HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
aik
Onnea Senjuska! :flower:

Me aiotaan mennä vuokramökille viikoksi juhannuksen aikaan noin 60 km:n päähän. Koetan pitää jalat ristissä :D Sen jälkeen voisi sitten heinäkuun alkupuolella lapsi jo syntyäkin. Viikkoja olisi jo siihen mennessä kasassa 38+

aik 36+
 
Sylintäydeltä Onnea Sentulle ja Lotalle....ja koko perheelle tietysti!! :flower: :flower:
Kyllä tosiaan on Heinikset laittanu vauhtia tähän puoliintumiseen :LOL: Varmasti se kolmaskin tähän samaan syssyyn vielä saadaan...oliskohan se sitten se poika vai meneekö "kolmoisvoitto" pienille prinsessoille, jää nähtäväksi :heart:
Jännittyneenä jäädään odottelemaan lisää uutisia....

Piparminttu ja neiti
 
Onnea titalle ja senjuskalle :flower: :flower:

Tänään oli synnäriin tutustuminen, nyt ainakin tiedetään mihin numeroon tulee ilmoittautua ennen lähtöä ja mistä ovesta sitten aikanaan kannattaa yrittää sisään.

Naistenklinikalla oli eilen syntynyt 9 tyttöä ja 7 poikaa, Olivat kuulemma joutuneet aamupäivällä muutaman tunnin ohjaamaan toiseen sairaalaan kun kaikki paikat olivat täynnä. Toivottavasti sitten kun oma aika koittaa pääsisi sinne eikä tarttis lähtee muualle :(

anjamarita ja sara 34+6
 
Isot onnittelut Titalle ja Senjuskalle prinsessoista :heart: :heart: :heart: !!!!

Ihanaa, nyt niitä alkaa syntymään toden teolla =)

Täällä on rankka päivä takana :attn:
Ensimmäiset todella kivuliaat supistukset koettu. Jos joku haluaa vauvansa ajoissa maailmaan, niin suosittelen lämpimästi polvenkorkuisen nurmikon ajamista aataminaikaisella työntöleikkurilla. Sillä saa mahtavia suppareita aikaan ja selän aivan hemmetin kipeäksi. Naapurikin tuli kysymään että olenko kunnossa kun ei pystynyt hengittämään eikä liikkumaan. Naapuri kysyi että olenko ihan viisas kun heilun sen leikkurin varassa viimeisilläni :LOL:
Ei ihan niitä fiksuimpia ideoita....Mutta kun otti päähän kun mies on luvannut jo viikon ajaa tuon viidakon ja mitään ei ole tapahtunut niin en mä jaksanut odotella montaa viikkoa :kieh:

Nyt oonkin koko päivän maannut sohvalla/sängyssä, kun on selkä ihan kipeä. Mies kävi kääntymässä kotona ja painui katsomaan Bon Jovia . Joku heiniksistäkin taisi olla menossa.

Turvotuksesta oli puhetta..Täältä löytyy kanssa!!! Sormet turvosissa ja puutuu. Erityisesti yöllä. Inhottavaa herätä puutunein sormin. Ja jalat on iltaisin kuin pilkulliset potkupallot. Välillä oikeen sattuu käveleminen.

Ja kyllä, mahaan kasvaa haituvia :D :D Onneksi on sentään vaaleita ja hentoisia. On ollut kyllä aika alusta alkaen. Kuulemma häviää synnytyksen jälkeen.

Nyt nukkumaan, että jaksaa yöllä valvoa. Onko muilla yövalvomisia? Itse valvon joka yö klo 03-05 :headwall: siihen aikaan ei hirveästi voi tehdä mitään, että mies saa nukuttuu. Mies kyllä lupas tuoda mulle uuden puhelimen missä on tv ja taööentava digiboxi, niin voin kattoo sängys yöllä kaikkia kivoja ohjelmia ilman että kukaan häiriintyy =) Jotain etuja siitä että avokki on nokialla duunissa. Itse se katto viime yönä golfia sängyssä :eek: onkohan se jokin vihje että bunkassa vois tehdä muutakin kuin penkkiurheilua???? :LOL:

Mörötys ja Pörriäinen n. 35? Unohtuu jo viikotkin...lahopää mikä lahopää :headwall:
 
:flower: :flower: :flower: Suuren Suuret onnittelut Titta-83:lle ja Senjuskalle pienistä prinsessoista :hug: :heart: :heart:

Mahtavaa kun alkaa tapahtuun, kunpa täälläkin edes jotain, mutta kun ei pahemmin supistele edes, ainakaan ne eivät ole milläänlailla kivuliaita. Mielestäni pienokainen ei ole laskeutunut eikä kiinnittynyt vielä ollenkaaan. Keskiviikkona ois neuvola, niin katsotaanpa mitä siellä sanotaan.

Meillä on myös vaikuttava untuvakarvoitus masun suojana.

On ollut puhetta siitä miten sais itse käynnistettyä synnytyksen, niin olen tuossa alkanut päivittäin katsella tuota meidän pihassa olevaa Trampoliinia sillä silmällä ;) En tiedä auttaisko, mutta voiskohan/uskaltaiskohan sitä kokeilla?? onko mielipiteitä??

Sainpahan tänään pestyä ensimmäisen koneellisen vauvan vaatteitakin :) Huomenna sitten lisää.

Hyviä Vointeja kaikille masukeille ja jo halkeentuneille :)

AinoEinari
 
Onnea Senjuska :flower: Onko teillä synnyttäneillä mitään vihjettä meille että mitä teitte ennen kun synnytys lähti käyntiin? Vois kokeilla tepsiskö täällä myös.
AinoEinari: en uskaltais mennä trampoliinille hyppimään ainakaan jos joku olis näkemässä..Voi tulla pissat housuun.. :ashamed: Voi olla liian suuri tömäyskin, vaikka itse ajattelin samaa yks päivä ku olin kylässä missä oli trampoliini pihassa..
Nyt täytyy rientää asemalle hakemaan tyttöä, ollut koko päivän Gröna Lundissa luokka kavereitten kanssa. :wave:
 
Heipä hei pitkästä aikaa! :wave:
Ja suuren suuret onnittelut Titalle ja Senjuskalle perheineen pikku prinsessoista! :heart: :heart:

Meillä on muutto onnellisesti takanapäin. Kyllä oli aika stressaavaa... Eilen sain kuitenkin pinniksen kasattua ja pieniä vaatteitakin olen pessyt. Vielä vaunujen kankaat pitäs pesasta, ni sit kaikki ois valmista poitsua varten. =)

Neuvolassa kävin perjantaina ja kaikki ihan ok.
Pissassa sokerit kahella plussalla, mutta ei johda mihinkään, ku sokerirasitus oli hyvä. Otti terkkari sormestakin sen näytteen ja se oli hyvä.
Painoa oon saanu kerättyä jo 20kg, joten nyt painan 76kg. Eipä terkka oo siitäkään mitään erikoista sanonu, ite vaan revin resiä siitä aina vaaalla käytyä. Mut kyllähän noi kilot kummasti esikostakin lähti, joten toivotan parasta nytkin. :whistle:
Vauva on laskeutunu, mutta pää liikkui vielä jonkin verran, et ei oo kiinnittyny.

Suppailee päivittäin, mut ei oo mitään synnytyssupistuksia vielä ollu.

Esikoinen on ollu jo neljä viikkoa flunssassa ja nyt se hiton flunssa on iskeny mullekin. Toivottavasti kerkeen parantua ennen synnytystä. :/

rinkinki ja poitsu 38+0 (tosiaan, täysaikanen vauva tänään :heart: )
 
Onnea Senjuskalle ja perheelle prinsessasta :flower:

Kyllähän sitä itsekin toivoisi savansa käärönsä "ajoissa" muailmaan, mutta nyt niitä viikkoja 35+6 et jos nyt malttas pari viikkoa odotella. Niin ja sitten se pari viikkoa lisää kun on 40 täynnä ja sitten varmaan se pari ylimääräistäkin viikkoa :kieh: Jep, no sinä vaiheessa ei varmaan enää ole tämä äiti ihan hyvällä tuulella.

Mutta ysiltä neuvola ja sitä enne vietävä isommat mummulle leikkiin, jotta saa rauhassa valitella :LOL:

Odottelen tosiaan minäkin innolla lisää vaavikuulumisia :heart:
Meitä heiniksiä taitaa ollakin aikas paljon =)

Jisse ja Juulis35+6
 
Huomenta!

Onnea Senjuska! :flower:

Täällä alkaa ihan totisesti jännittämään. Itse en kyllä vielä yhtään ole valmis synnyttämään, mutta on noita viikkoja vielä niin vähän. Painoarvio viime
lääkärikäynnillä oli 2,3 kg. Sen verran on varmaan tehtävä, että pakkaan sen sairaalakassin,
kun ensi viikolla on se lapsiveden määrän kontrolli enkä tiedä mitä siitä sitten seuraa...

Jemima 34+2
 
Hei... täällähän on taas tapahtunut.. Paljon Onnea senjuska :flower:

Juhannus meinattiin viettää ihan kotosalla. Meiltä lähimpään kokkorantaan pari kilsaa. Jospa sen jaksais kävellä sit illasta ja käydä kattoo kokkoo. Tiedä vaik reissun päätteeks pääsis synnärille... Noh, saahan sitä toivoo. Miula ei mitään supistuksia oo ollut tai ehkä jokunen masun kirraus , mut ei sellasii "säännöllisii ja varmoja". Miula ei kyllä koskaan oo vasta kun sitten tosi toimissa tuntunut.
Kattelin toissa iltana itelleen sairaalakassia valmiiks..no, empä sinne saanut viel kuin alusvaatteet ja puhelimen laturin. Sit aattelin et katompa vauvalle kotiutumisvaatteet... Ohhoh.. eipä siel sitten paljoa pientä ollutkaan. Kuvittelin niin, et onhan miula vaatetta, mut koot lähtee suurimmaksi osaksi 62-68.. Pakko keritä soppailee vaik kirppikselle jospa löytyis jotain kivaa pientä.
Huomaa hyvin, että ihan eri tavalla valmistautunut vauvan tuloon ku edellistä odottaessa. Nyt kun toi neiti vielä niin pieni ja vie paljon energioita päivässä ettei kerkee paljoo "ylimääräisii " touhuilla. No, kyllä sitä sit vielä kaupoille kerkee kun vauvakin talossa. Itellääkin ehkä sit himpan helpompaa toi liikkuminen ku ei järkkyy masuu messissä.

No, nyt kahvin juontiin ja ulkoilee.
Kukakohan suraava ilmoittelee vauvasta...

36+4
 
aik täällä on kokeiltu kaikkee mahollista maan ja taivaan välistä, että Sintti kääntyis rt:n. Mutta ei, on valssattu, keinuttu kyykyssä, oltu polvillaan...torstaina sit saikulle käännökseen.
t-06 meillä neuvolassa sanovat, ett viikol 35 täytyis kääntää muksu jos ei ole itse kääntynyt. Torstaina siis mul se aika kääntöön, tasan rv 35 sillo.
Neuvolasta sanovat kyl ett hyvi muljahtelee, ett kääntyy varmaan helposti. Toinen homma vaa, ett pysyykö rt:ssa.
No, kaippa tää tästä.
Toivossa on hyvä elää, kaikki kivasti, ko eivät leikkais ja Sintillä kaikki ok.

Pörri ja Sintti 34+5
 
Senjuska! Ei sulla kyllä kauan mennyt aikaa kun lapsi oli maailmassa kun vedet meni!
Täällä mä vähän pähkäilen soitanko neuvolaan.
Aamusta joskus kuuden jälkeen heräsin että oli kipeä ja pitkä supistus. Niitä tuli sitten vähän väliä ja hain kännykän viereen. No niitä tuli noin kymmenen minuutin välein.
Kävin pesee imetysliivit ja menin aamupalalle. Nyt supistaa ehkä viidentoista minuutin välein mutta ei niin kipeesti. Tylppä selkä kipu vasemmalla puolella vähän väliä kai sekin on tommosen synnytys kirjan mukaan synnytystä? Ajattelin että juon tässä kahvia ja yritän nukkua vielä kun en nukkunut kuin viis tuntia viime yönä.
Puhelimen kanssa kyllä meen nukkuu. Ennenkin ollut näin mutta aina sitten loppuneet supparit.
 
aik
Heips,

Minulla olisi todella höpsö kysymys teille, joilla on joskus ns. lapsivedet menneet ihan itsestään. Eli tuleeko sitä niin paljon, että sen huomaa??
Minullahan puhkaistiin synnärillä kalvot ja vedet ohjattiin astiaan, en edes huomannut/tajunnut asiaa.

Pörri: pidän peukkuja, että käännös onnistuu ja vauva pysyy sitten pää alaspäin.

aik
 
Onnea senjuska tytöntyllerön johdosta :hug: :flower: .

Vau,täällähän alkaa sitten ihan rutinalla vauvoja syntyä :heart: .
Miun vaavi jylttäs taas eilisen ihan mahottomasti...Tuntu oikeesti et pullahtaa kyljestä ulos.
Jouvuin vielä päivän hoitaa kummipoikaa jolla oli oksennus-ja ripuli-tauti.Parit yrjöt sain kiitettävästi päälleni.Siskon ol pakko lähtee Tampereelle työhaastatteluun eilen ajamaan ja miun porukoista ei oo hoitamaan sairasta 6-vuotiasta.Onneks helpottu poitsun olo maitohappobakteereilla ja vetäs 3 tunnin tirsat niin oli ihan eri poika ja uskalsin jättää yöks mummolaan ukin viereen nukkumaan.Oli puhe et soittaavat jos menee huonompaan suuntaan ni mie laahustan tään reilu satametriä hoitamaan kummipoikaa.Just äsken äiti soitti et poika ajelee ulkona pyörällä,joten ei tarvi ennää huolehtia. :)

Rupes muuten ukkoakin jännittää toden teolla,kun kerroin eilen et yksi vauva on jo syntynyt!Reppana taitaa pelätä ihan oikeesti synnytystä enemmän ku mie.Sanoin kyllä moneen kertaan et jos tuntuu vaikeelta ni ei tarvii lähtee mut haluaa se silti tulla mukaan.No jos hyvin tiukille ottaa ni piäseehän se pois sieltä kesken kaiken,mie en.Mut kyllä mie ymmärrän ku se ei ollu mikään kaunis synnytys viimex.Toivon ja luotan siihen et kaikki menis nyt niinku pitääkin.Ei tässä muu auta ja päivä päivältä sekin lähenee.Palkinto siitä on kyllä paras mahollinen minkä voipi saaha :heart:

Ievaliina ja pikkumies 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja aik:
Heips,

Minulla olisi todella höpsö kysymys teille, joilla on joskus ns. lapsivedet menneet ihan itsestään. Eli tuleeko sitä niin paljon, että sen huomaa??
Minullahan puhkaistiin synnärillä kalvot ja vedet ohjattiin astiaan, en edes huomannut/tajunnut asiaa.

Pörri: pidän peukkuja, että käännös onnistuu ja vauva pysyy sitten pää alaspäin.

aik
Ihan sammaa kyselisin,miula kans kalvot puhkastiin saikulla ja oon tullu neuroottiseksi tään laps veden menon takia.Ahistellu oon joka lääkäriä jne.Kertokee työ nyt jotka ootte sen ite kokenu.

Utelias-Ievuska
 
Paljon onnea titalle ja Senjuskalle tytteleistä :flower: :heart: :flower: :heart:

Voi kun sitä itekin jo pääsisi tosi toimiin! On niin tuskanen olo tämän mahan kans, kun painaa alas ja selkää ja lonkkia jomottaa ja särkee niin vietävästi. Tänä aamuna en voinu ees poitsun kans lähtee ulos touhuamaan kun en yksinkertasesti kestä olla jaloilla yhtään ylimäärästä.
Muuten on olo yllättävän virkku. Pari yötä oon nukkunu suhteellisen hyvin eikä pidempiä valvonta jaksoja oo ollu. Isompia supistuksiakaan ei oo nyt tullu. Sais kyllä tulla, kun me miehen kans sovittiin, että juhannuksen jälkeisenä viikonloppuna olis hyvä syntyä, kun poitsu jää tänne mummin ja ukin luo hoitoon ja me lähdetään kahdestaan käymään kotona. Vaikka mun tuurilla tämä on yhtä verkkanen kun veljensäkin ja päättää kölliä masussa sen melkein pari viikkoo vielä ylimäärästäkin :/

Hikoilua mulla ei juurikaan ole, mutta kuuma on kyllä koko ajan. Mikä on aiheuttanut pientä hämmennystä kun aikasemmin olin melkonen vilukissa, joka kulki kesälläkin villasukissa. Nyt ei puhettakaan että vois ees sukkia laittaa jalkaan tai pitää yöllä peittoo. Ikkunankin on oltava auki tai mulla tulee läkähdys.

Huomenna olis seuraava neuvola, joten sen jälkeen taas kuulumisia. Nyt pitää lähtee keksimään jotain viihdykettä tuolle poitsulle.

Änkkäpöö ja Toivoilona 35+6
 
ONNITTELUT SENJUSKALLE&KOKO PERHEELLE RINSESSAN JOHDOSTA! :hug: :hug: :flower:


Tämä mamma kävi sitten eilen kattomassa Bon Jovin keikan ja oli muuten hyvä parituntinen esitys! :) Aurinko paistoi ja rinssin kanssa jorattiin melkein koko keikan ajan!Noin puol tuntia ennen loppua piti kuitenkin luovuttaa ja lähteä pois,kun en halunnut jäädä niiden kymmenien tuhansien ihmisten jalkoihin!Kävely kun ei oo enää mitään kamalan ripeätä! :D

Juhannukseksi suunnataan Lahden lähelle...Toivonkin,että rinssi ähertäisi itsensä ulos jussina,koska haluaisin synnyttämään PHKS:iin!Olen asunut koko ikäni Lahti-Hollola-akselilla ja vasta reilu vuosi sitten muuttanut sieltä pois!PHKS tuntuu vieläkin jotenkin"kotisairaalalta"! =)

Nyt pari päivää on ahdistanut aika kiitettävästi.Eli hengittäminen on välillä tosi tukalaa.Eikö painon tunteen pitäisi näillä viikoilla jo hellittää,kun rinssikin köllöttelee pää alaspäin???

Mahahaituvat sekä pilkulliset jalat että kädet löytyy täältäkin!!


T:bella&rinssi 36+5 :heart:
 
Onnea paljon senjuskallekkin pikkuprinsessasta :flower: :heart: Täällähän rupes tosiaan vauvoja tupsahtelemaan oikeen urakalla :D

tuosta lapsiveden menosta. Itellä ei siitä oo myöskään kokemusta, kun esikosta kalvot puhkastiin salissa just ennen ponnistusvaiheen alkua. Mutta siskolla meni esikoisestaan vedet yöllä kotona sänkyyn. Oli herännyt keskellä yötä siihen, et sänky oli märkänä ja miettinyt hetken, et pissaskohan hän allensa, vai mitä nyt tapahtu. Oli sit haistellut tuotosta ja tullut siihen tulokseen, että ei se ainakaan pissaa ole. Sit ne oli ukkonsa kanssa pähkälleet, et mitä tekis. Olivat sit vaan vahtaneet lakanat sänkyyn ja ajtkaneet unia, kun supistuksia ei kuitenkaan tullut. Aamulla sitten olivat ajaneet synnärille ja poika syntykin sit n. vuorokauden päästä vesien menosta..

Täällä maha ja kyljet on tosi hellänä, kun vauveli potkuttelee aika paljon tonne kylkiluiden tietämille. Painon tunne alapäässä on myös aika kiitettävä ja nivuset on välillä ihan tulessa. Tälläsiä vaivoja ei esikoisesta ollut oikeestaan kun ihan vikoina päivinä ennen synnytystä, mutta kai se vaan niin on, että raskaudet on kerta kerralta "vaikeempia". Suppailee myös välillä enempi ja välillä vähempi ja selässä tuntuu "menkkajomotusta" varsinkin öisin.

Huomenna onneks lääkärineuvola, niin tietää, onko tuola alakerrassa tapahtunut yhtään mitään..

Nyt täytyy lähteä poikaa pukemaan, että päästään ennen päikkäreitä kauppaan :wave:

Nelly ja JJ 35+3

Ai niin se piti vielä sanoma, että täälläkin löytyy yks karvamaha :wave:
 
Huomenta!!

Kylläpäs tänne oli taas ehtiny kirjotusta tulemaan...tähänkin sivustoon oon jäänny ihan jumiin. Päivähän ei voi alkaa, jollen pääse lueskelemaan tapahtumia :LOL:

Aik kyseli siitä lapsiveden määrästä, itselläni esikoisen synnytys alkoi veden menolla ja voinen todeta, että sitä tuli ÄMPÄRILLINEN, ainakin se siltä tuntui. Eli jos sulla on normaalisti sitä vettä masussa, niin huomaat kyllä aivan varmasti kun se menee... ;)

Jemima mietti sitä veden määrän kontrollista, noh siitäkin löytyy kokemusta. Elikkäs jos oikein muistan, niin aikasemmassa raskaudessa n. vkolta 36 alkoi mun lapsivesivarastot ehpyä...sitä ei valunut ulos vaan istukka ei sitä enää tuottanut. Kävin silloin säännölllisesti kontrollissa, koska sitten kun sitä vettä on liian vähän, on synnytys käynnistettävä. Vauva ei voi masussa olla ilman sitä vettä, on infektioriski, kun kuitenkin sinne pissaa. Itselläni sitä silloin seurattiin reilu 2 vkoa, ja sen jälkeen tultiin siihen tulokseen, että vauva sai syntyä ja pistettiin käynnistystippaan. Tosin samalla reissulla en sinne sairaalaan jäännyt, vaan sain tulla hakemaan kotoa kassit ja pussit sekä pisteleen aikasempia muksuja hoitoon ja ilm isännälle.

Joku kyseli siitä tramboliinin käytöstä näin synnytyksen alkamiseen, niin itse en henkilökohtaisesti menis kyllä hyppimään :whistle: Eikö sen takia että pelkäis tippuvansa sieltä, mutta jotenkin pelottaa se töyssy, jos se vaikka irrottaa sen istukan kohdunseinästä (?) Sit on vaaralliset tilanteet käsillä sekä äidillä että vauvalla. Voihan tää olla mun omaa hysteriaa, mut eihän sitä kuiteskaan tiiä kuin hyvin se on enää näin lopussa kiinni kun painaa kuitenkin jonku verran :/

Juhannuksen suunnitelmia ei olla kamalasti tehty, ollaan ihan perheen kesken kotosalla. Mies tehnyt paljon töitä, pitkiä päiviä, niin ihan kiva olla vain ja ladata akkuja. Grillataan terassilla ja nautitaan toivottavasti auringosta (ovat kyllä lupailleet sateita aatox). Anoppi tulee varmasti käymään tässä meillä aattona. Ja jos sitten me käytäs mun vanhempien luona joku päivä. Välimatkat meillä on toooosi lyhyet. Anopille 3km ja mun vanhemmille n. 12km eli hujauksessa heitämme itsemme sinne =) Mutta kaikkein mieluiten voisin suunnitella vauvanhakureissua... ;) :p

Juupa juu, nyt hommiin... Voikaa hyvin mammat!!

Piparminttu 38+1
 
Hurjasti onnea pienistä tytöistä!!! :flower: :flower: :)
Ihanaa, porukka alkaa jo jakaantumaan ihan todenteolla :D
Mulla on tänään viimeinen neuvolakäynti, eipä siellä kai kummempia, mutta ehkäpä tulen jotain senkin jälkeen höpisemään...

Marge & Keijo 37+2 :heart:
 
Bee
Onnea titta ja senjuska!! :flower:

Tänne ei mitään erikoista.. Vauva on ollut laskeutuneena (rt) jo ainakin kk:n verran, ennenaikaiset supparit tekivät siis tehtävänsä. Viikko sitten ei ainakaan ollut vielä kiinnittynyt, eikä taida olla edelleenkään, sellaista viiltelyä kohdunsuulla edelleen tapahtuu! :/

Lonkkia ja selkää jomottaa eikä autolla ajaminen onnistu enää kovin pitkään! Painoa tullut yht. n.10kg ja massu on sellainen "sopivan" kokoinen! Ei liian iso tms.. Arviltakin olen toistaiseksi välttynyt. :)

Jussina mennään mökille, mikäli ei ole ihan kauheaa myrskyä tiedossa! Matkaan kuuluu vajaan tunnin venematka ja sitä en enää pysty kovassa aallokossa tekemään. ;)

Bee ja Elviira 34+3
 

Yhteistyössä