Pikaisesti pistäydyn.....
Minun maailmani täyttää nyt hyvin tiiviisti meidän rakas tyttö, siitä syystä käynnit täällä on vähentyneet roimasti, mutta nytkin yritin lukea kaikki uudet viestit. Moni oli saanut vauvan syliinsä, teille kaikille lämpöiset onnittelut kukkien kera :flower: :flower: :flower: !
Meidän prinsessa tosiaan syntyi keskiviikkona 2.7 suunnitellulla sektiolla. Tyttö alkoi parkua terhakasti heti ulosauton jälkeen ja apgarit oli 9-9-9. Muutaman tunnin iässä kätilöt kiinnittivät huomiota tytön pään muotoon, otsa on korostunut ja takaraivo vastaavasti litteämpi. Siitä alkoi meidän Nupun tutkimukset. Pää ultrattiin, sydän ultrattiin, vatsa ultrattiin, keuhkot kuvattiin (tarkistivat imusuoniston ja luustoa) ja vielä kertaalleen pää ultrattiin. Huoli pienestä oli sairaalassa niin suunnaton, että minulle tuli pakokauhumainen tunne. Teki mieli ottaa vauva kainaloon ja lähteä kotiin kesken kaiken. Tutkimuksissa ei löytynyt mitään, ja kontrollikäynti sairaalaan on noin 3kk kuluttua. Syynä voi kuulemma olla perätilassa viihtyminen rv 37+0 asti ja isän pään muoto. Vauvan päänympärys on kasvanut 2cm syntymän jälkeen, mutta se on kuulemma vielä hyväksyttävissä, nyt vain pitää seurata, ettei päänympärys jatka kasvuaan liian nopeaa tahtia. Voitte varmaan uskoa, että minulla on sydän täynnä huolta ja pelkoa pienen tyttöni puolesta..... Päällimmäisenä tunteena kuitenkin on valtava onnellisuus tästä tytöstä. Minut ja isänsä hän on hurmannut täysin, ja isoveljetkin ovat onnellisia hänestä. En enää muistanutkaan, miten suloinen tällainen pieni vauva voikaan olla. Kotiin pääsimme maanantaina 7.7, joka oli meidän 1-vuotis hääpäivä. Rakkaampaa ja arvokkaampaa hääpäivälahjaa emme siis olisi toisillemme pystyneet antamaan kuin tämä tyttö meille on :heart: :heart: :heart: .
Joko teillä muilla lapsen jo saaneilla on ristiäissuunnittelut menossa? Meillä pappi tulee käymään perjantaina 18.7, ristiäiset on sitten sunnuntaina 24.8. Kutsuja olen alkanut askarrella ja videokuvaaja/valokuvaaja varattiin, kun omasta takaa ei löydy kunnon kuvaajia. Meillä on tarkoitus pitää pienet ristiäiset kotona, vain läheisimmät ihmiset kutsutaan. Kastemekko on pojilta tallessa, mutta siihen pitää tehdä vaaleanpunainen nauha. Satiininauhaa kävinkin jo ostamassa.
Mutta nyt tytön luokse.....
Kultatiuku ja Nuppu 11vrk
Ps. Ievaliina: myös minulla oli suuri istukka, painoi 930g.