HEINÄMAMMAT 2008 ~joulukuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
töistä heippa! viimeinen yövuoro menossa... ihanaa! en jaksa enää valvoa... klo 21 on ihan max, sen jälkeen pakko päästä nukkumaan! iltavuorotkin rasittavia kun loppuu vasta 22 ja seuraavana päivänä 7:ksi...

täällä vointi ihan hyvä. kokeilin tänään tav farkkuja ja meni päälle vaikka viime viikolla kiristi. noita ä-farkkuja kuitenkin kiva pitää kun ne niin isot niin ei tunne itteensä niin läskiksi niissä ;)
lakua / salmiakkia pakko saada päivittäin. makea ei ollenkaan maistu. suolanen! onneksi verenpaineet normaalit noin muuten niin en kovin korkeita paineta pelkää.

mulla siirty eka neuvola tammikuulle. eli silloin jo rv 14. mutta eipä siinä mitään kun vointi ok. np-ultra just ennen uutta vuotta, koen sen tärkeemmäksi kun neuvola... toivon mukaan kaikki edelleen kuten pitääkin!

milloin ootte tunteneet lapsen liikkeet ekan kerran, jolla useampi raskaus takana? esikoisen kanssa tunsin rv 18 elokuvissa ekan kerran. mietin mahtaakohan tuntea nyt aikaisemmin...

nojoo mutta töitä tekemään...

korvapuusti ja pikkupulla rv 10 + 5 (9+5)
 
uusi odottaja ilmoittautuu!! Laskettu ois näillä näkymin 30.7.08. ensimmäinen lapsi on jo 3,5v. Jännittää hirveesti eka neuvola..se on vasta tammikuun toisella viikolla, haluisin jo kuulla sydän äänet!! minäkin mietin että kyllä varmaan liikeet tuntuu aiemmin, ekalla tunsin heti rakenne ultran jälkeen eli joskus rv 18-19.
 
Gatsu Jep, rakennuspuuhat menossa. Tai lähinnä miehellä, minä hoidan paperiasioita raksaan liittyen :) Minkälainen talo teille on tulossa ja koska olisi muutto? Meille tulee keskikokoinen kivitalo ja muutto joskus ensi vuonna, ehkä viimeistään syksyllä. Kun itse tehdään, niin kaikki kestää...Ja kaksosten syntymä ja loppuodotus tuskin nopeuttavat tekemistä, kun miehellä menee paljon aikaa kotona.

Mikä se sellainen Äidiksi - minun odotukseni kirja on? Enpä ole kuullutkaan. Kerro lisää!

Oma napa Nyt alkaa vähän näyttämään siltä että vauvamasu alkaa tulemaan esiin. Sitä on vaan niin vaikea varmasti sanoa, koska mulla ollut aina juuri tuossa alavatsassa sellainen läskimakkara. Mutta mun mielestä alavatsan muoto muuttunut selvästi vaikka mies ei omasta mielestä näekään mitään... :p

HooWee 11+3
 
Woot, äitipolilta tuli ilmoittautumisaika 27.12. Sielläkö vain ilmoittaudutaan vai toimitanko sitä ennen pissapurkit labraan?

Mulla on joka viikko pari yötä, saa nähdä kauanko jaksan, muutenki kuuppa sanoo että yöllä nukutaan, eikä pompita pystyssä. Tänään alkaa kllo 16 ja huomenna 9 pääsen kotio.

Meille tulee siis esikoinen. Toissa päivänä mies sanoi, jotain siihen malliin, että hänestä tule isä :). Minä oon kinunnu vauvaa vaikka kuinka kauan ja hää on järkevänä sanonu, että koulut ensin, rahaa ensin...blaah.

Nytpä jatkan yhellä silmällä tätä aamua, päikkärit otan ennen töitä. Ei oo edes paha olo, nälkä olis.

pörrö ja pähkinä 10+3
 
Pitkästä aikaa taas eksyin tänne. Pahoinvointi vaivaa niin mahottomasti, rolin 2,5h tiputuksessa ja tiistaina 6 tuntia. Mikään ei pysy sisällä. Ens viikolla olisi onneks ultra niin näkee että edes rääpäle on kunnossa. harmittaa kun täällä ei saa kuin tuon np-ultran, joten yksityiselle taas sitten jossain vaiheessa varattava aikaa. Nyt kyllä heikottaa niin paljon että taidan nukkumaan mennä takaisin. Saikkua tää viikko kokonaan, ja jatkosta en vielä tiedä. Saas nähdä jatkuuko määräaikainen työ vielä tammikuun jälkeenkin jos samaan malliin saikkuilen. :ashamed:
 
Heippa kaikille!!

Viimekerrasta on taas aikaa... Ei oikein viitsi kauhein usein tässä koneella istuskella, kun tulee aina huono olo sen jälkeen. Muuten täällä on kyllä vointi parantunut huomattavasti. Viikkoon en oo oksentanut ja poitsun kakkavaippakin vaihtuu jo suht helpolla.

Mä pelkään np-ultraa ihan mielettömästi. mun maha on nimittäin kasvanut jo niihin mittoihin, että kovin kauaa tätä ei voi enää salassa pitää. vähän kauhistuttaa, että onkohan sieltä tulossa enemmänkin kun yksi :ashamed: Normi farkut ei mulla oo mennyt enää viikkoon jalkaan. Tai isoimmat saa just ja just kiinni, mutta sit ei kyllä uskalla istua tai kumartua, kun muuten nappi varmaan irtois.

esikoisen 1.v synttärit lähenee huimaa vauhtia (29.pv) ja mun pitäis varmaan vähän isompaa siivoustakin sen takia suunniella. Kiinnostus on kyllä ihan 0 kun pelkästään kämpän imuroimisen jälkeen on jo selkä niin kipee, et ei pysty loppuiltaan edes kunnolla istumaan. Noh täytyy varmaan yrittää mies taivutella mopin varteen.

Mulle on tullut kuvioihin ,myös uusi himon kohde. nimittäin Joululimppu :p mä voisin oikeesti elää sillä. Ja suunnilleen limppu/pv sitä meneekin :ashamed:

mä oon kyllä ulkona kun lumiukko siitä, mitä te ootte täällä iime päivinä jutskaillut, joten taidampa alkaa selailemaan sivuja taakse päin... :wave:

Nelly ja "ykä-iitu" 8+5
 
Sotaleski Ronja ilmoittautuu...huoooh. Siis mies on nyt viikon kertaamassa ja mun pitää ihan yksin selvitä kotona. Se on nyt kuukauden päivät tehny meillä ruokaa, kun mä en oo selvinny ees jääkaapin avaamisesta ilman pahoinvointia. Nyt mun pitää ihan ite selvitä mun ravitsemisesta..apua.

Onneks nyt ei taas vähään aikaan oo ollu hurjan huono olo (koputan puuta), mutta nyt on taas väsymys tullu takaisin. Mulla nää oireet vaihtelee väsymyksestä päänsärkyyn ja päänsärystä huonoon oloon. Onneks ei vielä oo iskeny yhtäaikaa noi kaikki kolme (koputan taas puuta).

Kotona odottaa hillitön sotku ja ylienerginen koira, MELKEIN tekis mieli jäädä ylitöihin, ettei tarvis mennä siivoomaan...ei vaan jaksa.

Ja auuh, kaikki joululahjatkin pitäis käydä lauantaina ostamassa (yhtään en siis oo ostanu vielä). Mä olen sitten se, joka Stockmannilla itkee hajuvesiosastolla ahdistuksesta, kun ei keksi mitä ostaa ja syö sipsejä. ettei huono olo iskis (sipsit toimii kuin häkä..).

JA MISSÄ VIIPYY MUN NP-ULTRA-KUTSU? Oon oikeesti odottanu sitä kuin kuuta nousevaa, ja sitä ei vaan kuulu, vaikka neuvolasta laittoivat toivetta, että ennen joulua pitäis päästä. Argh!

Ai niin, ja onpas "mukavaa", kun jo nyt miehen työkaverit tuli taputtelemaan mun vatsaa ja onnittelemaan...varsinkin kun oikeesti se maha on vaan turvotusta + sitä, kun oon lihonu, kun en jaksa liikkua juuri lainkaan (ja vielä enemmän tätä jälkimmäistä kuin ensimmäistä..).

Ja myös mun tekee mieli joululimppua kauheesti koko ajan. (hih, ajattelin, etten jaksa kirjottaa, kun ei ole mitään asiaa, mutta kovasti tätä tekstiä silti tuli).

Ronja 10+1

 
Täällä sitä taustalla ollaan edelleen.. Mihkäs sitä!

Ei vaan ole mitään uutta kerrottavaa, olotila on vähän liiankin hyvä. Välillä tuntuu, ettei massukaan ois muka niin iso kuin toisinaan, ja sekös lisää vettä myllyyn että onkos kaikki kunnossa.. Kummallinen tämä ihmisen mieli!

Kovasti olen kutonut, ja tehnyt palstan kautta harsokauppaa. Kestoilla meinasin tämän tulevan kuopuksen kanssa, tai ainakin nyt koettaa kuitenkin. Jos en jaksakaan niin noi vermeet on helppo myydä eteenpäin niitä tarvitsevalle. Villahousuja olen kutonut yhdet jo valmiiksi, toiset puoleen väliin, jotka sitten jäi odottelemaan samanväristä hahtuva-lankaa (loppui kesken) . Nyt työn alla jo kolmannet pöksyt! Pitäis näillä kohta alkuun päästä. Onkos joku muukin harkinnut/ajatellut/tai tietää kestoilevansa? Minusta ainakin kokeilemisen arvoinen juttu.

No mutta päiväruoka odottaa tekijäänsä, joten taustalle takas..

Räpätäti+papunen rv9+3
 
Mä olen ajatellut kokeilla kestoilua. Jos ei heti ihan täyskestoilua, mutta osittain ainakin! Niihin pitäs vaan syventyä ihan ajan kanssa sitten lähempänä. Liityin jo Kestovaippafoorumille, mut ainakin vielä en tajua niistä jutuista juuri mitään. Villavaippahousuja vois alkaa kutoa itse, jos tuolla ei vaavia ole niin ne vois sitten myydä. Minäkö skeptinen...

Ens keskiviikkona on varhaisultra sitten. Hui, jännää!

Mulla on iltapahoinvointia enimmäkseen. Päivisinkin kuvottaa, mutta ykä ei oo vielä lentänyt.

Kitty 7+6
 
moikka vaan kaikille!
käsky kun kävi niin täytyy kirjoitella pitkästä aikaa. mieluummin sitä vaan käy lukaisemassa mitä muut on kirjoitellu.

pahoinvointia poden edelleen. tänään täytyi jopa oksentaa. vatsa kasvaa ihan tosissaan. äitinikin eilen meinas että mitäh??? viikkoja 9 ja tuon kokoinen vatsa, että onko siellä kolmoset! no se selviää np-ultrassa tammikuun alussa mitä siellä on. maanantaina olisi neuvolalääkäri, mutta siellä ei ultrata.

mulle taas maistuu piimälimppu, kun joillekin nähtävästi joululimppu!

tuosta kestoilusta, niin kiitos ei :x :x mä koen pääseväni paljon vähemmällä hajulla ja työllä kun käyttää kertoja.

tässä taas kuulumiset pikaiseen, nyt on päästettävä tyttö katsomaan titiä.

t-06 9+1
 
Moikka! :wave:

ronja78 Itse kanssa ihmettelin että missäs se np ultra kutsu oikeen luuraa kun viikkojakin alkaa kertymään, niinpä soittelin sit tänään naistenklinikalle ja sieltä sanottiin että kyllä joo nää sun tiedot on tullu jo muutama viikko sitten mut sulle ei vaan oo varattu vielä aikaa... No sainpas sitten varattua ja ens viikon ke päästään viimeinkin kurkkaamaan tonne masuun :) kannattais sunki soitella jo jos mitään ei ala kuulumaan, tiiätpä ees sit et mistä johtuu ku ei kuulu...

Räpätäti tiiän niin hyvin miltä susta tuntuu.. Naureskelin tossa ittelleni yks päivä et miten voin olla näin hupsu, oli monta tosi hyvää päivää ja eikös sitä heti oo ihan kauhuissaan... No eilen ja tänään tulikin sitten jo aamulla oksu ja on ollu tosi paha olo niin enkös mä täällä riemuntansseja tanssahtele onnesta et kaikki on hyvin ku voin näin pahoin :) Niin ja mä ainakin ajattelin kanssa tota kestovaippailua kokeilla... Mistäs oot pöksyihin ohjeet kattonu vaikko ihan päästä keksiny? Neulon täs just miehen siskon tulevalle vauvalle nuttua ja töppösiä mut ku saan ne valmiiks ni sit alan tekee ittelle kaikkee kivaa :)

Tänään päästiin sitten kuuntelemaan vihdoinkin ne sydänäänet :heart: ja voi sitä riemua kun se siellä kovaa jyskytti... Nyt ehkä alkaa pikkuhiljaa käsittämään et mun sisällä tosiaan on joku pieni ihmisen alku :) ens viikon ultrassa se varmaan konkretisoituu entisestään... Maha on kyllä jo aivan liian iso, johtuu kylläkin turvotuksesta mutta kuitenkin, pakko oli tänäänkin kouluun lähtee verkkareissa ja huomenna varmaan sama juttu ku meen töihin...

Illanjatkoja!!

Gataa & Hasselnut rv 10+6
 
Tässäpä linkki hehkuttamaani kirjaan, suosittelen kyllä kaikille! Saa muistella sitten jonain päivänä ihanaa odotusaikaa yksityiskohtien kanssa... eiku kirjakauppaan! Mun on ostettu infosta.

http://www.wsoy.fi/index.jsp?main=6&isbn=951-0-31891-4&sub=15&c=/product

HooWee, meillä vähän samanlainen työnjako et mä makselen laskut, teen eväät raksalle ja käyn siivoilemassa siellä. Mies tekee isänsä kanssa mahdollisimman paljon - onneks appikokelas on alan mies niin hommat sujuu. Meille tulee ykskerroksinen 155neliöinen tiiliverhoiltu talo. Saatiin rak.lupa 9/07 ja nyt odotellaan lattianvalajaa vielä ennen joulua, aika vauhdilla on talo noussu ja jos vuoden vaihteen jälkeen päästään tekeen sisähommia niin toivottavasti keväällä jo päästäis muuttamaan :D tuleva pappa varmaan kyllä laittaa hippulat vinkuun kun kuulee että vauva olis tulossa :p
Mikäs vaihe teillä on menossa? Miten noissa kivitaloissa, joutuuko ihan kaikki tekeen alusta loppuun itse jos ei halua palkata ulkopuolista apua? Viittaan siihen kun meillä on talopaketti ja sieltä rakennustehtaalta ne tuli pystyttään seinät ja laittaan katon katteet (?) vai miks niitä kutsutaan :D

Anteeks rakennusaiheinen postaus mut tää aika on vaa niin jännää =)

Gatsu rv 8+0
 
Meillä on esikoisen kanssa kestoiltu pariviikkoisesta asti ja samaa aiotaan tulevan vaavin kanssa. Esikoisen vaipat pääsee nyt kakkosen käyttöön ja jotain uusia ihanuuksia pitää varmaan myös ostaa. Vastasyntyneen kokoiset vaipat ajattelin ommella itse, kolme kappaletta on jo valmiina :D Ihan alkuun mennään varmaan sisävaippa+kuori/villahousut -yhdistelmällä ja myöhemmin jatketaan taskuilla. Taskuvaipat on niin käteviä. Musta sitä hajuakin on kestojen kanssa vähemmän, kun ei jää kakkavaipat roskiksiin muhimaan vaan ne tulee heti käsisuihkulla huuhtastua. Pissavaipatkaan ei haise, kun säilyttää kannellisessa pyykkikorissa. Ekat pari viikkoa kyllä varmaan kertistellään, kun niitä saa vaihdella yhtenään. Ainakin esikko kakkaili joka vaippaan :whistle: Esikon kanssa ollaan kokeiltu täyskestoilua, mutta nykyään käytetään öisin kertiksiä.

Äidiksi - minun odotukseni kirja on ihana, mutten ole raaskinut sitä ostaa. Pidin esikoisen kanssa semmosta raskauspäiväkirjaa, johon kirjasin odotusajan fiiliksiäni ja neuvolakuulumisia, ja liimailin ultrakuvat mukaan. Samantyyppisen olen aloittanut nyt tulevalle vaaville. Vauvakirjat olen kyllä ostanut valmiina.

Krissie 10+1
 
heippis :wave: eilen kävin neukkalääkäris ja katottiin ultralla sielä se pieni heilutti kättään ja imi peukkuu ja sydän sielä sykki :heart: :heart: äänet ei kuulunu sillä vekotimella(nimee en muista) koska kohtu on jotenkin ylöspäin ja sano et voipi olla ettei ihan helposti löydy äänet mutta ultrakuvasta näki niin sielä oli kaikki hyvin...kohtu vastaa rv 12 mutta vauva on sen 10+2 koska olen jo ennenkin synnytänny ja laskettu aika piti paikaansa mutta voi vielä muutua tuola np ultrassa...nyt vaan sitten ootelen sinne np ultraan pääsyä joka on 21 .12...mutta nyt poistun kölimään on hiukan semonen etova olo :x :x

bambiino rv 10+2
 
Heippa!

Eipä ole tullut vähään aikaan kirjoteltua. Mukavaa kun uusia mammoja on ilmaantunut mukaan. Ja on ollut tosi helpottavaa lukea, että muut painii samojen "ongelmien" kanssa.

Itsellä on ollut pari päivää vähän parempi olo, eli elämä alkaa kai voittaa =) (pitäsköhän koputtaa kiireesti puuta). Alkuraskauden ultrassa kävin viime viikolla ja siellä se pieni sydän sykki :heart: Lasketuksi ajaksi varmistui 11.7., eli sama kuin laskurien mukaan. Tänään sitten neuvolassa kuultiin sydänäänet jo vatsan päältä.

Onko muilla ollut muuten mieli herkässä? Minä olen itkeskellyt useampana päivänä ja syyt ei kovin kummoisia ole olleet :ashamed:

T. Minttu 9+6
 
Pitkästä aikaa aattelin pätkän kirjoittaa.. Lukenut oon melkeinpä joka päivä tein juttuja. Kivaa kun paljon samassa tilanteessa olevia samoineen "ongelmineen" :)

Minttu28...tosiaan, saatetaan olla ponnistelees samaan aikaan. Neuvolassa sanoi lasketuksiajaksi saman 11.7 :D
Miula kylläkin kaikki mennyt melkein sen kaks viikkoa yli lasketun.

Oloja alkaa löytymään täälläkin.. Kerkesin jo hurraa, et taidanki päästä helpommalla ku edellisessä odotuksessa, niin johan pukkas huonoa oloa ihan urakalla ja kauheen väsyn, kestänyt kohta viikon armoton väsy. Nytkin meen ihan justiinsa sänkyyn kattoo töllöööööö...ehkä ekaan mainoskatkoon jaksan
:)
Joulukin ihan ovella..ei kyllä tunnu yhtään siltä ,ku noi lumetkin hävis viikonlopun aikana :( Toivottavasti tulis maa valkeeksi kuitenkin ennen aattoa.
No, nyt meen makoilee ja polkasen tän masiinan kiiiii. Öitä.
 
Kertokaas ootteko käyneet yksityisella ennen ensimääistä neuvola käyntiä?? Siis niiku ultrassa?? millä viikolla kannattas mennä? miulla on neuvola ja ultra vasta tammikuun toisella viikolla ja nyt jo kovasti kiinnostaa!! olen nyt rv 7+1
 
saatanan kone hävitti mun tekstin :kieh:
täällä toinen sotaleski ja tosi pahantuulinen neiti1v.
varmaan reakoi tähän muuttoon nyt sit.
mulla vaikeuksii selvitä päivästä ilman miestä :'(
eilen soitin neuvolaan ja kysyin et voisko kuunnella sydänäänet,niin heti oli et eine varmaan kuulu ja onko isot vatsanpeitteet :kieh:
mä inhoon tota asennetta,entinen neuvolan täti oli ihana,
kysyhän tää akka et onko suunniteltu raskaus ,just joo tässä iässä pitää jo ehkä suunnitella kun ei tuu niin herkästi raskaaaksi.
valitettavasti mies ei ollu silloin mukana .
mä olen talvilomalla tän ajan kun mies kertaamassa.
en kyllä ois jaksanut viedä tyttöö 5.30 hoitoo ja sit vielä kotityöt päälle.
nyt lopetan tän valituksen ja positiiviset ajatukst kehiin





:wave: :wave:

senttu ja lassilotta 10+6
 
Senjuska Olipas ärsyttävä neuvolantäti :kieh:

Gatsu Me aloitettiin viime touko-kesäkuussa ja päästään ehkä muuttamaan joskus ensi kesänä tai syksynä. Kivitaloissa menee yleensä vuosi, jos ulkopuolinen porukka tekee ja enemmän jos itse tehdään. Meillä oli kivien pystytys ulkopuolisen toimesta, mutta kun runko oli pystyssä jatkettiin itse. Meillä ollaan siinä vaiheessa, että lattiat on valettu ja nyt tehdään sekalaisia sisähommia. Autotalli on myös hieman vaiheessa, siellä riittää kanssa hommaa villojen ja muiden kanssa. Kivitalossa työjärjestykset menee ihan eri tavalla kuin puutalossa.

Oma napa Jihaa, mun maha on pullahtanut ihan selvästi näkyviin! Jopa mies huomasi sen eilen kun ylpeänä esittelin :) Vielä mahtuu vanhat housut jalkaan, mutta tuskin kovin kauaa. Ihanaa kun jotain konkreettista tapahtuu raskauden suhteen.

HooWee 11+4
 
Huomenia vaan kaikille :wave:

Olipas tullu tekstiä!on ollu kolmisen vkoa palstailu taukoa ja heti huomas...oon ihan pihalla teidän jutuista :/

Neuvolassa kävin tiistaina ja kaikki ok.tosin terkka epäili kuivumista?! :eek: ku hemppa oli 157!!!vakuutin,et juon kyllä enemmän ku suositellaan...ihmettelin kyllä itekki,et noin korkeella huiteli,koska yleensä mulla niin alhaalla,sellasta 110...no onpahan mistä tippua.Esikkon odotuksessa jouduin napsimaan rautaa oikein kunnolla,ei kiva :$

Heti ke tuli postis kutsu np-ultraan,nopeeta toimintaa täälä päin :D tammikuun 9.päivä olis se.Pitää nyt vielä soitella sinne,et saisko aikaa myöhemmälle,ku oli 11 mais ja isännys pääsee vasta puoli 4 töistä ja olis niin kiva ku seki pääsis kurkkimaan tonne masuun!
Ja lääkäri neuvola on 8.tammikuuta et kaikkee täs taas onki.Ens viikolla labraan verikokeisiin ja sitä rataa.
Terkka pelotteli jo et voi olla,et ottavat mut aiemmin sairaalaan sisälle,ku esikko syntyny etuajas.Sanoin kyllä,et ei hirveesti nappaa kesä helteillä sairaals köllötellä,mut katellaan nyt miten menee.

Pahaaoloa on täälä ihan KOKO ajan! :x Keskellä yötäki...ja on pakko syödä jatkuvasti jotain.Ja se jotain on mandariinia.Isännys nauraaku se saa melkein joka päivä tuoda töistä tullessan kilon pussin,jonka tuhoan illan aikana... :LOL:

Joululahjat on edelleen kaupas ja paniikki rupee pikku hiljaa nostamaan päätään :whistle: no tänään ja huomenna mennään kaupungille,niin jos se helpottas! :D

Kestoja en oo aatellu koittaa...En tiiä mikä siinä sit on..ei vaa nappaa...

Rauhallista joulun odotusta kaikille :xmas:
Ja koittakaa jaksella :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti lpr:
Kertokaas ootteko käyneet yksityisella ennen ensimääistä neuvola käyntiä?? Siis niiku ultrassa?? millä viikolla kannattas mennä? miulla on neuvola ja ultra vasta tammikuun toisella viikolla ja nyt jo kovasti kiinnostaa!! olen nyt rv 7+1
Aika moni on käynyt alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Sinä voit noilla viikolla mennä ultraan vaikka samantien, syke näkyy varmasti jos kaikki alkiolla ok. Alkuraskauden ultran voi aikaisintaan tehdä viikolla 6+, itse kävin 6+2 ja sykkeet näkyi hyvin. Ultra maksaa Kela-korvauksen jälkeen jotain 50 ja 100 euron välillä riippuen paikasta.

HooWee 11+4
 
Huomenia jälleen!

Gataa, mä löysin niitä kutomisohjeita kestoilevien ystävieni avustuksella! :D Tässäpäs laitan sulle linkkejä, ja miksei tietty muillekin!
http://perheklubi.net/index.php?showtopic=19419 Tätä sivua kun selaa hieman alaspäin sieltä löytyy Ruskovillan kaikki villavaippahousu ohjeet. Tuolla 4.ohjella mä oon juuri päättelemässä yksiä pöksyjä, ja aika kivat tuli! Toisenmalliset löytyy sitten täältä: http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/villahousut_fi.pdf Tällä ohjeella mä tein ensimmäiseni, ja näytti hämäävästi liian isoilta.. No, koetin niitä sitten sellasen baby born nuken kokoiselle vauvanukelle, ja kyllä ne vaan ihan hyvät tuli kun sinne pitää ne harsotkin mahtua väliin.
Tässä sitten vielä yksi linkki, tää ohje on muunnos tuosta Ruskovillan nelos-ohjeesta.. http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=viewarticle&artid=26 Ja tuolla kestovaippainfon sivuilla tietenkin kattavasti muutenkin tietoo!

Johan tuli mainostusta.. Sori! Ja muutes t-06, enemmänhän ne kertisvaipat haisee, kun niihin jää ne jätökset sinne vaipan sisään. Kestovaipastahan ne jätökset huuhtastaan pois, ja jätetään sitte odottamaan pesua. :) Ja jos ne laittaa veteen likoamaan ja sekaan tilkan etikkaa, niin ei haise pätkääkään! Mut jokainen tyylillään, en mäkään näiden kolmen isomman kanssa ole kestoillut. Nyt vasta innostuin, ja tosiaan otan asenteella jos en jaksa niin kaupasta saa kertiksiä!

Olotila on kohtalainen. Meinaa flunssaa pukata päälle, tosin ihan lievänä vaan. Mut sen verran valuu limat kurkkuun, että oksennusta saapi kakistella aamusella ihan suosiolla, ja pitkin päivää saapi sylkeä räkää.. :x Muuten olo on ihmeellisen hyvä, oon jopa sillon tällön kahvia kupposen hörpänny!

Mut nyt täytyy alkaa nou villahousut kutomaan valmiiksi, jotta pääsee aloittamaan uusia! :D

Räpätäti+papunen rv9+4
 
HooWee, Kiitos tiedosta, tulin kyllä siihen päätökseen, että en mene ultraan kuitenkaan, koska jos sattuu niin ikävästi että keskenmeno tulis, niin tuntuu varmasti pahemmalta, jos on jo nähnyt jotain pientä.. yhden keskenmenon olen saanut, ja nyt vähän jänskättää että kuinka nyt käy.. vaikka se keskenmeno tuli v.-03 ja sen jäkeen tulin heti raskaaksi ja poika synty vuonna-04, silti nuo asiat mietityttää..
 

Yhteistyössä