Sadepäivää!
Maha kasvaa, vauva myllää, h-hetki lähestyy... Nyt tuntuu, että haluan oikeasti tämän tai viimeistään ensi viikon aikana kaiken valmiiksi vauvaa varten. Sitten voi vaan olla. Sinänsä kärsimätön olo ei ole, mutta en halua stressata tekemättömistä hankinnoista.
Liivinsuojista, käytin viimeksi Ainun suojia ja niitä ostin nytkin koska olivat mun mielestä hyviä. Kestosuojat kuulostavat myös hyvältä vaihtoehdolta
Vaipoista, ostan vastasyntyneen kokoa alkuun useamman paketin.. Meillä meni ne jonkin aikaa, riippuu tietty vauvan koosta. Viimeksi käytettiin vastasyntyneellä Pamperseja, mutta muistelisin että sen jälkeen Libero istui meidän pojalle paljon paremmin kuin Pampers, joka falskasi. Vaipat ovat tosin varmaan muuttuneet sen jälkeen moneen otteeseen, joten kokeilemalla löytynee se sopivin
Me ei saatu vaippoja viimeksi sairaalasta.
Sf-mitta kulkee mulla alakäyrän tuntumassa, viimeksi oli hieman sieltä noussut, oli rv 33+2 29 cm. Vauvan mitat ultrissa muutenkin alakäyrillä.. Kuulemma ei taaskaan todennäköisesti mitään isoa vauvaa tule. Ensi viikolla mulla on
viimeinen lääkärineuvola, jossa tehdään painoarvio ja katsotaan tarjonta sekä kohdunsuun tilanne. Vauva on viihtynyt jo pitkään pää alaspäin, myös täällä pieni peppu seilaa pallean tienoilla eestaas =)
Raskausarpia ei ole tänne vielä tullut. Ei tullut ensimmäisessäkään raskaudessa, mikä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö nyt voisi tulla. Rasvailen ahkerasti mahaa ja rintoja, ihan pelkästään siksi että auttaa ihon kutinaan.
Omaa napaa, meillä on tänään ainoa perhevalmennus tässä toisessa raskaudessa. Se koskee toisen lapsen tuloa perheeseen, esikoisen suhtautumista, työnjakoa parisuhteessa jne. Vaikutti ihan mielenkiintoiselta, katsotaan minkälainen on. Saatiin myös neuvolasta sellainen
voimavarakysely täytettäväksi, kuulemma joku uusi juttu mikä on vuoden alusta otettu käyttöön.
Oletteko muut saaneet sellaista? Siinä kyseltiin parisuhteeseen liittyviä asioita. Ei palautettu sitä (palauttaminen oli vapaaehtoista), mutta käytiin läpi yhdessä. Hyvin taitavat meillä olla asiat, luulen että selvitään tulevasta koitoksestakin yhdessä =) Tuntuu ihanalta ja huojentavalta, että meitä on tässä kaksi. Mies on mulle synnytyksessä paras kivunlievitys ja henkisesti paras tuki kaikissa tilanteissa. :heart: Vaikka välillä tietysti otetaan yhteenkin...
Oma vointi on yhä hyvä, ei pahemmin tule edes harjoitusupistuksia. Hengittäminen on välillä vaikeaa, tosiaan mullakin monesti syömisen jälkeen.
Pikkarainen, on ehkä mennyt multa ohi taustat, mutta mistä sulle on tullut arpikudosta kohdunsuulle?
Nenna, hienoa että asuntoasia järjestyi!
Seinisipelle tsemppiä viimeiseen sairaalaviikkoon :hug:
Tänään tasan 5 viikkoa laskettuun aikaan! Se on tosin neuvolan laskurin mukaan, omien laskujen mukaan LA olisi kuun vaihteessa.. Katsotaan miten käy
Mayinga 35+0