HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Täälläkin vielä yhdessä kasassa... joskin lupaavia merkkejä ilmassa, paljon menkkamaisia jomotuksia ja limatulppa (tai osa siitä ) irtosi eilen!! Neuvolassa oli eilen kaikki ok, vauva laskeutunut ja kiinnittynyt. Muuta en nyt toivo, kuin että synnytys alkaisi tässä kahden viikon sisällä, eikä jouduttais käynnistykseen.

Yllättävän hyvin voiva oon muutenkin ollut, selkä on ainoo mikä vaivaa. Tuntuu että kuukausi sitten olin paljon väsyneempi ja muutenkin jotenki huonovointisempi.

Hurjasti vielä onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

Eipä tässä kait muuta kuin suppareita kaikille niitä jo kovasti odottaville, kohta päästään mekin tositoimiin :p

Nuusis ja LA huomenna!! Hui...
 
Olinpa minäkin taas tänä yönä hereillä, mutta jotenki en jaksanu tulla tänne hengaamaan, ku ei mitään uutta kuitenkaan olossa tai missään muussakaan ollu..

Ensiksi onnittelut taas kaikille vauvansa jo syliin saaneille. Kateellinen olen, ihan kateudesta vihreänä.. :ashamed:

Kävin tälle aamulle jo neuvolassakin ja laittoivat lähetteen äitipolille. Saattaa tulla soitto jo tänään, tai sitten vasta maanantaina..Lupas se neuvolantäti kirjoitella siihen lähetteeseen, että on hirveän tukalaa ja muutenki kaikki huonosti.. :whistle: Vaikka enpä tiedä, tämä tukaluus taitaa olla enemmänkin tuon vitutuksen syytä, mähän kuitenkin pystyn ihan hyvin liikkumaan yms yms, ja kun ei oo kuuma niin en nyt ihan hirveän paisuksissakaan oo..Yöt tietty on huonoja, ja alkaa jo ns. syödä naista. Toivoisin niin, että ne soittais jo tänään ja ottais mut jo ainakin käymään siellä polilla tälle päivälle..Mutta kun ei tässä mikään muukaan mee toivomusten mukaan, niin miksi tämäkään.. :/

Tulipas taas valitusta.

Onkos Pörrö muuten vielä maisemissa, vai jo vauvanhaussa? Oot niin hyvin jaksanu, vaikka sulla viikkoja jo enemmän ku mulla..Nostan sulle hattua..

Pinuski 41+1

Ps. En olisi ikinä uskonu, että näin pitkälle menee..
 
Huomenta päivää!!!

siis uskomatonta mutta totta yhä yhdessä koossa...mie en jaksa enää...eilen oli oikee surkku päivä,jotenki koko ilta meni vaan itkies,vaikka siis periaattes ei mitään hätää...oon vaan niin kyllästyny |O

no,mulla oli ke lääkärineuvola ja ti ku vein pissa näytteen,niin positiivinenhan se oli,eli kuurin sain vielä päälle...lääkäri meinas,että tuo osaltaan voinut aiheuttaa supistuksia.Siis tosi lohduttavaa.JA paikat muutenki ihan tasan samas kunnos ku viimeksi sairaalas 4vkoa sitten.Kiva,eli ne supistukset,jotka kumminki oli jo tosi ärhäköitä ei oo saanu mitään aikaiseksi,toooosi lohduttavaa :headwall: |O

no tämmösiä tänne...tuntuu,ettei enää oo ees mitään lupaavia merkkejä...

Isosti taas onnea kaikille joilla nyytti jo onnellisesti masun tällä puolella :flower: :heart:

nyt lähen valittamasta!tsemppiä kaikille joilla lähtö käsillä ja niillekki tietty joilla yhtä epätoivoinen olo ku täälä :hug: :D

Nasuliini ja pötkylä39+5 :heart:
 
Huomenia!

:flower: :hug: :heart: Onnea Nättitähti ja Toukomamma nyyteistä. Aikas iso vaavi toukomammalla!

Yhdyn valittajien kuoroon! Mulla mieletön v*tutus päällä koko ajan ja lapsien metelöintiä en siedä ollenkaan! Paikat on pirun kipeenä ja illalla pääsi itku, kun vauvan liikkeet tekee niin kipeää. Tuntuu, etten jaksa millään laskettuun, saati sitten yli :headwall: Pitäis vaan maata sängyssä, ettei sattuis niin paljon, mutta kun ei jaksa ton yläpäänkään kans jouten olla!Mulla ei oo koskaan aikaisemmissa raskauksissa ollu tämmösiä fyysisiä kipuja :eek: Oon illalla väsyny ja aamulla vielä väsyneempi, vaikka olisin nukkunu hyvin.

No pakko se vaan on tsempata tääkin päivä. Nasuliini ja Pinuski ja aika moni muukin on vissiin samoissa tunnelmissa :headwall: :hug:

Maggie ja Eppuliina vielä viikko laskettuun
 
Bee
Täällä kans edelleen kärvistellään.. Odottavan aika tuntuu olevan todella pitkä!
Eilen kävin vyöhyketerapiassa käynnistyminen mielessä, noh, ei ainakaan yhtään supparia ole vielä tullut. Tuskin tuleekaan. :(

Pakko vaan kehitellä jotain ohjelmaa päiviksi, kuluu aika vähän paremmin..

Bee kärsimättömänä 38+6
 
Täälläkin edelleen yhdessä koossa. Kivuttomia suppareita tullut mulla pari päivää vähän väliä (en oo kuitenkaan kellottanut niitä) ja viime yönä tuli taas muutama kivuliaskin, kun unissani käännyin selälle. Limaahan mulla on vähän väliä tullut pyyhkiessä paperiin jo viikon, mutta nyt pari päivää on joka vessareissulla jäänyt paperiin venyvää limaa ja joitakin klönttejä. Seksi mulle ei enää nykyään aiheuta suppareia, vaikka vielä viime viikolla olin jo melkeen menossa peittojen heilutelun jälkeen :/ Mistäköhän tuokin johtuu...

Se olis sitten tänään anopin veikkaama syntymäpäivä tällä vauvalla. Oli unessa nähnyt, että 18.7 meille syntyis tyttö (poikaa kyllä ultran mukaan odotellaan...) No onhan tässä vielä tätä päivää jäljellä ja yhtään en pistäis hanttiin, jos tänään syntyiskin =)

Nelly ja JJ eräpäivä huomenna
 
Huomenta :attn:
Aamu alkoi taas niin v***n lupaavasti joko joko soitoilla, että taidan laittaa puhelimen loppu ajaksi kiinni. :kieh: :kieh: :kieh:
Mua ei haittaa että mun oma äiti kyselee multa että millainen olo mulla on, ja miten nukuin yöni, mutta mitä helvettiä se kenellekään muille kuuluu???? :headwall:

Eli täällä on noustu ihan omille jaloille taas sängystä ylös :LOL:

Ja tänään tosiaan se lapsen ukin veikkaama päivä, mutta sillekin jo tiedotin ettei tänään tapahdu mitään synnytykseen viittaavaakaan. (eli koitas Nelly pari viikkoa sinäkin mennä yli niin painutaan sitten yhdessä käynnistykseen)

Taidanpa lähteä aamupalalle, jos vaikka tulis parempi mieli. Onneks pääsen tänään kahville waynes coffeehen, ja aion syödä ison rasvaisen ja lihottavan muffinin kaikkien neuvolatätien iloksi! :D
 
Hellou !
maggie71 -täällä ihan sama tilanne ollut joitain päiviä. Ei jaksa yhtään muksujen kitinöitä ja metelöintiä ja ihan sippi olo ollut. Sit v*tuttaa ihan se vaan ku on vituttava olo.. v*tuttaa ku v*...tuttaa.

Nyt kyllä ei miun pitäis valittaa enään yhtään !
:ashamed: Kävimpä lekuris. Olisi käynnistänyt vaikka samantien , mut miula meni pupu pöksyyn :ashamed:
Jospa maanantaille varattais aika käynnistykseen, jossei suostu syntyy viikonloppuna itekseen sanoin.Lekurin mielestä ihan hyvä päivä, Joten maanantaina sit takas.. Hui.. kyllä jännittää.
Teki sis.tutkimuksen. Kuulemma joillain auttaa asiaa ja vauva lähtee syntyy. Parille sormelle oli paikat auki. Kuulemma kaik niinkuin uudelleen synnyttäjil yleensä.

Nyt siivoilee kämppää...
 
Heippa. Onnea paljon vauvan saaneille taas!! :heart: toukomammalla oli tosiaan aikamoinen jötikkä ja pipokin aika miehekkään kokoinen :)

Mulla olo edelleen mitä mainioin, olen muutaman päivän leiponut pakkaseen muffinseja, kakkuja, mokkapaloja sekä tehnyt ruokia valmiiksi. Ei tarvi sitten väsyneenä alkaa laitteleen ja nyt kun intoa ja tarmoa riittää, täytyy otaa siitä kaikki irti.

Mulla oli neuvola eilen, vauva on kiinnittynyt, mutta ei ole merkkejä että olisi vielä tulossa. Sanoi täti että nähdään taas ensi viikolla! No, ei kai tässä muuten kiire olisi, mutta meihellä loppuu loma ensi viikon jälkeen ja olisi kiva jos voisi jatkaa suoraan isyyslomalla. Ei tarttis sitten yövuorojen aikaan jännätä tuleeko lähtö. Jaksamisia kaikille, joilla on kärvistelyä.

Poppeli 38+5
 
Täällähän on muitakin odotukseen kyllästyneitä. :hug: vaan kaikille. Itse olen kyllä ihan hyvällä tuulella. Tässä olis kolme yötä laskettuun aikaan --- tätä vauvaahan odottaa paljon enemmän kuin lapsena joulua. Liikuntaa lisäämällä tai saunomalla tämä vauva ei ainakaan synny. Ne on kyllä jo moneen kertaan kokeiltu. Muutenkin lasken jo käynnistysajankohtaa (14 pv yli) eli pari vkoa voi hyvinkin vielä mennä. Tylsää.... Ei nimittäin ole supistuksia, ei limaa, ei yhtään mitään... Täytyykin toivoa, että vedet menis ja homma rupeis etenemään. Aurinkoista viikonloppua kaikille ja tietysti onnea taas uusille mammoille!

T. Virtanen 39+4
 
Mörötys87 ja äitylix3 :hug: :hug: :hug:
Ja kaikille muillekin paljon voimahaleja, joita vituttaa kaikki!

Kuulun itekkin siihen kastiin...

Saako vähän valittaa?
Mä en käsitä tota mun ukon äitiä!!! Soittelee ihan joka päivä ja paukuttaa tekstiviestillä että joko joko joko...
Tosin, ei ole kylläkään ainut, muut tekee ihan samaa mutta..
Laittoi mulle eilen viestin että hän on ihan paniikissa jos vauva syntyy sunnuntaina, ei saa syntyä kuulemma!!
Ja syy: hänen loma loppuu ja palaa maanantaina töihin ja haluaisi niin päästä juhlimaan vauvan syntymää. Sehän ei ole mahdollista jos syntyy sunnuntaina, koska maanantai on työpäivä!!!!!! Hänen juhliminen tarkottaa sitä että "jeee, eka lapsen lapsi syntyi, nyt viinakauppaan!!!" Voi vitun vittu!!

Anteeksi kielenkäyttö, mutta mä olen raivona nyt!!!

Teki mieli sanoa että mikä helvetti hän on sanelemaan, milloin vauva saa syntyä! Voiko ihminen enää olla itsekkäämpi!! Äsken sitten taas soitteli että voi kumpa jo pääsisit synnyttämään.. (oma lehmä ojassa, ettei lomapäivät ehdi loppua..)

Nyt siirryn takavasemmalle ennenkun mulla katkee verisuoni päästä :kieh: :kieh:

Voi kumpa jo kaikki päästäis siirtymään heiniksiin tonne vauvapuolelle :heart: :heart:

Paljon jaksamis :hug: kaikille!!

tannuli ja v***tus-käyrä täys 10!!!!!!
 
Miekin tulin Pinuskin lailla kurkkimaan onko pörröä näkyny... Oikein paljon voimia ja tsemppistä koitokseen, riippumatta siitä onko se jo päällä vai vielä edessä! :hug:

Ja Pinuski, toivottavasti saisit pian poliajan tai sitten vauva päättäis alkaa jo ennen sitä syntyä. Uskon että syö kyllä jo naista. Voimia! :hug:


Oon käyny täällä kurkkimassa teijän kuulumisia, mutta en oo kerinny kirjotella. Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Meilläkin arki alkaa jo helpottaa, eikä enää ite oo niin paniikissa. Se on kumma miten paljon paremmin voi henkisesti kun saa viisikin tuntia nukkua (pätkissä tosin) ja puhumattakaan kun joinain öinä enempikin! Vauvaan alan rakastua päivä päivältä enemmän ja tuntuu ihanalta nähdä hänen kehittyvän ja kasvavan. Hän niin kovasti jo seurailee valoja ja värejä ja nostelee pientä päätänsä kuin vanha tekijä. Melkoisen hoikkahan tuo tyttö on vielä kun vertaa mitä itse muistan muiden vauvoja nähneeni, mutta on sillä jo vähän enempi lihaa luidn päällä ja tuntuu pituuttakin tulleen. 56-kokoset vaatteet tosin menee vasta päällykerroksena 50-senttisten päällä. Maanantaina on jo 1kk neuvola, tosin pari päivää etukäteen. Nyt noita neuvolakäyntejä oottaa ihan eri tavalla, tai etenkin sitä punnitus ja mittaus osuutta. Eipä sitä paljon itse riemusta kiljuen hyppinyt vaa'alle! :D

Kovasti voimia loppusuoralla olijoille! :hug:

Viola ja Pingu 3vk3pv
 
Äitylix: toivottavasti lääkärin kopelointi auttoi, jos ei, niin mee vaan maanantaina käynnistykseen! Mulla on kaks hyvää kokemusta myös niistä käynnistyksistä ja jos joku mulle ehottais, olisin siltä istumalta valmis :LOL: Ja just on toi olo, että eniten kenkuttaa se, kun on kenkku olo, eikä pysty ottaan rennosti! :headwall:

Mua tympii myös se, ettei täällä neuvolassa tehdä mitään painoarvioita, eikä mun neukkatäti osaa sanoo, tästä vauvasta, että onko kiinnittyny vai ei. Mulla maanantaina viimenen neuvola ja mietin kuumeisesti, millä konstilla saisin ruinattua äitipkl-ajan Jyväskylään. Ovat täällä kauheen varovaisia kirjottaan lähetteitä sinne, ettei tule palautetta. Elikäs täällä ei normiraskaudessa pääse äitipolille uudelleensynnyttäjä kuin kerran alkuraskaudessa :(

Nyt aattelin vetäistä pikku päikkärit kuopuksen kanssa, kun muut lapset urheilukoulussa. Onneksi on mulla tuo esikoinen 14v oikea pikkuäiti. Huolehtii pojat joka päivä kerhoon ja hoitaa kuopusta, kun tämä mamma ei kivuiltaan ja v*tutukseltaan aina jaksa! Ihana tapaus!

Maggie taas
 
onnea onnea onnea kaikille uusille äideille :heart: :heart: :heart: en ole vähään aikaan päässyt kirjoittelemaan,mutta tänään sain itsestäni irti jotakin rustata :LOL:
virtanenvoin ymmärtää mitkä on fiilikset,mullakaan ei oo koko loppuraskauden aikana ollut tietoakaan suppareista,limatulpista jne. ja viikkoja on kertynyt 40+3
l.a. meni tiistaina :| yöt saan muuten nukuttua,muuten kun välillä herää ja kattelee sänkyyn,et jokohan ne vedet olis tullut :LOL: :LOL: mut eiköhän siihen sitten herää ,jos noin ihan tervettä ihmistä ajattelee... :LOL:
mut mäkin tosiaan toivon,et lähtis sitten kunnolla käyntiin,jos ei mee siihen saakka et käynnistetään,tosin siihen alkaa olla jo valmistautunut,mitä pidemmälle menee lasketusta ylitte..
eilen pesin ikkunoita ja olin tunnin lenkillä,vaan ei mitään tietookaan et olis saanut aikaan jotakin,tänään ajattelin josko taas ulos lenkille ja sitten illalla jotakin leipomishommia tiedossa .
Kaiken kaikkiaan oon yrittänyt ottaa aika rennosti kotosalla ja nauttinut näistä päivistä kun vielä voi nukkua läpi yön,kohta menee yöt heräillessä ja niin poispäin vaikka odotankin tätä lasta hirmusesti ,niin uskon ,että tulee kun on sen oikea aika tulla =) taitaa vaan tämä vauva olla hitaanpuoleinen liikkeissään tai sitten vaan väsynyt |O |O ja kait siellä masussa on niin hyvät oltavat :LOL:
Me hankittiin tossa vähän aikaa sitten kiireenvilkkaan käytettynä pakastin,joka ei sitte toiminukkaan joten palauteltiin myyjälle, joten jos jollakin nurkissa ylim. pakastin,niin tässä olis ostaja valmiina =)

tuoreilta äideiltä kyselisin että vaihteleeko sairaalasta kuinka monta yötä olis hyvä olla vauvan kanssa? ja sitten ekakertalaisena mulla ei mitään tietoa,onko lääkäri mukana synnytyksen loppuvaiheessa vai pelkästään kätilö?
sitten vielä kyselisin uudestaansynnyttäjiltä että miten teillä on lähtenyt kotona arki kun monta lasta? Mun miehellä 7 vuotias poika ,asuu tosin äidin luona mutta on meillä aina kun mahdollista, niin otetaan, ja ollaan mietitty, että miten suhtautuu vauvan tuloon... et onko vielä mustasukkanen...mut kait sen arki näyttää miten käy... puhuu aika paljon vauvasta niin kun olis jonkun vieraan vauva,vaikka on sisko tai velipuoli hänelle...ajattelin et jos jollakin kokemusta tän ikäsen lapsen kanssa,niin olis hirveen ihana kuulla.. =) ja tietty varmaan vaikuttaa ettei koko aikaa asu meillä,niin ehkä vaikee ymmärtää siskoksi/veljeksi...
voimia vielä loppuvaiheisiin kaikille :heart: :heart: :heart: tiinuli 40+3
 
Täällä taas... tiinuli78 kyselit lääkärin mukana oloa synnytyksessä. Mie en muista et olis ollut koskaan...ehkä ekalla kerralla. Muutoin olen hommat hoidellut ihan kätilön kanssa...ainakin viimeeksi 2 v sitten. Voi olla, että siinä lääkäri pyörähtänyt silloin kahdella ekal kerralla, mut vikassa ei tosiaan ollut kuin mie (yllätys :) ) ja ukkeli ja kätilö.
Ainiin, tänään painoarvio oli 3900...klups :) Joo, maanantaina se käynnistys sitten olis jossei aikasemmin oo ulos kerennyt.
Virtanen sama täällä...EI supistuksia, ei limaa, ei yhtään mitään...
Miulakin vasta sen kaks viikkoa olis yli viikon päästä, mutta tänään tosiaanki olis suostunut jo käynnistämään, eli ei ne pakosti odota sitä koko kahta viikkoa. Sanoin vaan lääkärille et väsyttää niin pirusti kun yöt saa juosta veskissä niin sitten itse ehotti käynnistystä. Koklaas samaa :)
Tosiaan kivaa tää kokaikainen V*TUTUS tila... ARG....
MUTTA ON SE IHANAA SITTEN KUN VAUVA SYNTYY NIIN PALAUTUU NORMAALIKSI siis "normaaliksi" ja pystyy LIIKKUU kunnolla NUKKUU missä asennossa vain. Sitä odotan kanssa.
NO, mutta nyt tyttö kutsui parturiin ja siitä EI voi kieltäytyy.. Ihana kun toinen räplää hiuksii ja loihtii vaikka mitä kampauksia ja ite senkus makaa ja lukee :) ...ja ehkä ottaa torkut..

Äippä tasan 41 !!!!!!!!!!!
 
heippa !

ja kovasti onnea vauvansa saaneille uusille perheille :flower: :flower: :flower: :flower: =) =) =) ja tsempiä vielä kasassa oleville :hug: :hug:


joku puhu siitä vauva puolesta ...missä se sijaitsee onko sama kun syntynneet ?? ööö aivot ei vieläkään oikein toimi :ashamed: :ashamed: jos sais vaikka linkin sinne ??
onko se et vaan kirjautuu ja sillä sipuli...?
 
Kirjoitin jo tuonne suljetulle yhteisölle, mutta laitetaan vielä pähkinänkuoressa juttu tännekin :)

Pikku nyytti tuli siis meille 5.7.2008 klo 15.19 hätäsektiona :heart:
Painoa 3140g ja pituus 49 cm.


Edellisen yön oksentelin ja vatsa oli aivan kuralla. Olin ollut edellisenä päivänä isälläni käymässä ja siellä sitten yhdessä tehtiin ruokaa. Alkoi lähes heti närästyksen tunnetta, jota ei renniet auttaneet. Isä jo kysyikin minulta, että pitääkö tässä lähteä sairaalaan. No, kärjistelin illan ja sitten lopulta isä vei minut kotiin. Yöksi siirryin sohvalle, koska oli huomattavasti lähempänä vessaa. Pompin ylös ja alas milloin oksentamaan menossa ja milloin vatsa kuralla pöntölle istumaan. Aamulla n.6 aikaan nousin sohvalta ja vedet meni samantien. Siinä mie hölmönä katsoin, kun vettä vaan lorisee ja lorisee. :/

Herätin miehen ja voin sanoa etten ole koskaan nähnyt hänen laittavan itsensä valmiiksi niin nopeaan :LOL:

Soitin synnärille, kävin suihkussa ja sitten lähdettiin. Synnärillä alkoi supistukset heti ja voimistui voimistumistaan. Puolituntia sydänkäyrää katsellessa tuntui ikuisuudelta. Sitten 1 saliin ja ilokaasua naamaan. Sitä mie vedinkin oikein urakalla niin kauan kuin pystyin. Klo 9 aikaan sain epiduraalin ja ai että sitä lämmön tunnetta, kun supistukset menivät ohi... :p

Klo 12 kokeiltiin kohdunsuun tilannetta ja nyt olin hyvin auki, epiduraalia ei enää annettu. Loppujen lopuksi aloin ponnistamaan, mutta ei siitä tullut mitään. Vaikka kuinka kikistelin niin ei mitään. Kätilö kutsui toisen kätiön avustamaan, jotta sain jalkani heidän lanteille ja mies sitten piti minun pään takana tyynyä. Optimaalinen ja hyvin vaikea asento... Ja ei mitään.

Synnytyslääkäri kutsuttiin paikalle ja 3 kertaa hän yritti imukupilla saada rusinan tulemaan. Kohdunsuun puudutus annettiin ja Välilihakin ennätettiin leikkaamaan. Mikään ei tuntunut auttavan. Alkoi nähdä jo synnytyslääkärinkin epätoivon katseen. Kolmannen epäonnistumisen jälkeen huomasin, kuinka verta roiskui synnytyslääkärin kasvoille ja sitten oma mies valahti ihan valkoiseksi. Tässä vaiheessa synnytyslääkäri totesikin äkkiä, että nyt on hätäsektion paikka.

Seuraavat tapahtumat kävi äkkiä, siirryin toiselle sängylle ja sitten juostiin. Leikkaussalissa oli paljon ihmisiä, muistan vain kuinka paha tunne oli peräpäässä. Jumalaton paine. KOhta olinkin taju kankaalla ja minuuttia myöhemmin rusina ulkona. Heräsin huoneesta, jossa oli mies käärön kanssa ja sitten hän laittoikin pikkaisen miun vierelle. Kuinka kaunis pikkaine olikaan :heart: :heart:

Sairaalassa vietettiin viikon verran. Rusinan bilirubiiniarvot nousivat niin korkealle, että joutui lopulta sinivalohoitoon. Sairaalassa viikko on aivan liikaa...aivan liikaa. Mutta nyt kuitenkin kotona ja koitetaan rakentaa uutta arkea =) =)


Rusina syö hyvin, nukkuu ja seurustelee mamin sylissä. Maanantaina ensimmäinen lastenneuvola aika! Siitä tarkemmin silloin.

Kaikille paljon haleja ja onnea muille vauvan saaneille! ja voimia teille joilla on viimeisten hetkien aika ennen vauvan tuloa :hug: :heart: :flower:

Brigantia & Rusina (13pvä vanha)

 
Heips kaikille...tänään on sitten kotiuduttu sairaalasta pienen pojan kanssa joka täsmällisesti syntyi 15.7 eli laskettuna päivänä klo 04.37. Painoa hänellä oli 4210g ja pituutta 53cm. "LYHYEN" synnytyskertomuksen tulen piakkoin kirjoittamaan, mutta nyt vaaveli heräs ekan kerran tällä kotona joten menen hänelle näyttämään kotia :LOL:
Pieniä vaikeuksia oli synnyksen jälkeen, siksi siis vasta tänään kotiin mutta siit sitten tuonnempana.
Kiitos kaikille jotka toivotteleivat onnea synnytykseen ja PALJON onnea niille jotka sinä aikana nyyttinsä saivat myös. Paljon avaavia suppareita niitä kaipaaville :heart:

terveisin Hetikial ja Reino 3vrk
 
:flower: :hug: :heart: Onnittelut Brigantia ja Hetikial! Olipas rankan kuuloinen kokemus Brigantialla! Ja täällä sitä vaan toivomalla toivotaan että pääsis synnyttämään :D

Tänään on sitten v*tutusta lisänneet nämä jokojoko tyypit :kieh: Pari siskoa on jo soitellu, että jokos olet haljennut :headwall: . Heillä nämä ajat jo takanapäin, mutta luulis muistavan, ettei oo kivaa tuo kysely. Ihan kun en muistais heille ilmoitella pikimmiten! Äiti olikin sitten niin ovela, että oli soittanu eilen illalla esikoisen puhelimeen ja kyselly mun vointia ;) Ei uskalla mulle tulla.... |O

Tiinuli: eipä niitä lääkäreitä juuri synnytyksessä näy, ei vaikka pyytäisikin. Saattavat käydä jonkun kipupiikin tyrkkäämässä, jos sattuu oleen aikaa. Mutta eipä normisynnytyksessä juuri lääkäriä tarvita. Kyllä se sitten ilmaantuu, jos hätä tulee.

Millähän konstilla seuraavaks aikaa tappais?

Maggie
 
Onnea mahottoman paljon hetikial,Brigantia,Toukomamma ja nättitähti vauvojen johdosta! :flower: :hug:

Tiällähän alkaa tapahtummaan =) .
Ilmeisesti pörrökin on jo vauvautunut ,kun ei kuulu eikä näy!

tiinuli:Miun edellisestä synnytyksestä on aikaa 10 vuotta.Mie olin 2 vrk:tta saikulla.Oisin kyllä ollu valamis lähtee kottiin jos suoraan synnytyssalista.Synnytys meni sen verran nopsasti ja tietysti tosi kivuliaasti ,mut tunsin oloni tosi hyväksi!Lastenlääkäti tutkii kuitenkin vauvan vasta 2 vrk:den ikäisenä joten oltiin Joosepin kanssa sitten ne pakolliset vuorokaudet saikulla.Ja riemuiten tultiin kotiin!
Meillä siis esikoinen on 10-vuotias poika.Mustasukkasuutta ei oo vielä ainakaan ilmenny.Kovasti auttaa vauvan hoidossa.Tietysti ukon kanssa yritetään touhuta esikon kanssa myös paljon juttuja ihan kahestaan jotta ei jäisi vaan poika huomiotta.Meillä tosiaan poju on ollu ainokaisena tään 10 vuotta ja saanu kaiken huomion joten varmasti pojasta tuntuu välillä oudolta ja hankalalta jakaa äipän ja isin huomio pienen käärön kanssa.
enemmän kyllä olin huolissani et miten meijän ajokoiruliini 2 vee suhtautuu uuteen tulokkaaseen mut hyvin on menny myös koiran kera.Ja sama homma,koiruliini vaatii myös omat huomiohetkensä(pyörälenkki jne.) ja on kummasti taas tyytyväinen. =)

Joosepilla on ollut vähän masuvaiva-kitinöitä.Illalla hieroin jalkapohjia pojulta.Makas ihan reporankana ja pierrä rupsutteli.Sittenpä uni maistui pojulle seuraavat 4 tuntia makeasti!
Neuvolassa käytiin tännään.Pojulle on tullu syntymäpainoon lisää 75grammaa,mikä on kuulemma hirmu hyvin.Napatyngän takia mennään tarkistukselle vielä ensviikon torstaina jos ei oo irronnu sitä ennen.On niin mahottoman iso niin ku oli se napanuorakin.

Tässäpä nää enimmät uutiset tälläkertaa.

Ievaliina ja Jooseppi 11 vrk
 
Onittelut vaan täältäkin brigantia, toukomamma ja hetikial. Täällä edelleen supistelee kivuttomasti, mutta muuta synnytykseen viittaavaa ei näköpiirissä.

mörötys: En mä kyllä kiitti ihan paria viikkoa enää jaksias odotellaa. Olis mukelon hyvä syntyä tän isännän loman aikana, ettei nyt ihan hukkaan mee koko loma.. :whistle: Eli sovitaanko, että viikon sisään synnytettäs, jooko :D

Nyt jatkamaan siivoomista :wave:

Nelly ja JJ, sekä lähestyvä eräpäivä
 
Neuvola terveisiä, enpä tosissaan uskonut, että sielläkin vielä kerkeän käydä... Mutta nautitaan nyt sitten "koko rahan edestä"... Ei mitään kummaa, kunhan kävin puntarissa ja sydänäänet ok. Seuraavaksi saakin sitten mennä suoraan äippäpolille yliaikakontrolliin ellei mitään ole tapahtunut... (Ens viikon la 41+5).
Mutta nyt on muutaman päivän supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti, ja jotenkin musta tuntuu, että huomenna voisi olla hyvä päivä... :LOL: Toivotaan ainakin, silloin kakkosellakin syntymäpäivä. Ne tosin juhlittiin jo tänään, kun kummeilla ja mummoilla huomenna muita menoja.
Enää ei ärsytä/v*t*ta yhtään, olen tyynen rauhallinen ( :eek: ) ja odotan vain, että kyllä tää tästä... Ihan hyvä, kun isäntä olisi jo menossa... En edes jokaista supistusta viitti raportoidakaan! :ashamed:
Nyt takas loikoilemaan!
Jaksamista ja Onnea vauvaantuneille!
Passepartout 40+4
 
Täytyy sanona, että on ihanaa kuulla, että muilla tuo v*tutuskäyrä on ihan yhtä korkealla ku täälläkin! :LOL: :heart:

Mulle soitettiin äippäpolilta, ja sain ajan sinne maanantaiaamulle. Kuulemma katotaan tilannetta, ja saattaa olla että "joudun" jäämään sinne, tai sitten laitetaan vielä kotiin. Meen sinne kyllä niin surkean näköisenä, ettei ne uskalla mua sieltä enää kotiin laittaa.. :kieh: Ja onhan niitä viikkoja silloin jo 41+4, joten ei ne ainakaan montaa päivää anna mun kotona enää olla...

Tämä yö olis hyvä synnytysyö. On oltu mattopesulla, kävelin tunnin verran, oon hieroskellu jalanpohjia, on saatu tuo äippäpoliaika ja kaiken lisäksi esikoinen ja mies jäi telttailemaan tuohon muutaman kilometrin päähän, eli jos lähtö tulee niin aika isolla vaivalla joutuu tuon lähtemisen suorittaa (soittaa miehelle, soittaa lapsenvahdille, mies pakkaa telttailuhommat ja herättää esikoisen, hakee lapsenvahdin ja tulee kotiin..). Joo, jos se on itekseen käynnistyäkseen, niin tänä yönä se varmasti tapahtuu.. :LOL:

Tiinuli kyseli siitä lääkärin mukana olosta. Mä näin lääkäreitä esikoisen synnytyksessä sen verran, että puoli tusinaa opiskelijaa kävin sörkkimässä ja koittamassa tuota alakerran tilannetta ja sitte epiduraalin laitossa oli tietty lääkäri. Mutta ei siis siinä lopussa enää..

Ai niin, Vio-La, näinkin sut tässä yks ilta lykkimässä vaunuja. Teki mieli ihan pysäyttää auto ja tulla kurkkaamaan, mutta oli kiire kotiin tai jotain, enkä sitte viittiny.. :whistle: Jonain toisena kertana teen sen.. :D

Huomaatteko, kylläpä mä oon tällä kertaa positiivisena täällä! (aamulla kyllä taas ottaa päähän, ku ei tänäkään yönä tuu lähtöä..Nooh..)

Mutta tsemppiä kaikille, kohta näistä palloista päästään me kaikki eroon..

Pinuski 41+1
 
Tervehdys kaikille! Olen vasta alkuraskaudessa, mutta käynyt mielenkiinnolla lukemassa teidän synnytysodotuksianne ja -kertomuksianne :) Mulle jäi kakkosen synnytyksestä synnytyspelko, mutta mieli kivasti rauhoittunut lukemalla teidän kertomuksianne...kaikesta selviää ja palkinto on mahtava :heart: Siispä kiitos teille mielenkiintoisista jutuista :)

Ja niille, jotka käynnistyksen haluavat eikä kotiinpassitusta äippäpolilta....vinkki: mä varoitin miestäni etukäteen, että älä sitten pelästy sitä showta minkä järjestän polilla ku yli oltiin menty reippaasti ja mä olin ihan kyllästynyt odotukseen. Päätin, että itken ihan huolella jotta lääkäri päästää mut käynnistykseen :LOL: Ja niin teinkin! Paruin lääkärille miten väsynyt ja kipeä olen enkä jaksa enää vaan pakko päästä käynnistykseen jne jne... Eihän se sit hennonnut laittaa mua kotiin vaan päästi tosiaan käynnistykseen :LOL: Eli kaikki peliin =)

Tsemiä :wave:
 
Perjantai-iltaa!

Olo on kertakaikkisen kamala, kunnon säännöllisiä supistuksia ei tuu mutta vauva on ihan villiintynyt... pyörii, möyryää ja tunkee päätä niin että tuntuu nivusissa ihan törkeen kipeeltä... paineen tunne myös välillä valtava ja tätä on jatkunut eilisestä asti. Kivuliaita supistuksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti.
Soitin jo synnärillekin kysyäkseni että voinko tulla näytille kun olo on välillä sellanen että kohta alkaa ponnistuttamaan (varmaan kuvittelua), mutta sanoivat että ei vielä....
Ihan pienestä en sinne nyt edes lähtis, saatikka soittais kun omaan aika korken kipukynnyksen... Vessassa on saanut ravata pitkin päivää isommalla hädällä ja se on todella uutta myös.

Kertokaapas on kellään ollut tällaisia oireita ennen h-hetkeä? Onkohan vauvalla kaikki hyvin kun ei oo hetkeäkään paikallaan.. Kaipa tässä uskaltaa vaan olla ja odotella..

tuskanen Vilma-Annika 38+4
:x
 

Yhteistyössä