***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

MM: rakenteet oli vauvalla kunnossa, samoin napavirtaukset ja istukka, ainoastaan paljon pienempi kun pitäis olla vk 28... Vastasi kuulemma rvk 26... Ilmeisesti oli lääkärikin huolissaan kun monta kertaa mittasi ja oli tosi vakava, aina yleensä iloinen... Ja edelliset tosiaan olleet 3,5kg syntyessään ja aina vastannut koko viikkoja, joten sekin lääkäriä mietitytti...
Kovasti jaksuja sulle noiden kipujen kanssa! Kurjaa tuollainen!
Nenna: Kurja tilanne sulla... Ei tosiaan kiva joutua synnyttään yksin! :hug: Jospa vielä ehtisit lämmittään jonkun vanhan ystävyyssuhteen ja saisit synnytysseuraa? Eikö vauvan isä tosiaan voi tulla edes ystävän asemassa mukaan?

NiQ
Neamma Voimia sun tilanteesees! :hug: Meilläki oli rv 28 asti kokoseurantaa kun vauva vastasi "pahimmillaan" melkein 2 viikkoa pienempää, mutta nyt tilanne on tasoittunut ja päästiin sinne ala- ja keskikäyrän väliin. Epäilen itse että jossain vaiheessa olisi tullut mittavirhe niissä ultrauksissa, mutta tiedä häntä sitten. Toivottavasti kontrollissa kaikki olis kuitenin hyvin! Ja kun kerran kaikki rakenteet on hyviä niin elähän hirmuisesti murehdi, vaavit vaan on erikokoisia ja sit ottaa yhtäkkiä niitä spurtteja kasvussa :hug:

Neuvolassa käyty 29+6:
Paino: +0,9kg (yhteensä 1,1kg koko raskausaikana)
HB: 137
RR: 137/90 (mittarikammo!)
Tarjonta: RT
Syke: 145
SF: 30 (Nyt tiputtiin JO yläkäyrälle :D )

NiQ & Pena 29+6

Neammalle kovasti jaksuja!! Toivottavasti kaikki nyt kuitenkin olisi kunnossa ja pikkuinen vaan kasvaa hieman normaalia hitaammin tai sitten kasvupyrähdys vasta tulossa!!!

Mm: Sinulle myös kovasti jaksamisia kipujen kanssa!!

Nenna: Stemppiä myös sinulle tilanteeseesi!!! Ikävä kun sinulla ei ole ketään mukaan synnytykseen :|

Eilen kävin kahvakuulailemassa, mutta edellisen viikon kuulaan verrattuna ei mennyt niin vaivattomasti!!! Masuasukas taisi olla jotenkin alempana ja painoi rakkoon koko jumpan ajan. Muuten olossa ei moittimista!!! On kyllä niin jännä kun välillä pystyy tosi hyvin ja reippaasti liikkumaan. Maha ei ole juurikaan esteenä, mutta toisinaan asukkaan asennosta riippuen on tosella hankala liikkua ja jo pieni kävelylenkki aiheuttaa tuskaa. Kukas teistä sitä sisäpyöräilyä oikein ohjasikaan? Seuraatko sykkeitä mittarista vai meetkö oman olon mukaan? Itsellä olis kyllä sykemittari, mutta siitä ranneke rikki joten ei käytössä. Meen sitten oman olon mukaan ja pyrin välttämään hirveetä sykkeen nostoa ja tekemään rauhallisemmin.

Mielialoista: Nyt on taas jotenkin sellainen rauhallinen vaihe menossa. Ei mitään ihmeempiä tunnemyrskyjä tai herkkyyskohtauksia. Oisko sitten tyyntä myrskyn edellä :)

Huomenna taas poksuu!!!

Muumi ja pikkumies 31+6 :heart:

Heeippa.

Äh. Mä en tie mitä näiden supistusten kans pitäis tehdä! :O Sain lääkäriajan vasta perjantaille.
Tänään merkkailin niitä ylös, ja kello yhden jälkeen niitä on ehtiny tuleen jo 37kpl : / Lopetin hetki sitten kellottamasta, kun en jaksanu enää.. Pisin väli 26min, mut sit muut onki tullu aikalailla 3-15 min välein. Muutama supistus poltti ihan pirusti yläselkää ja alaselkää, mut nyt tuntuu se kipu vähän helpottavan.. Kait mä tässä sitten vaan seurailen, että alkaako tota kipua tuntuun enemmän ja soittelen sit synnärille. Kun en viittis turhaankaan sinne soitella tai änkee.. oon vähän arka tommosissa jutuissa : /

Emilien ja prinsessa 32+1 :heart:

sydämelliset onnittelut kukkis pienestä tytöstä, aivan huikeaa :) kävin myös kuvan kurkkaamassa, ihana vauva :)

olikohan se merlina joka mietti kuinka masussa onkaan oikee vauva, mä muistan esikoisen synnytyksessä kuinka ajattelin vauvan synnyttyä et hei siellä oli oikee vauva! :D en vissiin sanonu ääneen, toivottavasti :D

herkistyminen vauvajutut herkistää kyl, tänäänkin itkin ihan kunnolla kun luin sanomalehteä, oli niin ikävä vauvoihin liittyvä juttu :/

emilien muuta neuvoo en osaa sanoa kuin et koita ottaa rennosti..

huomenna lääkäri, ihan kiva muuten mennä, ärsyttää vaan etukäteen se 'ronkkiminen'........ :kieh:

meijän typy taitaa olla perätilassa, semmonen 'kuula' tuntuu välillä tuossa kylkiluitten alla, ihan selkeesti välillä tuntuu pää..
isosiskonsa oli myös, kääntyi kyl itte hyvissäajoin 'oikeinpäin'

Ultra kuulumisia
Tänään käytiin siellä kontrolli ultrassa, sen sydämen golfpallon takia. Sitä ei enää löytynyt. JEI!
Virtaukset ja kaikki mitat oli kunnossa, hyvin vauva jakselee :) Pää oli jo alaspäin.
Lisäksi saimme vielä tiedon sukupuolesta.. tyttöhän se edelleen on :heart: Näkyi ihan selvästi häpyhuulet. Kyllä alkoi niin hymyilyttämään kun kaikki oli hyvin ja tyttö lupaus varmistui entisestään :)
Saatiin vielä painoarvio joka oli 1585g, kysyin myös syntymäpaino ennustetta joka oli n. 3400g.

Lopuksi saatiin vielä 3D kuva kasvoista, siellä se ihanasti köllötteli käsi poskellaan. :heart:

Nyt alan jotenkin uskoa että todellakin tulee toinen pikkuinen! :)

Huomenna taas neuvolakuulumisia..

SaaBas & tyyne 30+5

Emilien, mä kyllä soittaisin synnärille. Kuulostaa siltä, että tilanne pitäisi tarkastaa ja pian... Jos supistuksia tulee koko ajan ja kipeitäkin, perjantaihin on aika pitkä aika.

muumi82, minä ohjaan sisäpyöräilyä ja sykemittari on koko ajan mukana. Mulla muuten sykkeet karkais liian ylös koska tekeminen ei silloinkaan tunnu pahalta. Sen jälkeen kyllä sitten huomaa tehneensä liian kovaa, ainoat kipeät supistukset tulleet mulla rankemman tunnin jälkeen, kun omatkin sykkeet vielä nousi aika korkealle.. Mutta oma tuntemuskin varmasti riittää mainiosti, ohjatessa syke vaan melkein varkain nousee, kun pelkkä puhuminen sitä nostaa. Itse kyllä pyrin liikkumaan mahdollisimman pitkään, uskon että se osaltaan pitää vaivat ja krempat poissa, ja tietysti auttaa palautumaan sit synnytyksestä. Plus tekee niin hyvän olon :)

Neamma, voi kurjuus. Mitä sulla oli siinä istukassa aikaisemmin? Toivottavasti kyse on vain pienestä koosta, voihan vauva vielä ottaa kasvuspurtteja. :hug: Mulla ekassa raskaudessa istukan toiminnassa ei raskauden aikana havaittu mitään, mutta esikoinen oli pieni (2700 g) ja istukkakin pieni, lisäksi siinä oli rasvapatteja. Eli ilmeisesti istukka oli toiminut vähän huonosti. Poika kasvoi käyrät kiinni parissa kuukaudessa.

Nenna, olet varmaan kirjoittanut aikaisemmin asiasta, mutta oletko siis muuttanut kauemmas ystävistä/tutuista? Synnytyksen kannalta tosi ikävää, mutta tietysti muutenkin varmasti jokainen kaipaa aikuista seuraa. Löytyisikö sitä esim. leikkipuistoista, kerhoista tmv.? En tiedä minkä kokoisella paikkakunnalla asut, mutta voisiko netin kautta löytää äitejä lähistöltä? Missä päin asut?

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä.. Kova väsymys iskee välillä, en tiedä johtuuko hemoglobiinista joka ei ota noustakseen. Mutta enpä kyllä yhtään valita, kun luen täällä miten kivuliasta joidenkin olo on. Oma olo kaiken kaikkiaan tosi hyvä.

Mayinga 32+2

Emilien Kyllä mulle ainaki neuvolasta sanottiin, että heti jos tulee kipeitä suppareita niin soitto neuvolaan/synnärille. Sano että ei saa alkaa miettimään vittiikö soittaa (Mulle se nyt muutenki saneli hirveän listan millon pitää soittaa, esim. vähänki kovempi pääkipu.). Että siitä vaan soittamaan ja käymään näytillä jos tarve vaatii!

Tää vauvan on ollu jo monta viikkoa pää alaspäin. Ja on nyt niin alhaalla, että tuskin kääntyy enää mihinkään.

Emilien soita sinne synnärille vaan, ei kuullosta normilta toi sun tilanne ja vaikka onkin jo hyvät viikot sulla, ei tekis yhtään pahaa vaavin saada kortisonia keuhkoja kypsyttämään, jos vaikka onkin tulossa ulos jo! Älä yhtään arkaile, kun on kuitenkin kysymys kalleimmasta aarteesta!

Ja sitten isot onnittelut Kukkikselle ja Eveliinalle sekä muulle perheelle :flower:!

Niisku ja seinipse, mikä tilanne?

Neamma toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin ja tosiaan noissa ultrissa voi olla paljonkin heittoa!

Tuittumuru ja Nenna , voimahaleja ja henkistä tukea teille näin virtuaalisesti :hug:!

Saabas aivan IHANA kuva!

(.) Mulla on taas alkanut kauhea väsymys! Arvasin jo alkuraskauden kooman vuoksi, että loppuraskaus on samanlaista eli joko nukkumista 24/7 tai sitten vaan makaan kiukkusena enkä saa mitään aikaseks!
No yritän ainakin jatkaa liikkumista, mäkin oon huomannut, että se usein auttaa pieniin kremppoihin! Toisaalta työni tuntuu tällä hetkellä olevan sen verran raskasta, että aina ei työpäivän jälkeen kertakaikkiaan pysty tekemään enää mitään, kun tuntuu että vatsa kiristää jo kiitettävästi valmiiksi!

Huomenna ekaksi sokerirasitus ja sitten istukkakontrolli! Jännittää! Toivon että saataisiin hieman varmuutta tuohon poikalupaukseen! Ja että istukka on noussu! Ja vauvan kokokin kiinnostaa, koska tää masu tuntuu koollaan häiritsevän niin paljon muita kanssaihmisiä, että on alkanut itseäkin hieman pelottamaan, että onko vauva nyt sitten jo kauhean iso!

No huomenna tulen kertomaan kuulumisia!

Tiinu ja Jäppinen 28+1

Heip!

emilien kannattaa ihmeessä käydä näyttämässä äippäpolilla mikä tilanne! Itekki sillon kauheesti mietin, että kehtaako sitä. Mut onneksi lähin tarkastuttaan. Parempi käydä turhaankin näytillä, kuin se, että menee liian myöhään :) Tsemppiä!

Tässäpä sitten vähän lääkäriterveisiä. Pääsin siis eilen lääkärille ultraan.. Pikkuisen paino n.1400g ja muutenkin tosi virkeä ja hyvävointinen. Istukka toimii moitteettomasti edelleen, lapsivettä riittävästi ja napavirtaukset hyvät..eli vauvalla kaikki hyvin! :heart:

Itse sain kovemman tuomion sitten.. Lääkäri epäili, että vauva ei enää montaa viikkoa sisällä pysy. En kyllä voi uskoa, itestä tuntuu, että ei se sieltä mihinkään vielä tuu!? :|
Lääkäri oli sitä mieltä, koska sen verran paikat taas kypsyny lisää,vaikka vaan makoillu monta viikkoa! Kanavaa jäljellä enää muutamasta millistä kymmeneen milliin. ( Lyhenee aina minimiin lääkärin painaessa masua, tai yskiessä. ) Makuuasennossa on pisimmillään, joten pää alaspäin makoilu siis jatkuu. Vauvan pää asettunu sinne ihan alas, joka tekee lisää painetta jotenki sinne? Vessakäynnit pitää rajottaa minimiin, mutta saa sentään käydä :) Suikussa vain luvalla, muttei joka päivä.. Supistuksia lääkitään kokoajan, muttei oikein kunnolla auta? Saan siis suun kautta tablettina ja sitten piikillä pakaraan jotain toista.

Mutta koskaan ei voi olla varma mistään.. Toivotaan parasta... Vaiikka kyllähän tää makoiluki alkaa jo niin kyllästyttään,niin pysyis nyt kuitenkin vielä siellä :(

Kylläpäs kuulostan negatiiviselta... Vois välillä koittaa kirjottaa ilosempiakin juttuja ;) Tilasin netistä tytsylle vaateita ja ne tuli tänään!! Mies toi ne tänne sairaalalle, olipa ihana hiplailla niitä pikkuruisia vaatteita :D
Pienet ilot meikällä, mutta pitää repiä ilo irti jostaki :LOL:

Tänään POKS!! (Sain muuten hoitajilta juhlapullan kahvin kera kolmenkympin kunniaksi,aijjai!)

Seiniss ja tytsy 30+0

Ihania ultrakuvia täällä :heart:

Emilien,soita ehdottomasti sinne synnärille vaan! Ei ole olemassa turhaa soittoa,usko pois vaan!

Joo mä siis muutin tänne lohjalle vuosi sitten,tän lapsen isän luokse.
Koko suurperhe oli kumminkin hälle liikaa,ja kun sitten koettiin vielä keskenmeno viime vuoden heinäkuussa,hän löi hanskat tiskiin.
Mutta me ollaan silti hegailtu yhdessä eikä kuvioissa ole kummallakaan ollut muita.
Kun raskauduin taas,hän sanoi ettei halua lasta,eikä olla tälle isä.
Minä päätin kumminkin pitää lapsen,hammasta puren sanoin että aborttia en tee.
Ja onneksi en tehnykkään,onneksi mulla on tähän asiaan vahav mielipide.

Alkujaan olen klaukkalasta kotoisin. Olen kuvioista vaan ollut poissa yli 20 vuotta,joten ne vanhat ihmissuhteet on kyllä niin hajalla nykyään.
Oikeastaan kaksi tuttavaa vanhoilta ajoilta mulla on,ja sitten yksi pariskunta johon olen tutustunut lapsen isän myötä.
Siinä mun pieni suuri tuttavapiiri.

Kukaan niistä ei kumminkaan ole niin läheinen että saliin kanssani pyytäisin.
Mies on luvannut kaitsea näitä pieniä tässä sen aikaa ku olen sairaalassa,mistä olen tosi kiitollinen,varsinkin kun pikkutyttö on hänelle tosi tosi tärkee ja toisinpäin.
Tyttö hakee hänestä isähahmoa,jota hällä ei itsellään ole,joten olen hyvin milissäni jo senkin takia että vaikka meidän kuvio on niin epäselvä ja vaikea,tyttö ei ole jäänyt paitsi hänen rakkauttaan,ja jä hän kyllä rakastaa tyttöä kuin omaansa mistö olen myös kiitollinen.

Ja koska mä nyt olen sen vuoden ollut lähes eristäytyneenä ihmisistä,ei mua todellakaan saa mihinkää puistoon tuttavuuksia tekemään. :D
Oon ihan sika arka tekeen uusia tuttavuuksia,ja jos puistossa esim joku tulee puhumaan,mä lähes änkytän vastauksen ja suu kuivuu ja haluun äkkii pois siitä tilanteesta. Niinku olis joku ihmiskammo..
Ja tämä sai alkunsa oikeestaan jo pikkutytö isän aikana kun en saanut olla misää tekemisissä kenenkään kanssa ja siihen sitten opin ja aloin vältteleen tälläsii tilanteita ja nyt se oliki sit helppoo ku tänne muutin,kauas kaikesta.
JOS mä asuisin vielä siellä mistä tänne muutin,tien et siel olis kyllä ihmistä jota pyytää ihan saliin asti,mutta mulla oli myös omat syyni miksi halusin pois sieltä pikkukylästä,ja oon iha tyytväinen lähtöpäätökseeni.

Mutta nyt taidan mennä nukkumaan.
Aamulla on se neuvola ja oon iha zippi!!

Ötyjä kaikille

Nenna ja möykky

:wave: Heippahei!

Suomen peliä seurailen ja samalla lueskelen uuden pinon kuulumisia!
Kiitokset vaan Merlinalle pinosta!

Niin meni vappu ja esikoisen synttärikemutkin. Vieraita oli koko viime viikonlopun, liekö siksi ollut tän alkuviikon ihan väsyneet ja saamattomat fiilikset |O

Kukkis Onnea prinsessasta, hän on oikein ihastuttavan näköinen ihana pieni aarre :heart: Toivottavasti voit jo hyvin ja voit olla paljon lähekkäin vauvan kanssa :heart:

Niisku-rouva ja Seinisipe jatkavat valitettavasti makoilua, paljon voimia ja lisää masupäiviä vauvoille! :hug:

Saabas Voi että miten liikuttavan ihana kasvokuva tytöstä! :heart:
Ja Anna oli kanssa saanut ihania kuvia :heart:

Neamma Voi että noita sun ultrakuulumisia, voin kuvitella miten iso huoli tuosta kasvusta sulla nyt on :hug: Ja miten pitkä aika stressata kesäkuuhun asti että miten kasvaa.
Mutta rakenteet oli tosiaan kunnossa ja kun heitto oli tuon pari viikkoa niin luulen että ihan hyvin vauva vielä kuroo kiinni "oikeat" mitat! Helppo sanoa mutta koita olla liikaa murehtimatta ja puhu vaikka sun neukkutädin kanssa vielä toi ulrtakäynti läpi että mitä hän tuumii. Meillähän on ensi viikolla kasvukontrolli ja kun se silloin rakenneultrasta määättiin niin helpotti kun terkka kuitenkin rauhotteli ja katkaisi villeimmiltä kauhukuviltani siivet heti alkuunsa, nyt menen ihan luottavaisin mielin sinne ultraan.

Vauva pysyy masukyytiläisenä varmasti ihan laskettuun aikaan asti uskon minäkin. Joku kirjotti että kannattaa asennoitua odottelemaan viikko, pari yli niin ei kiristä hammasta loppuaikana niin paljon ja se on ihan tosi! Itse odotin kans niin vahvasti että esikko tulee LA:n jälkeen että kun hän rupesikin 39+4 syntymään niin olin ihan ällikällä lyöty että nytkö jo?! :D (jollekkin muulle oli tainnut käydä samoin!)
Nytkin en rupea odottelemaan aiemmin vaikka täälläkin on ruvennut aika tujuja harjoitussupareita lähes päivittäin tuntumaan ja kremppaa ilmaantuu koko ajan kroppaan lisää.
Tulee kun tulee =)

Vauvatavarat On lähes kaikilla jo niin valmiina ja käyttökunnossa, melkein paniikki iskee kun itse on niin puolitiessä vaikka onhan tässä vielä aikaa =)
Vaatteita olen ajatellut ruveta pesemään että näkee tarvitseeko ehkä vielä jotain. Jotain esikoiselta laitoinkin kierrätykseen, vaatteita on niin hirveä määrä ja uuttakin on ostettu ihan kivasti.

Omaan napaan ei tosiaan kummempia kuin vähän väsyttää ja muuta pientä.
Ensi maanantaina tosiaan kontrolliultra ja se korvaa sitten neuvolalääkärin.

Nyt pitää jättää loppu peli kattomatta ja mentävä nukkumaan, esikoinen herää kuitenkin ennen seiskaa eikä tunne armoa |O

Jaksamisia mammat ja hyvää/parempaa vointia!

Jasmin ja aarre 27+3

A-H
Huomenta! :)

Tänään eka päivä äitiyslomaa ja tasan 2kk laskettuun aikaan :) Eipä paljoa lomalta tunnu, kun on tuota pihahommaa vaikka muille jakaa ja öisinkään ei ole nukuttua saanut, kun tuo neiti on niin tukossa :/ Allergiaa pukkaa ja sit vielä ihan nuha päälle. Onneks on ohi menevää, niin saa tässä varmaan ennen vauvan syntymään jossain välissä vähän nukuttua. Lääkäriajan sain vasta viikon päähän noista supistuksista, paineentunteesta ja limatulpasta kun neuvolassa olin huolissani. Käski mennä sit päivystykseen jos pahenee.

Esikoinenhan syntyi n.2 viikkoa ennen laskettua aikaa ja synnytystä enteili viikoilla 36+ kun paikat oli pehmeänä ja sormelle auki. Silloin olin just asennoitunu, että menee sen 2 viikkoa yli lasketun, niin pieni ylläri oli, että syntyikin sit kuukautta aikaisemmin kun odotin :D Nyt ollu niin voimakkaita supistuksia ja tuota paineentunnetta ja sitä limatulppaa irronnut, niin jotenkin tuntuu, että tämäkin ennen laskettua aikaa tulis, mut voihan se tosiaan mennä sit reippaasti yli lasketunkin. Puhuttiin miehen kanssa, että ennemmin menis vaikka sen 2 viikkoa yli, kun että keskosena syntyis...

Ihanaa, mies väläytti, et tutulla ois myynnissä dodge aspen! Siitä mulle synttärilahjaks auto isolla A:lla <3 Jos se on tekniikaltaan kunnossa ja löytyy turvavyöt takaa, niin se on niin mun auto! Pääsee tosta farmarista eroon, tai no, mies sen ottaa sit ajoon, mut pääasia, et ite ei tarviis sillä enää ajaa :D Bensankulutuksessa ei oo eroa tohon turbovolvoon, niin eipä se lompakollekaan sit käy kipeempää :)

En taas muista mihin piti kommentoida, tuo väsymys vie muistin ihan kokonaan :/

A-H & pikku-A 31+2

Tilanne rauhottu sitten iltaan mennessä aika paljon, niin en soittanu.. Neuvolasta soitettiin ihan aamusti ja aikastettiin sitä lääkärin aikaa muutamalla tunnilla, mutta olin niin unenpöpperössä, kun se terkkari herätti mut, etten tajunnu ollenkaan sanoo tosta eilisestä : /
Mä soitan kyllä heti sinne synnärille tänään jos noi supistukset alkaa tuntua jossain. Vatsa on ainakin ihan turta, tai sellainen väsynyt.. ilmeisesti hieman rasittunu noista supistuksista, ja tuntuu että suoletkin heittää kuperkeikkaa. Vauva on ainakin virkeä ja aktiivinen :)
Noh. Mä katselen :) Tuun kyllä ilmotteleen tänne päin jos tässä nyt jotain tapahtuu. (Toivotaan kovasti että ei.)

Emilien ja pikku prinsessa 32+2 :heart:

Neuvolaterkut...

31+1
Paino: 67!!!!!!!! (+850g/vk)
Turvotus:-
Paineet: 131/67
Lirpis: puhdas
Hb: 113 (vähän jo nousussa )
Sf: 29cm
Vesi: Normaali
Tarjonta: Rt
Sykkeet: 130?? (lepo sykekkö??)
Liikkeet: ++ (vaikkei siinä hetkessä edes liikkunut...)

Jotenki mä huolsetuin kun sydänääniä koitettiin niin kauan hakee ja sit ne oli noin matalat....
Käski alkaa tekeen liikeseurantaa ja jos yhtään poikkeevalta tuntuu,ottaa yhteys.
Samoin ihmetteli sitä kun sanoin että vauva sormeilee kalvoja tuolla alhaalla...

Olis jo vk 33 ja ultra!!!!

Soitinpas sittenki sinne synnärille ja terkkarille.. :)
Sano sieltä vaan, että seurailee, ja jos alkaa tuntuun kivuliaalta niin näytille.. eipä juuri muuta. Eli mä lepäilen, ja jos nyt mitään ei tapahdu, niin huomenna sit lääkäri käynnillä näkee, että onko noi supistukset tehny jotain.. Perhevalmennukseen pitäis tänään uskaltautua liikkumaan. :)
Äiti soitti, ja pelotteli, että tuskin pysyy vauva masussa laskettuun asti kun niin monta päivää ja säännöllisinä tullu noita supistuksia. No, mutta eihän sitä tiedä vaikka noi supistukset ei olisi tehny yhtikäs mitään vahinkoo ja pysyis tonne kesäkuun loppuun :) Äiti kyl sano et epäilee, että tulee jo tän kuun puolella. Sais kyllä vähintään vielä sen pari-kolme viikkoo pysyä kasvamassa.
Nii, ja kovasti se käskytti pakkaamaan sairaalakassin valmiiks jos tuleekin lähtö. Kyllä se vois ollakin hyvä pakata.. ikinä kun ei tiedä mitä tapahtuu..

emilien ja prinsessa 32+2

Viimeksi muokattu:
neuvolalääkärikuulumiset:

28+1
paino 68.3, eli 394g/vko, näkyy vappuherkuttelut |O
paineet hyvät
pissa yhellä plussalla
hemppa onneks noussut, nyt 122, ei tarvi rautaa mut välillä voi napsia
lapsivedenmäärä normaali
vauvan painoarvio 1060g :heart:
perätilassa möllii,
pää hassusti toisella kyljellä, peppu alhaalla ja jalat suorana toisella kyljellä :)

kohdunsuu kiinni ja kiinteä, 3,5cm pitkä.

kaikki ok :)

mulle tuli yllärinä et tuonne meän lääkäriin oli saatu ulravehkeet, ei ollu vuosi sitten, pääsin siis katselemaan vauvaa, olipa mukavaa :)

siellä se peukua maiskutteli :heart:

seuraava neuvola 3 viikon päästä.

Niin söpösiä ultrakuvia täällä, oih! :heart:

Neamma: Just terv.hoitaja eilen sanoi mulle neuvolassa, että riippuu niin ultraajastakin mitä viikkoa nuo ultrat näyttää. Esimerkiks mulla rakenne UÄ:ssä vauveli vastasi viikon pienempää ja nyt eilen, kun terkkarin kans huvikseen kateltiin neuvolan omalla ultraäänellä pientä, niin vastaskin melkeen 2 viikkoa isompaa! :D
Mä jouduin esikoisen aikaan ravaamaan äitipolilla usein ultrissa, kun epäiltiin pientä sydänvikaa sillon. Siinä loppuvaiheessa ultrissa myös vauva vastasi muutaman viikon pienempää ja parikin eri lääkäriä veikkaili, että syntymäpaino on n. 2,5kg.. Noh tyttö syntyi sektiolla rv 39+0 ja oli 3290g, saatika jos ois yliaikaiseksi mennyt, ni ei tosiaan ois mikään pieni ollut.. :whistle:

Eilisen neuvolakuulumisisa rv 31+6:
Paino:+300g viikko
RR: 123/74
Hb: 130
Sf: 33 :whistle:
Tarjonta: RT
Sykkeet: 158

Jeeh, mä pääsen kuulemma luultavasti ylimääräiseen ultraan/ kokoarvioon äitipolille ihan loppuraskaudessa, kun mulla nuo sf-mitat on reippaasti koko ajan tuolla käyrien yläpuolella. Näin oli kyllä esikoisestakin ja kai se vaan johtuu lähinnä siitä, kun olen itse näin lyhyt (159cm). Terv. hoitaja sanoi, että hyvänkokoiselta ainakin "käsikopelolla" vaikuttaa vauveli, mutta ei liian isolta. Noh, mutta kivaa jos pääsee ylimääräiseen ultraan ja hyvähän se on toki tarkistaa.. meillä kun suvussa on noita päälle 5-kiloisia aika paljon! :D

Niiskulle ja seinisipelle Tsempit makoiluun! Toivotaan, että vauvelit pysyis mahd. pitkään masuissa :wave:

Hurjaa tosiaan, että eka tähän pinoon jo syntynyt! Kukkikselle terkkuja! :heart:

Vauvan tavaroista: Vaatteet olen jo pessyt ja silittänyt & viikannut kaappiin. Muuten onkin esikoisen jäljiltä kaikki hoitopöydät, vaunut sun muut valmiina, kun ottaa vaan varastosta esille. Lisäks ajateltiin ostaa ne Gracon matkarattaat ja se korisänky. Sitten kaikki vaipat yms. täytyy vielä hankkia..

Pearl ja pieni rv 32+0 POKS!!

Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia rv 30+6

Pissa: puhdas
Verenpaine: 128/73
Paino: +845g/vk! (yhteensä tullut n. 12kg)
Turvotus: -
sf: 27 (tasan keskikäyrillä mennään)
Sykkeet: 140-150krt/min, +
Liikkeet: ++
Tarjonta: rt

Tuli verrattua taas esikoisen aikaseen korttiin, sillon ollut sf mitta samoilla viikoilla 31,5cm! Huh huh, miten iso masu sillon onkaan ollut :D

Kesäkin onneksi lähenee nin kehtaa olla pihalla enemmän ja liikuttua..

(.) Tänään tuli haettua kellarista esikoisen pienet vaatteet, muistin että niitä olis ollu vähemmän :D Mutta ei näköjään, haalareita on sitten varmasti joka kokoa. Hih :) Mutta aikalailla neutraaleja värejä oli että käy molemmille. Sinisiä otin sivuun ja nyt uskaltaa ostaa niitä tyttöjen vaatteita.
Ensimmäinen koneellinen on menossa, joten aloitin sitten nyt sen vauvan vaate pyykkäämisen :) Kun oikeastaan tässä on enää tämä kk aikaa.. kun sitten heti kesäkuun alusta lähdetään matkustelemaan, eikä sitä tiedä sitten että miten aikaisin vauva päättää syntyä tai miten jaksaisi sitten laitella valmiiksi paikkoja.

SaaBas & Tyyne 30+6

Heruuko teillä muilla jo maitoa? (Oonkohan kysyny tätä aikasemminki...) Mulla tulee päivittäin ihan kunnon pisaroita :eek: Voisko olettaa, että tulis ehkä imetyski onnistumaan ihan kunnolla? Kun oon kavereita kuunnellu, niin ne joilla ei oo herunu raskausaikana oikeestaan ollenkaan, ei oo myöskään maitoa alkanu tulemaan.

Merlina ja muru 31+0 !!!POKSPOKS!!!

Täällä on kans herunu maitoa, tai sillon jos vähänkin tissiä puristaa.. Jo jostain rv 20 asti.
Esikoisen aikana tätä ei ollut, mutta ei kyllä imetyskään kestänyt sitten kovin pitkään kun ei maito riittänyt. Nyt luulen taas että onnistuisi paremmin(?). Ainakin nyt on kovempi halu yrittää imettää ainakin ½ vuotta. Se korvike maito kun ei mitään halpaa ole!

SaaBas & Tyyne 30+6

Heips!

Ultrakuulumisia: Vaavi vastaa täysin viikkojaan ja istukka on noussut hyvin takaseinään eli kaikki kunnossa! Ihanaa :heart:!
Mutta sitten pyydettiin lääkäriä katsomaan vielä sukupuoli ja kerrottiin että viimeksi lupailtiin poikaa! Oikein mukava lääkäri sitten vilkaisikin sitä herkkää aluetta, mutta ei nähnyt sielä mitään! Ei voinut sanoa mitään sukupuolesta, tai sanoi ettei nyt ainakaan tämän perusteella uskaltaisi poikaa veikata! No mulle jäi siitä sellanen olo, että ei mun on pakko saada tietää! Ihan sama kumpi tulee, saa olla poika tai tyttö, mutta mun täytyy saada tietää kumpi! No ajettiin kotiin ja minä saman tien koneelle varaamaan huomiselle 4D-ultraa!!

Sokerirasitus ei ollut paha ja arvot oli hyvät! Sen kunniaks kävin kebabilla ja jädellä!

Maitoa heruu lähinnä öisin, mutta huomasin tänään valkosissa rintaliiveissä keltaiset läikät nännien kohdalla! Toivon tosi kovin, että imetys onnistuisi!

Tiinu ja vaavi 28+2

tiinu: Voi että! Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ihanaa! =) Toivottavasti sukupuoli selviää 4-D:ssä. ;) Voisitko vähän kertoa mitä mittoja vauvalla oli? Siis painoarvioo tmv... Voisin vähän verrata että kuinka pieni tää mun vauva on...
Tänään googlettamalla hain tietoa ja downin syndroomaahan tämä pieni koko viittaa... :'( Mä oon ihan rikki! Koko päivän vain itkenyt, niin että nyt on kauhea päänsärky. Mies otti noi tytöt ja lähti kaupoille kun mä vaan itken ja lapset ihmettelee.... :'(

Yhteistyössä