HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
:flower: Onnea vauvaantuneille! :flower:

Neleka siis kerrotko miksi lyhyellä kierrolla pillereitä sterilisaation päälle... En ole koskaan kuullutkaan, ja ollut käsityksessä, että kun klipsillä umpeen pannaan, niin ei muuta tartte... :xmas: meillä kans strelisisaatio edessä, joko miehellä (alkanut empiä... :eek: ) tai sit mulla, mut ei enempää lapsia, kolme riittää!
kanelinen Rohkeutta, saattaa silti mahtua hyvinkin... Ite en kakkosesta tiennyt kokoa, ja esikoinen oli 3100g ja silloinkin tuntui, et punnasin kuin viimeistä päivää, mutta ihan samalla lailla mahtui sit tokakin tulemaan vaikka oli 3975g...
Ihanaa ;) että muitakin stressaa, toi asiaan kuulumattomien joko-joko-joko kysely ja toi Räpiksen kaveri olisis jo painajainen... |O Hittooko, sillä on väliä mille päivälle sattuu, se on jokaisen oma syntymäpäivä kuitenkin!!! Mullekin tänään kaupan kassa totesi, että sä näytät ihan siltä kuin räjähtäisit... Niinpä! :headwall:
Mom44 voi tulla tänään tai voi mennä parikin päivää, toivotaan pikaista!!! Mulla aina alkaneet kuin salamaniskusta, että ei oo nytkään ennakkoon juuri supistellut, muutama sellanen päivässä, että voi sanoo, että ton tunsin...
Nyt takas köllöttelemään, kun kohta tarttee taas ulos mennä... En millään haluaisi tuolla pihalla kuumassa istua, mutta ei noita voi sisälläkään pitää päikkäreitä enempää..
passepartout 38+ jotain...

P.S Nelly83, synnyttämään taksilla tai ambulanssilla maksaa vain sen omavastuun 9,20 (?) oli matka miten pitkä tahansa, joten älä huoli... Ja suurimmalla osalla taksikuskeista taitaa olla suoraveloitus, jolloin kuski ite hakee Kelalta loppurahat! :wave:
 
Passepartout: kiitos kommentistasi, jotenkin vain muistelin että viimeksi olisin tuntenut huomattavasti aiemmin kipeitä supistuksia ja vasta myöhemmin itse H-hetkipäivänä olis alakerrassa alkanut tapahtua.. No mene ja tiedä, tokihan nyt tuolla masussa painaa kaksi sikiötä (liekö yhteispaino liki kymppiä, jos kerta pojat á 3kg +istukat ja muut päälle.. )

Tuohon jokojoko-juttuun, jos ketään yhtään lohduttaa niin tällä tuplamasulla sitä on saanut kuulla jo ties kuinka kauan.. Välillä oikeesti ärsyttääkin kun koko ajan saa olla sanomassa että "ei en vielä ole yli lasketun jne!" ja toisaalta mua itseäni ärsyttää kommentit siitä että miten voin vielä olla kotihoidossa "kun se minun tutuntutun koiranpissittäjän naapuri sai kaksoset se oli sairaalassa viimeiset 5-10 vkoa.... "
Niin??? Entäpä sitten??
Että jaksamisia minun puolesta kaikille.. Jos mahdollista kiusataan kaikkia takaisin vielä jokojoko kyselyillä??!!
tai sitten vois hyvin alkaa kyselee jotain muuta tyyliin: "jokos meinasit alkaa laihduttaan? "
"joko kohta leikkaat hiuksesi/partasi/viiksesi ? " :LOL:

Nyt koitan oikeesti poistua tästä hengailemasta koneelta......
 
hehee! äitylix! ihana! =) et oo ainoa kuka sekoilee =) mullekin kävi just äsken taas oikee miunlainen kommenttikömmäri myös ku olin tekemässä serkulleni rippikampausta kuvaa varten ja juteltiin jotain jumalasta ja niinpäin pois, niin m'ä sitten kysymään ihan tosissaan että kuuluuko tämä kirkkoon!
siinä se mua katto peilin kautta hetken ja naurahti. sitte tajusin et mitä sekoilen... laitoin hormoonien ja kuumuuden piikkiin :)

multa on kyl menny jotain pahasti ohi! onnee margesimpson pojan johdosta! :flower: tosiaan näin sut listassa vasta nyt... olenki puusilmä, ja onnea kaikille tuoreille mammoille! :heart:

meki oltii neuvolassa ja varattiin vielä aika lasketuks ajaks, mut mul on sellanen tunne/toive et kuukuainen tulis jo viikonloppuna... toiveajattelua, mut siin on hyvä elää B)
supisteluja tulee jatkuvasti, siis sellaisii pieniä, ja menkkajomotusta on ollu ja yhtäkkinen tukala olo, ei johdu kuumudesta vaan jostain muusta...??

mitäs ehkäisyä muuten ajattelitte ruveta käyttään tämän koitoksen jälkeen??? siis muutakin kuin sterilisaatio? mä ajattelin minipillereitä, olisko jollai kokemusta???

halit vaan kaikille ja jaksamisiii! :hug:

e ja k 39+1
 
mulla on vieläkin tosi kipeä vatsa.. siis ihan koko vatsaan särkee välillä ja sitten välillä pelkästään tuonne alavatsalle...
pitäis mennä makuulle ja kokeilla vauvalle liikelaskentaa että sillä on varmasti kaikki ookoo.
onko muilla vatsa kipeä?
 
aik
heips,

Minulla oli ekalla sekä vatsa ja selkäsärkyjä. vatsa oli ihan tulessa juuri alhaalta. nyt on ollut hyvin lieviä alavatsapolttoja satunnaisesti.

aik 38+6

onnittelut uusille äideille :flower:
 
Mulla on alavatsa kipeä ja tuo pissalla kun käy niin :whistle: ompas kipeetä.. Nyt valuu jotain en tiedä onko se jotain limaa vai valkovuotoa. Saapas nähdä pääsenkö lähtemään vai onko tämä vaan tätä kidutusta laskettuun päivään asti. :kieh:
 
suomalainen:Rantakylästä mie tuon ukonkuhjakkeen nappasin :D .
Voimia siulle ja toivottavasti piäsisit tositoimiin jo!

Mie oon siivonnu koko kämpän,käyny käpyttelee ja supistuksia tulee miten sattuu...
Onneks rupes vettä satelee ja taitaapa ukkonenkin jyristä,muuten varmaan saisin lämpöhalvauksen tällä tohinalla.Vaavi vaan jaksaa möyrytä.Luulis tosissaan olevan todella tukalat ja ahtaat paikat pienellä.
Ukko lähti justiin koiran kanssa pyörälenkille,mukkaan pyys vaan en jaksa perässä kävellä.
Poika on serkkujen luona joten kovin on hiljasta ja tylsää.Tekis mieli käyvä kylillä ostaa iso irtokarkkipussi vaan parempi taitaa olla jos en lähekkään.Säästyy nekin rahat.

Ievuska jo ties monennenko kerran tänään...
 
kiitos kaikille teille ihanasille jotka laittelitte kommentteja vauva-arkemme! :heart: :heart:

luin ne jo silloin tuoreeltaan ja lämmitti mieltä hurjasti! imetys sujuu nyt paremmin ja vauva on pelkällä rintamaidolla, jeee! mutta meillä ei oikein nukuta... tai masuvaivoja on vuorokauden ympär semmosta pintä kitinää, joten joudutaan nukkumaan vuorotellen miehen kaa ja päivälläkään ei nuku yksinään sängyssään. joten ntti ynnä muut jää pois. mut ulos oon päässy parina päivänä jo parin tunnin lenkille vauvan kaa ja mummolassakin käytiin. aivan ihanaa ku jaksaa kävellä, siitä on kuukausia ku oon jaksanu pari tuntia talsia putkeen. neuvolantäti kävi eilen ja tytär oli saanu 6 päivässä painoa 230g eli maito riittää, jes!

tsemppiä kaikille odotuksen lopusuoralle ja onnea vauvautuneille!


ehkä joskus kerkeän lukea ketjun läpi...

viola ja pingu 10vrk :heart:
 
Heippa ja terveisiä mökiltä. Olipa tullut tekstiä taas.

Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower: :heart: :flower:
Joku kyseli loppukuun LA-porukasta, mulla 27.7 ja tällä hetkellä ei ole kuin kivuttomia suppareita rasituksessa, ke lääkäri sanoi, että kaulaa 2,5cm jäljellä ja on pehmennyt. Ja kuulemma vauvalla paljon tilaa liikkua vielä, eikä ole laskeutunut. Eli ei olla vissiin menossa minnekään pitkään aikaan.

Aika pahalta kuulostaa tuo heinäkuun ruuhkaisuus synnäreillä, muutenkin jännät paikat kun lähtö tulee, jos sitten joutuukin vielä ihan eri sairaalaan kun minne on itsensä kuvitellut ja psyykannut. Huoh.

Poppeli 36+5
 
Hellou taas..

Käytiin Ranualla eläinpuistossa ja oli tosi hauska päivä, vaikka meidän neiti tykkäs kyllä lähinnä vaan saukoista, ainoista elukoista, jotka vähän enemmän liikkui..Mutta mahassa ei ollu juuri mitään tuntemuksia, mitä nyt jotain sukkapuikkoilua tms..Ei supistuksen supistusta. :/

Eelunen tais kysellä ehkäisystä.. Mä oon kans ajatellu minipillereitä. Ja jos käy samoin kun esikoisen kans, niin mun menkat alkaa kuukausi synnytyksen jälkeen, joten pakko olla joku semmonen keino, jota voi käyttää imetyksen aikana.. Esikoisen aikana mulle laitettiin semmonen ehkäisyruiske, joka olis kyllä varmaan tosi kätevä, ku vaan kolmen kuukauden välein pitäis muistaa, mutta se ei vaan jotenki sopinu mulle..Tai en tykänny siitä, en vaan oikein muista miksi..Välivuotoja vissiin yms..Kierukkaa oon myös miettiny, mutta jotenki ylimääräinen, kummallinen objekti tuolla jossain ei tunnu ihan omalta jutulta..Mutta mielelläni minäkin niistä minipillereistä kuulisin kokemuksia!

Mutta joo, nyt poistun taas. Jos vaikka tuon ukon kanssa viettäis tänään helliä hetkiä.. :heart:

Kipeitä, aikaansaavia supistuksia kaikille niitä toivoville, ja hyvää perjantai-iltaa! :wave:

Pinuski
 
heips!

Ei se päänsärky mihinkään kadonnutkaan :( , pitänee hakea oma verenpainemittari sukulaiselta takasin, kuhan tässä kuivatellaan saunat iholta. Suppareita tuli makiasti iltapäivästä shoppailun päätteeksi, mutta nyt ei mitään tuntemuksia.

6 viikkoisen Olavi-vauvan tuossa äsken tapasin... oli muuten söpö pakkaus. Koliikki vaan riesana raasulla.

Eipä tässä ko oottamaan huomista, sitä 10 kk odotettua LA:ta.
 
eelunen Jesss !! :LOL:
Minipillereistä - niitä yritin käyttää vikan synnytyksen jälkeen, mutta ei käyneet miule. Viikko vuotoa, viikko kuivilla ,viikko vuotoa..ei oikein kiva. Sanoi ,että voi mennä aikaa että tasoittuu. Kuulemma aikas normia että niillä käy niin. Sit meni hermot ja lopetin imetyksen ja pyysin toiset pillerit. Tyttö oli kyl jo vähentänyt tissiruokailua muutenkin siihen mennessä niin aatelin laittaa stopin kokonaan. Lähinnä söi vaan aamuin illoin rintaa..unissaan.
Ärsyy, kun tulee mietittyä asioita siltä kantilta JOS olisi vauva syntynyt silloin maanantaina kun suppaili ja oltii viitta vaille jo menos, niin oltais jo vauvan kans kotona ja sterilisaatiokin tehty :) Tai sit silloin keskiviikko yönä.. :) Kaikki olisi jo ohi.. MUTTA kun ei oooooooo ja J Ä N N i T T Ä Ä !!! (taas :))
Pitäis vissiin mennä sänkyyn oottelee lähtöä ;)

Ainiin... ONNEA, taisi olla taas joku tuore vauva uutinen. Onnea ja paljon kaikille uusille vauvautuneille :flower: :flower:
'
suomalainen - toivottavasti pääsit jo lähtemään.

P.S. Jos miusta ei kuulu, niin voi olla syynä ihan sekin et, kun meillä kone herjaa virhettä näillä sivuilla nykyään useinki ja hermo menee itellään yrittäessään kirjautua ja taas uusiksi kirjautua sisälle. Hyvä ettei lentänyt masiina jo ikkunasta pihalle :LOL:

Äippä
 
äitylix3 Mä mihinkään päässyt vielä. Tunti sitten ukko sanoi että lähtee lenkille ku mua ei ollut supistellut, mutta ku oli lähdössä tuli sellainen supistus että huh, huh. Oikein naamasta hiki valui. No, eihän se sitten uskaltanut lähtee. No, sit se sanoi että jos lähtee nyt niin tuli taas suppari. Parempi siis lähettää mies lenkille jos sillä olis positiivinen vaikutus suppareihin.
En tiedä availeeko nuo supparit paikkoja vai kiusailee mua vain.
No, huomiseksi suunniteltiin että lähetään vähän kauemmaksi rannalle ja otetaan päiväks eväät. Saas nähdä miten käy ku suunnittelee muuta. :kieh: :kieh:
Ukolle sanoin että jos mä meen synnyttää niin sen pitää tulostaa aina nämä viimeiset heinmammojen sivut sairaalaan, ku en mä niiitä muuten kerkee sit kerralla lukee..Meinas että toi tulostin on rikki. Minäkö muka koukussa johonkin keskustelu palstaan? :kieh: :kieh:
 
Heippa kaikille!

Ja onnea uusien nyyttien omistajille! :flower:

Täällä on laskettua päivää vietelty, mutta ei supistuksia oo näkyny eikä kuulunu. Nivusiin ja reisiin vaan säteilee niin lujaa, ettei kertaakaan aiemmin näin kipeesti... Oon yrittäny kuitenki vähä kävellä esikon kans rattailla ja lyhentäny verhoja äipän kans esikon huoneeseen. Äitiyspakkauksen laatikon sain kans vihdoin javiimein petattua valmiiksi. Nyt olis kaikki viimesen päälle valmista. ETTÄ SAIS JO ALKAA TULEEN NIITÄ SUPPAREITA!!! |O

Aamulla oin neuvolassa verenpainekontrollissa, oli nyt 129/83, eli ihan normisti, tais vaan siellä äippäpolilla olla jännitys päällä, että saisko jo jäädä sille tielle.. Pissa puhdas, mutta painoa oli tullu puolisentoista kiloa, ja sen kyllä huomaa. Sormet ja jalkapohjat ihan valkosina turvotuksesta. Täällä ollu vielä oikein hellepäivä, 28 astetta varjossa. Huomiseksi luvattu onneksi vähän viileempää. Viime yönä oli tuskasen kuuma, vaikka iltasin on aina kaikki ovet ja ikkunat auki.

Yritin uossa illalla hiroskella vyöhyketerapian pisteitä, mutta ei ainakaan vielä oo supistellu. Eilen saunoin urakalla illalla ja heitin löylyä ku heikkopäinen, yhtään kunnon supistusta en saanu aikaseksi. Ennen niitä kyllä on tullu saunan yhteydessä/jälkeen, mutta ei mitään nyt, kun niitä sais oikein tulla.

Mutta nyt hakeen vesimelonia jääkaapista, tekee mieli jotain raikasta.

Vointeja kaikille, ja suppareita laatikkokaupalla kaikille niitä haluaville!!!!!!!

Tv. Toukomamma ja Poju 40 tasan
 
Äitipolilla käyty painoarviossa:

Painoarvioksi saivat 2900g-3000g. Elikkä aivan sopivan kokoiselta vaikutti tämän hetkisiin viikoihin nähden. Alle 4kg:ksi jää todennäköisesti, jos laskettuun aikaan asti on yksiössään.
Lääkäri teki myös sisätutkimuksen ja sanoi että paikat vielä sen tuntuiset että ei ole vielä hetkeen synnytys lähellä.. huoh..
Ja minä kun toivoin että kohta jo pääsis tositoimiin, mutta ei se auta kuin odotella kärsivällisesti.

Sitten jymy-ylläri: Meidän pikkuinen, joka oli vielä rakenneultrassa tyttö, vilauttikin pippeliä ja kivespusseja, joten meille onkin tulossa siis poika :heart:
Huomasin aivan selvästi nuo pallerot ja kysyinkin että näinköhän nyt ihan oikein että masussa on pikku-mies, johon lääkäri tokaisi että kyllä vaan, poika on tulossa =)

Mitäs mää nytteteen noilla vaaleanpunaisilla nutuilla..?

Oltiin miehen kanssa molemmat tosi yllättyneitä, vaikka tiedettiin että rakenneultran sukupuoliveikkaus ei satavarma olekkaan. Ihanalta tuntuu, vaikka oonkin ehtiny hamstrata vähän tytön vaatteita jo, mutta lähdempä huomenna sinisille ostoksille :LOL:
Huikea olo!!

Anoppi, joka siis poikatoiveitaan hokenut koko raskauden, taputti luonnollisesti karvaisia käsiään..
Ei sillä, että uutinen ei olis ollut ihana minulle ja miehelle, mutta tuntui koko alkuajan kun "tyttöä" odotettiin että jauhoi vaan kuinka taloon tarvitaan poika ja plaa plaa. Nurisinkin teille jo tästä aiemmin.

Noista JokoJoko-kyselyistä: Anoppi tuumasi tänään että hänellä on vielä kaksi viikkoa lomaa, ja haluaisi niin, että vauva syntyisi ennenkuin hänen täytyy palata töihin. Elikkä anopin säätelemä laskettuaika on sitten kahden viikon päästä..

Räpis: :hug: Potuttaa sun puolesta tuollaiset kommentit vauvan syntymäpäivästä!!
Kyllä jotkut ihmiset ei sitten ajattele yhtään mitä suustaan päästävät.. Perhana!! On sun ystävällä tosi kova "huolenaihe" moisesta.. :hug:

Nyt nukkumaan siitä tannuli, niin jaksat huomenna shoppailla pikku-PRINSSILLE :heart:

tannuli
 
Pinuski meidänkin perhe oli tänään Ranuan eläinpuistossa juuri tuolloin iltapäivän aikoihin 15-17. Näin kyllä yhden mahakkaan siellä, mutta sillä pariskunnalla ei ollut lapsia ja mulla tuli pörrö siitä mieleen.

Ehkäisystä kun on ollut puhetta niin se on kyllä kovassa mietinnässä mille sen kanssa rupeais. Tyttöjen jälkeen mulla on ollut kuparikierukat ja ne on ollut ihan ok, toiminut kuin junan vessa. E-pillerit mulle ei sovi tai oikeastaan minä en niitä muista syödä. Onkos kellään kokemusta niistä kapseleista mitä laitetaan ihon alle, vai onkohan niitä enää olemassakaan? Minusta paras vaihtoehto meille olisi sterilisaatio, mutta kun mies sitä empii niin varmaan se kierukka täytyy taas viideksi vuodeksi asentaa ja sitten sitä taas (vuonna 2013) ihmetellään mille nyt ruvetaan :headwall: :headwall: :headwall:

Tuosta sukupuolesta vielä niin meille varmistui myös tuossa kokoarviossa että poika on tulossa, rakenneultrastahan se jäi vielä hieman epävarmaksi. Niin mies on nyt ollut ihan hepakassa ja höpissy AADOLFISTA :LOL: ja puhunut autoradoista ja kun juttelin mun isän kanssa puhelimessa niin tuli viereen huuteleen että näki munat siellä ultrassa =) =) Se on kyllä joskus niin hauska.

Ja niinkuin jutuista taas huomaa niin ei mitään asiaa ollut, kunhan aikaa tulin taas tappamaan tänne

Ja vielä onnittelut Anzzulle tytön tylleröstä :flower: :flower:

AinoEinari ja Aadolf
 
onnea tannulille pikkuprinssin varmistumisesta :) hui kauheeta, minua alko kanssa ihan jänskättämään että onkohan tämä meidän neitikin sittenkin poika :p , mitä ihmettä sitä tekisi kaapillisella tyttöjen vaatteita? täytyis varmaan laittaa kirpparit pystyyn..ja mummi kaupoille, jos sellanen juttu sitten käy.
Meillä näytti rakenneultrassa vauva jalkoväliään kun pyysin ultraajaa katsomaan että kumpi tulee. Ja mie kyllä omin silminki näin pimpin.. :D mutta voihan se olla että ne jutut oliski kasunnnu siihen viivan päälle myöhemmin :LOL: :LOL: hui kauheeta,ei kannate ees aatella.

ainoeinarilla kävi kyllä hyvä tuuri tai sitten osasit olla tosi jämäkkä, kun sait sen käynnistysajan. yhdellä minun tutun tutulla oli myös eilen laskettu aika ja sille oli annettu lähete sairaalalle saamaan käynnistys aikaan, niin lääkäri oli sanonut ettei niitä pystytä nyt antamaan, kun on niiiiiiiin kova ruuhka. Että kun on tuo lastenosastoki sillä puolella ja synnyttäviä on nyt niiiiiiin paljon ettei yksinkertaisesti aleta ketään käynnistämään jolla ei ole sitten esim. myrkytystä tai vastaavaa diagnoosia jonka vuoksi vauvan henki oisi vaarassa. ja oli myös sanonut että vauva voi hyvin siellä massussa vielä jonku aikaa ja tulee sitten pois kun se sieltä on tullakseen.
Voi harmi että sitä pitääki aina synnyttää nää lapset ruuhka aikaan :D esikoltakin oli ihan hirmunen ruuhka...ja nyt kuulostais taas että on ruuhka..huoh.
no ei auta ku ootella että josko se sieltä tulisi itsekseen. tuntuu vaan että tässähän kerkeää loppua äitiyslomituskin ennen kuin vauva on maailmassa :LOL: .
Alanki tässä aamusta siivoomaan... (tämä mamma se jaksaa ainaki yrittää toistaa noita ässiä...vaikkei niillä mitään saa aikaiseksi muuta kuin kipeen selän ja :'( pahan olon :x

pipsa 40+1
 
RouvaSumppisuu
Lauantaiaamun väliaikatiedotusta: yöllä supistellut ihan lupaavasti, nukkunutkin olen kyllä. Mutta supistukset jatkuu, tosin vasta n. vartin välein ja kylläpä pistää puuskuttamaan ja selässsä vihlomaan. Veristä limaakin oli tullut, eli jos musta ei kuulu niin tiedätte missä olen ja mitä tekemässä :whistle: . Pidelkäähän peukkuja...

Sumppis ja pikku-B, huomenna virallinen eräpäivä
 
Huomenta...ja täällä vieläkin.
tannuli - tosta lekurin tokaisusta ettei ehkä synny lähi päivinä.. Kaveri kävi lekurilla ja ultrassa. Lekuri sanoi ettei tämä vauva ihan lähiaikoina synny paikat siinä "kunnossa". Noh, tulipa seuraava päivä ja nainen lähti synnärille ja ihan nopsa synnytyskin vielä. ( viikkoja oli silloin n.37) et ei ne aina nää sitä kunnolla tai sit tapahtuu nopsaa vaikket ite huomaakkaan. Et älä hättäile :)
Miula sellaista jänskää yläselkä kipua (oli jo edelliseltä lapselta samoilla viikoilla) ihan yläselkää särkee /vihloo.. Vois luulla et keuhkoihin sattuu kun hengittää (luulinki edellises rask. ja asiasta soitin lekuriin mut meni ohi) Kestää aina hetken ja sitten voi olla pois päivän nyt parikin. Mutta miule nyt sattunut nää säryt samoille päiville kun sitten ollut noita "säikytyksiä" et lähtö tulee. Onkohan miula paikat siis selkä vaan niin jumis et säteilee noin ylös saakka. En tiedä... Mut jänskää toi sattuma suppareiden kans samalle päivälle.
Ja Suomalainen se vielä siellä... Mein ukkeli uhkas lähteä myös lenkille :)
Ainiin..illal alkoi hilluttaa kun menin sänkyyn (jo) klo 10. Mies hereillä. Kysyi joko työ kaikki lähitte synnyttää, kun maltoin laittaa tietsikan kiinni ja tulee sänkyyn jo niin ajoissa :LOL: :LOL:
Nyt kahville ja ettii jotain vaatetusta. Ihanaa, vähän viileempi ilma kun eilen.
 
Sumppikselle tsempityksiä ja toivottelut synnärille!! :hug:

Ja kiitokset kaikille jotka ymmärtää tätä ärtymystä, on se pr**e kumma että kaikki muut koettaa päättää koska meidän vauva saa syntyä! Jos vaan voisin vaikuttaa, niin piruuttani synnyttäsin tänään!! :kieh: Tuihan noita vielä enmpikin koska ois suotavaa synnyttää, mutten oikeesti viitti verenpainettani nillä jutuilla nostaa. Annan mennä toisesta korvasta. Eipä noiden aikasempien muksujen kans oo tällästä tarvinnu kuunnella.. Ai juu, tää ystävä sit vielä totes, et jos nyt oon sattunu synnyttämään, niin kävisin sit tän tytön synttäreilläkin vasta myöhemmin kun muut on jo käyneet, ettei synttärit mee sit vauvan ihasteluks. Ok, eihän siinä, mut kun synttärisankarikin on jo kuiteskin isompi eikä alle kouluikänen, en oikeen ymmärtäny häntä... Mut totesin sit et voin kyllä olla käymättäki!! :snotty:

Jooh, otettiin kunnolla "kyytiä" illalla isännän kanssa, jotta josko jotakin tapahtus, vaan hiljasta näkyy olevan. Ei niin mittää... Olipahan hauskaa!

Räpis ja kasvavat rv:t38+3
 

Yhteistyössä