Huomenta!!
Kylläpäs tänne oli taas ehtiny kirjotusta tulemaan...tähänkin sivustoon oon jäänny ihan jumiin. Päivähän ei voi alkaa, jollen pääse lueskelemaan tapahtumia
Aik kyseli siitä lapsiveden määrästä, itselläni esikoisen synnytys alkoi veden menolla ja voinen todeta, että sitä tuli
ÄMPÄRILLINEN, ainakin se siltä tuntui. Eli jos sulla on normaalisti sitä vettä masussa, niin huomaat kyllä aivan varmasti kun se menee...
Jemima mietti sitä veden määrän kontrollista, noh siitäkin löytyy kokemusta. Elikkäs jos oikein muistan, niin aikasemmassa raskaudessa n. vkolta 36 alkoi mun lapsivesivarastot ehpyä...sitä ei valunut ulos vaan istukka ei sitä enää tuottanut. Kävin silloin säännölllisesti kontrollissa, koska sitten kun sitä vettä on liian vähän, on synnytys käynnistettävä. Vauva ei voi masussa olla ilman sitä vettä, on infektioriski, kun kuitenkin sinne pissaa. Itselläni sitä silloin seurattiin reilu 2 vkoa, ja sen jälkeen tultiin siihen tulokseen, että vauva sai syntyä ja pistettiin käynnistystippaan. Tosin samalla reissulla en sinne sairaalaan jäännyt, vaan sain tulla hakemaan kotoa kassit ja pussit sekä pisteleen aikasempia muksuja hoitoon ja ilm isännälle.
Joku kyseli siitä tramboliinin käytöstä näin synnytyksen alkamiseen, niin itse en henkilökohtaisesti menis kyllä hyppimään
Eikö sen takia että pelkäis tippuvansa sieltä, mutta jotenkin pelottaa se töyssy, jos se vaikka irrottaa sen istukan kohdunseinästä (?) Sit on vaaralliset tilanteet käsillä sekä äidillä että vauvalla. Voihan tää olla mun omaa hysteriaa, mut eihän sitä kuiteskaan tiiä kuin hyvin se on enää näin lopussa kiinni kun painaa kuitenkin jonku verran :/
Juhannuksen suunnitelmia ei olla kamalasti tehty, ollaan ihan perheen kesken kotosalla. Mies tehnyt paljon töitä, pitkiä päiviä, niin ihan kiva olla vain ja ladata akkuja. Grillataan terassilla ja nautitaan toivottavasti auringosta (ovat kyllä lupailleet sateita aatox). Anoppi tulee varmasti käymään tässä meillä aattona. Ja jos sitten me käytäs mun vanhempien luona joku päivä. Välimatkat meillä on toooosi lyhyet. Anopille 3km ja mun vanhemmille n. 12km eli hujauksessa heitämme itsemme sinne =) Mutta kaikkein mieluiten voisin suunnitella vauvanhakureissua...
Juupa juu, nyt hommiin... Voikaa hyvin mammat!!
Piparminttu 38+1