HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Täällä kanssa yksi märkäpöksyinen mamma :wave: Ja poikaa tod. näk. odotellaan. Ongelman tekee kaikista inhottavammaks se, että pikkuhousunsuojia en viittis käyttää, kun mulle tulee niistä tosi helposti hiivatulehdus. Onneks noi kestopikkuhousunsuojat ei hauduta paikkoja ihan niin paljon, niin niitä oon nyt uskaltautunut käyttämään aina välillä. Esikoiselta tää ongelma alko vasta vikalla kolmanneksella, mutta tästä kakkosesta oon nyt vuodellut jo viikonpäivät. inhottava vaiva, mutta onneks rauhottuu synnytyksen jälkeen. Joo ja kuten adrian sanoi, niin petipuuhista on ihan turha edes haaveilla ilman liukkaria :/

voi korvapuusti :hug: Koitahan nyt ottaa rennosti ja lepäillä. Esikoiselle sitten vaan videot pyörimään illalla kotona ja teet itse vaan kaikki ihan pakolliset hommat. muun ajan lepäilet sohvalla. Ja jos huomenna taas töissä alkaa, niin ei muuta kun saikulle!

Nelly ja JJ 20+5
 
Valkovuotoa ollut täälläkin aika lailla, mutta syynä siihen oli hiivatulehdus joka oli muuten täysin oireeton. Ei hajuja eikä kokkareista vuotoa.

Liukkarista Ongelmat samat kuin Nellyllä ja Adrianilla...Pitäisi käydä hakemassa liukkaria, mutta enpä ole sitä koskaan ennen ostanut/tarvinnut. Apteekista ilmeisesti löytää???

HooWee 24+2

 
Me ollaan käytetty ton liukkarin sijaan joko perusvoidetta tai sitten vauvaöljyä. Minä en itse henk.koht. tykkää liukkareista kun ne on "liian" liukkaita.

Valkkaria on täälläkin riittänyt ensin muutaman viikon, sitten paheni hiivaksi. Nyt taas kuurin jälkeen rauhoittui. Esikkotyttöä odottaessani minulla oli ensimmäistä kertaa elämässäni hiiva ja nyt siis toisen kerran.

Muuten ei kuulu erikoisempaa, maha on selvästi kasvanut, minusta kauhee jätti jo, mut kaikki muut väittää sen olevan pieni. Ensi viikolla ois ultra.....ei jaksa millään oottaa enää. Väsymys on ruvennut hieman painamaan, tuntuu ettei jaksa millään kävellä enää muutaman kilsan matkoja ja seisoessa on muutaman kerran ruvennut alavatsaa painamaan tosi kovasti ja tullut huono olo.

Noh, eipä muuta tällä kertaa....hyvää loppuviikkoa kaikille :wave:

-Anniel ja vekkuli 21
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi kostean rämeen omistaja :wave: Välillä harmittaa tosissaan, kun saapi housuja vaihdella jos on unohtanut suojan. Kaikissa tyttö-odotuksissa ollut sama vaiva riesana :/

Piparminttu ja vemmeltäjä 23+5
 
Heipähei kaikille...En oo vähään aikaa täällä käynykkään. Viikkoja on jotain 20+...pahoinvointi ei lopu ei sit ikinä. No paino on tippunu 4 kiloo jo :D eli jotain hyötyä.
Kilpirauhasarvoja tarkkaillaan, kun tokassa raskaudessa ne meni vähän alakanttiin. ELi siis nyt ootan kolmatta. Sukupuoli ei selvinny rakenneultrassa ja sain muutenkin uuden ajan ultraan kun oli pikkuinen vähän liian vilkas näyttäytyäkseen kunnolla.
 
Kiitos kaikille valkkarista vastanneille!! Näyttää siltä ettei voi täysin tyttöä povata vaik enemmistöllä tyttöä odottaessa se ongelmana onkin =) Mulla ei tosiaan aiemmissa raskauksissa ole kyseistä vaivaa ollut mut tiiän ite ettei se kuitenkaa toista sukupuolta merkitse. Luin tuolta ´kaks plussan sivuilta valkovuodon johtuvan estrogeeni -hormonista, joten sinänsä jotain tekemistä naiseuden kanssa kuitenkin =)

Miä ku olin jo ihan varma et meille poika tulee mut nyt mietityttää. Mitää ei nimittäin ole valmiina tässä huushollissa jos se tyttö ihmeen kaupalla oliski! Poikien vaatteita kyl löytyy :heart: Oon kyl sen verran utelias et ehkä käyn tarkistuttaas asian vielä...tai en tiiä. Toisaalt on kiva ku säilyy arvotuksena. Ja luulen et seuraavassa ultrassa ne boltsit siellä killuu :LOL:

Nyt ei muuta. Vastailkaa veil vaa jos haluatte. Kiva laskea vähän "tilastoa" tostakin =)

Nyt laittaa lapsia maate. Kauniita unia kaikille!
 
Hellou, olen lueskellut juttuja säännöllisesti mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Täällä on massu pullahtanut esiin ja kovasti olen tietoinen tuosta masusta, esim. kenkien jalkaan laitto seisaaltaan on jo aikamoista ähinää =) Liikkeitä/pikku potkuja olen tuntenut 17+3 alkaen oikeastaan päivittäin. Varsinkin töissä istuessa tuntuu sekä iltaisin monesti.

Onko teillä ollut harjoitussuppareita? Minut ne yllätti viime viikolla, kivuliaita eivät ole mutta sellaista kiristystä ja paineen tunnetta massussa istualtaan. Neuvolassa sanoivat, että kun ja jos niitä alkaa tulla yli 10 päivässä, niin yhteyttä taas neuvolaan... itellä on tullut parhaimmillaan/pahimmillaan (?) kolme.

Rakenneultra olis tulevana tiistaina. Voi kun kaikki olisi kunnossa. Tuo liikkeiden tunteminen on ollut sellainen tekijä, mikä on vähentänyt suurinta huolta. Me halutaan tietää sukupuoli, jos se suinkin on nähtävissä. Muilta kyllä pidetään se sitten salassa... mulla on tosi vahva poikaolo, mutta luin jostain että esikoisen odottajalla usein on.

Mulla ei oo pahemmin valkovuotoa. Oisko se merkki sitten pojasta sekin... Tosin toosa on kutissut silloin tällöin oikeastaan jo yli kuukauden ja tiistaina neuvolassa hoitsu oli sitä mieltä, että mulla on hiivatulehdus. Nyt on sitten Canestenit olleet jo monta yötä inessiivissä. Veemäistä, vaikkei hiiva uusi tuttavuus olekaan. Multa otettiin varuiksi myös streptokokkikoe, mutta tuloksen saan vasta maanantaina. Kai noiden harjoitussuppareiden vuoksi varuiksi.

Kitty 19+6
 
Moi täältäkin. Enpä olekaan sitten joulukuun kirjoittanut. Ahkerasti kyllä luen palstaa. Kiitos kaikille innokkaille kirjoittajille, olette olleet suureksi avuksi.

Rva Sumppisuu Odotan siis 1. lasta. Synnytyspka MKS, sukupuolesta ei tietoa ja omaa ikää 29v. Laskettu aika ennallaan.

Vaunuista/Gesslein Olen tässä viimeiset vkot tutkinut ahkerasti vaihtoehtoja ja haastatellut monia liikunnallisia äitejä. Nyt olen sitten päätymässä noihin Gessleineihin (Swing Fi tms). Liikkuvat hyvin ulkoiluteillä ja jopa pururadoilla. Erikoinen jousitus tekee kyydistä tasaista ja vauva viihtyy. Vaunut ovat kuulemma myös tosi lämpimät ja ainakin itse aion valita pehmeän kopan. Nelipyöräiset ovat kolmipyöräisiä vakaammat ja painopisteen mataluus tekee vaunuista myös vakaammat. Verrattuna esim. Emmaljungin sporttisempiin rattaisiin Gessleineilla voi ottaa pidempää askelta (eli juosta reippaasti) ilman että nilkka käy kehikkoon. Hintahan on vaunuilla aika kallis (700,-), mutta toivottavasti ovat sitten sen arvoiset. Ihastuin kovasti myös väreihin (oranssi tai vihreä). Nuo vaunut ovat kuulemma myös hyvät hetkutukseen, jos vauva on itkuinen tai sillä on koliikkia.

Liikkeistä ja mahan koosta En voi sanoa vieläkään tuntevani liikkeitä. Onkohan enää ketään muuta, joka ei tunne??? Omia kuvitelmia on toki aina välillä, mutta ei läheskään joka päivä. Onneksi vauvan sydän löi taas viime ke oikein mallikkaasti oman suolistoni tai vauvan liikkeiden mölinän keskellä, joten eiköhän siellä mahassa jotain eloa ole. Myöskään maha ei ole vielä kasvanut mitenkään valtavasti. Litteä vatsa taitaa kyllä olla kadotettu ikuisiksi ajoiksi.

Neuvolapalveluiden erilaisuudesta Hieman kateellisena seurailen, kun Te lähes kaikki vierailette näillä vkoilla rakenneultrassa. Meidän kaupunki tarjoaa odotusaikana vain kaksi ultraa, (niskapoimu vkolla 13 ja synnytystapa-arviointi vkolla 34) mikäli mitään ihmeitä ei odotusaikana tapahdu. Kun rakenneultran omavastuuosuudeksikin jää täällä yksityisellä puolella yli sata euroa, niin vain toivon, että kaikki on edelleen hyvin ja elän jännityksessä esim. sukupuolen osalta aina kesäkuun ultraan saakka enkä siis mene rakenneultraan.

No, tässäpä kuulumisia. Viimeisessä neuvolassa tosiaan keskiviikkona vauvan sydänäänet kuuluivat, painoa on tullut yht. noin 4 kg, verenpaine suht matala/normaali ja hemoglobiini vain 104. Olen jo kauan juonut sitä rautamehua, mutta hemoglobiini vain valuu alaspäin. 4 vkoa sitten se oli vielä 108. No, silti tunnen itseni oikein pirteäksi. Päivät opetan täysipäiväisesti peruskoulussa/lukiossa ja jumppia ohjaan iltaisin vielä 3-4 iltana vkossa pari tuntia kerrallaan. Ehkä huhtikuussa täytyy jo vähän vähentää tätä aherrusta ja keskittyä tulevaan.

Mukavaa vkonloppua kaikille Heinämammoille!

T. Virtanen 20 + 4
 
täällä taas aamuvirkku... ulpukka herättää aina kuuden jälkeen mojovilla potkuilla...isänsä kanssa herää samaan aikaan...

luin tuossa just iltalehteä netissä ja jihuu !!!!
joku säätieteilijä guru lupaa, että helteet alkaa vasta heinäkuun puolivälin jälkeen.
Mua on ahdistanut kamalasti kesän tuoma kuumuus, nytkin on jo lämpöpatteri sisällä. :D
no, jää nähtäväksi.
 
Hoh hoijaaa...* haukotus *
Niin, huomenta vaan mammat. On tullut kivasti tekstii eilisen aamun jälkeen. Luin, mutta empä muista mihin vastata :LOL: yllätys yllätys..
Valkkarista puhetta ainakin. Joo, lörisee täälläkin ja nähtävästi poika tuloillaan. Tytöiltä en muista, että ihan näin paljoa olisi lirissyt. Tosiaan, loppuakohden varmaan juttuja tulee olemaan jos jonkin nälöistä et nää valkkari jutut taitaa olla vielä ihan alku soittoa :)
Hienoa, jos helteet alkaa vasta heinäkuussa. Mutta toivottavasti nää lumet lähtee aikasemmin pois kuitenkin. Vaikka pahalta näyttää kun puskee kokoajan vaan lisää. Alku talvesta ja vielä noin kk sittenkin ihan ootteli et tulis lunta, mutta nyt sais riittää jo. Täällä satanut joitakin päiviä. Kokoajan sais olla joku kolan kanssa heilumassa pitkin pihoja. Lupashan kyllä ens viikolla hyvin lämpö asteitakin et jospa ne siitä alkais sulaa.
Neleka jospa se olis kuitenkin tyttö tällä kertaa
:heart:
Pitäis vissiin mennä laittaa pyykit koneseen, jotta sais edes koneellisen pyöritettyä tälle päivälle.
Äippä 22 tasan
 
neuvola ehdotti panadolia ja terkkarissa käyntiä pissatestissä. panadolia ei auttanu vaikka vaan makasin sohvalla, kivut jatkuivat. anoppi haki esikoisen hoidosta ja oli täällä kunnes mies kotiutui. illalla soitin sairaalaan ja nekin määräs panadolia. eli otin toisen gramman. klo 21 kun menin nukkumaan niin alko helpottaa. eli 14h oli kivut vaikka en tehny paljon muuta kun makasin sohvalla. tänään anoppi veija hakee esikoisen hoidosta ja mä oon kotona lepäämässä. tänään onneksi vointi ihan hyvä, ei kipuja eikä supistuksia. eli toivon mukaan oli nyt tässä. harmittaa / nolottaa kun näillä viikoilla joutuu itkien töistä lähtee kotiin :( toivon mukaan pystyn ma olemaan normaalisti koko päivän töissä ;)

valkkarista niin täälläkin sitä riittää. esikoisenkin kanssa ja hän tyttö. mulla hiivaongelmaa ihan ++ testauksen jälkeen ollu. canestenia käytän joka viikko, välillä helpottaa, välillä pahempaa mutta kokonaan ei tahdo hävitä :( esikoisenkin kanssa oli ihan alussa mutta hävis heti ekan kuurin jälkeen.

hbsta kysyisin. mikä oli teidän alku hb ja miten on pysyny? mitä on nyt? ootteko rautaa syöneet? musta tuntuu että mulla on laskenu. ei oo mitattu ekan neuvolakäynnin jälkeen vaikka oli silloin vaan 129. rautaa en ole syöny. 2 viikon päästä kun seuraava neuvola aion kyllä vaatia että mittaavaat. ihmettelin kun ei viime kerralla ottaneet mutta kokematon sijainen olikin...

nyt teetä juomaan...

korvapuusti + pikkupulla tasan 23 rv
 
Valkovuodosta sellasta, että tää raskaus lähti km:n jälkeisestä kierrosta, joten arvatkaa kun sitä vuotoa välillä tulee runsaamminpuoleisesti niin mun pitää juosta heti vessaan tarkistamaan ettei se oo verta... Nyt parin viime viikon aikana alkanu luottaa ettei sieltä verta tule. Mut kyllä sitä v-vuotoa tuleekin tarpeeks vaikka muille jakaa!

Liikkeistä taas sellasta että niitä ON ja PALJON ja joka päivä :) Neuvolan täti selitti että jos ei ole, jos huolestun, yms. niin illalla ku pääsen kotiin rauhottumaan pitäis maata kyljellään tunti. Jos en tunne vähintään 10 liikettä, pitäis nousta ylös, juoda kylmää mehua, ja mennä toiselle kyljelle tunniks makoilemaan. Jos ei VIELÄKÄÄN tunnu, niin sit pitää soittaa polille. Kuulosti vähän neuroottiselta touhulta, ja musta tuntuu että mun oma intuitio kertoo paremmin millon tarttis huolestua.
Hauskin liike on muute ku se vauva venyttelee, ihan friikin tuntusta :D:D:D

Massu kasvaa kovaa vauhtia, joka päivä vähän isompi. Nyt on sitä painoaki tullu kilo tai pari lisää. Rinnat kyl niin massiiviset ettei tota vatsaa aina huomaa :( työvaatteet piilottaa vatsan todella hyvin, joka sinänsä ihan hyvä. Muualla tykkään esitellä vatsaani, mutta töissä se ei tunnu aina mukavalta :/ "Omiin" vaatteisiini en mahdu enää yhtään, paitsi niihin pitkiin toppeihin jotka ostin elokuussa kun tiesin että kohta masu kasvaa. Muut paidat ja topit jääny vähän lyhkäsiks. Äitiysvaattet, varsinkin paidat, on kyl viel _vähän_ väljiä, mutta sehän vaan tekee niistä mukavia :) jotkut housut tippuu päältä, tosin kahdet HM:n housut on jo ihan tiukkoja enkä niihin kauaa mahu, joka on vähän outoa, mammahousut kun ovat, ja oikeeta kokoakin.



Supistuksista sen verran, että välillähän niitä pukkaa, eikä tuo vatsa tykkää esim. ylitöistä yhtään. Yhden kerran oli niitä koko ilta, muutama kivuliaskin, ja oli lähellä etten lähteny jo sairaalaan, mutta loppuhan ne lopulta ja vaaveli potki ahkerasti sen jälkeen, joten ei lähdetty mihinkään. Seksin aikana supistelee aina, mut ne ei ole kivuliaita.

Liukkarista vielä nopeasti: En oo vähään aikaan saanu :p joten en nyt tiedä ihan viimesen kahden viikon kohdalta miten toimis, mut sitä ennen ei kyl todellakaan tarvinnu! Oon ollu märempi ku ennen, himot ollu vähän sellasia. Ainoa mikä häiritsi on noi supistukset. Löyty ehkä yks asento missä ei sattunu/tuntunu hirmu epämukavalta.


MUoks: Hemoglobiini oli tosi alhanen, 101 :( tuntuu vähän huippausta ja väsymystä. Ei muuta ku rautapillereitä....

Tälleen yleisesti kuuluu hyvää, kämppä-asiat vähän mietinnässä. Vauveli alotti just *nyt* jotkut ihan omat pileet tuol vatsassa, pomppii sitä vauhtia! :D

nina & vatsa-asukki 23 + 0
 
Huomenta kaikille ;)
Mä sain juuri siivottua loppuun (eilen aloitin :D ). Nyt pientä kipuilua vatsassa, taisin vähän liian rajuun tahtiin heiluttaa imuria..
Viime yönä sain nukuttua yllättävän hyvin, mutta aamulla herätys ennen kahdeksaa |O Meillä on hieman eri unirytmi Pörriäisen kanssa.

Mulla ei valkovuotoja ole ollut ollenkaan. Ehkäpä pieni mies tulossa :heart:

Nyt pitäis lähteä laittamaan ruokaa.

Joku kyseli hemoglobiinitilastoja. Mulla ensimmäisellä neuvolakäynnillä 120, ja viimeksi kun kävin niin oli noussut 126:een. Oon kyllä syönyt koko raskauden ajan monivitamiinia missä on rautaa, mutta jos laskee hirveästi niin sitten pitää aloittaa rauta omanaan. Toivottavasti ei vielä kuitenkaan.

Viikonloppu B)
 
Heippa!

Pikaiset kuulumiset, lenssu viepivoimat tältä mammalta.. Profiiliin päivitin taas massua, pitäs varmaan hillitä välillä ihan kun viikossa jotain hirveesti tapahtus.. :whistle:

Valkkaria riittää täälläkin vaikka muille jakaa, eikä liukkariakaan kyllä tarvita yhtään! Tosin niitä hommia ei kovin usein olla harrastettu kun jotakuta kiinnostaa enemmän nukkuminen sillon kun sänkyyn pääsee.. :ashamed: Saman "vaivan" muistan edellisistä (tyttö)raskauksistakin kyllä! Saapa nähdä..

Rakenneultra vihdoin maanantain, ei malttais odotaa enää!!

Vaan nyt mamma vaakatasoon huilimaan, mukavaa viikoloppua!

Räpätäti+papu rv21+2
 
Nyt oonki näköjään ahkeraan täällä... =) POjat kattoo alhaalla Muumia, joten hetki on aikaa.

Virtanen: Miä odotan neljättä lastani ja oon alkanu tuntea liikkeitä oikeastaa vasta eilen ku 21 viikkoa tuli täyteen! Eli ei huolta! Yleesä ensisynnyttäjä tuntee nuo liikkeet vasta myöhemmin. Lisäks sulla voi olla etuseinäistukka, joka vaimentaa liikkeitä, ei tosin kaikilla mut yleensä näin on. Meillä oli rakenneultra viime keskiviikkona ja ku siellä sanoin etten tunne liikkeitä ni kätilö sanoi ettei mikään ihme ku istukka on etuseinässä ja kuulemma ku paksu patja edessä :LOL: Näytti hurjalta mut kuulemma ihan normaalin kokonen.

Hemoglobiinia joku kyseli... Mulla ekassa neuvolassa hb oli 146 ja kahdessa viimeisessä pysyny samana ja tuo lukema oli 135. Aiemmin ei ole ollu näin hyvää hemppaa, aina oon joutunu syömää Matrifolinia. Nyt tosin syön Multivitan 2+ monivitamiinia, joka mm imettäville ja odottaville äideille. Terkka suosittelikin sen syömistä edelleen jos vaik Hb pysyis yhtä hyvänä. Saa nähä kuin seuraavalla neuvolakerralla, joka on 20.3.

Kysyisin nyt taas uuden kysymyksen jos jaksatte vastailla eli jo aikasemmin synnyttäneet:
Minkä kokoisia istukoita ja lapsia teillä on ollut? Mulla näin:

1. raskaus: takaseinäistukka n.500g, poika 3450g
2. raskaus: takaseinäistukka, 770g!, poika 3800g
3. raskaus: etuseinäistukka, 330g, poika 3890g

Eli suurimmal lapsel on ollu pienin istukka =) No, on ainaki toiminu hyvin :)

Kaikkea miäki keksin tänne kyseltävää...Koittakaa kestää..

Nyt laittaa poikia päikkäreille ja taidanpa tonne köllähtää itsekin.

Aurinkoista ja hyvää viikonloppua kaikille!

Neleka 21+1
 
heippa!

korvapuusin hemppagalluppiin: ekassa neuvolassa 132 ja tokassa 113. Rautaa en joudu ainakaan toistaseksi syömään, kun neuvolalääkäri oli sitä mieltä, että sormenpäästä otettu arvo on kuitenkin vähän matalampi kun normisti. Kolmas neuvola ens viikolla, niin saas nähdä joko joutuu rautakuurille..

neleka kyseli istukoista: Eskoisen istukka painoi 400g ja poika 3010g piti ihan tarkistaa synnytyskertomuksesta, kun en muistanut :ashamed: Eli pieni oli istukka sekä poika meillä :D

Nyt mä meen taas :wave:

Nelly ja JJ 20+6

Niin joo ja istukka oli esikoisesta sivulla
 
Moikka taas kaikille!! Mulla on jäänyt nyt muutama viikko väliin, kun meidän kone on vähän temppuillut.. Kirjoittelinkin tänne anoppilan koneelta, mut jostain syystä hävis koko viesti kun lähetin sen.. :kieh:
Rakenneultrassa käytiin ja kaikki oli todella hyvin :heart: nyt sit vaan odotellaan heinäkuuta. Ei saatu selville sukupuolta. En siis edes kysynyt, mutta yritin itse tirkistellä.. huonoin tuloksin. :/ mutta pääasia että kaikki oli hyvin. :heart: Monet muutkin olivat saaneet hyviä ultrakuulumisia, onnea siis kaikille teille :flower:

Liikkeistä täällä jytisee oikein kunnolla joka päivä. Välillä pääsee lorahtamaan vähän housuunkin kun niin paljon potkii tonne virtsarakon tuntumaan :LOL: Nyt siis ihan lähi päivinä liikkeet ovat voimistuneet hirveästi. Vielä kuukausi sitten en tuntenut mitään..

Valkkarista Täällä kans lorisee oikein urakalla. Tyttöä odottaessani ei tullut juuri mitään. Tiedä sit niistä veikkauksista.

supistuksista Mulla on tullut töissä välillä kipeitäkin suppareita ja sit on ollut vaan pakko levätä välillä ja istua hetki. Harjoitus supituksia tulee päivittäin, mutta kipeitä ei onneksi vielä hirveästi. Aina kun tota tyttöä kantelee joka paikkaan niin sit alkaa supistaan!

Nyt ruokaa laittamaan ja päikkäreille kun vielä ehtii kun tyttö nukkuu. Hyvää viikonloppua kaikille!!
Paveli 20+5

 
Mui!
Kiitos RouvaSumppisuu infosta! Eli raskasusajandiabetes voi tulla kelle vaan. Toivottavasti omasi ei äityisi kovin pahaksi!

Valkkarista ja liukkarista Mulla on koko raskauden tullut silloin tällöin lorahdus ja alkuaikoina (ennen rv12) varsinkin olin aina ihan paniikissa, että no nyt tuli verivuotoa ja keskenmeno! Kerran ratsastamassa oli pakko pysähtyä metsässä tarkistamaan, että se nyt on vaan valkovuotoa! :LOL: Ja tosiaan meilläkään tämä valkovuoto ei ole seksiä auttanut sitten lainkaan. Käytettiin kans vauvaöljyä aluksi ja sitten käytiin ostamassa liukkaria. Kuitenkaan vuotoa ei ole aina edes päivittäin. Niin ja sukupuolesta ei ole tietoa, mutta tyttöä veikkaillaan.. :)

Kivuttomia suppareita on täälläkin ihan säännöllisesti. Neuvolassa mua juuri rauhoitteli, että ne kuuluu asiaan ja valmistelee niitä lihaksia sitten tosi koitokseen. Mulla kun niiden yhteydessä on ollut ahdistusta ja rytmihäiriöitä niin olin niistä vähän huolissani.

Hemppagalluppiin Mulla on joka neuvolakäynnillä ollut 120 tietämissä, viimeksi taisi olla alhaisin 117, vaikka se otettiin verikokieiden yhteydessä eikä sormenpäästä. syön kans 2xmultivitan raskaus-pillereitä, joilla varmaan ollut oma osuutensa hempan pitämisessä noin hyvänä.

Minulla myös neuvolakorttiin rakenneultrassa kirjoitti istukanpaikaksi fundus, ja ultralla näytti että tuolla se on hyvässä paikassa. No en minä siitä osaa sanoa että missä se on, joten tietoa kaivattaisiin täälläkin!! Minäkään en ole voinut pitää mitään kireitä housuja jalassa kun jo alkaa ahistaa. Pitkät kalsaritkin rullaan tonne vesirajaan, etteivät kiristä vatsanpäältä.. :p :LOL:

Vaatteiden osto alkaakin olla taas ovella. Olen tähän asti pärjännyt ilman virallisia äitiysvaatteita, mutta seuraavasta tilistä käyn kyllä soppailemassa vähän mammavaatteita. Olen myös todella kipeästi yrittänyt löytää mammamallin tuulihousuja huonolla menestyksellä. Tai jos saisi normaalit tuulihousut henkselihaalarimallisena niin olisi tosi hyvät. Mutta netistäkin kun olen yrittänyt etsiä niin kaikki on normaaleja vuötärömalleja ja sitten niihin saa niitä pelkkiä henkseleitä. Ja kun tuo maha ei tosiaankaan kestä yhtään kiristystä vatsanpäältä. Osaisiko joku auttaa????

Titta ja masuasukki 23+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piparminttu75:
Itse olin ajatellut kokeilla spinaalipuududusta. Onko kellään mitään kokemusta siitä?? Olen kuullut muutamalta ystävältä hyvää pelkästään, mutta miten te muut??
Pelkkää taivaallista sanottavaa
;)
sen hgaluan ehdottomasti tälläkin kerralla
 
mä kävin ostamassa itäkeskuksen citymarketista L-kokoiset tuulipuvun housut. Kuminauha vyötärö on ja kiristysnauhat löytyy ( niitä tosin en tod. tartte =) ) Hinta oli edullinen 9,90, olivat 50% alessa =) punteissa ei vetskari tms. joten voi lyhentää jos ahistaa pituus.
Kun vielä pääsis sinne lenkille saakka...
mä olen 160 cm pitkä, joten niiden vyötärö nousee masun päälle, on aika väljä malli ja ei paina. Mulla masu on jo kookas...

muoks...
ja värejä oli monia
 
Titta-83:Mä etsin koko eilisen päivän tuulihousuja itelleni.Kamalan vaikeaa...Melkein kaikissa housuissa on kirraava nappi eikä oikein enään huvita lenkkeillä nappi auki niinkuin tähän asti!Kiersin Inter sportin,sittarin,anttilan,top sportin jne.Viimeseksi kävin Prismassa ja siellä oli tarjouksessa Rukan housut(20?),naisille nappimalli ja miehille nauhamalli,joten ostin miesten S-koon! :)

Neuvolassatuli pyörähdettyä aamulla.Rinssillä kaikki mainiosti ja mulla sen kun paino nousee.Nyt oli tullut 4kg lisää edellisestä punnituksesta! :eek: Terveydenhoitaja ei kommentoinnut muuta,kun että:"hyvin sulla paino nousee!" :LOL: AI jaa,ihanko totta?Enpä oo huomannutkaan!Vauva kasvaa hyvin ja pissa on aina puhdas niin ei kai tässä mitään sokerilitkutestejäkään joudu läpikäymään...ainakaan vielä.

Valkkariatulee päivittäin ehkä miljoona litraa,tosi ärsyttävää!

Leppoisaa weekendiä kaikille! =)

T:bella&rinssi 22+1
 
Me allekirjoitettiin tänään kauppakirjat uudesta kodista. Päästään muuttamaan huhti-toukokuun vaihteessa, odotan jo innolla. Muutetaan parin kilsan päähän tästä keskustasta muutamaa neliötä isompaan kolmioon kuin nykyinen. Ja portaita pitää tulevaisuudessa talsia vain yksi kerros nykyisen kolmen kerroksen sijaan - mikä helpotus!8)

Eilen käytiin katsastamassa sisarusrattaita Lastenturvassa. Oltiin aiemmin suunniteltu hankkivamme X-Adventuret tai Babyweltit, mutta nyt taisi mieli muuttua. Edellä mainituissa rattaissa ei saa vaihdettua työntösuuntaa vaan lapsilla on aina kasvot menosuuntaan päin. Heti tulee mieleen, että mitenköhän esikko (kesällä 1,5v) sitten mätkii vieressä makaavaa vastasyntynyttä, kun äiti ei näe mitä vaunujen sisällä tapahtuu. Kesällä vielä on pakko pitää kuomua alhaalla auringonpaisteen vuoksi, joten työntäjällä ei ole näkyvyyttä rattaiden sisälle. Ihastuin Oran ja Teutonian sisarusrattaisiin, joissa työntösuuntaa voi vaihtaa. Muutenkin ne vaikuttivat hyviltä vaunuilta ja ovat riittävän kapeatkin (74 cm), mutta hinta on tietysti ihan pilvissä. Näin myös aivan ihanan vauvan kehdon, joka on "pakko" saada. Pitää kai saada lottovoitto, jos meinataan hankkia kaikki, mitä tulokkaalle havittelen :whistle:

Valkkaria ei täällä tule erityisen paljoa, vaikka melko varmuudella tyttö on tulossa. Liukkaria käytetään ja on oikeastaan käytetty edellisestä raskaudesta lähtien..

Krissie rv 22+2
 
mies on töissä, minä menen iltavuoroon. Ootan innolla tuoko isännys kukkia :saint:
yleensä aina muistaa, se on niin ihku !

mikähän eilen iltavuorossa vaivasi masua ? nipisteli kummasti. Olisko se suppari ? ekaa kertaa tässä veneessä joten en ymmärrä, hmm. Voisko joku auttaa ?

nyt on alkanut jännittää pelkopolikäynti. Se on parin viikon päästä. Saapas nähdä miten NKL suhtautuu. Olikos täällä muita synnytyspelkoisia ?

Minttumaaria ja ulpukka 20+5
 
Moi mammat ja hyvää naistenpäivää!

Minäkin tulin päivittelemään kuulumiset, viime viikolla oli taas kuuden viikon tauon jälkeen neuvola. Hemoglobini 122, painoa tullut 300 g/vko eli ihan ok, vauvan sykkeet 150. Valkuaiset tosin olivat virtsassa koholla ja epäiltiin virtsatulehdusta. Ma saan vasta maanantaina varmistuksen ja tiedon, joudutaanko antibiooteille. Mua ei ole onneksi omien tuntemusten mukaan ole supistellut tai mitään, joten kaikki siltä osin hyvin. Jos mulla virtsatulehdus, niin on ollut kyllä täysin oireeton, mulla nimittäin niitä esiintyy säännöllisesti raskauden ulkopuolella ja oireet kyllä tunnistan aina saman tien. Jostain kyllä luinkin, että raskauden aikana oireita ei välttämättä ilmene.

Valkkarista ollut puhetta, mulla on viime aikoina tullu runsaasti, nyt luulenkin, että tuolla mahdollisella tulehduksella voi myös olla osansa asiassa.

Tuulihousuina mulla on käytössä yhdet miehen housut, jotka vyötäröltä ainakin toistaiseksi ovat sopineet mukavasti. Lahkeetkaan eivät ole mitkään jätit, kun mun mies ei ole kuin pari senttiä mua pidempi (olen itse melkein 180 cm). Voin siis huoletta penkoa miehen vaatekaappia ja ottaa sieltä käyttöön väljempiä vaatteita niin kauan kuin vyötärö antaa periksi. Tosin sieltäkään ei tietty mitään verkkaria ja t-paitaa kummempaa löydy ja olen käynytkin jo pari siistimpää paitaa sekä yhdet mammahousut ostamassa muistaakseni ihan henkka maukalta. Yhdet vanhat omat mustat siistit housut vielä juuri ja juuri menevät jalkaan. Sitten, kun niitä ei voi enää pitää, täytyy käydä täydentämässä varastoja, toiset siistit housut ainakin ja joku mekko/hame olis tosi kiva saada!

Kukas muuten tuosta ensi kesän säästä manitsi, mä kanssa odottelen kesäkelejä kauhulla. Mulla turpoaa normaalistikin kesällä sormet ja jäsenetkin tosi paljon, joten ei tarvitse mikään ennustaja olla, että tulevana kesänä turvotusta varmasti esiintyy riittämiin. Toivotaan, että kovimmat helteen tosiaan tulisi sitten vasta elokuussa.

Krissielle onnea uudesta kodista! Varmasti ihanaa päästä laittamaan kotia kuntoon sekä itseä että tulevaa vauvaa verten. Mänkin täällä muuttoa odottelen, mutta se tapahtuu aikaisintaan kesäkuussa. Eli olen silloin ihan viimeisilläni tai sitten jos muutto omaan kotiin venähtää, voi jo nyyttikin olla käsissä. Omakotirakentajan kiroja, mutta minkäs teet, kun aikataulut oli jo sovittuna ennen kuin meidän papu ilmoitteli tulostaan. No, mä otan sitten muuton rennosti ja annan toisten huhkia :D

minttumaaria, mä kanssa noita suppareita kuulostelen, kun tosiaan mahdollisesti jokin lievä tulehdus päällä. Mulla ei niitä tietääkseni ole ollut, mutta joskus sitä miettii että mikä on normaalia ja mikä ei. Eli kommentteja noista suppareista kaiailen minäkin!

Nyt nauttimaan aamiaista, mies vetelee vielä sikeitä ja mä saan rauhassa kokkailla keittiössä itselleni jotain kivaa! Mies on sitten luvannut mut naisten päivän kunniaksi viedä mut syömään, joten sitä innolla odottelan myös =)

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

bryson ja papu 20+5
 

Yhteistyössä