HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

• Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Hyvää Ystävänpäivää kaikille mammoille !

Linea negraa, ei näy, enkä usko että tuleekaan. Ei ole ollut ainakaan kahden nuorimman kohdalla. Vanhimmalta en edes muista :ashamed:
Unet ovat täälläkin olleet aikas hurjia ja ihan että joutunut heräilee ja miettii et HUH, unta se vaan oli. Viimeeksi toinen tytöistä oli kadoksissa.

Nuorin (1,5v) ollut pari päivää ihan outo. Oikein känkkis tai helposti hermostuva ja jos ei varsinkin hänen pillin mukaan mee nii johan kiukku pystyssä. Ja aina ollut tosi tosi kiltti hyvä syömäri, nyt tuntuu, että ei maistu ja leikkis vaan. Näiköhän vois johtua mitenkään viime viikkoisesta rokotuksesta? Neuvola kyl sanoi ,että kuumetta voi tulla viikon päästä , mut kiukkusuudesta ei puhetta. Kuumettakaan kyl ei oo. Voihan tietty olla että omaa luonnetta vaan alkaa näyttää. JESS.. iskän lyhyt pinna ainakin... :headwall:
Nyt jo pinnat palaa kun en heti reakoinut hänen pyyntöön... Neitipä menikin keittiöön ja tuli omenan kanssa. Kylläkin eilinen ja biojäteastiasta otettu. Arg. :)
Nyt mentävä laittaa hälle päälle ja miettii mitä tänään keksittäis. Niin ja herättää teinit kouluun.
Äippä 18+6

Pikaisesti kirjoittelen, ennen kuin alan opiskeluhommiin..

Rouva Sumppisuu, kiva kuulla että toistenkin unissa exät ja muut vanhat ihmeihastukset pyörivät.. Mistähän ihmeestä ne sinne alintajuntaan on livahtanutkaan!? :eek: :)

Hauskaa ystävänpäivää kaikille!

Pinuski ja kinkkumasu tasan 19rv!

Olen vastikään pyörähtänyt palstalle ja lueskellut juttujanne, jotkut tosi hyviä! =)
Olisin hyvin kiinnostunut tietämään, onko yhteisönne jo "suljettu" vai vieläkö mahtuisi yksi erittäin rauhallinen ja hiljainen tyttö joukkoonne? :snotty:

Olen 24 vuotias ensikoisen odottaja. Laskettu aika on 1.7. ja rv nyt 20+2.

Jään innolla odottamaan vastaustanne!

terveisin Titta ("autsssh") ja tietysti masuasukki

Ps. Sairaala on SatKS

Ystävänpäivätervehdys täältä!

Eilen tuleva isännys tunsi massun päältä potkun. Kumma kyllä maailma ei käänttyny päälaelleen, meniköhän ukko hieman hämilleen :p

Yritin tuossa etsiä äitiyslomaan liittyvää juttua, mutten löytäny edes kelan sivuilta. Äippäpakkaus näytti olevan ei niin sinivoittoinen, kiva. Niin, tuo äippälomajuttu ku, mie tietenki tahtosin pois töistä jo :) Rahan ja kunnon takia en vielä jää, mutta en aio ainakaan"ylimääräistä" olla töissä.

T:pörrö ja vaava 19+5

Bee
:heart: Hyvää ystävänpäivää kaikille!! :heart:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille siellä jo käyneille! Itsellä rakenneultra vasta 26.02. Kovasti on vaan sellanen kutina, että tyttö masussa kellii! :eek:

Linea negraa ei ole ilmestynyt tännekkään ja massu on paisunut taas entisestään. Alkaa jo muistuttamaan ihan oikeaa vauvamasua. Työkaverit väittää että olis "tyttömaha", tiedä sitten. Painoa on tullut koko aikana 2.2kg, eli ihan mukavasti edetään silläkin saralla.

Alkuviikosta kävin varaamassa kaikki vauvatavarat vaunuista hoitopöytään. Ei vaan millään malttais odottaa kesää, haluaisin heti kaikki tavarat kotiin, mutta eipä tänne meidän 67m2 rivarikaksioon kannata turhia rojuja vielä kantaa.. Ajateltiin asua tässä ainakin vuosi vielä ja sitten alkaa katselemaan omakotitaloa. Kesällä kun tulee vasta kaksi vuotta täyteen tässä osoitteessa..

Liikkeitä ei ole tuntunut vielä, istukka edessä taitaa toimia hyvänä iskunvaimentimena. ;)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille mammoille!!! :flower:

Bee 16+5

RouvaSumppisuu
ystävänpäivää :heart:...

Mukaan vaan titta-83 kirjoittelemaan! Me ollaan oikein avoin porukka, tänne mahtuu aina =) . Lisään sut listalle kun seuraavn kerran päivittelen.

Pörrö, toi Kelan sivulla oleva pakkaus taitaa olla vuoden 2007, me ei taideta sitä saada vaan vuoden 2008. Ilmestyy kai joskus huhtikuun tienoilla. En kyllä taas yhtään muista, missä vaiheessa sen pakkauksen saakaan...eli ihan satavarma en ole.

Nyt muihin puuhiin, tsau :wave: .

Sumppis ja poikanen 19+

Lumia-Marja, syvät pahoitteluni. Tiedän tunteesi täysin...

Minun matkani heinämammoissa päättyi viime lauantaina 9.2.08. Edellisenä maanantaina alkoi yhtäkkiäkkinen, raju mutta lyhytaikainen verenvuoto. Ultrassa nähtiin kolme hyytymää istukan lähellä, vauva voi kuitenkin hyvin. Massu oli hiukan kipeänä, pieniä supistuksia oli pitkin viikkoa, joten osasin pelätä pahinta. Vauva liikuskeli vielä torstai-iltana, pienoisia liikkeitä olin tuntenut noin reilun viikon ajan. Perjantaina rv 15+0 neuvolassa sydänääniä ei saatu kuulemaan. Ultrassa todettiin, että vauva on menehtynyt, vastasi viikkoja 15+0...

Seuraava yö oli elämäni järkyttävin. Nukahdin hiukan ja heräsin siihen, kun jostain kuulin lapsen huutavan äitiä. Omat lapsemme olimme vieneet mummolaan, ääni oli minulle vieras. Jostain syystä se teki olon levollisemmaksi, vaikka uni ei enää tullutkaan.

Synnytys käynnistettiin la 9.2. klo 8, pieni enkelipoika syntyi klo 14.20. Synnytyskivut alkoivat puolen tunnin kuluttua tablettien laittamisesta ja ensimmäiset kipulääkkeet otin klo 11. Supistukset olivat kivuliaita, Litalgan tehosi kuitenki ja vei kivuliainta huippua pois. Sanottiin, että kun takana on 3 synnytystä, tämä homma on nopeasti ohi...Ikävä kyllä se ei kohdallani pitänyt paikkaansa.

Olen nähnyt paljon ihania asioita elämässäni, kokenut kolmen terveen lapsen syntymän. He olivat suloisia ja rakkaita syntyessään, kauniita. Mikään mitä olen nähnyt ei ole ollut niin kaunista ja viatonta kuin tämän meidän pikkuruinen enkelipoikamme. Olen onnellinen, että sain hänet hetkeksi vierelleni, tuo hetki on ehkä elämäni merkittävin ja vaikuttavin. Vuoden verran odotimme, että hän ilmoittaisi tulostaan. Kun kaksi punaista viivaa sitten vihdoin ilmestyi, jostain syystä pelkäsin alusta saakka, että näin käy. Koko ajan toivoin, että vaistoni olisi väärässä.

Vaikka emme häntä nyt syliimme enää saa, odotettu vuosi tai lyhyt raskausaika ei mennyt hukkaan. Pikkuruinen opetti niin paljon...kuinka ympärillä on paljon rakkaita ihmisiä, joista osaa olla nyt entistä kiitollisempi. Mikään täällä elämässä ei ole päivänselvää, kaikki maallinen on aivan turhaa sen rinnalla, että ympärillä on rakastavia ihmisiä. Tiedän, että en katkeroidu tapahtuneesta, pieniä vauvoja tai tuoreita äitejä ei ole jatkossa vaikea kohdata. Tiedän nyt, millainen on toinen ääripää onnelliselle synnytykselle. Kenenkään kohdalle en soisi vastaavaa surua ja tyhjyyttä kuin mitä läpikäymme nyt. Lohdullista on se, että tiedän tämän helpottavan. Vauva opetti minulle konkreettisesti sen, että elämä on lahja. Voi nauttikaa masuistanne ja synnytyksestä ja vauvastanne sitten, kun sen aika on :heart:

Lumi-Marja ja jokainen pienen vauvansa menettänyt...Halauksia ja voimia. Toivottavasti meille annetaan vielä syliin pieni, tuoksuva vastasyntynyt, jota ei tarvitse antaa pois.

Muumiska

Muumiska,
ei poskillani kimmeltävät kyyneleet,
ei avuttomuuuden huuto silmissäni,
ei luhdutuksen sanoihin aukeava suu,
osaa kertoa, kuinka toivoisin voivani
edes yhden hiekanjyvän tiputtaa taakastasi.

Hiivin hiljaa taaksesi ja raotan kivillä täytettyä reppuasi,
salaa vien sieltä murusen.

Heippa kaikille!

Ensiksi haluan antaa voimia ja otan osaa teidän suruunne, Lumi-Marja ja Muumiska. Kyyneleet tulivat kun luin molempien tekstit... :'( :'(

En ole kirjotellutkaan aikoihin, johtuen hirvittäväästä pahoinvoinnista.Mutta nyt se on menneen talven lumia, onneksi! Jospa nyt sais aikaseksi kirjotellakin useammin. Teidän juttuja olen kyllä lukenut. On kiva tietää mitä muut touhuilevat jotka ovat samassa tilanteessa.
Rakenneultrasta on ollut puhetta.Me emme mene sinne.Esikoisesta käytiin ja otettiin selville sukupuoli joka kyllä heti näkyi(poika) joten nyt ajattelimme pitää salaisuuden loppuun asti. Kauheasti kyllä tekis mieli tietää mutta näin olemme päättäneet. itsellä on kyllä aivan tyttö-olo ja siihen on monta hyvää perustelua.Ensinnäkin 10 vkoa kestänyt pahoinvointi jota ei pojasta juurikaan ollut, ei ole tullut linea negraa, joka tuli pojasta(tosin vähän myöhemmin),
sykkeet neuvolasta 150 kun pojalla oli 130 ja tämä mahan muoto jo nyt on erilainen kun viimeksi =) Mutta toki molemmat ovat tervetulleita!!
Tosi tyhmää kun mullakin neuvola on siinä kuuden viikon välein kun eikös se pitäis olla kuukauden välein vai onko se vaan ensi-synnyttäjille?Mun mielestä on tosi väärin että tässä säästetään... :(
Mielenkiinnosta kyselen että onko täällä muita joiden lapsille tulee tasan kolmen vuoden ikäero? Meillä poika täyttää 8.8 3v. ja tämän laskettu aika on 28.7 niin tiukille menee.Toivottavasti tulisi kuitenkin eri syntymäpäivät!!Esikoisen l.a oli 31.7 että aika tarkkaan meillä meni :LOL:

Nyt poistun syömään ja laittamaan poikaa päikkäreille!

Palataan ja oikein hyvää ystävänpäivää kaikille teille!!

aata ja Kaveri (16+4)

pitkästä aikaan!
isot halit kaikille menetyksen kokeneille.
Omaa napaa:
terveisiä rakenneultrasta.Kaikki hvyin!Oli ihana nähdä vaaveli siellä imemässä peukkua ja potkimassa! Vauvan pituus oli 11,7cm.Mitä mittoja teillä muilla on mitattu?Olisi kiva tietää.
Potkuja tuntuu jo kovasti ja masu iltaisin tosi iso ja pinkeä.
Emme kysyneet sukupuolta,koska emme halua tietää;säästetään jokin yllätysmomentti loppupäähän.Mutta ei ainakaan näkynyt pippeliä kun jalkoväliä kuvattiin....itselläni tosi vahva tyttöfiilis alusta asti,ja sitä sanovat muutkin.
Nyt takaisin töihin!Hyvää ystävänpäivää mammoille!
Oinas95 19+5

:hug: kaikille sitä tarvitseville...

Tää aamu ei taas alkanu ihan putkeen... Itkun kanssa nousin sängystä ylös kun liitoskivut alkaa oleen tosi voimakkaita, käveleminen tekee kipeetä ja seisominen saa aikaan huimauksen (otetaanpa vielä huomioon että töissä joudun koko päivän seisomaan ja kävelemään), Aamupalakaan ei pitkästä aikaa pysynyt sisällä...
Mutta oli ihanaa aamusella tarkistaa että Perhosella mahassa on kaikki hyvin, kotidobblerilla kuuntelin pientä sydäntä mahassa, ja sitten alkoikin jo viuhtominen ja potkiminen että oli vaikea pysyä perässä.

Nyt epätoivoisesti yritän pärjätä päivän loppuun asti seisoen...

~Bubona ja Perhonen 19+6~

Suuri hali muumiska :hug: . Ja Myös lumi-marja :hug:

Täällä ollaan oltu netti pimennossa viikkoja. Kone hajosi ja meni aikaa ennen kuin saatiin uusi tilalle. Esikoinen (1.5v tänään) päätti et entinen kone oli jo vanha. Sekin puoltoista vuotta. Veti sen johdosta lattialle :kieh: Nyt on sit uusi alla ja onkin parempi kuin entinen.

Toissa iltana tunsi mieskin pienen liikkeen ja muuten niitä tuntuu todella paljon kun rauhoitun nukkumaan. Taitaa tulla siskoonsa. :D Sisko tunetaan ikiliikkujana. Minnekään ei voi kävellä,vaan juostaan ja lujaa.

Meillä neuvola on n.neljän viikon välein ja nyt seuraava aika jo jopa kolmen viikon päästä edellisestä. Eli seuraava neuvola on jo ens viikolla.
Rautatabletit otin jo käyttöön viime neuvolan jälkeen. Hemoglobiini oli tippunut 135:stä 117:sta. Muutenkin pyörryttää,kun verenpaineet on aina ollu niin alhaiset. Alle sadan on aina yläpaine ja viiden-kuudenkympin on alapaine.
Muuten on kaiki hyvin ja masu kasvaa kovasti.

Unia oon nähnyt jo pidemmän aikaa. Ensimmäinen uni oli kamalin. Siinä vauva syntyi jo viikolla 14. Oli todella pieni,mut painoi yli viisi kiloa :LOL: . Selvisi pienenä keskosena painonsa takia... Aika hämäriä on unet ollu

Tänään on ollu leivontapäivä. Ystäviä tulee illalla kylään ja pitihän sitä näyttää hurjat leipomis taitonsa,kun on hyvä syy :D
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!!!

Tirpiäinen ja kauno 18+6

Muumiskalle ja Lumi-Marjalle syvä osaanotto, luin molempien kirjoitukset je en voinut olla itkemättä.

Mulla óli viime perjantaina rakenneultra ja kaikki näytti olevan hyvin masuvauvalla. Ja kyllä ne pientä tyttöä meille veikkasi. :heart:

Linea Negrasta ollut puhetta, mulla se oli viimeksi mutta tuli vasta puolenvälin jälkeen, että saa nähä miten käy.

Meidän pitäisi ostaa kaksosrattaat kun toi esikko on vaan 1v ja 2 kk kun tää toinen syntyy niin molemmille pitäisi olla vielä paikka rattaissa, mutta onhan tässä vielä aikaa.

Unista olitte puhuneet, mä en mitään erikoisia tai outoja ole kummemmin nähnyt mutta kauheesti vaan kaikesta mitä on tapahtunut edellisenä päivänä jne... En ilm. nuku kovin sikeesti.

Mutta nyt pitää taas mennä.

Tyttö83 rv. 20+1

muumiskalle haleja ja jaksamista! :hug: en jaksanut uskoa että tommosia uutisia enää meidän ketjussa! käytte kyllä läpi aivan mahtavan tuskaisen asian elämässänne parhaillaan!

lumi-marjalle myös mä kävin lukemassa sun kirjoituksesi tapahtuneesta. kiitos että jaksoit sen meidän kanssa jakaa! en voi muuta kun toivottaa teille voimia tulevaan! ette tule ikinä unohtamaan mutta vielä jonain päivänä asian ajatteleminen tuottaa vähemmän tuskaa kun juuri tällä hetkellä! jaksamista :hug:

lineasta niin mulla tuli esikoisen kanssa viimeisellä viikolla napaan saakka haalea viiva. ja tyttö tuli.

unista niin pari yötä sitten näin unta että meille syntyi tyttövauva, 3400g ja 53cm ja tummia hiuksia paljon. oli niin hiljainen ja kiltti :) ai niin ja viime yönä näin unta että löysin kotidopplerin kaapista ja sillä kuuntelin vauvan sydänääniä :)

pakkauksesta niin vielä kesäkuiset saa (tai voi huonolla tuurilla ainakin saada) edellisvuoden pakkauksen. meille pitäisi jo 2008 tulla. vaikkei me sitä otetakaan niin olisi kiva nähä kuvia siitä jo!

onko muita kenellä ei masua vielä? täällä tosiaan ainoastaan jos syön mahan ihan täyteen niin näkyy turvotusta, muuten ei...

onko muita kenellä ei liikkeet tunnu vielä? aika tuskissani olen jo että kaikki masussa ei hyvin kun en tunne liikkeitä! joskus olen tuntevinani mutta sitten voi mennä monta päivää kun en tunne mitään... ultra vasta ma:na...

no nyt menoksi taas...

hyvää ystävänpäivää kaikille tuleville heinämammoille!

korvapuusti + pikkupulla rv 19+6

Taas olen koneen kimpussa .... :)

Minunkin piti oikeen katsoa miten se viiva on siellä kasvanut. Ja pari senttiä se jää navan alapuolelle, eli oisko se sitten poika? Se ilmestyi muistaakseni tammikuussa.

Mulla alkoi liikkeet tuntumaan jo viikola 16 ja potkut rv 17+2. Muistan sen kuin eilisen päivän (mistä voittekin arvata odottavani esikoista). Ukonretalekin jaksoi pitää kättä masun päällä tarpeeksi pitkään heti saman viikon sunnuntaina ja tunsi pienen muksaukset. Nyt se potkii ja heittää kuperkeikkaa siellä vähän väliä niin ettei iltaisin meinaa saada rauhaa, jotta sais nukutuksi. Tunne on silti maailman ihanin!
:heart: :heart: :heart:

Korvapuusti minustakaan ei kukaan vastaantuleva osaa arvata, että olisin raskaana. Toisaalta tekisi mieli tehdä sellainen kyltti minkä voisi kiinnittää kaulaan, että Hei! olen raskaana! Siitä huolimatta en mahdu enää yksiinkään vanoihin farkkuihini ja paino on noussut jo 6Kg! Viime neuvolassa viikkoansioksi tuli yli 500g. Että jos sama tahti jatkuu niin aika jätti olen kesäkuussa!! :LOL:

Ja vielä oikeen hyvää ystävänpäivää kaikille! :flower: B)

Titta ja masuasukki 20+2

pahoittelut muumiska :hug:
täällä ei tunne liikkeet ja se istukka tossa edessä.
huomenna ois toi rakenneultra pkks:ssä :heart:
mua jännittää ja pelottaa et onko kaikki kunnossa.
aloitin maanantaina taas työt ja eri kohteessa kun aikaisemmin ja olen siis siivooja.
nykysillä mitoituksilla tahti on kova.
jalkoja on särkenyt joka päivä ja tänään päätä.
tukiliiviä olen käyttänyt jo kuukauden.
mut nyt tuli piku neiti päikkäristä kotiin :wave:
senttu lassilotta 19+5

Neuvolassa kävin tänään ja kaikki oli hyvin,paino oli noussu +2kg,verenpaineet oli hyvät,SF-mitta on kasvanu hyvin ja menee ihan omilla käyrillä siellä reilusti yläkäyrän yläpuolella...hemppa oli noussu 106:sta 109 joten rautaa nautitaan edelleen.Vauvojen sykkeet oli 150 ja 160 :heart: :heart:

Unista ja niitähän piisaa,ihan järkkyjä unia välillä kauheita painajaisia ja välillä sellaisia seksi unia jotta taitaa leffatkin jäädä kakkosiksi ;) synnyttämässä olen ollut jo kolme kertaa ja joka kerran ollaan saatu tyttö ja poika joten tiedä sitten häntä kuin paikkansa pitää.

Äitee ja tuplat rv18

Yhteistyössä