HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
:flower: :hug: :heart: Onnea eelunen, musikka ja korvapuusti!

Eipä syntynyt Reinonpäivänä.... :whistle: Ikkunanpesu sai kyllä semmoset sukkapuikot aikaan koko illaksi, että olin jo melkein varma lähdöstä. Ajattelin sitten "avautua" lisää kyykkimällä taas mansikkamaalla, mutta sieltä päästyäni loppuivat kivut :headwall: .
Aamulla heräsin kyllä taas alaselän särkyyn ja myös päätä särki, nyt taas parempi. Mies on iltaan asti työkeikalla ja kun lähti aamulla ovesta, tuli kolme kipeää supistusta 10 minsan välein ja sit loppuivat. Nyt jatkuu siivoushommelit, vielä olis kaks ikkunaa :whistle: Toiset puhuvat, että koti on siistimpi kuin koskaan... minäkin siivoan päivittäin, mutta kun on kesä ja neljä muksua ravaa edestakas ulkona ja sisällä, niin eipä näy missään :kieh:

Kiitos myös minun puolestani Vauva-pinosta, toivottavasti me loput kärvistelijätkin päästään sinne pian! Jaksuja ja suppaeita!

Maggie ja Eppuliina 38+6
 

Viimeinen neuvolakäynti takana:

SF pysynyt samana eli 37,
RR 114/81,
Painoa tullut taas +700g/vko,yhteensä n.22kg :eek:
Hemoglobiini upea 134(voi kuulemma johtua siitä etten juonnut kun desin vettä ennen neuvolaa.Arvot kuulemma paremmat,jos kroppa on kuiva.No,enpä tienny totakaan!),
Syke oli vaan 120,mutta rinssi olikin vielä yöunilla,
Valtava turvotus!!!
Eli kaikki oli siis mainiosti jälleen kerran. =)
Varasin just ensi viikon tiistaiksi kontrolliajan sairaalaan.
Käynnistys on sitten ens viikon torstaina tai viimeistään perjantaina,jos ei tuu ulos sitä ennen!
Eli se taidankin olla minä joka täällä viimeisenä hengailee!!! :kieh:

Mitä kontrollikäynnillä tehdään/tutkitaan??Muuta kun rämplätään alapäätä.
Monillahan se käynti just aiheuttaa kunnon supparit ja vuorokauden aikana pääsee jo tosi toimiin... :D Mun tapauksessa sekin taitaa olla vaan haave.Oireettomana täällä yhä päiviä kulutellaan!

Onnea taas kaikille uusille rinssien&rinsessojen vanhemmille!!! :flower: :flower: :flower:

T:bella&rinssi tasan 41 :heart:
 
Onnittelut Eelunen, Musikka ja Korvapuusti :flower: :flower:

Kaipailitta supistuksia kuten minäkin vielä odotusaikana.. Mulla oli laskettu aika viikko sitten torstaina ja koko päivänä ei tullu yhden ainutta supistusta (eikä kyllä muutenkaan ku tosi työllä ), yöllä yhdeltä alkoi supisteleen ja neljän jälkeen lähdettiin sairaalaan ku oltiin supistukset tuli jo alle 5 min välein ja kaks tuntia.. Oli siis aika nopsaa toimintaa näin ens synnyttäjäksi. En ollu ku 1,5cm auki ku mentiin sairaalaan mut 4 tunnissa aukes jo 5 senttiin. Oli kaikki vähän ihmeissään ku laitettiin vauva viestejä perjantaina kun kaikki kyseli torstaina (LA) et koska syntyy ja sanoin et varmasti mennään ja paljon yli ku ei tunnu missään!! No nyt poju kaipaa tissiä et pitää lähteä syötö puuhiin.

Jaksamisia KAIKILLE vielä pienokaista odottaville :hug:
 
Hui!! ompas dramaattisia ensihetkiä vietetty korvapuustin ja musikan perheissa :| Onneksi kaikki kuitenkin sekä vauvoilla, että äideillä nyt kunnossa. Onnea molemmille :heart: :flower:

Neuvola takanapäin...

Painoa +900g/vko :x ja ihan vaan syömällä :ashamed:
rr mitattiin kahteen kertaan, kun oli vähän koholla (tai arvo hyvä, mutta mulla kun on normisti alhainen verenpaine, niin oli mulle vähän koholla) eli eka tulos 129/85 ja toinen 123/80
pissassa proteiinit haalealla plussalla
sf 34 noussut viikossa sentin (tosin eri mittaaja), mutta pää on kuulema vauvalla tosi alhalla, eikä juurikaan enää heilu
sykkeet 140
rt

neukkatäti oli sitämieltä, että jos suppareita tulee vielä samaan tahtiin, kun la-su välisenä yönä (sillon suppaili kipeesti klo 21-04.30 parhaimmillaan 4min välein), niin ehdottomasti näytille jorviin, kun vauvakin on jo ihan lähtökuopissa. Niin ja vauvan syntymäpainoks veikkaili sf-mitan perusteella n.3,5kg..

Mulla kyllä aika omaa napaa nää tekstit näin loppuajasta, mutta päähän kun ei juurikaan muuta mahdu, kun lähestyvä synnytys, niin antanette anteeksi :ashamed:

Nelly ja JJ 39+5
 
EAK
Onnea Musikka ja Korvapuusti! Onpas teillä molemmilla tosiaan ollut pelottavat synnytykset! Hyvä, että kaikki on kummiskin hyvin loppuenlopuks!

Minua itseäni huolestuttaa nyt meiän vaavi. Kävin tänään Jorvissa kontrollissa ja sydänäänet oli kyllä hyvät, mutta vauva ei ollut kasvanut yhtään sitten 2 viikon takasen. Painaa edelleen 2800. :( Varasivat sen takia huomiselle sitten käynnistyksen meille. Onko jollain muulla käynyt niin nyt tässä raskaudessa tai aiemmin, että vauva ei ois enää kasvanut ultrien mukaan? Ja onko se silti voinut ihan hyvin sitten kun on syntynyt vai onko ollut jotain ongelmia? Kovasti mielelläni muiden kokemuksia kuulisisin...

39+5
 
Paljon onnea Eelunen, Musikka ja Korvapuusti!!!!
:flower: :flower: :flower:

Hui, onpas ollut rajuja ja dramaattisia synnytyksiä!! Onneks kaikki kuitenkin päättynyt hyvin ja onni, että on osaavaa henkilökuntaa ja lääkäreitä!!! Eikä tarvi synnyttää jossain kehitysmaassa...

Äityli: Miä luulen, että saat nyytin syliin ylihuomenna eli syntymäpäivänäsi!!! =) Eiks niin ollu et meil molemmil on synttärit 19. päivä? Mulla ainakin. Taas yks vuos lisää... Alkaa jo piisaa.. Kovasti siis onnea ylihuomisen johdosta sekä tsemppiä tulevaan koitokseen!!!

Rinkinki: kiitos uudesta pinosta, kirjaudun sinne jahka on hyvin aikaa. Nyt tyttö uinuu sylissä, joten hankala kirjottaa, joten poistun syömään jotain, taas... Kauhea nälkä ja jano koko ajan.. Ja se öinen hikoilu ku imettää!! Lakanat ja tyynyliina ain ihan märkinä..

Mut virtuaalisia suppareita niitä kaipaileville sekä voimahalaus kaikille!!!

Neleka ja peikkotyttö 9pv
















;) ;) ;) :hug: :heart:
 
Onnittelut taas kaikille vauvautuneille! :flower:

Täällä edelleen yhtenä kappaleena. Neuvolassa käväisin tänään ja kaikki oli ok. Paineet olivat
vähän koholla, mutta johtunee siitä että ne mitattiin heti kun pääsin istumaan. Sain mittarin kotiin, joten täytyy seurata tilannetta. Pissa oli kuitenkin puhdas ja paino ei ole noussut, joten raskausmyrkytystä ei ainakaan pitäisi olla. Sf-mitta jo 35 ja vauva ei ole laskeutunut.

EAK, yhdellä tutulla vauveli ei kasvanut enää viimeisen kuukauden aikana, mutta oli kuitenkin ihan terve tyttölapsi. Ei osattu selittää mistä sellainen johtui. Tsemppiä huomiseen koitokseen!

neitikevät 39+4
 
Neleka Mietin kans yks päivä et olithan se sinä jolla samana päivänä vanhentumispäivä :)
Vanhoja ollaan...:) Ollaankohan ihan yhtä vanhoja vai olenkohan kuitenkin sinua vanhempi...*miettii*
Voihan se olla että syntyy vaik samana päivänä. Muut syntyneet 41+2 ja 41+3 Lauantaina olis 41+1.. yks kylläkin käynnistetty 42. Saas nähdä....
 
Moikka kaikki kärvistelijät!

Heti alkuun onnittelut pienokaisista bubona, Maija, eelunen, musikka ja korvapuusti!

EAK Omakohtaisia kokemuksia ja tietoa asiasta ei ole, mutta toivotaan, että kaikki on hyvin. :hug:

( . ) neuvolassa kaikki suht ok, täytyy tarkkailla verenpaineita. Vauva on laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt.

Jemima 38+4

*muoks* ja ei mitään supistuksia täällä. On se kumma, kun silloin ennen rv 30 jouduin sairaslomallekin noiden supistusten takia ja nyt en ole aikoihin tuntenut mitään. No odotellaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
Huomenta mammat :hug:

Neleka meille tosiaan povattiin pitkätukkaista tyttöä 4D:ssä. Typyllä on tukka koko päässä mutta ei pitkää :D ei saada letitellä tai muutakaan :LOL: Onneks on tumma tukka niin näyttää "paljolta".
Mä eilen täällä pikaisesti pyörähtäessäni itseasiassa tajusin kans että meillä on samana päivänä syntyneet prisessat!! Onnea teillekin!

Bambiino mä kans vähän tähyilin laitoksella josko olis näkynyt, vaikkakin tajusin kyl ettei sun sielä enää pitäis olla. Oliko vauva keskolassa synnyttyään painonsa takia? kuinka "helposti" kotiuttivat? miten synnytys meni? (en huomannut että olisit kirjoittanut... olis kiva kuulla! )
Maidon herumiseen vinkiksi että vauva vaippasillaan sun ihoa vasten!! tää on ihan tutkittu juttu että vauvan imemisvietti herää ja kehittyy samalla kun äidin hormoonit aktivoituu ja maidon pitäis alkaa herumaan helpommin.
Mä tein tuota jo sairaalassa ihan huvikseen tällä kertaa.Ihana haistaa vauva ja tunten ihon kosketus :heart:
Kannattaa "hautoa" tuolla tavalla niin paljon kun arjen keskellä ikinä vaan on mahdollista ja tarjota rintaa vaikka puolentunnin välein jos niikseen on. Tsemppiä!!

Mulla tulee maitoa kivasti. Olen pakastanut jo pari pussia. Viime yönä ei tarvunut pumpata kuin 40ml, edellisenä tuli pumpattua 1,5dl :eek: Mietin jo tuota luovutustakin... tarttee vielä kysyä sairaalasta sitä.
Ainut ettei tämä tyttö osaa imeä rintaa oikein :|
Heti kotiinpäästyä rinnat oli jo verillä molemmat kunnes haettiin rintakumit. Näillä onnistuu tosi hyvin mutta pelottaa vaan että nää kumit jää tavaks lopullisesti.. joka päivä olen antanut vauvan imeä ilman kumejakin mutta hän jotenkin ei osaa ottaa rintaa oikein vaan nänni on välillä ikäänkuin kaksinkerroin suussa ja se sattuu kauheasti :|
pääasia että maitoa saa, kumeilla tai ilman.
Muuten tyttö nukkuu pitkiä pätkiä ja tankkaa rintaa iltapäivästä noin 1.5tuntia kerralla. muulloin syönti kerrat on paljon lyhyempiä. Pariin päivään ei ole tullut kakka, se nyt vähän vaivaa, muutoin ei tyttö edes itke! "Huomaamaton".

Ristiäiset meilläkin 24.8
Molemmat kummit tartti tiedon mahd. pian joten kalenterista vaan katsottiin päivä. Nyt tarvii ottaa srk:n yhteys ja varata se pappi. Nimikin kun on jo tiedossä...
Mies on etunimen päättänyt eikä asiasta enää neuvottele joten... olkoon niin :D

Minä tässä vähän oon pelännyt kohtutulehdusta. ollut kipuja kasvavassa määrin ja toissa päivänä olin ihan pirun kipeä, kipeämpi kuin heti synnytyksen jälkeenkään. Itse alapää ei ole kipeä ollenkaan mutta alavatsalla särkee ja jomottaa, vuotikin on runsaantunut.
Eilinen meni taa sitten kuitenkin ilman kipulääkettä ja oltiin lenkilläkin. Täytyy seurata tilannetta tosissaan... toisaalta ajattelin voisko kohdun kannattajat tai lantionpohjanlihakset tms ympäröivät kudokset vaikka olla revähtäneet?? ja tuota häpyluuta särkee kuten raskauden aikana :eek: Tosi kivaa :D

Vauva-arki kuulumisia näin tänne, älkää odottajat tykätkö kyttyrää, toivottavasti se edes vähän tsemppais. Yrittäkää pysyä täyspäisinä, kohta se pakostikin jo loppuu tuo odotus
:hug:

SmileX ja neitonen 6pvä
heippis...

kyl mä vissiin muistaakseni kirjotin synnytyskertomuksen tonne :whistle: :whistle: vai olenkohan unta nähny :LOL:
juuh neiti joutu keskolaan pienen painonsa takia ja oli siel pari päivää mä kävin häntä sitten siel hoitelemas ja antamas pullosta maitoo...
nyt on maitoa ruvennu tulee silleen kohtalaisesti mutta ei mitenkään kauheesti ja rintaa neiti syö kyllä ihan antaumuksella...
mulla tuli kipeeksi toi vasen rinta tosta nänninpäästä pistin siihen tuttipulosta sen tutin ja neiti imi sen kans eikä tehny kipeetä olenkaan =) =) vinkki muilekin et kannattaa kokeilla !! ;) ;)

kotiin päästiin kun ei muuta ollu kun se paino ja sitä piti saada sitten nousemaan....muuten kaikki oli ihan ok..

nyt poistun tulen myöhemmin kertoo lisää
 
RouvaSumppisuu
:flower: :flower: :flower: Onnea taas kerran kaikille nyyttinsä syliin saaneille!!! Olipas Musikalla ja Korvapuustilla ollut dramaattisia hetkiä, onneksi sekä äidit että vauvat voivat hyvin :hug: .

Sumppis ja B 11vrk
 
Tais unohtua... Onnittelut taas uusille äideille ja vauveleille !! :flower: :flower:

Täällähän tänään ollut rauhallista. Tarkoittaneekohan et mammat nyytin haku reissuilla ?
Odotellaan uusia ilmoituksia..kumpa itekki pääsis pian ilmoittamaan nyytistä.

teempä cam päkit telkun ääreen :)
 
täälläkin ollaan jakauduttu :heart:

poika syntyi 15.7 klo. 05.16 täsmällinen poika,tuli laskettuna.
mulla kokeiltiin ensin maanantaina käynnistää tipalla,mutta se ei sitten auttanut ja osastolle pääsin kipuineni ja kipupiikin avulla sain unta ja supistuksetkin loppui siihen. synnytys alkoi sitten itsestään kahdelta yöllä. supistukset oli aika kivuttomia,hyvin kestettävissä. spinaalipuudutuksen otin kun tuo ponnistusvaihe mua jänskätti. kaikki meni hyvin,ehkä hyvityksenä tuon käynnistys yrityksen kärsimyksille..
poika painoi 3620g ja oli 51cm pitkä. painoarvio oli maanantaina 3200g ja koko raskausajan oli sanottu että vauva on pieni. myös lapsivettä piti olla vähän,mutta sekin meni metsään.
ihanaa olla kotona =)
hieman meillä on masuvaivoja,yöllä valvotaan. toivottavasti olis ohimenevää.
onnea muillekin vaavin saaneille ja onnea lopuille loppurutistukseen :D
 
EAK
Moi!

Kiitos neitikevät jutustasi. Mukava kuulla positiivinen kokemus! Voi yrittää uskoa, että meilläkin on kaikki hyvin (onneksi ainakin vauva liikkuu aina paljon). Kiitos myös Jeminalle halista :)

Nyt on aika mennä nukkumaan ja huomenaamulla heti käynnistykseen. Tulee tosin varmaan hieman huonosti nukuttua kun jänskättää synnytyskin itsessään, mutta pitää yrittää jotta jaksais sitte synnyttää.

Tsemppiä kaikille omiin koitoksiin! Palaan seuraavan kerran kertomaan synnytysjuttuja!

39+5 :wave:
 
Ilmoitusluontoista asiaa:

Meille syntyi 12.7. klo. 3.49 POIKA. Mitat 4260g, 55cm ja päänympärys 38,5cm.
Alakautta synntytystä yrittettiin avautumisvaiheessa 9cm;n asti, mutta koska synntytys pitkittyi, lapsivesi muuttui vihreäksi ja oli puoliksi kasvotarjonta (eikä kokokaan ollut kovin pieni) päädyttiin kuitenkin sektioon. Sekstio tehtiin puudutuksella, joka ei myöskään sujunut aivan ongelmitta. Pahoinvointia ja allerginen reaktio jostain lääkeaineesta. Mutta synnytyksestä lisää sitten kun ehdin tulla kirjoittamaan kunnon stoorin. :hug:
Kotiin päästiin eilen puolilta päivin ja tässä parannellaan mahan sektiohaavaa jälleen, joka on kyllä paljo siistimpi kuin viimeksi. Särkylääkkeitä kuluu, mutta pääasia, että poika voi hyvin, syö ja nukkuu, viime yönä heräsi 2 kertaa syömään. Mutta nyt suihkuun ja vielä jotain murua rintojen alle, ettei iske kovin kova nälkä ýöllä.
Onnea kaikille muillekin, jotka ovat nyyttinsä saaneet!!!

Terv. Toukomamma ja Poju, pian 6vrk :heart: :heart: :heart:
 
Onnittelut kaikille jotka on saaneet oman pienen tuhisijan jo kainaloon :heart:

Täällä vietetään unetonta yötä. Oma vika kun menin nukkumaan kuudesta kahdeksaan ja illalla kävin nukkuu kymmenen jälkeen ja äsken sitten heräsin ja oon ihan pirteä. Meneehän tämä yö näinkin...... :attn:

Tänään, tai siis eilen oli neuvola. Nyt on tosiaan jo perjantai. Siellä ei ollut mitään ihmeellistä. Kaikki ennallaan. Yllättäen oli taas joku sijainen, ei yhtään kiva :( Se alkoi kitisemään jotain runsaasta lapsivedestä vaikka tiedän itse että sitä on ihan normaali määrä, mun kohtu on vaan kamalan supistusherkkä. Supistelee heti kun kiipeen tutkimuspöydälle ja joku alkaa räpelöimään mahaa. Sama efekti tulee kun menen selälleni esim. sänkyyn. Ja niin on ollut koko raskauden ajan. Hoh....no se kirjas papereihin että lapsivettä normaalisti mutta kuulemma ens viikolla sitten pitäis harkita kontrolliin lähettämistä.

Mä oon ollut jotenkin tosi kiukkuinen tänään. Se kai kuuluu tähän loppuraskauteen. Tuntuu vaan että on paha mieli ihan syyttä, mikään kun ei ole vialla. Mies on ihmeissään että mikä mua vaivaa kun en ole puhunut koko päivänä mitään. :headwall: ärsyttää itseäänkin olla tällaisessa mielentilassa.

Tämä palsta on kummasti hiljentynyt näin loppua kohti. Taitaa kaikki muut olla synnyttämässä/synnyttäneet ja mä täällä yksinäni hengailen :ashamed:

Mörötys ja Pörriäinen joka asuu siis kylpylässä 39+3
 
minulla oli tänään neuvola kysyttyäni kertoi, että n.3,5kg vaavi tulisi maailmaan. Su olisi l.a. ja arveli, että voisi jopa osua oikeaan, kun on kuulemma jo ihan laskeutunut ja sf on lyhentynyt hieman, alunperinkään ei ollut isoimmillaan kuin 33,5cm.. Nukuin viimeyön heräilemattä, 7 tuntia, mutta mutta.. päikkärit venähtivät sitten iltaan asti, eli uneton yö :ashamed: Täällä lueskelen ketjua ja kyselen tyhmiä yms.
 
Täällä myös uneton yö :kieh: Eikä johdu mistään synnytykseen liittyvästä, vaan en jostain syystä saa unta. Raivostuttavaa, kun illalla kuitenkin väsytti ja oikein odotin nukkumaan lähtöä. Tulin sit lueskelemaan palstaa ja onnittelemaan uusia synnyttäneitä!

Jaksamisia muillekin yökukkujille!

bryson
 

Yhteistyössä