+++ HEINÄKUUSSA PLUSSAAVAT, elokuuta suunnittelevat +++

Ei ne pelkästään miehet hölmöjä luule, kun moni naiskaverikin on myös kuvitellut et raskautua voi milloin vaan! Sitten, kun on kertonut totuuksia niin eivät usko! Mut pääasia, et ite tietää kuinka se asia menee! Vomppis: Taidan alottaa kp10 kans testailun, kun ei jaksa odotella.. Ja noita tikkuja nyt löytyy melkonen kasa ;) Tuo viivanvahvuuden toteaminen vähän arveluttaa, mut onneksi tässä tuli jo vinkkejä! Nyt vaan intoa peitonheilutukseen!
 
Mulla tuli sitte täti jo kp 21, en kyllä muista koska viimeksi ois ollu näin lyhyt kierto. Nyt ei oo kipuja nimeksikään ja tosi niukat on. Normaalisti jos otan särkylääkkeen hetkenkin liian myöhää niin on kestämättömät kivut. Mulle saa varmaan vaihtaa kp 2. :p
PALJON ONNEA PLUSSANNEILLE!! :heart: Ja valtavasti ++++++++ muillekkin! :)
Nyt väsyttää et taidan mennä päikkäreille.|O
 
Lisää plussanneita!! Onnea!! Joku pvä minäki :)

Ollu mielenkiintoset pari pvää! Eilen kävin lääkärillä julmettujen alavatsakipujen vuoksi, ja sieltä sitte päivystykseen ku epäilivät joko kohdun ulkopuolista raskautta tai munasarjan kiertymää.. Tänään sit kävin ultrassa ja "onneksi" oli virtsakivet.. Monesti en oo kivun vuoksi itkeny, mutta nyt kyllä pillitin ku pikkutyttö! Vielä ku sais kivet ulos ilman lääkärin apua.. Että tällasta tällä kertaa :/
 
Jensar Musta ainakin tuntui, että luget ois nostanut lämpöä, mutta en koksaan mitannut, enkä ole mitannut nytkään. Hiipii pieni aavistus sun lämpöilyn suhteen. Uutisia odottelen :popcorn:

Stressaaminen ja raskautuminen Mä en myöskään usko, että voi stressata niin, ettei tulisi raskaaksi. Sehän ois hirveen luonnollinen ehkäisykeino ;) Mikään ei ole niin inhottavaa kuin kuulla, et älä ajattele, älkää yrittäkö! Plääh! Mutta jotakin voi tietysti omalle mielelle tapahtua, kun esim. menee hoitoihin. Mulle lääkäri sanoi, että sitten usein alkaa tapahtua. No, syytäkin, jos syö, piikittää ja tuppaa sisäänsä kolmea eri hormonia... :kieh:

Xamora Onnea! :flower:

SiSa78 Mulle tehtiin inssi 23.6. ja samana päivänä on munasolu irronnut. En ole laskenut, mikä LA olisi, jos lasketaan menkoista. En tiedä mikä tollaisissa tapauksissa merkataan lasketuksi ajaksi, kun on 100 varmaa, milloin on hedelmöittynyt. Voi kun pääsisi sinne maaliskuulle saakka!
Mua huvittaa toi, että maalislapset on juhannuksena alkunsa saaneita. Jos me tämä lapsi saadaan, niin voidaan kertoa tietysti romanttista tarinaa, että äiti ja isi piehtaroi heinäladossa yöttömässä yössä, vaikka todellisuudessa isi "rakasteli" itsensä kanssa vei purkin lääkärille, ja äitiin ruiskutettiin siittiöitä, eikä isi ollut silloin lähimaillakaan. :LOL:

Jään odottelemaan lisää uutisia! :heart:

).( Ainiin, tänäänkin testasin, tietysti. En pysty nyt kuvaa laittamaan, mutta testi oli apteekin oma ja kyllä siihen punainen viiva tuli, paljon haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin. Ehkä aavistuksen tummempi kuin eilisestä iltapissasta tullut viiva. En tiedä, testaanko huomenna, vai josko vasta ylihuomenna? (hah! tohon en usko itsekään!)
 
LepikonHeta
ISOT onnittelut kaikille plussanneille, ja paljon paljon plussatuulia piinailijoille :D

Yksi perin turhautunut täällä :kieh: Kp22 menossa, viime viikollahan oli todella tuntuva (3pvää)ovis ja peiton heiluttelut sopiviin aikoihin. Välillä tuntuu, että vois olla raskaana, välillä ei. Nyt taas sellainen olo, että ei oo... Vielä pitäisi jaksaa odottaa 8 päivää ennen kuin sen varmaksi tietää... Miten aikaisin sitä uskaltaisi sitä testiä tehdä... Ihan mielelläni sen negan tekisin, kun ei käy heikkohermoisen hermoille tämä tietämättömyys :LOL:
 
Bla-bla: Kovin romanttinen tuo tarina teidän "Juhannustaioista" :LOL: Toi on tosiaan huvittava sanonta, että maaliskuussa syntyy eniten lapsia Juhannuksen takia. Eiköhän tässä ole ihan ympäri vuoden saanut peittoja heilutella :D Niin tosiaan, mitenhän LA määritellään hoidoilla alkunsa saaneissa raskauksissa :confused: Mulla oli ovis 24.6 eli päivän myöhemmin kun sulla. Eli mulla on sit toisaan yksi dpo vähemmän, mutta LA ois todennäköisesti silti sama. Voi kun tosiaan päästäis sinne maaliskuulle asti :heart:

Jensar: Mä en ole huomannut lämmön nousua Lugeista, mutta en ole kyllä mittailutkaan... Mulla tuli kans mieleen, että jospa tuo sun lämpöjen nousu johtuu jostain ihan muusta :heart:
 
Lämpimät onnittelut kaikille plussanneille!! :heart: Todella tuo toivoa varsinkin teidän jo pidempään yrittäneiden plussat, ehkä se aika tulee taas meillekin. :) Nyt kuitenkin olen ihan vain iloinen teidän puolestanne, onnea paljon!
 
xamora onnea :heart:

Bla-Bla hyvältä kuulostaa, että apteekin omaankin sait viivan. Se testi harvoin valehtelee, joten kyllä sä olet niiiiin raskaana :D Oliko sulla tuossa inssissä käytössä hormonilääkityksiä? Vai käytetäänkö inssissä aina automaattisesti tukilääkityksiä?

Täälä kun tuntuu olevan paljon lugen käyttäjiä, niin osaisittekohan auttaa?
Kävin talvella yksityisellä ruinaamassa lugereseptin mahdollista tulevaa raskautta varten. En siis tiennyt tässä vaiheesa, onko keltarauhasen toiminnassa häikkää vai ei, mutta halusin vaan edes jotain konkreettista seuraavaa raskautta ajatellen. Lääkäri kirjoitti reseptin pitkin hampain ja käski käyttää yhden tabun (100mg) aamulla ja yhden illalla positiivisen raskaustestin jälkeen. Tässä viimeisimmässä plussauksessa niitä käytinkin, mutta luulen, että se raskaus oli tuhoon tuomittu muutenkin...Nyt ajattelin, että uskaltaisinkohan ominpäin käyttää lugeja jo oviksesta eteenpäin? Kun eihän niistä kai mitään haittaakaan pitäisi olla? Jostain luin, että voisivat vaikuttaa myös kiinnittymiseen positiivisesti? Pitääköhän paikkansa? Eikö keltarauhasen toimintaa mitata progesteroniarvolla? Mulla oli se arvo oviksen jälkeen 36,4, mikä polin mukaan oli ok. Onko teillä lugen käyttäjillä mitattu tuota s-prog arvoa? Mitään väli/tiputteluvuotoja mulla ei ikinä oo ollut, joten mitään suoranaista keltarauhasen vajaatoimintaa mulla siis tuskin on. Mutta tiiättehän: jos on olemassa se olemattomankin pieni mahdollisuus, että niistä lugeista voisi olla jotain hyötyä, niin haluaisin sen hyödyntää.

Näitä asioita ois ollu ihan hyvä tietty kysyä polilla lääkäriltä, mutta kun ei tietenkään sillon tullut mieleen ja nyt koko poli on kesätauolla :kieh: Mutta ISO kiitos, jos joku jaksaa kommentoida!
 
Ihan alkuun hurjasti onnea Viola, Bla-bla, Sisa ja Xamora (eihän joku jäänyt mainitsematta?)! Ihania uutisia, kyllä on onni potkinut!

Peukkuja pidän Mg:lle ja muille oireilijoille, jospa tekin liittyisitte kohta tuohon plussajunaan! :)

Jensar: Pikkusiskoni on saanut alkunsa koeputkihedelmöityksellä. Ainoastaan yksi alkio oli elinkelpoinen, joka sitten kohtuun laitettiin (tyhmästi sanottu, mutta mikä olisi oikea termi?) Lääkärikään ei ollut kovin toiveikas heidän tapauksessaan hoidon onnistumisesta, vaan sanoi, että on aikamoinen lottovoitto, jos alkio kiinnittyy ja lähtee kasvamaan. Mutta - kappas, kappas - niin siinä vaan kävi, että kohta oli sisko tuloillaan. :D Eli toivoa todellakin on sinun tapauksessa mielestäni. Toivottavasti tärppää!

Tervetuloa uusille!

Uusimmassa vauvalehdessä oli muuten maininta, että eniten lapsia syntyy Suomessa nykyään lokakuussa. :O Itsekin olen aina kuvitellut, että juhannuksen tienoon silmänpilkkeet ovat Suomessa suhteellisesti eniten edustettuina.

Omaa napaa: täällä tultiin alas korkeuksista, ja rytinällä. Kuukautiset alkoivat tänään dpo 8, kierto 31, ja tänään siis kp 1. En ole varma, sainko ovistikuilla kiinni hormonin aallonharjaa, mutta kaikista pisimmilläänkin luteaalivaihe jäi 10-päiväiseksi. Mieli on todella maassa, kun suunnittelin jo pääseväni testaamaan ensi viikolla, ja kuukautisia odotin alkavaksi noin viikon päähän. Eilen alkaneet nippailut ja neulanpistot alavatsalla tulkitsin tietenkin juuri alkaneiksi alkuraskauden oireiksi, kun olin koko ajan varovaisen varma, että tämä kierto on SE kierto. Tätihän siellä nippaili tullessaan. Alkakoon siis yk 4 haikeissa ja pettyneissä tunnelmissa.
 
Eiköhän tämä tästä sitten ala YK 17.ksi muuttua... Täti ei vielä ole saapunut, mutta tiedän, että huomenna tulee. Pientä tiputteluvuotoa ollut tänään jo havaittavissa.

Mitään raskausoireita ei ole. En edes hyvällä mielikuvituksella saa mitään kehiteltyä aikaiseksi. Tänään jo käskin poikaa etsimään nurmikolta neliapiloita ja toivomaan pikkusiskoa/-veljeä :D Joo en ole taikauskoinen... Poika tosin sanoi, että toivoo ensin omaa dinosaurusta... No taitaa se toive toteutua ennemmin kuin vauva tähän perheeseen.

Alkaa tässä jo mieli hiukan katkeroitua, kun tuttavapiirissä raskausuutisia ja vauvauutisia satelee... ja meillä ei (kai) koskaan. Hanspili musta tuntuu ettei se edes ole mikään luulo, että raskaus voi alkaa milloin tahansa... Toisilla se vaan menee niin.

Bla-bla Kyllä noissa juhannusvauvoissa ainakin ennen on perää ollut. Nykyisinhän vauvoja syntyy eniten kesällä, kun syntymät "ajoitetaan" kesälomakauteen.
Minä ja mieheni olemme kumpikin juhannusvauvoja :D tai no minä olen hiukan aiemmin alkuni saanut, alkukesästä kuitenkin.

JOS tässä kuussa meillä olisi tärppi käynyt niin mullakin ovis ilmeisesti oli juurikin juhannuksena :)

Ensi viikolla on sitten kuitenkin meillä se ensimmäinen lääkäriaika... jospa tämä tästä sitten alkaisi iloksi joskus muuttua ja ehkä mekin sitten viimein ensi vuonna saataisiin sellainen hyvin ajoitettu kesälomavauva.

Xamoralle vielä ISON ISOT onnittelut! ja muille toivon oikein kunnon plussamyrskyä!
 
Sanmar82: Nyt täytyy kyllä myöntää, että mä en ole koskaan kuullut tuollaisesta ohjeistuksesta Lugejen suhteen :O Mä olen luullut, että niitä käytetään aina oviksen jälkeen. Mitähän ihmeen hyötyä niitä on enää alottaa plussauksen jälkeen, kun mahdollinen kiinnittyminen on jo tapahtunut :confused: Luget nimittäin tosiaan parantaa kiinnitymismahdollisuuksia ja siksi ne alotetaan oviksen jälkeen, että vaikutus on jo "päällä" kun mahdollinen kiinnittyminen tapahtuu.

Mulle Luget on määrätty sekä estämään loppukierron tiputteluvuotoja, että tukemaan mahdollista alkavaa raskautta. Mulla annostus on 2 kapselia aamuin illoin (eli yht. 400mg/päivä) dpo 1 lähtien ja kierron loppuun saakka. Mulle noi on määrätty lapsettomuusklinikalla, jossa kävin alkututkimuksissa tuon tiputteluvuodon takia. Mitään vikaa tai syytä tuohon tiputteluun ei löytynyt, eikä keltarauhasarvossakaan ollut mitään vikaa (en muista paljonko se oli). Mutta kyllä mä olen ymmärtänyt, että niitä käytetään aina oviksen jälkeen, vaikka mitään tiputtevuotoja ei olisikaan. Ihan siis vain tekemään olosuhteet kohdussa mahdollisimman otollisiksi kiinnittymistä varten. Taidan muuten ollakin ainoa sellainen Lugejen käyttäjä täällä, jolla on tiputteluvuotoja..? Lugejen käytöstä ei kyllä mitään haittaakaan pitäisi olla ja monille niitä määrätään "ihan varmuuden vuoksi", vaikka keltarauhasen vajaatoimintaa ei olisikaan. Joten luulisi, että voit kokeilla niitä käyttää oviksen jälkeen =)
 
xamora Miljoonasti onnea!!!!!! :heart:

Bla-bla Beonel.comista! 10kpl 25mIU/ml David -testi 3,50 + lähetyskulut olikohan 1,90! =) Isot peukutukset viivan vahvistumiselle!!! :heart:

Samaa sarjaa vedetään edelleen! Kp50 hörähtää käyntiin! Tuossa just muistin et viime lauantai aamuna bongasin kirkasta valkkaria, oikein valumisen ilosta valui! :x Anteeks! :D Ja sitä se on nyt sen jälkeen tehnyt tasasin tai vähän vähemmän tasaisin väliajoin! :confused:
 
Heippa kaikki... :)

Kävin kurkkimassa, ja täällä olikin paljon plussauutisia! :heart: Onnittelut kaikille! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja maaliskuun tienoolla olisi paaaaljon vauveleita maailmassa! :) :heart:

Huonoja uutisia saaneille ja tädin kohdanneille paljon voimia ja tsemppiä. :hug:

Täällä ois kuulkaa np-ultra tänään...jännittää NIIN paljon. :| Ei voi kuin toivoa, että kaikki on hyvin...
 
  • Tykkää
Reactions: Maira ja Zanca
Lisey: Suuret tsempitykset np-ultraan! =) Toivottavasti kaikki on parhaalla mahdollisella tavalla :heart:

Ansku83: Huh mikä kierto?! Mitähän tuo kirkas valkkari meinaa :confused: Raskautta? Ovista? Tätiä? Toivotaan tota ekaa vaihtoehtoa :heart:

Noista Juhannusvauvoista... En tiennytkään, että nykyään syntyy lokakuussa eniten lapsia. Mutta kyllä tuo maaliskuu on ennen pitänyt paikkaansa. Muistan kun yläasteella opettajakin siitä mainitsi (tais olla ne ysiluokan perhekasvatustunnnit). Meidän esikoinen on syntynyt lokakuussa ja tämä mahdollinen pikkukakkonen olis sitten niitä maaliskuun Juhannusvauvoja (jos sinne asti päästään). Mitähän tästä pitäs nyt sit päätellä :D Varsinkin kun meillähän on aina ollut tää lapsien saaminen niin helppoa ja mutkatonta :LOL:

).( Oireetonta... : / Ainoa oire on tosiaan nämä HIEMAN täyden tuntuiset rinnat, jotka HIEMAN aristavat, jos oikeen puristelee :D Mutta kipeät ne eivät missään nimessä ole (niin kuin ne esikoisesta oli). Tulisi nyt jotain oireita, niin ei tarttis niin kauheesti pelätä pahinta taas... Km-raskauksissa oli ainoa oire just tää hivenen arat rinnat, niin arvatkaa mitä pyörii mielessä nonstoppina :stick:

Tässä tän aamun (dpo 14) Apteekin oma aamupissasta dipattuna. On se kai taas vähän vahvistunu, mutta jotenkin olisin taas toivonu vahvempaa viivaa... Ei auta kun odotella ja toivoa parasta :rolleyes:

 
Täällä eletään edelleen jännittäviä aikoja. Täti ei ole vielä saapunut.

Pitäydyn kuitenkin vielä alkuperäisissä suunnitelmissa ja testaan vasta ensi viikolla, jos tarvetta on. En halua pettyä negatestiin ja toisaalta olen juuri lomailemassa suvun kanssa mökillä...
Sen tiedän, että ovis oli myöhässä, joten voi kierron pidentyminen johtua siitäkin.
 
Pikainen tilanteen päivitys: Pieni sisäinen moraalin vartijani pakotti testaamaan, sillä eilisestä asti on nännit olleet todella arat ja huomenna on juhlat. Liuska näytti negaa, mutta olin näkevinäni jonkun pienen pätkän viivaa alateunassa. Siitähän sitten tietenkin toivonkipinä sai uutta puhtia, mutta hyvin maltillisesti tässä osotan seuraavaa testipäivää / vuodon alkua. Sunnuntaina tai maanantaina tikutan seuraavan kerran. Tällä hetkellä luotan tuohon testitulokseen ja juhlin normaalisti, sillä kännejä minulla ei ole tapana tempoa. Helle pitää varmasti kivennäisveden tai Vichyn juomalistan kärjessä, joten senkään puolesta tuskin on "vaaraa" lipsahtaa vahvemman humaltumisen puolelle. Pieni sisäinen moraalinvartijani kuiskii silti korvan juuressa. :D

Tarkoitukseni oli kommentoida, mutta jäin suustani kiinni mesen puolella ja nyt täytyykin sitten mennä. Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
SiSa On se ihan selkeesti vahvistunut! :heart: En tosiaan tiiä mikä nyt mättää! Kaverin kanssa naureskeltii et mie oon vissii valkassu miun veren ku tulee tuolleen kirkkaana! :D Mut joo, aamulla tehty testi ja edelleen ihan yhtä nega ku ennenki! Mie luovutan! : /

Lisey Mietiskelinki tuossa yks päivä et mitä siulle kuuluu! Onnea ultraan! :heart: Tulehan sit kertoo miltä siellä näytti! =)

MinyMom Hienoo, onnea ovisplussasta! :D Tsemiiii tärppiin! d:heart:b
 
Ansku ookko tehny ovistestiä? Jos ne menkat on jääneet jotenki välii ja tulee uusi ovis? Vai en tie voiko niin käydä mutta joskus kuulee mitä ihmeellisimpiä juttuja!

Joo, erittäin iloinen olen ovisplussasta koska en odottanu sellasta näkeväni. En oikee koskaa oo saanu ovisplussaa mut mul onki ollu ennen käytössä davidin tikut ja nyt tätä ennen en oo tikuttanu aikoihi. :)
 
Sisa Selkeästi on vahivistunut sun viiva :heart: Hyvältä näyttää! Kiitos kommenteista noiden lugejen suhteen! Sitä mäkin aloin miettimään, että eikös ne parhaiten vaikuttais kiinnittymiseen, jos niitä syödään jo ennen plussaa, eikä vasta sen jälkeen. Silloinhan se kiinnittyminen on jo tapahtunut :confused: Mutta enköhän siis rohkaistu kokeilemaan niitä ominpäin jo oviksen jälkeen. Tosin tässä kierrossa en varmaan vielä niitä aloita, kun ollaan reissussa, niin menee niiden "tunkeminen" ja mukana kuljettelu hiukan hankalaksi :D

MinyMom onnea ovisplussasta!! Ja tärppionnea :whistle:

Ansku Jos sulla oli ovis vasta viime lauantaina? Silloin, kun sitä kirkasta valkkaria tuli ekan kerran? Mulla oli kierto ennen viimestä plussaa myös ylipitkä. Tein monta negatestiä niihin aikoihin, kun menkat ois normaalisti tullu kunnes kp35 tuli plussa. Oviksen bongaamisen lopetin kp19, kun ajattelin, että en sitten siinä kierrossa ovuloi. Oli se ovis sitten kuitenkin tullut jossain välissä, koska tosta kierrosta tuli myös plussa. Ja tollon kp19 alko mullakin lorottaan ovismaista valkkaria ja sitä lorisi monta päivää. Muistan, kun ihmettelin, että mitä tää nyt on! Eli ehkä sullakin tietäis tulevaa plussaa ;)

Täälä alkaa tänään LOMA!!!! Ja sen kunniaksi tätikin vihdoin häipyi :) Eihän sen vierailu kestänytkään, kun 7 päivää... Ens viikolla reissuun miehen kanssa ja toivottavasti myös ovis ois sillon, niin pääsis hyödyntämään kerrankin oikein kunnolla :p
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar Jos ovis oli viime lauantaina ni sit on kyl ihan sula mahottomuus olla raskaana! Tuli tuossa oltua viikko pupuilematta kummiski ja se viime la ajoittuu just sille välille...tai sit on oltava oikee supersimpat! :D Ellei se sit oo ollu jo enne lauantaita ni sit olis pieniä mahiksia...no jää nähtäväksi sekin! :D
 

Yhteistyössä