HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
NiiVe et ole ainut keillä ei ole lemmikkejä. Meillä ei ole ja tuskin tuleekaan ainakaan mitään karvaista, kun on miehellä ja mulla molemmilla vähän taipumusta allergiaan.

Palaan keskusteluissa taaksepäin, kun on tuosta verenpaineesta ollut juttua, kun monilla ollut tosi alhaiset, ainakin minun mielestä. Mulla on ollut nyt kolmella eri käynnillä 131/84, 125/89 ja 127/89. Onko kellään muulla näin korkeita ollut? Mulla kyllä oli esikoistakin odottaessa korkeat ja lopuksi ihan pilvissä raskausmyrkytyksen takia. Toivottavasti nyt ei moista tule.

Supistuksia on joka päivä, tai lähinnä ajoittuu ilta-aikaan jostain syystä. ei mitään kipeitä, vaan tavallisia ilkeän tuntuisia harjoitussuppareita. Suunnilleen näihin aikoihin alkoi edellisessäkin raskaudessa supistamaan, ehkä muutaman viikon myöhemmin.

Ja tuota selkävaivaa poden edelleen. Aarg, sais luvan parantua jo. Ärsyttävää vihlontaa jatkuvasti. Päivisin kuljen kännykkä taskussa kotona jos sattuu jalat lähtemään alta, niin voin ainakin soittaa jonnekin!

Rakenneultraa odotellaan täälläkin, on 21.2. Ja aion kysyä sukupuolta, tosin tiedän jo etukäteen etteivät tuolla sairaalassa missä ultra tehdään niin kerro sitä. mutta ihan kiusallanikin kyselen. =)

t-06 16+2
 
Hei vaan Heinämammat! :wave:

Miten jakselette? Sumppis onko vuodot pysyneet poissa? Toukomamma07:lla taisi tänään olla se punktio, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin. Lumi-Marjalle voimia täältä lähetellään. äitee2 kuulumisia myös odotellaan. :hug:

Ainakin pörrö ja oinas95 oli kärsinyt noista kohdun kivuista. Täällä samajuttu. Särkee ja nipistelee aika-ajoin. Olen miettinyt, että jos ne olis niitä kohdun kasvukipuja. Mutta kun esikoinen tulossa, niin ei osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. :ashamed:

t-06 minulla verenpaineet on samaa luokkaa, kun sulla. Eivät neuvolassa olleet erityisen huolissaan, mutta käyn viikon päästä kontrollissa.

(.) :snotty: Flunssan kourissa edelleen...
 
RouvaSumppisuu
Hei taas kaikki =) !

Äitee2: tulehan sitten kertomaan nla-kuulumiset, toivottavasti kaikki on hyvin (ja varmasti onkin).

Äippävaatteista: Kuljen vielä omissa vaatteissa. Alussa turvotusta oli niin paljon, ettei omat farkut menneet jalkaan, mutta nyt taas ainakin vähän aikaa menee ainakin parit matalavyötäröiset. Kotona kuljen kyllä ihan verkkareissa...ja huppareita tykkään pitää ja hyvin vielä mahtuu.

Verenpaineesta: Mulla on suunnilleen 120/70-80 luokkaa ollut. Tosin oon huomannut että aika herkästi nousee nla-käynneillä, taitaa olla jotain valkotakkifobiaa (vaikka ei se terkkari valkosissa olekaan)...

Kohdunkasvukivuista: Kyllä löytyy ja paljon! Ja alaselkää kanssa kivistää välillä. Stressaan noista kivuistakin kun sitä vuotoa oli, että onkohan ihan normaalia :| , mutta kaipa se sitten on. Ja noita harjoitussupistuksiakin on jo alkanut tuntumaan, kohtu kovettuu ja sen kyllä huomaa, muttei onneksi tee kipeää. Ensimmäisessäkin raskaudessa oli jo näillä viikoilla ja silloin oli streptokokki-B positiivinen, näyte otettiin varmuuden vuoksi nytkin viime perjantaina.

(.) Eilen tuli TAAS aamulla tuhrua valkovuodon seassa :( , loppui onneksi kuitenkin lyhyeen. Joten tänään kävin neuvolassa minäkin kuunteluttamassa sydänäänet ja kyllähän ne kuului, 140-150 luokkaa. Loppuisi vaan nuo vuodot, niin voisi nauttia tästä raskaudesta, nyt ei vaan siihen pysty...huolestuttaa liikaa. Onneksi jo torstaina on neuvola ja viikon päästä kontrolliultra äippäpolilla.

Sumppis ja poju rv. 17+1
 
Kävin siellä neuvolassa ja kaikki oli hyvin,sydänäänet kuului ja kummallakin syke oli 155 kivut johtuu osittain kun pelkään sitä yhtä häirikkö ihmistä ja sitten maha on taas kasvanu monta senttiä tässä 2viikon aikana sekä noi mun vanhat leikkaus haavat kipuilee myös kun niitäkin on kuitenkin kaksi tossa päällekkäin ni kiinnikkeitä on tainnut tulla jonkun verran...nyt pittää ottaa rauhallisesti ja vältellä painavien nostelua kunnes haava kipu helpottaa...tää tulee oleen tuskaa kun olis niin paljon kaikkea tekemistä ja siivoamista tuolla yläkerran rakennuksella mut mitäpä sitä ei tekis pienten hyväksi...

RouvaSumppisuu toivottovasti noi vuodot loppuis kokonaan,tollaset on inhottavia.

( . ) olo on muuten aika hyvä...paitsi sain sanomista neuvolasta kun toi paino on tippunu -4kg mutta kun ei ruoka maistu ja hemppa oli laskenu entisestään vaikka syön rautaa...noi muuten aiheuttaa ihan julmettua ummetusta...

Äitee ja tuplat 15+4
 
HPM
Äh, mua on alkanut närästämään tässä parina viime päivänä. Tää on mulle ihan uus juttu, joten neuvokaas fiksummat mitkä on sallittuja närästyslääkkeitä (jos tää tästä nyt oikein villiintyy...) ja kokemuksia niiden tehosta. Rennie taitaa olla sallittu ja sit apteekeista vissiin saa jotain Multi-Tabs Raskaus Närästys -härpäkettä?

16+1
 
Äitee2 Mä oon jauhanut tätä täällä jo jonkun mielestä varmaan kyllästymiseen asti ;) mut mä sain nousemaan hempan tosi nopeesti Kräuterbuftsaft-mehulla ja ilman ummetusta... sitä kun en halunnut enempää itsellenikään ;) Joten suosittelen.
 
Heips!
HPM Renniellä saa hetken helpotuksen, mut mä syön Zolt-nimistä happolääkettä. Sain reseptin lääkäriltä, ku valitin närästystä. Mulla on ollu ihan alusta asti ja nyt taas lääkkeistä huolimatta jotku ruoka-aineet aiheuttaa tuskaa. Luultavasti paprika on yks paha...
 
Heippa vaan pitkästä aikaa!

Kävin tänäiltana ultrassa, ja ihan hyvin tuntui kaikki olevan :) Niskaturvotusta 1 millimetri, eli ihan normaali sekin. Jalkoja ja käsiä normaali määrä, sydän löi normaaliin tahtiin ja jalat potkivat kovasti :D. Verikokeiden tuloksia joudun odottamaan PERJANTAIHIN saakka, tuskaa :(

Seuraava ultra onkin sitten vasta 6 viikon kuluttua. Pyysin vähän aikaisemman ajan enskerralle (nyt oli klo 20) niin ei tartte pojalle pyytää hoitajaa. Poika kun menee nukkumaan jo 19.30.

Muutenin on kaikki menny hyvin, ainoa joka EI mene kovin hyvin on paino - painoa kun on tullut JO KAKSI KILOA!!! Voi kiasus, omalääkärini, joka on myöskin raskaana la heinäkuun alulla kauhisteli painonnousuani ja tokaisi että hänelle on tullut puoli kiloa vasta. No hänen pitäisi paremmin tietää, hänelle on jokaisesta raskaudestaan tullut vain 7kg, minulle tuli 20kg, jotka lähtivät joka ikinen 2kk kuluessa synnytyksestä. Onko muita, joita tämä painonnousu askarruttaa? Järjellä kun ajattelen, niin muistelen aina että lähtihän ne viimeksikin rivakasti, mutta sitten kun ulkopuoliset kauhistelee että JO kaksi kiloa noussut, niin tulee vähän :ashamed: olo :( NO, ehkä voidaan laittaa raskaushormoonien piikkiin tämäkin ;)

No semmosta. Nyt nukkumaan. Hyvää yötä kaikille heinämammoille! Ja parantukaahan pian sairastelijat!

t. balou & nuki 13+3
 
aurinkoiset terkut Thaimaasta !!!

Matka meni hienosti, flunssa vaan iski päälle ja eilen kun taksi saapui kotipihaan , niin oksensin rappukäytävän eteen... ja nyt mahatauti päällä. Voi kiesus että on kipeä olo ! Mutta kaunis rusketus on ja masuasukas voi hienosti !!!

Matkan aikana ilmestyi linea negra napaan saakka ja vauvamasu pullahti esiin komiasti, hihih :LOL: ja oli siinä kuulkaa ihmettelemistä, kun matkalaukku oli täynnä vaatteita, jotka ei mahtuneetkaan yhtäkkiä päälle. No, shoppailu on aina kivaa :whistle: ( mieheni tosin on erimieltä ) B)

no, nyt odotan kovasti töihin pääsyä, jolloin voi taas kurkata miten tuolla masussa menee... töitä ei muuten enää olekaan kuin 3kk, koska pidän kesäloman ennen mammaloman alkua !!!

mitenkäs muut thaimaanreissulaiset ??? kuinka meni ?
 
heips...

täälä fiilikset ihan yhtä :'( eilen illalla ja nyt aamusta tullu vuotoa..ei siis mitään pientä tuhrua vaan oikee verta...pelottaa niin kamalasti.SOittelen neuvolaan täs kohta ja katotaan sielä sitte eteenpäin...mieli ihan maas...

nasuliini ja :heart: 15+2
 
taas minä täällä, tekemisen puutetta ?... ;)

tuli tuossa mieleeni, että kuinkas moni täällä heinämammoissa on itse syntynyt heinäkuussa ?

minä olen 17.7 ja mieheni on 28.7 ( laskettu aika on 21.7 )

olen synnytyspelkoinen ja sektiota aion vaatia, joten saattaapi olla, että saan melkoisen synttärilahjan tänä vuonna ...
 
Huomenta!

balou jaa että sulla hämmästeltiin 2 kg painonnousua... no mulla viikot 14+2 ja painoa on tullut kohta jo 5 kg. Turvotusta toki on, aamupaino voi olla 2 kg vähemmän kuin iltapaino ;) Tämän alun painonnousun laitan kyllä tupakoinnin lopettamisen piikkiin ;)
 
Huomenta huomenta...
Löytyy siis muitakin heppa höperöitä ja onnellisia hepoisten omistajii. *kadena täällä * Olis ihanaa, kun olis omassa tallissa edes vaikka pieni poni hörähtelemässä. No joskus ,jos olis mahdollista..kun voittaa lotossa
;)
Närästystä on jo jokunen alkanut potee. En edes moista muistanut. Edellisiltä kyllä ollut , mutta en muista yhtään missä vaiheessa alkanut yleensä. Tietty kerkeehän se vielä. Mutta mutta....jospa sitä tuleekin vain, kun odottaa tyttöä ja nyt olisikin poika tuloillaan... ? :)
Neuvola parin päivän päästä. Jännittää todella se vaakaan meno. Painoa varmaan tullut...Tytöiltä ei ,kuin se 5-8kg...mutta pojalta..huh huh. Ja jospa tää sitten poika niin Huiiiiii ! se 20 kg vaarassa. :(
Supistuksia en oo koskaan tuntenut ,kuin vasta sitten kun tosi toimet alkaa. Tai nuorimmaiselta ehkä viimoisella viikolla ennen synnytystä. Vielä kolmatta odottaessa mietin, millasii ne supistukset mahtaa olla. Minua aina vaan alaselkään juiminut, mutta nuorimmaiselta kyllä supisti mahan puoleltakin, että nyt nekin tiedossa. Käynnistetty synnytys on ollut kaikista helpoin. Toiset sanoo taas ,että ei missään nimessä haluis käynnitettyä koska se sattuu kauhiasti. Vika oli normaali synnytys mutta pika pika tyylillä, joten luokittelen senki aika helpoksi. HUIIII, mitä sitä jo miettii.. :)
Nyt pakko mennä lataa pesukoneita ja tehdä pika siivous, ennen kuin vieraat tulloooo..
 
anniel...kiitti...

samaa toivon mäkin,mut vähän huonolta nyt näyttää...soitin neuvolaan ja terkka anto het suosista lääkärille ajan puoli 2.ja jos alavatsa kipuja tulee niin suoraa päivystykseen. :'(

kyllä niin p**ka päivä.poitsulla olis yksvuotis neuvola kymmeneltä ja töihinki pitäs vielä jaksaa ennen tota lääkäriä...odottavan aika on tosiaan kamalaa...

joo..toivotaan et muilla on vähäsen kivempi päivä :hug:
 
Kun sai hiivan hoidettua niin iski sitten kauhea flunssa... :snotty: .Painosta:Kertyy tasaisen nopeasti,esikkoa odottaessa paino oli alussa 49 kiloa ja laskettuna päivänä(jolloin myös poju syntyi)79.5kg.Oli sitten tosi vaikea synnytys ja verenpaine oli koholla koko loppuraskauden ajan.Pituutta siis löytyy 163 cm.Neuvolan tätin kanssa oli puhetta ,että jospa ei ihan noin paljoa tällä kertaa.Nyt paino oli alussa 58kg ja epäilisin sen keikkuvan 63 kg:ssä.En vaakaa omista joten voipi olla enemmänkin.
Pohkeisiin juilii tosi inhottavasti kokoajan.Ei saanut nukuttua ,kun pää on täynnä räkää ja pakottaa kinttuihin...Voisko olla mangnesiumin puutetta?Ei tää liity kyllä tähän flunssaan ,kun minnekkään muualle ei koske,ei edes päähän.
Supistuksista:Muutamana iltana on ollut kipakan tuntuisia supistuksia ja etenkin ,kun hiiva iski.
Närästystä on ollut varsinkin jos erehtyy karkkia ja rasvaista ruokaa syömään.Renniestä on ollut apua.
Voimahalit kaikille heinämammoille joita koetellaan :hug:
Ievaliina ja pikkuinen 17+5
 
RouvaSumppisuu
Nasuliini, tiedän niin hyvin miltä susta tuntuu :hug:, ajatuksissani olet...toivottavasti kaikki on hyvin! Jos yhtään siltä tuntuu ja vuoto jatkuu, niin jätä menemättä töihin ja menet aikaisemmin sinne päivystykseen. Onko tuo lääkäriaika sellainen, että lääkäri pystyy ultraamaan kanssa? Mähän sain silloin kun vuoteli tk:sta päivystyslähetteen äippäpolille, jossa ultrattiin. Sisätutkimuksella tms. ei paljon kuitenkaan pysty tuollaisessa tilanteessa selvittämään. Itse päätin, että jos yhtään tulee verta vielä, menen viivana äippäpolille, siellä on paras hoito ja asiantuntevimmat lääkärit. Ja eilen juttelin nla-terkan kanssa ja oli ihan samaa mieltä. Tsemppiä sulle!!!

Sumppis
 
Hei kaikille!

Nasuliinille kovasti voimia ja jaksamista ennen lääkäriaikaa, toivotaan että kaikki olis hyvin!!!

Eilen oltiin sitte toistamiseen lapsivesipunktiossa. Oli eri lääkäri, eikä mies päässyt toimenpiteeseen mukaan ollenkaan. Ihmettelin vähän, mutta se olikin mieslääkäri, ja iäkäs sellainen. Hommansa kyllä osas, ja näyte saatiin vihdoin otettua kerta laakista! Sehän se pääasia oli, ja miellyttävää sekin, että ei tuntunu hyttysenpistoa enempää. Tais olla viimeksi vähän kovakouraisempi se naislääkäri.. :) Nyt sitten odotellaan tuloksia 2-3 viikkoa. Toivottavasti aika menis nopeesti. Kauheeta odotella niin kauan.
Rakenneultrakin tuli samalla varattua, se on 27.2. Siihen mennessä on jo sitten punktiotuloksetkin tulleet. Toivottavasti ei nyt vaan sitten mitään komplikaatioita tulis tuosta pistämisestä. Sitä muutenkin koko ajan on paniikissa, että tuleeko lapsivettä tms. Vikko on kuulemma siinä se varoaika, mutta 12h pistämisestä kaikkein kriittisin aika. Sen ohi ollaan onneksi jo päästy.
Lemmikkieläimistä. Meillä ei ole lemmikkejä, siskolla tosin on 2 koiraa, eli siinä meillä on aina joskus lemmikkiä, ja toinen onki niistä mun "kummikoira". Sisko kun on sanonut joskus, ettei lapsia tee, niin pitäähän mun jollakin lailla olla kummi sen "lapsukaisille"..
=)
Mutta hyviä vointeja kaikille! :wave: Jos menis kattomaan, josko poju on jo heränny sohvalla, jotain ääniä kun tuntuu kuuluvan..
 
Toivottavasti Nasuliinilla kaikki hyvin. Mulla Thaimaan matka meni oikein kivasti, ekalla viikolla sain tosin jonkun vatsapöpön ja oksensin aamusta iltaan yhden päivän. Oli hiukan kiusallista, kun olin lähdössä viikonlopuksi kaveria moikkaamaan ja oksensin loputtomasti Phuketin lentokentän roskikseen, kun en vessaan asti kerennyt. Onneksi meni päivässä ohi niin ei tullut lääkärikeikkaa.

Miehellä sama pöpö kesti 5 päivää, oliskohan mulla raskauden vuoksi vastutstuskyky vähän parempi? Mutta aurinkoa riitti ja mukavaa oli. Vähän eka viikolla jännitti, kun raskausoireet katosi, huomasin tässä että onneksi sitä on ollut muillakin, eli kuulunee asiaan. To lääkärineuvola, sitten taas saa kuulumisia masusta.
 
heippa taas pitkästä aikaa :wave: ja voimia kaikille vuotojen kans kampaileville ja tuloksia odotaville :hug: :hug:

on täs ollu taas kaikee...mun mummo joutu sairaalaan ja on huonos kunnos ei tiedetä selviikö :'( :'( sitä on kävin sunnuntaina kattomas ja itku meinas tulla kun kotiin pääsin..
eilen käytiin sitten hommaa tila-auto kun ei meijän kasvava perhe meinaa kuulemma (isännän)mielestä mahtuu varmari toyotaan....
masukki ei ole muutamaan päivään taas myllänny ni ei ole liikeitä tuntunnut :/ :/ olen vaan aatellu et on kerran semosessa asennos ni liikeet ei tunnu...
voi luoja kun hermot on kireellä ja päätä särkee ihan kauheesti ja noi kaksi tenavaa vaan kiukuu ja marisee kun komennan siivoo sotkut joita on tehneet...
nyt on ruvennu olemaan kauheita mielitekoja..pitzzaa,hampparii,kebabbii ym... :ashamed: :ashamed: mutta pakko hillitä ettei ole sitten kauheesti jäljelle jääviä kiloja...
masu on kasvannu mutta omat vaateet sopii vielä päälle..tosin käytän myös äitiysvaateita jo...

bambiino ja pömppis rv 17+0
 
jippii!!!!! :D
Vaikee varmaan arvata mun kuulumisia,elikkäs sydän äänet kuului hyvin :heart: :heart: :heart: ja kaikki muutenki noin niinku käsikopelolla ok.Ultraan sain lähetteen ja ens viikon alus olis aika.Vuoto jo loppumaan päin,mutta kyllä se säikytti.Poitsun neuvolan peruin ja töistä ei meinannu tulla mitään.
Sairaslomaa loppuviikko ja paljon lepoa.ja muutenki lääkäri sanoi,et pitää himmata.ja mielelläni tottelen jos vaan pikkuinen pysyy kyytis.

nyt sitä vasta ymmärtää miten toi on oikeesti kamalaa ku vuotoa tulee,eli hirmuisesti jaksamisia teille jotka painitte kyseisen ongelman kans,ei oo kivaa ei. :hug:

paino tippunu taas lisää...terkka ei tykänny yhtään..näin mulla kuitenki jo edellises,eli itellä ei paniikkia asiasta.

mutta tälleen,Kiitos kaikille tuesta ootte ihania :flower:

Onnellinen Nasuliini ja ah,niin rakas masukki :heart: 15+2
 

Yhteistyössä