:flower: Nyt tosiaan voi onnitella, dramaattisten hetkien jälkeen! :flower: :flower:
heippis...Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:Huomenta mammat :hug:
Neleka meille tosiaan povattiin pitkätukkaista tyttöä 4D:ssä. Typyllä on tukka koko päässä mutta ei pitkää ei saada letitellä tai muutakaan Onneks on tumma tukka niin näyttää "paljolta".
Mä eilen täällä pikaisesti pyörähtäessäni itseasiassa tajusin kans että meillä on samana päivänä syntyneet prisessat!! Onnea teillekin!
Bambiino mä kans vähän tähyilin laitoksella josko olis näkynyt, vaikkakin tajusin kyl ettei sun sielä enää pitäis olla. Oliko vauva keskolassa synnyttyään painonsa takia? kuinka "helposti" kotiuttivat? miten synnytys meni? (en huomannut että olisit kirjoittanut... olis kiva kuulla! )
Maidon herumiseen vinkiksi että vauva vaippasillaan sun ihoa vasten!! tää on ihan tutkittu juttu että vauvan imemisvietti herää ja kehittyy samalla kun äidin hormoonit aktivoituu ja maidon pitäis alkaa herumaan helpommin.
Mä tein tuota jo sairaalassa ihan huvikseen tällä kertaa.Ihana haistaa vauva ja tunten ihon kosketus :heart:
Kannattaa "hautoa" tuolla tavalla niin paljon kun arjen keskellä ikinä vaan on mahdollista ja tarjota rintaa vaikka puolentunnin välein jos niikseen on. Tsemppiä!!
Mulla tulee maitoa kivasti. Olen pakastanut jo pari pussia. Viime yönä ei tarvunut pumpata kuin 40ml, edellisenä tuli pumpattua 1,5dl Mietin jo tuota luovutustakin... tarttee vielä kysyä sairaalasta sitä.
Ainut ettei tämä tyttö osaa imeä rintaa oikein :|
Heti kotiinpäästyä rinnat oli jo verillä molemmat kunnes haettiin rintakumit. Näillä onnistuu tosi hyvin mutta pelottaa vaan että nää kumit jää tavaks lopullisesti.. joka päivä olen antanut vauvan imeä ilman kumejakin mutta hän jotenkin ei osaa ottaa rintaa oikein vaan nänni on välillä ikäänkuin kaksinkerroin suussa ja se sattuu kauheasti :|
pääasia että maitoa saa, kumeilla tai ilman.
Muuten tyttö nukkuu pitkiä pätkiä ja tankkaa rintaa iltapäivästä noin 1.5tuntia kerralla. muulloin syönti kerrat on paljon lyhyempiä. Pariin päivään ei ole tullut kakka, se nyt vähän vaivaa, muutoin ei tyttö edes itke! "Huomaamaton".
Ristiäiset meilläkin 24.8 Molemmat kummit tartti tiedon mahd. pian joten kalenterista vaan katsottiin päivä. Nyt tarvii ottaa srk:n yhteys ja varata se pappi. Nimikin kun on jo tiedossä...
Mies on etunimen päättänyt eikä asiasta enää neuvottele joten... olkoon niin
Minä tässä vähän oon pelännyt kohtutulehdusta. ollut kipuja kasvavassa määrin ja toissa päivänä olin ihan pirun kipeä, kipeämpi kuin heti synnytyksen jälkeenkään. Itse alapää ei ole kipeä ollenkaan mutta alavatsalla särkee ja jomottaa, vuotikin on runsaantunut.
Eilinen meni taa sitten kuitenkin ilman kipulääkettä ja oltiin lenkilläkin. Täytyy seurata tilannetta tosissaan... toisaalta ajattelin voisko kohdun kannattajat tai lantionpohjanlihakset tms ympäröivät kudokset vaikka olla revähtäneet?? ja tuota häpyluuta särkee kuten raskauden aikana Tosi kivaa
Vauva-arki kuulumisia näin tänne, älkää odottajat tykätkö kyttyrää, toivottavasti se edes vähän tsemppais. Yrittäkää pysyä täyspäisinä, kohta se pakostikin jo loppuu tuo odotus
:hug:
SmileX ja neitonen 6pvä