HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Moi!

Tulin justiinsa neuvolassa. Aikoi laittaa tänään lähetteen äippäpolille. Mitä se sitten meinaakaan? Käynnistykseenhän ne minut laittaa, mutta milloin? Vai oisko tuo aika jo se poliaika -> Seuraava aika ois sitten perjantaina aamulla klo:8, silloin on jo 41+6.

Nyt masentaa ja pahasti.

T: pörrö 41+2
 
aik
Hei,

Minäkin käväisin neuvolassa ja vihdoin viimein kaiken sen ruikutukseni jälkeen sain jotain lohtua eli huomenna on neuvolalääkärille aika iltapäivästä. Minullahan on tuo oikea jalka ollut osittain tunnoton jo lähes 12 kk ja nyt on tullut kolmisen viikkoa jalat-menee-alta-vihlaisuja. Pelkään, että jokin hermo voi vaurioitua synnytyksessä, jos vauva kasvaa liian isoksi...huomenna saan jotain valaisua tilanteeseen.

Minulla ei ollut ensimmäiseltä mitään ennakkoaavistuksia, että nyt syntyy.

Miten t-06:lla meni synnytystapa-arviointi tänään?

aik 40+2
 
heipsan!!

neuvolas käyty,kaikki ok,sf mitta hipoo taivaita.oli kasvanu viime vkosta 4 cm...siis wou :eek: kuinka paljon se oikee voi täs vaihees kasvaa???

isännyksen kans se yks kuuluisa ässä suoritettu ja nyt sitte kärvistellään!kävin kaupas ja meinas kyllä ostokset jäädä kärryyn niin kipeitä on supparit.Kotia ku pääsin niin hieman harventunu nyt tulee 7 min.välein.Mutta nää on kyllä niin pirun kipeitä ja koko alakertaa pakottaa oikee huolella...vessas käynti ihan järkyttävä kokemus,hyvä ku istua pystyy |O kun nyt vaan tekisivät jotain,eikä lopahtaisi niinku tähän mennes aina.

Rasittavaa kyllä olla kahestaan esikon kans,ku vaatii niin paljo vielä huomiota ikää kun tolla on se 1,5v...meillä siis isännys iltavuoros,pääsee 9...toki sillä ei kauaa kestä jos lähtö tulee on töissä ihan sairaalan naapuris,olis ennen mua paikalla,mut tässä nyt taas miettiä lähteäkö näytille vai odotellakko kotona... :/ ainakin ootan,et tulis tiheempää... :whistle: jotenki olo semmonen et kyllä nää kohta lopahtaa :headwall:

koittakaahan taas jaksella!!! :hug:

kärvistelevä nasuliini ja pötkylä39+1
 
heipsistä!

terveisiä TYKS:sta. olivat sitä mieltä edelleen, että alakautta vaan puskemaan muksu maailmaan. painoarvio tällä hetkellä 3.5kg, että pitäisi päästä vähemmällä kun esikoista synnyttäessä, että jos ne pukamat ei nyt sit ihan niin pahoiks äityis. no, tiiä siitä sitten, ponnistaa sitä joka tapaukses tarvii...

ja muuten meinas, että niin kypsät paikat, että kohta oon jo synnyttämäs. kaulaa 2cm kuitenkin jäljellä ja kohdunsuu väljästi 2 sormelle auki. sit se lääkäri viel oikein tarkotuksel ronklas ja pyöritteli sormiaan enemmän ku laki sallii, et vaiks jos se sais aikaseks jotain... ilkeeltä ainakin tuntui! ja jos en väärin nähnyt niin sil lääkäril oli sen jälkeen kumihanskat veressä, no eipä ainakaan nyt oo vessareissuilla verta näkynyt.

antoi viel ensviikon keskiviikoks ajan, en tiedä joko sit käynnistävät jos ei oo syntynyt. puhuivat kyllä, että yleensä annetaan mennä se 2 viikkoa ennen kun käynnistetään.

pelkkää omaa napaa tällä kertaa :ashamed:

t-06 40+2
 
Nasuliini: Piän tiällä siulle peukkuja pystyssä!Kyllä ne supparit varmasti jottain aikaseks saa.Paikkoja pehmentää! :)

Pinuski:Voimia siulle! :hug: Kyllä mie uskallan veikata et pikkunen syntyy ainakin heinäkuussa!Mie olin kans tosi kypsä jo olotilaan ku olin niin maailman kömpelöin ja turvoksissa jotta!Nyt synnytyksestä on jo viikko!Päivä päivältä synnytys lähenee.Koita jaksaa ja ota vaikka hetki kerrallaan.Hirmusia supparipuhureita toivon siihen suuntaan!!!

Hyvin on menny tää päivä!Laittovat korvapolilta postia jotta pääsen 9.9.2008 päänalueen viipalekuvaukseen!Alunperin oli puhe jotta se tehtäs vasta marraskuussa et kerkiin toipua synnytyksestä ja vauva on jo sen verran iso et voi jättää hoitoon.Hirveen hyvällä tuurilla pääsisin jo leikkaukseenkin tään vuoden puolella!Kyllä tuli tosi hyvä mieli! :D

Kävin porukoilla ihan yksin käppäilemässä.No porukathan tietty luuli et tuon Joosepin mukanani ja olivat ihan et täh?!,minne vauvan jätit.Mie tuumasin vaan et onhan sillä isäkin joka hyvin mieluusti sitä hoitaa.Miun porukat ku on sen verran vanhoja jotta ei puhettakaan et mies ois vauvaa hoitanu.Äitinki isäni oli ladalla kipannu saikun ovelle jotta mänehän synnyttämmään.Ku mie olin vauva ni äiti oli lähteny miun siskojen kans sirkukseen(siskot sillon 8 v. ja 13 v.)ni ei ollu ees vaippaa vaihtanu vaan olin pari tuntia huutanu piä punasena hutut housussa...Eipä äiti toista kertaa lähteny!Tosi reilua!No hän(isä) onkii syntyny v.1930 joten annetaan anteeksi eikä tuosta traumoja jääny!

Tänään sain siivottua komeron,äidille vein tunikat joita pidin ison masun kanssa.Äiti kun on hieman pyöreä.Yhelle tutulle annoin tukivyön,mammahousuja neljät ja äitiyspuseroita!Ukko kysy et ilmaseksko annat?Mie tuumasin vaan et jos kelpaavat jollekkin ni mänköön.En varmaan tuu tarviimmaan niitä.En ainakaan suunnittele lapsia lisää ennenkuin oon saanu ihteni terveen papereihin.Ei oo herkkua jatkuva pään hermosärky jota on kohta kestäny kaks vuotta!Kamala ajatella sitä lääkemäärää mitä oon tunkenu ihteeni tään sairauden takia.No,tulevaisuudessa on se leikkaus ja toivottavasti myöskin se kaunis päivä ku tunnen oloni terveeks enkä tarvihe enää minkäänlaisia lääkkeitä!

Jooseppi :heart: on hyvin rauhallinen vauva.Yöllä söi ku nakutettu kolmen tunnin välein,vaihettiin vaipat ja taas unta palloon.Ainut vaan ku ei ite taho heti saaha unenpäästä kiinni vaikka on väsyny.Tullee pyörittyä pitkä tovi ennenku nukkumatti saapuu.No, ei tätä loppuelämää kestä!

Nyt mie jätän palsta tilaa teille muille mammoille!
Voimia odotuksen loppusuoralle sekä voimia vauvan hoitoon :hug:

Ievaliina ja Jooseppi 7 vrk
 
Ievaliina kirjoittaa niin hauskasti että voisin vaikka kirjan verran lukea sinun tekstejäsi. :hug:
Ikävää että sullakin on kipu vaivaa. :hug:
Mulla särkee päätä ku tuo Bena huutaa yöt. Nyt tuo kätilö tuumas tänään että sille pitää antaa vähän lisä maitoa pari vuorokautta että vaikka mulla on maitoa niin sitä ei ole vain vielä tarpeeksi kehittynyt.
Jos kirjotus on vähän sekavaa niin se johtuu vaan mun päästä. :D
Huvittavaa ku tuo mies puhuu puhelimessa työ kavereitten (miesten) kanssa niin se puhuu kuin äidit vauvoista. :eek:
Kun rupesin odottaa tuota meidän poikaa mulla oli sitä ennen keskenmeno ja alku odotuksen pelkäsin uutta keskenmenoa kun oli samanlaista kipuilua ja rusehtavaa veristä vuotoa. Todennäköisesti siis odotinkin kaksosia mutta se toinen vauveli hävisi johonkin. Synnytin kaksi samankokoista istukkaa. :eek:
 
Heips kaikille. Onpa moni päässyt käymään neuvolassa tänään. Mulle ei edes annettu uutta neuvola-aikaa viimeviikolla vaan olen menossa TYKS:iin torstaina sen "liikalapsivesimäärän" takia. Olettivat neuvolassa että olen siks jo synnyttänyt, mutta eipä kauheasti tunnu siltä. Sitä limatulppaa tulee vielä...nyt ei ole enään verta joukossa...alavatsaa on kuin tulessa, tosi kipeä, suppareitakin tulee silloin tällöin mutta mitään säännöllisyyttä ei ole ilmassa.

Jännää ollaanko t-06 kanssa samaan aikaan pukkaamassa vaavia. Minut tunnistat siitä että olen 40v ja punapää ja pullea ku mikä ja viimeistään siitä että kun tulee vierailuaika niin meijän lapset näkyy ja kuuluu =) =)

Ihanaa on ollut lukea jo vauvaantuneiden mietteitä ja kokemuksia vauva-arjesta. Vaikka kaiken pitäis olla mullekkin tuttua niin kyllä jännittää että miltäköhän se tuntuu tulla vauvan kanssa kotiin ja PÄRJÄÄNKÖ vauvan kanssa. Ihan kauheasti vauvalle ei jää aikaa kun toi meijän vuoden ikäinen on munssa niin kovasti kiinni ja 3v ja 5v eivät korvaansa lotkauta kun koitan komentaa....tulee mielenkiitoiset ajat vielä eteen :D .....mutta nää on tälläisiä "valintajuttuja" niinkuin kälynikin aina mulle sanoo, jos vahingossa purnaan jaksamisesta.

Yks vuotiaasta tulikin mieleeni että ostin meijän sohville Elloksesta vaalean beiget suojukset jotka laitoin just ja kun kerkisivät olemaan puolituntia niin meijän pikkuinen olikin löytänyt isosiskojensa tussit ja imeskeli sohvalla innoissaan suu vihreänä tussia ja olipa jokunen piirros osunut sohvaankin :eek:, joten mieheni ei näe "uutena ja puhtaana" sohvaa kun tulee illalla kotiin. Meillä tarttis olla kaikki muovia, olis helppo pyyhkiä vaan puhtaaks :p

Mukavaa päivää kaikille kärvistelijöille ja vauvaantuneillekkin!

Hetikial: laskettuaika HUOMENNA
 
hetikial juu...ja mut tunnistaa sit siittä ku mä huutelen niil hoitajil, et helvetti tuokaa mulle kumihanskat, et saan työnnettyy noit pukamii sisälpäin! :LOL: :LOL:

ois se kyl jännä jos osuttais samaan aikaan vaiks samaan huoneeseen. eipä tuo meitinkään 2v mistään hiljaisimmasta ja rauhallisimmasta päästä oo, kun vauhtiin pääsee!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kultatiuku:
Pikaisesti pistäydyn.....

Minun maailmani täyttää nyt hyvin tiiviisti meidän rakas tyttö, siitä syystä käynnit täällä on vähentyneet roimasti, mutta nytkin yritin lukea kaikki uudet viestit. Moni oli saanut vauvan syliinsä, teille kaikille lämpöiset onnittelut kukkien kera :flower: :flower: :flower: !

Meidän prinsessa tosiaan syntyi keskiviikkona 2.7 suunnitellulla sektiolla. Tyttö alkoi parkua terhakasti heti ulosauton jälkeen ja apgarit oli 9-9-9. Muutaman tunnin iässä kätilöt kiinnittivät huomiota tytön pään muotoon, otsa on korostunut ja takaraivo vastaavasti litteämpi. Siitä alkoi meidän Nupun tutkimukset. Pää ultrattiin, sydän ultrattiin, vatsa ultrattiin, keuhkot kuvattiin (tarkistivat imusuoniston ja luustoa) ja vielä kertaalleen pää ultrattiin. Huoli pienestä oli sairaalassa niin suunnaton, että minulle tuli pakokauhumainen tunne. Teki mieli ottaa vauva kainaloon ja lähteä kotiin kesken kaiken. Tutkimuksissa ei löytynyt mitään, ja kontrollikäynti sairaalaan on noin 3kk kuluttua. Syynä voi kuulemma olla perätilassa viihtyminen rv 37+0 asti ja isän pään muoto. Vauvan päänympärys on kasvanut 2cm syntymän jälkeen, mutta se on kuulemma vielä hyväksyttävissä, nyt vain pitää seurata, ettei päänympärys jatka kasvuaan liian nopeaa tahtia. Voitte varmaan uskoa, että minulla on sydän täynnä huolta ja pelkoa pienen tyttöni puolesta..... Päällimmäisenä tunteena kuitenkin on valtava onnellisuus tästä tytöstä. Minut ja isänsä hän on hurmannut täysin, ja isoveljetkin ovat onnellisia hänestä. En enää muistanutkaan, miten suloinen tällainen pieni vauva voikaan olla. Kotiin pääsimme maanantaina 7.7, joka oli meidän 1-vuotis hääpäivä. Rakkaampaa ja arvokkaampaa hääpäivälahjaa emme siis olisi toisillemme pystyneet antamaan kuin tämä tyttö meille on :heart: :heart: :heart: .

Joko teillä muilla lapsen jo saaneilla on ristiäissuunnittelut menossa? Meillä pappi tulee käymään perjantaina 18.7, ristiäiset on sitten sunnuntaina 24.8. Kutsuja olen alkanut askarrella ja videokuvaaja/valokuvaaja varattiin, kun omasta takaa ei löydy kunnon kuvaajia. Meillä on tarkoitus pitää pienet ristiäiset kotona, vain läheisimmät ihmiset kutsutaan. Kastemekko on pojilta tallessa, mutta siihen pitää tehdä vaaleanpunainen nauha. Satiininauhaa kävinkin jo ostamassa.

Mutta nyt tytön luokse.....

Kultatiuku ja Nuppu 11vrk

Ps. Ievaliina: myös minulla oli suuri istukka, painoi 930g.
mä varailin tänään jo kastepäivää joka on la 23.8 ( taitaa olla sama päivä 5v sitten kun esikoinen kastettiin ) =) =)
papista en vielä tiedä ksoka tulee sen keskustelun pitämään ja kuka pappi on kun en tunne tän alueen pappeja mitenkään.....kastemekko meillä on valmiina se sama jolla minutkin on kastettu ja mun veljeni ja meijän tytöt....mietin noita kutsuja että ostanko valmiina vai teenkö ite sen näkee sitten...

bambiino ja "justiina"neiti
 
ehtoota...

täälä kärvistely jatkuu...jos oon liikkeessä niin KIPEITÄ suppareita tulee n.5 minskan välein...mutta näin ollu mulla kerran aiemminki,tosin ei ehkä näin kipeitä... :/

soitin isännykselle töihin omia tuntoja ja te ette ikinä arvaa mitä se tuumas...Soita sitte jos pitää sairaalaan tulla |O :headwall: siis ei oo todellista,siinä sille sitte kiukkusin,et ai mitenkö oot aatellu,et sinne sairaalaan meen?(meillä kyllä on toinen auto,mut en todellakaan lähe tälläsis tuskis ajeleen...)ja sitten kysyin,et mihin oot aatellu,et ton esikon laitan...isännys siihen,et kai se menee mukana jos käyt vaan näytillä... |O

On se niin ihanaa,ku ei miesten tartte stressata näillä synnytys asioilla...itte miettiny pään puhki,et joko soittasin kaverin tänne lapsenvahdiksi,vai vieläkö tohdin odotella...

Huomasin tossa et en oo pistäny mitään suuhun 11 jälkeen...lupaavaa... :D mä taidan nyt ottaa tulipalo puhelun tolle isännykselle,josko se tajuais,et täälä ollaan oikeesti tuskissaan! :kieh:

nasuliini taas... :ashamed:
 
[/b]Nasuliinille onnea matkaan ja kyörää ihmeessä se ukkos pois töistä......miehet on tosiaan joskus tosi naurettavia :D Kivaa että kuitenkin tulee sairaalaan....mä kun edelleen suren sitä että joudun yksin synnyttämään.
 
EAK
Joo, joskus nuo miehet eivät kauheasti ymmärrä. Tsemppiä siis Nasuliinille!

Meillä mies ei voi käsittää miten rinnat voi tulla kipeeksi siitä että vauva imee niitä. Eihän se nyt niin kovasti voi imeä että sattuis. Sitten kuulemma voi vasta sattua kun vauvalla on hampaita. Paraskin asiantuntija! (Tosin en minäkään tiedä miten se sattuu mahollisesti, mutta pianhan senkin ehkä kokee)

Hetikialille lohtu :hug:

39+2
 
Täällä taas oltu koko päivä menossa. Nyt vasta kerkesin koneelle. Päivällä oli neuvola ja siellä selvisi, että vauva on jo hyvin laskeutunut ja kiinnittynyt. Jess! Ei siis tarttekaan stressata ambulanssikyydistä, jos vedet menee. Sf-mitta oli laskenut 2 cm edelliskerrasta juuri tuon laskeutumisen takia. Nyt siis 33cm. Kokoarvioksi sain 3000g-3500g. Kylläpä tuli hyvä mieli neuvolakäynnistä, vaikka ei ollut edes oma neuvolatätsy paikalla. Sijainen oli tosi mukavan ja pätevän oloinen. Uuden ajan sain perjantaille ja jos vielä ensi maanantaina olen yhdessä koossa, pitää varata Kätilöopistolta aika mahdolliseen käynnistykseen.

Neuvolatäti kehotti liikkumaan paljon, kävelemään, saunomaan ja sekstailemaan. Niitä tässä on tullutkin tehtyä, mutta kivuliaita suppareita ei näy eikä kuulu. Enpä niitä kyllä kaipaakaan, koska esikoisen raskaudessakaan niitä ei tullut ennen vesien menoa ja syntyi se vaavi silti :D Synnytyksessä niitä kivuliaita suppareita tulikin sitten ihan riittävästi |O

Mä olen jo ruvennut välttelemään naapurinmummoja, kun en jaksa kuunnella niitä jokojoko-kyselyitä, mutten halua ilkeäksikään ruveta. Sukulaisten ja ystävien kyselyt vielä jaksan ja oikeastaan olen ihan mielissäni, että heitä ylipäänsä mun voinnit kiinnostaa. Ja kyllähän asiat voi esittää monella tavalla. Kauhistelut isosta mahasta tai kyselyt, milloin meinaan synnyttää ovat melko rasittavia, mutta niitä ei onneksi oma lähipiiri ole laukonutkaan.

Minusta on kiva lukea teidän vauvautuneiden juttuja synnytyksen jälkeisestä elämästä! Hienoa kuulla, että monella tuntuu vauvat olevan rauhallista sorttia. Suomalaiselle tsemppiä siihen "äänekkäämpään" vauva-arkeen! Itsellä on esikon verran kokemusta itkuisesta ja huonosti nukkuvasta vauvasta ja pelkään, että toisen kanssa tulee olemaan yhtä rankkaa ellei jopa rankempaa. Meillä esikko nyt puolitoista vuotta ja heräilee edelleen öisin. On muutenkin temperamenttinen tapaus (vaikkakin niin rakas ja ihana), joten ei tässä turhan helpolla päästä, jos toinen on samanmoinen ;)

Nasuliinille vielä tsemppiä ja toivottavasti ukko tulee järkiinsä :p

Krissie rv 40+5
 
Kivaa , kun en ainut joka vielä heiluu mahan kanssa :LOL:
Menimpä sitten täälläkin kehumaan omaa oloa, et kuin nyt ollutki hyvä...noh, sehän "kostautukin" :) Nyt juimii alas erittäin kivasti. Tuntuu että alakerta olis "auennut" , vihloo sillein eri tavalla (hitto, ku ei ossaa selittää ) Koko päivän ollut tuska kuuma, hiki senkus valuu pitkin päätä ja sit ihan alkoi öklöttää ja tuli ihan sippi olo. Ihanaa, ihan just pääsee nukkuu.
Neuvolas kävin aamusta. En saanut enään uutta aikaa sinne koska perjantaina on äippäpoli aika. Täti sanoi et "- en anna enään aikaa ,ku tulisit kuitenkin tunnollisesti" =)
Jospa se näin tulis lähtö sit ihan synnärin suuntaan , heh.
Nasuliinille - onnea vaan matkaan. oot varmaan jo mennytkin.
Kivaa, kun teitä jotka samassa sairaalassa synnytätte on palstalla. Jänskää jos törmäätte vaik :) Miula ei taida ollakkaan ketää "tuttua" tulos...ainakaan listan perusteella jos oikein muistan.
Mutta nyt meen makoilee...ainakin yritän päästä tästä irti ;)
 
Neuvolassa on täälläkin käyty
paino noussut viikossa tosi paljon nyt 16 kg ekaneuvolaan lisää!!!
Johtuu turvotuksesta, ei auta pakko juonnit ym.
HB 141, en ole syönyt koko aikana lisä rautaa.
pissa ok
RR nousussa ja sen vuoksi ke taas neuvola

Perjantaina aika sinne äitiyspolille kontrolliin
Jos Sara ei ole vielä syntynyt, Silloin varmaan antavat sektioon ajan kun ensi tiistaina on la ja sen jälkeen ei perätila synnytystä alakautta kait enää yritetäkään.
Sais tyty jo tulla niin ei joutuis leikkauspöydälle.
Mutta eipä ole supparin supparia (siis kipeitä sellaisia) tullut, eikä minkään maailman lima vuotoja tms.

Alkaa yläpiä kypsyä kummasti täälläkin :kieh:

Tänään olin koko päivän shoppailemassa. Ostin maskusta puutarhakalusteet takapihalle ja Saralle itkuhälyttimen, vähän vaatteitakin tarttu mukaan. Sitten ruokavarastot täydennetty lidlistä 3 kassillista ja prismasta pari + kissoille 3 viikon ruoat ja hiekat. Pakastin nyt täynnä valmista ruokaa ettei tarvi heti alkuaikoina kun tulee tytön haku reissulta alkaa kokkailemaan.

Tässäpä tärkeimmät.

anjamarita ja Sara 38+6
 
äitylix3 täälähän mä edelleen :D ja todellakin on kyllä niiiiin "avonainen" olo,että...sanoin kaverille ku puhuttiin puhelimes,et oon varma,et jos peilillä kurkkaisin nii varmana vauvan tukka näkyis!

kiitokset vaan tsempeistä! :heart: on se ihana,et täältä ymmärrystä löytyy...nyt isännys kotona,eli voitas vaikka lähtee sinne sairaalaan,ainut vaan et supparit on HARVENTUNU |O mie en ala!!!!!

koko alaselkää juilii ja alavatta samaten kipee,suppareita tulee n.10 minskan välein,kipeitä toki ovat....mut,mut,aattelin nyt yrittää josko saisin unta...tuntuu et loppuvat varmaan loputki ku meen maate...kyllä niin rasittavaa tämmönen,jos alkaa niin alkais sitte kunnolla,eikä pitäsi täpinöis koko päivää ja lopu illalla..tää ei oo reilua! :/

katon siis mitä yö tuo tullessaan(lue nähdään aamulla) :LOL:

anjamarita toivotaan et sara päättäis tulla,ettet leikkuupöydälle joutuis!

ja vielä hetikialle suuri lohtu :hug: kurjaa varmasti mennä yksin...meillä alusta asti ollu selvää,et ukko tulee,tosin tällä viikolla ollaan kyllä vähän pulas ton lastenhoito asian kans,mut jotain täytyy viritellä jos lähtö tulee...

väsyny nasuliini :headwall:
 
Moikka kaikille!! Täällä taas vaihteeksi kotiuduttu mökiltä.. =)
Paljon onnea taas kaikille vauvan saaneille.. :flower: :flower: :heart:
Täällä supistellut ilta 9 asti ja nyt väli 10 min.. Nukkuun pitäis päästä kun väsyttää, mutta ei näissä kivuissa kyl nukuttua saa.. :eek: Huomenna sit pitäis taas jaksaa koko päivä esikon kanssa jolla on tapana herätä kuudelta aamulla. Kuolen kyllä väsymykseen. Toivotaan ettei tarvisi enään kauaa kärvistellä. Nyt ihan tukala olo ja kuitenkin tieto et ne supistukset siitä taas häviää :kieh: eipä enämpää valitusta. Nyt ukon viereen makoileen jos saisi edes muutaman tunnin taas nukuttua. :kieh:
Hyvää yötä kaikille!!
Paveli ja asukki 39+1
 
Hellou kaikille!!


:flower: :flower: :heart: :heart: Onnittelut kaikille vauvautuneille :heart: :heart:

Meidän prinssimme syntyi 8.7. klo 16.02 tähän maailmaan. Painoa oli 3590 g ja pituutta 49 cm.
Kokonaiskesto oli noin 4 tuntia, josta ponnistusvaihe 7 min. Kaikki meni todella hyvin ja olin ite jalkeilla pari tuntia synnytyksen jälkeen. Vauva oli koko ajan vierihoidossa osastolla ja meidät kotiutettiin perjantaina 11.7. Kotona olen saanut pikkuhiljaa nukuttua järkyttävät univelat pois ja elämä pikkuisen kanssa on ollut hyvin rauhallista. Poju on niin tisun perään, että olen saanut jo monet naurut aiheesta.

Pipsa luulen nähneeni sinut osastolla silloin tiistaina kun tultiin synnytyssalista pois. Ainakin siinä sohvalla istuskeli joku perhe ja isovanhempiakin taisi olla mukana. Silloin tuli sellainen tunne, että teidän perhehän se siinä on
:hug:

Nyt ei muuta, pikku-ukko vaatii jakamattoman huomioni.

AinoEinari ja hunajaherttua 6 vrk
 
Onnea AinoEinarin perheelle vauvasta! :flower:

Mulla supistelee ekaa kertaa kipeästi tämän raskauden aikana. Minä kun luulin, että vesien menolla tämäkin synnytys alkaa, mutta taisin olla väärässä. Supistella alkoi vasta reilu tunti sitten, mutta väli on ollut koko ajan se 10 min. Nämä supparit tuntuvat kyllä erilaisilta kuin esikon odotusaikana, jolloin vedet meni ensin. Hiukan olen kahden vaiheilla pitäisikö jo soittaa pojan mummi paikalle. Häneltä kestää matka tänne n.40 min ja on siis tulossa esikkoa vahtimaan synnytyksen ajaksi. En viitsisi turhaan näin keskellä yötä hälyytellä, jos ei olekaan tosi kyseessä. Miestäkään en vielä ole herättänyt, mutta itse en nukutuksi saa. Parin ekan supistuksen välissä nukahtelin, mutta sitten en enää pystynyt, kun todella tajusin näiden perskuleiden olevan tosiaan suppareita ja ihan kiitettävän topakoita sellaisia. Vielä näitä kyllä kestää hampaita yhteen purren, eikä tarvitse kivusta karjua.

Krissie rv 40+6
 
Aamuja :D
Täälläkin kärvistellään suppareiden kanssa (vasta 3 tullut).....odottelen että muutama tulee ja sitten jo lähdenkin kun on se yksi nopsa vielä muistissa. Tujuja ovat vaikka eivät vielä kestoltaan pitkiä, mutta mulla yleensä ne on hetkessä koventuneet. Tarttis varmaan käydä vielä pikapikaa suihkussa. Mietin just että jättäiskö herättämättä miehen kokonaan niin sais hän nyt vielä hetken nukkua...soittais sitten sairaalasta kun vauva on syntynyt =)

Tsemppiä muillekkin suppareiden kanssa kärvisteleville :wave:

hetikial laskettuna päivänä
 
Hetikialille tsemppiä synnytykseen! Mä täällä myös edelleen valvoskelen suppareiden kourissa. Edelleen väli jotain 10 min luokkaa ja sairaalaankin soittelin tunti sitten. Kehoittivat ottamaan pari Panadolia, käymään lämpimässä suihkussa ja koittaa saada nukutuksi. Ja soittaa sitten uudestaan, kun supparit äityvät niin koviksi, ettei kotona enää pysty olemaan. En minä näiltä suppareilta enää nukkua pysty, muttei tässä synnyttämäänkään vielä tunnu kiire olevan. Miestä en ole herättänyt, enkä esikon hoitajaakaan vielä hälyttänyt. Netissä palloilen ja koitan tässä samalla hiukan lepäillä..

Krissie rv 40+6
 
Täälläkin yks yökukkuja. Illalla sain ekat kipeät supistukset, ja vaikken ajatellukaan, että tietäis yölähtöä, ajattelin kuitenkin että tälle uudelle päivälle saattais vauvan syntymäpäivä osua. No, sain nukahdettua, ja nyt ne pirut on sitten loppunu. :headwall: No, meni tietty esikoisenkin syntymään se vuorokausi ekoista kipeistä supistuksista, mutta jotenkin en jaksa olla kovin optimistinen..Aamulla sitä joutuu taas nöyrtymään ja menemään sinne neuvolaan..

Tsemppiä ainakin hetikial, Krissie, Paveli ja Nasuliini ja AinoEinarille isot onnittelut
..

Taidan lueskella vähän aikaa ja koittaa nukkua, ei tästä valvomisesta ainakaan hyötyäkään ole..

Pinuski 40+5
 
Kääk krissie oletpa urhea, mä kyllä tosiaan ajattelin käydä näyttäytymässä sairaalassa. Sullakin on tulossa jo toinen joten jos sulla on edellinen ollut nopea niin varaudu että tämäkin voi tulla vauhdilla nim.merk kokemusta on =)
Meillä on vaan 25 km sairaalaan mutta silti meinas tulla tosi kiire...kerittiin olemaan 5 minuuttia kun jo vauva syntyi. Mutta ehdottomasti hienoin synnytys...täysin luomuna ja nopeus oli valttia. Ihan uskomaton olo oli sen jälkeen....ihan kuin ei olis ollenkaan synnyttänyt, mitään nirhamaa ei edes tullut.
Kääk toisen kerran....nyt ei ole tullut supparia lähes 10 minuuttiin, mutta niinhän ne mulla aina on ettei mitään säännöllisyyttä kunnolla ole kuin vasta ihan lopussa......ja nyt alkoikin taas tulemaan yks :|
Ei muuta kuin taksia tilaamaan....
 
Huomenta!!

Krissie:lle ja hetikial:lle paljon tsemppiä tulevaan koitokseen!! :heart:

Isot onnittelut taas kaikille, jotka ovat jo vauvansa saaneet maailmaan!! :heart:


( . ) Ei mitään uutta.. Joka ilta nukkumaan mennessä mieskin sanoo että tulisipa ensi yönä lähtö.. Mitkään vippaskonstit ei auta, saunonut olen melkein joka ilta, kämppä on siistimpi kuin koskaan, seksikään ei ole saanut supistuksia aikaseksi..
Päivittäin lenkkeilen koirien kanssa, mutta sekään ei tuota tulosta.

Hermot on tosi kireellä kokoajan! En jaksais enää lyllertää tämän mahan kanssa, vaan saada jo pikkuisen tuhisijani syliin! Nukkuminen on mitä on, olo tukala ja väsynyt kokoajan..

Huomenna on taas neuvola. Aiemmin oon odottanu neuvolakäyntejä tosi paljon, mutta nyt loppua kohden en enää jaksaisi rampata sielläkään. Mitään uutta ei kuitenkaan tule ilmi.

Viime neuvolassa sanoivat, kun kysyin kuinka paljon antavat mennä yliajalle ennen käynnistystä, että nykyään ei meilläpäin sitten käynnistetäkään. 12 yli lasketunajan mennään äitipolille, jossa katsotaan tilanne ja sieltä takaisin kotiin odottamaan että synnytys käynnistyy normaalisti.. olen varmaan tässä tilassa vielä elokuun lopussakin..

Anoppi vöyhöttää, että vauvan on synnyttävä tällä viikolla koska on viimeistä viikkoa lomalla. Oma äiti taas sanoo, että joko tällä viikolla tai sitten ensi viikon jälkeen. Ovat ensi viikon lomareissulla ja haluaisi että vauva syntyy niin että pääsee heti sairaalaan katsomaan..
Voi, kun se olisikin musta kiinni..huoh..

Tänään on kyllä niin alavireinen olo, että nytpä taidan lähteä lenkittämään hauvavauvat ja mennä takaisin peiton alle.

tannuli
 

Yhteistyössä