HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
hieno homma nasuliini !!! olen todella iloinen puolestasi, että kaikki on hyvin.

Täällä myös möyrintää masussa ja jokin näköistä muksimistakin kait. Ekaa kertaa raskaana, joten en ole aivan saletti asiasta.

Meillä maanantaina neuvolassa kaikki ok, sydänäänet sellaista 160 luokkaa. Mitenkäs ne nyt oikein menikään... tytöllä hitaampi kuin pojalla ?

ja heinämammat : vielä toistan kyssärini =)
onko mammoista kukaan itse syntynyt heinäkuussa ?

minttumaaria ja ulpu-iivari 15+2
 
Lohduttavaa räpis että muillekin on tullut kiloja eikä vaan minulle. Oon täällä ollut jo ihan paniikissa miten suureksi mahdan kasvaa, kun nyt jo on sitä painoa. Neuvola ens viikolla, saa nähdä mitä sanovat.... En ole käynyt tätä ennen kuin kerran neuvolassa ja silloin ei punnittu vaan merkkasivat aloituspainoksi sen mitä sanoin raskauden alussa olleen. Ois pitäny huijata että se oliki pari kiloa enemmän!

Ek 15+1
 
Ultrakuulumisia Minut voi poistaa listalta. Pieni rakas vauvamme sai tänään kuolemantuomion. Vaikka anankefalia olikin jo pois suljettu, se pienellä kuitenkin on. Selkäydinanava oli jo turvonnut, kasvojen luitakaan ei näkynyt. aivorunko nähtävästi sen verran kehittynyt, että pystyi liikkumaan, joka sekin on jo vähentynyt. Sydän sykki vielä noin 90-100 tiheydellä. Ultrakuvanäkymä oli lohduton, ei päätä oikein ollenkaan. Vartalo turvonnut ja huomenna klo 10 keskussairaalaan tekemään lähetettä keskeytykseen. Noin viikon, puolentoista kuluttua pitäisi tämän olla ohi. Henkisesti tuskin koskaan.

Parasta mahdollista teille kaikille toivon. Ei tällaista pitäisi kenenkään kokea. Onnea pikkuisillenne ja teille mammoille toivoen, Lumi-Marja
 
Räpätäti, ihana massu kuva, ei paljoa enään voi piillotella :)
Minttumaaria täältä löytyy yks heinäkuinen mamma. Ootkos Sinäkin ?
Kauheeta katsottavaa telkus 45 min Tai siis en voinutkaan kattoo kuin pari kertaa vilaukselta. Kauheeta ku niitä hevosia hakkas :'(
Nyt pitäis jaksaa suihkuun kömpii ja sit kohti sänkyy vaik kattoo töllötintä. Ihan väsy taas !
Pöperöitä(vinkkejä) kehiin !!!! ?

16+5
 
RouvaSumppisuu
Ehtoota :wave: ...

Lumi-Marjan ultrakuulumisia odotellessa voisin muutaman sanasen taas kirjoitellakin. Liikkeitä ja ihan kunnon muksimisiakin on alkanut päivittäin tulemaan, tosin parhaiten tuntuu selinmakuulla, ei tässä arjen pyörityksessä aina muuten tajua, että joku siellä masussa taas myllertää =) ...

Ja harjoitussuppareita alkaa näemmä taas päivittäin tulemaan, ihan sama juttu oli ekassa raskaudessakin jo näillä viikoilla. Taitaa mulla olla jotenkin erityisen supistusherkkä kohtu tai jotain...tosin synnytys kesti toista vuorokautta, että toivoa sopii, että supistukset ajaisi asiansa tällä kertaa vähän paremmin sitten synnytyksessä, MUTTA vasta sitten!

Syntymäajoista: Itse oon syntynyt huhtikuussa. Mites, onko joku perillä hyvin horoskoopeista? Taitaa heinäkuisista tulla rapuja vai? Itse pidän noita horoskooppeja aika huuhaana, mutta kyllä jotkut kuvaukset itsepäisestä oinaasta sopii aika hyvin omaan persoonaan... :kieh: .

Hyviä arkiruokareseptejä...hmmm, tulis tännekin ihan tarpeeseen. Jos jollekin tulee Yhteishyvä S-asiakasryhmän lehti, niin siinä ruokaliitteessä oli jauheliha-sienipastan ohje, jonka tein tänään (nopea ja halpa ruoka, nopsasti tuli tehtyä, hyvääkin ainakin meidän mielestä ). Katsonpas jos netistä löytyy ohje...löytyi, eli http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/reseptit/paaruoka_d_k/fi_FI/jauhelihasienikastike/


Sumppis ja poju 17+3
 
RouvaSumppisuu
Voi Lumi-Marja :hug: ...en tiedä mitä sanoisin :'( . Voimia teille huomiselle ja muutenkin tuleviin raskaisiin aikoihin. Haluatko, että teen listalle kohdan pienokaisensa menettäneille ja siirrän sinut sinne? Jotenkin tuntuu niin kurjalta pyyhkiä vain nimi pois :( .
 
RvaSumppis kiitos kauniista ajatuksesta. Tee vain, eihän tämä raksaus kuitenkaan koskaan voi ylipyyhkiytyä. Ilmoitan sitten tarkemmin päivän, kun tiedän milloin se tapahtuu :hug:

Kiitos myös muille kanssaelämisestä :hug:
 
Sus soo
Lumi-Marja, otan osaa suruunne :hug: Todella surullisia uutisia sinulla oli kerrottavana :'( Olen taustalta seurannut, jännittänyt ja odottanut uutisianne. Jaksamisia!

t. Sussoo (entinen heinämamma minäkin :( )

PS. Jos Lumi-Marja haluat, niin voit laittaa yv:tä minulle. Olemme samalta suunnalta, koska synnytyssairaalamme olisi ollut SeKS.
 
Osanotot Lumi-Marjalle ja koko perheelle! :hug: Elämä heitti rankan jakson teidän elämäänne. Kovasti voimia tulevaan ja hyviä jatkoja. Käy meitä kuitenkin täällä "katsomassa", jos vain jaksat.
Täällä hypätään vessassa vähän väliä katsomassa, ettei vaan tihku lapsivettä tai muuta ylimäärästä vuotoa. Lapsivesipunktio -sana on syöpynyt mieliin, ja varmaan parin viikon päästä paniikissa kiertelen puhelimen ympärillä, ja sitten kun se soi, en uskalla vastata.. Miksihän tämä elämä on joillekin tehty niin raskaaksi.. Kai kaikella on tarkoituksensa..
 
Lumi-Marjalle jaksamista :hug: , odottelen kuulumisia ! Peukut ja varpaat pystyssä !

Äitylix3: juu, minä olen heinäkuun lapsi itsekkin. 17.7. syntynyt.

Onko tosiaan niin että me ollaan ainoat heinäkuiset heinämammat ? Huhuu... muita ??
 
Lumi-Marja: Lämmin halaus koko teidän perheelle ja osanotto meiltä. Mieskin niin kovasti toivoi parasta teille minun kanssani :hug: . Olen niin surullinen puolestanne, yritittehän te juuri tätä pienokaista niin kauan, jos oikein muistan. Jossain vanhassa kaksplus-lehdessä oli juttu lapsen menettämisestä (lapsihan se masussakin jo on). Joku äiti kertoi, että hänen ystävänsä oli sanonut suurimman surun keskellä, että te olette jotain aivan erityistä, kun teille on annettu ihan oma rakas suojelusenkeli. Näin haluan myös nyt sinusta ja teidän perheestä ajatella. Tuntuu niin julmalta, että tällaista tapahtuu. Vaikka teidän lapsosen elämä onkin lyhyt, kukaan ei voine sanoa, että se olisi merkityksetön. Voimia suureen suruun.....

Kaikella lämmöllä teidän puolesta surullinen ja itkevä Kultatiuku

:'( :'( :'(
 
Voi Lumi-Marja.. :'( :hug: Ja voimia paljon, käytte nyt rankkoja aikoja lävitse. Käy suru rauhassa läpi, sitä en voi koskaan edes kuvitella mikä tuska on menettää oma pienokainen.. Yhdyn täysin Kultatiu'un sanoihin, kauniimmin ei asiaa enää voi sanoa! :hug:

Räpis
 

Yhteistyössä