***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

SUURIMMAT ONNITTELUT KUKKIKSELLE!!! :heart:

Nostan kyllä hattua näääääääin ylös! Niin hyvin jaksoit tsempata ja makoilla. :hug:

Itellä meinaa välissä tehdä niin tiukkaa :/ Tässä pari itkumärypäivää takana.. Kun on vaan niin tylsää yksin täällä maata! Välissä toivois huonekaveria,että vois vähän jutskata. Viimenen oli vaan niin kuivis, ettei paljon puhunut!..Murahti vaan jotain vastaukseksi, kun koitin jutella.

Saispa edes välillä vähän istuskella, selkähän tässä menee rappiolle :D Ja välissä vihloo tonne alapäähänkin, ja nivusiin, kun kääntää nopeesti kylkeä.. Onneksi aika vähäisiä nuo kivut…. No, tässä nyt vähän valittamista. Puran kiukkuani ja turhautumistani tänne, niin pääsee mieskin sitten huomenna helpommalla, kun ei tarvi heti kauheeta purkausta ottaa vastaan!
Joku puhui niistä mahapiikeistä.. Auts. Niitä tässä on pistelty joka ilta täälläkin :|
Valkovuoto välissä aika runsasta ja vetistäkin. Mutta eipä nuo hoitajat ollu huolissaan,kun kyselin.. Voi olla tosi runsastakin se valkkari siis. :)

Supistuksia edelleen silloin tällöin..Vaikka olen lähes 24/7 makuuasennossa. Mitä nyt vessassa käyn.. Mutta tällä viikolla pitäis olla lääkäri, ehkä loppuviikosta, niin näkee taas missä mennään.. Toivon hartaasti kotiinpääsyä vielä enne LA:ta. Ainahan sitä saa haaveilla, niinhän ;) Vielä on pääkasassa hahaa. Välillä miettii,että miten sitä jaksaakaan, mutta kummasti sitä jaksaa, kun tietää, minkä eteen sitä tässä töitä tehdään. =)

Huomenna tulee mun ihana äitikin käymään! Kummasti piristää aina noi vieraat muuten niin tylsiä sairaalapäiviä..
Vappukin tosiaan tuli ja meni. Sainpahan munkkia ja simaa, siinä tän vapun juhlinta! ;)

Seiniss ja tytsy 29+5
 
Aarrearkku meillä on nuo mustat, joissa kiiltävämpiä ympyröitä, mies tykästyi siihen väriin :). Ei tosiaan ollut selvää kuin se, että Emmaljungia en halunnut. Liikkeessä sitten n. kymmentä vaihtoehtoa väänneltiin ja noihin päädyttiin. Myyjä kehui kovasti ja tosiaan meillä maasto asettaa aika kovatkin vaatimukset vaunuille. Lisäksi näissä oli tilava tavarakori, mitä kaikissa ei tosiaan ole. Meillä tarpeellinen sekin. Eikö toi heritage ole nimenomaan yksi värivaihtoehto Happy-vaunuihin? Näin ymmärsin liikkeessä, kun niitäkin tuli ihasteltua... Se pieni aurinkolippa vaikuttaa kyllä kätevältä, mutta saahan siihen isoon viritettyä pyykkipojilla harsoa suojaksi, joten pärjää ilmankin...
 
Ensimmäinen heinäkuinen maailmassa :heart:
Onnea Kukkikselle ja koko perheelle!

En ole viime aikoina jaksanut kirjoitella mitään, vaikka onhan tässä tapahtunut vaikka mitä. Kävimme reilun viikon parisuhdematkalla. Lennot oli pitkät (8h suuntaansa), mutta ei ne olleet läheskään yhtä rasittavat kuin se kaikki jonottaminen ja käveleminen, mitä harrastettiin itse kohteessa! Jalkani turposivat aina iltaa kohden aivan mielettömästi. Pakko tunnustaa, ettei se viikko nyt ihan lomalta tuntunut, mutta tulipa käytyä.

Hain viimeisten kuuden kuukauden tulojen perusteella äitiys- ja vanhempainrahaa ja lopputulos oli, että seuraavan vuoden ajan saan Kelalta tukea kaksinverroin sen, mitä miniminä maksetaan. Kannattaa ainakin kokeilla!

Vauvamme oleilee masussa poikittain eikä mitään merkkejä kääntymiseen ole ainakaan toistaiseksi ollut. Mitä enemmän vauva kasvaa, sitä enemmän tuo poikittaisasento alkaa rasittaa tämän äidin vatsanahkaa. Kun molemminpuolin mahaa punkee aina joko pää tai peppu, niin raskausarpiahan siitä tulee. Samaten kyljistä myös pistää päivittäin ilkeästi. Toivotaan nyt, että se raivotarjonta jossain vaiheessa toteutuu. Varmaan sf-mittakin kasvaisi kertahumauksella takaisin yläkäyrälle (nyt se aaltoilee miten sattuu - menee vaakasuoraa käyrällä ja th kauhistelee)...

Suonenvedot öisin on aivan jotain järkyttävää. Kun toisesta jalasta selviän niin enkös kohta herää uudelleen, kun toisesta jalasta vetää. Ja siitä ei selviä millään muulla kuin ylös nousemalla, hieromalla ja ties millä vippaskonsteilla. Toissailtana koin myös elämäni ensimmäisen kerran, miltä levottomat jalat tuntuu. Ei kiva tunne...

Tsemppiä seinisipelle ja Niisku-Rouvalle makoiluun :hug:

Sukkasillaan ja pikku sukka poikkiteloin rv 30+1
 
Onnittelut Kukkis :flower:

Seinisipe voimia sinulle sinne makoiluun :hug:

Omaa napaa hieman...mä luulin olevani voimissani ja jaksavani, käyn lenkillä ja puuhastelen kotona,kavereiden kanssa mut juma kun töissä olen niin monttu auki vain haukottelen ja iltaa kohden olen aivan puhki. Onneksi ei ole montaa keikkavuoroa sovittuna enää, pääsee mammaloman viettoon ensviikolla :)

Mä nyt kovasti odottelen sitä äitiyspakettii!!!!Ja kumman vuoden paketin saan, on taas mieli kallistunut viime vuotiseen :) paprut on katsottu saapuvaksi 18.4, eikä mitään päätöstä ole tehty...

OI OI..Tänään katsomaan n.2kk:tta vanhaa poitsua :heart:

Palataan taas.
Terkuin zannuli (bigmama) ja pallero 31+5
 
Oih, Kukkikselle sylin täydeltä onnea!! Kävin eilen pitkin päivää kurkkimassa täällä ja sun blogissa josko olisi uutisia ja vähän arvelinkin, että saatat olla tositoimissa, kun mitään ei kuulunut. Tosi hyvän kokoinen on jo teidän tyttö, kaikki mahdollisuudet selvitä täysin kunnossa ja ei välttämättä ihan kauhean kauaa joudu sairaalassa olemaan. Meidän esikoinen oli tosiaan 1280g. Keskoslasten perheille on muuten olemassa Keskosvanhempien yhdistys Kevyt, heidän kautta saa vertaistukea ja nettisivuilla on mm. keskustelupalsta keskoslasten vanhemmille. Ja me saatiin ainakin sairaalasta Kevyt yhdistyksen toimittama Kevyt pienokainen -kirja, joka oli tosi ihana ja tuli luettua monta kertaa kannesta kanteen. Voimia omaan nopeaan toipumiseen sektiosta ja pikkuprinsessalle tsemppiä ja sisua! Nää pikkukeskoset on kyllä onneksi vahvaa tekoa ja täysillä kiinni elämässä! :hug:

Tsemppiä myös seinisipelle ja Niisku-Rouvalle makoiluun!

skorpioni ja masu-nasu 28+0 POKS
 
Onnea Kukkikselle pikkuisen prinsessan johdosta!

Terveisiä 4D-ultrasta:
- kaikki kunnossa (rakenteissa ei poikkeavaa, hyvät, liikkeet, veden määrä normaali jne.)
- syke 138
- laskeutunut "oikeaan asentoon" pää alaspäin
- selkeä poika ;)
- painoarvio 1,6kg --> 4,5kg, suositteli GI-diettiä. Olen tosi onnellinen, jos tulee vain 4,5kg (miehen puolen geenit), joten en ala dietille, mutta kylläkin katsomaan hiukan mitä suuhuni panen.
- laitan kuvan myöhemmin. Kasvoista ei meinannut saada hyvää kuvaa, koska vettä oli edessä aika vähän. Lisäksi edessä oli välillä napanuora ja välillä käsi, esitteli ihanasti sormiaan. Mutta sen verran hyvä kuva saatiin, että ainakin suun kohdalta tulee äitiinsä!

Anna+Urmas 28+4
 
Onnea Kukkis!

Olo tosiaan vaihtelee aikalailla päivittäin. Samat fyysiset vaivat löytyy täältäkin, mitä täällä on mainittu. Viime aikoina oon kiinnittäny paljon huomiota näihin henkisiin muutoksiin. Tunnen miten pikku hiljaa käännyn sisään päin. Ajatukset harhailee ja oon kovin keskittynyt vauvaan ja omaan kotiin. En paljon muulle ajatusta uhraa. Mulle tää on suht poikkeuksellista sillä yleensä oon kova menemään ja muutenkin ulospäin suuntautunut. Välillä kauhistuttaa kun tuntuu että oon menettänyt oman kehon ja mielen hallinnan. Mulle vaan tapahtuu asioita joihin en itse voi vaikuttaa. (maidontihkuminen, väsymys jne.) Synnytys ei jännitä vaan enempi se miltä tuntuu ruveta elämään vauvaperheen arkea monen vuoden jälkeen uudestaan.

Että tällaista tänään. :)
 
Tuittumuru, samoja ajatuksia täällä =) Meillä tosiaan esikoinen menee syksyllä kouluun, iso ikäero siis (ja ihan tarkoituksella). Olen menevä ja sosiaalinen ihminen, rakastan työtäni ja elämä on tuntunut oikein mukavalta näin kolmistaankin. Toki vauva on haluttu ja kovasti toivottu, mutta muutos mietityttää. Muistissa on jotenkin, mitä vauva-arki oli, mutta toki uusi tulokas voi olla ihan erilainen kuin isoveljensä. Mies onneksi on kotona viihtyvä ja hoiti esikoistakin alusta asti kovasti.

Mulla käynyt myös tuo ihan sama juttu, eli kotoa en jaksaisi hirveästi mihinkään lähteä, ja se on tosi outoa mulle :) Tekee mieli siivota, järjestellä, laittaa vauvan tavaroita valmiiksi, touhuta mahdollisimman paljon esikoisen kanssa ja olla perheenä yhdessä... Toki urheilemassa käyn edelleen mutta siinäpä se. Ei vaan oikeasti huvita lähteä mihinkään. Normaalisti näen paljon ystäviä, käyn töissä innokkaasti, menoja on kaikenlaisia niin perheen kanssa kuin itsekseenkin. Toisaalta hyvä varmaan, että rauhoittuminen tapahtuu näin itsestään ja jo ennen vauvan tuloa. Mun ystävät varmaan ihmettelee mihin olen hävinnyt :)

Tosin olimme vappunakin ystävien mökillä viikonlopun, joten en ihan niin erakoitunut ole kuin edellinen teksti antoi ymmärtää.. Mutta siellä olikin omat pojat mukana ja muutenkin hyvin rauhallista ja leppoisaa mökkielämää :heart:

Anna, mekään ei hirveän hyviä kasvokuvia saatu 4D -ultrasta, vauvalla oli melkein koko aan käsi kasvojen edessä :) Ja muutenkin meno oli niin vauhdikasta, että ultraaja ei kunnolla pysynyt mukana. Lopulta kuitenkin saatiin kasvotkin kuvaan. Tänä aamuna juuri katsoin tuon DVD:n, ihanasti siinä näkyy kaikki päästä varpaisiin ja sisuskaluja myöten, siis että kaikki sen perusteella kunnossa. Pieneltä peikolta näytti meidän vauva vielä raskausviikolla 22 :)

Täällä alkaa myös hiipiä turvotus.. No, se oli edellisen raskauden perusteella odotettavissakin.

Seinisipelle oikein kovasti jaksamista makoiluun!
 
NiQ, Hilma on miehen ehdottama nimi tytölle. En ensin lämmennyt
nimeen, mutta nyt olen ihan ihastunut siihen, joten mahdollisesti se tulee olemaan
oikea nimi :)
Toinen nimi tuohon Hilmaan on vaikea keksiä...se saisi olla hipenen ruotsinkielinen, koska lapset on kaksikielisiä ja esikoisen etunimi on skandinaavinen.
 
Kukkikselle ison isot onnittelut pienestä prinsessasta! Pienelle kovasti tsemppiä kasvamiseen ja toipumiseen!

Täällä ollaan lomailtu mummuloissa yli viikko, joten jäänyt kirjoittelut. Äippäpolilla tuli käytyä tän mun turvotuksen ym. vaivojen takia. Kaikki siellä ok. Iso mötkäle mahassa köllii, painoarvio 1880g (rv 30+3). Vauvan painon takia joudun nyt seuraamaan sokereita kotona, vaikka rasitus olikin normaali. Tänään sain ohjeet ja mittarin, huomenna pitäs aloittaa. Loppuu siis herkkujen syönti nyt ainakin hetkeksi.

Supistuksia on todella paljon pitkin päivää. Jo ihan koko maha kovettuu osassa ja välillä ovat jopa kipeitäkin. Torstaina tämän vuoksi lääkäri taas. Äippäpolilla ulkosuu oli vähän auki, mutta sisäsuu kiinni ja kanavaa hyvin jäljellä. Toivotaan, että tilanne ei olisi muuttunut kovin paljon siitä.

Täälläkin yöllä ajoittain suonenvetoja. Valkovuoto on tosi runsasta ja vetistä. Selkä ja lonkat ajoittain kipuilee aika lailla ja käveleminen silloin hankalaa. Paljon mitään ei pakollisten esikoisen hoitamisten lisäksi usalla tehdä, kun supistaa heti.

Tästä raskaudesta ei kyllä ole voinnut samalla tavalla nauttia, kuin ekasta. On ollut niin paljon enemmän vaivoja. Lisäksi esikoisen aikaan sai lepäillä ja nautiskella vaan olostaan, nyt on aikamoista hulinaa päivät tuon 1,5 veen kanssa.

Tuplat on hankittu, sitteri ja mahdollisesti Manduca ois hankintalistalla. Paljon muuta ei sit tarttekkaan. Piakkoin saadaan kaukalo ja vauvankori lainasta takas. Vaatteita on kyllä tullut osteltua ehkä vähän liikaakkin. Lähes kaikki on pestynä, pitäs vaan tehdä tilaa kaappiin ja järjestellä ne sinne.

Tsemppiä Niisku-rouvalle ja Seinisipellle!

Barbapörrö ja Urkki 31+3
 

Yhteistyössä