HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Tuntuu uskomattomalta, että joku tietää tarkan päivän, kun saa vauvan syliin! Voi, ku mäkin jo saisin tietää.. Vaikka en kyllä käynnistystä haluakaan, ellei tuu jotain akuuttia..

Kävin tänään kaupungilla ja vauvalle tarttui mukaan semmonen ihana vaaleansininen puku, jossa on nepparillinen pusakka ja housut..Ja ostin kyllä sitten parit pikkuruiset sukat ja kahdet sinisävyiset housutkin.. hIrveän vaikea on löytää semmosia unisex-vaatteita, ja ku hain vielä aika tietyn tyyppisiä.. Olisin halunnu jotain ihanaa vaaleanvihreää, mutta ei vaan löytyny semmosta mikä olis miellyttäny silmää. No, tuo sininen oli tosi hempeä, että kyllä sen voi hyvin tytöllekin pukea..Ja vaaleanpunaista meillä kyllä esikoisen ansiosta paikat pursuaa muutenkin.. :LOL:

Kiitos muuten kaikille napanuora-asioiden valaisusta. Helpotti kummasti. Kaikkea sitä alkaakin miettiä..

Täällä ei edelleenkään kipeitä supistuksia, mutta joku tuonne alas alkaa jo painaa. Olen myös useammalta taholta kuullu, että maha näyttäis laskeutuneen..Enpä nyt sitten tiedä..Ei tämä ainakaan tämän kuun puolella synny, siitä olen 99% varma. (Pieni vara pitää kuitenki jättää.. :LOL: )

Mä oon myös miettiny, että tuntuuko ne synnytyssupistukset joka kerta samalta, kukas muu sitä nyt kysyikään..? :whistle:

Huh, huomenna ruotsin kurssi loppuu, ja sitten alan tosissaan keskittyä tähän vauvan maailmaansaattamiseen ja odottelemiseen. Onkin jo korkea aika :D HIrveä lista, mitä kaikkea pitäis tehdä nyt, kun kerran yksin on kotona..

Jaksamisia kaikille, ja tsemppiä. Pian se on ohi.. :heart:

Pinuski 36+6 (huomenna jo tasan 37! mihin se aika oikein kuluu?! (Vois kyllä kulua vielä vähän nopeamminkin..)) :LOL:
 
Nyt ei ole vuorokauteen supistellut vaikka liikun enemmän, kannan ruokakassia ym:ta.
Nää kädet on kipeet se pahin vaiva että närästys ja ajoittainen huono olo. Kyllästyttää koko olotila! :headwall:
Joltakin oli kielletty soratiellä autossa olo. Pitäskö tässä lähteä etsimään ja ajelemaan sorateitä pitkin jos se käynnistäis synnytyksen.
Aamu yöstä heräsin ja sit taas päivällä nukuin. TYLSÄÄ :(
Ihan kuin palstalla olis tänään hiljaisempaa. Onkohan monikin synnyttämässä?
 
Omaa (.)
Voi elämä näitä supistuksia :headwall:

Illalla taas puol seitsemän aikaan alko supisteleen. En sen kummemmin oo kellosta kattonu kun ei oo säännöllisiä eikä sen pahemmin kipeitäkän. Sit vähän myöhemmin touhuttiin petissä miehen kanssa niin sen jälkeen tuli yks iso supistus jonka aikana multa tuli tuolta alhaalta jotain nestettä... en yhtään osaa sanoa mitä se oli kun ei oikein haissu millekkään :x Mitenkään kauheen paljo sitä ei kait tullu, joten tuskimpa lasivettäkään oli.
Sit ne supistuksetkin vähän myöhemmin hellitti ja laitoin nukkumaan. Puolenyön tienoilla havahduin supistukseen ja sen jälkeen niitä onkin taas tullu melko säännöllisesti. Olen kyllä "nukkunu" mut havahdun aina sen supistuksen tuloon. Nyt sit iski nälkä ja vessahätä niin kovaksi että päätin nousta ylös joksikin aikaa jos nää supistuksetkin siitä hellittäis taas.
Esikoisen aikaan se oli tätä toista viikkoa ja aloin silloin oleen ihan kypsä. Nyt on vielä se et jos en öisin saa nyt nukuttua niin en sit nuku ollenkaan kun en kerkee päivällä lepäämään pahemmin. :headwall:
No lähen testaan tonne sänkyyn josko sais taas unenpäästä kiinni...

Kojo 37+1
 
aik
Huomenta Kojo ja muutkin yökukkujat! :wave:

Olen ollut jotenkin niin vetämätön tällä viikolla, etten ole saanut mitään kirjoitettua tänne. Seurannut olen ahkerasti lapsivesi- ja napanuorajuttuja. Ilmeisesti sen lapsiveden hulahtamisen todellakin huomaa (kun sitä kyselin) :LOL: ja mahakarvoituskaan tuskin selvittää vauvan sukupuolta (omalla kohdallani), kun sitä tuntuu olevan melkein kaikilla!

Yöt ovat olleet todella repaleiset. Eilenkin sinnittelin pystyssä ja luin kirjaa, mutta silti herään klo 3, kuten useimpina muina öinä ja uni ei tule ennen kuin parin tunnin päästä. Päivällä on sitten todella väsynyt olo.

Tänään on aamupäivästä neuvola. Lapsihan on jo laskeutunut ja mietin välilevyn pullistumatilannettani edelleen... lääkärihän sanoi, ettei käynnistystä (Kuopiossa) edes harkita tällaisissa tapauksissa saati leikkausta, vaikka jalka onkin osittain tunnoton jo seitsemättä viikkoa! Nyt on alkanut pohkeissa krampit ja kivut. Epäilen vainoharhaisesti jo veritulppaa, kun niin turhauttaa tämä olotila. Miten muilla? Onko pohkeet kipeät ja kovat?

Kojolle kovasti jaksuja! Jospa se olisi menoa nyt :wave: !

Minä siirryn kirjan pariin.

aik 36+5

ainiin, joku kyseli kutinasta ja raskausmyrkytyksestä... Ystävälläni oli tämä hepatoosi (?) ja hän sanoi, että kutina oli valtava eli siihen ei auttanut rasvaukset tai muutkaan vaan kutisi, niin että piti raapia ihan vereslihalle. Jos epäilet vähääkään että sinulla olisi hepatoosi, niin ota yhteys neuvolaan!
 
Huomenta...
Eihän tästä sen valmiimpaa tuu niinkuin arvelinkin... Teetättää taas varmaan viikon jos toisenkin. Sain nukahettua joskus puol neljä kun supistukset hellitti ja eiköhän esikko sit heränny 5.30 joten se siitä nukkumisesta sitten. Täytyy yrittää nukkua tossa päiväunten aikaa itekki ja jättää muut hommat vähemmälle. Onneksi juhannus tulossa ja mennään tohon appiukon luo kyläileen niin siellä on sit esikoille hoitajia niin jospa mie ottaisin päivät sitten nukkumisen kannalta. Oikein mukavaa alkavaa päivää kaikille :wave:

Kojo 37+1
 
aik:Miun pohkeita särkee ja ne on kovat. :(

Ei piässy esikkokaan sit anopin kans Tampereelle.Poikaan iski tuo karmee oksennus ja ripuli-tauti.Vetenä tulloo molemmista päistä...
Juu,ja koira heitti sit kans myötätunto-oksennukset,kun poika oksenti :x .
Kohta se on miullakin vaikka oon vedelly maitohappobakteereita.Tää viikko on siis menny virallisesti sairaita hoitaessa ja eritteitä siivotessa.Eilen tuli taas erinäinen määrä tosi napakoita suppareita.Kiertyyvät nyt niinku selänpuolelle lopux joten kaippa ne jotain sais tuolla aikaseksi.
Ei kyllä houkuta liiemmin sairastuu,kiva jos synnytys käynnistyy samalla,kun oksentelee ja ripuloi!No ei luulis peräruiskeita tarviivan :LOL: .
Nyt raahaudun suihkuun,klo 10 on neuvola.Palailen myöhemmin kertomaan uutiset sieltä.

Ievaliina ja pikkumies 38(tasan,loppusuora häämöttää)
 
Heräsin tänään viiden aikaan aamulla. Välillä väsyttää mutta kun sänkyyn menee niin uni ei tule. Levoton olo, närästää ja oksettaa. :headwall:
Sitten päivällä tietenkin nukuttaa. Ihan hullua tämä loppu aika raskaudesta.
Ukko meinaa tehdä lasten kanssa viikon pituisen reissun. Soitin neuvolaan niin ne tuumas että näillä viikoilla voi vauva syntyä ettei välttämättä kannattais lähteä reissuun mukaan. Pelottavaa ja tylsää jäädä yksinkin, mutta tylsä kesä lapsilla jos ei pääse mihinkään reissuun.
Voi, ku tää poju syntyis jo, mutta nyt ei niitä suppareitakaan ole kuulunut.
 
Tiipero
Heippa kaikille!

Kasvukontrollissa on sitten käyty eilen (rv35+6) ja vauvan painoarvio oli 2,7-2,8kg, joten hyvin on pienoinen kasvanut. Jatkokontrollia ei kuulemma enää tarvita ja toivotti vain tervetulleeksi synnyttämään. :eek: En mä vielä ehtis ku on jo sunnitelmia lähes heinäkuun puoliväliin asti... No, tilanteen mukaan sitä on mentävä ja toki vauva on tervetullut maailmaan ihan milloin vain itse tuntee olevansa valmis.

Eilen illalla taisin tuntea ekat kivuttomat supistukset sen lääkärin ronkkimisen jälkeen. Kivuliaita ei kyllä tippaakaan ollut, onneksi.

Tsemppiä uniongelmista kärsiville! Itse en kyllä kuuku joukkoon. Nukun 23-9 ja käyn 2-3kertaa veskissä ja samalla juon. Uni tulee aina samantien kun sänkyyn taas ojentaudun. Oon kyllä ihan pirteä kun yöllä herään. Oon aatellut että hyvinhän siinä sitten vielä yhden vaavin imettää, kunhan sitten vaan vauvakin jatkaisi yhtä helposti uniaan... Saa nähdä sit...

Turvotusta on mulla alkanut ihan vasta viikko sitten tulemaan. Syömisillä/juomisilla ei juuri tunnu olevan vaikutusta. Sen kanssa on vain elettävä. Ei kä mun turvotus kyllä ainakaan vielä ihan mahdoltonta ole, joten hyvin näin mutaman viikon vielä elelisin. Viikko sitten nlan täti ei merkannut turvotus sarakkeeseen yhtäkään plussaa vaikka asiasta mainitsin. Sanoi sen vain kuuluvan asiaan näillä viikoilla. Mistään myrkytyksestä ei mitään muita viitteitä kyllä olekaan.

Jaksuja kaikille ja oikein hyvää juhannusta!

-Tiipero 36+0
 
Huomenta päivää!

Ihanaa päästä lukemaan pitkästä aikaa juttuja rauhassa, viime perjantaista asti oltiin reissussa kun avokki oli työreissussa kotipuolessani. Eilen kotiuduttiin, ei oo ennen haitannu et oltu reissussa pitkäänki mut nyt alkaa jo kaivata omaa rauhaa.

Onnittelut vauvoista Titalle ja Senjuskalle :heart: :heart: (toivottavasti itekki pääsee kohta synnyttään =) )

Lääkärineuvola (rv 37) oli aamulla eikä ollu vielä merkkejä siitä et pienokainen olis tulossa. Paino oli laskenut 200g/vko mutta edellis viikoilla oliki nousua yli 700g/vko et ei vissiin ollu haitaksikaan lasku. Kaiken kaikkiaan painoa on tullu 9kg et ei onneksi kauheasti. Mulla on nyt parina päivänä ilmenny taas aamupahoinvointia ja väsymystä. Verenpaine oli 106/77 ja pissa puhdas, et kuitenkaan viittaa myrkytykseenkään. Hb oli noussu 129. Vauva oli alhaalla mut ei ollu vielä kiinnittynyt ja kohdunsuu oli vähän pehmentynyt. Ja mullahan ei oo ollu edes kipeitä supistuksia vielä. Toisaalta sitä lukee kateellisena kun muilla tuntuu synnytys lähenävän ja mulla ei oo vielä mitään siihen viittaavaa.. Ehkä tämä kateellisuus johtuu siitä että odotan ensimmäistä. Aattelin alkaa ens viikolla siivoamaan urakalla et jospa se vaikka edistäis synnytystä!

Lääkäri käski lisätä suolan syöntiä kun verenpaine on niin matala, onneksi ei oo nyt turvottanu, muuten sitä vois olla potkupallo kun pitää vielä lisätä suolaa :LOL: Pitää kyllä ennalta ehkäistä turvotusta ja juoda vielä enemmän vettä. Mulla ei ole onneksi ollu uni vaikeuksia vaikka illalla joskus on vaikea saada unta, saan nukuttua jopa 5 tuntiakin putkeen et saan olla kyllä siitä onnellinen.

Taidanpa lähteä yrittään syömistä jospa ruoka pysyis sisällä.. :wave:

Hyvää Juhannusta ja jaksamisia kaikille!!

Maija82 ja pienokainen 37+0
 
Pinuski84 Kyllä mäkin mieluummin ilman käynnistystä synnyttäisin, on nimittäin käynnistetty synnytys ollut ainakin mulla tajuttoman paljon kipeämpi kuin itsestään käynnistyneet... Itsestään käynnistyneet sujuu vaikka suihkussa istumalla :D

Mulle iski eilen illalla outo olo, ei jotenkin nähnyt kunnolla, toisesta kädestä lähti tunto ja päätä alkoi särkemään... Tuli tosi hämärä olo. Yritin sairaalakassia pakkailla, mutta kun ei jotenkin yhtään hahmottanut mitä sinne on laittanut... Vähän nuo oireet alkoi huolestuttamaan, kun turvotustakin on ihan mielettömästi ollut koko ajan, heti aamusta alkaen silmistä asti turvonnut :ashamed: Saati sitten muualta... Nytkin tuntuu päässä vähän pahalta. Mutta, terkan mielestä kaikki on ok niin kauan kun verenpaine on ok. Kai se on siihen luotettava.
Hyviä vointeja kaikille äideille ja masuille :)

Marge & Keijo 37+4 :heart:

BTW eilen jotenkin iski se todellisuus että tässä sitä ollaan, näitä viimeisiä hetkiä on odotettu ties kuinka kauan... Synnytys ei muuten mua pahemmin jännitä, mutta se ponnistusvaihe on aina se "pelottavin"... Tytön syntyessä tuntui että oikeasti halkean, se on aika pelottava fiilis :/ No, selvittiinhän siitäkin, mutta silti jännittää, kun ei kuitenkaan ihan pikkuriikkinen ole syntymässä... Sanoin terkallekin että ei ole kiva pelätä vauvan puolesta :/ Mutta jospa ei nyt ehtisi liian isoksi kasvaa, kun tällä kertaa ei tarvitse odotella 2 viikkoa yli lasketun ajan, kuten tyttöä odotellessa =)
 
Aurinkoista huomenta kaikille B)

Sanoinkuvaamattoman paljon ONNEA kaikille vauvansa saaneille! :flower: =)

Kirjoitetaanpas kuulumiset

Tiistaina käytiin EKKS:n synnytysvalmennuksessa . Noh, ei ainakaan katsottu mitään videoita kuten perhevalmennuksessa. Kuitenkin tämäkin oltaisiin voitu järjestää hieman eri tavalla. Kätilö laittoi videotykin valmiiksi ja katsottiin sitten diaesityksin kuvat ja kätilö puhua sorisi samalla. Kuivaahan tuo teksti oli, kun toinen raamatun lailla lukee kaikki yhteen pötköön eikä paljon yeisöön katsele.

Käytiin tutustumassa synnytyssaliin pikaisesti ja siinähän se sitten olikin. Toivotettiin tervetuloa synnyttämään ja suunta kohti kotisuomea :|

Eilen kävin tapaamassa viimeistä kertaa neuvolassa lääkärin eikä siellä ollut taaskaan tätä normaalia lääkäriä, vaan sijainen. Nuori ulkomaalainen lääkäri, joka kyllä osaa suomea hyvin. Mutta ei oikein tuntunut osaavan antaa minkäänlaisia vastauksia mieltä askarrauttaviin kysymyksiin :ashamed: snoin, että olisi todella kiva jos hän tarkistaisi nyt pystynkö synnyttämään alakautta, koska minulle on aikoinaan sanottu paikkojen olevan ahtaat synnyttämistä varten :( Noh...siinä mie sitten tähtiä näin, kun lääkäri tekee sisätutkimusta ja koitan ajatella perhosia ja yksisarvisia, pitää olon mahdollisimman rentoutuneena (miun ilme oli varmasti näkemisen arvoinen ) :LOL:

Lääkäri totesi, että hänen mielestään ei näyttäisi olevan esteitä, mutta tarkistaahan ne sitten sairaalassa ja tekevät uusinta arvion, kun synnyttämään olet menossa. Painoarviotakaan hän ei osannut sanoa, heitti ilmaan luvun 3,5 kg (kenties). Jäi tosi epävarma olo, ei mahda minkään. :ashamed:

Fakta arvoja:
RR: 123/77
Paino: +788/vko :D Ups (Yht lähes 13kg)
Pissa: Puhdas
Hb: Ei mitattu
Sf: Ei mitattu :(
RT
Syke: 145
Liikeet: ++
Kohdunsuu: lyhentynyt 2cm:iin ja alkanut pehmenemään.

Kaikilla tuntuu olevan niin selkeitä tietoja ja kaikki selvillä. Itselleni eilisestä jäi vaan niin tyhjä ja epävarma olo :ashamed:

Haleja ja oikein lämmintä ja Taianomaista Juhannusta kaikille :hug:

Brigantia & Rusina (Rv 36+2)
 
Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille heinämammoille!

Täällä on keskusteltu lapsiveden menosta. Meillä ainakin neukkatäti sanoi, että aina ne ei mene niin kuin elokuvissa eli lorahtamalla. Saattaa tiputella ja sitten vasta tulla supistuksia. Mietin ite ihan samaa, että mistäs sitä sitten tietää. Sanoi, että lapsivesi tuoksuu makealle toisin kuin pissa/valkovuoto. Että eikun haistelemaan.

Sorateistä... vai edesauttaa synnytyksen käynnistystä. Meidän vauveli taitaa tulla maailmaan sitten ajoissa, sillä mitei päivittäin autolla kuljetaan osin töyssyistä soratietä matkalla kotiin. Eipä ole vielä huonoa tehnyt. Jotenkin on kyllä tunne, että taitaa tulla maailmaan ennen laskettua aikaa. Saa nähdä. Sf-mitta 33 ja viikkoja 35, esikoista odotan.

Viime yönä tuli eka aika kivulias supistus alaselkään ja vatsaan sen jälkeen kun nousin nopsasti vessaan. Oikeastaan sitä ennen heräsin ensimmäiseen synnytysuneen, joka oli karsee painajainen. En tunnusta miettiväni tulevaa synnytystä mitenkään pelolla, mutta jännittäähän se. Alitajunta tekee sitten temppuja yöllä. Ootteko muut nähneet viimeaikoina synnytysunia? Suppari meni sitten ohi eikä uusia tullut. Sitten alkoikin vatsassa operaatio hikka. Aika kova hikkaamaan tämä meidän pikkuinen. Siitä alkoikin sitten yökukkuminen ja aamuyöstä takaisin sänkyyn.

Mites te muut olette viettäneet äippävapaata, ne joilla ei ole lapsia vielä kotona ja mies töissä? Mulle tullut innostus käsitöihin ja shoppailu olen kans. ;)

Viivi + vatsan asukas 35 +4
 
Neuvolassa käyty:
Paino:74.4kg(huh,huh...),831g per vko
Turvotus:++
RR:130/78
Hb:120
Kohdunpohjakorkeus:34cm
Vaavin syke:118-136(ei sivuääniä)
Pissi puhdas

Neuvolan tädin mielestä vauva on ottanut kasvussa loppukirin.Käsikopelolla tunnustellen vauva on osittain kiinnittynyt eli siis ei pitäis pään pulllahtaa "paikaltaan" pois.
Veikkas tyttövauvaa siron kasvun ja sykkeiden puolesta.Aika jännä jos ultrassa "nähty" poika oiskin tyttövauva.
Synnytyksen käynnistykseen anto vinkiks kiihkeän rakastelun ( rintojen stimulointia ja paljon siemennestettä).Isäntä oli ainakin mielissään kehotuksesta ja oiskin heti valmiina käynnistelemään synnytystä :) .

Tässäpä oli nyt enimmät tällä kertaa.

Ievaliina ja pikkumies 38
 
heippis..ei tarvinnu mennä sykkeitä kuunteluttaa kun pömppis hillu silleen että meinas masu revetä :whistle: :whistle:

olen tehnyt tänään kaikennäköstä hommaa yksi raskaimista on ollu kanniskella noita paneleita jospas sais aikaan suppareita ..muutama kipee on tullukin jo mutta kuivunneet kasaan...

nyt soffalle kölimään ja hyvää juhannusta kaikille masuille =) =) :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 37+2
 
Heissan :wave:
Maija82 älä "hättäile, ei miulakaan koskaan aikasemmin ole tuntunut mitään supisteluja tai muuta mikä viittais lähestyvään synnytykseen. et voi alkaa ihan yks kaks. Että semmoista
=)
Käynnistetty synnytys miula oli toinen synnytys käynnistetty. Tuntui, että kipujen puoleen oli kaikista iisin. Siinä supistukset tuntui ainoastaa selässä eikä niin pahana kuis esim. vikassa synnytyksessä.
Onkohan porukkaa synnytämässä, kun jotenkin tuntuu sivustolla oleva hiljaisempaa. saas nähdä...

Mutta, nyt hyvää Juhannusta kaikille mammoille !!! Kohta kauppaan jonottelee.. arg...
 
:| neuvolasta lähetteellä heti kunhan lasten vahti tulee.
Kaikki ok edelleen, oma paino -100g edelliseen mutta mutta...
sf mitta kasvanut 9 päivässä 35cm -> 42cm:n! :eek:

kauhea huoli tuli että jos vauvalla onkin joku vika kun kasvaa ja kasvaa... ensin tervhoit. ihmetteli vaan kuinka ylhäällä vauva edelleen on, mutta pitkällään tunnustellessaan totesi vauvan pään olevan kiinnittynyt ja sf mitan kasvaneen valtavasti. Liikaa :|

Pitäkää peukut pystyssä B) pelottaa! Mahtuuko se ikinä uloskaan mistään??!!

SmileX ja jätti pampula rv 37+0
 
Kojo kyselit onko synnytykset lähteneet samalla tavalla käyntiin ja oliko supparit samanlaisia. Minulla käynnistettiin toinen synnytys ja se oli kaikin tavoin rajumpi kuin esikoiselta, supistuksissa ei ollut mitään taukoa ja kokonaiskesto oli muistaakseni reilu 2 h. Kysyin eilen neuvolasta, että onko odotettavissa jälleen nopea synnytys vaikka lähtis itsestäänkin käyntiin ja täti oli sitä mieltä että heti kun supistukset tulevat säännöllisesti niin eikun sairaalaan vaan, luultavasti tulee vauhdilla tämäkin. Kyllä hiukkasen pelottaa oli se sellaista menoa viimeksikin. No hyvä puoli oli, että tapahtuma oli nopeasti ohi.. :whistle:

RvaSumppisuu Kateellisena kiinnitin huomiota sinun kokonaispainoosi, itsellä oli esikoisesta paino samaa luokkaa kuin sinulla, mutta näistä kahdesta muusta pyyhitään kyllä ihan eri kymmenillä, eilen sai taas uudet enkat vaakaan. (saavutus sekin :'( ) Mutta ehkä sitten joskus tulevaisuudessa pääsis taas ihmismäisiin mittoihin. :whistle:

Räpis ja Pörrö miten kääntämiset meni, vai oletteko jääneet sille tielle?? :)

Neuvolassa ei muuten mitään ihmeellistä, painoa tullut taas noin 1 kg/viikko lisää, mutta nyt SF mitta ei ollut kasvanut kuin 0,5 cm, eli turvotusta alkaa olla täälläkin. Pää oli tukevasti kiinnittynyt, mutta ei ole laskeutunut tai ei siitä ainakaan ollut puhetta. Täti oli samaa mieltä kanssani, että tuskinpa tämä on täältä vielä hetkeen tulossa. Viikon päästä uus aika.

Hyvää Juhannusta kaikille masunkantajille ja asukeille

AinoEinari ja vänkäri 37+2
 
Smilexille kovasti paljon tsemppilöitä matkaan!!! Hurja mitan kasvu kyllä tosiaan, huhhui! Toivotaan että kaikki on ok, ja pääset vaikka nyttinhakuun jo samalla!

Ja tiällähän minä, kokonaisena edelleen! Pörrille tulee varmasti jo myöhäsenä, mutta tosiaan tuon mahdollisen kiireellisen sektion vuoksi piti olla syömättä se 5h, tai jos käännös ei olisi onnistunut ja synnytys käynnistynyt. Elikkäs siellä sitä sitten eilinen meni. Ultralla katto asennon ekaks kätilö, sit lääkärin kanssa juttelemaan. Sitten katto kohdunsuun, ulkosuu auki, sisäsuu tiukasti kiinni, kaulaa vielä jäljellä enkä tajunnu kysyä pitkästikkö.. Sit ultrasi vauvan tarkkaan ja tutk onko käännös mahdollinen. Painoarvio 2835g, että neuvolantäti meni kyllä mettään viimeviikolla ja pahasti! Sittenpä sitä lähdettiin käyrälle, pää alaspäin pedille pötkölleen ja sain sen lääkesuihkeen. n. puolituntia ja kärrättiin sängyllä taas toiseen huoneeseen, jossa vielä ultran kanssa katsottiin vauvan asento, ja sit eikun kääntämään. Käännös kesti alta 5min. eikä sattunut tai tehnyt pahaa laisinkaan!! Ja se ONNISTUI! :D Ette usko miten hyvä mieli tuli, nyt ei tartte sektiota tehdä, jos nyt pieni malttaa oikeinpäin pysyä. Käyträllä makasin sitten sen jälkeen vielä pitkään, kun vauva päätti ottaa nokoset.. Siinä odotellessa ehti tulla muutama ihan kipakka supparikin, vähän säikäytti että sinnekkö sitten jäin. Mutta meni ohi, ja kotiin päästiin, nyt vaan odotetaan koskapa alkaa syntyä omia aikojaan! Jospa ens viikolla alkas isännälle anteleen kyytiä sitten.. ;)

Ja nyt ei joua taas enempiä, pitää alkaa ompelushommiin. Eurokankaassa tuli käytyä ja trikoota tarttu vauvalle mukaan housukankaaksi.

Räpis+NinniElmeri rv36+1 ja vihdoin RT!!
 
RouvaSumppisuu
Mukavaa jussinaikaa mammukat ja masut!!!

EAKille ja SmileXlle pidetään peukut pystyssä, jotta kaikki menee hyvin :hug: . Hyvissä käsissä ootte varmasti molemmat.

( . ) Siis voisko joku tulla köyttämään mut kiinni johonkin, tää yliaktiivisuus menee ihan överiksi :whistle: . Tai kertokaa edes, että tällainen energialataus enteilee synnytystä :D . Koko eilisen ja tän päivän oon puunannut kaikkee ihmeellistä, en osaa ollenkaan rauhoittua. Ihme siivousvimma ja tosi (yli)energinen olo. Kaikkea tää raskaus teettää...

Sumppis ja pikku-B rv. 37+4

Muoks. Räpikselle onnittelut RT:sta :flower: , toivottavasti NinniElmeri viihtyy =) .
 
Heippa heinämammat!

Tulin tuolta kesäkuisista tänne piipahtamaan, kun näyttää siltä, ettei meidän vesseli pidäkään kiirettä maailmaan tulonsa kanssa... Eli kohta voisin kai ilmoittautua tänne puolelle, jos menee kunnolla pitkäksi ja jos sopii...

Nyt siis mulla menossa rv 39+1, eli jos menee reippaasti yli, niin heinäkuuta eletään siinä vaiheessa. Uskomatonta kyllä, kun mulla oli ennenaikaisia supistuksia jo jostain huhtikuun alusta lähtien ja niiden takia ravasin äitipolillakin monta kertaa... No, tällästä se näköjään joskus on.

Mutta, hyvää Juhannusta kaikille!

Mouse (39+1)
 
aik
Hei taas!

Kovasti peukkuja pystyssä Smilexille ja muillekin jännääjille.
Ihania uutisia räpätätillä! =)

Minulla oli neuvola ja kaikki oli hyvin. TH painotti, että liikelaskut ovat tärkeitä, jos vähänkin on liikkumatta. Kokeili kovat ja kipeät pohkeeni, joissa ei ollut kuitenkaan mitään punoitusta tai muita jälkiä, ei siis mitään hätää.

TH sanoi, että kohtu voi rikkoutua myös ylhäältä, jolloin lapsivesi tihkuu eli ei siis hulahda. Tällöin voi testata onko lirahtelu valkovuotoa vai lapsivettä pikkuhousun suojan avulla. Lapsivesi imeytyy siteeseen (ja on makean hajuinen), kun taas valkovuoto ei imeydy. Myös pissa saattaa olla vaalean sameaa (kuten myös valkovuodosta johtuen). Valkovuoto on "höytyväistä" virtsan seassa. Jos lapsivettä tihkuu on syytä mennä sairaalaan infektiovaaran vuoksi.

Hyvää juhannusta! :flower:

aik 36+5
 
Alusta asti olen ahkerasti seurannut heinämammojen keskusteluja, mutta en ole saanut aikaiseksi tulla mukaan... Paitsi nyt. Parempi myöhään kun ei milloinkaan ;) Olen siis 30-vuotias ja syntyväksi odotan kolmatta lastamme. Esikoinen on nyt 5v ja toinen 3v, vielä hetken aikaa. Laskettu aikani on 13.7. ja synnyttämään olen menossa Kotkaan.

Laitoin hakemuksen myös sinne suljetulle keskukstelupalstalle, toivottavasti pääsen mukaan sinnekin. Kiva saada vertaustukea ja muutenkin keskustelua aikaiseksi viimeistään sitten kun vauva syntyy. Tuonne palstalle salasanakseni tuli akt_78.

 
Mie kävin reippaana tyttönä tänään ostamassa 10metriä :D vauvalle harsokangasta niin saa uudet puklulaput vauvalle valmiiksi ennen tehiksen syntymää.
Tervetuloa minun puolestani uudet mukaan :flower: =)
ja smilexille iso :hug: tiedä vaikka tulisit kotiin sitten vaavi kainalossa. toivottavasti siellä ei silti ole mitään hätää.
mitäs tänne muuta.. vointi on ihan ok, eikä sen kummempia oloja ole täälläkään, en tiedä varmasti mutta minusta ainakin tuntuu että vauva laskeutui eilen illalla pari senttiä alemmas, ainakin on helpompi hengittää.
Tänään ei oo ees supistellu, yksi sukkapuikko pisto tullu päivän aikana eikä muuta :)
kuinka monella käy jo päivittäin pissalle mennessä mielessä että mitäs jos sieltä tuleekin limatulppa tai vastaavaa :D mulla meinaa olla jo niitä mietteitä :D toisaalta sitä hiukan malttamattomana odottaa että olisi jo jotain mutta sitten ku aika tulee niin sitten sitä varmaan menee ihan shokkiin :x :LOL: :LOL:
mutta mutta. täytyypäs tulla vielä iltasella kurkkailemaan josko smilex on kotiutunut..ja mitä tänne muuten kuuluu.
Minun ja tehiksen puolesta todella mukavaa ja lämpöistä juhannusta kaikille heiniksille :hug:
pipsa ja tehotyttö 37+6?
 
Jännittää aina tulla tänne kurkkaamaan, minkälaisia uutisia täältä löytyy. Kateellisena kyllä minäkin luen toisten kipeistä supistuksista..Tänään sain muut (koulu)hommat pois alta ja innostuin sitten pesemään viimeiset vauvan vaatteet, pakkaamaan molempien, mun ja vaavin kotiutumisvaatteet yms. ja ompelemaan viimeisiä imuja kestovaippoihin. HUomenna jos pesis nuo kauheat lokin p*skat pois keittiön ja makkarin ikkunasta..On ollu siinä jo useamman päivän, en oo vaan ehtiny/saanu aikaiseksi pestä niitä pois.. :ashamed:

Nyt kysyn tyhmän kysymyksen, mutta ku en oo neuvolassa tajunnu kysyä..Millon uudelleensynnyttäjän on oikeastaan hyvä lähteä sairaalaan? Siis lähinnä, jos on "vaan" supistuksia? Oon ajatellu, että oon kotona niin kauan ku vaan millään pystyn, sairaalaan ku ajaa sen 5-10 min vaan meiltä, mutta nyt oon alkanu miettiä, että mitä jos odotanki liian pitkään.. Ei kylläkään esikoisenkaan synnytys mikään syöksy ollu, joten ei siinä mielessä pitäisi olla hätää.. Kyllähän sitä sanotaan, että ku supistuksia tulee mitä, 10 min välein? Mutta ku esikoisen kans tuli 5 min välein koko päivän, eikä illalla sairaalaan mennessä silti ollu juuri mitään vielä tapahtunu. :headwall:

No joo, mutta semmosia tällä kertaa. Hyvää juhannusta kaikille! :heart:

Pinuski 37 tasan..
 

Yhteistyössä