Me ollaan oltu alusta lähtien joka käynnillä lapsettomuusklinikalla yhdessä miehen kanssa. Ensimmäisellä käynnillä käytiin läpi meidän esitietolomakkeita ja historiaa. En olisi osannut vastata kaikkiin kysymyksiin mitä miehelle esitettiin. Meillä lähti tutkimukset käyntiin välittömästi. Ensimmäisellä käynnillä mieheltä otettiin siemennestenäyte ja minulle tehtiin ultra + aukiolotutkimus. Sattui olemaan juuri sopiva kierronpäivä, kun oltiin siellä, niin pääsi nopeasti alkuun. Ennen siemennestenäytteen antamista pitää "pantata" pari päivää eli siihen kannattaa varautua etukäteen.
Ainakin itse ajattelisin lääkärinä, että onkohan tässä nainen yksin asialla (salaa mieheltä?), kun mies ei ole mukana... Lapsettomuus voi johtua ihan kummasta vain eli tutkimukset tehdään käsittääkseni molemmille tai sitten ei kummallekaan. Eihän siitä ole mitään hyötyä, että tutkitaan vain toinen osapuoli. Ainakin näin meille selitettiin klinikalla, että ensin tutkitaan kokonaistilanne (siis meidät molemmat) ja sen jälkeen vasta mietitään mitä tehdään.
Voittehan pyytää siellä lääkärillä josko joku hoitaja tms. voisi olla hetken lapsenne kanssa odotushuoneessa, niin saatte asiat puhuttua rauhassa lääkärin kanssa.
Ainakin mulle on ollut tosi tärkeää, että mies on mukana joka käynnillä ja tietää missä mennään. Siellä tulee kuitenkin aina kaikenlaista tietoa ja suunnitelmat muuttuvat, ettei itsekään muista kaikkea jälkeenpäin. On hyvä, että mies on mukana kuulemassa suoraan lääkäriltä ja tekemässä niitä tärkeitä päätöksiä. Joka kerta on pitänyt tehdä isoja päätöksiä tutkimusten, hoitojen ym. suhteen mitä en olisi halunnut tehdä yksin enkä olisi voinutkaan. Se on nopeuttanut kaikkea ja tehnyt tästä "projektista" enemmän meidän yhteisen, kun ollaan oltu molemmat paikalla.
Bla-bla: Mä olen miettinyt samaa. Mullahan ei tule ovistestiin niitä kunnon viivoja. Jo sellainen lähes plussa Pregcheckillä on mulle plussa. Samoin CB ovistestissä saattaa olla hailakka viiva ja tulla hymynaama tai sitten en saa sitä ollenkaan. Raskaustestiinkin viivat ovat ilmestyneet vasta kuukautisten ollessa myöhässä. Olen miettinyt, että onko sitä hormonia vain niin vähän vai erittyykö se tosiaan virtsaan vain huonommin kuin joillain muilla. Yksilöllisiä asioita kaiketi?
Jensar: :hug: Millä testillä olet testaillut? Oliko nyt eri testi? Peukuttelen kovasti, että se muuttuisi vielä plussaksi. Onhan nyt vielä aika aikaista. b=)d Noista laskuista on samat ajatukset. Jotenkin nämä tutkimukset ja alkuhoidot vielä menivät, mutta isompiin hoitoihin meillä ei ole varaa yksityisellä. Mainittiin asiasta lääkärille ja hän laittoi lähetteen kunnalliseen sairaalaan. Sitä kautta pyritään syksyllä ivf hoitoon mikäli silloin on vielä tarvetta... toivottavasti ei ole