HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Päivää!
Perhevalmennus on meillä ohi lukuunottamatta tutustumiskäyntiä synnytysosastolla, mihin pääsee vasta rv32 jälkeen. Pienessä kunnassa kun on vain muutama valmennus vuodessa ja seuraava olisi loppunut vasta heinäkuun puolenvälin jälkeen, oli mentävä jo tosi varhaisessa vaiheessa. Mies oli mukana joka kerralla, paitsi viimeiseen kertaan ei päästy kumpikaan. Oli ihan ok kokemus eikä mitään jenkkipuhkumispuhallusharkkoja ollenkaan! :LOL:

Vauvavakuutuksesta ollaan jo pyydetty tarjous Lähivakuutuksesta, missä meillä kaikki muutkin vakuutukset. Mietittiin vaan jospa kilpailutettais nyt kuitenkin joku muukin, mutta eipä olla saatu aikaiseksi...

(.)Täällä potkuja satelee ihan joka puolelle masua, mutta mieluiten taitaa tykätä olla poikittain ja potkia mun oikeaan kylkeen. Masu on miehen mukaan just nyt tullut niin paljon esiin, ettei ole enää epäilyksen sijaa olenko tiinenä vai en. Kieltämättä olen siitä itsekin aika ylpeä ja tekee mieli pitää sellaisia vaatteitakin, että se näkyy! ;) Ja kaupungillakin perjantaina ukonretala oli koko ajan hellimässä mun kumpua. Voi vitsit, että sitä tulee pienestä NIIN onnelliseksi. :heart: :heart: :heart: (Vaikka ei sitten sieltäkään löytynyt yhtään hyviä tuulihousuja :( )

Bellalle hyvää matkaa etelään!!

Titta ja masuasukki 23+6

Ps. Ei kellään satu olemaan Recaron- turvakaukaloa? Netissä surffeilin ja ihastuin siihen uusimpaan malliin, missä pitäisi olla pieni säätövara selän pituudelle.
 
Hello pitkästä aikaa!

Lukemassa aina käyn, mutta itse ei muka ehdi kirjoittamaan ikinä mitään. Nyt kokeilen tuuria, kun tyttö tutkii päivän posteja tossa vieressä lattialla.

Me ei olla hankittu tulevalle vauvalle vielä mitään. Kaikki ostettiin uutena esikoiselle, niin menee hyvin vielä toisellekin. Vaunuina meillä on Emmaljungat ja hyvin on toiminut, ei mitään valittamista. Tuplarattaatkin löytyy, kun mulla oli tässä hoitolapsi, niin piti sellaset hommata. En kyllä tiedä minkä verran tää esikoinen sitten enää vaunuissa viihtyy, kun ei nyttenkään enää pitkiä matkoja malta istua, vaan on päästävä itse kävelemään. Eipä ole viitsinyt myydä poiskaan niitä tuplia jos niille kuitenkin on käyttöä. Seisomalauta varmaan täytyy ostaa myös niihin toisiin vaunuihin.

Eilen tuli täyteen 154 pv raskautta, eli oisin saanut postittaa kelaan hakemukset, mutta mulla on täyttäminen vielä vähän vaiheessa.

Vakuutusta ei olla vielä ehditty hommaamaan, mutta eiköhän se Tapiolasta oteta, kun kaikki muutkin vakuutukset sieltä. ja meillä on todella ollut käyttöä esikoiselle siitä vakuutuksesta. On nimittäin jo sairastanut 10 vai 11 korvatulehdusta tähän ikään mennessä ( kohta 2v ).

Täällä myös supistelee aika tavalla. ja tänään on oikein enemmän ruvennut painamaan tuonne häpyluuhun. kävely on tosi kivuliasta sen takia. en nyt ihan haluais, että tässä vaiheessa jo noin vaikuttaa kävelyyn. esikoisesta en loppuaikoina päässyt tuon saman kivun takia edes kävelemään pariakymmentä metriä postilaatikolle! toivottavast helpottais vielä eikä pahenis enempää.

nyt tyttö haluaa kovasti katsomaan postimies patea niin täytyy lopettaa. jatketaan toiste.

t-06 22+2
 
Perhevalmennus esikolta käytiin eikä sitä ole sen jälkeen enää tarjottukkaan,meillä niin pieni paikkakunta että ei kuulemma rahat.En kyllä koe itse niitä enää tarpeellisiksikään kun sektioista ei meillä ainakaan oikein puhuttu mitään ja meillä pojat sektiolla kuten myös nämä tulokkaat.

Vauvavakuutus kyseltiin pohjolasta jossa mein kaikki muutkin vakuutukset on...virkailija kyseli kaikenlaista ja katso tiedot koneelta,kehtas veikata ettei sitä saada...molemmilla pojilla on ollu ongelmia ja esikolla vielä suuren leikkauksen vaatinut vika ja keskosuutta ym. ni virkailija perusteli jotta nyt tulee kaksoset joilla keskosuuden riski on suuri sekä mahdolliset sairaudet päälle...voidaan kuulemma hakea vakuutusta vauvojen synnyttyä mutta todennäköisesti saadaan kielteinen päätös...tästä sisuuntuneena marssimme ens viikolla kilpailevaan firmaan kyselemään vauva vakuutuksia.

Oma olo rupee oleen aika muhkee ja osa töistä on pakko jättää muille,lääkärissä kävin ylimääräsessä tarkistuksessa ja sain nosto rajoitteen n.5kg eikä enempää...yritäppä sitten olla kun toukohommat alkaa kohta ja kuopus on kipee ja tarviais nostelua viel jonkun verran...mut mitäpä sitä ei tekis pienten eteen.

Supisteluja on ollut silloin tällöin ja äsken tuossa kolaroin autolla ja säikähdin niin nyt on ollu muutama napakka supistus mutta onneksi vauvat liikkuu kumpikin kovasti ja supparitkin tais johtua mun säikähdyksestä.



Tuossa tän aamun kuva.

Äitee ja tuplat 21+4

 
Ollaan otettu vakuutus Pohjantähdestä. Vakuutus tulee tosiaan ottaa 3 kk ennen syntymää (kuten vissin aika lailla kaikilla). Pohjantähdessä saa sillee että vakuutus on voimassa myös sairaskulujen osalta heti lapsen syntymästä, Ifillä taisi alkaa vasta 2 kuukaudesta eteenpäin. Ja vertailussa Pohjantähti oli ainut jolla korvaa kaikki mahdolliset, esim. maitoallergiaan ostettavat korvaustuotteet, vitamiinit, näöntarkastuksen, puheterapiat jne. Muilla oli rajattu aika paljon pois. Kotivakuutus oli siirrettävä myös pohjantähteen. Mutta meidän mielestä oli kattavin vakuutus!
 
Olin viikonloppuna ystävän luona kylässä ja sain sieltä mukaani kaksi isoa kassillista ihania tyttövauvanvaatteita, käytettyjä siis, mutta hyväkuntoisia. Onnesta soikeana niitä sitten kotona tutkiskelin ja viikkailin :p

Perhevalmennuksia ei ole vielä ollut, eikä niistä ole neuvolassa ollut edes puhetta. Esikoisesta oltiin Kätilöopiston Haikaranpesän valmennuksissa, joita oli kaksi. Muistaakseni aika loppuraskaudesta. Mies oli mukana molemmissa, ja tuolle osastolle pääsyn edellytyksenä olikin, että mies on mukana.

Esikolle ei otettu vakuutusta, eikä onneksi ole ollut tarvettakaan. Ihanan terveenä on poika pysynyt. Ehkä ei tulevalle vaavillekaan vakuutusta oteta, pitää vielä harkita.

Mä meinaan siirtää esikon nykyiset vaunut parvekevaunuiksi, kun vauva syntyy ja tuplat otetaan muuten käyttöön. Esikoinen nukkuu vielä itsekin päikkärit parvekevaunuissa, mutta pitänee kai kesään mennessä koittaa saada sisälle nukkumaan.

Krissie rv 22+5
 
Heippa kaikille!

Meillä iski nyt pojalle talven eka flunssa :snotty: kiitos influensa rokotteen, meillä ei oo tänä talvena sairastettu kun yks viikon kestänyt ripuli. tänä aamuna aloin ihmettelemään, kun poika vaan nukkuu ja nukkuu (laitettiin illalla ysiltä nukkumaan) no vihdoin tossa 10.30 jälkeen heräs ja nokka vuoti oikein kunnolla ja ihan väsyneen näkönen oli poika vieläkin. no kuumetta nyt siis 38,6. voi äidin pientä potilasta :heart:

huh ompas äiteellä komea masu :eek: Näyttää kyllä ihan siltä, että synnytät just :D

vakuutuksista Me ei esikoiselle otettu, eikä sille kyllä olis tarvetta ainakaan toistaseks ollutkaan. tälle kakkoselle ei varmaan myöskään oteta, mutta täytyy nyt vielä miehen kanssa keskustella mitä mieltä hän on asiasta. On niin pirun hintavia nuo syntymättömän lapsen vakuutukset, ettei oikein tuo lompakko anna myöten :/ Meillä kyllä onneks tohon omaan tereyskeskukseen saa tarvittaessa tosi hyvin aikoja. Taidetaan olla ainoo paikka espoossa, missä ei podeta lääkäripulaa...

Mitäs korvapuustille kuuluu?? Onko supparit yhtään rauhoittunut??

adrian vaadi, että neuvolassa tsekkaavat pissanäytteestä mahdolliset tulehdukset. Käsittääkseni esim. pissatulehdus voi aiheuttaa noita suppareita ja sehän on usein raskauden aikana oireeton.. Mulla tuli esikon odotusaikana kesähelteellä pari kertaa sellasia huimauskohtauksia (silmissä sumeni, kylmähiki nous otsalle ja tuli tosi huono olo) mutta mulla ei kyllä (kai??) maha mennyt kovaks. Neuvolassa veikkas, että sokerit pääs tippumaan liian alas, koska syönnin jälkeen sit olokin parani huomattavasti..

Meillä ei kanssa perhevalmennusta tarjota, kun toista odottaa, eikä käsittääkseni myöskään sairaalaan tutustumista. no kaikki on täällä onneks tuoreessa muistissa kun tuo esikoinen on vielä sen verta pieni.

mä täällä edelleen puntaroin, että otanko pakkauksen vai rahaa, kun se kelan papereiden täyttökin alkais kohta oleen ajankohtasta. Mutta kun ei osaa päättää :headwall:

Nelly ja JJ 21+2
 
Soittelin neuvolaan ja sain ohjeeksi mennä sinne tarkistuttaa tilanne, jos tällaista sattuu vielä.
Kuulemma ei kuulostanut pahalta, koska vaiva ei uusiutunut. sanoi, että voi johtua kuivumisesta (pitäs kuulemmma kiskasta litra vettä kun supistaa) tai kohdun kasvusta. Mainitsi hänkin tämän pissatulehduksen, mutta kun sanoin ettei sellaisia oireita ole, hän ei suositellut lisä tutkimuksia...Kuulemma viikosta 22 eteenpäin vauva yritetään pelastaa ja annetaan supistuksen estolääkettä, nyt asialle ei tehtäisi mitään jos vauva päättäisi syntyä. Taidanpa soittaa vielä neuvolaan ja kysyä pääsisinkö aamulla pissanäytteeseen....

Adrian + Kuuno 21+3
 
Ihana masu äitee2!!!! vau! Itsellä melkein saman kokonen vaik siellä vaan yks sikiö onki :LOL: Joo, huh, oon PALJON isompi ja leveämpi kaikin puolin ku edellisiä odottaessa. Uloskaan ei voi lähteä ilman pakkelia ku finnejä naama täys :/ Blääh. Miä oon aina nauttinu raskaan olosta mut nyt puuskuttaa ja hengästyttää ja ei malttais odottaa et vauva tulee ja oon ihan kauhea tankki!

Mies yrittää kyllä rauhotella et oon vaa ihanan täyteläinen :heart:

Voi elämän kevät mikä ilma! Ainaki täällä, kunnon keväinen fiilis, aurinko paistaa ja lämpöä +7 astetta, IHANAA! Sieltä se kevät keikkuen tulevi...

Vakuutuksista: meil kaikki vakuutukset Tapiolassa joten sieltä kysellää vauvallekin vakuutusta. Osaako joku viisaampi neuvoa et saako Tapiolasta vakuutuksen vauvalle jo ennen syntymää? Vai oliko se niin et vast syntymän jälkee sen voi hakea?

Nyt väistyy takavasemmalle...

Neleka 21+4
 
Heips pitkästä aikaa...

Neleka: Muistelisin katsoneeni että Tapiolasta saa vakuutuksen vasta vauvan synnyttyä, ihan varma en kylläkään ole, en sitä sen enempää katsonut kun me ei ajateltu tuollaista ottaa...

Meillä tuo perhevalmennus olis eessä, nyt odottelen vain sitä aikataulua.
Ilmeisesti niitä ei täällä hirveän montaa järjestetä ennen kesää...

( . ) Töissä on tuskaa; seisoessa alkaa supistelemaan ja seisomatyössä se ei oo kauheen kivaa. Taukoja yrittäny pitää vähän normaalia enemmän, mutta ne ei tunnu auttavan. Täytyy aamulla soitella tk:n päivystykseen jos saikkua sais, neuvolatätikin on lomalla niin siitä ei oo apua ja seuraava neuvola vasta 1.4 että en viitsis sinne astikkaan sitkutella, kun nää muuten tekee välillä kipeetä. :'(
Potkuja tulee jatkuvasti, miettiny välillä et nukkuukos se ollenkaan tuolla masussa.

Kävin tänään oikeusaputoimistossa kyselemässä niistä mun potkuista, ja riitautettiin irtisanominen. Jos mitään fiksua ei tule vastaukseksi katsotaan että irtisanominen on johtunut raskaudesta niinkuin työnantaja mulle suullisesti sanoi (mutta milläpäs tämän todistan).
 
nelly83 olen kuullu ton ennenkin :LOL: viimeeksi tänään kerho reissulla uusi äiti tuttavuus onnitteli ja kyseli että jokos tein pieni kohta syntyy...olisit nähny ilmeen kun sanoin jotta vasta heinäkuussa.

Neleka se on muuten jännä juttu miten sitä miettii edellistä raskautta ja miettii että oliko mulla ihan oikeesti tälläinen olotila edellisessäkin raskaudessa.mie kauhulla odotan minkä kokonen olen loppu vaiheessa :eek:

Bubona toivottavasti saisit sitä saikkua ei kuulosta kovin kivalta tuollainen jos supistelee koko ajan kun on töissä.toivotaan jotta saatte selvyyden tuohon työ/potku asiaan ja hyvä että riitautit asian etkä hiljaa tyytynyt kohtaloon.

Vauvat on melskannu koko päivän ihan kauheesti,törmäyksen jälkeen oli vähän aikaa hiljaista mutta nyt taas vaikuttaa ihan normilta potkuilta jotka ikävä kyllä toiselta suuntautuu mun rakkoon ja toisella johonkin ylös päin mutta ilkeeltä tuntuu.

 
Tervehdys mammoille!

Vakuutuksesta: Me otettiin esikoiselle syntymättömän lapsen vakuutus Nordeasta, siellä on meidän muutkin vakuutukset, saa edullisemmin, kun on avainasiakas, ja vielä muitakin vakuutuksia. Meillä oli hyvä homma ottaa se vakuutus sillon aikonaan, poika kun joutu oleen 3viikkoa teholla syntymän jälkeen ja parin kuukauden iässä oli 3 yötä sairaalassa, kun iski kova flunssa, ja röörit tukossa. Ja tälle tulevalle otetaan samanlainen vakuutus myös.

Nelly: Täällä mietitään samaa asiaa, eli ottaako äitiyspakkauksen vai rahan. Raha kuitenki niin pieni, ettei sillä paljoj mitään saa, mutta kun on jo 1 oma laatikko 2 saatua ä-pakkausta, niin tavaraa on! En tiä mihin sitä sitten päätyy.. Onhan se kivaa aina avata se laatikko, ja kai niitä vois sitte huuto.netissä myydä pois ihan uutena, niin sais osaa rahanakin vielä...

Mun piti tänään mennä vatsatanssiin, mutta poju painaa tuolla masussa jotankin ihan kummallisesti, niin katoin parhaaksi jäädä kotiin, ettei oo sitte paria seuraavaa päivää taas ihan kaksinkerroin. Hyvää se teksi alaselälle, mutta ei auta...

Meiltä löytyy esikoisen jäljiltä melkeinpä kaikki tarvittava, mitä vauveli tarttee. Ne tuplavaunut hankitaan, ja toinen pinnasänky ostettiin käytettynä serkulta. Esikoinen tuli eilen 10kk, eli tavarat pitäis olla vielä niin hyvin tallessakin, että muistaa, missä ne on.. :) Vaunuja kyllä saa pähkäillä vaikka joka päivä. En tiä yhtään, mitkä ois hyvät. Meillä on nyt Carenan vaunut, ja niistä oon tykänny paljon, kantokoppa on ehdoton ja heittoaisa. Ja isot leveät paineilmarenkaat. Kuka vois suositella jotain???

Esikoinen olikin tänään neuvolassa, 75,5cm ja 12,1kg! On siinä mulla nostelemista! Ei oo ihme, että iltasin vähän painaa alamahaan.. =)

Mutta nyt katteleen telkkua ja makoileen!
Hyviä vointeja kaikille!

Toukomamma ja poju 23+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neleka:
Ihana masu äitee2!!!! vau! Itsellä melkein saman kokonen vaik siellä vaan yks sikiö onki :LOL: Joo, huh, oon PALJON isompi ja leveämpi kaikin puolin ku edellisiä odottaessa. Uloskaan ei voi lähteä ilman pakkelia ku finnejä naama täys :/ Blääh. Miä oon aina nauttinu raskaan olosta mut nyt puuskuttaa ja hengästyttää ja ei malttais odottaa et vauva tulee ja oon ihan kauhea tankki!

Mies yrittää kyllä rauhotella et oon vaa ihanan täyteläinen :heart:

Voi elämän kevät mikä ilma! Ainaki täällä, kunnon keväinen fiilis, aurinko paistaa ja lämpöä +7 astetta, IHANAA! Sieltä se kevät keikkuen tulevi...

Vakuutuksista: meil kaikki vakuutukset Tapiolassa joten sieltä kysellää vauvallekin vakuutusta. Osaako joku viisaampi neuvoa et saako Tapiolasta vakuutuksen vauvalle jo ennen syntymää? Vai oliko se niin et vast syntymän jälkee sen voi hakea?

Nyt väistyy takavasemmalle...

Neleka 21+4

me saatiin esikoiselle ja tokalle ni ennen syntymää vauvavakuutus ja sieltä meinaan ottaa tälle kolmannellekin ...ja kummipojan äiti sai ainaskin vuosi sitten sieltä vakuutuksen pojalleen..en tiiä onko jo sitten muuttunnut....mutta hertken päästä kirjotelen sitten omia kuulumisia :wave: :wave:
 

bubona! Juuri viime viikolla soitin Tapiolaan ja kyselin kaikenlaisia asioita. Vakuutuksen saa edelleen ennen lapsen syntymää, kun on ottanut kolmekuukautta aikaisemmin, tai sitten kun lapsi on kaksikuukautta. Meidän poika on syntynyt 2006 loppuvuodesta, ja sinä aikana vakuutus on nousut hieman.

kaverini lapsi on nyt kolme viikkoa, hän syntyi sairaana. Heillä ei ole vakuutusta, ja joka viikko käyvät sairaalassa. joten heitä nyt hieman harmittaa. Eivät ottaneet vakuutusta, kun kaksi aiempaa lasta ollut todella terveitä. Nyt heiltä ilmeisesti blokataan aika paljon sairauksia pois vakuutuksesta.

Me vielä käytetään paljon yhdistelmävaunuja, joten kakkonen saa nukkua niissä ulkona. Muuten kuin liikutaan niin silloin käytän kahden istuttavia. Meilläkään kun ei ole kävelytietä täällä landella, katuvalot ollut jo vuoden. Tosin ei meidän metsässä.

Mukavaa viikkoa!!
 
Tapiolassa ei vissiin saanu syntymättömälle lapselle ja vastasyntyneelle mitään turvaa, soli vaan 2kk-16 vuotta tai jotain. Kotaas Ifissä tuntui, että turvataan, jos lapsi on vammainen... jäin miettimään että turvataanko just nuita "normaaleija" korvatulehdushommia yms.

T: pörrö ja vaava 23+3
 
Huomenta!

Eilen oltiin sitten rakenneultrassa. Painoarvio 350 g ja pituutta 20 cm, muutenkin kaikki hyvin. Oli todella osaava kätilö ultraajana ja kaikki tarpeellinen nähtiin vaikka ei kaveri ollut aina niin yhteistyöhaluinen ;) Ja taitaa olla niin että lisää traktorimiehiä on sukuun tulossa ;) Hyvin varovaisesti kätilö sen sanoi, mutta kyllä kuva kertoo kaiken. Arastelevat kuulemma sen takia nykyään sanoa arvailunsa kun jotkut ovat vetäneet jopa oikeuteen lääkärin siitä jos on veikannut väärin... Kuvitelkaa että jotkut voi olla niin hölmöjä! Kai se nyt on kaikille selvää että asia on 100% varma vasta kun lapsi on maailmassa.

Nyt tiedetään ainkin ettei esikoisen vaatteita kannata hävittää, mulla on kyllä alusta asti ollutkin ihan poikaolo ;) Tulee pikkusiskolle enemmän paineita tehdä ne tytöt sitten tähän sukuun ;)

Käytiin samalla kurkkaamassa vähän synnärin puolta ja uutta ammetta.. ja arvatkaa alkoiko jännittää :whistle:

Eli saapi lisäillä listaan että poika tulossa, synnäri HYS ja la pysyi samana eli 28.7.

Mukavaa päivää kaikille!

Vilma-Annika 20+3
 
Huomenta huomenta !
Empä oo moneen päivään saanut kirjoitettua mittään, nyt yritän.
Ihana masu äiteellä
Täällä alkaa kanssa olee aika tukalaa jo. Aatella, että melkein puolet vielä aikaa kasvatella masua jäljellä. Huh huh.
On todellakin keväinen ilma.Lumi sulaa ihan kohinalla pois. Kauheet jäät kyllä pihalla, ei paljoa pienimmän neidin kanssa omalla pihalla tuu oltua, kun yhtä vettä ja jäätä...ja upottava hanki.
Hankintoja sen verran tehnyt kun yksi body ja haalari pöksyt.
No nyt neiti roikkuu tossa ja yrittää syliin ängetä, eli pakko luovuttaa tältä kertaa...
Äippä 22 ja jottain...
 
Huomenta!

Rakenneultrassa nyt käyty! Tuli kustantaan sen 92? itselle Kelan korvauksen jälkeen, hiukan vaan kirpaisi.. Tämä siis Lääkärikeskus Mehiläisessä, ja ihan perinteinen 2D ultra vaan.
Siellä tuo papu kovasti potki sedän anturia, mokoma kun tökki sillä välillä että saisi oikeita kuvakulmia. :D Laskettiin kaikki pienet varpaat ja sormetkin, ja ihan oikea määrä niitä on! Painoarvioksi mitoilla tuli 460g, ja vikkoja samat kuin menossakin on mutta päivän päälle. Eli la pysyy samana. Kovasti pikkuinen potkiskeli ja pyöri, käänsi selkänsäkin "kuvaajalle". Sukupuoltahan me ei kysytty. Lääkäri kyllä ultrasi siihen suuntaan kun kysäisi että onkos toiveita saada tieto sukupuolesta, ja tottahan mä koetin kurkkia parhaani mukaan! :D Mutta kun jouduin selälläni katsomaan vielä hiukan takakenoon, niin en uskalla mennä oletuksiani ääneen höpisemään, sitäpaitsi tutut kävis kurkkimassa sukupuolen täältä!! :D Terkut vaan tutuille! :wave: :p
Ai juu, mieskin oli mukana ja kyseli lääkäriltä kaikenlaista. Hassua nähdä mies niin innoissaan!

Eipä täällä sitten varmaan tällä kertaa muuta uutta. Massu kasvaa ja papu potkii aina vaan kovemmin. Mukavata tiistakia vaan tänne!

Räpätäti+papu rv21+6
 
Huomenet!

Johan täällä nyt muitakin supistelee. Hus hus vaan kaikilta ikävät supistukset.

Tosiaan hieno maha Äiteellä!

Bubona toivottavasti saat saikkua.

Kiva kuulla hyviä rakenneultrauutisia Vilma-Annika ja Räpätäti. Meillä siis samainen ensi viikolla. Kyllä mua jännittää hirmuisesti.

Vauvavakuutuksista Olen pyytänyt tarjouksia eri yhtiöiltä. Sitä omavastuun määrää olen vaan pohtinut, kun senhän saa ainakin joissakin vakuutusyhtiöissä valita. Joskus töissä olen törmännyt siihen, että asiakkaat sanoo että vakuutus on, mutta harvoin se omavastuu ylittyy (siis esim. yksityislääkärikäynti+tavallisimmat antibiootit). Mutta toisaalta, jos tarvitaan jotain erikoisempia lääkkeitä/hoitotoimenpiteitä niin varmasti vakuutus maksaa itsensä takaisin. No niin pohdin tässä ääneen. :ashamed: Vakuutus otetaan kumminkin, muttei vielä tiedetä mistä. Millaisilla omavastuilla muut olette ottaneet?

Lopettelen tältä erää. Palataan taas.

Jemima 20+2

Niin ja se piti vielä lisätä, että mulle on tullut ihan valtava ruokahalu. Nyt tosiaan tuntuu, että syön kahden edestä. ;)
 
Vauvavakuutuksista Esikoiselle otettiin aikanaan Turvasta vauvavakuutus 4 kk ennen la, joka sitten muuttui sen jälkeen norm. lapsivakuutukseksi. Kyllä on jälkeenpäin tullut kiiteltyä että sellaisen otti kun tuli korvatulehduskierre joka sitten päättyi putkituksiin yms. ja kaikki vakuutus korvasi yht. varmaan ainakin n. 7000 mummon markkaa. Meillä ei ollut omavastuuta ollenkaan.

Nyt sitten esikoisella on IF:istä kun kaikki muutkin vakuutukset on sieltä. Eli 100? omavastuu per vuosi ja on taas näiden flunssien ja angiinojen jälkeen maksanut itsensä moninkerroin takaisin. On jotenkin tosi helppoa kun ei tarvitse miettiä että olikohan sen arvauskeskuksen sedän diagnoosi nyt sitten oikea ja istuskella monta tuntia jossain päivystyksissä. Ja Ifillä ainakin kaikki toimii tosi nopsaan, viime viikolla käytiin nieluviljelyssä ja allergiatesteissä yht. 220? ja kaikki korvattiin muutamassa päivässä. Netin kautta pystyy tekemään ilmotuksen ja läheskään aina eivät edes pyydä lähettämään kuitteja. Voin siis suositella!

Pyysin eilen sieltä tarjouksen vauvavakuutuksesta joka pitää ottaa 3 kk ennen la.

Vilma-Annika taas.. jonka pitäsi alkaa siivoomaan... eikä yhtään huvittais ;)
 
Pörrö!!

Anteeksi vain mutta minulle kyllä sanottiin, että vakuutuksen saa kun on ottanut kolmekuukautta aiemmin. MENEPPÄS VAIKKA LUKEMAAN TAPIOLAN SIVUILTA!!!!
Ei pahalla.

Oliskohan meidän omavastuu ollut joku 83e, kuitenkin otimme suuremmalla omavastuulla. Sekin on henkilökohtainen juttu.
Meillä on taas tullut parissa kuukaudessa vakuutukseen meneviä laskuja yli 200e. Kyllä vakuutus korvaa korvatulehdus jutskat! Ainakin meillä on korvannut.
 
Jos vakuutus on korvannut esim. korvatulehduksia niin ei kannata vaihtaa toiseen yhtiöön. Siellä kysytään terveysselvitys ja useimmiten ne eivät enää uudessa vakuutusyhtiössä korvaa ko. aiempia sairauksia. Meiltä ne ainakin evättiin kun vaihdettiin yhtiötä :| Kannattaa lukea hyvin ne pienellä präntätyt tylsät vakuutuskirjat... lupaavat kyllä kaikenlaista mutta sitten tosipaikan tullen kappas siinä olikin sellanen ja sellanen ehto ;)
 
täälläkin pohditaan vakuutusjuttuja, soittelin aikaa sitten vakuutusyhtiöt läpi ja tilasin tarjouskirjeet. Nyt kun vielä nuo kirjeet avattaisiin ja vertailtaisiin... mies lähtee tänään työreissuun ja palaa vasta sunnuntana :(

eilen pörrättiin Ikeassa. Olipas kaikkea ihanaa vauvaosastolla !!!
Onneksi oon ihan p.a joten ei tullut törsättyä ;)
mutta kunhan tili tulee niin...

me on nyt alettu suunnitella vauvan huoneen kalusteita. Pinnis ja hoitopöytä tarttetaan ja pääsisi vähitellen laittamaan noita vaatteita paikolleen. Siis ei nyt ihan vielä mutta aika kuluu nopeasti... aattelin aloittaa vaatteiden pesun tahranpoistoaineilla, käytetyissä saaduissa niitä kun tuppaa olemaan. Mun paras poppakonsti on se pinkissä purkissa oleva jauhe jossa vaatteet liotetaan sihinän kera :)

huoh, ja ne rattaat. Tarttetaan kahdet, koska asutaan hissittömän talon kolmannessa kerrroksessa. Joten yhdet partsille ja yhdet käyttöön. Onneksi kaveri on myymässä omat parvekerattaansa meille. Ei olla vielä yhtään katsastettu edes millaiset tahdotaan.

Minttumaaria & ulpukka 21+1
 
Huomenta vaan täältäkin!

Kiitokset kaikille jotka vastailitte kun kysyin Tapiolan vakuutuksista! :flower:
Räpätädille ja Vilma-Annikalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart: ja Bubona, toivottavasti saat saikkua. Ei ole kiva kun supistelee, ei. Mulla myös alkanu supistella enemmän, tosin vaan niin et masu menee pinkeäksi. Menis vaan aika nyt nopeaan ja täyttis ensin 25 vk, sit 28 vk jne.

Eipä mul nyt muuta ku hyvää päivän jatkoa kaikille! Nyt hakeen poikaa kerhosta kotia.

Neleka 21+5
 

Yhteistyössä