+++ HEINÄKUUSSA PLUSSAAVAT, elokuuta suunnittelevat +++

ON: Menkatpa sieltä kurkkii, no eipä ollut mikään yllätys. Jännä et Luget ei pitäny vuotoa kauempaa poissa kun 12 päivää:confused:

Ajattelin että en kyllä tee toista IVF:ää ihan heti kun vois, sen verran kirpasee turha rahanmeno. Pystyyköhän sitä FSH:ta piikittämään just sen verran vaan että sais 1-2 follia/kierto mut pitäis saada molempiin munasarjoihin kuitenkin...Ajattelin että silloinhan saisin mahiksen joka kuukausi ovikseen siltä puolelta missä munatorvi on:D Jospa tutkituttais että onhan se nyt ainaski auki ja ehdottais lääkärille tällaista hoitoa pari seuraavaa kuukautta. Multa meni usko tohon IVF:ään kun ei tuottanut yhtään mitään:headwall: Milelelläni maksan parista ultrasta 170€ kuussa nollatuloksella kun 2000€ samasta tuloksesta:mad: Lääkkeethän on kohta ilmasia, alle satanen enää vissiin uupuu siitä lääkekatosta:wave:
 
Jensar: :hug: Miten suuri se lääkekatto muuten on? Kuinka paljon ivf hoidon lääkkeet maksoivat? Nyt olen alkanut miettiä pitäisikö meidän odotella vuodenvaiheeseen ennen sitä ivf hoitoa, jottei menisi se maksukatto "hukkaan" tänä vuonna. Ehdittäisiin nimittäin ehkä yhteen hoitoon tämän vuoden puolella, jos kaikki menee hyvin. Toisaalta en tiedä halutaanko odotella monta kuukautta vain sen takia... No rahastahan se on kiinni.
 
Jensar voi kökkö.. :hug: mie jo kattelin että nyt siellä on varmasti pikkunen mukana :ashamed:

tänne ei ihmeitä..ei suuria odotuksia raskautumisesta ku hellyydet vähissä..tehään pientä remonttia ja samalla etsitään isompaa asuntoa rivitalosta ->omakotitaloon..ei vaan taho mieleistä löytyä tai mieleisiähän olis mutta hinta ottaa vastaan..huomenna olis yks esittely meille vaan joten päästään rauhassa kattelemaan =)
 
Barbamama35: Siis se on mun muistaakseni jotain vähän yli 600€, jos en väärin muista. Sitte kun se ylittyy niin siitä ylittävät lääkkeet saa hintaan 1,50€. Eli sinuna tekisin kaiken mahdollisen ASAP niin saat saman vuoden sisään sen maksukaton täyteen ja loput samaisesta vuodesta käytännössä ilmasiks...

Meillä tuli lääkkeet maksamaan yli 500€, en muista paljon yli se meni mutta ihan reilusti. Saishan sen tarkistettua Kelan sivuilta :whistle:
 
Heipsansaa taas hetkeen :wave: Loma se lähenee ja töitä on yrittänyt tehdä pois alta jotta olisi mahdollista jäädä lomalle. YK 2 paukahti myös käyntiin eli kuten epäilinkin niin ovis oli jo mennyt kun päästiin työmatkani jälkeen samaan punkkaan, toki eihän se sitä tarkota että tulosta olis automaattisesti anyway tullut vaikka ei olis mennytkään.

Mutta nyt on oletetun oviksen aikaan ja ennen hyödynnetty urakalla ja sen näkee tuossa ennen kuun loppua että palkitaanko ahkerat yrittäjät :LOL: Ovis oli siis tuossa noin 8.7 ja se oli kp 14.

Nyt on käytävä nukkumaan, tänään ollut hirveä päänsärky joka vei ihan voimat ja yleensä ei ole :|

Plussatuulia kaikille ja erityisesti hoidoissa oleville :heart:
 
Huoh...
Taitaa se täti kurvata huomen paikalle :'(
On mieli ihan maassa.... eikä mikään nappaa..
Mutta onnea plussanneille ja vauvaliimaa mukaan ja tädin vierailun kokeneet iso :hug:
Tiituliini kp 27/28-30 toistaiseksi
 
Ohoooo....Sunflowerillahan on jännät paikat! d:heart:b

Itsehän EN MUISTANUT soittaa ennen töihin lähtöä neukkiin, muistin sen vasta töissä ja siel ei viitti käydä rinkuttelee, kokeillaan huomena uudestaan! :D
 
Sunflower11
Ei tääl ennää jänniä paikkoja, vahvempaa viivaa ovistestiin, r-testi nega. Eilinen siis reagoi ovikseen. Toivotaan 2 viivaa sitten reilun parin viikon päähän myös ;)
 
Mahtuuko vielä mukaan?
Nyt menossa kp 23/28,kaks poikaa on ennestään 9v ja 2v. Ovulaatiota en oo koskaan ennen tuntenu paitsi tällä kerralla aivan karmeat vatsakivut ja muutenkin outo olo vatsassa.
Nyt eilen oli oikealla puolella alavatsaa kovaa kipua joka meni sitten ohi,olisko ollu kiinnittymiskipua?
Alkuviikosta pääsee testailemaan,en malttais odottaa.
 
Nyt ehdin lukea kaikki edeltävät postaukset ja vau, täällähän on plussailtu oikein hienosti! Onnea Plussanneille :flower: Toivottavasti saadaan vielä monen monta plussaa tässä kuussa :heart:

Itse tosiaan kokeilin elämäni ensimmäistä kertaa ovistestiä ja menin apteekkiin ostamaan CB:n digitestiä niin ketut siellä niitä ollut ja paniikissa otin sitten vaan jonkun ja ne oli First Signal ovistestejä muistaakseni, 5 kpl paketissa. Aloitin jo kp 10 testaamaan ja haamuilla alkoi ja vahvistui päivittäin tuonne kp 14 yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva ja silloin tuli tutut kovat kivutkin.

Aamulla olen mittailut lämpöjä ja normaali lämpö mulla on n. 36,8 ja nyt on oviksesta asti ollut 37,5. Eihän näitä mitään tarvisi tehdä mutta musta on kiva oppia oman kehon toiminnasta ja ehkä huomata jotain eroja toiminnassa sitten kun raskautuu tai jos ei raskaudu pitkään aikaan niin on lääkärille kertoa että mitä olen huomioinut :)

Tästä kokeilusta opin että mulla ainakin positiivisesta tuloksesta ovis on aika heti eikä vuorokausien päästä ja nämähän on yksillöllisiä asioita. Viime kierrossa peittoja siis heiluteltiin kivuista seuraavana päivänä ja se oli liian myöhään ja siltä silloin jotenkin tuntuikin.

Jostain luin että hedelmällinen aika voi joillain olla jopa vain 6h-10h ja 24h-48h sanotaan jokapaikassa siksi että se hypoteettinen mahdollisuus otetaan mukaan virallisiin ohjeistuksiin varman päälle että jos kaksi munasolua irtoaakin yhden sijasta ja koska ne irtoaa peräkkäin niin se tuottaisi sen 24h-48h, yhdellä munasollulla aika olisi siis paljon lyhyempi. Että kyllä ihmettelen että miten sitä kukaan ja itsekään on sattumalta aiemmin raskautunutkin kun tuo tuntuu niin kohtuuttoman lyhyeltä ajalta :O Nojaa, ehkä luonto hoitaa asiat siten miten on tarkotettu ja siksi siittiöt elää monia päiviä odottamassa munasolua, lisäks tarvitaan ripaus sattumaa ja hyvää onnea:) Joten tämäkin todistaisi kuitenkin sen että etukäteis talletus on tuottavin talletus :D

Tälläisiä mietteitä tällä kertaa, palataan taas :wave:
 
Onpas työ uuvuttanut, että edes tänne ei ole ehtinyt kirjoittelemaan! Heti ensimmäiseni täytyy jaksamisia toivotella hoidoissa kävijöille, kun teidän tekstejä lueskelin niin voi vaan todeta, että kalliilta ja uuvuttavalta kuulostaa? Kuinka pian ylipäätään hoitoihin haetaan, tai tutkimuksiin näin alkuun? Ja kuinka helposti ne lekurit passittaa kotiin yrittämään lisää? Mitähän moiset tutkimukset yksityisellä maksaa ja suostuuko ne heti myös miehen tutkimaan? Mä olen testaillut tässä ovistesteillä jo nelisen päivää, kun malttamaton olin ja nyt pari päivää näytti testiviiva kontrollia vähän hailakammalta. Tänään kp14/28-30 ja aamulla molemmat viivat yhtä vahvoja ja tosi tummia! Teinpä sit mielenkiinnon vuoksi ja miestä kotiin odotellessa vielä uudestaan niin värit oli haaleampia mut yhtä selkeitä :) Eilen tuli peittoa heiluteltua ja ennenku mies sängystä nousi ni lykkäs mulle takapuolen alle tyynyn ja käski pysyä paikallaan ;) Mä niiiiin toivon...
 
Hanspili: Tutkimuksiin kannattaa hakeutua, kun yritystä on takana vuosi. Jos on erityistä syytä epäillä ongelmia (sairaudet tms.) tai nainen on yli 35-vuotias, tutkimuksiin hakeutumista suositellaan jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen.

Tutkimuksiin voi hakeutua kunnallisella puolella (terveyskeskus lääkärin kautta) tai yksityisellä. Tutkimukset tehdään heti molemmille. Ei ole järkeä testata vain toista osapuolta, koska vika voi olla kummassa vain.

Me lähdettiin tutkimuksiin yksityisellä klinikalla. Ne aloitettiin viime keväänä, kun yritystä oli takana yli puoli vuotta (olen 36-vuotias). Meillä ei siis aikaa ole ihan hirveästi enää... Tähän mennessä meillä on mennyt n. 500 euroa lääkärikäynteihin, tutkimuksiin ja lääkkeisiin. Meille on siis tehty kaikki perustutkimukset ja nyt on kolmas hoitokierto menossa (hormonilääkitys minulla).

Tämä ei mielestäni ole vielä paha summa. Onhan se tuonut tilanteestamme tosi paljon tietoa ja toivoa onnistumisesta. IVF hoitoihin siirrytään kunnalliselle puolelle, koska se maksaa jo tosiaan huomattavasti enemmän. Lääkkeet pitää silti maksaa, mutta säästää huomattavasti toimenpide ja lääkärikäynti maksuissa. Lääkkeissä taas auttaa se maksukatto mikä tulee nopeasti täyteen isommissa hoidoissa ja sen jälkeen lääkkeet ovat lähes ilmaisia.

Me ollaan oltu tosi tyytyväisiä palveluun yksityisellä klinikalla. Meihin on suhtauduttu erittäin ystävällisesti ja ymmärtäväisesti. Aika on järjestynyt aina tosi nopeasti ja hoidoissa on edetty vauhdilla. Rahahan tässä on se este minkä vuoksi nyt siirrytään kunnalliselle. Kunnallinen on ymmärtääkseni paljon hitaampi ja joskus pitää osata vaatia tarvittavia lääkkeitä tai hoitoja.
 
Jensar :hug:

Hanspili Barbamama vastasikin jo tosi tyhjentävästi noihin hoitojuttuihin. Mä suosittelen, että menee yksityiselle alkututkimuksiin ja sitten jos hintavia hoitoja aloitetaan, niin pyytää lähetteen julkiselle. Luulen, että se on kaikista nopein reitti. Tiedän nimittän tapauksia, jossa ensikäyntiäkin saa odottaa kuukausitolkulla. Riippuu varmasti paljon kunnasta.

Itse myös pelkäsin, että suhtautuminen olisi vähättelevää tai että ei otettaisi tosissa, kun menee lapsettomuudesta puhumaan. Näin kävi, kun nlalääkärille asiasta maintisin, vastaus oli ympäripyöreää mutinaa. Yksityisellä vastaanotto oli mahtava, ymmärrystä, myötätuntoa, ja tuli sellainen tunne, että nyt joku muu ottaa ohjat käsiin ja alkaa tapahtua.

Sunflower Mikä tilanne? :popcorn:

).( nyt kun pääsin töistä, niin heti ois pitänyt saada testata. Kaapissa oli vain ovisliuskoja ja ajattelinpa, että kokeilen. Minähän kuulun niihin joiden ovisplussakin on aina kontrolliviivaa hailumpi. Ovistestin tuloksesta rohkaistuneena lähdin vielä illalla päivystävään apteekkiin hakemaan digitestin. Mies kysyi, eikö voisi odottaa huomiselle. :LOL: Ei tietenkään! ;) Olen tällä hetkellä äärettömän onnellinen, mutta edelleen pelkään, että mitäs jos. Yritän nyt kuitenkin nauttia tästä(kin) piinaavasta ajasta. Ultra vasta elokuussa ja silloinhan se selviää onko edes oikeassa paikassa, onko alkiota jne. Mutta juuri nyt olen =)
Toi liuska on siis ovistesti. Ja viikkoja 4+6, kun testasin.
 
Bla-Bla hienoa!! Upeat testitulokset! :flower:

Vai niin.. Mä en siis tiennytkään että noinkin voi tehdä et käy alkuun yksityisellä ja sieltä saisi lähetteen julkiselle hoitoihin.... Mä luulin että jos tän projektin alottaa niin on sitten oltava sillä tiellä kumman valitsi. : / Olisin voinut tehdä juuri noin. Kun soitin tk aikaa niin se meni melkein kuukauden päähän, ois varmaa jo rullat pyörimässä jos oisin menny yksityiselle tutkimuksiin. Saas nähä. Meen nyt tohon tk:hon kun on toi aika mut jos siltä näyttää et on armottoman hidasta ja seuraava aika on joskus valovuosien päässä niin vaihdetaan tutkimukset yksityiselle ja pyydetään niiden jälkeen hoitolähete julkiselle. Kiitos infosta siis. Mullakin on hiukan se pelko et ne lähettää kotiin vielä yrittämään, vedoten nyt vaikka siihen et mul on kaksosanen kohtu hidasteena. Mä kyllä jo päätin etten lähe sieltä kotiin ennenkuin sovitaan tutkimuksista.

Seikkailija-Dora, noissa kaikkien ovistikkujen ohjeissa sanotaan et ovisplussasta ovis tapahtuu 24-48 tunnin kuluessa, ei kuluttua, eli hedelmällisin aika on jossain siinä, monihan ei tunne sitä itse ovista. Mä myös tunnen joskus pienenä, joskus suurena menkkakipumaisena tai tykyttävänä, mutta AINA samana päivänä ku saan sen ovisplussan. Siis normaalisti ihan tuntien päästä. Mut kyllä tää yritys, seka esikoisen et tämä toinen on saanut mutkin ihmettelemään miten joku voi ikina tulla vahingossa raskaaksi, saati esim pillereiden aikaan. Muistan kun joskus miehen kanssa 17-vuotiaina (jep, 10 vuotta yhdessäeloa tänävuonna!) meiltä jäi kerran ehkäsy väliin ja millä kiireellä itku kurkussa rynnättiin apteekkiin ostamaan jälkiehkäisyä!! Siis ihan kertakaikkisen huvittavaa, ihanku siitä muka olis mitään seurannu! Ja ihan turhaan on pillereihinkin rahaa syytänyt vuosien varrella.. :kieh: :LOL: Tärppionnea sulle myös.

Hanspilille tärppionnea!
 
Tervetuloa uusille :flower: ja pahoittelut tädeistä ja negoista!!:hug:

Mulla on tänään KP1. kylläpäs kirpaisi hoidon epäonnistuminen mutta periksi ei anneta!! Täytyy olla jokin keino onnistua :wave:

Hoidoista: Mä oon valitellut lapsettomuusasioita TK:ssa ja oon saanu enemmän tai vähemmän kylmää vettä niskaan. En ole ollut mitään lähetettä kuitenkaan vaatimassa eli en tiedä olisko silloin otettu tosissaan meidän epätoivo. Yksityisellä ei tarvinnut mitään selitellä tai pyydellä anteeksi kärsimättömyyttä tms. Hehän saavat meistä maksavan asiakkaan ja mitä paremmat edellytykset hoitoon on, sitä positiivisempi siitä hoitokokemuksesta muodostuu. Eli suosittelen ehdottomasti myös yksityistä ensitutkimuksiin jos talous vaan kestää kustannukset!

Bla-Bla: Onnea, kyllä nyt näyttää todella hyvältä!!:p
 
Viimeksi muokattu:
Bla-bla: ONNEA :flower: Ei nuo tulokset jätä mitään epäilyksiä asiasta :heart:

Jasuliini: Tervetuloa mukaan!

MinyMom: Joo yksityiselle pääsee heti ensimmäiselle käynnille. Meillä ainakin tutkimukset lähtivät sillä käynnillä jo eteenpäin. Mieheltä otettiin samantien siemenneste näyte ja mulle tehtiin aukiolotutkimus. Yksi kierto menee niihin tutkimuksiin, kun kuukautiskiertoa seurataan verikokein ja ultrilla. Toiseen kiertoon sitten sovittiin uusi aika lääkärille ja käytiin tulokset läpi ja suunniteltiin hoidot. Jos riittää nämä hormonihoidot, niin niitäkin voi hyvin toteuttaa yksityisellä. Saman verran lääkkeet maksaa kunnallisellakin. Ultrassa käynnit tietysti maksaa, mutta ne on vielä aika pieniä summia verrattuna IVF hoitoihin.

Omaa napaa... En usko, että tälläkään kertaa mitään tapahtui. Ei yhtään mitään oireita. Nyt on siipi maassa :( Toiveet oli niin korkealla. En vaan ymmärrä missä vika on. :confused: Siittiöt kunnossa, pupuilua oikeaan aikaan, kaksi munasolua eikä mitään tapahdu??!!?? En ymmärrä miten saatiin se yksi raskaus aikaan niin helposti. Taisi olla ihme! Nyt on ihan menkkamasis olotila. :headwall: Ei tästä taida mitään tulla ennen IVF hoitoja enkä oikein jaksa nyt uskoa niihinkään. :(
 
Barbamama35: Mä oon oikeasti niin rikki että mun mieli muuttuu päivittäin. Hyvänä päivänä tuumaan että jatketaan hormoniavusteisesti siinä tapauksessa että jäljellä oleva tuuba on auki, ja kärsimättömänä päivänä uskonpuutteessa mietin jospa sittenkin mentäis vaan suoraan siihen tokaan IVF/ICSIIN ja katottais se vielä kun sen verran rahaa varmaan saatais kasaan. Oon ihan sika kärsimätön ja vaikka meillä tulos niin huono, en HALUA uskoa etteikö toisella kierroksella voitais saada paremmat lääkkeet ja parempi hoitotulos. Ihan nuoria ei mekään olla ja ikä ei ainakaan meidän soluja enää paranna joten pitäisi takoa kun rauta on kuumaa. Lisäksi mun systeri synnyttää 3 vkon päästä eli sekin painaa takaraivossa että MUN ON PAKKO SAADA KANS:ashamed: Tosin nyt on alkanut huolestuttaa jo sen verran nää hoitotulokset että olisin kovin onnellinen jos edes tämän vuoden sisällä raskautuisin vielä:stick: En enää ikinä valittais mistään pikkuasioista jos saisin vielä kerran elämää sisälleni :':)heart::heart::heart:

Yritä kestää vielä kierto loppuun!!:p menkkaolo voi tosiaan olla hyvä merkki!! Mullahan ei mitään sellasta tuntemusta ollut ennen kuin menkat sitte tulikin. Tiedän kyllä tunteen, itsellä on mennyt jo viikko tätä pettymystä sulatellessa.:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo totta! Kirjoitin pitkän viestin ja se katosi jonnekin bittiavaruuteen! :mad:

Jensar: Mennään taas niin samoissa tunnelmissa. Muakin ahdistaa läheisten vastasyntynyt ja onni mitä pitää vain katsella vierestä. Sitä niiiiiin toivoisi itsellekin. Nämä omat vastoinkäymiset tuntuvat vain pahemmilta sitä katsellessa.

Joo yritän sinnitellä vielä kierron loppuun asti. Toivo on vaan mennyt, kun ei ole mitään oireita. Ei mulla hirveästi oireita ole näin aikaisin ollut edellisissäkään, mutta jotain kuitenkin ja on ollut "sellainen" olo. Nyt ei ole :( Testaan keskiviikkona eli 2 vk oviksesta.

On varmaan tosi pettynyt olo. Jo näillä lääkeavuilla kiertoihin lisää toivoa ja sitten tietysti pettymys on karvas. Tällä hetkellä toivon niin kovasti, että pääsisi nopeasti IVF hoitoihin, mutta pelkään sitä pettymystä jos ja kun se ei autakaan. Voi kun pystyisi vaan laittamaan tämän yrityksen vähäksi aikaa mielestä sivuun ja odotella rauhassa hoitoon pääsyä. Siihenkään en taida pystyä...

Oletteko jutelleet lääkärin kanssa jatkosta? Täytyykö niiden IVF/ICSI hoitojen välillä pitää taukoa? Pitääkö siis palautua välillä niistä hormonihoidoista vai voiko niillä jatkaa koko ajan? Meillä on ilmeisesti enää yksi kierto clomeilla ja sitten pitäisi kuulemma pitää ainakin yksi kierto taukoa ennen IVF hoitoja.
 
Sunflower11
Onnea Bla-bla :)

Jensarille halit ja pahoittelut menkoista!

Tänne ei mitään.. edelleen suht vahvaa viivaa, et en sit tiiä menikö se ovis vai onko se päällä vai tulossa.!? Testaan kuitenki siihen asti et viiva häviää..
 
MinyMom: mulla oli sama käsitys, että pitää valita yksi hoitava taho. Omalla paikkakunnalla toi tk on niin järkky ja palvelu kehnoa, että lampsisin varmaan suorilta yksityiselle.
Bla-bla: voi mahtavuutta :)
Barbamama35: kiitti vastauksesta, siinä selvisi paljon:) Itse en käy hoidoissa ja silti itkua tihrustin yk4 jälkeen, kun ei tärpännyt. Voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu :(
Jensar: voimia myös sulle!
Me ollaan hyödynnetty eilinen ovisplussa todella tehokkaasti ja nyt kun kerran noiden testien tekemisestä on tullu melkeinpä harrastus niin tein sitten aamulla uudelleen ;) Tummat, vahvat viivat tuli samantien. :) Mies huikkas ovelta heipat ja sano menevänsä töihin keräämään voimia iltaa varten. Haha! Harmi, kun en kerinnyt reveleistä nappaamaan kiinni... Noh, kävinpä sitten ratsastustunnilla ja totesin, että laukkaaminen sattui alavatsaan ihan julmetusti. Tunnin jälkeen kipristeli oikein tosissaan ja mahaa turvotti niin, että napit piti avata! Nyt on kyllä "treenit" tehnyt tehtävänsä.:|
 

Yhteistyössä