HEINÄMAMMAT 2008 ~huhtikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille :wave:

Täällä olisi yksi heinämamma masunsa kanssa, joka kaipailee välillä "samassa veneessä" olevia :) Toivottavasti mukaan vielä mahtuu...

Pk-seudulta ollaan ja esikois pojan odotellaan syntyvän 19.7 Synnyttämään oltais menossa NKL:lle.

Aurinkoista kevään alkua täältä kaikille, koitan päästä kärryille lukemalla vanhoja viestejä!

Nuusis ja pikkuinen 26+5
 
Huhhuijjakkaa, olispa kivvaa jos me saatas jo kääröt syliin. Pikkuhiljaa alkaa toivoa, että aika kulkis nopeaan. Vaikka pareehan noiden tuolla vielä lillua. Sitä vaan haikailee jo kesään niin kaiholla. Mieskin jo kertomansa mukaan unia näkee valkohapsisesta tyttötaaperosta ( taitaa vauva-aika jännittää, kun ei aiemmin ole vauvoihin koskenut). Mie se en vaan nää unia vauvoista tai mistään. Hoitelen vain sukulaisten kakruja. Kerran illalla, kun Harry Potteria luin, tuli vain semmonen olo, että tässä asennossako sitä sitten lääkärien pällisteltävänä ollaan, makasin selällään tyynyjen päällä. Nyt se on konkretisoitunu edes hitusen, ko on tuo masu jo tuossa ja potkut näkyy kauas. Tähän asti on saanu vaan pikkutytöstä asti leikkiä muka synnyttävänsä.

Onkos tuo muuten liitoskipua? vasemman jalan ja hävyn väli vihloo, kun yöllä vaihdan asentoa. Aika jännä, oikeastaan ilkeän tuntosta.

Eilen hokasin taas ruveta sokereita mittaamaan ja iltaruoalla jo huokasin, että jess, sallituissa lukemissa mennään. Mutta nyt aamupalaks söin paahtoleipää juustolla ja puol litraa omppumehua. Tunnin päästä arvo oli 7,3 :( Taitaa Guarem-rakeet tulla tutuiksi jossain vaiheessa.

Jostain pitäs pikkuhiljaa alkaa selvittää rahapolitiikkaa, että saatas makkarit remontoitua ennen vauvaa :/ Omia säästöjä ei oo hoksittu kerätä. Parin tonnin meno se vain olis, jos sen hyvin suunnittelis. Laminaatti, seinämaalit, kattomaali, vaatekaappi, verhotangot ja muuta pientä.

Lisäks meil olis parvekkeen kunnostus edessä. Nyt siellä rehottaa iguaanin kesähäkki ja maakilpikonnien lastensänky viemässä tilaa, ne pitäs pois siistata. Elukat joutaa mummolan omakotitontille "kesälaitumelle", jos sitä kesää edes tänne Napapiirille saadaan ikinä. Tarkoittas, että yöllä alimmillaan +10, :LOL:

Tämmöstä höpöhöpöä tänään. Työt alkaa tunnin päästä, sinne vois lähteä paskaa jauhaan siksi kunnes. Kovasti mietityttää myös kaverini, joka sai 13.4 pojan. Kukaan ei tienny, että typy odottaa. Alkuhuuman hälvettyä, pitää kyllä kysyä tiesikö itsekään kuinka kauan. Miten hän on voinu olla hiljaa omasta masusta, ko minä oon jaarittanu ircin täyteen vauvamahajuttua. Lauantaina olis luvassa kestovaippa-tilaisuus MLL:llä ja Fröbelin Palikoiden konsertti :p

T: pörrö (aika hassua käyttää kissannimeä nickinä :D) ja vauva 28+5
 
Äitylix3 olipa tosi hauska juttu :LOL: Täällä sen verran "kippurassa" nauroin kun kippuraan pääsee...
Pörrö, kyllä ne liitoskipuja varmasti on. Mulla oli sellasia etten päässyt edes rappuja alas, nyt onneks jo helpottanu.
Siitä sf-mitasta vielä... kävin tänään kuunteluttamassa sydänäänet kun vauva liikkunu tosi vähän (oli onneks hyvät) ja neuvolan täti mittas sen uudestaan, 28. Lääkäri ei kuulemma osannu mitata oikein :| Eli eipä ole enää alakäyrällä.

Jontturi ja "Nelli" 28+1
 
Oon nauranut :LOL: tuota Äitylixin linkittämää ketjua sen alkuperäisessä paikassa eli hevostalli.netissä. On tämän kaksplussan lisäksi toinen keskustelupalsta johon olen jäänyt koukkuun. Vähän helpottaa heppaikävää, kun saa lukea toisten kommelluksia.

Eilen oli äitiyspolilla taas ultra ja kumpainenkin painoi lähes saman verran 1100g ja 1110g. Eli seuraava kontrolli on vasta 3 viikon päästä. Hyvä niin. Mulla on tuottanut kävely sen verran tuskaa viime viikkoina, ettei pitkiä lenkkejä ole voinut tehdä. Ja supistelutkin on taas alkanut. Selvisi syykin, miksi alapäätä painaa niin paljon. A-vauva on jo pää niin alhaalla, ettei sieltä todennäköisesti pääse enää nousemaan ja asentoa vaihtamaan. Hienoa, sillä nyt alatiesynnytys on todennäköisin.

Kommenteista Mulle ei ole oikeastaan mitään järisyttävää sanottu. Mutta toisin kuin osalle teistä, joille on kommentoitu isosta mahasta, mulle on puolestaan sanottu, että onpas pieni maha. Tämä tosin sen jälkeen kun on kerrottu, että siellä on kaksi. Pienihän tämä maha ei ole, sf-mittakin on jo 30.

Tervetuloa Nuusis!

Nyt unohtu jo mitä piti kommentoida. Pää on nykyään niin ontto, että kaikki pitäisi kirjoittaa ylös, jos meinaa muistaa vielä 5 minuutin päästä.

SatuKa 28+2
 
En oo kyllä kuukausiin nauranut niin paljon kuin Äitylixin linkin luettuani!!! :LOL:
Tätä juuri kaipasinkin,kiitos!

Neuvolassa kävin tänään:

Verenpaine:120/70
Hemppa:129
Kohdunpohjankorkeus:26
Nappula raivotarjonnassa
Painoa tullut 2 vkon aikana peräti 2kg 800grammaa joka johtuu osittain siitä,kun ei tuo suoli toimi.Microlaxilla taas sain jotain aikaseksi.Jos ei tänään irtoa kunnon tuotosta niin huomiseksi on jo varattu aika suolen tyhjennykseen lekuriin...
Muutenkin on ollut ummetusta ja ,kun on joutunut panacodia taas käyttämään niin suoli lamaantui täysin.Ennemmin kestän kivut,kun rupean urakalla peräruiskeita ja mahanpehmentäjiä käyttämään.Joten no more särkylääkettä,kiitos!
Nyt oon pari päivää syönyt salaattia,kurkkua,ruisleipää,kahvia ja vettä.Ei tule itestään edes pörähdystä.Kävellä hitevetellykkin oon parhaani mukaan,mutta kun ei toimi niin ei.
Isäntä ehotti jo leikillään(toivottavasti) luomuperäruisketta.Jotta hän voisi kyllä ilomielin auttaa minut kärsimyksistäni pois.On sitten äijällä likainen mielikuvitus...

Miulekkin tuli tänään äitiyspakkaus,pitäs lähtee hakemaan postista,on auki yheksään asti,siis posti.
Ja ilmeisesti miullakin on sitten ollut liitoskipuja ,kun viimekin yönä sattui nivusiin silleen menkkakipumaisesti.Tukivyötä oon nyt pitänyt päivisin jo pitkään niin eipä ole iskiaskipu juuri vaivannut.
Karmeeta luettavaa tämä miun teksti,oon 30 vee ja jo näin raihnanen ämmänkutale...
Tarttis vissiin tehdä jotain.Syksyllä lähen ihan satavarmasti jumppaan,lupaan ja vannon(niinkun jokavuosi) ja vaunujen ja koiruliinin kanssa käyn varmasti lenkillä(niinpä...korttelin ympäri...)
Ja eikun pakkauksen hakuun!

Ievaliina ja pikkumies tasan 29
 
Kommenteista: Tässäpä muutamia;
-oletko varma että siellä on vaan yksi? (tuttava)
-on tyttö muistanut syödä banaania (31v olen, en siis tyttönen enää:kommentti kaupan banaanihyllyllä tuttavan suusta)
-hoida tuo mahas pois äkkiä, on tainnut miehes olla liian lähellä (töissä asiakkaalta irvuilevien ilmeiden kera)
-onpas sulla iso maha! paljonkos sulla oli niitä viikkoja? (työkaveri)
-kun sinulla on jo niin soma maha niin jokos se kohta syntyy? (kunnan lääkärin kommentti kun laskettuun aikaan oli vielä noin 4,5kk)
-millos sulla on se laskettu aika? Ai, mie jo aattelin, että paljon aiemmin? (kodinhoitaja)
-taitaa hoitaja kohta jäädä äitiyslomalle (dementtiaa poteva 85v asiakas)
-on hoitaja muuttunut sitten viimenäkemän jonkun verran (asiakas)
-tuohan ehtii kasvaa vielä toisen mokoman (kommentti kodinhoitajalta pari viikkoa sitten)
-no onkos sieltä tulossa tosi iso vauva (tuttava)
-jne, jne, jne

Mitähän luokkaa kommentit on juhannuksena????? :LOL: Vain tuo hoida tuo mahas äkkiä pois tuntui inhottavalle, muut olen ottanut huumorilla!

Kultatiuku ja nuppu rv 28+1
 
:'( :heart: *SEKOO* :D

4D terkkuja meidän perheelle sulateltavaksi kerrakseen: TYTTÖ tulossa :eek: 6 pojan seuraksi :eek: :eek:
"miten me osataan sitä hoitaa?" kysyi mieskin hämmästyksissään :LOL:
IIIK.
1100g painoarvio ja tähän astinen raivotarjonta viimeyön mylläyksessä ilmeisesti vaihtunut niin että typyn pää on mun vas. kyljessä kallellaan kohti kainaloani ja peppu oikean jalkani suuntaisesti...
kaikki oli hyvin ja uskomattoman selkeitä kuviakin saatiin... pitkät hiukset hällä on jo nyt (n 7cm ) ja sitä lääkärit yhdessä ihmettelivät mut isältään perinyt tuon vahvahiuksisuuden.

Mieletön kokemus kaikkiaan oli. Liatn profiiliin tytöstä kasvokuvan!

HUH
 
Täällä vakoilemassa teidän ultrakuulumisia.. Onnea ihanista tyttökuulumisista! :flower:
Ja SmileX kyllä toi pikku prinsessa nyt hurmaa sit talon kaikki miehet =)

Tervetuloa mukaan Nuusis, sulla on muuten laskettu aika sama kun mulla :wave:

Qnsilta rv27
 
SmileX,onnea pitkätukkaisen rinsessan johdosta!Pistäkeehän sitten talon miespuoliset kuriin! :)
Kävin sen äitiyspakkauksen hakemassa ja on muuten aivan ihania vaatteita.
Esikko taitaa olla jo nyt mustis ,kun kysyin haluisko se miun kanssa tonkaa pakettia niin eipä tuo halunnut vaan lähti kaverin luokse mieluummin.Täytynee pitää juttutuokio kunhan kotiin kohta hipsii.Ollut ainokainen meidän perheessä jo 10 vuotta ja saanut aina kaiken huomion niin kai se vähän tuskalliselta tuntuu.
Hoksasin vasta ,että muutaman vuoden päästä voipi olla kipinöitä talossa.On yhtäaikaa murros-ja uhmaiät...
Aikanaan oli yhtä h****ttiä oma murkkuikä ,kun äidillä oli samaan aikaan vaihdevuodet rankemman kautta.Isäreppana toimi aina erotuomarina,kun otettiin urakalla yhteen...Onneksi nykyisin välit on läheiset ja lämpimät :heart:

Ievaliina ja pikkumies edelleen tasan 29

(eikä vieläkään irtoo...)
 
Täälläkin vähän repesin, kun luin tuon äitylix3:n linkittämän jutun. :LOL:

Räpätäti Täytyy varmaankin kysellä tuota ilokaasu-asiaa neuvolasta. Ihan hyvä olla sitten henkisesti varautunut, jos tosiaan näin on.

Nuusis Tervetuloa joukkoon! :flower:

Eliza ja SmileX Onnea uä:n ja tyttöuutisten johdosta! :flower: :flower:
 
EAK
Minulla paljon kuulumisia tänään, lukekaa jos jaksatte:

Eilen oli eka perhevalmennus: parista perheeksi. Ei kyllä mitään uutta ja ihmeellistä tullut. Kaikista aiheista oltiin miehen kanssa keskusteltu muutenkin.

Tänään aamulla oli toinen neuvolalääkäri:

paino: 65kg, painonmuutos: 820g/vko, verenpaine: 115/71, kohdunpohjan korkeus: 20,0, sydämen syke 153.

Painosta neuvolatäti kommentoi, että sellanen 600g/vko olis hyvä tahti ja kyseli oonko liikkunu vähemmän tai syöny enemmän. Myönsin, että herkut on maistunu paremmin kuin alkuraskaudesta. Hän kehotti sitten kiinnittämään siihen huomioo. Ite en oo painosta huolissani. Sitä on kuitenkin koko raskauden aikana tullu lisää vain vajaa 8 kiloa. Ja vieläkin olisin normaalipainoinen, vaikka en ees raskaana olis!

Kohdunpohjankorkeudesta oli puolestaan huolissaan neuvolalääkäri. Tuo 20 kun on alakäyränkin alapuolella. Harjottelija sai mitaksi 18,5-19,5. Lääkäri sai 20. Neuvolatätikin sitten mittas kun on kätilö ja sain 19,5-20. Laittoivat mitaksi tuon 20 varmaan jotta tilanne ei näyttäis niin pahalta. Sain ylimääräsin kohdunpohjan mittaus ajan kolmen viikon päähän. Liian pieni korkeushan vois merkitä, että vauva ei oo kasvanu kunnolla.

Iltapäivällä olin sitten siinä mallipotilaana ultrassa. Siellä ne harjottelivat käyttämään sitä ultralaitetta. Ei ollut kovinkaan mielenkiintosta. Ottivat tarkasteluun esimerkiksi mahalaukun ja pyörittelivät sitä ympäri. No kyllä ne kasvojakin katto, mutta ei se ollu niin selkee kun oli odottanut. Lopuksi sitten onneksi kysyivät (viime tingassa tajusivat kun olin jo nousemassa) että saatiinko tarpeeksi katseltua, jolloin äkkiä esitimme pari kysymystä. Saimme vahvistuksen sukupuolelle (sen kerron luultavasti myöhemmin sen jälkeen kun on sukulaisille ehkä kerrottu). Ja kysyin myös mitä viikkoja heidän mielestä vauva kokonsa puolesta vastaa. Yksi mittasi sitten nopeasti ja sanoin vauvan vastaavan noin viikkoja 26+1 nopeasti mitattuna. Ja meillähän viikot on 26+5, joten vauva ei ole oikeastaan kovinkaan liian pieni ikäisekseen! Jee jee! Eipä tarvii olla huolissaan seuraavaa kolmee viikkoa. Eli oon tosi onnellinen, että tuonne ultraan pääsin!
 
pörrö ½ litran omppumehun jälkeen jokaisen sokrut olisi varmaan yli 7... odottajalle max 2dl appelsiini / omppu mehua päivässä. se sisältää niin paljon sokrua (saman verran kun limsa). eli älä hätäile yhden arvon takia.

korvapuusti + pikkupulla rv 28+6
 
Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki hyvin...
viikkoja 28+1
paino +396/vk yhteensä tullu 3,5 kg
verenpaine 146/78 ja uusinta mittauksella 128/70 et kumpaa lie uskois
pissa puhdas
hb 128
sf 24,5
syke 137

Kohdunsuu oli ihan ennallaan ja mitään poikkeavaa ei ollu. Ei siis onneksi nää päivittäiset supistukset ole tehneet mitään vahinkoa :) Nyt saa silleen olla levollisin mielin et tuollaiset supistukset mitä on ollut niin ei aiheuta tuolla alhaalla mitään. Elämä saa siis jatkua normaalisti :)

Tosta sf mitasta: Aika paljon kuulemma tohon mittaan tosiaan vaikuttaa mittaaja ja vauvan asento. Mitta on kuulemma yleensä pienempi jos vauva on esim perätilassa. Näin lääkäri tänään sanoi. Ja totesi myös että mitta ei ole niin kovin luotettava ensimmäisillä mittaus viikoilla ja vasta nyt jotain viikolla 28 alkaa mitta antaan oikeesti jotain suuntaa. Mulla oli esim esikoisella sf mitta viikolla 26: 25.5 cm (yläkäyrän tuntumassa) ja sit seuraavalle kerralle jo tasaantunut sinne tasaisesti keskiviivan tuntumaan jossa sit meni melkein loppuun asti. Nyt tässä raskaudessa siis mitat on olleet 24+6 19 cm ja 28+1 24.5 cm

Painon noususta: Tärkeintähän terveydenhoito henkilökunnalla ilmeisesti on seurata just tota viikoittaista nousua koska jos sitä tulee loppuajasta ihan huimasti per viikko niin se kielii mahdollisesta alkavasta raskausmyrkytyksestä. Itellä esikoiselta kun alkoi lopussa myrkytys oireet niin painoa tuli yhtäkkiä 1890 g/vk ja verenpaine samalla oli noussut.
Kokonais nousua sit ilmeisesti katotaan yhessä sf mitan ja riskitekiöiden yhdistelmänä mahdollisen raskausdiabeeksen vuoksi. Näin mulle on infottu asiasta, mutta faktatietojahan nää ei tietystikkään ole.

äitylix3 oli laittanut ihan hulvattoman linkin :) piti oikein omalle äidillekkin soittaa ja lukea juttu ääneen niin piristi hänenkin iltaa :)

Ihania ultrakuulumisia oli tullut :heart:

Nyt mun häätyy lähtee pakkaileen reissutarvikkeita jotta päästään huomenna lähteen asunto-autolla vähän viikonlopun viettoon...
Oikein hyvävointista loppuviikkoa kaikille :wave:
 
Anteeks, etten taaskaan oo kerenny oikeen kunnolla lukemaan teijän kuulumisia... :ashamed:
4D-ultra kuulumisia minäkin tulin kertomaan. Mulle sattu vaan yks lääkäri ultraamaan ja oli tosi kivaa. Sukupuolikin selvis vaikken ollu aatellu, et sitä selvitettäs. Eli meijän esikoistyttö saa pikkuveljen . Mä olin ihan äimänä koko ultran ajan vaan siitä tiedosta. Olin kuvitellu et tyttöä odotan. :eek: Nyt pitää vissiin laittaa kirppispöytä ja myydä kaikki tyttövauvan vaatteet. :D Oon meinaan ne säästäny.. :whistle:
Ja kuulkaas painoarvioo kysyin! Viikkoja siis 29+2 ja painon arvioi olevan 2kg!!! Vitsi mikä jötkäle-poika sieltä onkaan tulossa?!
Kasvoista ei saanu oikeen kunnon kuvaa, koska tilaa on niin vähän ja poitsu oli naama mun selkään päin. DVD:n sain mukaan, mut ei siinä ollu ku 3 kuvaa. :/ Miestä vähän harmittaa.
Joo, oon vieläkin ihan pyörällä päästäni. :D

rinkinki ja poitsu 29+2
 
iltaa =)
tässä ois yks hyvä vinkki ummetuksesta kärsiville...eli itse käytän apteekista saatavaa visiblin leseseosta.sekotetaan veteen ja juodaan..sitää pitää vaan syödä muutama pvä ennenkun tehoaa.otan sitä joka pvä aamuin illoin niin pitää toooosi hyvänä suolen toiminnan..suosittelen kyllä kokeilemaan =)
 
Noista tökeröistä kommenteista tuli mieleen mun siskon tyttö joka odottaa nyt toista lasta. Hänen mielestään kaikki minun vaivat johtuu minusta itsestäni. HÄN kyllä vaan on töissä vaikka kuinka supistelee..(aikaisemmassa raskaudessa viikkoja sairaalassa ja raskaus myrkytys..siis tällä KÄÄKÄTTÄJÄLLÄ.)
Sit harmittelevat kun en tule käymään heidän vertaistuki ryhmässä..
Eivät asu ihan lähellä, niin ei kyllä raskaana huvita mennä yö kyliin johonkin huonolle vieras pedille nukkumaan ja kuulemaan huonouttani ja heidän paremmuuttaan.. VERTAISTUKEA KUN ON MONENLAISTA..
 
Huomeniii... :wave:
Täällä sitä vaan pörrään, vaikka pitäis pakata tavaroita reissua varten. Pari tuntia aikaa lähtöön enkä mitään oo tehnyt asian eteen :ashamed: Saattaa tulla kiirus. Värikin pitäis vielä päähän laittaa.
Mut pakko oli vielä tulla kattoo "teitä" ennen viikonlopun pimentoo..
Nyt käytävä hommiin, ehkä vielä jotain kerkeen.
Rinkinki aikas hurjat painoarviot :) iso jässikkä tulossa. Saas nähdä kuin täällä, ens viikolla olis lekuri aika meilläkin.
Ens viikolla taas kolme päivää pitänee seurata sokereita. Kumpa vaan muistais mittailla joka välis. Täällä pitää kahden viikon välein aina kolme päivää seurata ja ilmoittaa sit neuvolaan tulokset.
Hei, mutta nyt mentävä! Hyvää viikonloppua vaan kaikille heinämahoille :)

Äippä
 
Tervehdys!

Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! Rinkinki, meillä olis ihan sama tilanne, jos poikauutisia saatais..Mulla alkaa olla aikamoinen tyttöolo, ja esikoinenkin tosiaan on tyttö..Mahakin tuntuu jotenkin enemmän levenneeltä tällä kertaa..Niinku se mitään meinais, mutta kuitenkin..Mutta ei tiedetä kumpi on, ja yllätykseksi vissiin jääkin.. ;)

Käytiin tänään turvakaukalo hankkimassa, tuo Gracon Logico S, semmonen oranssi, kai vielä viime vuoden värejä..

Kysymys supistuksista.. Mua on mietityttäny viime päivien supistukset, ku niitä tulee aika paljon. Ne on kivuttomia, ja tuntuu tuossa mahan päällä (ei missään syvällä sisällä), mutta saattaa kestää tosi pitkään, ja tulla välillä useinkin (ei säännöllisesti). Välillä tuntuu ettei tarvi ku nousta sohvalta, niin on jo maha kovana. Soitin neuvolaankin, mutta ne siellä sanoi, ettei kuulosta huolestuttavalta, eikä kuitenkaan oo ylimääräisiä neuvola-aikoja, joten päivystykseen vaan, jos huolestuttaa. Millaisia teidän supistukset on? Lääkärineuvola vasta parin viikon päästä..

Pörrölle vielä kiitos tuosta kestovaippatilaisuus-vinkistä, pitääpä käväistä.. =)

Nyt kahvittelemaan kaverille, tuli rokulipäivä näköjään tästä päivästä.. :D

Pinuski 28+1
 
Mukavaa perjantaita!

Kommenteista, mulle ei mitään inhottavia kommentteja onneksi ole vielä tullut. Hauskoja on olleet ne, kun yksi ihmettelee vatsan suurta kokoa ja toisen mielestä mun maha on viikkoihin nähen tosi pieni :D Ei taidakaan olla sen kokoista masua, joka ei herättäisi kommentteja johonkin suuntaan. Mutta tosiaan ihan positiivisia kommentteja olen osakseni saanut, kun vertailee, mitä joillekin teistä on sanottu.

Tänne oli tullut 4D-uutisia useammaltakin! Ja sukupuolkin oli selvinnyt monella, saa nähdä mikä tule olemaan tyttöjen ja poikien suhde heinäkuisissa. Jossain vaiheessa taisi olla aika poikavoittoista, mutta olisikohan jo nyt tasoittunut. Ainakin elizalla tuplatytöt ilmeisesti tulossa
:)

Omasta navasta vielä lopuksi. Meille tule pari päivää sitten äitiyspakkaus, oli vielä tuo vuoden 2007 malli, sitä kyllä kovasti toivoinkin. Kiva ollut hypistellä vaatteita ja muuta vauvatavaraa.

Mukavaa viikonloppua kaikille, täytyy tästä siirtyä taas opintojen pariin loppupäiväksi. Enää ei tarvitsisi jaksaa kuin muutama hassu viikko ja gradu on palautuskunnossa. Nyt siis näyttää onneksi siltä, että ehdin valmistua ennen heinäkuuta B)

bryson ja papu 26+4
 
Moikka pitkästä aikaa!

Tässä on tullut niin kiireiseksi kesälomanviettäjäksi, etten millään ole ehtinyt tännekään kirjoittelemaan. Ja tunnustaa täytyy, että en koko kuukauden juttuja jaksanut lukea... :ashamed:

Äitylixin jutun kävin myös lukemassa, ja huomasin, että olinkin kuullut sen radioNovasta pari päivää sitten. Kyllä mahtaa naapurinrouvaa hävettää, kun kikkelijutut tarinoidaan valtakunnallisessa radiossa asti. Ja komeat naurut sai kyllä aikaan!!! :LOL:

Supistuksia on tälläkin aika usein, mutta yleensä ne on myös kivuttomia. Eli ei hätää, vaikka tulisikin, onpahan sitten tosi tereenatut kohdunlihakset kun tositoimiin päästään!! ;)

(.) Neuvolalääkäri oli viimeviikolla ja kaikki oli kunnossa. Sf-mitaksi ei saanut kuin 22, vaikka neuvolatäti oli viimekerralla saanut 23... kumpaakohan sitä sitten uskois.. :) Lääkärikin laittoi jo neuvolakorttiin että masuasukki olisi jo raivotilassa kysymysmerkillä ja sitä neuvolatädinkin kanssa jo viime kerralla epäiltiin. Oli yhtenäpäivänä sellainen olo kuin olisi ollut tennispallo jalkojenvälissä ja painoi alapäähän ja virtsarakkoon oikein vietävästi. No toivottavasti ei siellä enää kääntyisikään. Potkut tuntui tosi heikosti tuossa jonkun aikaa, mutta nyt ne on taas jo voimakaamman tuntuisia. On tainnut jo tottua siihen, että veri menee päähän.. :) Niin ja hikkoja on päivittäin. Nytkin se nikottelee. Tosi ilkeän tuntuista, varsinkin jos on hiukkaakaan pissahätä. Nyt sitten alkaakin se neuvolassa ramppaaminen. Alkuraskauden aikaan tuo kuukuden väli tuntui NIIIIN pitkältä, mutta nyt tuntuu, ettei millään jaksaisi siellä kahden viikon välein hyppiä...Ultrassa olisikin kiva käydä, mutta mikäli kaikki on ihan ok, ei ole ultria enää tiedossa. Sairaalaan sitten seuraavaksi synnyttämään.

Kaipa sitä täytyy lähteä tallille. Kun en ole vieläkään saanut hevoselleni liikuttajaa. Tai ainakaan sellaista johon voisin luottaa. Onneksi on maha niin pieni, ettei estä ratsastusta vieläkään. Tosin vauhtia on pitänyt vähentää aika paljon.

Aurinkoista kevätpäivää!
Titta ja masuasukki 29+3
 
neuvolakuulumisia (rv 29 tasan):

RR 123 / 74
pissa ok
painoa yhteensä 7kg
hb noussu ilman rautaa 131 (yes!)
sf 24 (alle alakäyrän)
sydänäänet vahvat ja tasaiset 140
rt mutta hah en usko! tosi epäluotettava toi terkkari muutenkin. eka sano että poikittain, sit yhtäkkiä että rt. katotaan mitä lääkäri sanoo sitten rv 35.

eli toisin sanoen kaikki hyvin.

töitä vielä 1½ viikkoa, sitten kuukauden loma ennen Ä-loman alkua. se tietää kampaajalla käyntiä, jalkahoitoa jne ;)

nyt kauppaan ostamaan marjapiirakka tarvikkeita kun aamuinen porkkanakakku meni ihan pilalle :( ylihuomenna lastenvaatekutsut nimittäin.

korvapuusti + pikkupulla rv 29
 
En o vähään aikaan jaksan kirjotella, lukenu oon kyllä =) Ihan ekaks, kiitos äitylix3 makeimmista nauruista pitkään aikaan!!! :LOL: Uskomatonta mutta totta =)

Onnea myös kaikille hyvistä ultra kuulumisista! Onnea Smilex tulevasta tytöstä! Taidat olla vielä enempi pyörällä päästäsi ku minä meidän kolmen pojan jälkee ku tyttöä odotellaa :heart: Miten ne hiukset näki siel ultrassa ku mulle lääkäri sanoi et hiuksia ei näe..Meillä ollu kaikil pojil komea musta karvahattu päässään syntyessään , joten mielenkiintosta nähdä onko tytöl myös tukkaa. Tosin pelkään et tyttö on sit tietty kalju...Vaik mitä sen on väliä mut ku pojil on ollu paksut tukat ni olis nyt tälläkin, vielä ku on tyttö, sais heti pinnin päähän. Onnea myös Eliza tulevista tytöistä!!!

Ievaleena Ummetuksesta... Miä oon syöny ahkeraan Activia jogurtteja, siis se suositeltu 1/päivä. Ja arvaas mitä... Tää on kyl noloo mut tänä aamuna ku pierasin (juu, mulla erittyy kaasuja entistä runsaammin nyt ja varsinki Activioiden jälkee..) ni mulla tuli kurat pöksyihin!!! Siis noloa!!!! Ja varmaan joitakin ällöttää mut mulla Activia jogurtit oikeasti tepsii!! Joka aamu tyhjenee suoli =) ja joskus jopa pari kertaa päivässäkin.... Niissä lukee et vaikutus alkaa n kahden viikon kuluttua ensimmäisen jogurtin syömisestä ja näin on todellakin tapahtunut! Eihän nekään tietyst kaikilla auta mut kokeilkaa jos kärsitte ummetuksesta! ite tykkään sittä viljan makusesta ja syön sen aina iltaisin ennen nukkumaanmenoa ni aamul ekaks vessaan...

No, nyt tuli vähän kakka-juttuja mut ei o toi ummetus kivaa, ei.

Omaa (.) muutenki: supisteluja tulee muutamia päivässä varsinki jos kävelee yhtää reippaammin. Toistaseks ne on ollu vaa sitä et vatsa kovettuu, ei onneks kivuliaita. Ens keskiviikkona on 28 viikon neuvolalääkäri, joten silloin selviää toi kohdunsuun tilanne. Muuten ei kummempaa. vauva on kyl aika rauhallinen liikkeissään :heart:

Kommenteista: Lähinnä nyt sellast et "oot siä aikasemmil kerroil ollu jotenki sirompi?" "juu, sul on nyt kasvotki pyöristyn..." Oon tosiaa leveämpi ja isompi ku aikasemmil kerroil poikia odottaessa mut pyöristyin jo ennen raskautta, joten... Minuu ei noi kommentit haittaa, jätän ne omaan arvoonsa.

Seksistä: Ei paljoa nappaa ku puolet alapäästäki on turvonnu nivustyrän ja suonikohjujen ansiosta..So beautiful... :LOL: Eikä tuo miskään tunnu kovin halukkaalta ku näkee missä kunnos mun alapää on... :'(

Nyt ei kyl muista enää mitä on kommentoitu tai kommentoitavaa. kaikille vaa hyviä vointeja ja tulkaahan loputki 4d:läiset kertoilemaa kuulumisia!!!

Neleka & tyttönen 27+1 :heart: =)
 
Olin tässä jo aikaisemmin kirjoittanut neuvolakuulumiseni, mutta joskaki syystä tietokone oli sitä mieltä, ettei sitä tänne paineta, vaan sensuroi sen kovalla kädellä kokonaan. Nyt ajattelin sitten koittaa uudeleen, kun siellä istukka-ultrassakin tuli tänään pyörähdettyä.
Elikkäs painoa tullut +50g/vko edellisestä neuvolasta, vielä ollaan alle lähtöpainon =)
Hb 126
RR 120/72
Sf 30cm!! Eli ylärimoilla mennään liukkaasti :whistle:
Sykkeet 142-162
Raivotarjonta, joka kesti eiliseen jolloin neiti päätti vaihtaa suuntaa...
Nyt tänään tosiaan se ultra, jossa painoarvio oli 1283g :heart: pieni piiperoinen vielä. Istukka oli noussut erinomaisesti , joten ei sitä leikkausta mulle tehdä. Kohdunsuu oli edelleen kiinteä, kiinni ja pituutta 3cm, eli ei ne supparit täälläkään ole mitään tehnyt!! :| Mikä kait ihan ok ainakin tässä vaiheessa vielä. Lääkäri katsoi jostaki käyrästä tota vauvan tän hetkistä painoa, ja sanos ettei siitä mikään kovin suuri tule laskettuun aikaan mennessä. Arvioi jäävän tonne kolmeen kiloon, joka on kuulemma erittäin hyvä ja vauvalle hyvä paino. Ja sopii se mullekkin erinomaisesti, ei kauhiasti mieltä ylennä mitään yli 4kg puskea ulos....Kun koko synnytystilaisuus ei ole mikään kehumisen arvoinen juttu. Mulle tulee ihan paniikki välillä, kun mietinki sitä kaikkea tuskaa ja itkua, mikä käydään taas läpi. Aina olen vannonut pyhästi jokaisen lapsen jälkeen, että hän on varmasti se viimeinen etten tätä kestä kertaakaan enään, niin nyt sitä ollaan jo 4:ttä kertaa sinne menemässä :eek: Onkohan tämä se viimeinen kerta nyt?? Isäntä meillä haluaisi vielä yhden tämän jälkeen...ainakin vielä tässä vaiheessa. Taidan kysellä kun ollaan ensin synnytetty ja sitten valvottu monta, monta yötä itkevän vaavin kanssa....ehkä ne halut siihen kaatuu....pidetään peukkuja :whistle:

Onnea kaikille uusille äideille sekä hyvistä ultrakuulumisista niille joilla niitä on ollut! :flower:

Ei nyt muuta tässä vaiheessa, voikaahan hyvin!! Ja nauttikaa keväästä :wave:

Piparminttu 29+6
 

Yhteistyössä