HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
bella-74 - Kattelin vähän aikaa sitten netistä, olikohan H&m vai elloksen poisto puodeista äippä vaatteita. Siellä tais olla kesävaatteita myytävänä halvennuksella, mutta eipä taida keretä auttaa sinua tää tieto jos jo matka noin lähellä. Ei niitä kuteita monia ollut, mut joitakii (jossen ihan väärin muista)
Ihanaa, kun toiset pääsee reissaamaan. Mie täällä koto suomessa vaan pyörin...No, käytiihän myökii viikko sitten etelässä...;) siis pääkaupunki seudulla päin :LOL: siinä mein reissua.
Meillä tyttö lähtee mummon ja papan kanssa reissuun etelään parin kuukauden päästä. Kiva,kun meistä ees joku pääsee =)
Lapset nukkuu...pitäis vissiin itekkin jo kömpiä punkkaan kattoo vaikka töllöä...ja kuuntelee kun pikkuinen jumppaa masussa.
Hyviä öitä mammat !
Bubona , kiva,kun sait vanhan työsi takasi !!
Syttyikö takka
=) =)
 
Heippahei tosi pitkästä aikaa!

Bubona: Hienoa että asiat selvisi kuitenkin parhain päin, tai siis että pääsit vanhaan työpaikkaan takaisin! Se penkkaan ajaminen kyllä varmasti myös säikäytti, onneksi selvisit säikähdyksellä!

Ievaliina: Mulla oli ekassa raskaudessa samanlaisia tuntemuksia kun sullakin, ettei miestä kiinnosta.. kun vauva syntyi niin asiat muuttui kyllä! Ehkä sun mies ei varmaan osaa ajatella että vauva sieltä tulee, ennen kuin vauva on sylissä. Paljon voimia kuitenkin sinulle, koitahan jaksaa! :hug: Nuo hormoonit laittaa olon vielä niin paljon kurjemmaksi..

Tänne ei sen kummempaa kuulu, elämä menee normaalia rataa, mistään ei tartte vielä himmailla, urheilukin sujuu normaaliin tahtiin. Masu alkaa pömpöttämään jo, paljon aiemmin kuin pojasta! Mulla on gyne vaan 6vkon välein, seuraavan kerran ensviikolla. Mut sitä ennen tullaan pojan kans Suomeen lomalle :) Mulla on ihan poikafiilis.. raskaus on niin samanlainen kuin viimeksikin. Harmi vaan ku en muista millä viikolla linea negra tuli viimeks, nyt sitä ei oo viel näkyny.. vanha näkyy viel haaleena :D

Mammavaatteita sain naapurilta vinon pinon, 5 housut ja 6 paitaa! Tosi kivoja, kesäisiä! Menee sit kivasti kesällä. Yhet sortsit oli ainakin ja yhdet caprit!

Semmosta. Vauvan mittoja en siis voi vielä kertoa, ensviikolla sitte!

t. balou & nuki rv 19
 
Pitkästä aikaa täälläkin ehditään kirjoittelemaan. IHANAA kun lunta vihdoin saatu tänne eteläänkin...niin mieltä piristävää kun luonto on kaunis.

Joku kyseli Saksalaisista rattaista, itselläni ei kokemusta. 3:n aikaisemman lapsemme kanssa ollaan vaunuiltu Brioilla, mutta nyt sain ystävältäni kuulla, että Saksasta saa tilattua tänne Suomeen tosi edullisesti yhtä laadukkaita vaunuja kuin Briot. Joten tilauksen tein ja viikossa vaunut tuli kotiovelle. Elikkäs tänään tosiaan uuden menopelin meidän tuleva neiti sai...Aivan ihanat vaunut, niitä täällä ollaan kaikki vuorotellen työnnetty :LOL: mieskin tossa ehdotteli koeajoa tuolla tuiskussa, mutta en raaskinut niitä ulos vielä ottaa :p

Isovanhemmista niin omat vanhempani asuvat n. 12km päässä ja miehen äiti asuu 3km:n päässä. Hän meillä tosi paljon käykin, kun leski jo on, niin aikaa on toisella lailla ja tykkää kovasti olla lasten kanssa. On tosi innoissaan tästä uudesta tulokkaasta, ja tossa jo yritti yllyttää vielä tämänkin jälkeen tekemään lisää lapsukaisia.... Nooh, en oikein jaksa uskoa että meille enää niitä tulee, kun jo 4:s on tulossa....mutta ei pidä sanoa kuitenkaan "ei ikinä"....eihän sitä tarvi kuin käydä "vahinko" :whistle:

Parisuhteesta sen verran, että oli tosi kurja lukea niitä juttuja, ettei kaikki ole oikein hyvin kotona :( On todella raskasta kun mieli on maassa ja kuitenkin pitäisi jaksaa se oma arki ja vielä "kasvattaa" sitä masuasukkiakin, ja jollei saa sitä tarvitsemaansa tukea ja hellyyttä...niin kyllä sitä varmasti kyyneleet silmissä onkin. Uskon, että se menee ohitse, ehkä niillä miehilläkin joitakin raskaushormooneja liikkuu ja siksi ovat välillä niin "vaikeita" tapauksia. Itse omalla kohdallani voin ONNEKSI sanoa, että meillä kaikki hyvin. Eipä nämä raskaudet meillä ole mitenkään vaikuttaneet meidän parisuhteeseen. Omasta mielestä sitä alkaa muistuttamaan mursua jo, mutta mies vaan jaksaa sanoa, kuinka kaunis olen ja miten tämä hirmuinen kumpu napani ympärilläni sopii minulle ihanasti.... :LOL: jopa laukaisi tässä yhtenä päivänä, että mulla vois aina olla tällänen raskausmaha.... Seksistä ja haluista joku myös mainitsi, niin itse olen aina sen kamalan alku pahoinvoinnin jälkeen ollut kyllä aika halukas....ja se ei tosiaankaan kuulu mun normaaleihin hormooneihin, että jotakin hyvää tästäkin :LOL: :LOL: ymmärrän miksi mies on niin tyytyväinen ;)

Sairasloma vaan senkun jatkuu...ei se lääkäri mua töihin päästä. Se istukka edelleen pahassa paikassa, ja nyt pitäisi jaksaa odottaa tonne 29+ viikoille, niin saadaan ultralla taas kurkata sitä tilannetta. TODELLA herkästi supistaa ja välillä se ottaa kyllä aivoon!! Raivostuttaa, kun ei oikein voi tehdä mitään järkevää....olisi NIIN kiva lähteä tuonne lumeen tarpomaan pientä lenkkiä, mutta kun ei, niin ei.... :(

Ei, nyt on varmasti lopetettava, ei kukaan jaksa tälläistä piiiiiiitkää sepustusta ees lukea, mutta oli kiva kirjoittaa.... pitäs siihen galluppiinki näistä odotuksistakin vastailla. Onko sitä jo joku kyhäilemässä??

Voikaa hyvin!! :wave:

Piparminttu ja Prinsessa (23+2)
 
Rakenneultrassa käyty tänään.
Kaikki oli hyvin pienellä. Laskettuaika olisi tämänpäiväisen mukaan 25.7.
Sukupuolikin selvisi, ja veikkaukset pitivät paikkansa eli tyttö olisi näillä näkymin tulossa :heart:

Varmaksi ei uskaltanut tietenkään sanoa.

tannuli 19+3
 
neuvolassa käyty eilen miehen kanssa.
syke 150
RR 112/71
Hb 126
painoa tullu nyt 3,4kg

täällä siis ollaan vielä ainakin sairaslomalla 25.3 asti.
onneksi meillä ei ketään häiritse se et on kotona ja vaikka pötkötän mihin aikaan vaan.
se kyllä ottais pattiin.
pikku neiti aloitti taas tarhan eilen ja omakin olo helpottaa jo taudin kourista.
viime yönä ei tarvittnut enää herätä neljältä räkimään,jee

toivottavasti saisitte parisuhteen kuntoon ievaliina.
onko sulla ystäviä joiden kanssa voisit viettää aikaa kun miehellä on tuota muuta puuhaa.

Bubona kiva kuulla et sait entisen työn takaisin


mut nyt mitäs ruveta taas kotihommiin :wave:

senttu ja lotta 22+4
 
RouvaSumppisuu
Ihanaa, kun on tullut talvi
...

Kevät/kesävaatteista: Lindexillä oli ainakin jotain capreja ja itse ostin farkkumekon, tosin kokoja oli enää huonosti. Ja pari pidempää paitaakin tarttui mukaan, eipähän sitten maha vilku :whistle: .

Piparminttu: Mistä tilasit nuo vaunut? Me kun ollaan ajateltu hankkia Babyweltin tuplat ja se on saksalainen merkki, voisi vähän tehdä hintavertailua jos löytyis joku saksalainen nettifirma joka niitä myy.

Sumppis ja B 22+2
 
Huomenta kaikille :D
Huonosti nukuttu yö takana :attn: Pörriäinen bailasi koko yön, taitaa tulla yöeläjä... |O

Sumppis, mun kohdalle listaan voi merkitä iäksi 21 ja synnytyssairaalaksi JS

Täällä tulee lunta enemmän kuin tarpeeksi, eipähän tarvii pihalle mennä ku on tuollainen myrsky.
 
kävästiin eilen ultrassa ja kiva setä teki 4d:n tavallisen hinnalla =) kaikki oli niin kunnossa kun vain siinä todeta voi. supistuksista huolimatta oli kohdunsuun tilanne hyvä. poikaa meille luvattiin,niinkun olin ajatellutkin,hedelmöitys ajankohta tikutettiin ovistestillä.. =)
taas ultra kertoi lasketuksi ajaksi tuon 13pvä:n mutta kaipa se on kuukautistenmukaan kuitenkin..ei haittaisi jos aiemmon syntyisi,edelliset on kummatkin menneet yli lasketun. synnytyspaikkana on muuten tays.
rv tasan 21 :heart:

niin ja listaan voi laittaa iäksi 24v vaikka kohtahan se jo vaihtuu 25 vuodeksi..huh
 
Onnea kaikille kihlautuneille!!! :flower: Ja uudet mukaan vaan höpisemään :D


Alkuperäinen kirjoittaja tannuli:
Mites teillä muilla heinämammoilla parisuhde on muuttunut raskauden aikana? Vai onko muuttunut mitenkään?
Meillä parisuhde on muuttunut paljon syvemmäksi. Me mentiin kuukausi sitten naimisiin, joten kuherruskuukauttakin ollaan tässä vietetty. MUTTA ainoa ero normaaliin on tuo seksi, kun meitin ukolle ei ole sitten taaskaan pariin viikkoon ole ollut "sellainen olo". :( Musta tuntuu että vika on meikäläisen ehkä öö lievässä päälle käymisessä. :ashamed: Ei taida ukko tykätä "tyrkystä", muta minkäs teet kun nuo hormoonit pistää tekemään kaikennäköistä!!! :p

Toivottavasti muillakin parisuhde kuitenkin kestäisi vaikeiden aikojen yli ja näkisi sitä valoa siellä tunnelinpäässä, vaikka se välillä vaikeaa olisikin!
=)

Neuvolakuulumisia; pissa oli ok, verenpaine meikäläisellä oikein hyvä 116/50, Hb 117 (ollut tasaisesti 120 kinttaalla, joten ei vieläkään tartte ruveta rautakuurille) SF-mitta 18. Meillä ei sydämensykkeestä saa kuin plussan, mutta tasainen hyvä lyönti oli. Kovan selkä/kylkivihlonnan takia kävin vielä lääkäriäkin moikkaamassa iltapäivällä, mutta oli sitä mieltä, että johtuu tuosta meikäläisen ei niin hyväkuntoisesta selästä. Niin ja painoa nyt 55kg, joten yhteensä on tullut sen 8kiloa.

Töissä kävin juttelemassa eilen ja tulin tosi hyvälle päälle, kun sain sovittua kaikki vuosilomat ennen äitiysloman alkua. Saa sitten hyvällä mielellä aloittaa kuukauden päästä valmistautumisen vauvaa varten. Nyt vielä tarttis rutistaa kuukausi jollain tavalla, ja kivaa olisi saada oltua se aika töissä. Ollaan ukon kanssa juteltu, että mikäli ei suuria muutoksia mein elämään tule, niin jatkan äippäloman jälkeen hoitovapaalla. Ei ole kivaa näillä työajoilla ruveta kantamaan niin pientä nyyttiä hoitoon, jos ei ole pakko. Ja hiljaa mielessäni olen hunteeraanu, että lomittajan työt taitaa saada jäädä tähän. Kuitenkin hyvä pitää se silta pystyssa kaiken varalta, kun kuitenkin vakituinen työsuhde ja sen tuomat edut.

Mutta, se siitä romaanista. Kullaan taas!
Titta ja masuasukki tänään tasan 23
 
Työpäivä takana ja onneksi ei liitoskivut ole tänään niin pahana.

Bubona Tosi hieno juttu, että vanha työnantaja on noin mukava ja reilu. Onnittelut uudesta "vanhasta" työpaikasta! :flower:

Parisuhteesta Meillä mies on mennyt jotenkin sekaisin tästä raskaudesta. Johtuu varmaan siitä, että hän on toivonut lasta jo pidempään, mutta minä olin aikaisemmin se joka jarrutteli. Miehestä on tullut oikea kanaemo. :LOL: Tosin kyllä meilläkin pinna välillä kiristyy.

Pakkasterveisin Jemima 19+2


 
bella-74 - Täällä painiskellaan saman ongelman kanssa, mulla lähtö Pattayalle neljän viikon päästä. Koitin vaatekaapin läpi, ja vieläpä tilasin hennesiltä jne. mutta mikään alaosa ei tunnu todelakaan mahtuvan päälle. Ja tosiaan, tässä vaiheessa capreja on todella vaikee löytää kaupoista! Täytyy kai hillua bikineillä koko reissu, nekin vain tuntuivat jo ahtaammilta.

Olettako tehneet jo vaunuostoksia? Mitä meiltä HERQULES RAPTOR 3SPIN -yhdistelmärattaista? Parin vuoden takainen malli? Olisiko hyvä ostos?

Rv 19+6
 
Huomenta vaan...
Kivaa toi vaatteiden kanssa pähkäily. Ihan arki vaatteiden kanssa saati sit kesä, huh huh. Kesällä miule ei varmaan mahdu mitään päälle :LOL: Isäntä sanoi eilen saunassa, et "herranen aika, miten oot voinut kasvaa kahdes päivässä noin paljon" (nähty viim. su päiväl)
Toista päivää nyt putkeen koskee selkää, eli en säästynyt säryiltä. Ja närästyksen "alkeitakin" ilmassa. ARG.
Meillä ei taideta ostaa uusia ajopelejä.. menköön neidin vanhoilla rattailla. Saa pötköasentoon ja siinä on jalkapeite ja lämpöpussi olemassa. Jos olis ollut syys talvi vauva niin , ehkä sit olisin ostanut uudet. Kyllä noissa päikkärit pihalla nukkuu. No kassotaan kui innostun :)
Turvakaukalo kyllä hommattava. Haluun sellasen joka sillä jalustalla, helppo laittaa autoon, ei tarvi aina vöiden kanssa pelata.
Vissiin alettava ettii vaatetusta jos lähtis käymään kirppiksellä ja ruokakaupassa neitosen kanssa.

Ainiin.. Nukkuuko monilla 1.5v jo "isojen lasten " sängyssä? oliko vaikeuksia saada pysyy aloillaan :) Meillä olisi sängyn vaihto edessä, kunhan saadaa portti hommattua rappusten yläpäähän.

Äippä kohta 22 (viikkoja, ei ikää )
:LOL: :LOL:
 
Piparminttu75 Olen noilla samaisilla kidsroomin sivuilla käynyt kuolaamassa niitä Quinnyn freestyle rattaita. Kyselin myös samaisia täältä suomesta ja melkein samaan hintaan lupasivat tinkiä... mutta haluaisimme kuitenkin tilata suoraan saksasta kun eivät tuo esim. vaunu-aittaan muita värejä kuin mustia. Pelottelivat siellä että jos ostatte saksasta ja vaunut menevät rikki niin alkavat kuulemma ongelmat..

Onko joku tilannut ulkomailta ja joutunut esim. korjauttamaan? Miten on takuu toiminut?
 
äitylix3
meillä neiti siirrettiin 1.2v pois pinnasängystä kuukausi sitten.
harjoitellut päväkodissa saman tyypisessä päiväunilla.
alussa muksi päätään reunoihin,mut nyt jo tottunut nukkuja.
sänky sijoitettu oman sängyn ja seinän viereen.
tulee joskus yöllä viereen ja aamulla sit halimaan äippää ja iskää
:heart:
joskus kapinoi mut kun laittaa vaan takas nallen kans ,niin sinne nukahtaa.

senttu ja lotta 22+4
 
sängystä niin meidän vajaa 2v tyttö nukkuu vielä pinnasängyssä. parit päikkärit nukkunu isossa jatkettavassa ja hyvin menny. tarkotus että vauva saa ton pinniksen sitten kun syntyy eli muutama kk aikaa saada nukkumaan töysaikasesti tossa jatkettavassa.

vaunuista oli puhetta niin esikoisen BRIO kombi 2006 saa kelvata vauvallekin. seisomalauta saadaan lainata miehen siskolta.

autoista kyselisin että mikä auto teillä (jos on)? entä mikä kaukalo? ja missä vauva? meillä 2 autoa. miehen VW golf farmari 2006. mulla opel corsa 3 ovinen 2000. kaukalo tulee olemaan esikoisen BRITAX. ja paikka mulla edessä ja miehellä takana (edessä air bagit). esikoisella nyt BRITAXin two way elite.

nimistä myös kyselisin, onko jo tiedossa vauvalle nimi? meillä tytölle muttei pojalle. tuntuu että kovja pojan nimiä ei vaan ole B)

noh niin nyt jatkamaan mailien kirjoittelua...

korvapuusti + pikkupulla rv 22+5
 
Hankinnoista Vaunut ja sänky on hakusessa. Tosin kyllähän tässä vielä ehtii. Muutamia vaatteita olen hankkinut. Varsinkin tuolta Bangkokista olisi löytynyt halvalla vaikka mitä. En vaan niitä paljon viitsinyt kantaa, kun niissä nuo pesulämpötilatkin on mitä on. Äsken tilasin muutaman vauvakirjan tuolle meidän tulevalle isukille. Autokin saisi mennä vaihtoon. Onhan näitä.

Omista vaatteista Tällä hetkellä mulla ei ole kuin yhdet äitiyshousut. Hakusessa on nekin, mutta en oo ainakaan toistaiseksi löytänyt toiveideni mukaisia. Vaatekaapista löytyy paljon tunikoita, joten niillä pärjään toistaiseksi.

Nimiä meillä ei ole vielä hirveästi pohdittu. Sen verran on sovittu, että etunimi on suomalainen ja toinen nimi sitten miehen edesmenneen isän mukaan tai äidin mukaan.
 
Moi taas!

Autoista meillä on kolme autoa. Miehen työauto, jolla toivottavasti ei tartte kulkea vauvan kanssa (VW transportter). Sitten mulla on farmari Xantia (citroen) ja edestä saa turvatyynyt kytkettyä pois, joten vauvan saa etupenkille selkä menosuuntaan. Taitaa olla niin parempi, näkee sitten äitin samalla. Toisaalta takapenkillekin käytännössä sen voi laittaa. Ja sitten on tuo Cevrolet Nova -76 kaksiovinen, jolla sitten KUULEMMA kesällä kruisaillaan koko perhe harrasteajoneuvotapahtumiin ym, kun ei vielä jälkikasvua saa moottoripyörän selkään.

Olenkin miettinyt kuinka käteviä ne turvakaukalot on. Jos sen alustan virittää takapenkille tuollaisessa kaksiovissa, saako kaukalon helposti etupenkiltä sinne nostettua?? Harmi, ettei tossa ole rekisteriotteessa kolmelle paikkoja edessä, vaikka siinä onkin sellainen sohvapenkki. Olisi niin kiva kruisailla koko perhe etupenkillä, vauva äitin ja isän välissä. :D

Mutta turvakaukaloista voisinkin tehdä vähän galluppia: Minkä merkkisiä teillä on käytössä ollut? Mitä vikaa/hyvää olette siinä huomanneet? Minkä hintaluokan turvakaukalosta on kyse? Meillä kun on sen ostaminen edessä, olisi kiva kuulla vähän mielipiteitä! =)

titta ja masuasukki 23+1
 
Nii, eli tänää amulla käytii ultrassa äippäpolilla. Kaikki oli hyvin! Ja ei kuulemma ihme eyyen ole liikkeitä tuntenu hyvin; istukka etuseinässä ja kuulemma ku paksu patja =) Näyttiki tosi hurjalta. Siellä se pieni pyöritteli itseään, vilkutti meille, nieli kovasti lapsivettä ja rapsutti nenäänsä :heart: Ai että sitä vois katella tuntitolkulla... Sukupuolesta ei ottanu selvää! Ensin kätilö katsoi alhaalta jalkoväliin ja siellä ei näyttäny olevan mitää. Sanoikin että tytöltä näyttäis. Mut sit ku katsoi sivusta niin siellä oli jotain... Sanoi suoraan ettei kerta kaikkiaan pysty nyt sanomaan onko poika vai tyttö :snotty: hassua. Np ultrassahan meille sanottii et "toi vois olla pippeli". Nyt ei olla varmoja ku kuulemma klitoris voi tytöllä olla turvoksissa ja työntyä esiin häppäreiden välistä... Eli jännitystä pitää vielä yllä :heart: Miä kuitenki luulen et se poika on ku kerran jotain ylimäärästä siellä törötti =)

Mutta muuten siis kaikki hyvin, vastaa viikkoja päivälleen, paino nyt 350g, päälakimitta 4,9cm, viikkoja mulla siis 20+6.

Autoista oli puhetta ja kyselty. meillä vaihdettiin auto n kuukausi sit ku neljättä pukkaa ni eihän sitä olis enää mahtunu tavallisee farkkuun. Nyt meillä Mazda MPV ja on tilaa! Ollaa otettu keskiriviltä keskimmäinen penkki pois niin että pienet pojat mahtuu kulkemaa "käytävällä". Tyytyväisiä ollaa oltu vaik viehän tuo bensaa...

Ievaleena: Toivottavast teillä parisuhde pian muuttuu. Kurja olla tollasella mielialalla odottaessa. Toiset miehet vaan ikäänku pakenee omien harrastusen ym muiden pariin raskausaikana. Luulevat kai etteivät vauvan synnyttyä enää pääse mihinkää. Toivottavast pääset tai voit jutella jollekin asiasta ja sun kurjasta olosta. kovasti voimia ja jaksamista! Kyllä se aurinko vielä paistaa teillekin :flower:

Nyt pitää lopetella ja laittaa poikia päikkäreille. Ja sinne taidan köllähtää itekin :)

Voidaanhan hyvin!

Neleka 20+6
 
Heissan!

Mun sokeriarvojen mittailuviikko on ohi ja arvot heitti sen verran vähän etten joudu jatkotoimenpiteisiin, jee! Tosin ruokavaliota pitää noudattaa tarkasti. Ei liikaa hiilihydraattia varsinkaan aamupalalla ja syödä pitää tasaisesti pitkin päivää pieniä annoksia. Herkkuja pitää välttää. Oon ostanu muutamia sokerittomia herkkuja ja niitä pystyy pieniä määriä syödä. Paino ei varmaan tällä ruokavaliolla tule nousemaan, mutta se ei varmaan haittaa. Olen edelleen -2 kg lähtöpainoon. Sinänsä hullua, että tosiaan viimeksi neuvolassa ensin kysyttiin etten vaan laihduta ja että onkohan vauva kasvanu tarpeeks ku sf-mitta on alakanttiin ja samaan hengenvetoon suunnilleen että olisi hyvä kattoa ruokavaliota, ettei vaan vauva kasva liikaa... Ota niistäkin sitten selvää, aikamoisia neuvoja kahteen suuntaan. Luotan siihen että pikkuinen kasvaa hyvin kun syön monipuolisesti, en usko että se sitten haittaa yhtään että mulle ei tuu painoa. Onhan sitä ylimäärästä ollu jonkin verran ja tosiaan kun tarkalla ruokavaliolla syö, niin mistäs sitä kerkeis painoa tulla?

Parisuhteesta.
Harmi ku joillakin on ollu vaikeampaa tää raskausaika, toivottavasti helpottaa pien. :hug: Meillä on ollut varsinaista kuherruskuukautta viime aikoina. Ihan alussa oli vähän kireämpää, mutta ei mitenkään epätavallisen vaikeeta. Nykyään mies menee ihan sekasin usein minun näkemisestäni ja mahan silittämisestä, ihan onnesta mykkyrälle. Ja kyllähän miekin oon ihan rakastunu tuohon mieheen. On ihana yhdessä miettiä ja suunnitella mitä vauvan kans tehään ja mitä hankitaan. Tuntuu kivalta, että mies on ihan yhtä kiinnostunu raskaus- ja vauvajutuista kuin miekin ja ihan yhtä perillä asioista. Uskon että mies ois muutenkin ollut innoissaan, mutta keskenmenon kokeminen yhdessä varmasti sai molemmat vielä enemmän ravostamaan tätä ihanuutta kun kaikki on mennyt hyvin. Se km, vaikka olikin varhaisessa vaiheessa oli suuri suru miehellekkin ja jotenkin nyt tuntuu niin ihanalta mitä meille ollaan suomassa.

Suuret onnittelut vielä kaikille karkauspäivän kosijoille ja myöntävän vastauksen saaneille! :flower:

Bubona: Onneks pääsit vanhaan työpaikkaasi. Harmi kuitenkin tommonen turha irtisanominen ja säikäytti varmaan se penkkaan ajo.

Autosta: meillä on vuoden loppuun asti lainassa tommonen Opel joku... En ees tiedä onko siinä turvatyynyä apukuskin puolella, pitää selvittää... Brion kaukaloa ollaan mietitty ku sen sais tilaajalahjana lahjatilauksesta, olikos se nyt kaksplus vai vauvalehti...

Vaunut: Katsotaan jos miehen vanhat vaunut, siis ne joissa häntä on työnnelty 80-luvun alussa olis kunnossa. Just nähtiin kavereilla 70-luvun retrovaunut ja oli kyllä niin ihqt. Jos ne on siis ihan buenot, niin siinäpä olis vaunuhomma ratkaistu. Sitten joskus rattaat erikseen. Onkos muut miettiny retrovaunuja? Noissa vanhoissa on se hyvä puoli, kun ei oo niin monimutkasia toimintoja, ettei ne yleensä hajoa kovin helposti ja aika ajattoman näkösetkin.

Viola ja Pingu 22+6
 
RouvaSumppisuu
Nyt on siivoiltu (helpommin sanottu kuin tehty 1v2kk "apulaisen" kanssa), ulkoiltu ja saatu lapsukainen päikkäreille, joten hetkeksi voi jopa istahtaa...

Autosta ja turvakaukalosta: Meillä on Mazda farmari eikä ihan heti ainakaan olla vaihtamassa. Kaikki mahtuu hyvin kyytiin, koirakin. Kaukalona on Britax baby safe plus esikoisen jäljiltä ja oli mun mielestä hyvä. Meillä ei ole mitään jalustaa vaan ihan vöillä kiinnitettiin, mutta ihan simppeli ja nopea systeemi. Oiskohan ollut silloin ostettaessa 2006 jotain 120-130e, en oo ihan varma.

Nimistä: muutama kiva pojannimi on jo hautumassa =) .

Hankinnoista: vaan pientä vaatetta oon ostanut. Kaikki pikkutilpehöörit kuten vuodevaatteet, amme, rintapumppu (jota ei ikinä käytetty), imetystyyny (sitä vielä vähemmän) on tallessa esikoisen jäljiltä. Mitä noista vauvatavaroista ootte muuten kokenut tuikitarpeellisiksi ja mitkä on kokonaan jääneet käyttämättä? Siis te, joilla jo lapsia on?
Me käytettiin paljon itkuhälyttimiä, kovaa kantokoppaa varasänkynä (oli usein olkkarissa tai keittiön pöydällä ), hoitopöytä oli myös hyvä hankinta, ilman kunnollisia imetysliivejä en olis ollenkaan selviytynyt, samoin Lansinoh -voide oli tosi hyvää kun nännit oli "vähän" kovilla. Maidonkerääjä oli kanssa hyvä, imettäessä kun toisestakin rinnasta tuppas maito suihkuamaan kaaressa...
Ilman käyttöä jäi rintareppu, imetystyyny, rintapumppu ainakin. Varmaan paljon muutakin, jotka oon jo unohtanut. Nyt tekisi mieli kokeilla kantoliinailua kun tulee kesävauva. Toi rintareppu ei vaan sopinut tällaiselle heikkoselkäiselle ja vauvakin viihtyi hyvin viltillä lattialla tai sitterissä, että sain jotain kotihommia välillä tehtyä.

Sumppis ja B 22+3
 
nonni nyt on neuvolassakin käyty pitkästä aikaa.
painoo tullu yhteensä 6,5kg lähtöpainosta!! :eek: eli nyt tiukka karkkilakko alko mulla! :x
hemoglobiini 119
symph.fundus 23cm
vauvolla syke oli a 138 ja b 142
et hyvin kuulemma kaikki oli. ite vaa tuosta painon noususta huolestuin...
:ashamed:

Muuten oli on hyvä, kovat kivut vaan tuolla häpyluu kiinnikkeissä! ei meinaa enää onnistua normaalisti kenkien, housujen yms.. pukeminen. INHOTTAVAA!
vielä 1vk ja 4 päivää ultraan!! jänskättää ihan pirusti!

eliza 19+0
 
Siis voi kerpele!!!! Äsken kirjotin pitkän rimpsun teksiä ja sit sähelsin jotain ja kaikki hävis :headwall: |O no ei kun alusta...

Eli auto ja turvakaukalo galluun: Meiltä löytyy farkku omega vm. vissiin-95 ja pojan turvaistuin on takapenkillä, kun edessä on airbag. Meilläkin ton airbagin sais vissiin pois päältä, mutta mä en jotenkin uskalla luottaa, että se kanssa oikeesti on poissa, joten muksut matkustaa tulevaisuudessakin takapenkillä. vauvalle on valmiina odottamassa serkkupojan ja isoveikan jäljiltä cracon kaukalo jalustalla. Mä oon tohon ollut ihan tyytyväinen. Jalusta on tosi kätsy, kun ei tarvi sit noiden vöideen kanssa aina pelata ja tarvittaessa tuon saa myös ilman alustaa kiinnitettyä turvavöihin jos vaikka joskus täytyy vauvaa jossain toisessa autossa kuljettaa.

vaunuista: Meille tosiaan ostettiin punaset brion double wavet vaunulasta. Esikon (ja serkkupojan) vanhat yhdistelmät on melkolailla jo roskiskamaa ja tuplat kuitenkin tarvitaan, kun esikko on vauvan synnyttyä vasta 1v6-7kk. Lisäks sitten löytyy carenaa sprintit ja jotkut emman matkikset, jos joskus liikun ilman esikkoa jossain. Lisäks mun siskolta saadaan jossain vaiheessa sen lasten vanhat emmaljungat, jotka ajattelin laittaa parvekevaunuiks, jos tää kakkonen vaikka olis vähän parempi ulkonanukkuja kun veljensä.. Eli menopelejä löytyy meiltä vaikka muille jakaa :LOL:

sänky järjestelyistä: Meillä esikko laitetaan varmaan aluks matkasänkyyn nukkumaan. mä en jotenkin vielä raaski jatkettavaan siirtää, kun sattuu olemaan aika menevä tapaus tuo esikko ja veikkaisin, että vaeltelee sitten puoli yötä pitkin kämppää kun pääsis itse sängystä pois. eli varmaan parivuotiaaks saa nukkua matkiksessa.

nimistä: Meillä oli tytölle nimi jo melkolailla valmiina, mutta kun ultrassa paljastu, että tod.näk. poika tulossa, niin meni tää nimihomma vähän uusiks. Miehen kanssa ei ainakaan toistaseks olla löydetty sellasta molempia miellyttävää vaihtoehtoa, mutta onneks tässä nyt on vielä jokunen kk aikaa sitä miettiä..

tarpeellisista hankinnoista: eli meillä esikon aikana ihan ehdoton oli juuri rintareppu. Poika kun ei ihan vauvana viihtynyt hetkeäkään lattialla tai sitterissä ilman seuraa, niin rintarepun kanssa sain jotain kotihommiakin sentään tehtyä. mäkin ajattelin kyllä nyt investoida kantoliinaan, jos vaikka ukon avustuksella oppis sitä käyttämään. Esikon ajoilta on kyllä tallessa se vauvalehden tilaajalahjana saatu liina, mutta sillä en koskaan saanut tukevia sidontoja aikaseks ja sitten kyllästyin koko touhuun. Meillä myös tuo itkuhälyytin oli ihan ehdoton esikon aikaan ja välillä käytetään sitä pojan kanssa vieläkin. hoitopöytä oli myös tarpeellinen alussa ja meillä kun on se laatikollinen versio, niin pojan vaatteita säilytettiin sielä aina siihen asti kun poika muutti omaan huoneeseen. rintapumppua tuli alussa käytettyä, kun maitoa tuntu riittävän suunnilleen armeijalle, mutta imetys loppu meillä kuitenkin lyhyeen, mun väsymyksn ja pojan kiukkuilun vuoksi. Nyt toivotaan, että onnistuis vähän paremmin ja sempätakia aijon tuon imetystyynynkin nyt hankkia.

Jaahas nyt on taas teksitä tullut niin paljon, että taidampa taas välillä lopetella :wave:

Nelly ja JJ 20+4

mörötykselle vielä kymysys, että mistäs päin maailmaa oot espooseen muuttamassa (jos saa udella :ashamed: )
 
Ja kiitos kaikille henkisestä tuesta.Menee jo pikkuisen paremmin ja oon pystynyt pitämään hermoni kurissa niin ei tule turhaa huutoa ja riitaa...
Olin taas tänään poskionteloiden punktiossa sairaalassa.Olo on kyllä punktioiden avulla helpottunut niin etten ole tarvinnut turvautua särkylääkkeisiin.Jotain hyvääkin siis.
Perjantaina saan tietää labrantulokset(löydös oli joku kampylokokki,mutta pitää tutkia kuulemma tarkemmin ennenkuin voi määrätä kuuria).
Ulkoilla olen yrittänyt parhaani mukaan,se kyllä auttaa ihmeen hyvin pahaan mieleen ja saa pikkuinenkin raitista ilmaa.
Miun paino on vaan tippunut,nyt ollaan alempana kuin ennen raskautta ja vaikka ei taho mahtua kuin parit pöksyt jalkaan niin silti tuntuu ettei miulla ole vauvamasua ollenkaan :( .
Onneksi pikkuinen muistuttaa olemassa olostaan paukuttelemalla aika lailla samoihin aikoihin jokapäivä :heart: .Etenkin illalla ,kun ite rupean yöpuulle niin alkaa hirmuinen hyörinä.Taitaa olla aikamoinen "ville vallaton".
Millä viikoilla teillä muilla on ollut lääkärineuvola/loita?
Mie oon käynyt ainoastaan rv 8 lääkärineuvolassa ja seuraavasta ei ole hajuakaan.Ensi viikolla on ihan normi neuvolakäynti,pitänee kysästä silloin.Entäs sokerirasituskoe?
Siitäkin neuvolassa oli alkuraskaudessa puhetta,koska äidillä ja äidin puolelta suvussa on diabetesta.Ei näkyy tällämenolla ainakaan isoa vauvaa tule,kun ei ole tuota masuakaan tai painonnousua niinkuin oli esikoista odottaessa.Anoppi oli kauhuissaan,kun esikoinen painoi syntyessään 3765grammaa ,että hui miten on isokokoinen.Hyvänen aika,ihan normaalin kokoinen,terve poikavauva...
Mutta yritän pitää ihteni kasassa,päivän kerrallaan.
Voikaahan paksusti mammat ja masut! :hug:

Ievaliina ja pikkumies 22+6
 
Tänään käytiin siis ultrassa ja kaikki oli niin kunnossa kun vain voi olla niillä laitteilla...Ja mies sitten kysyi että näkyykö sitä pippeliä siellä johon täti sanoi että ei näy!! :heart: Eli pienityttö siellä sit on, niinkuin olen kokoajan kuvitellutkin! :heart: Ihan kiva kun poika jo on.

Vaunuista:Esikoisella Emmaljungat jotka myytiin ja n yt sit vaunu-ostos edessä.Joko Emmaljungat tai Herqulekset.

Turvakaukaloista:Meille ostettiin esikoiselle Akta Graco jossa on jalustin.Menee kätevästi autoon ja ostettiin niihin sopivat matkarattaat niin ovat hyvät esim.kaupungilla.

Autosta:Meillä farmari-Volvo ja varmaan aikoo pysyä samana.Eiköhän sinne neljä henkeä sovi.

Nimistä:Hassua, mutta meillä tytölle nimi jo kokonaisuudessaan valmiina mutta pojalle ei vielä olisi ollut.Tuntuu että tiedän vaikka mitä ihania tytön nimiä mutta sitten pojalle on vaikeampi miettiä.Mutta on siis valmiina, ellei sit muutu, never know :)

Mutta nyt täytyy rientää ruuan laittoon!

Palataan!

aata ja Kaveri 19+2
 

Yhteistyössä