HEINÄMAMMAT 2008 ~huhtikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta!

4D kuulumisia täältäkin. Oli aika jännä kokemus, varsinkin kun noin 4 eri lääkäriä eri maista kävi testaamassa laitetta ja kaikki tietysti omalla tyylillään. Puolet kommenteista meni ainakin mulla ohi kun en kaikkia termejä ymmärtänyt englanniksi, mies sitten niitä suomenteli. Pääasia oli kuitenkin että päästiin vielä ennen H-hetkeä masuun kurkkaamaan ja saatiin siitä sitten vielä muisto DVD:n muodossakin, ei montaa kuvaa mutta muutama hyvä kasvokuva. Oli niin liikutttavan näköinen kun imi peukaloa ja muutenkin oli jo niin valmiin vauvan näköinen.
Niin ja varmistuihan sieltä tietysti monen lääkärin kautta sekin että poika siis on tulossa :heart: Sen saa siis päivittää ja samalla vois laittaa meikäläisen iäksi 35v. kun sekin tässä lähiviikkoina tulee täyteen..kääk..keski-iän kriisi ;) ;)
Nyt saa sitten hyvillä mielin shoppailla lisää tähän perheseen niitä sinisiä vaatteita ;)

Eilen illalla nukkumaan mennessä iski niin huono olo ja kauheet vatsakrampit että luulin että tuli sairaalaan lähtö. Menivät kuitenkin aika nopeasti ohi, mutta närästys jatkui koko yön... tuli varmaan viikonloppuna vähän liikaa herkuteltua :/

Oli jotain galluppejakin ehtinyt tulla, täytyy lukaista ja palata niihin uudemman kerran.

Vilma-Annika jolla on viikot taas hukassa ;)
 
heippa
ja onnea kaikille ultrassa käyneille! Itse en varmaankaan pääse enää masuun kurkkaamaan...täytyy vaan jännitellä ihan loppun asti.
Halusin kysyä seuraavaa; koska olen kova auringonpalvoja ja suunnitelmissa nytkin paahtaa rannalla pitkää päivää (jos säät sallii) niin tietääkö kukaan onko siitä vauvalle mitään haittaa? Vatsahan kuumenee auringon alla aika lailla ...onko täsät mitään tietoa?

oinas95 29+2 (jihuu,30vkoa lähestyy!!)
 
Heips!

Kurja kuulla, että joillekin 4D on ollut pettymys... me mentiin suht suurin odotuksin ja ne kyllä palkittiin! Saatiin DVD johon oli nauhoitettu koko tutkimus, sekä vino pino vielä kuviakin. Periaatteessa se ei mikään mullistava kokemus ollut, mutta ihana silti. Mitään ihmeellistä, siis poikkeavaa, kun ei löytynyt niin meni kyllä mielestäni vaan ihasteluksi! Vauva oli kiltisti nassu "kameraan" päin ja se oli tietysti kiva :heart: Saatiin mielestäni todella selkeää kuvaa, etenkin kasvoista.

Ihana kuulla etten ole ainoa kellä alkaa olemaan kaikki vauvan tarvikkeet valmiina... ;) Me saatiin vkonloppuna hankittua taas paljon ja nyt mulla on rauhallisempi mieli, kun ei tarvii stressaa että onko tarvittavat jutut, jos vauva syntyykin ajoissa. Josta tulikin mieleen...Kuinka paljon te mietitte sitä, että mitäs jos vauva syntyykin kuukauden tai kaksi ajoissa? Mä huomaan tekeväni sitä jo aika paljon, varsinkin kun tajusin että jos vauva syntyy kk päästä, niin kaikki vois olla ihan hyvin ja että se on oikeesti ihan mahdollista, hui.

Tuota auringon ottamista mä oon kans muute miettiny... Moni on kyllä sanonut, että solariumiinkin vois mennä, mut en oo jotenki uskaltanu.

Tuun taas, nyt pitää lähteä nauttimaan ulos hyvästä ilmasta B)

Nuusis ja masu 27+2


Ai niin, masukuvaa pistin tonne masugalleriaan!
 
Moi taas!

Kaikilla näyttää noita supistuksia tulevan aika hyvää tahtia, joten ei mun kai sitten tarvi olla huolissani..Nooh, onpa ollu hyvä syy työllistää tuota ukkoa, saanu jättää kaikki kantamiset yms "raskaat jutut" sille.. :LOL:
En siitä ilosta kyllä luovu..

Hankinnoista..Meillä alkaa olla kaikki kunnossa, kun tuo turvakaukalo hankittiin. Isäni toi meille pajusängyn viikonloppuna vauvan ensisängyksi, ja parvekerattaat tulee viikon päästä yhdeltä kaverilta. Kaikki muu on esikoiselta tallessa, eikä vaatteita oo tullu hankittua, kun ei tiedä kumpi sieltä tulee. Kestovaipatkin on nyt sillä mallilla, että enempää ei kyllä saa hankkia, ennen ku tietää mistä tykkää.. :whistle: Ai niin, pitäähän tuo vanha hoitopöytä kiikuttaa säilytyksestä appiukon luota, mutta muuten kai kaikki on esille laittamista odottamassa omassa varastossa..

Mutta siinä kai kaikki tällä kertaa..Ei tuonne omaan napaankaan kuulu mitään ihmeempiä, vaavi potkii ihan kiitettävästi, ympäri masua vielä tässä vaiheessa. Napa on alkanut pullahtaa pikkuhiljaa. Mutta ei muuta uutta..

Pinuski 28 +4..Vissiin..En oo ihan varma..
 
Suoli rupesi toimimaan :) ,ei tarvinnut mennä perjantaina suolihuuhteluun.
Kiitos kaikille vinkeistä ja aionkin tänään käydä kaupasta satsin activiaa!
Maha pieneni puolella ,kun turvotus laski ja ilmat pääs pihalle!

Vauvatavaroista:Pinnasänky löytyy,äitiyspakkauksen sain viime viikolla ja olin tosi tyytyväinen sisältöön.Anoppi toi ison laatikollisen vauvan vaatteita ja rattaat.Vanhempien varastosta löysin myös pojan vauva-aikaisia vaatteita ja siskolta sain rintarepun(,potan ja wc-renkaan pienentimen,ei sitten ajoissa saatua...).
Vaunut ja sitteri/turvaistuin vielä hankkimatta,mutta onneksi on vielä aikaa.
Kestovaipat on vieneet kiinnostukseni mukanaan ja oonkin ettinyt/ahminut tietoa netistä minkä kerennyt.
Tuli sitten eilen tehtyä karjalanpiirakoita...Monta tuntia meni höyrytessä ja lopputulos oli se ,että piirakat oli lähinnä riisipuuroa näkkileipä kuorella ja mie olin totaalisen poikki/puhki.
Silti mies ja poika urheasti söivät niitä vaikka ikenistä suurinpiirtein roiskui veri :ashamed: .No,koira oli hyvin,hyvin tyytyväinen saatuaan monta,monta piirakkaa...
Pojan mielestä äidin tekemänä paras ruoka on purkkihernekeitto_Osaisi itekin sen valmistaa.Muuten kommentit on ollut tätä luokkaa:Muuten hyvää,mutta voisi olla vielä vähän parempaa...Laps parka! Onneksi perjantaina tein omenapiirakkaa joka oli ihan syötävää.
Tai mukisematta ainakin pojalle kelpas!

Hyviä päivänjatkoja!

Ievaliina ja pikkumies 29+4
 
Nyt tulee omaa napaa ja vali vali...

täälä harmittaa kovasti...
viikonlopun aikana alkoi kipeitä suppareita olla. Tänään käytiin sokerirasituksessa ja terkka laittoi suppareiden vuoksi saikulle, huomenna lääkäriin. Lepoa lepoa vaan. Töihin ei puhettakaan, kun on liikkuva työ. No, saapas nähdä saanko enää töihin mennä, kun kesäloma alkaisi 9.5 :snotty:

Ja kiusana on turvottelukin. Sain käskyn juoda enemmän.
Selkä prakaa, lonkat särkee öisin... :snotty: :snotty: :snotty:
Ei jaksa. Tylsää. Ja tukivyö hiostaa. Huoh... Ja anoppi vaan valistaa liikkumaan, plääh.

Mutta mitäpä ei pikku prinssin vuoksi kärsisi !!!

Vatsan ympärys on jo huimat 108 cm !!! Pompsahti lauantaiaamun 105,5 cm:stä illan 108 cm:iin :eek: Mä olen VALAS !!! Sohvalta en ylös meinaa päästä.

että näin meillä.

Minttis ja Ulpukka 27 tasan
:heart:
 
Ja taas Pipsan neuvolakuulumisia :)
Sokerirasitustestin tulokset ovat edelleen hukassa, mutta neuvolatäti sanoi ettei sitä tehdä uudelleen, koska ekassa raskaudessa ei ollut sokeria, paino ei ole noussut valtavia määriä, ja juurikun mulla on tämä tilanne nyt että kauanko tuo vaavi tuolla masussa sitten pärjäilee.
Ja sitten noita neuvolakortti merkintöjä:
Raskausviikkoja on nyt 29+3
painoa oli tullut lisää 700gr
RR oli 122/68
Pissa oli puhdas
B-Hb oli 108
Kohdunpohjan korkeus oli viikossa kasunnut 2cm eli tällä hetkellä 26cm
Tarjonta edelleen se Pt
sydämen syke kiitettävät 133
ja liikkeistäkin tuli ++
Huomasin tuossa juuri että vauva on ollut jo perätilassa viikolta 21 eli silloinkun rakenneultra on tehty.
Uutta neuvola aikaa ei annettu, sillä ensiviikon maanantaina mennään sitten taas sinne kontrolliultraan, jossa katsotaan vaavin tilanne taas ja päätetään mahd. leikkaus aika.
Neuvolatäti sanoi että tämä minun tilanne on sellanen, etteivät varmasti uskalla pitää vauvaa vatsassa sitä 34 viikkoa pitempää, koska vauvan kasvaessa napanuora vain tiukentuu.
Nuusis tuossa kyselikin että miettiikö kukaan että mitäs jos vauva syntyykin kuukautta kahta aikaisemmin...
Täällä ainakin mietitään :) Ja miettinyt olen kovasti, että kunhan tietää, että minä päivänä vauva tulee tähän maailmaan niin täytyy hommata pikkuruisia vaatteita, kun taitaa reppana hukkua nuihin 50-56 vaatteisiin.
 
moi pitkästä aikaan :wave:

minä olen kerinnyt pötköttelemään yhden viikon saikulla ja nyt alottelen toista viikkoa täällä kotona.
en saa kun käydä wc ja suihkussa.
kyllä oli loppuviikosta pinna kireällä kun ei auttaa pikku neitin hoidossa ja mies myös rasittunut töistään.
tyttö kuitenkin käynyt auttamassa päivittäin ennen töihin menoaan.
mies sai sit pomoltaan luvan pitää 3 viikon ylityövapaata
:D
käy vaan ykkös päiviä palaverissa ja muita pakollisia papritöitä teemässä.
eilen vietettiin miehen 30-vuotis synttäreitä ja nekin meni hyvin enkä tarvinu kun täyttää kakku.
nyt mies lähti hakemaan pakkauksen postista
:heart:
luulenpa et se on se 07 mallia.
vauva paino arvio oli perjantaina 1350g
seuraavan kerran katsotaan kohdunkaulan kanavan tilanne 28.4

mut täällä van sit käännetään kylkee ja odotetan et viikot kuluvat nopeaan.

senttu ja lotta 29+3

 
Moips!

Ihana viikonloppu takana :D Mun pitää nyt vähän hehkuttaa kun oon aina täällä "maininnut" mieheni tekemättömyydestä ja huomioimattomuudesta..niin nyt oli mahtava viikonloppu,mies vietti kolme päivää niin tiiviisti mun kans, tehtiin kaikkea mitä mä halusin..lauantaina ku oltiin ulkona syömässä ystäväpariskunnan kans ja ukko ei alkanu ees syödessä vetään aperitiiveja/oluita joita menee yleensä kiitettävästi niin munki piti jo ääneen ihmetellä et mistähän nyt tuulee.. itse olen sen verta skeptikko et tuli jo mieleen mistä se ukko nyt on niin huonon omatunnon hankkinu et kaljakaan ei kelpaa. Miehen työkaveri sit sano et mun mies oli töissä kuulemma puhunu jo useampana päivänä et pitäis vähän ryhdistäytyä ja alkaa huolehtiin tosissaan vaimosta ku vauvaki syntyy kohta ja hän vaan pyörii omissa harrastuksissaan ja että eihän tämä näin voi jatkua! Kerranki ollaan miehen kans samalla aaltopituudella mun plussaamisen jälkeen. Toivokaa teki mammat mun kans et tämä ois nyt pysyvä ilmiö eikä vaan joku ohimenevä "mielenhäiriö".. :LOL:

Vauvan tarvikkeista on paljon vielä hankkimatta. Pinnis on (paketissa tosin vielä) ja turvakaukalo. Aika paljon oon villiintyny osteleen kaikkea ihania vaaleansinisiä juttuja.. netissä tulee surffailtua kaiken maailman vauvantarvike sivuilla ja pakettia pukkaa postiin solkenaan :whistle: Vaunut ja hoitopöytä on niitä isoimpia hankintoja jotka on vielä tekemättä.

Nuusis kyseli tuossa mietteitä vauvan ennen aikojaan syntymisestä.. mulla on oikeestaan ennemminki niin päin et en "uskalla" vielä esim. pettailla vaaville sänkyä valmiiks kun tuntuu et jos on liian aikasin valmista niin sit sattuu jotain pahaa :ashamed: Siis en osaa selittää paremmin, kai se on jotain taikauskoa..en tiedä. Onko muilla tämmösiä outoja ajatuksia?!

Oinas95 ja muut auringonpalvojat, mä olen käynyt aina silloin tällöin solariumissa. Suomen säteilyturvakeskuksen sivuillakin sanotaan että se on raskausaikana aivan turvallista. Mulla menee iho huonoon kuntoon jos en välillä anna sille valohoitoja..ja aurinkoakin ajattelin kesällä huoletta ottaa. Tärkeätä on tietysti juoda tarpeeksi, välttää nestehukkaa ja auringonpistosta. Nahan ruskettaminen itsessään ja lämpö ei pitäis olla vaaville haitallista. B)

Nyt pitää lähteä köpötteleen koiran kans pari kilsaa et saa vähän raitista ilmaa..

Qnsilta ja viljami rv 27+2
 
Terveisiä Thaimaasta!
Lauantaina on kotiuduttu ja reissu meni oikein loistavasti.

Oinas - kyllä mä olen ainakin lomalla ollessani ottanut aurinkoa, nyt on kaunis rusketus myöskin vatsalla. huolehtii vain kunnolla kertoimien laitosta, ja juo vettä. Aion kyllä kesälläkkin pitää rusketusta yllä, mikäli Lapin kesä vain sen sallii.

Painoa ei ole tullut yhtään sitten viime neuvolan (3 vk sitten), vaikka reissussa tuli juotua paljon sokerilimsaa ja syötyä hyvin päivittäin. Mutta ei oikeastaan haittaa, kun ed. neuvolassa oli n. 700g / vk. Yhteensä mulla on tullut painoa noin 6 kg raskauden alusta. Vatsanymp. oli nyt 91 cm.

bella-74 - olit vast'ikään myös Thaimaassa, tuliko sullekkin tyyliin joka toinen vastaantulija/myyjä jne. ihastelemaan vauvavatsaa?? Siis ihan alytöntä.. kaikki meidänkin condon vartijat ja muut työntekijät huomautteli asiasta, ja yksikin myyjä saarella ihasteli varmaan 5 minuuttia vatsaani (unohti siinä sivussa vissin kaupanteonkin) ja kävi jopa silittelemässä. Bangokin kentällä vartijakin kävi ihastelemassa. JOtenkin tuntui niin oudolta, koska eihän meillä Suomessa ole tapana tuntemattomille mennä ihastelemaan vatsaa. En tiedä onko siellä sitten niin harva turisti raskaana ollessa vai mikä.. vaikka Thaikkulaisille ja heidän uskonnolle perhe on ilmeisen tärkeä.

Rv 26+4
 
Moikka kaikille tasapuolisesti.
Täälä ilmottautuisi yksi uusi odottaja ketjuun mukaan. Meillä on LA 21.7.
Voisin kertoa hieman meidän perheestä. Eli kööriin kuuluu minun (23v) lisäkseni mies (26v) ja kaksoset tyttö ja poika (2v).
Raskaus on edennyt mukavasti, tosin nyt tuntuu että vatsa on tiellä kun pukee ja vaihtaa lapsille vaippoja. Supistuksia on ollut aikalailla ja rauta-arvot on huonot, mutta muuten ei ole valittamista =). Niin ja me asumme Mouhijärvellä ja synnytys tapahtuu Vammalassa. Vauvan sukupuolta emme ole kysyneet, ajateltiin jännittää synnytykseen asti :saint:
 
Mui!

Onko teidän massut toistenkin massuja? Tuosta Ensikertalaisen reissusta tuli mieleen.
Mulla itellä vois olla enemmänkin. Töissä yks hipelöi tätä silloin tällöin ja ennen "oikeaa masua" pari ekstraajaa halus kokeilla. Muuten ei oo kukaan tullu hiplaamaan tai kysymään tietty ensin, että saako. Miehenkin minä ite oon opettanu koskettelemaan ja vieläkin joskus joudun huomauttamaan, että ilmoittaa itsestään vauvallekin.

T: pörrö ja vaava 29+2
 
RouvaSumppisuu
Heips!

Kyllähän täälläkin mietitään, josko vauva syntyis jo touko-kesäkuun aikana, mutta tuskimpa...mahdollisuus taitaa olla mun kohdalla yksi triljoonasta :LOL: . Taas meinaan streptokokki positiivinen, antibiootit päällä, supistelee, flunssa päällä jne., eikä kohdunsuulla muutoksia, en edes saikkua saanut :headwall: . No, täytyy vaan taas hetki osata ottaa iisimmin. Mietiskelinkin tuossa just viestejä lukiessa, että kukas meistä mahtaa saada käärön syliin ensimmäisenä...ainakin Pipsa taitaa olla yksi hyvä ehdokas tai sitten joku tulevista tuplamammoista. Ei kuulkaas ole enää valtavan pitkä aika kun ensimmäiset poksahtelee :heart: .

Nyt ei ehdi enempää, :wave:

Sumppis ja pikku-B rv29+
 
neuvola-lääkäri-kuulumisia täältä taas:
verenpaine 124/82
pissa puhdas! (kolmella edellisellä kerralla ollut valkuaista)
painoa tullut kolmessa viikossa 700g, koko raskausaikana n. 6kg (edellisessä raskaudessa oli tässä vaiheessa tullut jo yli 12kg)
sf 25cm
paikat on edelleen pysynyt kiinni, vaikka noita supistuksia on ollut paljon! laittoi taas lähetteen TYKS:iin, kun mun supistukset on säännöllisiä ja jonkun verrran kivuliaitakin. viikon sisällä pitäis siellä käydä, soittavat TYKSistä ajan. meinas, että saavat kerran vielä tutkia jos löytyy jotain syytä/ millä vois estää noita supistuksia. edellisyönä viimeks heräsin supistuskipuihin ja puoltoista tuntia niitä tuli 3-5min. välein. ja yksi supistus kestää reilun minuutin.

mutta vaikka mua supisteleekin, niin jotenkin en kauheasti ajattele, että vauva syntyisi nyt jo. enemmän mulla on sellanen olo, että minä täällä viimeisenä kärvistelen kuukauden yli lasketun ajan ennen kun käynnistetään! :LOL:

mä taidan olla ainut, kun ei ole yhtään mitään hommannut vielä vauvalle? siis tietty esikoiselta on kaikki vielä tallessa, mutta mitään en ole nyt ostanut, en vanhoja vaatteita kaivellut mistään jemmasta jne. mutta ei kai mitään pinnasänkyjä ja turvakaukaloita ym. kannata tänne ahtaaseen kämppään roudata vielä. olen ajatellut kuitenkin jo, että täytyy aloittaa ostamalla jonkun näköinen hylly tuonne makkariin, mihin sais vauvan vaatteita ym. tarvikkeita. että oon mä jotain tehnyt, kun ajatellut jo :LOL: sit kun se hylly ois siellä, niin sit vois ruveta kaivamaan niitä vaatteita esille.

t-06 28+2

 
Tuosta auringon palvonnasta kysyin tänään neuvolassa. Kuulema joku kevyt paita kannattaa pitää päällä. Jostain luin että kantsis pitää vaikka pyyhettä mahan päällä.
Nyt olen kaks päivää ottanut aurinkoa, mutta paita päällä.
2000 huhtikuu ja toukokuu oli lämmintä aikaa. Otin rintsikoilla aurinkoa. Maha oli synnytyksessä ruskea mutta lapsi vesi vihreää. En tiedä johtuiko se auringosta.
Raskaus aikana ihoon tarttuu helpommin tuo aurinko! B)

Noista hankinnoista. Hommasin ikeasta kaapillisen hoitopöydän. Tummaa puuta ei ihan mun tyyliä, mutta ihan sama. Edullinen verrattuna vaikka brion hoitopöytiin.
Nyt sitten pitäs makuuhuonesta tyhjentää kampauspöytä ja purkaa se ja viedä varastoon ja tilalle koota se hoitopöytä. Sitten pitäs pestä matkalaukullinen noitten veljiensä vanhoja vaatteita ja viikata ne sinne kaappiin. Aikanaan olen Stockkalta ne ostanut niin eipä nuo ole oikein mennyt miksikään. Aika ajattomia vaatteita. Jotain vaatetta varmaan tulee ostettua. Tänään hypistelin 50 cm t-paitoja, mutta itse tykkään enempi käyttää vaan niitä bodeja vauvalla.

Sitten sellainen outo juttu ku kävin sokerirasitus testissä viides maaliskuuta. Ensin sanottiin että arvot erinomaiset että ei niissä ollu mitään ja tänään sitten kysyttiin olenko kuullut siitä testistä että se toinen arvo oli ollut koholla että en saa syödä sokeria.... :headwall: Aika outoa!
 
Heippa!

Ensikertalainen:Tervetuloa takaisin tänne kotisuomen kevääseen!Kiva kuulla,et matka meni hyvin. B) Mulla oli myös reissussa masun taputtelijoita ympärillä koko ajan.Kaupoissa,rannoilla,ravintoloissa jne.Aika huvittavaa!Itse asiassa en nähnyt ainakaan Pattayalla kovin montaa raskaana olevaa naista.Ehkä masuasukin kantajat hakeutuvat lomalle yleensä vähän rauhallisempiin paikkoihin... :LOL:

Oinas:Mulle sanottin neuvolassa ennen reissuun lähtöä ettei auringosta ole mitään haittaa masuasukille kunhan pitää huolen ettei polta sitä!Eli tarpeeksi iso suojakerroin aurinkorasvaan vaan.Mullakin on masu vielä reissun jäljiltä kivan ruskea ja aion ottaa kesällä lisää solaa,jos vain vointi antaa periksi!Solarium kiellettiin ehdottomasti säteilyn takia.Eli näköjään aika neuvola kohtaisia noi ohjeet!

Yx miespuolinen työkaveri katto tänään mun mahaa ja tokaisi ohimennen,että:"ONPAS SE JO ISO MÖHKÄLE!!!"Todella mieltä ylentäviä kommentteja saa kuunnella päivittäin! :D

T:bella&"möhkäle-rinssi"28+4 :heart:
 
Tervetuloa joukkoon pyöreään k2oset..
tulin vielä sitä juoruumaan, että tänään tuli ilmoitus sitten äitiysavustuksen maksuista ja äitiyslomarahoista ynnä muista. Mie jo kauhulla oottelin että saas nähdä mitä lomakkeita sinne täytyy taas lisää toimitella, kun yrittäjänä sitä joutuu aina toimittaan samat lomakkeet sataan kertaan ja täyttämään sataan kertaan samat kyselyt...mutta vissin niillä nyt sitten oli kaikki tarpeellinen ku tuli päätökset näinki nopeesti. Saas nähdä vain että kuinka ne sitten menee sekasin, jos ja kun vauva on maailmassa ja vielä etukäteen. :LOL: :LOL:

kuinka moni on hoitanut tuon vauvavakuutus asian jo kuntoon?? me hommattiin se jo viime kuussa se varausvakuutus..otettiin se jo esikolta. Sieltä ei oo vain vielä mitään kuulunu, pitäis tietenkin kysellä, että onko ne saaneet edes niitä papereita. Paniikkihan siinä iskisi jos ne hakupaperit eivät olisi perille asti päässeet..varsinkin kun tilanne on tämä.
Täytyykin huomenna heti soitella ja kysellä sen ensimmäisen varausmaksun perään. Saisi senkin asian hoidettua ajantasalle, ei tarvitsisi huolehtia vakuutuksista sun muista sitten jos jotain tapahtuisikin.
Niin no se unohtui nuista nla kuulumisista kertoo, että minun oikea nlatäti on nyt ollut kahdesti poissa kun oon käynyt ja sattui olemaan nyt kuitenkin paikalla, ja ku se sitten oli lukenut ennen minun tuloa kaikki kirjatut tiedot ultrista (epikriisiksi vissin sanotaan) alkoi täti vetistellä siinä meidän jutustellessa :/ tuli ihan sellanen olo että otanko minä ite tän sitten tarpeeksi vakavasti ku tuo tätikin tuossa tilannetta vetistelee :) mutta kaipa se halusi olla vain myötätuntoinen =)
 
Taas on mennyt aikaa viime käynnistä. :whistle:

Viikonloppu meni laivalla. Käytiin tukholmassa shoppailemassa. Kyllä meinas selkä ja jalat kipeytyä,kun monta tuntia käveltiin. En sit illalla enää jaksanu baarin puolelle lähteäkään. Perjantai-iltana kävin kattomassa pandoraa,mut silloinkin menin jo yhden jälkeen nukkumaan. Kivaa oli!

Huomenna taas neuvola. Kuulumisia myöhemmin. Supistuksia lukuunottamatta olo ihan ok.

Tänään vein paperit kelaan,kun tuossa pöydällä jo jonkin aikaa pyörivät. Otetaan rahana,kun esikoiselta on niin paljon kaikkee.

Vakuutus käytiin tekemässä pari viikkoa sitten. Ja otettiin pohjantähdestä,kun kaikki muutkin on siellä.

Jos olisin jatkossa reippaampi kirjoittelija ;) Nyt tarvii lähteä nukkumaan. :wave:
 
4D kuulumiset: Olin myös siellä mallipotilaana perjantaina. Sara oli vain mennyt ihan pää kiinni minun oikeaan kylkeen ja kun siellä oli vain vähän lapsivettä ei ensin kuvia meinattu saada. Sain kuitenkin loppujen lopuksi monta kivaa kuvaa Paperi versiona Saran päästä ja laitoin niitä profiiliin (näkyvät vain aika pieninä siellä) . Niiden kuvien mukaan Saralla on ihan isänsä nenä. Dvd levyllä oli yksi aika huono puolen minuutin juttu. Mutta joka tapauksessa oli kiva katsella miten neiti imi peukaloa ym.

Tänään oli ensimmäinen perhevalmennus ja ensiviikolla on vielä kaksi kertaa. Oli ihan mielenkiintoista mutta eipä juurikaan mitään uutta. Mies ei ollut mukana niin olipa aika orpo olo pariskuntien seassa.

LapsiVakuutuksesta ei ole kuulunut mitään vaikka lähetin paperit jo yli kuukausi sitten, joten soitin sinne ja kertoivat että on kyllä saapunut perille, mutta ei ole vielä käsitelty.

eipä kummempia tällä kertaa.

anjamarita ja Sara 26+6
 
Huomenta!

Lääkärineuvolassa tuli käytyä.
Sf-mitta 27
Painoa muistaakseni 0,21 eli yhteensä 4kg kai
:whistle:
pissa puhdas
syke 144
liikkeet ++
Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja 3 cm
hemppa ei ollu muuttunu mikskään, oon niin laiska pillereidensyöjä arvo oli 108

Verensokereista ja guaremista rupes änkyttään p*****. Nyt on semmonen olo että alan merkkaan puutaheinää tuohon vihkoon. Ei se minusta haittaa jos arvo nousee kerran päivässä hieman yli sallitun rajan, sekin vain "väärän ruoan takia" ja tämä toistuu kerran kolmessa päivässä.

Muutenkin uusi lääkäri tuntui ikävältä. Ei yhtään niin mukava ko edellinen.

uusi neukka-aika kahden viikon kuluttua.

T: rv.29+3
 
vakuutuksesta laitettiin hakemus Tapiolaan, mutta´.... tänään tuli päätös, etteivät myönnä meille vakuutusta. perusteluna edellisessä raskaudessa ollut raskausmyrkytys. pikkasen harmittaa!! täytyy vaan toivoa, ettei oltais tultu vakuutusta tarviimaankaan. tosin voidaan hakea vakuutusta uudestaan, kun lapsi on täyttänyt 2 kuukautta. ja sillon kattovat lapsen terveystietojen perusteella myöntävätkö.

joku muistaakseni joskus kyseli, kun täällä on aiemmin ollut vakuutuksista juttua, että onko aiempi raskausmyrkytys vaikuttanut vakuutuksen saantiin, niin nähtävästi ainakin Tapiolassa vaikuttaa. onko muille tullut kieltäviä päätöksiä?

(.) TYKSistä soittivat aamulla ja sain tän kuun viimiselle päivälle ajan noiden supistusten takia. jos tarvetta tulee, niin sitten aiemmin käymään. kyseli vaan, että pärjäänkö mä niiden kanssa. heh, ihan kun ne siihen tyksissä käyntiin loppuisivat, joten enköhän mä pärjää. :LOL:

tällaista tänne. hyviä vointeja kaikille!

t-06 28+3
 
Me ollaan otettu jo vakuutus. Pohjantähdessä on niin että kolmea kuukautta ennen niin on sitten heti voimassa. Toisen kanssa sitä ollaan tarvittu ja paljon.
Suomalainen, mulla sama juttu että joka paikkaa särkee eikä jaksais mitään tehdä. Eilen olinkin kotona ja oksensin. Kunhan ei tuu mitään vattatautia, se kun kävi meillä jo kerran. Onneks nuorin säästy siitä sillon ja toivottavasti nytkin.

JOntturi + "nelli" 28+6
 
Moikka mammat!

Täällä tuli tänään rv 30 täyteen. Kylläpä aika menee nopiaan! Nyt vielä nuo kymmenen viikoa niin pitäisi pieni käärä olla jo sylissä (jos ei sitten mene yli, niin kuin äitini on kovasti ounastellut..) Siis minä olen koko raskausajan miettinyt että mitä jos se syntyykin jo ja kuinka suuri mahdollisuus sillä sitten olisi selviytyä jne, jne...

Ostoksista Täältä löytyy yksi ERITTÄIN taikauskoinen. Vieläkään ei olla hankittu mitään muuta kuin se pinnasänky kirpputorilta. Viime viikolla se sitten kasattiin kun saatin äitiyspakkaus postista. Pakkaus on nyt siellä sängynpohjalla, enkä muuta ole sille tehnyt, kun läpi hypistelin. Miehen kanssa ollaan päätetty, että toukokuussa tehdään sitten niitä ostoksia. Neuvolatäti kun on käskenyt, että kuukausi ennen la:ta täytyy olla kassi ovensuussa odottamassa, niin kesäkuun eka täytyisi sit olla kaikki ostettu. Ainoastaan vaunut ollaan meinattu hankkia vasta ihan viime metreillä.

Mieheni ei ole lihonnut eikä laihtunut raskauteni aikana, mutta ruokailutottumukset on kyllä silläkin muuttuneet. Ennen se joi illalla vielä muutaman olusen, nyt se mussuttaa mun kanssa oikein sapuskaa. Eli ruuan määrä on lisääntynyt ja kiletämättä myös herkkujen, mutta tissuttelun se on luojan kiitos lopettanut. Olen siitä ollut tosi otettu, ettei sekään juo kun en minäkään. No on se muutaman kerran ottanut, uutena vuotena, mein häissä ja isosiskon kolmekymppisillä..

Meidän vakuutuspäätös tuli eilen ja se oli hyväksytty. Otettiin ihan viimetipassa lähivakuutuksesta. En sitten tiedä kuinka hyvä on, mutta ei ollut loppupeleissä aikaa kilpailuttaa niitä enempää, tai olisi käynyt niin että se 3kk ennen la:ta olisi mennyt umpeen.

Nivuskipuja on tullut mullekin. Pitäisi varmaan alkaa ottaa vähän rauhallisemmin. Ja yöllä herää joka kerta kun vaihtaa kylkeä. Eikä se kyljen vaihtaminenkaan ole enää mitään sulavaliikkeistä. Kauheeta ähinää ja puhinaa ja vehtaamista..
;)

Kuulumisiin!
Titta ja masuasukki 30 tasan
 
Neuvola/lääkäri kuulumisia:
viikkoja 27+4
pissa puhdas
kohdunsuu kinteä ja pituus 3 cm
painoa + 11 kg raskauden alkuun
turvotus -
rr 126/70 pulssi 71
hb 114 (lähtenyt siis itsestään nousuun)
sf 26
tarjonta PT
syke 145
liikkeet ++

Kaikki tuntui olevan hienosti, kuitenkin on pistänyt mietityttämään toi PT...Niin kauan kun liikkeitä on tuntunut vauva on ollut perätilassa. Tykkää istuskella masussa j pitää ihan kohdun yläosissa olevaa istukkaa tyynynä :) Ultrassa minulle sanottiin, ettei missään tapauksessa kannata synnyttää alateitse perätilassa olevaa vauvaa, varsinkaan jos synnytys on ensimmäinen. Millähän todennäköisyydellä tämä tajuaa kääntyä? Ultrassa neuvottiin että vauvaa voi yrittää kääntää kotikonstein olemalla lattialla takapuoli pystyssä kontallaan ja etupää maata vasten. Onko muita hyväksi koettuja kotikonsteja?
Torstaina sokerirasitukseen, kun kerroin, että isälleni määrättiin juuri diabetes lääkitys...


Mies
vaan laihtuu ja kuihtuu...

Vauvavakuutus otettiin Tapiolasta ja se hyväksyttiinkin.

Vauvatavarat
on saatu lahjoituksena. Muutamat vaatteet olen ostanut kirpparilta, jos jotain yli söpöä on tielle sattunut. Lahjoituksena ollaan saatu kamalasti vaatteita ja tavaraa, jotka vielä odottelevat varastossa. Tarkoituksena hankki punkka ja turvakaukalo ainakin (ja tietenkin hoitotarvikkeita :))

Miten pitkälle kesää olette muuten tehneet "loma" ym suunnitelmia? itse suunnittelin ja olen ilmoittautunutkin koiran kanssa kilpailuihin vielä kesäkuun puolen välin puoleen väliin...Lisäksi yksi kesäleiri on tulossa kesä/heinäkuun vaihteessa, johon tahtoisin päästä...loppukesästä on myös muutama reissu tiedossa, johon mennään sitten toivottavasti koko perheen voimin :)
Kuullaan taas !

Adrian ja Kuunotar 27+4
 

Yhteistyössä