HEINÄMAMMAT 2008 ~huhtikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Kummeista: Ollaan ajateltu pyytää mun parasta ystävää ja sen poikakaveria kummeiksi. Ja sit mun pikkusiskoa ja miehen pikkuveljeä. Uskoisin et kaikki suostuu mielellään pikkuisen kummeiksi :heart:

Mahan ympärysmitta mitattu eilen: noin 93cm oli, olin kyllä juuri syönyt mahani täyteen mut eiköhän se tossa 93cm molemmin puolin vaihtele toi mitta. :)

Maitoa ei oo tullut, jos en itse puristele. Yks päivä kyllä huvikseen kokeilin ja puristin molemmista niin kirkasta nestettä tihku vähän.

Liikunta on nyt parin viikon sisällä vähentynyt melko paljon, mutta yritän jaksaa pikku kävely lenkkejä tekeen 2-3 kertaa víikossa niin pysyis mieli virkeenä.. Pidempiä lenkkejä jos teen niin sen jälkeen niin kovat liitoskivut et mielellään sen vuoksi jätän lenkit lyhemmiksi.

NiiVe ja pikkuinen jo 27vk!
 
Neuvolasta kotiuduttu. Kaikki ok, hemppa oli noussut 121, kun viimeksi se oli 110. Vaavin sydänäänet 150 ja siitä ylöspäin. Mutta kuulkaas tätä, sf-mitta opiskelijan mittaamana 27cm! No, onneksi kävi kokeneempi mittaja, ja sai tulokseksi 24, joten ei tarvi miettiä ja murehtia tuota..Mutta noin se siis voi vaihdella eri mittaajien välillä.. :whistle:

Mulla maitoa on tullu vähäsen, mutta ei paitaa märäksi tms. Esikoisen aikana yön jälkeen paidan etumus oli helposti märkä, mutta en kyllä muista millä viikoilla..Ehkä vasta myöhemmin..

Kummiongelmaa täälläkin vähäsen. Esikoisen kummivalinta oli vähän epäonnistunut, kolme meidän kaveria, ja nyt olis mukava onnistua paremmin. Ketään ei olla pyydetty vielä. Ei haluttaisi sisaruksia kummeiksi, koska ne on läheisiä vauvalle joka tapauksessa (mulla 2sisarusta, miehellä 3), vaikka tiedän, että ainakin pikkusiskoni haluaisi kovasti kummitädiksi. Joka tapauksessa tätä kakkosta ei kasteta kirkkoon, joten kirkkoon kuulumisongelmaa ei ainakaan kummien osalta ole. Mutta olisi kuitenkin kiva nimetä lapselle ns. luottoaikuinen lapsen nimiäisissä.. :)

Mutta nyt kouluhommien pariin..Tänne aina jumiutuu lueskelemaan kuulumisia..ja vielä useamman kerran päivässä.. :ashamed:

Pinuski 26+4 :wave:
 
Neuvolakuulumisia täältäkin:
Hemppa laskenu 110stä 107:aan raudasta huolimatta
Verenpaine ok
Sydänäänet ja liikkeet vauvoilla hyvät
SF-mitta 35cm :whistle:

"Täti" olis päästäny kotiin, mutta tää ääliö ei suostunu :headwall: Olen niin huono tässä, päänsisällä vaan kiljutaan, että "nyt kotiin heti!", mutta suu sit sanoo jotain ihan muuta. Noh, ens vklla lääkäri ja neuvolasta sanottiinki miehelle, että katsoo, että mut passitetaan kotiin sitten sieltä.

Painoo on tullut hurjasti ja arvio kuuluikin, että jos jatkan tällä mallilla syömistä, tuun parin kuukauden päästä painamaan semmoiset 90kg. GREAT. En mä ees syö mitenkään enempää kuin ennen raskauttakaan eikä ne kilot näy missään muualla kuin mahassa ja rinnoissa. Nyt on sit painon takii pannassa sokeri, rasva ja suola. Kiva, kiva.

Sitten kaikkiin kyselyihin, muistankohan kaiken...

Mies synnytyksessä: mukaan tulee, eilen vielä varmistelin, että haluaako ja sanoi kyllä, että tekee kaiken niinkuin mä haluan silloin, eli todellakin mukaan tulee:)


Liikunta: Heikkoa on, ei riitä energia töiden jälkeen mihinkään. Koiran nyt ulkoilutan silloin, kun mies ei oo kotona, mutta muuten aika lepolinjalla mennään. Lisää kiloja siis...

Kummit Oon kysynyt kahta mun tärkeetä ystävää, jotka molemmat suostui innoissaan. Mies on pyytänyt humalassa vaikka ketä kummeiksi, nähtäväks jää, kuinka moni niistä sit tulee vaatimaan kummin paikkaa :/

Napa: Ei oo pullahtanu

[/b]Mahakarvat: Löytyy, eikä ne oo ees vaaleita :ashamed: Tosin ei nyt sentään millään gigolo-linjoilla vielä liikuta, niin en ota paniikkia enkä viitti niitä poistaakaan, etteivät sitten innostu kasvamaan...

Raskausarvet Löysin yhden y-kirjaimen muotoisen arven alavatsasta, nyt alko sit hillitön rasvaus...

Maitoa: Tulee välillä enemmän, välillä vähemmän. Yhtenä päivänä oli työpaita rintojen kohdalta läikikäs ja huomasin sen vasta kotona :ashamed:

Enempää mä en kertakaikkiaan muista, äh. Palailen asiaan, jos oli muita kysymyksiä/galluppeja joihin osaan vastata....

Ronja 27+1

edit: Ja miksi, oi miksi toi lopun tummennus meni aivan väärin...
 
Just heräilin päikkäreiltä. =) Oon tytön kans kotona, kun reppanalle nous eilen kuume ja oksens sunnuntai-yönä pari kertaa limaa. Käytiin tänään sit lääkärissä, korvatulehdus. Kuulema vanha tulehdus ja tuore flunssa. :( No sai lääkkeet ja torstaina pitäs olla sit hoito kunnossa. Sit perjantai mulla onki taas lomapäivä, joten tulee aika lyhyt työviikko mulle. :ashamed: Jospa vaikka kerkeis leipomaan viikonlopuks jotain herkkuja, ku on ne syndet. Sumppis vois lisätä jo valmiiks mulle vuoden lisää. :whistle:

Vauva se melskaa ihan älyttömästi. Mulla on istukka tossa oikeella edessä ja siks en ookkaan ihan potkuja tuntenu, ku vasta nyt viime päivinä alkanu tuntumaan. Vauva on siis jalat oikeelle ja vartalo vasemmalla, raivotarjonnassa. Muuten kyllä möyryää ihan hirveesti. :D

Liikunta on tosi vähissä. En todellakaan jaksa töitten jälkeen liikkuu muualle, ku kauppaan (autolla). Supistelee aika paljon, jos yrittää käydä kävelemässä. Onneks ovat kivuttomia kuitenki, mut kiristelee masua inhottavasti. Välillä ei tartte tehä mitään, ku masu menee kovaks. Ihan vaan istun jossain, ni saattaa supistaa.

Napa ei oo pullahtanu. Ei pullahtanut esikoisestakaan. Mutta venynyn seki on ku mikä. :D

Kummeja ei olla viel pyydetty ja vähän on vielä mietinnässäkin.

Maitoa ei tuu. Ei tullu ekassakaan raskaudessa. Sillon pelkäsin, että ku ei tullu maitoa, ni ei tulis vauvallekaan syntymän jälkeen. No, turha pelko oli, maitoa tuli vallan riittävästi. =) Ja likka kasvo hirveetä vauhtia. :D

Äitee toivottavasti mahan kivut johtuu vaan kasvamisesta. Itelläki välillä mitä ihmeellisempiä tuntemuksia, jotka kyllä menee ohi. Kannattaa kyllä mennä kyselemään lääkäriltä tai terkkarilta, jos kipu on jatkuvaa. :hug:

Eipä kai kummempia. Sitä 4d-ultraa odotellessa! =) Jee, ens viikolla jo.

rinkinki ja Iitunen 27+6
 
täällä ollaan edelleen flunssan kourissa. kyllä on sitkee tauti, viikon jo kestänyt ja edelleen räkää pää täynnä ja aivastellaan. tytöllä tuntui menevän tauti 3-4 päivässä ohi. vähän nyt vuotaa nenä vieläkin.

levätä oon koittanut niin paljon kuin mahdollista. ja silti edellispäivänä supisteli taas oikeen kunnolla. 2 tuntia 3-4min välein, 3. tunti 4-10min. välein, sit alkoi pikkuhiljaa harvenemaan sinne yli 10 min. eilen ja tänään on ollut sentään rauhallisempi tahti!

ja äsken tuon mittanauhankin löysin. eli 94-95cm on tuo vatsanympärys. vissiin ihan samansuuntaisia lukemia näytti mitä muillakin.

kummeista meillä ei vielä ole tietoa, ei olla oikeen edes mietitty asiaa vielä.

liikuntaa en juurikaan harrasta. en uskalla lähteä supisteluiden pelossa kävelemään mihinkään kauemmas ja samoin tuo selkä ei oikein kestä.

napa ei vielä ole pullahtanut.

ja mies tulee synnytykseen mukaan. ei ole muuta vaihtoehtoa, kärsimykset siinä vieressä kuitenkin niinpaljon pienemmät kuin itsellä synnyttäessä. mä pidän sitä ihan itsestäänselvyytenä, että tulee, tosin ei ole missään vaiheessa edes vihjassut etteikö haluaisi tulla. esikoisen synnytyksessä oli mukana ja mulle se oli iso apu!

raskausarpia mulle on tainnu tulla ihan ylös reisiin, sellasia pieniä, mut näyttää punertavammilta kuin vanhat, niin siitä päättelin, et taitais olla uusia.

tätä on varmaan ennenkin täällä kyselty, mutta joko on nimet sekä tytölle, että pojalle keksittynä? me tossa muutama viikko sitten saatiin sairaalapapereihin se pojankin nimi laitettua, eipä se tytön nimikään kovin kauan ennen ollut keksittynä. voi kyllä muuttua nimet vielä syntymän jälkeen, mutta on ainakin yhdet nimet keksitty mitkä miellyttää kumpaakin.

t-06 26+2

 
Äiteelle: mulla saman kaltaisia kipuiluja ollut. Ajattelin torstain polikäynnillä kysyä.
Mulla tosin kipuilut tulee "rasituksen" jälkeen; siis jos vaikka esim. tytön nostan ja sattuu supistamaan niin hetki supparin jälkeen.. Välillä illalla ihan sohvalla makoillessakin ja uskoisin ettei liity liitoskipuiluun (tuntuu kuitenkin ihan erilaiselta).
Mua on huolettanut jos kuitenkin tekee kohdunsuulla jotain, viimeksihän se lääkäri sanoi että sen mielestä on suu jo aavistuksen pehminnyt, melkein "uhkaili" jo sairaalallakin (jonne en siis halua pitkäksi aikaa...)
Samalla on epparinpaikkaa kiristänytkin, tästä "oireesta" kyllä päättelin että vois johtua siis ihan vain kohdun isosta kasvusta ja kehon omasta valmistautumisesta vähän rankempaan synnytykseen.. (jotenkin olen oppinut tuntemaan kehoani niin että luotan siihen että "tietää mitä tekee".. :LOL: )

Nyt en juuri reilu kahden tunnin päikkäreitä herättyä "jaksa" miettiä mitä muuta juttua täällä oli.. Äiteelle oli vain kommentoitava että kysyn itse torstaina ja sitten voin kertoa lisää =)

Mom44 &tuplat 23+5
 
Mukavaa maanantaita kaikille!!

Täällä odottelen että ruoka valmistuisi uunissa ja huomaan että alkaa vähän tulla huono olo jo :| Toivottavasti ruoka on syötävää, sillä kokeilin uutta reseptiä..

Kummit on valittu.

Liikuntaa olen pystynyt harrastamaan ihan hyvin vielä. Lähinnä käyn kävelemässä ja vauhti määräytyy tuntemusten mukaan. Myös pyörä on kaivettu varastosta esiin ja pari kertaa sillä on tullut jo lenkki vedettyä.

Maitoa ei ole tullut ja tuskin tuleekaan ennen vauvaa. Ei nimittäin ennenkään ole juuri mitään tullut etukäteen. Vauvoille maitoa on kuitenkin riittänyt ihan hyvin ja vähän liiaksikin välillä.. :D

Popo 27+2 :heart:
 
armoton kuume / väsy / vatsatauti painaa päälle. vuoteenoma ollu 1½ vrk. en ole syönyt päiviin. esikoisen synttärit tänään enkä edes jaksanu aamulla pitää sylissä :( voimat 200% veks. pitäisi parantua tästä ja nopee, en jaksa enää tuntiakaan...

kummeista niin yhtä kaveria alustavasti pyydetty. toiset olisivat miehen sisko miehensä kanssa. ne myös esikoisen kummit eli katotaan suostuuko toisen kerran...

maitoa ei ole tullut, kuten ei myöskään esikoisen kanssa raskauden aikana. 5 päivänä synnytyksestä nousi ja sen jälkeen tuli reippaasti.

napa pysynyt paikoillaan. ainakin toistaiseksi...

kipuja joskus ihan kohdunsuulla. en tiedä viiltääkö muuten vaan vai potkiiko maha-asukki just sinne ihanihan alas silloin.

missä asennossa teidän vauvat on? meillä taitaa olla perätilassa vielä. pitää kysyä neuvolassa ensi viikolla.

nyt sohvalle...

korvapuusti + pikkupulla rv 27+3
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille =)

Pitkästä aikaa kirjottelen...Meillä oli 4d pari viikkoa sitten ja kaikki oli loistavasti :heart: ihana kokemus joten suosittelen kyllä jos joku vielä miettii menoa!
Iskias täällä vihottelee mutta vielä siedettävissä rajoissa :whistle:

Liikuntaa harrastan joka päivä, punttitreenit teen normaalisti kroppaa kuunnellen..raskaimmat kyykyt oon jättänyt pois mutta muuten mennään entiseen malliin. Lenkkeilyä tulee sitten salin välipäivinä. Ja varsinaisen liikunnan lisäksi puuhailen raksalla uuden kodin kimpussa =)

Napa on ollut ulospäin jo hyvän tovin, kun ei nyt irti singahtais :D

Vauva viihtyy ilmeisen paljon perätilassa koska potkut tuntuu joka päivä alavatsassa...kunpa vaan kääntyisi sitten lopuksi oikeaan asentoon. Maitoa ei oo tullut.

Kummeista on ollut puhetta ja eiköhän ne ole jo päätettykkin. Mun pikkusisko on etuoikeutetusti sylikummi :heart: Miehellä ei sisaruksia valitettavasti ole...

Gatsu ja Elvis rv26
 
Nettipimentoni on päättynyt! :)
Ootte muuten kerenny kirjoitella tosi paljon pimentoni aikana joka kesti melekein kuukauden tämän muuton takia!Eipä hätiä mitiä,miulla on aikaa vaikka kuinka paljon lueksia teijän kuulumisia kuhan poju on koulussa ja isäntä työmaillaan!Mikäs sen mukavampaa ajanvietettä!
Masu on kasvanu kovasti,pikkuinen myllertääpi aikaslailla.Stressi alkaa olla voitettu ja elämä rupeaa hymyilemään meikäläisenkin risukasaan.
Liikunta:Jokapäivä kävelylenkkiä,ei hikijumppaa,hyötyliikuntaa lähinnä.Justiisa tulin pihalta lapionvarresta,siis paukuttelin jäälohkareita...
Maitoa:Muutama pisara tipahellu ja kumma kyllä, varsinkin silloin jos innostuu isännän kanssa peuhaamaan...kosteat on leikit :LOL:
Napa:Ei pullota niinkuin ei edellisessä raskausessakaan jossa sitä painoa tuli n.30kiloa,nyt on tullut vasta 6 kiloa...
Meijän pikkuinen röllöttää jo pää alaspäin,viime vkolla oli lääkärineuvola ja ultralla katseli kohdunsuun tilannetta,kun niitä suppareita tuppas tulemaan vähän liiankin kanssa.Siinä se pikkuisen pää "möllötti".Joo ja ihan kivasti alkaa kylkiä potkiskella.

Äippäraha ja -pakkaus hakemuksetkin vein jo toissa viikolla.Oottelen kovasti
millonka postiluukusta kolahtaapi lappu jotta voipi pakkauksen käydä hakemassa.Miulle se on ihan sama onko se tämän vaiko edellisvuotinen.Ihan hyviä varmasti molemmat.

Mies tulee synnytykseen ehottomasti mukaan.Kerran on sinne siemenensä pannut itämään niin saapi kyllä tukena olla myös ,kun siemen on kypsynyt ja valmis tulemaan maailmaan.Muutenhan mie en suostu synnyttämään! :LOL:

Mahottoman hyviä vointeja kaikille heinämammoille ja masuillenne!

Ievaliina ja pikkumies 27+4

Ja sori riehakas kirjoitusasuni,melekein kuukauden oon ollu iliman teitä ja nyt karkas mopo käsistä... :ashamed:
 
EAK
Hei!

t-06 kyseli nimistä: Meillä ei ole mitään päätöstä tehty. Pojalle olis jo aika varma nimi ja tytölle olis muutama vaihtoehto. Mutta mitä tarkoitit sillä kun kirjoitit "me tossa muutama viikko sitten saatiin sairaalapapereihin se pojankin nimi laitettua"? Pitääkö johonkin sairaalapapereihin laittaa etukäteen arvio lapsen nimestä? Ja jos niin mihin papereihin? (Taidan olla ihan pihalla)

Meille ei muuten kuulu ihmeellisiä. Ootellaan kovasti ensi viikkoa kun on neuvolalääkäri ja se ultra. Lääkäristä haluan lähinnä varmistuksen sille, että kaikki on kunnossa. Supistuksia tulee 5-10 päivässä, mutta ne on kivuttomia. Kaikki pitäis siis olla hyvin, mut kiva silti saada varmistus ettei noi kivuttomat oo saanu mitää vahinkoa aikaseks.

25+2
 
heippa kaikille !!
kehtaisinkohan minäkin vihdoin liittyä teidän heinämammojen joukkoon. Kuitenkin sen verran ahkeraan käyn teidän kuulumisia lukemassa :ashamed: Meillä siis pienen LA on 12.7 :heart: Ja ensimmäistä odotan :)
 
Moi!
Kummeja ei olla vielä ajateltu.
Tänään kävin neuvolassa ja kätilö meinas että kun olen tälläinen PIKKUINEN TYTTÖ niin hän laittaa minut uudestaan ultraan. Tuli hyvä mieli koko päiväksi! =) (itseni mielestä olen kuin yksi elefantti..)
Hb oli 115 en vain aina muista syödä rautaa.
 
Taas on kulunu aikaa edellisistä kuulumisista.
:ashamed:
Keskiviikkona taas neuvola ja sit olosta kuulumisia lisää.

Mies lähtee mukaan synnytykseen. Mä vaadin et lähtee :D En yhtään kyl epäilekään lähtemistä. Innolla oli esikoiseltakin mukana.

Vatsan ympärys oli tänään 99cm. 2 viikkoa sitten sf 23.

Ruoka maistuu ja paino nousee. En kyl kanna siitä mitään huolta kun lähtö bmi oli 19.
Tissitkin turpoo koko ajan. Taas jouduin uudet liivit ostamaan :)

Nyt iltapalalle ja sit tuijottamaan tv:tä,kun tyttökin jo nukkumassa

Tirpiäinen ja kauno 26+3
 
Iltoja!

Tänään haettiin äitiyspakkaus postista! =) Meni siis noin kaksi viikkoa papereiden lähetyksestä.

Äitee2 ja mom44 Mahtaa olla ikäviä nuo kivut. Kyllä täälläkin välillä maha kipuilee, saati sitten kun on kaksi tulossa. Huh, en osaa edes kuvitella. :hug:

Ievaliina Hienoa, että nettipimento on ohi ja stressi alkaa helpottamaan.

nuorimamma Tervetuloa joukkoon! :flower:

Eipä näytä vieläkään täydelliset naiset alkavan. :kieh: Öitä mammat ja masut!
 
EAK taitaa olla aika sairaalakohtaisia noi paperit, mitkä sinne toimitetaan etukäteen. eli meillä neuvolasta annettiin paperi, missä kyseltiin kaikki mahdolliset taudit niin äidistä, isästä ja kummankin suvusta. en kaikkea muista mitä siinä kyseltiin, mutta noi nimet siinä kans kysyttiin ja niitä nimiä sit käytetään sairaalassa, kun lapsi syntyy. ja luultavasti myös jos täytyy hätäkaste antaa.

nuorimamma tervetuloa mukaan! sama la meillä :)

t-06 26+2
 
RouvaSumppisuu
Tervetuloa nuorimamma kirjoittelemaan =) !

suomalainen: maalaa hiirellä kirjoittamasi teksti ja paina tuota B -ruutua. Tai paina B -ruutua ennen ja jälkeen sen tekstin, mitä haluat lihavoida.
[ b ] tähän teksti, jonka haluat lihavoida [ /b ] Tuohon tyyliin, mutta ilman noita välejä.

Ievaliinastakin kiva kuulla piiiitkästä aikaa, nettipimento sucks ;) !

Nimistä
: Pari kivaa pojannimeä on valkattuna, saa nähdä sopiiko sitten tulokkaalle vai ei. Täällä neuvolasta saa sellaisen esitietolomakkeen, johon laitetaan myös nimet sekä tytölle että pojalle hätäkastetta varten. En kyllä edes muista, mitkä nimet laitettiin siihen lomakkeeseen :ashamed: ...

Kummeista: Jonkinlaista ongelmantynkää on täälläkin, lähinnä siitä syystä, että vauva on kuitenkin tarkoitus kastaa ev.lut. kirkkoon, joten pari kirkkoon kuuluvaa kummiehdokasta olisi löydyttävä. Itse kuulun kirkkoon mutta mies ei. Todennäköisesti valitaan mun hyvä ystävä ja miehen serkku.

Jospa vaikka kömpis miehen viekkuun ja yrittäis saada unenpäästä kiinni, ei oo helppoo näin yövuorojen jälkeen...

Sumppis ja pikku-B rv. 27+
 
=) !

suomalainen: maalaa hiirellä kirjoittamasi teksti ja paina tuota B -ruutua. Tai paina B -ruutua ennen ja jälkeen sen tekstin, mitä haluat lihavoida.
[ b ] tähän teksti, jonka haluat lihavoida [ /b ] Tuohon tyyliin, mutta ilman noita välejä.


OK. Kiitos tiedosta!
 
Napa ei ole pullahtanut täällä ulos. Luultavasti ei pullahdakkaan, koska mulla on niin tosi syvä napa.
Napakorun otin pois viime viikolla. Ajattelin että kokeilen sitten synnytyksen jälkeen, meneekö takaisin ja jos ei mee niin sitten ollaan ilman.

Vatsanympärys
mitattu, oli 103cm!! Eipä kyllä sinänsä ihmetyttänyt kun maha on jo tosi iso.

Kummeista Meillä on kummit jo valittu. Minun tosi läheinen ystäväni, jonka kanssa ollaan tunnettu lapsesta asti ja hänen miehensä. Sylikummiksi tulee miehen serkku, joka on miehelleni kuin veli. Mulla on ainoastaan yksi sisko ja miehellä ei ole sisaruksia, joten minäkin haluan pitää vauvan ainoan tädin ihan tätinä ja kummit sitten erikseen, että saadaan ihana joukko tärkeitä ihmisiä pienokaiselle useampi. Ja kolme kummia oli meidän kummankin mielestä sopiva määrä.

Nimistä Meillä on ollut jo ihan alkuraskaudesta asti kaksi nimivaihtoehtoa tytölle. Vielä ei ole tietoa kumpi nimi tulee etunimeksi. Pojalle ollaan tuohon sairaalan paperiin keksitty jo nimi, mutta Saapa nähdä muuttuuko se, mikäli tulokas onkin poika. tyttöähän meille rakenneultrassa "kaavailtiin".

Onko kellään alkanut unirytmi muuttumaan?
Siis ihan muunkin kuin vessassa ravaamisen takia? Ite en heräile yöllä vessaan ja aamulla onkin sitten ihan hirveä kiire ja rakko pinkeenä. Nyt olen monena päivänä huomannut että illalla kuppaan tosi myöhään pystyssä, kun en nukkumaankaan malta mennä ja sitten aamulla herään jo 7 aikoihin, vaikkei minnekkään tarttiskaan lähteä. Ihan outoa mulle, joka on aina tottunut nukkumaan vähintään 9-10 vapaapäivinä iltavuoroaamuina.

Nyt ei muuta kuin Hyviä vointeja kaikille heinämassukoille!!

Nuorimamma tervetuloa joukkoon!!

tannuli 24+3
 
Moi kaikki!

Kummeista, ollaan kyllä mietitty, ketä kysytään, mutta vielä ei olla asianomaisilta tiedusteltu. Miehen serkkua ja mun siskon poikaa (aikuinen mieshän tuo jo taitaa olla :D ) ajateltiin kysellä.

Mäkin innostuin tuon mahanympäyksen mittailemaan, oli tasan 100 cm. En osaa sanoa, onko paljon vai vähän, viime viikkoina kyllä tuo maha on kasvanut ihan kiitettävällä tahdilla.

Liikunnasta, käyn lenkillä 3-4 kertaa viikossa ja sitten mammajoogassa. En kyllä ole jossut enää aikoihin ja nuo lenkitkin täytyy mennä aina päivän kunnon mukaan. Joskus jaksaa reippailla reilusti toista tuntia ja sitten joku toinen kerta puoli tuntiakin on jo liikaa.

Äitiyspakkauksen pitäisi tulla tällä tai ensi viikolla, Kela oli mun kohdalla tosi nopea, jätin maaliskuun lopulla paperit ja jo nyt tuli ilmoitus päätöksistä.

Äiteellä ja mon44:llä taisi olla alavatsakipuja, mulla on aina välillä kipuja melko lievinä ja jo ne lievätkin tuntuu inhottavilta. Onneksi eivät ole vielä sen suuemmin vaivanneet. Jaksamisia kaikille, jotka kipujen kanssa kärvistelevät!

t-06 kyseli nimistä, meillä poika tulossa ja tapaus sen vean selvä, että tytölle ei nimiä olle liiemmin mietitty. Pojalle toiset nimet on selvillä ja etunimeksi pai vaihtoehtoa. Sovittiin miehen kanssa, että katsotaan sitten lopullinen päätös syntymän jälkeen. Meillä päätökset oli yllättävän yksimieliset, pidettiin heti alusta alkaen samoista nimistä.

Ievvaliinalle tervetuloa takaisin nettipimennon jälkeen ja täällä taisi myös olla uusia kirjoittajia, tervetuloa! Mukavasti alkaa jo olla heinäkuisia!

tannuli, mulla myös unirytmi muuttunut! Eikä johdu yöllisistä vessaeissuista, vaan siitä, että saatan ihan ilman mitään syytä herätä yöllä ja sitten kukkua keskellä yötä hereillä pari kolme tuntia. Sit aamulla herään tosi aikaisin. Raivostuttavaa, kun ei saa normaalipituisia unia, mutta ehkä tää kroppa jo valmistautuu hereilläoloon.

Mukavaa tiistain jatkoa kaikille!

Bryson ja papu 25+1
 
Uniasioista: Täälläkin on unirytmi jokseenkin sekaisin entiseen verrattuna. Ennen vapaapäivinä nukuin minäkin lähemmäs 9h, mutta nyt herään ennen aamuvirkkua miestäni, ja pyörin sängyssä. Olen lähes varma, että herään vauvan liikehdintään masussa aamuyöstä, sillä monesti kun sitten havahdun tosissaan uniltani, vauva möyrii enemmän ja vähemmän. Pissalla en juurikaan tarvitse juosta öisin, eli siitä ei ole kysymys. Tälle asialle on naureskeltu meillä viime päivinä. Eilenkin esikoisellani oli tosi hauskaa, kun kerroin, että vauva taitaa mennä meidän perheessä aina viimeisenä nukkumaan ja herää ensimmäisenä ainakin nyt masussa. Ja kerroin, että jos tahti jatkuu syntymän jälkeen, niin äiti ei sitten varmaan nuku koskaan. Makeat naurut pääsi pojalta. Kyllähän tämä muuten menisi näinkin, mutta kun päivällä iskee ihan epätodellinen olo, kun väsy iskee päälle. Tuntuu, kuin tekisin hommia unessa, ei mukavaa. Ja päivällä en oikein osaa nukkua.

Nimiasioista: Pakko tunnustaa, että eipä olla nimiä vielä juurikaan pähkäilty. Ihan alkutekijöissään on. Ollaan sen verran puhuttu asiasta, että pitäisi pikku hiljaa miettiä nimet, mutta eipä olla saatu vielä aikaiseksi.

Vauvan asennosta: Meidän murun pään on löytänyt tähän asti joka kerta ylämasusta, eli jos navan kohdalle vetäisisi "vyötärölle" linjan, niin aina on pää ollut tuon viivan yläpuolisella alueella. Tykkää olla pää ylöspäin, sillä kun minä käännän kylkeä, vauvan pää vaihtaa myös paikkaa niin, että hänellä on kohta taas päälaki kattoa kohti. Terkkari tuumi viimeksi terkkarin käytävällä viime viikolla, että onhan sillä vielä aikaa kääntyä. Siihen totesin, että lienee ihan sama loppujen lopuksi miten päin hän masussa synnytyksessä on, sillä tulossa on melko varmasti sektio. Siihen totesi, että siinä tapauksessa varmaan asia on niin. Itselläni on kyllä sellainen tunne, että perätilassa tämä vauva tulee viihtymään syntymäänsä asti.

Kultatiuku ja Nuppu rv26+6
 
Heippi !

kummiasiaa : meille tulee miehen sisko ja sen mies (ovat myös kakkosen kummit ), sitten tulee isännän koulukaveri ja hänen avokinsa (ovat esikon ja kakosen kummit myös ) sitten tulee minun pikku-veli pääsi kesällä ripille ni saa tämän velvolisuuden nyt sitten kunniakseen
=) =)

synnytykseen : asia on ruvennu kyllä mietityttää ja hiukan pelottaakin (jos ei kaikki mekään hyvin ja jos ja jos..) mutta en sitä rupea niin kauheesti mietii ...en tiedä tuleeko mies mukaan synnärille vai pitääkö mun raahata sinne kaverini mukana ei ole asiaan selvyyttä tullu :/ :/
esikoisen synnytys oli hiukan pelotava kokemus kun ei tienny mitä tapahtuu ja oli puudutuksetkin ja jopa ne hemmetin agva rakkulat :x :x kakkosen synnytys meni rutiinilla ja kaurapuseja käytäen kun ei spinaalia keretty laittaa ilokaasua vetäsin kerran ja en huolinnu niitä rakkuloita siloin ja en huoli nytkään :x :x

uniasiaa: olen nähnyt mitä ihmeelisempiä unia :mutta viimeksi nähty uni oli aika outo siinä oli mun amisaikana ollut ihastus (jota rakastin paljon) ja nyt vuosien jälkeen tulee uniini
:/ :/ ..vauvasta en ole unia nähnyt....

liikeistä:vauva liikuu vaihtelevasti jos on kauhee stressi ni voi olla ettei liiku oleskaan ja sitten ilalla rupeaa heilumaan kun heinämies...iltasin on nykyään vaikee löytää nukkuma asentoa

nimiasiaa:nimet on jo mietitty valmiiksi =)

vauvan asennosta : viime lääkärineuvolas oli pääalaspäin kääntynneenä mutta kuulemma pystyy viel kieputelee itensä haluamaansa asentoon..et sas nähdä miten hää siel on kun synnärille pitää mennä :whistle: :whistle:

mutta nyt tekee jotain kotihommia ! voikaahan paksusti mammat :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 27+0
 
unirytmi on muutoin entisenlainen paitsi että yöllä herään monesti "ihan pirteänä" ja mielessä pyörii heti monta asiaa mitä pitää tehdä.
Muutaman kerran olen ollut jo sängyn laidalla että nyt nousen, mutta toistaiseksi olen hillinnyt itseni ja pyörinyt sitten vaan sängyssä uudestaan unta odottaen.
WC.ssä käyn sen kerran tai kaks mikä on entisiin raskauksiin verrattuna tosi vähän. edellisessäkin muistan kun pidin kirjaa että 6 kertaakin piti nousta pissalle |O sillon oli kyllä aamuisin tosi väsynyt!!

Vauva pyörii öiseen aikaan täälläkin oikein kiitettävästi. Joka kerta kun käännän kylkeä, tunnen vauvan potkut, samoin kun nousen vessaan.

Viime yönä vessassa tajusin että on aika luopua entisestä pissi tyylistä :LOL: enää ei voi masun takin kyynärpäillä nojata reisiin/polviin, masu ei mahdu enää väliin.

Napa korua en ole vieläkään ottanut pois!! senkin jouduin repimään viimeraskaudessa jo viikolla 16! Se meni sitten heti umpeen ja jouduin ottaan uusiks lävistyksen niin nyt ajattelin että niin pitkälle kun pääsee sen kanssa, antaa roikkua mukana. Viimeistään sit synnyttämään lähtiessä jätetään kotiin.

Nimi on valmiina sekä tytölle että pojalle. Alkavat molemmat O:lla :) Yllättävän kivuttomasti löytyi yhteinen sävel, sillä minä tykkään erikoisemmista nimistä, mieheni taas suosii perinteisiä suomalaisia. Jossain vaiheessa ajattelin kauhulla sitä nimestä kiistelyä, kun toinen haluaa tyyliin Veikko ja toinen Miska :D

3 viikon työsopimuksenkin kävin just kirjoittamassa vielä, lasten neurologian pkl:lle, fyysisesti ainakin kevyttä, lähinnä toimisto työtä. Sitä varmaan voi tehdä kun fyysisemmät hommat ottaa jo kipeesti ja vie voimat.
Ens yöksi menen keskolaan (=lasten teholle ) minne olen satunnaisia vuoroja tässä taannoin tehnytkin.

Nyt jälleen koulutehtävien pariin :kieh:

SmileX ja pikku O rv 26+5
 
Nuorimamma, tervetuloa joukkoon!

Kyllä onki tekstiä taas tullut, katotaa muistanko vastata galluppeihin...

Kummeista:Meillä aika lailla selvät. Mun serkku, joka ollu mulle aina ku sisko on meidän esikoisen ja kolmannen lapsen kummi. Ja nyt hän itse tarjoutui myös neljännen kummiksí! Haluaa myös virallistaa kakkosen kummilapsekseen eli on sitten meidän kaikkien muksujen kummitäti =) Hänen miehensä tulee myös kummiksi, kuten on muillakin. Sit yks mun ystävä tulee kummiksi myös. Luulen et kolme riittää. Esikoisella kummeja on kuusi, muilla kolme.

Napa ei ole vielä pullahtanu ulos mut alkaa olla niillä rajoilla, ihan pinnassa tuo nököttää...

Nimeä ei olla vielä päätetty kokonaan. meillä on kolme ihanaa etunimi vaihtoehtoa tytölle, mut en viel ihan varma ole et mikä hänestä sitten tulee. Pitää katsoa minkä näkönen on =) Ku meillä on iahn selkeäst tummalle tytölle nimi ja toisaalt vaalealle tytölle... Kaikilla meidän pojilla on ollu musta hiuspehko, siis karvahattu päässä, syntyessään, katotaa riittääkö tytölle geenejä...Oon ihan varma et hän on sitten kalju yks vuotiaaksi asti... :heart:

Nukkumisesta Miä oon aina saanu nukuttua raskaana ollessa ilman mitää tyynyjä! ja edellee nukun puoliks kyljellää ja pouoliks mahallaa, oon nukkunu niin aina loppuun asti, katotaa miten nyt käy. Miä tosin oon ja huomannu et pitkitän nukkumaanmenoa ja herään aamulla n klo 7. Johtuneekohan siitä, et nyt on niin valosaa? Välil kyl tuntuu et unta riittäis ku kello soi klo8 et ehditää viemää kakkonen kerhoon.

vauvan asennosta: 4-d ultran mukaa vauva on jo raivotarjonnassa, näin meillä oolut kaikkien kohdalla. Selkä kuulemma vasemmalla puolella ja jalat oikealla. Tosin kyl pyörähtelee vielä ympäri ku tunnen potkuja molemmin puolin =) Tosin tää vauveli potkii selvästi vähemmän ku pojat. Ennemmin muljahtelee :)

Nyt laittaa pienintä päikkäreille ja taidanpa sinne köllähtää itsekin. Mukavaa sadepäivää ja voikaahan hyvin!

Neleka & tyttönen 25+5
 

Yhteistyössä