Huomenta täältäkin!
Nyt ollaan sitten 2 yötä nukuttu ERITTÄIN vähän...asentoa ei saa, ku sukkapuikkokipuja vietävästi, melkeen tippa linssissä oltu kun niin kipeetä tekee. Supistuksia lisäksi. Eilen olinki NIIN pahalla tuulella, että mua olis voinnu verrata pahempaakin hirviöön. Isäntä nyt tehny tosi pitkiä päiviä tullu vasta illan suussa kotiin, että sais kaikki hommat tehtyä, jos lähtö tulis. Lisäksi joutunu kotonakin tekemään koneella töitä. Ja arvaattekin kuinka seki nyt sieppaa mun mieltä ja kiristää vannetta pääkopassa.
Isommat lapset ei tee muuta ku tappelee...ilmatkin kun on niin hyvät ulkoiluun...kaatamalla sataa aina välillä ja sitten kökkivät vaan täällä sisällä. Eilen illalla sitten sainkin sellasen primitiivikohtauksen näiden isojen lasten ( 10v ja 7v) kanssa että oksat pois. Kyllä siinä tukkapölly soi tuon 7v kanssa, kun mikään ei mene perille. Satatuhatta kertaa saa asioista, kuten yöpaidanlaitosta esimerkiksi ja siltikään ei mene perille. Kiusas siinä pikkusiskoaankin samalla (4v) ja sillo multa palo lopullisesti käämit :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Oli mulla kyllä NIIN huono omatunto sen jälkeen, ettette arvaa....jo mielessäni haukuin itseni maanrakoon huonona äitinä ja itkuhan siinä pääsi :'(
Jotenkin tää loppuaika on alkanu ottaa kyllä niin koville....alku menikin niin mallikkaasti ja olin hyvällä tuulella ja jaksoin vaikka ja mitä, mut nyt on kyllä toinen ääni kellossa.
Aamulla ku olisin saannu nukkua lapsilta ja sen hetken poissaolevilta kivuilta vähän pidempään, niin eikö saa***a alanaapurille tullu metsuri kaatamaan puita (2 kpl) kl. 7.15... JOS mulla olis ollu haulikko, niin mä olisin tusauttanu ne atoimeix :kieh:
Noh, toivottavasti mieli tästä kohenee...huomenna olis neuvolakin. Ehkä mä sieläkin valittelen tätä mun oloa, mut eihän se raukka täti tälle mitään voi :/
Tannuli tuossa aikasemmin mietti sitä millä on saatu selville se veden määrä masussa. Mulla ihan ensimmäisen kerran se huomattiin, kun mulle alko tekemään ihan hirveen kipeetä nuo vauvan liikkeet ja potkut. Ei ollu enää vettä suodattamassa. Sitten neuvolassa käsikopelolla tunnusteltiin vauvaa ja mitä paremmin ne raajat ja itse vauva tuntuu, niin vähemmänhän sitä vettä oli. Ultraan passitettiin ja sillä sitten sitä seurattiin ja aina annettiin uusi aika kontrolliin. Nyt sitten kun mulla on ollu 2:ssa viimesemmässä raskaudessa tuo sama vedetön ongelma, niin sitä osataan seurata niinkuin herkemmin. Tällä hetkellä, tai ainakin viime kerralla neuvolassa täti sanos, että vettä olis vielä ihan kivasti, varsinki alavatsalla. Auttoiko tämä yhtään??
Sitten mietittiin sitä mistä tietää onko vauva laskeutunut ja kiinnittynyt. Noh, omalta kohdaltani voin sanoa sen verran tosta laskeutumisesta, että mulla tavallaan maha tipahti alaspäin silminnähtävästi. Se ei enää painanu mun keuhkoja ja muutenkin oli helpompi olla. Tietysti sellanen painon tunne tuli lisäx tonne alakertaan, kun se pää sinne painu. Monilla tuntuu siltä, että olis pallo jalkojen välissä, ja nukkumaan mentäessäkin olo helpottuu kun laittaa tyynyt jalkojen väliin tukemaan. Lisäksi se sf-mittakin voi samoihin aikoihin hieman pienentyä. Lisäksi jos alatutkimusta tehdään, niin ainakin mulla lääkäri viimeeksi vkolla 36 sanoi, että tuntee vauvan pään tuolla alhaalla hyvin.
Pää ei ollu vielä viimeeksi kiinnittynyt, sen pystyy sanomaan käsikopelolla tuolta häpyluun tienoolta. Ne painelee sormillaan sinne ja kokeilee liikuttaa vauvan päätä, ja sen tuntee helpolla jos liikkuu. Kipeetä tuo toimenpiden mulle on joka kerta tehnyt, kun paikat tietty arat.
Nyt koitan saada itseni käyntiin täällä kotihommissa vaikka ällöttää koko idea :kieh:
Tuun myöhemmin taas kirjotteleen ja lueskelemaan muiden kuulumisia :wave:
Piparminttu ja neiti 38+ risat