HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Heips!

Täälläkin vielä vahvasti yhdessä kasassa. Jokojoko-kyselijöitä riittää täälläkin, mutta sen verran hyväntahtoisia, etten ole heidän kanssa hermojani menettänyt. Enemmän on ottanut päähän ihmiset, jotka tulevat mulle toivomaan vilpoisia ilmoja, kun automaattisesti olettavat, että raskaana ollessa helle on kauhistus. Monellehan se turvotusten takia on juuri niin, mutta itse nautin nyt auringosta valtavasti ja olen niin kyllästynyt sadekeleihin, että suututtaa jos joku niitä ns. mun raskauden varjolla toivoo. Ihan sekopäistä, mutta alkaa tässä vaiheessa tuo pää olla muutenkin ihan laho ;) Puhun jatkuvasti mitä sattuu, enkä ite edes tajua sanoneeni jotain hullua. Mies on jo moneen kertaan nauranu mun jutuille. Yks päivä luin esikolle kirjaa ja sanoin, että yhdessä kuvassa pupu syö oravaa...melko raakaa! Oikeasti siinä kuvassa pupu söi porkkanaa! Mä en enää kohta uskalla suutani avata.

Jälkivuoto kesti mulla noin viisi viikkoa, josta eka viikko oli järjetön. Mieluiten olisin käyttänyt niitä sairaalan jättisiteitä, koska vuoto oli niin runsasta. Libressen yösiteitä käytin parin tunnin vaihtovälillä. Loput neljä viikkoa olikin sitten vain pientä tiputtelua.

Ehkäisyä minäkin jo pähkäilen. Sterilisaatio kiinnostaa, mutten ehkä silti ole vielä ihan valmis siihen. Rengasta käytin ennen esikon syntymää ja olin siihen suht tyytyväinen. Tosin kuukautiskierto lyheni sitä käytettäessä turhan lyhyeksi. Pillereitä olen aikoina kokeillut pariakin merkkiä, mutta eivät soveltuneet minulle. Vaikuttivat liiaksi mielialaan ja enkä tuntenut itseäni omaksi itsekseni. Kortsut aiheuttivat jatkuvia virtsatulehduksia, joten niiden käyttöönkään en halua palata. No, kaipa sitä jotain keksii.

Vaikka olen hokenut, ettei synnyttämään ole kiirettä, niin kummasti niitä kolmea ässää on tullut harjoitettua viime päivinä. Tänään ajoin miehen ja pojan pihalle heti aamusta ja pistin itsekseni suursiivouksen pystyyn. Puhdasta tuli, muttei ainuttakaan supistusta :p Saunalla ja seksillä ei myöskään tunnu olevan mitään tehoa. Tulkoot, kun on tullakseen! Liikkeet ovat alkaneet harvenemaan ja se hieman epäilyttää. Onneksi maanantaina on neuvola.

Voi vitsi, jos meidänkin tyttö osoittautuu pojaksi. Alkuun hankin tosi maltillisesti vain unisex-vauvanvaatteita, mutta loppua kohden olen hullaantunut täysin kaikkiin ihaniin mekkoihin ja bodejakin taitaa löytyä punaisen joka sävyssä. Pääasia minullekin tietysti on, että vauva olisi terve. Pojan tulo olisi silti aikamoinen ylläri. Voi ähäkutti, niin tässä tietysti käy, kun olen noita mekkoja haalinut :LOL:

Krissie rv 39+3
 
3290g ja 47cm.Kaksi päivää käynnistelyä ja lopulta kiireisellä sektiolla syntyi.Olipa urakka, mutta kannatti.Ihana peikkotyttö!Ja kotona ollaan köllötelty jo eilisestä asti.Maitoa riittää ja on kivaa:).Mukavaa loppusuoraa odottajille!
 
Heipä hei taas!

Tänään sitten kävin kirpparilla kiertämässä etsien vaaleansinisiä nuttuja, vaan taitaa olla ihmiset niin reissun päällä näin kesällä kun pyödät huusivat tyhjyyttään. No, yhdet puolipotkarit löysin ja yhden ihanan poikavauvan potkupuvun.

Tosiaan kun käytiin silloin rv 20, niin ultraaja näytti meille vauvan jalkovälin ja sanoi että ei täältä pippeliä löydy, ainakaan vielä, mutta mahdollistahan on että kivespussitkin laskeutuu vielä myöhemmin näkyviin =)
Eilen sitten huomasin jo ennen lääkärin sanomistakin että jalkojen välistä vilahteli sekä kivekset että pippeli. Lääkäri sanoi, että kyllä tämä poikavauva on.

Pienellä varauksella otan tuon sukupuoliarvion vielä kuitenkin syntymään asti, mutta aika varma olen pojasta kyllä nyt :heart:
En silti vielä luovu pikkuisista mekoista ennekuin vauva todella on maailmassa ja näen omin silmin varmistuksen.

Jännä juttu, mutta nyt sitä viimeistään huomasi että tosiaan sukupuolella ei ole väliä: Kun kuultiin että meille on tulossa tyttö, oltiin molemmat haltioissaan.
Eilen sitten kun tulokas "vaihtuikin" pojaksi, oltiin myös aivan onnesta mykkyrässä!
Ja tieto siitä että vauvalla kaikki on hyvin, on aina helpottavaa kuulla! Se on pääasia!

En nyt muista, kuka sanoi että synnytys voi hyvinkin olla lähellä vaikka lääkäri olisikin epäillyt ettei tule vielä pitkään aikaan, Kiitos kannustavista sanoista!
Vaivuin jo pienehköön epätoivoon, että olen täällä yksin vielä elokuussa mahoineni, mutta tosiaan eipä lääkäritkään voi ihan kaikkea ihmisen fysiikasta tietää. Synnytys voi käynnistyä hyvinkin nopeasti (toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato..)

Ehkäisy: en ole ajatellut vielä asiaa kovin paljon, mutta siitä olen varma että E-pilleireitä en ala napsimaan enää. Saavat mokomat minut vain kiukkuiseksi ja seksihalut minimiin..
Täytyy alkaa miettimään muita vaihtoehtoja. Miestä ei kyllä kiinnostaisi kumitkaan, eikä kyllä minuakaan pahemmin.

Krissie: Minuakin ihmetyttää, miten kaikki puhuvat siitä kuinka hyvä mun kannalta on kun vettä tulee ja on kylmä, eikä "jaffa" paista :eek:
minä kun satun olemaan auringon palvoja, ja kaikkein eniten olen voimissani ja energiaa piisaa kun aurinko paistaa ja on helle! Saa olla mahdollisimman vähissä vaatteissa.

Kaikille, jotka ovat kiikun-kaakun kotona vielä supistusten kanssa, pidän peukkuja että pääsette pian jo synnyttämään!!
Ainakin Suomalaiselle soisin jo nyytin kainaloon seuraavien synnyttäjien joukossa!! Sen verran kauan olet joutunut tuossa olotilassa kärvistelemään!

tannuli
 
hemunen: Onnittelut pienen prinsessan johdosta!!! :flower: :flower: :flower:
Itse ajattelin kans että tuleeko mulle yllätys sektio, kun ei meinaa nämä supistukset oikein tehota. Tai sitten on nopea synnytys sitten kun se hetki tulee kun piinaa näin hitaasti mua.
Muistan kun toukokuussa alkoi öiset supistukset.
Mä olen varmaan niin vanha akka tähän hommaan......
 
Alkuperäinen kirjoittaja korvapuusti:
en ole kirjoitellut vähän aikaan kun tuntuu että kaikilla tapahtuu eikä itellään mitään niin masentaa vaan mieltä :( esikoinen synty 39+3 niin olin ihan varma että tämäkin tulisi ajoissa mutta näyttää tuolla masussa nyt vaan viihtyvän liiankin hyvin...

korvapuusti + "pikku"pulla rv 39+6
Samasta syystä täällä oltu hiljaa. Turhaan toiveikkaana... :headwall:
Särkänniemen reissulla alkoi lorottamalla lorotella limaa torstaina. Housut läpimärkinä sai pyöriä koko päivän siellä.
Pe aamuna liman tulo jatkui ja limatulpan palanenkin irtosi, sellanen "räkä" jossa pientä väri juovaa. Kuopuksen aikoihin limatulpan irtoamisesta meni melkein tasan 11h kun poika oli jo kainalossa. Nyt menossa siis jo kolmas päivä eikä edelleenkään mitään :'(
Oli kipeitäkin supistuksia tässä kun tuota limaa valutteli, lastenhoitoakin jo varuiksi järjestettiin mutta nytpä on olo rahoittunut ja vauvakin alkanut myllätä masussa ihan urakalla kun sekin jo rauhoittui.

Profiiliin päivitin perjantaina masukuvan, josko olisi viimeiseksi jäänyt :|

ONNEA VAUVOISTA nitä saaneille!!!
:flower: :hug: :heart:

jäädään taka-alalle odottamaan "omaa vuoroa" ja laitellaan vihon viimeisiä vauvatarvikkeita paikoilleen.

Jaksamisia kaikille pallomahoille. Niin ja, pitkää pinnaa

SmileX ja pampula rv 39+3 :hug:

 
Onnea hemunen pienestä tyttö nyytistä. Ihanaa kun pieniä syntyy :flower: :flower:

Täällä ite vieläkin ihan yhes koos... Olin eilen jotenkin niin "varma" et yön aikana tulis lähtö, mut ei niin ei..
Huomenna siis neuvolaan, vaik täti sitä mieltä viikko sitten ettei enään mahan kanssa nähtäis.
Kukakohan seuraavana vuorossa....?

Ä..39+2
 
Masennusta täälläkin päässä. Eilen oli oiekin itkupäivä. Kävin tirauttelemassa nurkan takana aina välillä.

Olossa ei mitään ihmeellistä. Eilen kävin läpi kaikki ässät eikä mitään muutamaa supparia kummempaa. Tänään aattelin taas lähtä kävelemään tonne jonnekin kauas.
 
Hemuselle paljon onnea peikkotyttösestä!! :flower:

Ja mä jo meinasin oikeen tulla hehkuttamaan, että täälläkin on nyt sitten bongattu eilen se (ensimmäinen) limatulppa/sen palanen! Mut kun luki teidän viimeset tekstit niin hävis innostus tiehensä, ei se taida sitten mitään meinatakaan.. :( Tai eihän sitä tiedä, kyllähän se jotakin kuitenkin meinaa, ainakin sitä että limatulppa irtoo! Ja sittemmin onkin ollut kuivempaa, mitä lie sekin taas meinaa.. Helvata, ei sitä aikasemmin olekaan tullu itteensä näin kytättyä tässä loppuvaiheessa, vaan eipä ole aiemmissa raskauksissa ollu kotona nettiäkään et ois koneelle päässyt ja kohtalotovereita kytätty!! ;) :LOL:

Joopa joo, pitää koettaa keksiä taas jotakin järkevää tekemistä ettei tulis kytättyä jokaista nipistystä ja kolotusta ja nippasua..

Räpis+N-E rv38+4
 
aik
Toisinkuin Pörrö, en voi enää ajatellakaan kolmea ässää. Minulla on käytössä kolme peetä : pukamat, pötkötys ja puutuminen! :LOL:

Sää suosii pötköttelijää, kun on niin synkkää. Harmittaisi maata enemmän ja liikkua vähemmän, jos ihanainen aurinko paistaisi juuri nyt. :D

Ajattelin mennä kauppaan ja ostaa kaikki lehdet mitä hyllystä löytyy. Siinäpä sitä puuhaa sitten tälle päivälle. Onneksi on huomenna taas neuvola, niin pääsee purkamaan sinne tätä oloaan.

jokojoko-kyselyjä ei minulle ole tullut. Anopille viimeksi tuumasin, että olo sama kuin edellisenäkin päivänä, niin ei ole siitäkään kuulunut sitten mitään sen koommin. Tuntuu, ettei kukaan uskalla soittaa tai minä en viitsi soittaa kelleen ja pelkästään jutella, kun pitäisi puhua tästä olosta ja milloin ja silleen...plaaplaa.

aik 39+1
 
Nyt alkaa tulla tekstiviestejä ihmiseltä jotka ei ole pitänyt mitään yhteyttä edes vuoteen. :headwall: :headwall: Haistakoon paska!

Täälläkin alkaa epätoivo ja masennus. Välillä tiheitä supistuksia myös kohtalaisen kivun kanssa, mutta tuskin tästä sunnuntai lasta tulee! :kieh: :kieh:
 
Heipä hei kaikille odottajille :flower: ja jaksamista vielä loppumetreille,olen tässä lueskellut viestejä,löysin tämän paikan vasta hiljattain,mutta mieltä on ilahuttanut jo kovastikin lukea näitä juttuja,että samaa muillakin. itellä viikkoja nyt 38 + 6 =) ja mieli alkaa olla jo malttamaton,mutta vaavi näkee parhaaksi vielä loikoilla masun turvissa,joten siihen tyytyminen vielä...itellä ei kummemmin supistuksii ole ollut eikä muutakaan tietoa limatulpista ,mutta toivotaan,että tahtoisi jo alkaa tulemaan :D
onnea vielä kaikille vauvan saaneille :flower:
 
Aamupäiviä!
Edelleen täällä...
Yön supisteli ja kelloa vahtasin ku haukka.Naapurin kehotuksesta käytiin pojan kanssa illalla kunnon pyörälenkillä.Ei mitään tehoa.Jalka-parka vaan rupes kramppaa :( .
Nyt sit pakotin :saint: isännyksen heti aamutuimaan hommiin, niin hävis prkle ne viimeisetki supistukset...
suomalainen:Mie oon pitäny kännykän äänettömällä samasta syystä!Eilen rupes ottaa kunnolla pattiin ku yx maailmanärsyttävinihminen eka soitti(en vastannu) ja sit rupes pukkaa tekstiviestiä.Se ihan pokkana viitisen vuotta sitten yritti iskee miun miestä!? vaikka ollaan tän kyseisen hlön kans sukua.Tässä keväällä ilkes käyä kylässä kahvilla ja sit kahvipöydässä rupee naiivina hokemaan et miten hänestä ja äidistään miun mies on NIIN KOMEA!
Arvatkaapas kaks kertaa läkskö äkkiä kotiisa päin!Luulis nyt stana ymmärtävän hänenkin pysyä kaukana meijän perheestä.Tekis miel vejellä laukulla korville.Viimeisex kaipaan nyt tällaisen idiootin yhteydenottoa!Argh!
Miun verenpaine nousee aina huippulukemiin ku vaan ajattelenkin kyseistä hlöä!

Illalla vaavi innostu lauantain kunniaks joraamaan urakalla.Varsin kaks tuntia yhtäsoittoa mätki ja potki,liekö saanut pieni virtaa siitä pyörälenkistä.

Ihan kiva,miulla ei oo ees ens viikolle varattu neuvolaa,pitää rueta aamulla heti soittelee (jos nyt ei maailman suurin ihme tapahu) josko ne johonki neuvolaan miut ottas.En muista onko vielä oma nvola ens viikolla kiinni.
Muistista puheenollen,vähänkö hävetti huoltoasemalla ku maksoin ostokset visa electronilla, ni EN MUISTANU KORTIN TUNNUSLUKUA!Myyjä kahto pitkään ja onnex ukolla pelaa tuo muisti jouhevammin ja hän näpytteli masiinaan oikean nrosarjan.Miulle tuli semmonen olo et varmaan luuli et oon varastanu oman korttini... :ashamed:
Karmeeta miten pitää ihmisellä pää pehmetä!
Ilima tiällä päin on tosi kylmä,aamun on rippassu vettä,käyn kyllä silti vaikka sitten toppatakissa vähän käpsyttelee,tää paikallaan möhötys tään masun kanssa saapi tosi äkäseks ja samaa oon huomannu itessäni ku pörrö,välillä tulee semmoisia ihme itkutirahuksia vaikka ei tunnu olevan ees mittään järkevää syytä.Välillä on olo suorastaan euforinen, sit yhtäkkiä muutun karjuvax pedoks ja sitte tullee itku.Oikein vuoristorataa mennee nää mielentilat.
Ja taitaa kuultaa tekstistä nyt läpi et tällähetkellä on menossa äkänen-akka vaihe...
Tsemppiä kaikille ja paljon suppareita myös!Ja piästäkää suomalainen jo kärsimyksestä!!! :hug:

Ärtsy-Ievaliina ja edelleen-eikiireminnekkään pikkumies 40+3
 
Mun pitää lähteä tästä kamera ostoksille että saan vauvasta kuvan. Minä en kyllä paljon tuosta tekniikasta ymmärrä muuta kuiin sen että sen kameran pitää olla vaaleanpunainen. =)
Ajattelin, sinua Ievuska että mitäs sulle kuuluu!
 
Anzzu1984 - Onneksi olkoon tyttölapsesta!
Jos vain jakselet ja ehdit lapsen hoidon ohesta vastailla, niin olisin tosi kiitollinen. Eli sektiosi aikana, minäkin sain kuulla näin loppumetreillä (rv 37+3) että meidänkin tyttö on perätila-tarjonnassa. Olen menossa keskiviikkona arviointiin voidaanko ulkokäännöstä yrittää, mutta siltä varalta että ei onnistu, haluan kysellä pari asiaa sektiosta, johon todennäköisesti päädyn mikäli käännös ei tuota tulosta. Eli minkälaiset fiilikset sulla oli leikkauksen aikana? Olitko epiduraalin vaikutuksesta tunnottomana vai? Ja koitko toimenpiteen kivuliaaksi silloin ja nyt jälkeen? kuinka toipumisesi on lähtenyt? Minkälaiset rajoitukset lapsen hoidosta on sektion jälkeen, esim. saako kannella, ja ilmeisesti ei saa lasta vierihoitoon sairaalassa vai? Ja naisena tietenkin kiinnostaa se haava, onko se iso ja näkyykö esim. bikinihousuista vai tuleeko niin alas..

Selvisikö sinulla mitää syytä miksi lapsi oli PT-tilassa?
 
Moikka kaikille!
Nettipimennossa edelleen, kun kone on korjattavana. Tulen sitten aikaajoin naapurin koneelta kurkkimaan, mitä täällä tapahtuu.

Onnea Äitee, Marge, Anzzu ja hemunen :flower: :flower: :flower: :flower:

Ja toivotaan, että seuraavaksi vuorossa olisi ainakin suomalainen ja Ievuska.

Tannulin viestin luettua iski itseenikin pieni epävarmuus, että onkohan tämä oikeasti poika. Jännittävää.

Minipillerit oli mulla käytössä muutaman vuoden ja sopivat oikein mainiosti.

( . ) Mielialanvaihteluita havaittavissa. Mies raukka. Välillä tekisi mieli ärjyä sille ja sitten se on taas niin ihana. ;)

Jemima 37+0
 
Onnea hemuselle peikkotytöstä! :flower:

Voi voi ievuska ja suomalainen, täälläkö tekin vielä pyöritte! Kyllä soisi teille jo lähdön koittavan! Samaten kun pipsalle kun näytti sielläkin la olleen ja menneen!

Mulla tämä sama ylienerginen ja touhukas olo vaan jatkuu. Aamusta asti oon hääriny kotihommien kimpussa ja pyykkikonetta ootellessa tarttunu virkkuuseen kun ei voi olla tekemättä mitään. Eilis iltaset supistukset jäi sitten vaan siihen iltaan ja liekö eilien touhottaminen vaikuttanu sen verran että pitkästä aikaa nukuin yön kuin tukki. Kerran heräsin vessaan ja seki vasta aamupuolella. Tänäänkin on taas jonkun verran tuntemuksia mahassa, mutta ei mitään kunnollista. Ois vissiin pitäny lähtee miehen ja mun isän kans puuhommiin. Vaikka eipä ne olis mukaasa huolinu, lepäämään vaan oisivat käskeny jos olisin yrittäny :kieh:

Ja kaikki sitä kyllä katsookin oikeudekseen alkaa kyselemään vointia ja jokojoko-kyselyjä, niinku Ievaliinalla! En kyllä yhtään ihmettele jos paineet vähän korkeella käyki!

Jaahas, mutta jos taas palailis hommiin. Tai no ensin vois maistella palasen eilistä sitruuna-marenki-piirakkaa, mistä tuli aika herkkua :p

Änkkäpöö ja Toivoilona 38+4
 
Pistäppä Änkkäpöö tännekin päin sitä virtaa vähän jookos?

Koettakaas vielä jaksella tekin joilla jo la ylittyny Pipsa ja Ievuska ja suomalainen nyt kärkeensä! :hug:

Miulla sitten jatkuu vain se limantulo! Sori nyt nämä kuvailut, mut sellanen limaklöntti oli taas pöksyissä vessareissulla, en voi olla toivomatta että se nyt jotakii merkkais. Pitänee vaan vetästä sadetakki niskaa ja viijä koiruus väkisin lenkille jotta tulee liikuttua. Eilisen käyskentelin lapsuusmaisemissa mummolassa kuopukselle esitellen kaikkia paikkoja missä äiti sillon pienenä leikki ja touhuili.. :)

No joo, ruuanlaittoa jatkamaan..

Räpistelijä...
 
Ensiksikin ONNEA KAIKILLE UUSILLE VAUVAUTUNEILLE!! :hug: :flower: :heart:

Huh huh, on se mahotonta, kun useamman päivän on poissa täältä, ni kyllä sitä lukemista riittää hetkeksi, ennenkuin on taas ajantasalla tapahtumista :D

Monilla alkaa olemaan täällä H-hetket käsillä ja pinnaa kiristää tuo loppukärvistely. Itsekkin painin aivan samoilla ajatuksilla ja koko odotus alkoi ahdistamaan...maha oli suuri ja joka paikkaan sattui. Supistuksia tuli ja meni miten sattui, ja kun sitä lähtöä NIIN odotti koko ajan, niin sai vaan aina pettyä kun supparit lopahti.

Mun on pitäny jo monenmonta kertaa mennä tuonne yksityiselle sivustolle kirjottaan tota synnytyskertomusta, mut aina ku saan tän läppärin koplattua kasaan (kun isosta koneesta modeemi rikki prkl.... :kieh: ) niin sitten täällä on yksi nälkäkurki kun haluaa imetystä :p ja kyllä ne päivät muutenkin NIIN nopsaan täällä menee, että tuntuu ettei kerkeä enää mitään.

Vauva on megakiltti, syö hyvin ja maitoa riittää vaikka toisellekkin vauvalle. Unenlahjat ovat myös mitä mainioimmat. Nyt ollaan 1 kerran herätty syömään öisin :heart: . Ja päivälläkin nukkuu tosi pitkiä (3h) pätkiä ja syö vaan välillä ja jatkaa uniaan taas.
Vatsanväänteitä ei ihmeemmin ole, mutta olen ollut tosi tarkkana mitä itse suuhuni laitan, ja olen niitä Cuplaton tippojakin tuolle neitoselle antanut helpottamaan tuota paukuttelua =) ja hyvin ovat auttaneet. On se vaan niin ihanaa kun vauva tuhisee sylissä tai kainalossa :heart: :heart: Pidän kovasti peukkuja kaikille, että saisitte jo pian oman pikkunyytin syliinne!!

Jotkut oli keskustelleet tuosta ehkäisystä nyt synnytyksen jälkeen...ideoita otetaan tännekkin ilomielin vastaan. Minkäänlaiset pillerit ei minulle käy, ei tavalliset eikä minipillerit. Nuvaring:iä käytin ennen tätä vauvaa reilun vuoden, ja tuntu tosi hyvältä. Kuitenkin sen vuoden jälkeen mulla alko limakalvot kuivaa ja alapää oli kuin ruoskittu rikki.... :x en kerta kaikkiaa kyennyt sitä menetelmää enään käyttämään. Gynekologi sanoikin, että kun se on tuollainen paikallinen hoito, on siinä vaarana se että ne limakalvot voivat ottaa itteensä siinä. Noh, kumia ei myöskään tykätä kumpikaan käyttää...eli sterilisaatio(ko)??

Mä oon paininu ton ajatuksen kanssa jo tovin.... Mulla on jo 4 tervettä lasta, ikää jo 33v (mikä ei nyt sinänsä mikään paha vielä), ja ihana mies....MUTTA...haluanko mä vielä sterilisaatiota?? Mä en rehellisesti sanottuna tiiä :eek: Mitä jos mä vielä haluan lisää lapsia?? Nythän on selvää, jos kysytään että tehdäänkö vielä, ni vastaus on EI, mutta kun aika menee taas eteenpäin muutamalla vuodella, niin mitä jos mä (me) vielä haluunki?? Noh, aika näyttää miten tässä edetään...en nyt palstatilaa käytä tämmösiin pohdiskeluihin :whistle:

Mutta, nyt taas imetyspuuhiin....tuolla prinsessa tuhisee siihen malliin, että huuto tulee jos tarjoilu hidastuu :LOL:

Mutta voikaa mammat erittäin hyvin ja minä täällä teen supistustansseja teidän puolesta....!

Piparminttu ja neiti 11 vrk

p.s Onkohan Sumppis jo lähtenyt hakemaan nyyttiänsä?? :heart:
 
hellou!

ihan ensin ennen kuin unohdan, onnittelut taas uusimmille vauvan saaneille! :flower:

jälkivuodosta on ollut juttua, mulla muistaakseni nelisen viikkoa tuli veristä vuotoa+sen lisäksi viikko ainakin vuosi. alkuun tuli ihan holisemalla, sai olla kokoajan "tolloa" vaihtamassa.

ehkäisystä ei myöskään hajuakaan miten tästä eteenpäin. minipillerit ei mulle sopinut, tai ei siis ainakaan cerazette, reilut pari viikkoa söin ja koko sen ajan tuli vuotoa kuin synnytyksen jälkeen heti, siis ihan saavista kaatamalla suunnilleen! kun lopetin ne pillerit loppui vuotokin. tavallisia yhdistelmäpillereitä imetyksen loppumisen jälkeen söin, mutta nyt kun on voinut olla ilman ehkäsyä, niin tuntuu mahdottomalta, että niitä muistais popsia sit taas joka päivä.

joko-joko kyselijöistä, niin ei kauheesti oo kyselty... paitsi eilen anoppi kun oli tässä. ensin kysyi, että onko vauva sanonut, et tulis ulos jo. mä sit et tuskin se kauheesti mitään on puhunut, kun vielä on vatsassa sisällä! sit tokas siihen vauvalle, että pysy siellä vaan vielä vähän aikaa. mä olin monttu auki, mut en sanonu mitään. en tiedä mikä se vähän aikaa on ja miksi ihmeessä rv39 tarvis vielä siellä pysyä! muutenkin on nyt loppuaikoina varsinkin sauhu noussut muutaman kerran päästä anopin takia. saan kyllä yleensä pidettyä suuni kiinni, mut en voi olla ihmettelemättä sen hössötystä ja tapoja. millon se on yli 20 asteen helteessä vetämässä esikoiselta sukanvarsia housunlahkeitten päälle, ettei tuule tai tuu kylmä ja samoin paitaa housuihin. millon vetämässä takkia sille päälle kun on kuuma jne. yritän siinä sit vaan nätisti, et eiköhän tää kesälakki nyt riitä ulkovarusteeksi, että muuta ei tarvita! tässä nyt pienen osan puran ärsytystäni tänne...

tsemppiä kaikille kärvistelijöille, aika kuluu hitaasti, mutta varmasti se päivä sieltä tulee jossakin vaiheessa jokaiselle kun sen oman pikku nyytin saa syliinsä!

t-06 39+1
 

Yhteistyössä