HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
heipsistä!

neuvolassa käväsin minäkin
rr: 125/76
pissa puhdas
painoa +300g/vko
kohdunpohjan korkeus: 33

supistelee täälläkin, mutta tuntuu että kivuttomampaan suuntaan ollaan vaan menossa. ei nyt ihan kivuttomia, mutta pahempia ollut jo useempi kuukausi sitten. mutta vähintään puolen tunnin välein niitä tulee koko päivän ja iltaisin vähän tiuhempaan. ja tuota menkkajomotusta mulla on myös, sitäkin ollut jo pidempään ja kai se tai kaikki yhteensä on sitten saanut aikaiseksi sen, että on jo 2 sormelle auki ja kohdunkaula lyhentynyt. edelleen siis täälläkin odotellaan, että pääsis jo tositoimiin tai että sekin olisi ohi ja vauva sylissä!

tuosta vauvojen koosta on ollut myös juttua. esikoinen siis oli suht iso tyttö 4100g ja 53cm, nyt pitäisi olla tulossa vähän pienempi (poika?). vähän sinne suuntaan veikkaili lääkäri viikko sitten kun oli se synnytystapa-arvio. ei kyllä uskaltanut 100% sanoa. 2800g oli painoarvio sillon viikko aikaa ja esikoisesta oli samoilla viikoilla 3000g-3200g. hän kyllä syntyi vasta rv 41+5, että ehti kasvaa aikamoiseksi. toivottavasti nyt ei tarvis niin pitkälle kärvistellä.

sairaalassa olin esikoisesta yhteensä muistaakseni 9 päivää, ensin aloitettiin käynnistys ja siitä seuraavana päivänä tyttö syntyi, sitten ku olis voinut päästä kotiin, niin alettiin seurailemaan tytön keltasuutta. sitten kun se oli ok, niin mulle pamahti kohtutulehdus, oli jäänyt jotain kalvon"krämmäleitä" sisälle ilmeisesti.

en nyt taas muista mitä muuta piti kommentoida, joten annan vuoron muille.

t-06 37+5
 
heippa kaikki!

odottavan aika on siis pitkä! tsemii kaikille! :heart: ittellään mulla on kamala pesänrakennusvietti, kun ikea tuli turkuun nii nyt sit vast kotii laitetaankin! huh huh! kaikki pitää saada valmiiks ennen ku lähtö tulee. poikaystäväl menee hermot ku se joutuu kokoajan nostaa jotain tai poraamaan tai jotain muuta :D

supisteluja ei ole tullu, mut sukkapuikkokivut on yllättänyt, kaupungil ku olin, meinasin jäädä sinne ku en päässy enää eteenpäin, niin kovin vihloi... etana vauhtia sit vaan autolle ja hyvä ettei ollu parkkisakkoja tullu ku niin kesti...

neuvolassa oltii eilen ja kuukuainen oli jo niin alhaalla, ettei ntäti saanut päästä enää kunnolla otetta vaan hartiat tuli vastaan =) kivaa!
sykkeet oli 140-150 ja kohdunkorkeus 38 ja kaikki oli hyvin muutenkin. =)

Ainiin! Nelisen viikkoa ilman tupakkaa! =) ylikin jo! olo on loistava kun tietää ettei tartte stressaa sen asian suhteen enää.toivottavasti ikinä =)

täs sitä sit vaan mennään ja odotellaan et vaaveja syntyy!
halauksia kaikille! <3

eelu ja kuuku 38 ja tasan

 
Kävin äsken täällä Jämsän "äippäpolilla". Vauva asustelee oikein päin, kiinnittynyt ja matalalla! :D Jes! Kohdunkaulaa oli eilen 3 senttiä jäljellä ja kohdunsuu pari senttiä auki, joten voi syntyäkin pian, tai sitten ei!Pääasia, ettei tartte pelätä perätilasynnytystä! Tän aamunkin oli tosi kipeet paikat, nyt vähän taas rauhottunu.

maggie: asutko sä Jämsässä?? Mun vanhemmat on molemmat sieltä kotosin (tai no isä on Jämsänkoskelta) ja kaikki tädit ja sedät sekä suurin osa serkuista asustelee jämsä-jämsänkoski akselilla myös =) Tiedätkö muuten hoidetaanko sielä Jokilaakson sairaalassa enää ollenkaan synnytyksiä, vai onko ne vaan nyt kesän ajaks siirretty jyskälään? Toivottavasti pääset nyt sinne ultraan ja saat jonkin näköstä selvyyttä edes siihen mitenpäin se pikkanen sielä masussa oikein on :hug:

Juu Jämsässä asun. Meillä ei oo täällä kohta kymmeneen vuoteen ollu synnäriä, eli mun kaks ekaa on syntyny Jämsässä ja loput Jyväskylässä. Harmi, mutta ei sitä Jyväskylää nyt pelätä tartte! Riippuu kyllä paljon ketä on vuorossa, millasta kohtelua saa. Pääsääntösesti voin todeta, että synnytyspuolella henkilökunta on ok, mutta sitten osastolla ei aikaa riitä, muuta kuin ensisynnyttäjille.

Mutta mutta...nyt oon taas virtaa täynnä, kun en oo kahteen päivään uskaltanu tehdä mitään. Josko lähtis kasvimaata kitkemään, olis hyvä avautumisasento....
;)

Terkuin Maggie ja Eppuliina
 
Onnittelut pienokaisen saaneille :flower:

Täällä ei mitään tietoa synnytyksestä (rv 38), tänään oli neuvola ja kaikki oli ok. Vauva on hiljentänyt tahtia masussa ja huolestuneena kerroin siitä terkalle. Käski seurailla tilannetta ja soittaa ja mennä käymään jos siltä tuntuu. Ens viikolla ois myöhänen äippä/synnytysvalmennus. Olen paluumuuttaja ja edellis paikkakunnalla ei järjestetty valmennusta ja täälläkin se on kuulema syksyllä ja keväällä elikkäs ne meni multa ohi mut onneksi joku muukin oli samanlaisessa tilanteessa ja ne halus järjestää meille oman valmennuksen =)

Mulla ei oo edes supistellu taas pitkään aikaan, saas nähä koska alkaa vai alkaako vasta ku synnytys käynnistyy kunnolla. Meillä on matkaa sairaalaan 200m et luultavasti yritetään jättää lähtö aika viime tippaan saas nähä onnistuuko :LOL: Kaikki ois vauvaa varten valmiina ja oma laukkukin melkein pakattuna. Täytyy alkaa siivoileen jospa siitä vaikka ois jotakin hyötyä ja pienokainen vaikka haluais tulla jo pois yksiöstä. Huomenna on kaverin polttarit ja pitäs vielä miettiä ohjelmaakin, noh ehkäpä se onnistuu siivoillessa =)

Kuulostaa et aika moni lähteny tai on lähtökuopissa synnyttämään elikkäs jaksamisia kaikille :hug:

Maija tasan 38
 
Täällähän on paljon tapahtunut sitten viime lukukerran jälkeen, sivukaupalla tullut uutta tekstiä ja niin ihanaa luettavaa :heart: Todellakin isot onnittelut kaikille vauvan saaneille ja pidän peukkuja lähellä synnytykseen lähtijöille! :hug:

Itse kävin neuvolassa myös tänään:
Faktatietoja

RR: 124/79
Paino: 612g/vko (13.6kg yht) kyllä nyt paino karttuu :LOL:
Hb: 124 VIHDOINKIN!!!! Kauan sitä pitikin odotella
Turvotus: +
RT
Rusinan syke: 140
Liikkeet: ++
Sf: 31 cm (laskeunut ompi :) )

Kyllähän tuo terkkari puhui, että voipi olla Rusinan tulo lähelläkin. Kuitenkaan sisimmässä en tunne sitä. Vahva tunne on, että menee varmasti sinne LA asti. Vaikea sanoa, voi tapahtua mitä vain :)

Täällä satanut hurjasti ja harmaa ilma edelleen. Kesä ei ole ollut ainakaan kauhean lämmin näin kesäkuussa, mutta ehkä hyväkin. Ei ole tarvinnut tuskailla kuuman ilman takia.

Pidän lauantaina Vauvasuihkut Rusinan kunniaksi: Siskot ylipuhuivat minut viime viikonloppuna ja tarkoitus olisi leipoa pari kakkua vieraille (mansikkakakkua sekä suklaakakkua :p ) ja tietenkin kahvit päälle. Kiva nähdä ystäviä isossa porukassa ja pitää muutenkin hauska ilta.

Kirjoittelen viikonloppuna enemmin minkänlaiset kutsut olivat.

Haleja kaikille!
Brigantia & Rusina (rv 37+2)
 
huh...nyt täällä saatu luettua kaikkien kuulumiset parilta päivältä, ja niitähän oli kertynyt monta sivua. :D

PIPARMINTULLE iso :hug: ja tsempit !
Joko meän IEVUSKA on lähteny?
SYNNYTYSLAULUSTA SEN VERRAN: että silloinko meillä synty esikko oli pari päivää sitten suomi voittanu euroviisut, ja lordi veti justiinsa helsingissä ekan keikkansa. Me kun saatiin vauva maailmaan niin mies laitto telkun päälle synnytyssalissa ja siellä se lordi esiintyi juuri. Eli meidän esikon syntymän muistaa aina kun jossain soi HARD ROCK HALLELUJAH :D :D

NIIN JOO..nyt ku tuolla synnärillä käytiin niin huomasin kaipaavani erinäisiä asioita synnärikassiini, esim. karkkia niin tuolle miehelle ku itellekki, tuntu että ku supisteli niin verensokeriki oli nollassa, niin ja juomista. Sekä sitten lämpimät sukat. Ne sairaala vaatteet on ihan sairaan vilposat ja meillä ainaki se synnyttäjien tarkkailuhuone oli ihan sairaan kylmä hrrrrrr....

BAMBIINOLLE : tsempit ja :hug: ...mahdolliseen käynnistymiseen. Minusta tuntuu kanssa ainakin siltä että mitä pehmeemmät paikat sen nopeampaa se vaavi sitten sieltä tulee. Mulla tuo esikko käynnistettiin kun mulla oli kohdunkaula kadonnu ja paikat auki 2-3sormelle, annettiin murunen ettei vain synnytys lopu kesken.

Mitenkäs MAGGIEN tilanne ?
Kummankohan vaavin se MINTTU on saanut?
voi kuinka ihanat vauvelit tuolla SATUKALLA oli, tosi suloset prinsessat :)
TANNULI: ne sinun supparit on niitä ennakoivia supistuksia ja niitä jotka pikku hiljaa pehmentävät paikkoja. Niitä tulee välillä aika paljonkin ennen kuin synnyttämään lähetään. Synnytyssupistukset eroavat siinä että synnytyssupistus sattuu, ja mitä enemmän sattuu sitä napakammin se aukoo paikkoja.
Kun ekan synnytyssupistuksen tuntee niin tietää että jahas, ne kivuttomat ei sitten olleetkaan mitään niihin oikeisiin verrattuna :LOL: :LOL: tsemppejä sulle! Tiiätkö uskon että vaikka lapsia olisi jo monta monta synnytettynä niin siltikkin sitä miettii että onkohan nämä supistukset sitten mitä suppareita :D niin ainaki täällä. nyt on helpompi ku on jo niitä synnytyssuppareitaki tullu niin tietää sitten ku niitä alkaa oikeesti tulemaan niin olla varuillaan. Oon huomannu että ne kivuttomat on jo niin arkipäivää ettei niitä enää loppupeleissä ees mitenkään enää huomioi :)

mitäs muuta minun piti sanoa.... niin joo tuosta synnärille lähdön ajan kohdasta. meilläkun sairaalaan on se 75km, niin täytyy olla vähän varpaillaan nuiden suppareiden kanssa, sillä on ihan karmeata jos ne kerkeää kotona äityä niin kippeiksi ettei pysty istumaan , ku matkaa on kuitenki nuin paljon. Mutta nyt ku niitä suppareita tulee seukki kerran niin odotan odotuksen jälkeenkin..vaikka ne tädit siellä sano että kun ne supparit palaavat nuin kipeinä niin sitten käynnistetään heti jos paikat ei oo auenneet sen kummemmin. Mie olin siis aika kippee, kotona oksensin kahdesti pelkästä kivusta :x :x
mutta nyt lepäämään esikon kanssa.
kuullaan taas :)
pipsa taas:)
 
Meille on syntynyt (eilen) 25.6 Ihanan suloinen prinsessa :heart: Raskausvkolla 39+1.
Pituutta neidillä oli 50cm ja painoa 3900g. Synnytys kesti 1h 57min.

Olemme jo kotiutuneet tänään puolen päivän jälkeen...eli voitte vaan arvata, että hyvin voidaan kummatkin. Synnytys oli tosiaan nopea, mutta sitä osasin odottaakkin, kun edellinenkin kesti vain 2h. Nyt on todella huojentavaa, kun tämä suoritus urakka nyt ohitse meillä B) ja loppui jännäämiset tähän.

Kovasti vaan tsemppiä ja jaksuja kaikille ei vauvaantuneille!! Kyllä se odotus teilläkin ihanalla nyytillä palkitaan :hug: :hug:

Kunhan ollaan kunnolla kotiuduttu ja päästy arjen rutiineihin kiinni, niin kirjoittelen synnytyskertomukseni suljettuun, siitä miten kaikki sai alkunsa ;)

Piparminttu ja vauveli 1 vrk :heart:
 
Suuren suuret onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille :flower: :flower:

Täälläkin vielä yhtenä kappaleena,vaikka tossa maanantaina kävinkin jo synnärillä yrittämässä :LOL: kippeitä suppareita tuli säännöllisesti 4tunnin ajan ja lähettiin sairaalaan...no siellä alion sitten oksentaan ja supparitkin johtu vaan mahataudista...oli vaan raju sellanen kun koko yönkin oksensin ja supisteli myöskin,muttei se aiheuttanu mitn kohdunsuulla....oli kyllä niiin voimat pois aamulla ettei ois synnyttää jaksanutkaan,että ihan hyvä ettei viel syntyny....

Neuvolassa tänään käyty ja kaikki ok..sf 37 ja paineet hyvät,painoki pudonnu 2kg,johtuen tosta taudista...
neukkatäti sanoi sellasta että vauvan sykkeet kuullostaa siltä että syntyy ihan tosi pian kun oli vaan 114-120,onko muille sanottu tällasta???en oo itse ennen kuullutkaan että madaltus sykkeet just ennen synnytystä....
kyllä tässä ois niin valmis jo synnyttään,tai saamaan vauvin kotiin

=) alkaa olla niin huono olo itellä jo...ruokahalu kadonnu jonnekin ja kokoajan vaan oottaa että joko se nyt....ja alamaha on ihan "tulessa" kokoaja,sellasta mekkakipua :$
ja ukko oottaa varpajaisia malttamattomana kun tänään eka kesälomapvä
:LOL: no mut eipä se auta ku ootella....

Hyvää päivän jatkoa kaikille mammoille ja jaksamisia viimesiin päiviin ja viikkoihin,kohta se odotus palkitaan :heart:

katariina ja miniukko 39+2
 
Piparmintulle ja perheelle onnentoivotus prinsessan johdosta :flower:

Täällä olo on aikas kummallinen, suppareita on tullut aaltoilevasti koko päivän ja välillä jo ottavat selkäänkin. Toivoisin niin et lähtö olis jo lähellä. Tuo selkä ku on muutenkin ollut viimeviikot kipeenä, niin ei oikein jaksais kolmee viikkoo enää tän selän kanssa. :(

Ei olla vieläkään laitettu pinnistä vaaville ja kaikki on edelleen vähän vaiheessa, mutta kaippa ne ehtii sitten kun vaavikin on jo kotona ;) Silloin ainakin jaksan jo toisenlailla.

Tuli mieleeni, et vaikka jo kaksi lasta olen synnyttänyt, niin kyllä sitä miettii, et koska sitä pitää oikein taas lähteä :/ Välillä jo nyt on sellainen fiilis, et voisin mennä ottaan jotain kipupiikkiä :kieh: Mulla on siis niin huono kipukynnys, et olen kyl heti polvillani ja anelemassa epiduraalia, kun tulee oikeet kivut. No tosin nekin saattaa muuttua, näin neukkatäti mulle informoi.

Mitäs vielä. En kummallakaan kerralla ole huomannut olisko ollut synnärisalissa radioo tai telkkaria. oon ollut aina jotenkin niin kipee ja paniikissa, et ei ole ollut päällimmäisenä mielessä.

Ajatukset on nyt ihan hukassa...

Jisse ja Juulis rv37
 
Onnea kaikille vauveleille ja mammoille!

Minä toistaseks vielä odottelen omaani :heart: Mutta eipä tässä vielä hätäillä, huomenna tulee 39 viikkoa täyteen, joten annan pienelle vielä paljon aikaa! Toisaalta alkaa olee semmonen tunne että se tulee ihan lähipäivinä:

- Harjoitussuppareita ollu aika paljon ja säännöllisesti
- Liitokset natissu ja välillä vihlonukin
- Hirveä sokerin/hiilihydraattien tarve eilen ja tänään, kroppa ennakoi "urheilusuoritusta"?
-LIMATULPPA LÄHTI TÄNÄÄN joka meidän perheen naisilla perinteisesti ennakoinut synnytystä viimeistään parin päivän sisällä
- Kohdunkaula lyhentyny ja pehmeä jo 3 viikkoa sitten, lääkärin arvauskin oli, että kohta tulee
- On vaa semmonen olo =) Tunnen oman kroppani aika hyvin, ja huomaan kaikkia muutoksia. Ekakertalaisena en vaa tiedä kuinka paljon muutoksia vielä jäljellä...

En kyllä jaksais odottaa et sais nyytin syliin, tätä on jo vuosia odottanu innolla!

Elikkä saas nähdä pääsenkö Pride-kulkueeseen lauantaina vai oonko Naistenklinikalla... Ehkä alan kesken kulkuetta puskemaan vauvaa ulos! :LOL:
 
Onnittleut Piparmintulle ja prinsesalle! :flower:

Täällä ollaan pitkästä aikaa into piukeena, kun pääsin ulos kuopsuttelemaan sitä kasvimaata! Välillä kyllä vihloo, mutta nyt jopa nautin siitä :p

Maggie taas
 
Näinköhän tässä vain kävi, et oli jo aikas lupaavia suppareita selkäänkin ottivat, mutta suihkussa kävin ja "isomalla hädällä" niin johan katos kun tuhka tuuleen :ashamed: Mä kun jo vähän elättelin toiveita, et neidiksi veikattu masuasukki olisi ulospäin halunnut tulla :p
No ei auta valitus viikkoja on vielä haalittava kasaan!

Jisse
 
nyt on sitte haettu vauhtia ulkosaunastakin suppareille kunnon löylyillä muttei taida auttaa kun tuli vaan ihanan rento olo ja vois mennä samantien nukkumaan :kieh: millasia hemoglob arvoja teillä muilla on ollut nyt loppuajasta??pitääköhän olla kuinka huolissaan ku mulla siinä 105-110 ei nouse vaikka syön tuplasatsia rautaa....

katariina-
 
Täällä yksi yökukkuja, jolla on vaivoja eikä pysty nukkumaan. Ihan karseet poltot selässä sekä sitten menkkamainen jomotus alavatsalla, jotenkin taitavat vielä tuntua näin yöllä karmeammilta kuin mitä ovatkaan. Tänään aamulla lähdetään vielä hiukka käymään ostoksilla, täytyy ostaa esikon serkkutytsylle 4v. synttärilahja ja sitten tietenki nuita rehunteko välineitä kun sekin olisi miehellä edessä. Mie kuulkaa arvaan sen että kun mies tästä traktorilla starttaa johonkin päin peltoja niin tulee lähtö :D no sille ei voi sitten mitään, jättäkööt traktorit pellolle, mie käyn sen vaikka autola hakemassa. Lääkäri muuten arvioi että tää vaavi tulee siinä 6h synnytyksellä ku ed. tuli 12 h ja jotain, hauska sitten nähdä toteutuuko tää veikkaus.

Niin joo katariina- mulla on hemoglobiini arvot nyt 113 ja neukkatäti sanoi että ihan hyvät näin loppuraskaudesta. Mie juon sitä rautajuomaa.. ed.kerralla kun mitattiin niin oli 101..joillakin tuo veri vain pysyttelee laimeana loppuraskauden vaikka söisi mitä.. minun neuvoni sulle on että syö kuitenki sitä rautaa se kaksin kertanen annos vaikkei se veren rautaarvo tuosta enää nousisikaan, sillä ainaki mulla esikon syntymän jälkeen tipahti veri 80, vaikken mitenkään vuotanutkaan enempää kuin muutkaan normisynnytyksessä, aina sieltä sitä verta vuotaa jonku verran joten se saattaa tipahtaa tosi alhaaksikin. Mieki aattelin juoda tuota rautajuomaa ihan loppuun saakka ja ostaa vielä ainaki kuukauden satsin, että saan juoda sitä vielä synnytyksen jälkeenki, ettei vain puhkea anemia.

millasia vastaanottoja muut ovat saaneet neuvolassa kun olette kertoneet juovanne tuota rautamehua??? mulle neukkatäti sanoi heti että siitä on tehty sellanen ja sellanen tutkimus, että se on huonoiten imeytyvä ja huonoiten...... blää blää blää =) kun kerroin että sillä mie veren arvoja nostattelen. Sanoi myös että ne tabletit ois kyllä hyviä syödä, mutta kun kuuli että oksennan niiden rautatablettien kanssa joka kerta, niin sitten sano että juo vaan sitä mehua, samakait se silti on että millä sitä rauta-arvoa yrittää nostaa :/

mutta nyt meen yrittään ottaa lisää unta kaaliin.. jos olo ei tästä parane täytyy ottaa synnärikassi autoon varmuuden vuoksi kaupunkireissulle :)

pipsa tasan 39
 
Huomenia!

Ensin pelkkää omaa napaa. Nyt varmistettiin ultralla, että vauva on kääntynyt raivotarjontaan B) Helpotus oli iso, sillä tosiaan tuo kääntyminen tapahtui vasta ihan muutama päivä sitten ja jännäiltiin jo, että kääntyykö vauva ollenkaan. Muutenkin ultralla katsottuna kaikki oli ok, vaikka vain ihan pikaisesti maha-asukkia vain katsottiinkin.

Monilla teillä supistelee jo kivasti. Mulla tulee silloin tällöin yksittäisiä harjoitussupistuksia, joilla ei ole ollut lääkärin mukaan vielä mitään vaikutusta. Tuosta sairaalaan lähdöstäkään mulla ei hirveästi hajua ole, mutta veikkaisin, että vasta melko myöhäisessä vaiheessa pitäisi yrittää lähteä. Asutaan nimittäin ihan sairaalan lähellä ja jos esim. ruuhkaa on, niin ei tarvitse paljon arvailla, kuka pistetään takaisin kotiin, jos liian aikaisin yrittää näytille. Tosin mulle se kyllä sopii ihan hyvin, kun ainakin periaatteessa kipukynnyskin on kohtuullisen korkea. Tosin eipä noista synnytyskivuista kokemusta ole, joten voi olla että sit kun on tosi kyseessä mielikin muuttuu... Tilanteen mukaan mennään.

Joku mainitsi, että pesänrakennusvietti on melkoinen. Niin täälläkin! Tosin mä en sitä pesää oikein pääse rakentamaan, kun on muutto pian edessä ja kaikki tavarat hujan hajan. Saa tosiaan nähdä, muutetaanko vielä vauva mahassa vai käärön kanssa. Tietty tänne vanhaankin asuntoon ollaan vauvalle laitettu kaikki kuntoon, mutta mitään sisustusideoita en ole tänne jaksanut toteuttaa.

Nyt pätkii muisti ja en enää muista, mitä kaikkea piti kommentoida. Onnittelut joka tapauksessa uusille vauvautunille!!! Ja mukavaa viikonloppua kaikille! Saa nähdä, tuleeko maanantaihin mennessä lisää vauvauutisia.

bryson ja papu 36+4 (viikot sen kun vähenee täälläkin, vaikka la vasta lähempänä loppukuuta)
 
Huomenia!!

Täällä jälleen yksi huonosti nukuttu yö takana. Muutaman tunnin sain nukuttua, kun tuli huono olo ja taas oli ravattava vessassa :x Ne supparitkin tosiaan otti ja loppu ihan tykkänään. Muutamia hassuja on tullut tänään jo, mutta eipä nuo kipiää tee :(

Ajattelin jos vaikka sitten yrittäis lähtee soppaileen, et olisko siitä hyötyä ;)
Tarttis sitä rintapumppua mennä katseleen, minä kun haluaisin sen sähkökäyttöisen avent-merkkisen, kun meillä on oikeastaan vaan niitä tuttipullojakin. (Jo esikoiselta tulleita), kun ne käy siihen pumppuun. Tosin kuulin, et se käsikäyttöinenkin olisi tosi hyvä, avent-merkkinen.

Kuinkas paljon teillä muilla tulee maitoa rinnoista? Kun eilenkin illalla oli ihan koko paita märkä ja sänky, et olis todellakin pitänyt olla liivit ja suojat päällä. B) Mutta taas jos nukun tissiliivit päällä, niin silloin ei valu myöskään yhtä paljon, et kun on ilman liivejä, niin kyllä tulo ja paljon :/ Toki toivon et se olis hyvä merkki, et maitoa tulis sitten vaavin syntymän jälkeen ja jostain olen kuullut et se vois ennakoida lähestyvää synnytystä, mutta kun nuo rinnat on tosiaan jo viikkoja vuotaneet, niin en kyllä oikein synnytyksen lähenemisen usko. :whistle:

Täällä olis ihanan aurinkoinen päivä ainakin tällä hetkellä, olis kiva jos jaksais autoa vähän pestä, mutta en taida jaksaa. :$ Tuntuu et on tota univelkaa sen verran, jotta peitonalle vois kömpiä.

Eipä ole montaa päivää, niin alkakin sitten virallisesti tuo meidän kuu :D

Tuo onkin hyvä idea Pipsa ottaa synnärikassi mukaan autoon. Jos vaikka matkalla saat koukata synnärin kautta. ;)

Vaaviuutisia odotellen lisää :heart:

Jisse ja Juulis rv 37+3
 
heippis !

ekaksi onnea vauvautunneille !!


kävin neuvolas paineita mitauttaa ja kohollaan ne olivat 148/93
eli albetolia nyt 3 * 100mg päiväs...

maanantaina sitten äitipolille kuulemma mennään nyt käynistys periaateella sitten sinne en tiedä...pömpiksen paino on nyt 2700g neuvolatäti kerto mulle kun kysyin et mitäs se lääkäri on kirjotannu kun ei mulle puhunnu mitään :whistle: :whistle:
mua on ruvennu nyt supistelee silleen selkäpuolelta et sattuu välillä takapuoleenkin ettei pysty istuu no avuksi ne vaan on :saint: :saint:

mutta nyt siivoilee jos vaikka sais aikaseksi enempi supistuksia :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 38+3
 

Yhteistyössä