***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

Liisakaisalle turvakaukalon kankaiden pesemisestä Meidän Brio-turvakaukalossa on irrotettavat istuinkankaat ja -pehmusteet. Oon ne muutaman kerran aikaisemmin irrottanut ja pessyt koneessa muun pyykin mukana. Kuten SaaBas kirjoitti, niin tietysti kannattaa pestä kankaat jollain hellemmällä pesuohjelmalla, jos kyse on esim. villasta. Muoviosat pyyhin ihan vaan vedellä/rätillä :)

jasmin-- No voin sanoa, ettei hääviltä tunnu! Ekalla kerralla kurkunpää tulehtui pitkittyneen flunssan ja allergian takia. Silloin kuume nousi lähemmäs 40 astetta ja olin ihan kuin oisin kuolemaa tehnyt, kirjaimellisesti. Tällä kertaa ei onneks oo kuumetta, ainoastaan kurkku on öisin ja aamuisin todella kipeä eikä ääntä tule kuin pihisemällä. Eilen, viikko ekojen oireiden ilmestymisestä, alkoi jo yskä irrota joten eiköhän se tästä :)

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 33+1

neuvolassa käyty ja nyt se paastosokeri sitten pomppas... Oli 6.. Mittarit kotia ja pistelemään.. Herkut pois!!!!

Viikot 32+3
paino -350g/vk ! !
turvotus -
verenpaine 120/73
pissa -
hb 125
sf 33
sykkeet 140xmin
liikkeet ++
(RT)

Tässä on jo useampi viikko mennyt supistusten saattelemana.

Eilen oli neuvola
Rv 33+0
paino: -50 g/vko (yhteensä tullut 7,5 kg)
turvotus: -
verenpaine: 122/78
pissa: puhdas
hb: 118
sf:32
sykkeet: 155
liikkeet: ++
Rt

sf -mitta oli 2 viikossa noussut 2,5 cm joten nyt perjantaina uusitaan sokerinrasitus. 2 viikon päästä on lääkärineuvola.

Supisteluja on ollut todella paljon ja päällä onkin täyskielto kaikkeen tekemiseen. Kohdunsuu kuitenkin on vielä kiinni.

Hellunmartta ja Eemeli 33+1

Huomenta.

Neuvolassa pyörähdetty.

rv 31+3
painoa 99.8 :O laskussa...
paineet: 118/61
sf: 34cm
Liikkeet +/+
sykkeet: 155 ja 130

Kävin samalla antamassa hb ja siitä soittelen 12-13 välillä. Jos se selittäis tän päänsäryn :)

Nyt ei auta muu ku mennä nukkumaan.

Niisku-rouva+ pirpanat 31+3

Briannalle kiitos ompeluohjeesta!

Nennalle onnea siitä, että asuntoasia järjestyy. Toivottavasti saatte sen asunnon (vai onko se jo selvä?)!

Neuvolaterveisiä:
Paino +10,0kg (1,5kg/vko)...
Turvotusta (sormet ei toimi kunnolla, kengät ei meinaa mahtua jalkaan), toivottavasti tämä selittää painonnousua
Paineet 124/90 (nousussa)¨
Mun syke 73 (ihmeen pieni!)
Virsassa: proteiinit ja leukosyytyi lievä +
Hb: 126 (pysynyt samana koko raskauden ajan ilman lisärautaa!)
Sf: 30 cm (hiukan keskikäyrän yläpuolella)
Syke: 129-140
Liikkeet: ++
Tarjonta:
Ultrattiin! tai siis neuvolaharjoittelija harjoitteli ltran käyttöä, mutta oli ihana nähdä pikkuinen, vaikkei muuta infoa tullutkaan kuin tarjonta!
Koska turvotusta, painonnousua, proteiini + ja verenpaine nousussa --> Seuraava neuvola viikon päästä. Lisäksi pitää tässä välissä itse tikuttaa proteiineja ja käydä ainakin kerran töissä mittauttamassa verenpaine. Ja ottaa rauhallisesti ja unohtaa stressaus... Muuten pääsee sairaslomalle. :(

Jatkan paremmalla ajalla

Ann+Urmas 31+4

muoks** kestoliivinsuojia mulla taitaa olla noin 10 paria nytten, osa mitä esikon aikaan ekana ostin on vähän pienempiä, niitä ei tuu niin käytettyä varmaan, saattaa tulla reunavuotoja :kieh: nyt huusinkin huutiksesta isompia halk. 12 senttiä :)
kertiksistä en muista mitä viimeks käytin, jotain halppiksia varmaan, ne on tosiaan paksumpia kun nuo kestot.. mut niitä käytän kuitenkin nytkin lisänä jos kestot kaikki pesussa niinku alkuun voi hyvin käydä.

muuten, vinkkinä muistakaa rasvata nännejä sit alkuun varsinkin, ihan jo senkin takia et ei jää liivinsuojiin kii! hyvin muistissa kuinka viimeks laitoksella nännin kipeenä haavaumilla jäi viel liivinsuojaan kii, ai stna sitä ku joutu repiin |O
sen jälkeen laitoin pitkään imetyksen jälkeen hyvän kerroksen tissirasvaa, mitä lanoliinia se nyt onkaan.........? :)

järjestelin tuossa vauvan vaatteita ja jo alustavasti vähän mietin mitkä ois vauvan kotiintulovaatteet :heart: ihanaa niitä hypistellä!!

ostin eilen kirpparilta eurolla 62 senttisen kevyttoppapuvun, oli kiva löytö :)

vaipat en oo viel ostanut, ajattelin 2 koon pamppersseja paketin tai pari ostaan valmiiks. esikolla oli niitä ykkösiä, niissä tais kilot olla 2-5?
ne meni vissiin ekan viikon vaan, on ne niin pieniä, meän esikko oli pitkä 3,5 kilonen vastasyntyneenä.

niitä on sit muutama tuolla jemmassa, kun jäi käyttämättä, tosiaan sairaalastahan saa niitä pienimpiä jonkun verran mukaan :)

vaipoista muuten, meillä pampperssit oli pikkuvauva-aikana parempia, ne on jotenki pehmosempia, nykyään 1vee käyttää liberoja, musta ne istuu isommalle paremmin :)

niin ja kankaiden pesemisestä oon jossain ihme kodinsiivouspöhkässä pessyt jopa pehmolelut :LOL:
leikkimatot on pesty, sijauspatjat pinnikseen ja vauvalle lakanoita ja harsoja esikolta (olivat siis jo puhtaita mut vauvalle tulee pestyä silti ennenku voi laittaa vauvalle valmiiks.. :D )
turvakaukalon kankaita en ala pesemään, kun tuttu oli ne jo pessyt ennenkuin antoi kaukalon meille, ja tosiaan se on kuin uudenveroinen :)

vaunukankaita mietin viel, rattaathan on esikon käytössä ollut nyt, siistit ne on et ei mitään näkyvää likaa mut taidan irrotettavat kankaat silti koneessa pesasta.. :)

ylihuomenna neuvola, sinne on aina kiva mennä vaik ei mitään erityisempää ookkaan!

hei muuten, mitäs se voikaan tarkottaa jos pissassa on protskut yhellä + ?? mulla ollu 2 kertaa.

Viimeksi muokattu:
Tervehdys, tänään oli neuvola eli jos niistä kuulumisista aloittelis
Rv 31+3
paino: 600g/vko (yhteensä tullut noin 8kg)
turvotus: -
verenpaine: 120/68
hb: 120
sf:30
syke: 147
liikkeet: ++
Ja poikittain tuo pikkunen tuolla masussa majailee toistaiseksi.
Sokerit on onneksi pysyny kotiseurannassa hyvinä, ei lähelläkään raja-arvoja ja hyvä niin.

Vaipoista oottee ainakin puhellu täällä, meillä esikoiselle tuli paha ihottuma pamppersista heti vauvana, sit ostin muumivaippoja ja niitä käytettiin kunnes sit siirryttiin liberoon. Nyt on taas muumin housuvaippa käytössä kun liberon housuvaipasta tuli siitä vyötärönauhasta ihottumaa. Nyt aattelin että vauvalle sit ostan noita muumeja ja katsotaan sitten miten jatkossa, mutta niitä nyt ainakin ensin.

Hankinnat alkaa olemaan kunnossa, jotain pientä vielä tarvii hommailla, kuten just noita vaippoja, tutti, tuttipulloja ja korviketta varalta... Viimeks se oli tarpeen, katsotaan miten tällä kertaa. Varaudun pullovauvaan, mutta toivon että saisin imettettää, en ota siitä stressiä se joko onnistuu tai sitten ei.

Mutta nyt kotitöiden pariin, vielä hetken saa rauhassa hääräillä kun esikoinen on päikyillä.

Lohikäärme Justus ja Justiina 31+3

Niin ja muuten mun iäksi saisi päivittää 31v

Jes mulle oli vihdoin tullu äitiys- ja vanhempainpäiväraha päätökset. Enkä kyllä ollu ihan noin paljoa oottanu että saisin :D Oli kiva yllätys!

Viikonloppuna ja ens viikon aikana laitan loput tavarat valmiiksi, kun viikonloppuna vihdoin tuo sohva häipyy! :) Ajattelin nyt sitten ostaa yhen paketin noita ihan pienimpiä vaippoja, ja 2. vaippoja multa löytyyki yks paketillinen. Sitten ei puutukkaa oikeastaan kun vanut ym. ihan pienet jutut :) Torstaina haen rintapumpun ja käyn ostamssa imetysliivit. Onko hyvä olla semmoset kaarituelliset ja sitten semmoset missä ei kaaritukia ole?

Täällä on alkanu menemään jo pitemmän aikaa joka yö samalla kaavalla, 12-1 aikaan nukkumaan, 3-4 herään ja valvon sinne 5-6 ja tuossa välissä ramppaan vessassa monta kertaa ja vaan pörrään ku mikään asento ei oo hyvä. Sitten heräilenki joskus 10-12 aikaan ihan hirveään vessahätään ja aina tuntuu etten pääse liikkeelle kun käy niiin kipeää tuonne häpyluuhun :/

Ens viikolla neuvola ja siitä 2 viikkoa niin on synnytystapa-arvio ultra :) JEE! Saas nähdä pysyykö meidän poika poikana vai häätyykö alkaa vaihtamaan vaalenpunasiin vaatteisiin :) Alkaa menemään aika vauhdilla nää viimiset viikot (toivottavasti ainaki...)

Merlina ja muru 33+5

Nenna: Ihanaa että asunto asia järjestyy :)

Seinisipe: Hyvin oot jaksanut makailla ja stemppiä viellä loppuajalle. Toivottavasti viellä pääset hetkeksi kotiin :)

Nuo kestoliivinsuojat kuulostaa hyvältä. Veljen emännältä jo kyselin ja lupas mulle tehdä niitä :) Aiemmin oon käyttänyt muistaakseni ainuja ja jotain edullisempia. Mikä se rasva olikaan joka on hyvä rinnanpäihin? Vois hankkia valmiiksi, kun se on maailman ikävintä kun rinnanpäät verillä ja tuskaisen kipeet alkuun : /

Vaipoista: Alkuun käytin liberoa, muumeja ja lidlin vaippoja. Myös pamperseja jos joku toi tai sai jostain hyvällä tarjouksella :) Muumit ja lidlit on edullisia pikkuvauva koossa! Täytyy hommata yksi paketti 1 kokoa ja yksi paketti 2 kokoa!!

Kesälomasuunnitelmat:
Ei oikeastaan mitään erikoista. Mökkeily nyt ainakin kuuluu suunnitelmiin :) Sitten jos vauva syntyy aikanaan ja kaikki menee hyvin, niin jos heinä-elokuun vaihteessa lähtis kalajoelle muutamaksi päiväksi. Mutta tämä suunnitelma riippuu niin monesta, että toteutuminen aika epävarmaa. jotain pieniä päivän reissuja sitten voi sitten tehdä.

Tänään eka virallinen äitiyslomapäivä. Huomenna neuvolaan tarkastamaan tilanne :)

Liberokassi: meillä oli ainakin kirjat molemmissa kasseissa.

Unodin varmaan jotain kommentoida. No, toisella kerran sitten :)

Muumi ja pikkumies 34+5 :heart:

Neuvolaterveiset täältäkin :)

Rv 32+6
Paino: + 350g/vko (yhteensä tullut 2.2kg)
Turvotus: +
RR: 132/80
Pissa: puhdas
HB: 122
SF: 34cm
Syke: 153
Tarjonta: RT

Seuraava käynti rv 34 äitipolilla. Paastosokerit heittelee melkein päivittäin, niin lääkäri ottaa asiaan kantaa. Sitten rv 36 seuraava neuvola. Johan se kohta on painoarviokin sitten. 4kg varmaan menee rikki tämänkin lapsen kanssa. Toiset kun ei pieniä lapsia osaa tehdä...

Nennalle onnea asuntoasian järjestymisestä! Muutto on rankkaa hommaa, mutta toisaalta kivaakin. Meillä ei asuntoasiat ole edistyneet :( Ja kamala stressi siitä painaa kyllä päälle.

Pesin viikonloppuna pikkuvaatteita ja turvakaukalonkin päällisen. Kestovaipat odottaa vielä pesua. Kyllä tosiaan on ihana hypistellä noita vaatteita :D

Aattelin käyttää sekä kestoja että kertisvaippoja. Ja isompaa kokoa heti, kun meillä noi vauvat sen reilu 4kg syntyessään.

Kestoliivinsuojia olen käyttänyt parin vauvan aikana ja hyviä on olleet. Huutiksesta olen ostanut yhdeltä vakimyyjältä :)

Linea negrastakin on ollut puhetta ja mulla ei ole koskaan sitä ollut. Ja nyt siis kuudes raskaus. Mutta noita raskausarpia onkin sitten senkin edestä. Huoh. On kyllä sellainen maha että oksat pois. Mutta enpä ole koskaan mikään bikinit päällä hilluva ollut niin sama kait se on miltä tuo pötsi näyttää.

Synnytys se vaan lähestyy ja paniikki alkaa iskeä. Mitä useampi synnytys, sitä enemmän sitä osaa pelätä. Ja viimeksi meni puudutukset ym ihan pieleen ja eniten jäi paha mieli henkilökunnan asenteista. Ja tod näk kun joudun kuitenkin yksin synnytykseen (mies vahtii lapsia) niin pelko siitä että kukaan ei kuuntele taaskaan eikä ole edes ketään pitämässä puolia niin on kyllä luonut panikkifiilistä. Huoh. Että jospa sitä varais sektioajan ja samalla pistäsivät piuhat poikki ja thäts it!
Ja varmaan meille tämä kuudes muutenkin on vika. Ehkä... kait....

Aurinkopäiväterkuin,
Reppis ja Enni rv 32+6

Päiviä.

HB oli 110 joten ei mitenkään liian matala. Käskivät ottaa yhteyttä äpoliin jos olo käy tukalaksi kotosalla. Katsellaan...

Mulla synnytys pyörii mielessä jatkuvasti. Päivisin mietin et olispa kivaa jo päästä jakaantumaan ja alkais omakin olo paranemaan kun raskaudesta nää kaikki kolotukset ja muut johtuu.

Öisin taas näen painajaisia ihan hirveitä. Joko minulle sattuu jotain tai kuten viimeyön painajaisessa ihastelin pikkuista poikaa sängylläni ja jostain tippui lappu jota aloin lukemaan ja siinä kerrottiin miten toinen oli menehtynyt synnytyksen jälkeen. Vaikea saada unta enää tollasien unien jälkeen.

Kai se synnytys alkaa olemaan lähellä kun sitä miettii unissaankin miten asiat mahtavat mennä. Ja miltä pikkuiset mahtavat näyttää ja kuinka pieniä ovat.

Kokemusta ei ole keskoslapsista ja kaikki minulle siitä toitottavat kuinka kauheaa on katsoa pikkuista kaikissa letkuissa!??!?!

On se varmasti hirveää, mutta missä tulee se raja kun äidin ja lasten olisi parempi olla jakaantuneet. Ei ole ikinä ollut näin kauheeta raskautta kuin tämä.

Anteeksi valitus.

20 päivää siihen kun poistuu supistusestolääkitys... Sen jälkeen saavat syntyä :D

Toisesta pinosta kurkkimassa...

Merlina
Musta ainaki alkuun oli hyvä ku ei ollu kaaritukia rintsikoissa. Tissit (ainaki mulla) ku oli niin täynnä maitoa niin ei halunnu et mikään varmasti painaa... :whistle:
Mä en ite ostanu yksiäkään imetysliivejä ennen synnytystä, (onneks) nimittäin ei ne olis päälle menny ku kuppikoko yllättäen kasvo ihan älyttömästi :D

:wave:
Asunto on siis varmistunut joo,takuuvuokrat on hoidossa sun muuta ja ei tarvis ku mennä vuokrasoppari tekeen,mutta tulihan tähänkin se mutta matkaan.
Nimittäin muuttoapu!!
:headwall:
Mä olen nyt noita firmoija koittanu kattella ja pyytänyt tarjouksia. Kukaan ei ole vielä vastannut.
Torstaihin mennessä pitäs tietää sekin,muutoin raukee tuo asuntoasia taas.
Soppari tulis kirjottaa siis tän kk puolella niin ei tarvis asunnosta enää maksaa ku kesäkuun irtisanomisvuokra,enää heinäkuun vuokraa en pysty,koska tosta uudestakin asunnosta maksan myös kesäkuun vuokran,eli kaks 780e vuokraa olisi päällekkäin kesäkuulle tiedossa.
Asumistuen ajattelin siirtää uuteen asuntoon vasta heinäkuuksi ettei tulisi tän nykyisen asunnon vuokranmaksussa mitää onkelmii.
Voi kääk mä sanon!!

Mä olin äsken päikkäreil neitosen kanssa ja näin unta että niisku oli sinä aikana (kun siis olin päikyillä) saanu kanssa jo vauvat :O Yhtään en kyllä muista sukupuolia :LOL:
Siis ihan ihme unia.
Yks yö näin unta että sain pojan,ja hämmästys oli siis tosi suuri ku niin varmasti moneen kertaan sanottu että tyttö tulee,ja siinä mä sit mietin salissa jo ennenku napanuora oli katkastu että mistä mä nyt saan kotiintulovaattet pojalle ku laukussa oli vaaleenpunasta :LOL:

Mutta nyt taas puhelimella soitteleen asioita :)

Viimeksi muokattu:
Tänään on ollut näköjään monella neuvola :D Täällä myös.

Rv 33+4

Hb: 144
Pissa: puhdas
Verenpaine: 123/70
Paino: +184g/vk! (yhteensä nyt n. 12,5kg)
Sf-mitta: 29,5cm
Lapsivesi: N
Sykkeet: +, 140-150krt/min
Tarjonta: Rt

Sf-mitta huitelee kokoajan ihan keskikäyrillä, neuvolantäti sanoikin että on harvinaista että mennään näinkin pitkälle kokoajan tasasta kasvua :D
Paino on alakanut tasaantumaan (onneksi!).. Ei enää tuu sitä 800g/vk.
Seuraava neuvolakäynti sovittiin 8.6, jolloin on vielä lääkäriaika.

Kotiintulo matkalla poikkesin lastentarvikekirpparilla kun päivittelevät aina välillä facebookkiin että mitä on tullut myyntiin.. :D
Niin tuli ostettua noita kestoliivinsuojia 3paria, maksoivat 1€/pari. Ei mielestäni paha hinta, olivat uusia, myyjä varmasti itse niitä tehnyt. Nyt taitaa sitten löytyä 4 vai 5 paria kotoa.
(Senttu-liivinsuojat - KestoSenja - Tuotteet tuolta löytyy, muistin että olihan siinä lappusessa netti osoitekkin :D )

Kokeneet varmaan osaa sanoa että paljonko niitä täytyisi olla että pärjää?
Ajattelin kestoja käyttää enemimmäkseen kotona. Tai että jos lähdetään pidemmälle reissuun niin siellä sit kerttiksiä.

Lisäksi tuli ostettua muutama punainen body sekä kiva siili pussilakana :)

SaaBas + Tyyne 33+4

Johan on monella ollut tänään neuvolapäivä! :D
Mulla on kuulkaa hävinnyt se kamala turvotus miltei kokonaan...Mietein että oisko se voinnu johtua mun istumatyöstä? Kun nyt pariin päivään ei ole ollut mitään...

Meillä alkaa vessaremontti pikkuhiljaa valmistua... Tänään saumattiin miekkosen kanssa seinät ja lattia ja voi että tulee hieno!!! Kivaa kun saa jotain uutta, tosin nyt loppuu tämä remontoiminen, tai muuten loppuu rahat!!! Tänään oon pessy myös ensimmäiset vauva-tavarat, peitot, lakanat ja makuupussit. Vaatteet pesen sitten viikonloppuna. Niin ja olihan niitä aika paljon vielä varastossa, vaikka muka paljon oon heittänyt pois...:D

Illalla ois esikoisen vanhempien ilta uudessa eskarissa. Apua mun vauva menee syksyllä eskariin!!!!

Hankintoja ei tälle kolmoselle paljon mitään ole tarvinutkaan tehdä. Amme pitäs ostaa, mutta se ostetaan vasta kun vauveli syntynyt. Sitte vaippoja, liivinsuojia, "tissirasvaa"... Mutta sitten joskus...

Mulla ois 4.8 yks koulutuspäivä töissä, jonka haluisin käydä. Se on neljäpäiväinen koulutus ja muut oon jo käynyt. Koulutus maksoi työantajalle tuhottomasti, joten jos vaan suinkin pystyn aattelin siihen mennä...Saa nähä vaan missä muodossa sinne menen...:LOL: Siis jos menen...

Minttu-82 ja Ilmari 30+5 :heart:

Liisakaisa: Meillä on Brion Primo kaukalona ja siinä lukee, että saisin pestä vain käsin. Eipä tuo lika siitä käsinpesulla lähtenyt, joten otsin riskin ja laitoin pesukoneen käsinpesuohjelmalla sen peseytymään. Hyvä tuli, eikä mennyt pilalle :)

Briannalle iso kiitos liivinsuojavinkeistä. Mä laitoin heti kankaita tilaukseen ja tulihan sitä tilattua vähän muitakin kankaita samalla ;)

Kiitos kaikille kommenteista tuosta kaukalon puhdistuksesta. Mun täytyy nyt kyllä tunnustaa, etten ole sen vertaa sitä meidän lainassa olevaa kaukaloa tutkinut, että saako siitä ne kankaat irti. Mutta varmaankin saa, eikä se pesu sitten ole mikään ongelma. Luulin, että se pitää jollain ihme kuivapesuaineella pestä... Kaukalo sitä paitsi onkin Brio eikä Graco niin kuin muistelin.

Ihan hirveästi tullut juttua tänne! Kestoliivinsuojat kiinnostavat, kiitos tuosta nettikauppalinkistä, SaaBas. Tosin ehkä nuokin ovat sellainen asia, että voi sitten ostaa, jos niille on tarvetta? Eivät kai kaikki edes tarvitse liivinsuojia?

Tsemppiä kaikille, joita supistelee/sattuu/turvottaa. Jospa tässä vielä pärjättäisiin! Oma olo on säilynyt yhä hyvänä, eli en valittele mistään satunnaisista yöheräilyistä tms.

Liisakaisa 32+2

Monissa kankaisissa jutuissa on lukenut että vain käsinpesu, silti olen niitä koneeseen laitellut :D Aina tietty sit se hellin pesuohjelma, vielä ei mikään ole pilalle mennyt.

Kestoliivinsuojista kyllä niitä ehtii synnytyksen jälkeenkin ostelemaan jos on tarvetta.. :) Kuten varmasti monen muunkin tavaran/asia..
Kuten itse en käyttänyt esikoisen imetysaikana ikinä imetysliivejä, ei jotenkin ollut mun juttu :D Itse kun tykkään että rintsikat antaa vähän sitä muotoakin, kun pieni rintaisia ollaan :p Tuli käytettyä sitten bikinien yläosaa paljon, varsinkin kotona kun oli kuuma kesä! Sitten ihmisten ilmoille lähtiessä ihan normi rintsikat päälle, ja nyt sattuu moni olemaan missä saa olkaimet irti, niin oli kätevä. Saa nähdä tuleeko ostettua nytkään niitä liivejä :D

SaaBas & Tyyne 33+4

kestoliivinsuojien ompeluohjeesta oli moni kiitellyt, olkaa hyvä vaan :)

Eurokankaasta ole kyllä ostellut tuollaisia pieniä pätkiä aika useinkin, kyllä ne myyjät välillä kattoo pitkään mut nettikaupoista saa kans kuten hanna kertoikin.

Itse ostan enimmäkseen täältä Kestovaippa, kantoliina, unipussi, lastentarvike - Kestovaippakauppa.com tai Lastentarvikkeet, lastenvaatteet, ompelutarvikkeet, kankaat ja kestovaipat | Myllymuksut.com. Noihin tulee vaan aina se postikulut päälle ja sillä rahalla ostaa euriksesta melkein 50 cm pulia. Eurokangas myy muuten sitä bambuakin jos haluaa kokeilla sitä jossain suojissa. Bambu vaan pitää pestä ennen leikaamista, kun se kutistuu aika paljon ekassa pesussa.

Monella on ollut neuvola, mulla on huomenna. Eilen ja tänään on supistanut aika kovastikkin, tässä alkaa jo ihan ihmettelemään et mikäs nyt on. Mut varmaan lääkäri sanoo huomenna et vauva on vielä ihan ylhäällä ja paikat tiukasti kiinni.... Noh näkee nyt.

Nennalle vielä onnittelut asunnon järjestymisestä.

Moi!

Reppasenkeli Mä ainankin "tykkään" tehdä noita 4kiloisia->!.Niitä on heti jotenkin helpompi käsitellä:).Ainut kurja puoli oli kun kolmonen oli 4,6kiloa niin se söi ihan tuhottomasti!.Heti joutui antamaan paljon lisämaitoa.

Vaippoja en ajatellut ostaa ollenkaan.Meillä on noita kestoja ihan tarpeeksi ja kertiksiä saa niistä ilmaispaketeista:).ja niitä saa sitten ostettua vauvan synnyttyä jos siltä tuntuu:).Ja tietää sitten minkä kokoisia vaippoja ostaa:)

Marjutti Lasinoh,oli sen rasvan nimi:)

Minttu Meillä oli eilen eskarin kevätjuhla.Kyllä taas tuli tippa linssiin:D.ihan älytöntä,vasta esikoinen oli pieni ja nyt menee jo kouluun:).Itku pääsi muuten kun oltiin kouluunkin tutustumassa:D.olen siis ihan ilman raskauttakin näin herkkis:D.Ja muutenkin jännittänyt kovasti toi tytön koulun aloitus.Onneksi pääsee erityisluokalle ja opettaja vaikutti todella hyvältä!:)

On muuten kauhea tauti toi kurkunpääntulehdus!.Meillä toi nuorin saa sen melkein aina flunssan yhteydessä.Kun se kerran tulee niin tulee useemminkin.Tytöllä menee aina äkkiä pahaksi,turpoaa kurkku ja saa "kohtauksen" menee ihan siniseksi ja välillä lähtee taju:/.
Paranemisia!:)

Mutta nyt aloitamaan päivät pakkailut ja siivoilut!.Enää pari päivää muuttoon ja kauhulla odotan!.kun on saanut tavarat pakattua niin kohta niitä pitää taas alkaa purkamaan ja siivoomaan uutta asuntoa!.Mutta on se sen arvoista,uusi koti on ihana:)

Vointeja! Mm itu 33+4

Yhteistyössä