***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

NiQ
Emilien Koitahan pärjäillä siellä kotona ja olla rauhallisesti :) Tosi ikävää tuo sun miehen käytös, saattaa olla että hänkin pelästyi tilannetta ja reagoi pakenemalla, mutta toivottavasti miehistyy tuosta ja tsemppaa synnytykseen sun tueksi :hug: jaksamisia!

Tänne ei omaan napaan mitään uutta, koko päivän vetelehtinyt yksin kotona, mies palaa 4 päivän reissusta vasta ensi yönä <3 kyllä on ikävä ollut ihan hirmuinen :) Vauveli on alkanut liikkumaan paljon enemmän kuin yleesä. Olispa niin ihana tietää mitää hää milloinkin tekee ku tuntuu niin erilaisia liikkeitä <3

NiQ & Pena 30+3
 
Emilien ok, ei mulla sitten onneks kauhee paniikki ole, kun viime neuvolassa kohdunkaulaa oli jäljellää vielä 2,5cm.

Mua alkaa jo niin tympästä tämä ettei voi mitään tehdä. Vielä muutama viikko ennen ku saa alkaa olla normaalisti... Ja olo vaan koko ajan on entistä tukalampi ja inhottavampi :/ Mutta kaks kuukautta ja tämä lapsi on toivottavasti ulkona.
 
Alida: Kurjaa, että teilläkin tälläinen hermoja raastava tilanne! Toivottavasti teillä olis kyse vain mittausvirheestä, jotka on tosi yleisiä! :hug: Tulehan kertomaan jatkokuulumisia!
Martsu: Eihän tuo teidän kovin pieni ole viikolle 26. Aika sopivan kokoinen! :)
Emilien: Voi vitsi kun kurja tilanne! Onneksi pääsit sentään kotiin. Koitahan nyt vain lepäillä!
 
Moi!

Hyvä Neamma että soitit sinne sairaalaan:)

Emilienkin ottaa nyt iisisti:).Tois kurjasti sun mies kyllä tehnyt,varmana loukkaantunut olo: /

Täällä vietetään VIELÄKIN vatsatautia!.Kolmosella oli tosiaan niin pahana että ei pysynyt hereillä kun pari tuntia päivässä ja senkin vain makasi,5 pv ripulia ja yrjöä,ei syönyt ja joi vaan vähän.
perjantaina oli sitten pakko lähteä lääkäriin,lähete saatiin sitten sairaalaan johon kehoitettiin lähtemään heti.

Tyttö oli sitten kerennyt jonkun verran kuivua ja jouduttiin osastolle yöksi.Nenä-mahaletkulla oli tiputuksessa melkein 10 tuntia.
Lauantaina päästiin kotiin,kotona tuli vielä 7 ripulit.Sitä Floridralia piti vaan tunkea kokoajan ettei jouduttu takasin osastolle.Elin sitten tuli jo eka kiinteä kakka:D.Jee!
Kakkonen aloitti paskomisen lauantaina joten tässä odotellaan ketä on seuraava:kieh:

Haluis jo ulkoilemaan ja arki rytmin takasin mutta ainakin muutama päivä menee vielä sisällä.



Vaipat laitoin laatikkoon,pitäis hoitopöytään siirtää ne jossain vaiheessa.Ainakin alkuun on nyt ihan tarpeeksi.Isompia vaippoja pitää vielä ostella:)



Siinä on vielä jotain ostoksia:)



Siinä vielä taisteluarpinen masu:D.31+2:heart:

Sitten ostin vauvalle vielä:
UUSRETRO vauvan lakki KESÄÄN koko 0-3kk (Metsolan kangas) 8.00 &euro; - Vauvojen ulkovaatteet 60-68 cm - Lastentarvikkeet - Huuto.net (avoin)

Siinä isossa kuvassa on vasemmalla alimmaisena Sukellusvene kuosi(v.pun).sellaisen:)

Ja vielä ajattellin tälläisen:heart:
Ratkiriemu - CUPCAKE pallollinen sydn fleecehaalari 74 ja 86 cm koot (Powered by CubeCart)

Ja Cupcaken vk-puvun syksyksi:).Mä olen ihan hullluna pukuihin/vaatteisiin.:whistle:

Täällä olo on ihan samallainen.Vauva vaan kasvanut,liikkeet sattuu välillä ja tosiaan kyllä tuntee että vauva on jo RT ja tosi alhaalla:).

Nenna Meilläkin saa huonekalut vaihtaa paikkaa tasaisin välein:D.Eilen vaihdettiin verhot makkariin ja lapsille ja muuta pientä:).Tänä vkloppuna piti maalata mutta toi sairaala reissu vähän sotki suunnitelmat:)

Mutta niiskulle ja seinisipelle vielä tsempit!:).

Mm itu 31+2
 
Huomenta!

Tilanne on edelleen jännittynyt, mitä tästä mahtaa tulla MUTTA minut kotiutettiin perjantaina. Sain viettää ihanan äitienpäivän lasten kanssa vaikka joudunkin makoilemaan.: /

Kyl tää kokemus taitaa olla se mitä muistelee kun harrastelee petipuuhia ja varmasti muistaa ehkäisyn! :LOL:

eli nyt on 29+2 ja rv 30+3 on seuraava ultra eli seuraava etappi... sitten mietitään uudestaan. rv 34 asti toivon pääseväni! päivä kerrallaan :)

vointeja kaikille!

niisku-rouva + pirpanat 29+2
 
Emilie: Voimia ja jaksuja leipäilyyn, koita malttaa huilata!!! Miehesi kyllä käyttäytynyt todella typerästi. Omalla kohdalla loukaantuisin syvästi. Toivotaan nyt kuitenkin että mies tulis "järkiinsä".

Niisku-rouva: ihanaa kun olet päässyt välillä kotiin :)

Voimia kaikille joilla vauvat pieni kokoisia, toivotaan kovasti että kaikki kuitenkin hyvin :heart:

Tää saitti oli sitten monta päivää jumissa ja kaikki asiat mitä viikonlopun aikana olis halunnut kirjoitella tänne, niin unohtunut :D Täytyy nyt yrittää muistella...

Lauantaina oli kummityttö (6 kk) hoidossa. Sai vähän muistella miten niiden pikkuisten kanssa ollaan. Hyvin se kuitenkin sujui. Käytiin myös hakemassa hoitopöytä lainaan. Sen sitten putsasin ja laitoin paikoilleen. Eilen kaivelin vaatepussit esiin ja lajittelin vaatteet pinoihin. Nyt vaan pitäis alkaa niitä pesemään. Mutta malttaisko viellä hetken odottaa??? Hyvä kasa onkin erinlaisia vaatteita, joten pieniä ei sitten tarvii enää hankkia :)

Jotenkin kauhean väsynyt olo ollut viime päivät. Mitään ei saa aikaiseksi, koti on sotkun vallassa :( Tänään otin olohuoneesta verhot pois ja pakko olisi nyt sitten saada pestyä ikkunat ja laitettua kesäverhot paikoilleen. Mutta huomaan keksiväni kaikkea muuta tekemistä ettei tarvii aloittaa :LOL:

Aurinkoista päivän jatkoa :)

Muumi ja pikkumies 32+4 :heart:
 
Emilien::hug: Pakko kysyä, että oliko tämä jokin säikähdysreaktio mieheltäsi vai onko vastaavaa ollut ennenkin? No toivottavasti on nyt jo kotiutunut ja auttamassa sua! :heart: Mulla on niiiiin sympatiat sua kohtaan!!! Meillä ukkeli on kyllä tämmösissä tilanteissa tosi huolehtivainen, mutta muuten sitten onkin ollut välillä semmosta vääntämistä, että välillä mietin, että onko tässä mitään järkee...

Jalka paketissa lähen huomenna viimiselle työmatkalla...9pv töitä, ja sitten LOMA!!!! USKOMATONTA!!! Niin ja kelan rahapäätöksetkin tuli tänään, jes sekin asia on nyt selvä!!!

Minttu-82 ja Ilmari 28+4 :heart:
 
Iltoja naiset!

Pakko kommentoida tuohon mies asiaan... Meillä mies on jotenkin ihmeen vaisu ollu muutaman päivän. Mahtaakohan asia tulla jotenkin todellisemmaksi myös miehille ja sitä sitten kelailevat pääkopissaan, mitä lähemmäs laskettu aika tulee. Musta tuntuu että sen jälkeen kun käytiin siinä 4d ultrassa niin olen joka päivä saanut kysellä mieheltä, että mikä sillä nyt on ku on niin vaisu. Ja mies ei tietenkään osaa mitään vastata.... No ehkä sitäkin jännittää. Niin ja seksiä ei heru ei sitten millään, ihan ku mies pelkäis tekevän jotain pahaa vauvalle. No toisaalta alkaa tää mammakin olemaan sen verran väsy etten ehkä ihan hehkeimilläni ole ollutkaan.

Meillä muru masussa on kääntynyt jotenkin siten, että liikkeitä tuntuu tosi huonosti. Tietyssä asennossa kun kyhnytin niin alle vartissa tuli kyllä vaaditut kymmenen liikettä, mutta nekin tuntui tosi paljon vaisummin kuin aiemmin. No onneksi tuntui edes ne niin tietää, että pikkuisella on kaikki hyvin ja hiljaisuus johtuu vain murun asennosta! :heart:

Mulla enää 12 työpäivää jäljellä ja tosiaan odotan jo lomaa!

Raskausdementtia on iskenyt oikeen kunnolla! Tänään oli hierontahoito johon mulla oli lahjakortti! No lahjakortti on edelleen pöytälaatikossa, kun sen kerran kotiin unohdin! No tuli maksettua tää hoitokerta, mutta toisaalta ihanaa kun on vielä se lahjis niin saan vielä hemmotella itseäni! Ajattelin että jos varpaankynsiin ottais geelauksen ja jotain koristeita! Ei varmaan loppuraskaudessa oikeen enää itse taivu varpaita koristelemaan.

Tiinu ja Jäppinen 28+6
 
MommysMonsters, ihana tuo retrohattu! Kivoja vaatteita muutenkin :) Mullakin on tuolla monta kassillista vaatetta, mutta tuskin saan aikaiseksi kuvata niitä... Pieniä ei tarvita enää yhtään, seuraavaksi voi ostella kokoluokkaa 68 cm ja 74 cm.

Emilien, onpa todella kurjaa ja ajattelematonta käytöstä mieheltäsi. Saanko kysyä, missä hän siis viikonlopun oli? Miksi ei voinut tulla sairaalaan? Itse olisin varmasti niin vihainen ettei ihan pienellä tuo asia olisi ok... Tosi ikävää sun kannalta, jättää toinen yksin sairaalaan peloissaan. Yhteinenhän se lapsi on ja sitä myötä myös odotus, vaikka vauva äidin mahassa kasvaakin. Kiukuttaa sun puolesta! :mad:

Väsymys - sama täällä... Välillä ihan musertava. Yritän välttää päiväunia viimeiseen asti, koska ne huonontavat mulla aina yöunia.

Oma napaa, varasin ajan Haikaranpesän synnytyssuunnittelukeskusteluun, se on ensi perjantaina. Ajan varaamisen jälkeen synnytys on pyörinyt mielessä aikaisempaa enemmän, jännittääkin kyllä. Vaan eiköhän siitä taas selviä :) Eniten toivon, ettei tulisi mitään komplikaatioita.

Todellakin siis 34. viikko alkoi (4D -ultrassa tosin LA meni kesä-heinäkuun vaihteeseen, mutta mennään nyt neuvolan laskujen mukaan) eikä montaa viikkoa ole jäljellä.. Tuntuu, että odotus on mennyt tosi nopeasti! Parin viikon sisään haluaisin loput hankinnat tehdä ja sen jälkeen keskittyä lepoon. Vointi on kyllä edelleen hyvä, iso maha tietenkin alkaa hidastaa menoa ja vaikeuttaa mukavien asentojen löytämistä.

Tsemppiä kaikille, joilla vauvat meinaavat tulla etuajassa! Kukkiksen blogia kävin lukemassa, ihania kuvia oli siellä vauvasta :heart:

Mayinga 33+0
 
Imsevimse kestovaipoista kysyisin. Ostin muutaman kirppikseltä ihan mielenkiinnosta. Niissä on se päällysosa ja sitten toinen kankainen sinne sisälle. Imeekö se tosiaan pissat kun tuntui niin ohuelta? Vaipat oli vastasyntyneen kokoa.

Mies kävi hakemassa vaunut tänään postista. Oon koko illan tuijottanu niitä ja ihmetelly että voiko tää olla totta. Meille tulee vauva. :D Kaikki tuntuu taas asteen konkreettisemmalta. :)

Tuittumuru ja Myrry 28+4
 
Voi ei mikä tilanne ollut emiliellä!! :hug: Uskon, että on tuntunut tosi pelottavalta ja surulliselta olla yksin siellä! Ite kun silloin ”aikojasitten” (siltä se tuntuu…) jouduin tänne sairaalaan, niin olin ihan paniikissa kaikesta.. Ja se oman miehen tuki oli silloin todella tarpeeseen. Niin avuttomalta sitä tunsi ittensä siinä sängyssä haarat levälteen, kun monta lääkäriä käy antamassa oman mielipiteensä mun tilanteesta. Miehen käsi omassani tuntui jotenki tosi turvalliselta.. Muutenkin täytyy kyllä nostaa hänelle hattua. Niin ahkerasti on täällä iltoja istunut tuossa sängyn vieressä! Välillä se on työnnelly sängyllä pitkin käytäviä, ”maisema-ajelulla”, ja parikertaa vienyt ulos aurinkoonkin. Tänäänkin oli niin nätti päivä, muttei hoitajilla ollut aikaa kärrätä mua ulos ja mies oli töissä.. Hoitajilla tuntuu olevan aika kiirettä :)

Pakko vielä kommentoida sitä maidon tulemista, kun joku siitä puhui.. Itellä on puolesta välistä raskautta tissit vuotanu. Ensin vähemmän, mutta nyt kyllä jo ihan kunnolla.. Liivinsuojia täytyy käyttää.. Lääkäri totes vaan, että mulla kehittyy enempi oksitosiinia, kun se saa maitoa tulemaan ja sitte vissiin aiheuttaa ne supistukset kans. No, eipä siitä vuotamisesta oo haittaa tääl, kun kokoajan vaan makoilee :D

Jes kiva kun on nyt nuo Suomen pelit! Jotakin ajankulua tänneki :D Jännitän vaan nii kovasti, että supisteleeki heti enemmän. Hoitaja meinas jo kieltää pelien kattomisen, mutta tänään ainakin sain vielä kattoa.. Kyllä ne kaiken kieltäis multaki. :/

Vihaan välillä tota mun kohtulihasta, kun se ei osaa lopettaa tota supistelua! Makuuasennossakin tulee tasaisesti, vaikka saan lääkettä.. Mutta varsinkin aina kun nousee, ihan vaan vessaan, niin heti ihan kunnolla kiristyy. Jee jee aika hyvillä viikoilla kuitenkin jo ollaan, että nou panik!=)

Vauva potkii päiväpäivältä kovemmin. Ai että oikeen välissä sattuu, kun tonne kylkeen työntää jalkaa.. Tosiaan, ei enää ns. potki, vaan just punkee ja puskee kättä/jalkaa, niin että maha muljuu joka suuntaan! Sain eilen kiinni jalasta. En voinu uskoa, että siitä voi saada kiinni! Ihan tositosi vähän aikaa vaan sain pidettyä, kun jo nykäsi jalan takaisin tonne jonneki syvälle piiloon;) Nukkuminen vähän vaikeutunu.. Kun beibe tykkää just yöllä möyriä eniten. Mutta hyvä,kun liikkuu :heart:

Seinis ja beib 30+5
 
Tuittumuru, me käytettiin ImseVimsen kuoria ja harsoliinaa siellä sisällä esikoisella reilu 1,5-vuotiaaksi asti. Siitä ImseVimsen omasta flanellisesta imusta en tykännyt edes vastasyntyneellä, koska vauva oli kainaloita myöten märkä, kun se imuosa on sen mallinen, että tulee niin ylös asti. Eli kyllä se imee vastasyntyneen pisut, mutta kastuu ihan kokonaan.

Mutta siis ne kuoret on minusta tosi käteviä, kun sinne taittelee sisälle harsoliinan. Ja sitä kuortahan ei tarvii edes joka vaipanvaihdon yhteydessä vaihtaa, jos on tullut vain pieni pissa.

Maidon herumisesta raskausaikana; mulla ei herunut yhtään edellisessä raskaudessa eikä nyt. Puristamalla saan kyllä ulos kirkasta nestettä.
Siitä huolimatta maito nousi hyvin seuraavana päivänä synnytyksestä ja täysimetin melkein vuoden ja kaiken kaikkiaan imetin 1v 4kk. Eli en allekirjoita väitettä, että jossei maitoa heru raskauden aikana niin imetys ei onnistuisi niin helposti. Imeminen ja läheisyys lapsen kanssa laukaisee maidon tulon. Ja meillä esikoisella oli hyvä imuote ja "-refleksi" ihan heti synnyttyä, mikä helpotti imetyksen käynnistymistä.

MommysMonsters mä tilasin Metsolalta tuon keltaisen apila-hatun :D Sillä erotuksella, että kanttauksetkin on keltaiset, toisin kuin tuossa huutiksen myyjän tekemässä hatussa.
Aivan ihania nuo Metsolan kankaat!

Omaa napaa..
En tiedä mikä mättää, mutta pinna on super-kireällä koko ajan. Herään joka yö noin klo 00 yläkerran naapurin sängyn natinaan (enkä saa unta taas pariin tuntiin) ja toisinaan sen eukon äänekkääseen kiroiluun ja päivät kuuntelen, kun sama tyyppi ravaa kuin elefantti ympäri kämppäänsä kuin mielipuoli.
En enää ikinä muuta kerrostaloon, kun täältä päästään pois!
Haluaisin vaan olla rauhassa omassa kodissa ja koen ton kaiken metelin tällä hetkellä todella rasittavana. Ehkä mun ei vaan pitäis asua kerrostalossa; ääniähän kerrostalossa ei voi välttää.
Mutta siis ton muijan metelöinti on jotain ihan käsittämätöntä. Alakerrasta kantautuvat lasten äänet ei häiritse, mutta se että aikuinen ihminen...en jaksa!
Viikonloppuna lähdetään onneksi mökkeilemään, saa olla rauhassa.
 
Onpa emilienillä tosi inhottava tilanne:( Koetahan ottaa nyt rauhallisesti ja toivottavasti mies tulee järkiinsä ja saatte puhuttua ja selvitettyä asiat!

ON:
Mulle voi päivittää iäksi 28-vuotta. Äitienpäivänä vanhenin.(Aikoinaan myös synnyin äitienpäivänä). Lauantai-iltana oli muutamia ystäviä kylässä:) ja mies teki mulle kakun:heart: Sunnuntaina käytiin vielä ulkona syömässä! Ihanaa! Niin ja tosiaan lauantaina käytiin katselemassa vaunuja ja muita tarvikkeita, meillä kun ei tosiaan juuri mitään vielä ole!
Tuntuu kyllä vähän hurjalta kun yksi vauva on jo syntynyt ja meidän hankinnat on ihan alussa:ashamed: Nyt alkaa kyllä jo hahmottua että mitä haluamme. Ehkä päästään pikapuoliin ostopuuhiin=)

Yöt on tosi levottomia. Lonkat särkee ihan hirveästi, loppuyöstä kaikki asennot tuntuu tukalilta. Kovin suurta tai pidempiaikaista rasitusta kroppa ei kipuilematta salli, mutta onneksi on aikaa lepäillä! Vauva on onneksi vilkas ja tosiaan möyrii ja työntelee jäseniään kovasti:) Välillä
tulee sitten kunnon potkuja.

Seinikselle ja Niiskulle
vielä jaksamisia!

Hjannah ja Nappula 30+0!:heart:
 
Huomenta vaan tännekkin.
Ai että se kuumetauti tuli sitten mullekkin.
Koko eilisen päivän olin ihan koomassa enkä edes kauppaan päässy.
Lapset raukat joutu täyttään vatsansa muroilla ja leivällä.

Burana on ainoo mikä näyttää auttaa hetkellisesti,saa kurkkukivun ja kuumeen pois aina muutamaks tunniks kerralla.
Mutta voi itku miten paljon nyt sitä tarvis jotakuta tähän paikan päälle.
Eihä musta ole äidiksi näin kipeenä,kun en pysty mitään tekemään,lapset on vähä niinku oman onnensa nojassa.
Viime yönä en pahemmin nukkunu kun kuume nousi. Hain sit neljän aikaa taas buranan ja sain nukuttua jopa puoli 9 asti.
Sitten kun heräsin niin kohta piti lähtiä kauppaan kiireen vilkkaan hakeen päivän ruoka aineet että saa tänään tehtnyä edes ruokaa nuille pienille...
Vauvan isä oli tässä kyllä koko eilisen päivän mutta ei se näiden pienten kanssa ollut,että mä olisin esim saanu nukkua rauhassa.Aina jouduin ottaa pikkutytön unille mukaan,kun mun piti itse saada levätä...ja illalla sit ysin pintaan se kysy että onko lapset syöny mitää tänään,johon sit tietty sanoin ettei ole kun en ole katsonut olevani siinä kunnos et rattiin menen ja kauppaan...No se sit grillas tuos tyttärensä kans ja saivat nää isommat siinä sit vähä apetta...
Mut mä olisin ollu niin otettu jos se olis ollu tuon pikkutytön kanssa et olisin saanu rauhas sairastaa oloani...Mut näinhän se menee mulla aina...kun joku muu on kipeenä,mä hoidan kyllä kaikki mutta auta armis ku mä olen kipeenä,hoidan lähes naapurinki sairaat. Ikinä en oo saanu sairastaa "rauhassa"...huoh..

Voimat on kyllä niin poissa etten muista koska olis näin ollu...

Vauvakin liikkuu vähemmän nyt kun olen kipeenä....

Nyt on pakko mennä antaa lapsille syömistä...
Voi kunpa tää tauti olis jo pian ohi!!

Nenna ja möykky 31+6
 
Tuosta raskausdementiasta piti vielä sanoa, mut unohdin:LOL:
Mulla on kans sitä. Suihkussa pesen hiuksiaki moneen kertaan ja tajuan jossain vaihees et
mähän pesin ne jo! Ja eilen menin kirjastoon palauttamaan kirjoja ja vasta kirjastossa huomasin että ne kirjat jäi kotiin! Ja siis varta vasten sinne lähdin...

Nennalle paranemisia!
 
Raskausdementiasta musta tuntuu, että välillä en muista mitään. Yks päivä kun keittelin spagettia ja aloin kaataan niitä siivilään nin mietin muistinkohan huuhdella ollenkaan sitä siivilää ku just sen pesin :whistle: Ei ne onneks sitten fairylle maistunu :D En muista mitään sovittuja juttuja jos ne ei lue kalenterissa...

Nenna Jakselemisia ja koitahan parantua! :hug:
 
Kiitos kaikille! :heart:

Juu kyllä on loukkaantunut olo. Mies oli kuulemma lauantain ryyppäämässä, ja sunnuntainakin tuli kotio vasta puoli kymmenen aikoihin illalla kännissä. :( Kyllä se kovasti lupaili olla kotona nyt lähtemättä mihinkään, mutta saa taas nähdä. Olisin niin kovasti kaivannut tukea siellä sairaalassa, ja mieli on edelleenkin aivan maassa. Mies ei halunnut edes puhua koko asiasta.. Ei kuulemma ole mitään juteltavaa.. Tilanne on sinänsä ihan rauhallinen, mutta olen edelleenkin syvästi loukkaantunut, ja tää tästä tuskin mihinkään laantuu ihan vähään aikaan. Todella paska olo ihan suoraan sanottuna. :mad:

Muuten täällä meneekin ihan hyvin :) Eilen supisteli jonkun verran, mutta ei kivuliaasti, eikä säännöllisesti. Alkaa iskemään paniikki, kun se vauva nyt sitten saattaa syntyä aivan koska tahansa, ja meillä on kaikki vielä ihan kesken. Tarvii laittaa vauhtia jos pikkunen nyt sitten päättääkin ennen aikojaan syntyä..

Emilien ja prinsessa 33+0 :heart:

(Viikko tarvis ainakin vielä pysyä masussa, ja sitten ei kuulemma estellä jos lähtee syntymään. Toivottavasti pysyis kuitenkin sinne 36 viikolle asti ainakin!)
 
Nenna, anteeksi että nyt tuppaannun tähän asiaan, mutta kirjoituksesi perusteella et itsekään ole tyytyväinen tuohon tilanteeseen.. Ymmärsinkö oikein, että mies oli luonasi eilisen, mutta ei voinut auttaa pienempien lasten kanssa, ei käydä kaupassa puolestasi eikä ruokkia lapsia??? Anteeksi, mutta mitä ihmettä hän sitten teki luonasi koko päivän? Kuulostaa uskomattomalta.

Rumpnisse, meillä oli sama ongelma edellisessä asunnossa yläkerran naapuurien kanssa.. Mulla ainoa keino nukkua oli käyttää korvatulppia. Hermot meni eräänkin kerran, heillä oli myös tapana pitää bileitä ja huudattaa musiikkia täysillä myös arkiöisin.. Nyt asutaan vanhassa, paikalleen rakennetussa kerrostalossa, eikä naapureista kuulu pihaustakaan, niin paksut seinät on (ja talonyhtiössä asuu pelkkiä vanhuksia ja lapsiperheitä).. Asutaan lisäksi ylimmässä kerroksessa. Jos/kun tästä joskus muutamme, en suostu kerrostaloon enää menemään (paitsi näihin samoihin :)). Mulle kotirauha on pyhä, olin ihan raivona edellisessä kämpässä harva se päivä.

Seinisipelle paljon jaksamista makoiluun, kuulostat tosi reippaalta kyllä :) Täytyykin käydä kurkkimassa Kukkiksen blogia.

Aurinkoista tiistaita kaikille! Mä lähden salille ja ruokakauppaan, meillä koko perhe viettää vapaapäivää :)
 
Mayinga,en tottavieköön olekka tilanteesee tyytyväinen.
Siis,hänhän on täällä joka päivä,tai tuol pihalla.
Itse asuu kerrostalossa ja kun hää tekee näit autoremppoi kansalle,niin täs pihas (paritalo) on vähä helpompaa niit tehä tietty ku siellä.
Ja kyllä siitä apua on mulle monella tapaa,(paitsi mitenkään raskuden tuomiin juttuihin..) mutta enitenhän mä tarvisin just tälläsis tilanteis,eli kun itse sairastan tai kun tuo pienin oli kipeenä ja yöt valvottiin,silloin tarvis ja olis tarvinu saada nukkua omia univelkoja kiinni ja nyt kun itse kipeenä,pitäs saada rauhassa nukkua edes päivällä hetken.
Ehkä hän ei muista mitä se oli kun pieni lapsi sairastaa ja yksin hoitaa sen,tai sit he ei ikinä sairastellu. Eikä hän tietenkään voi käsittää mitä se kaikki on kun lapsia on enemmän kuin yksi JA lisäksi raskaana itse siinä kipeenä ja pakko on vaan jaksaa.
Olen mä mietiny monta kertaa et mist ihmeest mä oikeesti ammennan tän kaiken voiman kun loppupeleis mä sit kumminkin vaan jaksan puskee eteenpäin.
Ja kun ilta tulee ja kello lyö 8,niin pienet menee unille (jos ovat siis terveinä) ja mä saan sitten illan itselleni...se on ku seitsemäs taivas :D

Mutta kai tää tästä taas kun oloni vaan helpottuu...
 
Viimeksi muokattu:
monenlaista pitäisi kommentoida, mutta en enää muista mitä... :(

neuvolaterveisiä:
sokerit: 0h 4,7 / 1h 7,5 / 2h 6,7 JEE!
paino: yhteensä 7kg (525g/vko), osa toivottavasti johtuu turvotuksesta!
verenpaine: 135/88
virtsa: puhdas
SF-mitta: 27 (hiukan keskikäyrän yläpuolella)
tarjonta: rt
syke: 129-148
seuraava neuvola 2vko päästä (johtuen tuosta verenpaineesta)

Oireet on onneks lievät:
- Jumpan/kävelyn/istumisen jälkeen mahaa ja lonkkia kolottaa
- Syke nousee helposti ja hengästyttää
- Välillä täytyy ottaa Rennie
- Rinnat tiputtavat
- Peräpukamaoireita...
- 1 raskausarpi

Anna+Urmas 29+4
 
Nonni, löyti se kuume ja kurkkukipu tännekki prkeles!!!! No parempi nyt kun lähempänä synnytystä!!
Neuvolassakin tänään käyty ja sf mitta 30 eli pääsin oikein jo käyrille, yläkäyrälle kylläkin, mutta ei onneks huitele enään siel korkeuksissa! kaikki oli hyvin, sykkeet oli 145 ja neuvolantäti rauhoitteli että ihan kumpi vaan voi tulla että ei voida kyllä sykkeiden äänistä tms katsoa, niinkun mulle se lääkäri sanoi että poika on, mutta tuo neuvolantäti sanoi et on niin tyttömaha kun olla ja voi, mutta ihanaa kun voi vielä odottaa kumpaa vain!!! <3

Anu ja pikkuinen 30+3
 

Yhteistyössä