HEINÄMAMMAT 2008 ~huhtikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Neuvolassa oli mukava käydä pitkästä aikaan. Kaikki oli kondiksessa, tosin alhaisilla verenpaineilla mennään, ei puuttunut niihin,kun ei ole ollut haittaa.
Painoa oli tullut per viikk0 800g. Nyt olen lihonnut viime käynnistä 3,5kg. Siinä noi raskauskilot onkin jotka ovat tulleet. Neuvolatäti kyseli syömisiäni, syön terveellisesti, mutta joka päivä makeaa pitää saada. Ei kuulema kannattaisi kasvattaa lasta sokerilla.!! Tuli hiemen paniikki. Neuvola täti todella mukava!!
Katsoin viime kertaista neuvolakorttiani. olin päivän edellä raskautta niin painoin melkein kaksi kiloa enemmän, joten en ota stressiä asiasta. Silloin en syönyt makeita paljoakaan.
Kova on masuasukki touhuilemaan, näen ihan selvästi vatsan liikahtavan.

Nyt on kelan paprut saatu. Maanantaina vien ne kelaan. Onneksi ei tarvitse täytellä palkka asioita. Viimeksi otin palkkani viimeisen puolen vuoden mukaan, kun palkka oli noussut. TOimitin ne myöhemmin kelaan.
Äippäpakkaus otetaan, vaikkei viime kertaista tullut käytetyksi. Toiv. ehdimme saamaan viime vuotisen, on niin minun tyyliseni.

Viimeksi ei tullut raskausarpia, kuten ei vieläkään ole tullut. En ole rasvannut raskausarpi rasvalla itseäni. Masuun on tällä kertaan tullut piemtä untuvaa.

Ap jumppaa en ole pahemmin muistanut tehdä, vaiks pitäisi.

Eipä tässä muuta!

Mukavaa viikonloppua!!

Rv23+3
 
Kivasti on vilkasta täällä.. =)

Synnytyksestä on ollu paljon keskustelua. Täytyy myöntää että näin ekakertalaisena yritän ainakin toistaiseksi sysätä ajatukset siitä vielä muualle.. En kyllä toisaalta osaa pelätä mutta en nyt varsinaisesti tiedä mitä odottaa. Noh, eiköhän se tässä reilun kolmen kuukauden päästä selviä :LOL:

Ihailtavan paljon liikut vielä Korvapuusti. Itse en kyllä liiku lähellekkään niin paljon kun ois suotavaa mutta minkäs teet kun nuo supistukset on riesana. Entisenä himolenkkeilijänä turhauttaa köpötellä mummelin tavoin alta parin kilsan lenkkejä. No, pitäs kait olla siitäki kiitollinen ettei oo kuitenkaan vuodelepoon joutunu. Pyöräilystä ei näillä leveysasteilla voi vielä haaveillakkaan..tiet umpijäässä ja lunta tulee..

Eilen saatiin viimein otettua se vakuutus, päädyttiin mekin Tapiolaan kuten osa teistä täällä. Nyt ootteleeki seuraavana sit noi kelan paperit tuossa pöydällä..kateellisena luen kuinka moni teistä on jo äitiyspakkauksenkin saanut kun mulla niin heikot hermot noiden lomakkeiden täyttämisen kans :headwall: Jos nyt vaan yrittäis hoitaa sen alta pois!

Hauskaa viikonloppua kaikille mammoille masuineen :)

Qnsilta ja Viljami rv 25 tasan :heart:
 
EAK
Moi!

Minä luen nykysin joka ikisen jutun. Jossain vaiheessa oli parin kuukauden tauko kun kirjotukset ei kiinnostanut. Silloin ei vielä ollut kovin raskaana oleva olo eikä mitään oireita eikä mitään mistä oikein itse ees kirjottaa. Nyt kuitenkin moni asia taas kiinnostaa. Kommentoin sen sijaan aika vähän myöskin. Mutta eihän se sitä tarkota etteikö muiden jutut kiinnosta. Aina ei vaan tosiaan muista tai ei osaa kommentoida jos ei ole kokemusta. Ja ajattelen myös usein, että joku muu viisaampi varmaan kommentoi. No tästä aiheesta tuli ainakin minusta mielenkiintoinen keskustelu! Ja mäkin kehotan kysyyn uudestaan jos kukaan ei huomaa kommentoida. Silloin viimeistään joku varmasti kommentoi...

Joku kyseli kätsistä pienistä vaunuista neljällä pyörällä tai jotain.... Meille esikoinen tulossa ja vaunut eivät ole vielä saapuneet, mutta ihastuimme siis Teutonian Fun malliin. Ovat pienet ja pieneen tilaan menevät yhdistelmävaunut. Niihin saa yhdistettyä turvakaukalon (jos ostaa sen lisäosan). En enää kyllä muista kyselikö se joku juuri tällasten perään vai mitkä oli kriteerit, mutta mutta eikä se haittaa jos väärin vastaa...

Kesälomista: Olin ajateluut siirtää kaikki tänä kesänä pidettävät kesälomat ensi kesäksi. Olisin halunnut pitää ne sitten vanhempainrahakauden jälkeen. No mutta työpaikkamme lakimies ilmoitti että jonkin työlainsäädännön mukaan vain 2 viikkoa saa siirtää seuraavaksi kesäksi. Ilmeisesti tässä ennen kesäkuussa alkavaa äitiyslomaa pitää sitten pitää 3 viikkoa kesälomaa... kommentteja otetaan mielellään vastaan! (ei kukaan tietäisi meidän firman lakimiestä paremmin, että niitä saisi siirtää enemmänkin?) Tiedän että käytännössä niin tehdään, mutta lakimiestä vastaan pitäisi olla varmaan jokin lakiperuste, jotta asian saisi läpi...
 
korvapuusti: Haikaranpesään pitää ilmoittautua erikseen ja siellä on edellytyksenä, että vauvan isä on mukana synnytyksessä, valmennuksissa ja perhehuoneessa yöpyessä. Raskauden pitää sujua suht normaalisti, alatiesynnytys ei paljoa etuajassa, eikä reilusti yli lasketun ajan. Haikaranpesässä on myös ammehuone, jonne on mahdollisuus päästä ellei ole juuri varattu. Tuo osasto on aika suosittu eli kaikki ei sinne edes mahdu, vaikka olisi etukäteen ilmoittautunut. Itse synnytin siellä esikoisen. Ilmoittauduin sinne heti rakenneultran jälkeen. Perhehuone oli tosi kiva ja synnytyshuonekin melko kodikas synnytyshuoneeksi. Amme oli varattu, joten siihen en päässyt harmikseni. Mulla taitaa tuolla etusivulla lukea, että tämän toisenkin menen Haikaranpesään synnyttämään, mutta en menekään. Nyt menen kai ihan normaaliosastolle Kättärille, koska perhehuone pitää jättää väliin. En siis halua jättää esikkoa pariksi yöksi muualle hoitoon, kun ei ole vielä kertaakaan ollut yöhoidossa. Mies saa siis tulla synnytykseen, mutta muuten jään yksikseni vaavin kanssa sairaalaan.

Itse en saanut ilokaasusta juuri hyötyä edellisessä synnytyksessä. Kärvistelin sen voimin ihan liian pitkään, kun en tohtinut pyytää epiduraalia. Sitten kun sen vihdoin pyysin, se oli iso helpotus, vaikkei vaikutus puoltatoista tuntia pidempään kestänyt. Olisin halunnut sen vielä toistamiseen, mutta silloin oli jo liian myöhäistä. Ponnistusvaiheen jouduin siis kestämään luomuna ja se oli....no kamalaa. Se vaihe kesti noin 40 minuuttia ja tuntui ikuisuudelta. Nyt ajattelin kokeilla spinaalia, jos onnistuu. Tai sitten sen näkee. Kovin tarkkaan en uskalla suunnitella.

Liikunta rajoittuu mulla nykyään päivittäisiin kauppareissuihin ja pojan kanssa touhuamiseen. Yllättävän hyvin silti jaksan ja vointi on vetreämpi kuin ekassa raskaudessa. Kärrynpyöriin en sentään pystyisi, ja vauhdikas kävely saa pidemmän päälle mahan tuntumaan painavalta ja alkaa hieman pyörryttää.

Krissie rv 26+3
 
:D ja minä taas :D

kyselisin vielä noita vaunujuttuja. Ekaa kertaa mäessä, joten hukassa...
Olen sen verran selvitellyt päässäni, että tahdon vaunut, joihin turvakaukaulon saa laitettua. Joten nyt en löydä merkkejä netistä, joissa näin voi tehdä :kieh:

Kerran näin töistä lähtiessä yhdellä perheellä sellaiset. Tahtoo myös !!!
Ne oli söpöt pienet ja hauskan oloiset kun tosiaan autosta pieni vauva kaukalossaan iskettiin rattaiden runkoon.

Eli: onko tietoa ?
 
(.)Ei sitä näköjään sunnuntainakaan enää osaa nukkua. Heräsin jo ennen 7.00. Täällä on aika harmaa ja märkä ilma. Ei huvittaisi ulos astua ollenkaan. Mulla oli eilen taas vähän tunteet pinnassa, kun taas wc-käynnin yhteydessä tiputteli verta. Ei sitä paljon tule ja syynä on ilmeisesti limakalvojen pienten verisuonten katkeilu, mutta ei se mieltä kohenna. :'( :'(

Gallupeihin Synnytystä en osaa jännittää - ainakaan vielä. Seuraavassa perhevalmennukssa selvitetään kivunlievitysmahdollisuuksia ja tutustutaan synnäriin. Ehkäpä sitten asia muuttuu konkreettisemmaksi.

Liikunnasta Mulla on samoja tuntemuksia kuin korvapuustilla eli välillä liikkuessa tuntuu, että henki ei enää kulje niin helposti. Iltaisin kotosalla teen silloin kun jaksan lihaskuntoa ja lenkkeilen jaksamisen mukaan. Tosin viime viikolla olin iltaisin niin väsynyt etten jaksanut lenkille. Mutta viikonloppuisin sitten enemmän.

EAK En kyllä osaa auttaa noiden lomien siirtojen kanssa, mutta lukisiko teidän työehtosopimuksessa?
 
Huomenta!

minttumaaria76
Ainakin Quinnyn Freestyle-rattaisiin saa turvakaukalon, siinä yksi syy miksi ne halusin myös. Me ostettiin ne saksasta netin kautta kun suomesta ei saa kun mustia. Viikossa tuotiin kotiovelle ja edullisesti. Menee pieneen tilaan autossa.

Synnytyksestä just viime neuvolakäynnillä totesin että en oo yhtään miettinyt synnytystä. Sen tiedän että toista imukuppisynnytystä en todellakaan haluaisi. Joku muukin täällä oli sen jo kokenut. En vaan tiedä miten se on estettävissä muuten kuin keisarinleikkauksella kun lantio on sen mallinen ja alakautta haluaisin kuitenkin synnyttää. Esikoinen oli jo 4165 g ja tuskin tämäkään pienemmäksi jää ;)

Nyt aurinko pilkistää sen verran että tämä mamma vetää remppahousut jalkaan ja alkaa miehen kanssa terassihommiin :)

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!

Vilma-Annika jolla on viikot hukassa ;)
 
RouvaSumppisuu
Huomenia...

EAK: Kyllä luulisi noiden lomien siirtojen onnistuvan. Itse jätän kaikki lomat ä-loman jälkeen (hoitoala, kunnallinen työ-ja virkaehtosopimus meillä ). Otappa yhteys luottamusmieheen, ehkä hän osaisi auttaa paremmin.

minttumaaria: ei ole kokemusta noista rattaista, mutta netissä varmasti jossain lastentarvikeliikkeiden sivuilla ja turvakaukalomerkkien (Graco, Britax ym.) sivuilla on vinkkiä.
www.lastentarvike.fi
www.lastenturva.fi
www.vauvatalojohanna.fi
Tuossa on jotain linkkejä sellaisiin liikkeisiin, joissa itse on tullut käytyä (Vantaalla), ehkä sieltä löytyis jotain...

Sumppis ja pikku-B rv. 27
 
Huomenta!


Mie tahtosin kovasti käydä lenkillä, mutta... eilenkin satoi lunta 15 senttiä, sitä ennen asfaltti pilkotti, mutta luistimilla olis saanu kulkea. Ja toisaalta, kävin eilen cittarissa ja prismassa. Se kävi lenkkeilystä, en edes painavia kasseja ostanut, mutta tuntui, että ei enää voi mennä molempiin peräkkäin ainakaan noin ilman huokasutaukoa.

Jälleen on ollu matalapaineinen viikonloppu, masennusta pukkaa tai jotain. Hölmöä, kun vauva piti armottomat bileet viikolla yövuoroissa ja nyt vapaaviikonloppuna on niiiin hiljaiseloa, että... Isäntä ei oo vielä päässy näkemään kunnollista myllerrystä. Eilen vauva vain sattui polkemaan jalkaa tasatahtiin kauan ja kateltiin ko napa kohoili. Miten se on tuon liikkumisen kanssa? Vai onko mein vauvalla vaan semmonen rytmi, että liikutaan pari päivää ja nukutaan toiset päivät? Tökkimällä ja puhuttelemalla vaava kyllä antaa kuulla itsestään. Vai, onko nyt kyse siitä, että vaava olis huonostipäin masussa? Sekin on jännää, että koko raskauden aikana en oo monestikaan tuntenu potkuja ylhäällä, enimmäkseen poikittain tai ihan alakertaan potkii vain.

Kaffinkeittoon... pörrö ja Nella 27+1
 
mittumaaria: Britaxin vigour 3+ ja 4+ yhdistelmiin saa myös istuimen laitettua.
http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=253&iid=958.
Ja sit on noi quinnyn speedyt ja freestylet.
http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=120242266563#photo.

Muita mulla ei tuu mieleen nyt.

Mulla napa aika hyvin jo pullahtanut ulos. Tosi aikaisin kyllä pullahti ku vertaa ensimmäiseen raskauteen :D

Synnytyksestä: Mua ei niinkään pelota se,ku kaikki sujui esikoiselta hyvin. Ainoa isompi pelko on sellainen ku esikoisen kanssa olin sairaalassa, kun lapsivedet meni. Ja heti sen jälkeen vauvan pää masussa oikeen muljahti kipeesti alaspäin ja alko TODELLA kovat supistelut. Pääsin heti saliin ja sain ilokaasua, josta oli alkuun apua ja tunnin päästä sain epiduraalin. Nyt siis pelkään sitä, et jos lapsivedet menee kotona ja oon heti yhtäkipee kuin esikoisen kanssa. Ja jos vaikka satun oleen pojan kans kotona ja mies töissä. Mä en kykene kyllä mitään tekeen siinä, kävely ei tod onnistu edes supistelujen välissä :eek: Ei vaan sovi liikaa miettiä. Kyllä kaikki varmasti menee hyvin. :)

Ilokaasusta vielä sen verran, et mulla kyllä todella hyvin auttoi se alussa. Olin aivan sekaisin ku vedin sitä kuin joku hullu, mut aion nytkin sitä ottaa. Synnytyksen jälkeen mulle tehtiin kevytkaavinta, ku istukkaa jäi pikkupalanen kohtuun. Eli mua ei nukutettu tms vaan ilokaasua vedin kaavinnan aikana. Ja se kyllä auttoi. Ei kuulema kovin usein tehdä tollasia kevytkaavintoja. Siinä kun vedin puolituntia melkein putkeen ilokaasua ja olin kunnon höyryissä, kuvittelin et mä joudun synnyttään vielä jonkun ihme örkin jolla vain yksi silmä ja pari hiuskarvaa päässä. Ei jalkoja eikä käsiä :x Kysyinki siinä välissä mieheltä et onko mun pakko ja eikö se vois jo syntyä :LOL:

Pitää lähtee nyt riisipuuron keittoon ja sit iltapäivällä kummipojan synttäreille.

NiiVe ja pikkuinen 26+6
 
Niive suuret kiitokset !!!!
Nyt löytyi mitä näyttää isännälle. Tollasia just oon etiskellytkin. Jotenkin en vaan itse löytänyt googlettamalla kuvia.
Ensi viikolla kun ollaan vapaalla kumpikin, niin mennään mallailemaan kauppoihin :p
 
Aah, pikkuriikkinen hetki omaa aikaa, kun sai opiskeluhommia tehtyä ja mies ja esikoien päiväunilla..Voishan tietty itekin ottaa pikku unet, mutta kun ei osaa niin ei osaa.. :/

Täällä napa ei oo vielä pullahtanu, mutta madaltunu kuitenkin jonkin verran jo. Ja Pörrölle niin tämä meidänkin masuasukki on kyllä sitä sorttia, että välillä on tosi kova meno päällä ja sitten on hiljaisempia kausia. Ilmoittelee kyllä itsestään eli ei sinänsä tarvi huolestua, mutta ihan selvästi tuntuu toisina päivinä kovempina nuo liikkeet! Olettaisin, että on ihan normaalia tuo.. Ja missä päin sulla istukka sijaitsee? Mietin vaan sitä, että jos ne liikkeet ei tunnu ollenkaan ylhäällä, niin oisko istukka vaimentajana? Tai jotain..Mulla liikkeet tuntuu kyllä ihan ympäri mahaa, ei toivoakaan, että olis jo asettumassa mihinkään suuntaan..

Liikunnasta.. :ashamed: Ulkoilen tietysti esikoisen kanssa, mutta lenkit on kyllä just siinä, että vie lapsen päiväkotiin ja kävelee yliopistolle (matka yht. 3km), ja iltapäivällä sama. Ja tästäkin toisinaan vähenee toinen kerta, kun mies vie tai hakee. Mutta oon ajatellut, että ulkoilu on tärkeintä..Ja reippaalla kävelyllä maha kyllä kovettuu ihan kiitettävästi, niin ei sitäkään uskalla ja viitti harrastaa kovin paljon..Plus sitten se, että hengätyttää tosi helposti.. :/ verukkeitakin ehkä.. :whistle:

Olikohan muuta? Ei kai..huomenna neuvola, kiva päästä taas sinnekin..Toivottavasti paino on noussu, pelottaa vähän ettei välttämättä oo.. :(

Vi ses!
 
Tekisi mieli jo laskea tunteja että pääsee kotiin: ensi viikko on lomaa, kun se pääsiäisen jälkeinen viikko meni mönkään mahataudin vuoksi. Sitä odotellessa...

Kesälomista Itse pidän lomaa vain 11 päivää ennen äitiyslomaa ja säästän loput sitten tuonnemmaksi. Eli 17 päivää siirtyy.

Liikunnasta Tulee liikuttua päivittäin vähän, ei tosin muuta kuin se mitä on pakko. Töissä saa juosta jaloillaan koko melkein koko vuoron ja kaksi koiraa "pakottaa" lenkille, oli sää mikä hyvänsä. Oonkin aika omatoimisesti halunnut lenkkeilyttää kun vielä liikkuminen on kivutonta ja ylipäänsä jaksan. Sitten kun tulee sen aika että tuottaa hankaluutta, niin sitten pääsee mies lenkille:) Toki käydään nytkin joskus yhdessä, mutta enemmän toi koirien lenkitys on tällä hetkellä mun juttu.

Kysymys teille muille Onko kellään alkanut tiputella maitoa? Mulla on parina päivänä ilmestyny pieni märkä läntti vasemman tissin kohdalle paitaan ja eilen kun vähän puristin niin kyllä molemmista rinnoista jo tuli selvät pisarat. Uskomatonta! Nyt jo.. meinaakohan tuo sitä että se yltyy vaan, mitä enemmän viikkoja tulee.

nyt takaisin työn touhuun!

tannuli 24+2
 
Minttumaaria76 miulla pullahti napa noin kuukausi sitten...aikasemmissa raskauksissa ei ole mokomaa reaktiota näkynyt.Esikko rupee aina nauraa kun näkee miun navan,hänestä se on maailman naurettavin asia :D

Tannuli miulla kanssa välillä paita märkä etenkin aamuisin on maitoa tullut,ei onneksi joka päivä mutta usein kuitenkin.Toivottavasti ei nyt ihan vielä kiihdy kovin vilkkaaksi tuo maidon tulo.

Äitee ja tuplat 25+3
 
Maidontulosta puhetta ja kysymystä niin mulla tuli saunan jälkeen sohvalla istuessani ekat maito pisarat ainakin jotain 1kk sitten. En minä sitä yhtään puristella viitsi, kyllähän sieltä puristamalla heruisi. Onneksi ei ole alkanut vielä valutella liiveihinkään! :)
 
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa !
Kauhiasti onkin tekstiä tullut viikonlopun aikana. Kivaa! Yöllä satanut vettä aika kovastikkin..ainakin olin kuulevinaan kun heräsin veskiin. Hyvä, saa lumet kyytiä.
Ööö. Nyt en muista mitä piti kirjoittaa.. Kääk.
Synnytyksestä ollut ainakin puhetta. Kyllä alkaa pikkuhiljaa jänskättämään. Tai eniten varmaan se että kerkeekö ajoissa sairaalaan. Matkaan menee jo se puolisen tuntia (normaalisti ajaessa) Viimeeksi puolessa välissä tuntui jo ,että täytyis ponnistaa. Ja kun päästiin sairalaan niin neiti syntyi siitä noin puolen tunnin päästä. Kipeitä supistuksia ei ennen tosi toimia ollut yhtään. Synnytyksen kesto oli 1.20. Vanhemmalta tytöltä reilut kaksi tuntia. Eli aina lyhentyneet. HUIII...pitikin alkaa miettimään asiaa :)

Turvakaukalo ollaan jopa saatu hankittua. Sellainen jalustallinen, helppo ja nopsa kiinnittää. Saatiin kaverin kautta edullisesti tosi hyvän kuntoinen.
Jokuset bodyt ja potkarit oon soppaillut kirppikseltä, mutta aika vähissä on vielä hankinnat. Onneksi jotain on jäänytkin vanhemmilta kuten rattaat ( vuoden vanhat) ja sitteri.

Ahaa...neiti heräsi..täytynee mennä hakee. Yritän saada jatkettua jossain välissä, jos paremmin muistais mitä piti kirjoittaa...

äippä 26
 
Kyselyihin tähän alkuun sen verran vieläkun jotakin muistan:
- napa ei ole pullahtanut ulos, mutta on jo sillä hilkulla (madaltunut paaljon).
- maitoa ontullut jostain 21 viikolta lähtien ja nyt sitä tulee jo ihan suihkuamalla :ashamed:
yhtään en ole puristellut, sitä vaan tulee...

Sairaslomalla olen ollut supistusten takia jo neljä viikkoo ja torstaina piti olla aika gynelleet katotaa et kaikki on alaosastol kunnos. Äsken sit äippäpolilt soitettii et jos pääsisin jo huomenna kun tulee uus ultralaitekkin. Hmm... Oliskohan odotettavissa että pääsee taas masuun kurkkaan...? :heart:

Mahassa käy jatkuvasti hirmuinen myllerrys, mahakin pomppii pikkuisen tahtiin välillä muistuttaa enemmän neliöö kuin palloa.

Meille tuli toissapäivänä 4kk ikäinen koiravauva ja nyt yritetään sen kanssa oppia elämään...

~Bubona ja Pikkuinen 27+3~
 
Oletteko te muut jo kyselleet kummeja tulokkaalle/tulokkaille? Me kysyimme viikonloppuna minun ystävältä asiasta, ja hän meinasi repeytyä liitoksistaan kuultuaan kysymyksen, oli niin otettu tarjotusta kummiuden mahdollisuudesta. Itselle tuli niin hyvä mieli, kun jännitin asian kysymistä, ja toinen oli niin liikuttunut asiasta. Totesi, että tuleekin jo ihan pian juttelemaan mahalle, pitäähän vauvan kummitätin ääni tuntea :LOL: ! Jäi kyllä hyvä mieli asiasta, ja uskokaa pois, tämä kummitäti varmasti tarkoitti mitä sanoi. Hän ohjaa vauvauimareita, ja sanoi, että meidän vauvan nimi on jo sillä syksyn listalla :LOL: (tosin tämä juttu taitaa toistaiseksi olla tarua!), mutta sovittiin, että varaa sen paikan, kun listat tulee! Parempaa kummia en lapselleni varmasti ikinä keksisi. Myös hänen mies tulee kummiksi, ja heidän lisäksi kysymme mieheni serkkua kummiksi. Eli näin meillä tämä asia.

Muiden Gallupeihin sen verran, että maitoa tulee, mutta vielä hillitysti ja navan pohja jo paistaa näkyvissä, eli kohta pullahtaa. Pitänee kohta arvioida tuon napakorun poisottoa, jos alkaa näyttää uhkaavalta.

Kultatiuku ja Nuppu rv26+5
 
Huomenta! Me pyydettiin ystäväpariskuntaa joululahjana kummeiksi. Toinen kummipariskunta on hakusessa. Vaikeuksia vain on löytää oikeat henkilöt. Minun pikkuveljestä ei siihen ole ja pikkusiskoteinihelvetti tekee omaa pari kuukautta myöhemmin ja varmaan omii meidän serkut kummeiksi. En halua olla tuon kans missään tekemisissä. Sekin on, että mein vaavaa ei edes hätäkasteta saatika kastetakasteta, niin kirkko jää kokonaan pois kuvioista. Suku ei siitäkään tykkää. Uskon kyllä, että tuo kummipariskunta on varmasti kullanaroinen, ei niitä kummeija kourallista tarviikaan olla. Vaikka kivahan se olis, että olis "suhteita" muutamaan suuntaan. Me ei muutenkaan kyläillä tai pidetä yhteyttä keneenkään tarpeeksi usein.

T: pörrö ja vaava 27+2 lähtee töihin :( , odotettavissa kauppareissu, josta en varmaan selviä hengissä supistamatta, ei muutako lapset kantamaan :(
 
napa on hassusti toisesta reunasta pullistunut ulos mutta toiselta puoleltaan on sellainen tasainen "jatkopala" mahalle :D
kummeista muodostuukin sitten todellinen ongelma. meillä ei ole ketään ketä pyytää :/ ei varmaan lasta sit kasteta

SmileX & pikku O rv 26+4
 
Kummi asiaan meillä on yksi kummi valmiina,miehen pikkuveljen emäntä otetaan toiselle kummiksi kun miehen pikkuveli on mein esikon kummi ni häntä ei sitten pyydetty kun on esikon elämän tärkein kummi ni vois esikko vähän loukkaantua tuosta ajatuksesta.

Muista kummeista ei ole vielä kuin pieni aavistus keitä ehkä vois kysyä.Meillä on pulaa naispuolisista kummeista kun kaveri porukka on aika mies voittosta...mut eiköhän ne kummit sitten ajallaan löydy.

Mistäköhän vois johtua kun miun mahaa sattuu tuonne alas välillä aika kovinkin??

Ihan kuin vauvat raivais tietä alaspäin mutta sitten taas toisaalta se on sellaista kirvelevää paineen tunnetta...voisko se johtua supisteluista joita on nyt ruvennut ilmenemään jopa istuessa paikallaan.Vai johtuuko kipu vain mahan kasvuvauhdista kun on niin hurjaa tahtia kasvanut...on siinä mietintää

Äitee ja tuplat 25+4
 

Yhteistyössä