaan oloaan... mieskin on ollu melkein kolme päivää, eilen sen teki niin paljon mieli että poltti yhden ja sanoi senkin olevan virhe, että huippasi vaan. eli hänkin jatkaa nicorettella =D

mitä kokemuksia teillä on raskauden aikaisesta sauhuttelusta???

ihania kesäpäiviä kaikille isomahaisille! :hug:

t: eelu ja kuuku 34+tasan =)
 
Viime yö oli kyllä huono täällä. Olo muuttui heti sänkyyn käydessä jotenkin niin tukalaksi, ja jos oikein kuulostelin, niin supistuksiakin tuli ihan kivasti. Tuo tukala olokin oli niin erilaista kuin mitä se on ollut viime aikoina. Kävi jo mielessä, että nytkö toukokuun puolella tämä syntyykin, kun heinäkuussa oli tarkoitus. Jossain vaiheessa olo kuitenkin helpottui sen verran, että sain nukutuksi puolihorteessa. Nyt olen ylhäällä ollut viidestä asti ja olo on sen mukainen.....

Sanokaapa te muut turvotuksesta kärsivät, oletteko oikeasti saanut apua esim. ananaksesta tms? Mitenköhän paljon tuota ananasta esimerkiksi pitää mussuttaa, että auttaisi? Itse olen syönyt sen pienen purkillisen päivään, toisinaan kaksikin, mutta turvotus on ja pysyy ihan ylösnoususta nukkumaan menoon. Varmaan sitten on syönyt tarpeeksi kun aamulla peiliin katsoessa huomaa päänsä päällä kasvavan ananaksen lehdykkäosan ja vartalon ympärillä on etiketti, jossa lukee eldorado tai rainbow! Ei mutta ihan tosissaan oletteko löytäneet helpotusta vaivaan?

Koska olo on nyt parempi kuin yöllä, pitänee seurustella hetki imurin kanssa ja jatkaa treffejä hellan kanssa sen jälkeen.....

Kultatiuku ja Nuppu rv34+1
 

Yhteistyössä