HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
heippis ja hauskaa naistenpäivää kaikille :wave: :wave:

kyllä on taas ollu päivä noi ihanat kultamurmelit kinaa joka asiasta :/ :/
masu on kasvannu tajutomasti vaikei nyt niin isolle näytäkään muta enään ei voi piilotella sukulaisiltakaan :whistle: :whistle: huo että huokasuttaa...10.3 olis neuvola :heart: :heart:
onko muilla ollu suonenvetoja ?? mulla on ollu parina yönä ihan kauheet ja heränny niihin vielä |O |O vauvalla on oma rytminsä nukkuu päivällä ja potkutelee ilalla ja iltapäivisin en ole kyllä yöllä tuntennu vielä liikettä....kunnon nukumis asentoo on ollu vaikee löytää...

meijän pikku neiti Jenna yhtenä iltana avas nukkumaan mennes yöpaidan ja tunki masunsa mun masuun...sano että pitää vauvalle antaa maitoa..hää imetti vauvaa :heart: :heart:

mutta nyt puuhailemaan bambiino ja pömppis rv 22+4
 
Paikat täälläkin kosteana,ei kyllä tarvihe liukuvoidetta käyttää...
Istukka:painoa oli 700grammaa ja poika 3765g(kalkkeutunut kuulemma)
Hankinnoista:Mitään en ole vielä sen kummemmin hankkinut,vanhempien varastosta löysin pojan vanhoja bodyja ja potkuhousuja äitiyspakkauksesta oiskohan vuosimallia 1997,kun poika syntyi 11.3.1998.Eli meillä on ens viikolla 10-vuotis pippalot! :heart:

Ensiviikon perjantaina olisi muutto joten hulinaa riittää ja keskiviikkona neuvolakäynti.
Masukin on pullahtanut kivasti ulos,kun ruoka on ruennut taas pitkästä aikaa maistumaan :) .
Tuntuu vaan ,että taitaa maistua vähän liiankin hyvin...
Kovasti pikkuinen muistaa äitiä muksutella :heart: ,näytän varmaan tosi typerältä kaupan kassajonossa hymy korvissa seisoskellen.
Miusta on tullut omituinen ihmismagneetti,vedän puoleeni aivan tuiki tuntemattomia ihmisiä.
Eilenkin Prismassa käydessäni tuli väkisin n.50 vuotias mies juttelemaan niitä näitä,tänään joku mummeli kävelylenkillä jäi rupattelemaan ihan tyhjänpäiväisistä asioista.Eikä tämä masu edes erotu paksun toppatakin alta ollenkaan.Tosi outoa.No en mie pahaksi pistä,tykkään rupatella erilaisten ihmisten kanssa asioista,se tuopi omaankin elämään rikkautta ja uusia näkökulmia =) .
Mahottoman hyvää naistenpäivää teille kaikille,olette sen ansainneet!
Myö painutaan vällyjen väliin pikkuisen kanssa.

Ievaliina ja pikkumies 23+2

muoks:En tuota kielennäyttöpalleroa tarkoituksella laittanut,mutta kun oon tohelo niin oon tohelo...
 
Tiipero
Uppista, oltiin valuttu jo kakkos sivulle...


Valkovuodosta on ollut puhetta. Joo sitä riittää täälläkin :/ Apteekista muten saa sellaista hierontaöljyä, joka sopii myös muihin puuhiin... ;)

Perhevalmennuksesta Onko muilla jo alkanut/tiedossa? Meillä ois eka kerta maaliskuun lopussa, jolloin rv24+jotain. Onko muilla isät lähdössä mukaan? Meillä ollaan hieman skeptisiä sen suhteen... Sanoin että jos nyt ekalla kerralla lähis mukaan, niin seuraavat kerrat saa jättää väliin, jos siltä tuntuu. Mitähän kaikkea siellä oikein puuhataan? Esikkoa kun odotellaan, niin mielikuvana on vain jenkkileffojen yhteiset hengitysharjoitukset :eek: , ei oikein innosta. Mutta kyllä meinaan mukaan mennä, vaikka vähän arvelluttaa...

Vauva vakuutuksista Joko ootte ottanut? Eikös se ole että 3kk ennen laskettua aikaa vielä myöntävät tai sit syntymän jälkeen? Onko kokemuksia? Onko tullut sudenkuoppia vastaan vakuutusasioissa?

Hankinnoista Meillä ei ole vielä mitään :whistle: Ehkä sitten keväämmällä...

Jännittää ihan hirveesti ku eens viikolla on se tarkempi ultra poikkeavan napanuoran takia :eek: Toivottavasti kaikki on hyvin eikä muuta poikkeavaa löytyisi! :heart:

- Tiipero+piipero rv21+3 (nyt alkaa jo viikot unohtua..alkuraskaudesta tiesi aina tarkalleen missä mennään, nyt on aina luntattava kalenterista... :)
 
mä menen hakemaan vauvavakuutuksen täs lähiaikoina kun kerkeen..meillä on noilla kahdella muullakin lapsella se ja on kätevä kun onjo alusta asti ni jos tulee jotain synnärillä ni ne saa sitten sinne vakuutukseen jos tarvii (meillä ei ole kyl heti siloin tarvinnu) muuten kyllä on pitänny käyttää sitä...

heräsin yöllä kun pikuinen potkuteli kauheesti masussa ja millään ei meinannu rauhottua kait se sitten biletti urakalla taas..ja nyt sitten nukkuu..onko muilla närästystä?? mulle on tullu nyt viimeaikoina ja vielä on autannu jouminen ettei reniee ole tarvinnu ottaa...mä eilen tein nimi ehdotukset ja päästiin yhteis ymmärykseen heti...
nyt vaateita kattoo tytöille heippa :wave:

bambiino ja pömppis rv 22+5
 
Huomenta!

Eilen raahasin krapulaisen miehen Lastentarvikkeeseen. Ostautin sieltä mustat Quinny Freestyle rattaat ja Dreami-kopan sekä Besafen Izisleep turvakaukalon. 690? meni sinne. Rattaat ja koppa mahtuu erinomaisesti Nissan Primeran sporttimallin takakonttiin. Vielä pitää metsästää tuohon turvakaukaloon se Isofix kiinnitys. Lastentarvike ei niitä myy ollenkaan tuohon merkkiin. Olipas ihmeellisen raskas muuten tuo kaukalo :eek: Ei sen kans voi kovin pitkää matkaa pysähtymättä kävellä :D Harmi kun minun invaparkkilupa loppuu samalla ko työtkin :D :LOL: No, kertaakaan en oo sitä vielä "laittomasti käyttäny".

Vauvavakuutus otetaan varmasti ihan pian... se on tuon ukon hommia. Pääsihän se eilen jo pätemään, sillä että nyt menee kolme kuukautta takuuta noilla rattailla hukkaan, ko näin aikaisin ne ostin.

Lisää lainaakin pitäs pankista käydä kinuamassa, ettei mene vauva ja remppa päällekäin.

Minen oikein tiedä, mitä minä vuodan. Tenaa pitää käyttää, kun vieläkin tulee kunnon yskänpuuskia. Liukastetta ei tarvi petipuuhissa. Toinen kuuri Canesteniia, pitäs apoteekista hakea.

Olin pitkästä aikaa yövuorossa toissayönä ja voi niitä bileitä minkä vauva järjesti kello 3.15. Yritä siinä sitten levähtää ennen aamua.

T: pörrö ja VandaNella 23+1
 
Pörrö oli sitten käynyt ostamassa Quinnyn Freestylet. Mistä ostit, mitä värejä oli ja paljonko maksoi pelkät rattaat? Olen niitä katsellut suoraan Saksasta missä maksavat 319 eur ja siihen kuului vielä pehmeä kantokassi. Toki päälle tulee sitten muutaman kympin postikulut.
Itse haluaisin sand-värin ja täältä suomesta en ole pongannut kun mustaa tähän mennessä.

(.) Huomenna olis sitten se kauan odotettu rakenneultra. Eilen käytiin ostamassa pinnasänky. Löysin vihdoin Ikeasta edullisesti sellaisen mistä saa toisen reunan kokonaan irti, on käyttöä sitten pidempään ensin sänkynä ja sitten vaikka sohvana.
Valkovuotoa tulee täälläkin ihan riittävästi.. todella inhottavaa. Harjoitussuppareita tulee melkein joka päivä, mutta kun eivät ole kivuliaita niin ei kai niistä tarvitse huolestua. Maitoa tuli viime raskaudessa tässä vaiheessa jo ihan täysillä varsinkin saunassa ja öisin, nyt ei ole vielä siitä tietoakaan ja hyvä niin. Kuppikoko tosin on kasvanut jo sen 2 kokoa ja varmaan vielä yhden koon kun maito nousee. Todella DollyParton-olo :LOL:
Maha on kasvanut ihan silmissä muutamassa viikossa... vähän pelottaa millanen valas sitä onkaan kesällä ;) Onneks sit ei tarvii vetää näitä kamalia toppavaatteita mitkä jo natisee joka saumasta päällä ;)

Mukavaa sunnuntain jatkoa ja hyviä vointeja kaikille! Tulen huomenissa kertoilemaan ultrakuulumisia.

Vilma-Annika 20+2
 
Pikaisesti vaan kirjoitan, myöhemmin sit enemmän...

Vilma-Annika: Me tilattiin Saksasta joulukuussa mustat Quinnyn freestylet ja lämpöpussi. Hintaa oli just toi 319e. Ja vielä ku maksettiin pankkisiirrolla niin saatiin alennusta postikulujen verran. (n.20?.) Keväällä ois sit tarkoitus tilata vielä se koppa vauvalle samasta paikasta..

Hankinnoista: Eilen ostin kirpparilta vauvalle kantoliinan. Maksoi vaan 10e ja on todella hyvä kuntoinen ja joustavaa trikoota. Ja samalla ostin muutaman kietaisupaidan tyttövauvalle ja housut poikavauvalle. En siis tiiä yhtään kumpi meille on tulossa niin pitää sit tytön vaatteita jonkin verran yrittää hankkia ennen heinäkuuta. Pojan vaatteita jo löytyykin iso kasa kaapista. Muut hankittavat onkin sit koppa vaunuihin ja luultavasti kaksosten rattaat, mut ne ehtii sit keväällä ostella :)

Poika täytti perjantaina 1v ja tänään sit vietetään synttäreitä. :heart: Pitäis kakku mennä päällystämään , vieraat tulee tunnin sisään.

Ihanaa sunnuntaita kaikille!

NiiVe ja pikkuinen 22+5
 
Heips, pitkästä aikaa kirjoittelen tähänkin pinoon :)

Meillä oli rakenneultra torstaina ja kaikki oli hyvin =) Huomenna voisi soitella 4d aikaa...meillä työpaikan sairaskassa kustantaa sen niin täytyy tilaisuus hyödyntää kun määräaikainen olen ;)

Perhevalmennus meillä alkoi helmikuun puolella ja enää on 2 kertaa jäljellä, yhteensä kertoja oli 6. Ekalla tapaamisella juteltiin ryhmän kanssa "miten perhe muuttuu kun vauva tulee". Toisella kerralla oltiin fysioterapeutin luona juttelemassa pääosin anatomiasta ja miten se naisella muuttuu raskauden aikana, sekä raskauden aikaisesta liikunnasta...hetki myös jumppailtiin ja rentouduttiin. 3.kerta oli synnytysvideo ja siihen liittyvä jutustelu. Viimeks oli sitten eräs perhe kertomassa arjestaan vauvan kanssa sekä hankittavista tavaroista. Ens viikolla on imetysjuttua ja erikseen isiryhmä.
Meillä isukki on tykännyt olla mukana ja mitä olen seuraillut niin kaikkien muidenkin miehet on aina paikalla =)

Gatsu ja Elvis rv22
 
Hellou taas!

Reissusta kotiuduttu, ihanaa olla kotona kyllä.. :D

Reissusta toin mukanani hirveän kestovaippainnostuksen. Kävin yhdessä lastentarvikeliikkeessä kuuntelemassa ja katselemassa semmosta kestovaippayhdistyksen pitämää infoa/esittelyä, ja innostuin hirveästi. Kudon täällä jo villahousuja..Vaikka ei oo pitäny vielä näin aikaisin mitään hankkiakaan.. Samaten harsoja ostin jo pakkauksen ja netistä oon kovasti katsellut muutakin vaippatavaraa..

Minä en ole muuten tässä raskaudessa kärsinyt juurikaan tuosta valkkariongelmasta, esikoisen (tyttö) kanssa sitä taisi kyllä olla..En ole ihan 100%varma..

Istukka oli esikoisen kohdalla 500g ja tyttö painoi 3410g. Kai ihan peruskokoa molemmat.. ;)

Vauvavakuutus meillä oli esikoisella Tapiolasta ja sieltä aiotaan hankkia myös tälle kakkoselle, kun kotivakuutuskin jo siellä on. Tai oikeastaan appiukko niistä on hössöttänyt, joten antaa hössöttää.. :) Esikoisen vakuutusta ei kyllä olla vielä tarvittu ollenkaan, mutta kai sitä pitää varautua pahempaankin.

Ai niin, kuulinpa tuossa, että mies lähtee kesäkuun puolessa välissä kertausharjoituksiin viikoksi. Eikä ihan naapurivaruskuntaan vaan toiselle puolelle Suomea.. Ei paljon naurata. Paitsi sen verran, että esikoinen syntyi miehen armeija-aikana, ehkä tämä kakkonenkaan ei halua jäädä huonommaksi.. :LOL: Juu..Ihan hauska yhteensattuma sinänsä, jos ei osuisi omalle kohdalle. Toivottavasti tämäkin pysyy sisällä sinne lasketun ajan tienoille.

Mutta eipä muuta tällä kertaa..En osaa kuin omaa napaa näköjään kirjoitellakaan tänne.. :whistle:

Pinuski ja masu 22+3
 
Tervehdys tännekin! Enemmän kirjoittelen tuonne heinäkuisiin tupliin mutta luen tätä teidän ketjuakin joka kerta kaksplussan sivuilla käydessä.

Tuntuu ettei pitkään aikaan ole ollut mitään kerrottavaa, nyt on vihdoin rakenneultra meilläkin takanapäin. Kaikki oli oikein hienosti! Ja jonkinlainen arvaus sukupuoliasioista saatiin joten oon nyt sitten hankkinut edes "jotakin pientä" oikean värisenä. Vaunuja, sänkyjä tms isompaa ei kyllä oo tullut vielä ostettua.

Perhevalmennus, mikä se on? Täällä ei moista ole ollenkaan. Ainoastaan yhden kerran käynti synnärille joskus loppuraskaudesta.

Painoa on tullut jo järkyttävän paljon ja yritän kovasti nyt vahtia että syön vain terveellistä evästä. Ei sitä viitsi nälässäkään olla mutta täytyy vähän vahtia ettei paino karkaa enää lisää.

Jaa niin päivät ja viikot unohtui lopusta...

Etsiväkaksoset 20+5
 
Joo, en oo kuullu, että Suomesta muuta ko mustaa sais, helposti. Lastentarvikkeesta ostettiin. Ensin ajateltiin tilata Saksasta MyPram.de:sta, mutta loppujen lopuksi ei tilaamalla oltas voitettu ko pari kymppiä.

Valmennus alkaa meillä ens kuun puolella. Onneksi tuo ukko on sitä sorttia, että haluais tulla mukaan jokaikiseen neuvolaankin.
 
EAK
Me ollaan nyt viikonloppuna käyty kattelemassa vaunuja. Tällä hetkellä suosikkina on Teutonia Fun. Ei varmaankaan kulje kovin hyvin lumessa, mutta muuten tykätään kovasti ulkonäöstä, ominaisuuksista ja etenkin kätevästä koosta. Tilataan luultavasti Saksasta. Kakkossuosikkina on tällä hetkellä Teutonia Spirit. Kommentteja vaunuista otetaan mielellään vastaan.

Joku mainitsi miehen kommentoineen takuukuukausien kulumisesta kun ostivat vaunut etukäteen (jos oikein ymmärsin). Meille ainakin yhdessä kaupassa sanottiin takuun alkavan vasta vauvan lasketusta ajasta, vaikka vaunut ostaisikin aikaisemmin.
 
pörrö tuo on kyllä kiva että mies haluaa tulla mukaan neuvolaan! Mullakin on mies ollut tähän asti joka kerralla mukana, mutta neuvolalle pitää antaa kyllä pitkä miinus siitä etteivät ole huomioineet mitenkään. Kaikki jutut on selitetty minulle, ja mies on siellä ollut ihan statistina. Saisivat minusta kiinnittää enemmän huomiota isiin jotka neuvolaan asti saapuvat! Aina saa lukea että esikoisen odotuksessa isät ovat innolla mukana neuvolassa mutta kakkosen kohdalla into hiipuu. En ihmettele yhtään kun nyt raskauden puolivälissä mies on jo sanonut ettei taida enää neuvolaan lähteä...

Ultrat on tietysti paljon kiinnostavampia kun niissä näkee mieskin vähän että mitä tapahtuu. Lääkärikäynneillä missä on ultrattu on varmaan jatkossakin mies aina mukana.
 
Iltoja,

Miten jakselette? Korvapuusti Miten siellä?
Mä alan jo itse epäilemään, että täälläkin olisi kysesupistuksista eikä liitoskivuista, kun tuntuvat tulevat tänään noin tunnin välein. Olikin pari parempaa päivää välissä. Onneksi ensi viikolla on neuvola, jossa saavat kyllä selvittää perinpohjin tämän. :'(

Täälläkin haaveillaan noista Quinnyn freestyle-vaunuista.

Joku valitti suonenvetoa. Mulla on öisin kanssa hirveitä kramppeja pohkeissa.

Ihan hyvin täällä voidaan lukuunottamatta noita mystisiä kipuja. Liikkeitä täälläkin tuntuu ihan mukavasti. Hyviä vointeja muille mammoille ja mahoille!
 
kuulkaas mamskat :|
nyt tämän mamman täytyy alkaa pienentää syödyn ruuan määrää. Ulpukka on noussut jotenkin niin ylös, että kun vatsa on täysi niin mä olen SUURI PALLO !!! ähisen ja puhisen istuessakin..

vauvamasukin on jo suuren suuri ( ainakin omasta mielestä ) ja työkavereita naurattaa mun koko. Ne yksi päivä mittaili humoristisesti oviaukkoja ja totesivat etten loppuajasta MAHDU töitä tekemään !!! ( Olen siis röntgenhoitaja, ja säätötila ei ole kovin suuri... ) :LOL:

jep, jep huominen töitä ja ti on vapaapäivä. Sitä odotellessa =)

terkuin, Minttumaaria ja Ulpukka 20+6
 
Heippa!

Pikasia kuulumisia vain, kun ei tässä ihmeitä ole tapahtunut. Kovasti jo huomista rakenneultraa odotellen, hiukan jännittää, ja toisaalta innostuneesti odottaa papusen näkemistä.

Vaunuja ei meillä osteta. Niin vähän tulis käyttöö, ja tallessa on kuopuksen rattaat,(Oran IO:t ) joissa saa selkänojan täysin makuuasentoon. Kaverilta saan lainaksi kantokopan, josta saa myöhemmässä vaiheessa lämpöpussin kovikkeet poistamalla. Se välttää meille ulkona nukkumiseen, ja niihin kävelyihin mitä tullaan tekemään. Turvakaukalokin on jo varastossa odottamassa, merkkiä en muista.. Sain senkin samalta kaverilta kuin tuon kantokopan.
Sitä vaatepuolta on jotain jo hankittuna, on vaan aika poikavoittosia vaatteita.. Ja enin osa niistä on 68/70cm, joten pienempää pitää vielä hommata. Kaikki lapset on olleet sen verran kirppuja, että nuo 56cm vaatteetkin on tarpeeseen alkuun.

Tässä hiukan haikeana (ja jonkin verran pelokkaanakin ) muistelen kolmen vuoden takaisia tapahtumia.. Tähän aikaan illasta jo kärvistelin supistuksien kourissa, tosin vielä kovin epäsäännöllisten, ja aamutuimaan 10.3. syntyi pikkuinen kuopusneitimme.. :heart: Eilen piti ihan kahlata tuota maaliskuisten pinoakin läpi! :D Ja niinkun mä laitokselle mennessä vannoin, ettei koskaan tätä enää.. :whistle:

Räpätäti+papu rv21+4
 
Minäkin suosittelen lämmöllä cracon jalustallista istuinmallia. Kyllä myös saan olla onnellinen ettei tarvitse sählätä ja kuluttaa aikaa turvavöiden kanssa, tosin meilläkin on molemmissa autoissa aika lyhyet vyöt.

Täältä ei löydy vuotoa.

Koko viikonloppu on juhlittu synttäreitä, passattu ja kokkailu. En ole ehtinyt istumaan, enkä ottamaan pakollisia päikkäreitä. Tänään se kostautui. Tuli taas kamalat supistukset . En meinannut enään päästä liikkeelle. onneksi vieraat häipyivät tunti sitten joten olen ottanut rennosti. Mieheni suku oli tänään, emmekä kertoneet vielä raskaudesta. vaatteeni olivat todella paljastavat ja kireät. Luulenpa heidän nyt tietävän vaikkei ketään mitään sanonutkaan. Eilen taas olivat kaverini joten heille keroimme, kun muutamat ystävät ovat jo arvailleetkin asiaa.
Huomenna lisää vieraita.
Me meinataan pian sisustaa pojan oma huone ja siirtää hänet sinne. Sitten kun toinen syntyy niin hän perii vanhan pinnasängyn, ja ykkönen saa isomman sängyn, vaikkakin levoton nukkuja onkin.

Me otettiin vakuutus juuri ennen kuin kolme kuukauta meni umpeen. Meillä on ollut siittä suuri hyöty. Poika on todella allerginen. maitoallergia tuli jo alle kahdenkuukauden iässä. myöhemmmin tuli vehnä, ja maissi. ei saada myöskään syöttää ruista, ohraa. Omat ja ylikin ollaan saatu takaisin.
Meidän vakuutus on tapiolassa suosittelen lämmöllä. Kannattaa tosin kilpailuttaa, ja katsoa missä parhaimmat edut. Kakkosellekkin otamme vakuutuksen. En uskalla ottaa riskiä, jos on sairas, tai tuleekin jotain ennen, kuin kaksikuutautta on täynnä.

Me saatiin kaksosten rattaat, peräkkäin istuttavat, kömpelöt ja huonot. en edes tiedä merkkiä. yritän löytää paremmat vaunut.

Pömppis rv19,3
 
Runsaista valkovuodoista oli ollut puhetta, ja sitähän löytyy täältäkin..ja paljon. Pikkuhoususuojan saa vaihtaa pari-kolmekertaa päivässä :/ Mulla tosin on ilman raskauttakin hyvin runsas tuotanto.

Vakuutus on meilläkin harkinnassa. Järki sanoo että se pitäisi ottaa, mutta lompakko on eri mieltä. Meillä on vanhemmilla lapsilla vakuutukset ja toinen on parin ekan vuoden aikana käyttänyt sitä paljon, eli oli todella tarpeen. Mutta toinen on käyttänyt sitä tasan kerran, kun en jaksanut jonottaa terveyskeskukseen, eli aika turha sijoitus on ollut.
Tuntuu vaan että jos vakuutusta ei ota, niin vauva tulisi just sitä tarvitsemaan.
Tosin kun joskus töihin menen, niin aijon käyttää lapsia vain yksityisellä lääkärillä, joten silloin vakuutus on välttämätön. Nyt hoitovapaalla on ollut välillä pakko turvautua vakuutuksista huolimatta terveyskeskuksen palveluihin.

Omassa navassa ei mitään uutta.
Kävin ulkoilemassa ja koko tunnin lenkin ajan oli kestosupistus päällä, eli ei ollut kauhean nautinnollista menoa. Huomasin myös että miehen ulkoiluhousut joita olen tähän asti käyttänyt menivät justjust jalkaan...mitä ihmettä laitan muutaman viikon päästä päälleni ulos?
Noh, ehkä ilmat lämpenee koko ajan, ja kohta tarkenee puistossakin seistä farkuissa (minne ei mahdu ihon lisäksi mitään alle). :D

Popo 23+1 :heart:
 
Huomenta taas!

Onko tuo Gracon autobaby turvaistuin ainoa jalustallinen istuin? Autoliiton www-sivuilta löytyy eri turvaistuimien vertailua.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

Mukavat päivät kaikille! :heart:
 
Isofix- jalustaa löytyy muihinkin malleihin. Suorastaan potuttaa, kun ei löydy just tuohon meidän Izi sleepiin. Myyjä vain möi ja myhäili, vaikka puhuin että haluan jalustallisen. Eilisen olen netissä surffannu ja on selvinny ettei onnistu.

Niin ja huomenta vaan :D

Mulla on tänään, vapaapäivänä luvassa kierros Ifissä ja Tapiolassa. Vakuutusasioissa.
 
Huomenia!

Nopeasti yritin lukea teidän kuulumisia lävitse, mutta ihan kaikea en ehdi nyt lukemaan :/ Tosin kiinnitin huomiota Gatsu siun juttuun, sairaskassa korvaa 4d-ultran?! Mulle on korvannut myös osan tavis ultrasta, mutta korvaiskohan 4d;stä osan?! Mun sairaskassa on kyllä korvanut synnytyksestäkin aiheutuneet maksut... Mä haluisn toisaalta mennä, mutta onkohan se sitten sen arvoista?!

Meille ostettiin uudet rattaat, brio merkkiset, kun erottiin exästä, niin jouduin antaan hänelle rattaat, kun oli hänen äitinsä ostamat... No mutta nyt on sellaiset heittoaisalliset ja vaihdettavalla kopalla, saa siten vaavin siihen vaununkoppaan. Meillä on nuo teutonian tuplat, johon on sitten kova kantokoppa, jotta vaavi voi matkustaa sitten välillä siinä, kun tuo 1,5v ei välttämättä jaksa aina kävellä.... Ja täällä maalla ei ole hirmuisasti kävelyteitä, joten tienreunoja joutuu käveleen...
Meillä on myös pinnis ja hoitopöytä ja turvakaukalo, se autobaby, mutta voi olla et ostetaan isofix tuoli, kun siihen olis autossa mahdollisuus. Vaatteita on tallella ja lisää olen muutamia hankkinut, eipä oikeastaan puutu juuri mitään :)

Tällä viikolla onkin neuvola, saapi nähdä joko antaa liput ja laput kelaa varten, vai meneekö vielä ensi kerralle...

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!!!

Jisse ja Juulis rv22
 
Harmaata huomenta kaikille!

Täällä etelässä ainakin on tosi masentava keli.Viime viikon lumetkin on jo melkein lähteny.
Onnex mulla alkoi tänään kolmen viikon loma ja illalla olis lähtö Thaimaaseen pariksi viikoksi. B) Taitaa pikku rinssikin masussa odotella jo auringon alle pääsyä,kun aloitti heti aamusta kunnon pyörimisen!!Odotan taas innolla pitkää lentoa...Ne on mulle aina tuskaa...Ei millään jaksais istua paikallaan.
Nyt pitäis vissiin alkaa pakkaamaan.On jäänny homma viimeselle päivälle,kun oon yrittänyt keksiä jotain vaatteita mukaan,mitkä mahtuis päälle!!!

Voikaa hyvin!

T:bella&rinssi 22+4 =)
 
Räpätädille onnea ultraan! Tänne jäädään odottelemaan kuulumisia =)

Miä varasin tänää 4d-ultran Felicitas klinikalsta Helsingistä. Ajateltii nyt kuitenkin mennä ku edellisestä käytiin myös hyvin kokemuksin. Felicitas klinikalla ultran tekee Tapio Kurki, jää maksamaan 149? kelan korvausten jälkee. Meille suositeltii et ultra paras tehdä viikoilla 24-26! Jos jotakin kiinnostaa. Sikäli on muutosta kolmessa vuodessa tapahtunut et silloin, vuonna 2005, ultraa tehtiin viikolle 30 asti. Myö käytii viikol 28 ja ei meinannu saada kunnon kasvokuvaa. Se oli syynä nyt, et sen takia suositellaa tuo ultra tehtäväksi viikoilla 24-26 ettei sikiö ole vielä niin suuri ja painunut alas lantioon. Joten Gatsu ja muutkin ketkä olette ajatelleet ultraan mennä niin ei ku aikaa tilailemaan! helsingissä tuntui olevan iahn hyvin tilaa, meillä aika 31.3 =) Jännittä jo nyt eikä malttais odottaa.... :heart:

Eipä tässä nyt muuta ku voidaanhan paksusti :hug:

Neleka 21+4
 
Huonenta kaikille!

Hiukan huolestuneena kyselen, onko muilla ollut jo oikeita supistuksia? KM:n kokeneena luulen tietäväni mitä supistukset on, vaikkei minulla lapsia vielä olekkaan. Minulle siis kävi näin lauantaina:
Oltiin systerinu kanssa kaupungilla (siis ehdittiin olla n 1h) ja mentiin syömään Heselle. Jälkkäriksi join ison kupin kahvia (nykyisin yleensä juon kahvia tosi harvoin ja vähän kerrallaan). Tästä kun lähdettiin liikkeelle maha meni kovaksi ja alkoi kouristamaan...Kylmä hiki nousi iholle...Kassajonossa supistuksia tuli kaksi kertaa, vaikka en kovin pitkässä jonossa ollut! Pääsin sitten istumaan, mikä auttoi supistuksiin, mutta aina kun nousin seisomaan ne alkoivat uudestaan. Tästä sitten varovasti autolle ja kotia makaamaan... supistuksia kesti n. 1.5h (silloin kun nousin pystyyn). Kun tämä meni ohi en viitsinyt päivystykseen lähteä kun ajattelin että vaan yli reagoin...Kuitenkin tästä jäi pelko persuuksiin! Vauva on liikuskellut masussa normaalisti tämän jälkeen, eikä suppareita ole näkynyt, onneksi. Osaako joku sanoa, voiko nuo supistukset johtua esimerkiksi siitä rasvaisesta Hesen ateriasta ja juodusta kahvikupista? Kuitenkaan en mitään kamalaa liikunta suoritusta tuona päivänä tehnyt ja normaalistikin liikun todella paljon. Eikai harjoitussupistuksetkaan tämmösiä ole? :eek:
Aikaisemmin tässä raskaudessa minulla on ollut kerran (olisko ollut viikolla 14) supistuksia petihommien jälkeen silloin sama homma, kylmä hiki tuli iholle ja supisteli aika tiheään, mutta lyhyen aikaa. Neuvolassa tästä mainitsin, ja se oli kuulemma normaalia.

Huolestunut Adrian & Kuuno 21+3 :|
 
RouvaSumppisuu
Huomenia vaan!

Adrian
, kyllähän noi suppareilta kuullostaa. Mulla supparit on rauhoittunut kun sain antibioottikuurin eli mulla oli varmaan suurimpana syynä se streptokokki. Kyllä mullakin alavatsaa oikein kouristi, ihankuin ois jollain köydellä kiristetty tuota kohdun seutua...ei yhtään kiva tunne. Jotenkin vaikea kuvitella, että kahvi ja hesen sapuska olis niitä kuitenkaan sulla aiheuttanut, voithan kysäistä jos ottavat noi tulehdusnäytteet ainakin neuvolassa, niin saa ne poissuljettua. Toivottavasti et enää tuollaisista joudu kärsimään :hug: .

Vauvavakuutuksesta
: ei otettu esikoiselle eikä tällekään tulokkaalle. Yksityisiä lääkäreitä kun ei täällä lähistöllä juurikaan ole, niin täytyy toivoa, että pärjätään tk:n turvin. Täytyy vaan toivoa, ettei tulisi mitään allergioita tms.

Istukan koosta
: esikoinen oli syntyessään 4420g ja istukka näköjään 720g...eli isolla vauvalla isot eväät =) . Jonkin verran oli istukka jo kerennyt kalkkeutuakin.

Mites muuten te, joilla tulossa pieni ikäero ja tuplarattaiden hankinta...meinaatteko nukuttaa vauvaa tuplarattaissa pihalla vai onko erikseen jotkut parveke/pihavaunut? Rupesin vasta nyt miettimään, että mitenköhän nukutus noissa tuplissa onnistuu...vai pitäiskö sittenkin säästää vielä vanhat vaunut pihavaunuiksi?

(.) Luulen, että meidän B on kääntynyt raivotarjontaan...ennen potkut tuntui vasemmalla kyljellä eli oli poikittain masussa, mutta lauantai-illalla oli jotenkin kumma mylläkkä masussa, kivisti ja sattuikin välillä ja nyt liikkeet tuntuu enemmän navan yläpuolella, lähellä kylkiluita jo :eek: . Tosin onhan tuolla kohdussa kai näillä viikoilla vielä hyvin tilaa mellestää, joten voihan olla, että B vaan jumppaa ja tekee kärrynpyöriä ;) .

Mukavaa viikkoa kaikille, kasvetellaan ahkerasti masua, eikös joo!

Sumppis ja B rv. 23+1
 

Yhteistyössä