***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

vappu meni, munkkeja tuli syötyä ja kiloja tuli varmaan pari lisää :D
esikoisen 1 vee synttäreitä vietettiin myös :)

onko kellään kokemusta/ tietoa koliikkikeinusta/ vauvakeinusta ?? :attn:
tollasiahan on monenlaisia, ajattelin et kun esikoinenkin on viel pieni niin tarvis vauvalle 'laskualustan' missä viihtyis edes jonkin aikaa, esim. kun esikoista ruokkii tms..

tuntuu et tuollanen vois olla kätevä, mut ei viittis tyhjänpantiks ostaa, on sen verran hintavia kuitenkin..

eiks harkkasupparit oo semmosia et maha menee kovaksi, tuntuu kun vauva olis ihan tuossa mahanahkassa kii puskemassa itteään ulospäin ja on vähän hankala hengittää, silleen hengästyttää? on vähän hankala olla eikä tee mieli nopeaa liikkua :)

arvet ei oo viel tullu uusia, esikoisen jäljiltä muutamia haaleita.
masua kiristelee kyl siihen malliin välillä et eiköhän niitä viel ehi tulla :| oon tainnu jaksaa rasvailla jotain 2 kertaa tässä raskaudessa........

rv 27+5, en oo kyl ihan varma........ :D

Moikka kaikki :)

Huhhuh! Tuntuu ihan uskomattomalta, että mulla on ensikuussa laskettuaika! :D ..ja parin viikon päästä alkaa äitiysloma :)

Liikkeistä: Mahassa on taas semmosia bileitä, että oikein sattuu.. :O En tiedä mitä se tossa kohdunsuulla/häpyluun läheisyydessä räpeltää, mut välillä vihlaisee niin ikävästi että vedet nousee silmiin. Todella inhottavan tuntuista. Sattuu ihan älyttömästi.. :O

Ällövaroitus!! :D Mistä ihmeestä tätä valkovuotoa oikein tulee? Pikkuhousut märkinä ihan koko ajan, ja varsinkin aamulla. Välillä paksumpaa, välillä "juoksevampaa" Sitten taas välillä valkoisempaa, välillä kirkkaampaa.. Onko muilla tälläistä? Ei ainakaan mitään tulehduksia pitäisi olla, kun juuri ne tarkistettiin, eikä valkovuoto haise mitenkään oudolle. Tuskin tuo nyt mitään limatulppaakaan on?

Oloja: Välillä on todella hankala hengittää. Vauva ilmeisesti painaa jaloillaan keuhkoja ja palleaa.. Rt:ssä hän ainakin on, kun hikka tuntuu aina lantiota ja häpyluuta vasten :D
Lonkat on ihan romuna.. ja lantio. Käveleminen on todella hankalaa. Tuntuu, kuin olisi venytellyt liikaa. Ihan samanlaista kipua, mutta en ole kyllä tehnyt yhtään mitään normaalista poikkeavaa. Yksi aamu meinas jalat lähteä suihkussa alta, kun vihlas ihan pirusti tuonne lonkka/lantio alueelle. Huih. Jouduin loppu suihkun pitämään seinästä tukea, kun pelkäsin että kaadun : /

hmm.. eipä tässä kait muuta tällä kertaa :)
Huomenna taas neuvolaan, ja viikot poksuu :D

Emilien ja pikku prinsessa 31+6 :heart:

Viimeksi muokattu:
Päivää!

vappu meni mukavasti,oltiin koko poppoo eilen junalla kaupungissa syömässä ja torilla:) tosin aika poikki olin,ku junaan päästiin takasi,ja kävelin muita 50metriä jäljessä.....;)

EMILIEN: Mulla juuri tommosta valkovuotoa!!ollu joka raskaudes,jonku aikana mentiin sairaalaan tarkistaanki et onko vettä tms....ku tuli ihan farkkujenki läpi välillä!!!!mut ei ollu.vetistä valkovuotoa vain.eikä ollu mitää tulehduksia jne....ei sitä aina tule,mut just esim.aamuisin oikeen lorahtaa...ällöä!!!!!eilenki laitoin pienen siteen kaupunkireissun ajaksi varuuksi,ettei housut märkinä tarvi sit olla.:( muutenki mulla samoja oireita ku sulla:) jos lohduttaa;);) Lonkkakipua kans,niinku ois iskias-sairaus iskeny,yhen kerran meni jalat alta ku soffalta nousin...ja tästä ajasta pitäs nauttia!!!!!!;)

Sain mieheltä jo äitienpäivälahjan.Yleiskoneen:) okei,ei ehkä maailman romanttisin lahja,mut oon niin kauan toivonu tätä!ja luoja ku tuli ihania korvapuusteja ja ny teen piirakkaa:)en oo koskaan saanu ite pullataikinaa onnistuun,tai ne on aina jääny tosi pieniksi jne....mut ny kyl tuli niin ihanan isoja korvapuusteja,et kehtais presidentille tarjota:)Hirveet leipomisfiilarit!tais miehellä olla oma lehmä ojas lahjan ostos..;)

Odottelen täs kummilikkaa hoitoon illaksi (vajaa 2-vee),saapahan meidän vuotta vanhee kuopus tappelukaverin....

hyvät päivän jatkot!!!!

Taiska&Toukka rv32 POKS!

Kiitos kun vastailitte tuohon budjettiasiaan! Meillä on lainassa turvakaukalo ja koliikkikeinu sekä kantoreppu, hoitopöydäksi puolestaan riittää joku alusta kylppärin tason päälle, eli isoimmat hankinnat mitä pitää tehdä, ovat vaunut ja pinnasänky. Noita vaunuja on niin monenlaisia ja monenhintaisia, että vaikka olen lukenut lehdistä vertailuja, en oikein pääse puusta pitkään. Ilmeisesti kannattaa ostaa yhdistelmät kuitenkin heti kerralla, niin menevät sitten pidempään. Tuntuu vain, että noihin pelkkiin vaunuihin menee vähintään 500 e, mikä on aivan hullua toisaalta. Vaatteisiin sekä lankaostoksiin on mennyt n. 100 euroa, uskoisin, vaikka olen ostanut kirpparilta paljon. Hommaamatta on pinnasänky ja kaikenlaista pientä tilpehööriä (hoitoalusta, itkuhälytin, ehkä rintapumppu, isyyspakkauksen tarvikehankinnat yms.) Rupesin vain miettimään tuota kokonaissummaa, mitähän nämä tekevät. Mutta se nyt riippuu siitä, mihin vaunuihin päädytään.

Valkovuodon määrästä: ihan järjetöntä. Mulla oli reilu viikko sitten lääkärineuvola, ja huomautin tuosta. Siinä kiireensä keskellä lääkäri ei oikein mitään sanonut, mistä sen tietäisi, milloin tuosta kannattaa huolestua. Ph:n mittasi ja se oli normaali, mutta en taas tiedä, mistä se kertoo.

Olosta: Sama havainto kuin emilienilllä ja jollakin muullakin, eli nyt ihan viime aikoina on alkanut olla tukalampaa. Liikkuessa saattaa alkaa pistää vatsaan, ei kiva. Lisäksi parina iltana on kiristellyt mahaa, epämukava ja hankala olo, eli ehkä ne ovat olleet niitä harjoitussupistuksia... Kumpikin päivä, jolloin tuollainen tuskaisempi olo on tullut, on ollut sellainen, että olen päivän mittaan ollut paljon liikkeessä (kierrellyt kaupungilla, tehnyt pihatöitä, siivonnut), eli ilmeisesti sitten kuitenkin rasittanut itseäni liikaa, en tiedä. Silti pääpiirteittäin jaksan oikein hyvin ja olen siitä kiitollinen.

Nyt töiden pariin takaisin. Mukavaa viikkoa!

Liisakaisa 29+1

Hei!
Täältä tämmöinen pikakysymys, onko teillä muilla heinäkuisilla näillä viikoilla huimausta ja valtavaa väsymystä? Tuntuu ettei oikein mitään jaksa tehdä, tai jos tekee niin kohta on taas niin valtavan väsynyt olo :|
Painaakohan vauva taas jotain suurta hermoa tai suonta...

Ihan ihmeellistä miten nopeasti nämä olotilat voivatkaan vaihdella, kun vasta pari viikkoa sitten oli niin upean reipas olo :rolleyes:

Vaunuista vielä, oliko jollakin täällä hankittuna Brion vaunut? Itse olen niitä pitkään pohtinut, olisi mukava kuulla mikä on vaikutelma jos jollakin on ko. vaunut.

Minun tilaani saa päivittää tyttö- lupauksen :)

Meille hankittiin nuo brion happy yhdistelmät kovalla kantokopalla. Ainakin tyhjillään testailun jälkeen olen ihastunut täysin. Paljon kevyemmät ja joustavammat täällä meidän hiekkakuoppateillä, kuin edelliset emmaljungat. Kyllä olen todella tyytyväinen hankintaan!

Täällä taitaa suurin osa olla jo sitä mieltä, ettei pääse laskettuun asti :). Eiköhän me täällä kuitenkin melkein kaikki sinne 38-42 viikoille olla, tai sitten ollaan todella poikkeava porukka... Mulla on supistuksia ollut jo monta viikkoa, kipeitäkin monia ja varmaan kohta alkaa jo paikat kypsymään. Edellisissä raskauksissa ollut näin myös, ja jo vko 30 ollut sormelle auki ja reunat aivan pehmoiset, silti viikolle 39 molemmat kyydissä pysyneet. Näinpä olen aika varma, että ainakaan ennen sitä vko 38 ei mitään suurempaa tapahdu ja silloinhan on jo raskaus jo täysiaikainen. Lääkärit aina varoitelleet ennenaikaisen syntymän mahdollisuudesta, ja itse sitten turhia stressannut.

Meillä kaikki hankinnat nyt tehty, paitsi itkuhälytin ja korvikkeet, aika valmista siis :D. Pakko oli ajoissa kaikki laittaa, jos tää liikuntakyky menee taas olemattomiin... Ei voinut loppuun paljon jättää.

Knox ja Oliver 27+4

Neuvola kuulumisia:

Paino: -350g/vko
Paineet: 108/77
Hb: 117
SF: 28 (keskikäyrällä mennään)
mahanympärys: 107cm (viimeksi 107,5)
Tarjonta: RT
Sykkeet: 160 (ekaa kertaa noin korkeat yleensä huidellu siellä 145-150)

Paikat pehmentyny entisestään, kohdun suu 2,5cm (2viikkoa sitten 3cm, mutta th sano että voi johtua myös kun oli eri mittaamassa). Vauvan pää on ihan alhaalla, siitä oli kans huolissaan. Seksikielto, ei pitkiä automatkoja n. 30min matkat ok, vähänki pitempään seisominen kielletty. Jopa leipominen missä pitää käsin vatkata kauheasti on kielletty.. Sano että tosi varovaisesti pitää nyt olla. Vielä riittää pelkkä neuvolassa seuraaminen, mutta heti soittoa jos alkaa kipuilemaan... Sano myöski, että voihan se mennä vaikka kaks viikkoa yli, mutta ei oteta mitään riskejä varsinkaan ku oon ensisynnyttäjä ja nyt sitten ollaan ihan hissukseen ja yritetään päästä sinne rv 37 :)

Tuo terkkari on niin paljon asiantuntevampi entä edellinen, selitti kaikki mahollisen tosi tarkasti, onneks tuli takasin :)

Valkovuotoa täälläki tulee välillä ihan älytön määrä, tosiaan saattaa farkutkin kastua ja kyllä siinä on välillä miettiny että onko se vettä vai valkovuotoa. Ei oo mitään tulehdusta ja kaikki on normaalisti. Kai tuo vaan kuuluu raskauteen?

Viimeksi muokattu:
Hups vaan, kuukaudet ja viikot vähenee :) Hurjan nopeasti mennyt aika! Itsellä ei vielä ole minkäänlaista turhautumista raskauteen kun vointi on edelleen niin hyvä. Eilen illalla kävin salilla ja tänään aamusta vetämässä sisäpyöräilytunnin.

Valkovuodosta, myös täällä todella runsasta ja vetistä.. Hulahtaa aina housuihin varsinkin aamuisin. Olen ymmärtänyt, että on aika yleistä raskauden aikana, joten en sitä ole sen enempää miettinyt. Kuitenkin on selvästi valkovuotoa eikä mitään muuta. Pikkuhousunsuojaa täytyy vaan ahkerasti vaihtaa ettei tule housuista läpi.

Hankinnoista, meillä mennyt nyt n. 600 € josta 400 € vaunuihin. Loput vaatteisiin (kaikki kirppikseltä), rintapumppuun + pieneen sälään. Turvakaukalon saimme ystäviltä, samoin imetystyynyn, tuttipullojen steriloijan (uusi tuttavuus mulle), itkuhälyttimen, sitterin.. Hankintalistalla ei enää ole hirveästi, pieniä juttuja kuten petivaatteita ja hoitotarpeita. Ihan hyvällä mallilla on kaikki ja pyrinkin siihen, että 1 kk ennen laskettua aikaa olis kaikki valmiina :) Sitten voi huilia loppuajan. Meillä ei ole esikoisen jäljiltä kuin pinnasänky ja matkasänky kun ikäeroa tulee kuitenkin sen 7 v., en edes ollut varma tuleeko lapsia lisää :)

Mulle antoi ensimmäisessä raskaudessa joku viisas neuvon, että se maaliviiva kannattaa raskauden loppumisen suhteen sijoittaa suosiolla sinne 2 viikkoa lasketun ajan yli =) Näin saattaa välttyä viimeisten viikkojen tuskastumiselta. Ja mullahan kävikin viimeksi niin, että tähtäsin sinne pari viikkoa lasketun ajan yli, ja kun esikoinen syntyi viikoilla 39+5, synnytyksen alkaminen tuli ihan puun takaa, tietysti positiivisessa mielessä. Nyt tosiaan asennoidun taas siihen, että hyvin voi mennä heinäkuun puoleenväliin vaikka LA on 27.6. Katsotaan kuinka käy :) Mitä olen täällä lukenut noita muita pinoja, niin tuntuu hassulta se kuinka moni alkaa jo 37-38 viikoilla hokea että "tulis jo", kun suurin osa tosiaa menee sinne haarukkaan 38-42. Tietysti vaivat ja hankala olo vaikuttaa ja se on täysin ymmärrettävää.. Mutta keräilen itselleni jo malttia sinne loppuun :) Eipä se hätäily mitään hyödytä, hermonsa siinä vaan menettää.

Mulla on vielä neuvolat kolmen viikon välein, rv 36 jälkeen vasta viikon välein.. Tosin eipä tässä mitään vaivaakaan ole joten tuskin on tarvetta siellä useammin käydä.

On tämä lomailu mukavaa! Nautin todella. Työelämässä ollessa tuntuu kuin juoksisi oravanpyörässä arjen pyörittämisen kanssa, nyt siitä oravanpyörästä pois hyppääminen on tuntunut tosi mukavalta :)

Mukavaa alkuviikkoa kaikille, sairaalassa lepäilevät ovat ajatuksissa!

Mayinga 32+0

Merlinalle kiitos uudesta pinosta!

Täältäkin neuvolakuulumisia:

Paino: 68,8kg, eli +674g/vko
Verenpaine: ok, 110/65
Hb: 112; eli 100mg rautaa täytyy edelleen ottaa/vrk
Sf-mitta: 28
Vauvan syke: 145
Mahanympärystä mun neuvolassa ei mitata, mutta mittasin mielenkiinnosta itse;
tasan 100cm :D

Hankintoihin käytettävästä rahasummasta. Mä laskeskelin, että meillä meni esikoisen tavaroihin noin 250 euroa ennen syntymää. Vaunut ja turvakaukalo ostettiin käytettynä, amme ja pinnasänky saatiin äidiltäni.
Hoitopöytä, harsoja ja vaatteita ostettiin uutena. Mutta aika paljon saatiin ilmaiseksi käytettynä ja uutena myös vaatteita ja mm. muovitettuja froteealustoja.
Huutiksesta ostin vaippakuoria.
Sitteriä, tutteja, tuttipulloja, korvikkeita meille ei hankittu, mutta ne nyt ei olis paljoa maksaneetkaan.
Eli rahaa meni tosi vähän.
Enemmän sitä menee nyt 3-vuotiaaseen, kuten joku maitsikin, kun kengät ostetaan uutena ja ulkoiluvaatteet uutena tai vähän käytettynä huutiksesta, mikä ei aina ole niin halpaa :D
Ja sitten vaatteita tulee haalittua muutenkin ehkä liikaakin lapselle, "hyvänä" tekosyynä se, että "ne nyt vaan on niin ihania ja söpöjä lapsen päällä" :ashamed:. Mutta siis käytettynä ostan edelleen aika paljon. Meni vähän ohi aiheen....

Luulen, että jos vauvalle ostaa uutena kaiken, niin varmaan saa rahaa palamaan 1500€ ja enemmänkin. Vaunuissakin on niin suuria hintaeroja, samoin turvakaukaloissa.

Rumpnisse ja Hilma 29+4

ainiin, valkovuodosta: mä kävin esikoisen odotuksessa päivystyksessä tarkistuttamassa tihkuuko lapsivettä, kun oli niin juoksevaa ja runsasta. Ei tihkunut, mutta housut kastui kunnolla.

Viimeksi muokattu:
Ihan totta turisette Mayinga ja knox!.kuitenki täällä ollaan ihan loppuun asti:).Aika epätodennäköistä että niin moni meistä synnyttäisi "liian" aikaisin.Nämä kolme vuodepotilastakin taitaa olla aika harvinaisuus yhteen pinoon.

Olen minäkin varautunut siihen että loppuun asti menee jos vaan noi kannakkeet kestää sinne asti.
Supistukset ei ole vielö tehnyt mitään mutta kun on jo neljäs odotus niin ne muutoksetkin voi käydä äkkiä.Eikä siihen oikeen vaikuta se miten edelliset mennyt.
Mutta kolmosesta oli näitä supistuksia joltain viikolta 34-35 ja ei ollut läheskään näin kipeitä!.Ja oli sanoihin aikoihin todella alhalla,ihan lähtökuopissa,syntyy varmaan ennen laskettua sanoi lääkärikin.Meni sitten viikon yli:D

Mulla on ollut tää odotus yhtä kipua sieltä viikolta 18 asti niin alkaa vähän hajottaa tämä olo.Ja pelottaakin ihan todella välillä että kuinkahan tässä käy,hajooko joku paikka ihan täysin.
10vkoa tuntuu kyllä vielä pitkältä ajalta.

EI muuten kannata käydä lukemassa noita edellisiä pinoja :D.Kävin lukemassa noita huhtikuisia viimeisillään,tuli itellekkin sellainen "nyt synnyttämään" olo:D

NiQ
Rumpnisse Onko teillä työnimenä tuo Hilma vai onko loppukahinoissakin tämä nimi? Mä oon miehelle kovasti koittanut tuota Hilmaa tarjota ku on niin kovasti kaunis nimi, mutta mies ei taaskaa ymmärrä hyvän päälle... :D

MM mä oon jo pitkään lueskellu aina noita synnyttämään lähtijöitä.. apua.. "kohta" mekin ollaan jo noissa loppuähinöissä tuskissamme :)

Huimausta ja runsasta valkkaria täälläkin, tosin ei kumapistakaan vielä häiritsevässä määrin mutta on kuitenkin. Ikinä ennen ei oo huimannut ja nyt välillä tuntuu sitä olevan. Valkkari on runsastunut, muttei oo mikään ongelma sekään.

Tukalaa oloa täällä ei oo vielä yhtään, johtunee kai siitä ettei tuo massu oo kauheesti hiffannut vielä kasvaa ja vaava tuntuu viihtyvän tuolla syvällä lantiossa. Lenkillä ollessa huomaa kyllä sellaisen jännän pistävän tunteen tuossa massunahkassa, ihan ku joku olis pyrkimäs navan nierestä ulos :D en osaa selittää...

NiQ & Pena 29+4

Vielä noista hankinnoista: Me ollaan jokaiselle lapselle ostettu uudet kaukalot ja vaunut.
Mä olen sellanen vaunufriikki että niitä vaunuja on ollu niin monet :D
Mutta siis Emmaljungaa suosittelen.

Valkovuoto: Täälä kans välillä tulee ihan lorinalla ja sitten säikähtää että joko tulee vettä.
On seki hirveää ku aina joutuu ns pelkäämään.

Supparit: Niitä on huomattavasti tullu enemmän viikkojen lisääntyessä,ku tajuais rauhottua taas ettei joudu kokonaan vuodelepoon.

Vauvan likkuminen: tää jätkä on kova liikkumaan,maha heiluu ku alottaa jumpat.
Välillä liikkeet sattuu ku osuvat tuonne kylkiluihin.

Ja sitten oikeassa jalassa jotaki ihme särkyä joka päivä,neuvolassa meinas että johtuu ku joku hermo puristuksissa.
Pahiten se särkee rasituksen jälkeen.

Nukkuminen: se ei oo kovinkaan helppoa,aina joutuu laittaan tyynyä jalkoväliin,kääntään kylkeä ja kaikkea mahollista :D

Kelan hakemus pitäs laittaa viim ens viikolla menemään,sais sen uuden pakkauksen.

Niin ja voi laittaa että poikalupaus.
Keiju ja Onni Rv 27+2

Knox teillä nuo Brion Happyt, minkävärisenä? Oliko teillä selvää että hankitte juuri Happy- vaunut? Itse olen haaveillut Brio Heritage vaunuista, kun on niin söpöä sydänkuviota sisäpuolella :heart: vaan niissä ei ole sitä ehkä tarpeellistakin pientä aurinkolippaa.
Onpas hankalaa olla niin päättämätön :p

Ensimmäinen loma päivä lopuillaan. Keli kyllä muuttui kaikkea muuta kuin kesäiseksi. Melkein joutui kaivamaan toppatakin esille kun aamusta tuuli niin kylmästi.

Lasten kanssa sitten kuitenkin iltapäivästä mentiin kerhoon pyörillä. Tai siis lapset meni pyörillä ja minä kävelin, kun pikkumies ei jaksa viellä koko matkaa itsekseen ajaa. Jätin ne sitten kerhoilemaan ja sain itse pyöriä rauhassa kylillä parisen tuntia. Hoitelin asioita, kävin varaamassa parturiin ajan (eipähän tarvii pipo päässä pyöriä koko kesää :) ). Kirppiksiä kiertelin ja muita pikku putiikkeja.

Jotenkin on todella ihanaa kun ei oo enää mihinkään kiire. On oikeasti aikaa olla lasten kanssa ja saa ulkoilla niiden kanssa. Vaikka mies on iltavuorossa ei edes pahemmin ahdista, kun mitään muuta pakollista koirien ja lasten lisäksi ole!!!

Minä olen kyllä kans asennoitunut että tämä kaveri ei synny yhtään ennen laskettua aikaa. Heinäkuun puolessa välissä, kaksi viikkoa laskutenajan jälkeen. Jos yhtään ennen sitä tulee niin se on positiivista :) Poika meni 9 päivää yli lasketun ja kun olin jotenkin asennoitunut että kyllä se sitten laskettunapäivänä sieltä tulee, niin viimeset päivät meni ihan itkuksi ja ahdistukseksi. Sellaista en kyllä haluaisi tällä kertaa kokea!!! Jotenkin yritän nauttia nyt tästä ajasta ja mahasta, kun olokin on viellä ihan hyvä. Sitten kun vauva syntyy, mennään sen aikatauluilla ja ehdoilla.

Mulla kanssa neuvolat 2 viikon välein. Ens viikolla pitäis taas mennä, mutta saapahan varmistuksen miten päin tää kaveri mahassa majailee :D

Muumi ja pikkumies 31+4 :heart:

NiQ
Mulla on kans vahva tunne, että tämä lapsonen viihtyy masussa lasketun ajan ylitse. Vaikka itse oon syntynyt 8 päivää etuajassa (eikös nää oo vähä periytyviä juttuja?).

Osaako joku muuten sanoa, että onko äitien ja tyttärien kudostyypit yleensä aika samanlaisia synnytyksiä ajatellen meinaan? Kun mun äidillä on kaikki 3 synnytystä sujunut suht nopeasti (eka 10h, toka eli minä 8h ja kolmas 3h) ja ilman yhtään repeämää...

Minä tulin vain Kukkaiskeijua Onnittelemaan tätä kautta, kun en saanut tuonne blogiin kirjoitettua! Paljon onnea tyttövauvelin johdosta, oikeen hyvän kokoinen neiti noille viikoille!! :heart:

Pearl ja pieni 31+4

Kukkis: Oikein isot ja lämpimät onnittelut!!! Ihanaa! :hug:Odotan innolla lisää kuulumisia vauvan voinnista!:heart: Sinulle pikaista toipumista toivottelen! Uskomatonta kuinka hyvin kuitenkin loppupeleissä kävi! Kun vedet meni kuitenki jo niin aikaisin! Hienosti jaksoit makoilla! Nostan hattua!
Neamma ja masukki 27+5

känkkäränkkä
Kukkikselle oikein paljon onnea ja pikkuiselle paljon voimia kasvuun :flower:.

Merlinalle taas kiitos uudesta pinosta.

En ole aikoihin ehtinyt kirjoitella, talon myynti ja väliaikaisen kämpän etsintä ja rakennusprojekti on kyllä vienyt kaikki voimat ja ylimääräisen ajan, nyt onneksi helpottaa, talo myyty ja vuokrakämppäkin löytyi, ensi viikonloppuna pitäisi sitten muuttaa!

Vauvalle on vielä hankkimattakin vaikka mitä,mutta jos muuton jälkeen ehtisi niihin keskittyä rauhassa, pesänrakennusviettikin haihtunut kuin tuhka tuuleen tässä härdellissä :kieh: olis jo niin kiva päästä keskittymään vauvaan eikä näihin asumispulmiin...

Valkovuotoa riittää täälläkin vaikka muille jakaa ja just semmoista ällöä vetistä :x

Suppareita alkoi tulla reilummin hiukka kovakouraisen neuvolalääkärikäynnin jälkeen, auts, toivottavasti eivät mitään kuitenkaan edistä. Ja varmaan tavaroiden pakkaamisellakin on oma osansa noihin suppareihin :whistle:

Yritämpä taas ehtiä osallistua enemmän kunhan muutto on ohi!

känkkäränkkä 29+6

ONNEA Kukkaiskeijulle ja perheelle pienestä prinsessasta! En minäkään saanut blogiin kirjoitettua, sitä oob päivittäin seurannut kyllä. Paljon voimia kasvuun pienelle ja äidille toipumista synnytyksestä! :heart: :heart: :heart:

Kirppiina

Kukkikselle paljon onnea :heart:

Budjetista
Laskeskelin että esikoisen aikana meni n. 600€.
(Vaunut 330€, matkarattaat 80€, kaukalo 40€, hoitopöytä 15€ (käytetty), vaatteita ja muuta sälää). Paljon saatiin vaatteita käytettynä tutuilta, uutenakin tuli jonkin verran..

Nyt toisen kohdalla sitten myin noi vaunut ja ostin tuplat, joista tuli +/-0.. Kaukalo ja jonkun verran vaatteita löytyy jo. Nyt on mennyt n. 50€(?) vaatteisiin mitä olen ostellut, enää oikeastaan hankkimatta vaippoja, rasvoja, muutama tutti ja tuttipulloihin se tutti osa.. Että pieniä hankintoja vielä.
Ja jotenkin helpompaa nyt ostellakkin mitä tarvii, kun esikoisen aikana ei oikein tiennyt vielä mikä on tarpeellinen/käytännöllinen :D

Supistuksista
Tänään tajusin, että ei noi kaikki olekkaan supistuksia mitä on tullut :D Vauva työntää vain peppua(?) tuonne kylkiluihin ilkeästi että tulee sitte sellanen paineen tuntu.. Kun tänään koitin niin vasemmalla ylhäällä tuntui sellanen möykky ja oikealla alhaalla sitten toinen. Muuten maha oli ihan pehmonen.. Mutta joitain harkka suppareita on kyllä tullut, niin että koko maha kovettuu.

Valkovuoto
Täällä oli kans yhteen aikaan runsaampaa ja vetisempää.. Neuvolassa otettiin pissanäytteestä bakteeri näytteet tuon takia, että ei ole mitään tulehduksia. Joita ei sitten ollut.
Nyt onneksi on taas normaalimpaa..

Loppuunko asti(?)
Esikoinen synty 41+3, silloin kyllä olikin sellainen olo alusta asti että pitkälle mennään. Tästä taas tuntuu että saattaisi tulla aikaisemmin.. Sopisi mulle!

Omaan napaan
Täällä jännitetään keskiviikkona olevaa ultraa, tutkitaan vielä se sydän kun löytyi sillon rakenneultrassa ns. "golfpallo". Toivon että sitä ei enää olis..
Ja samalla että näkis vielä kumpi siellä majailee! ;)
Torstaina on sitten vielä neuvolakin, aina jotenkin niin jännittävää mennä sinne, vaikka tietää että ei siellä mitään erikoista ole, kun on perus käynti :D

SaaBas & "tyyne" 30+3

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä