***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

Sain sitte inhottavia uutisia vuokraemännältä.. :(
Asuntoa tulee välittäjä josain vaihees katsoon ja talo menee myyntiin. Eli nyt alko sit asunnon metsästys mikä ei varmaan hirveen helppoa ole tällä kokoonpanolla,ku pitää olla aika iso asunto.
Pahimmillaan joudutaan muuttaan kaupunginosaa eli tyttärel vaihtuis taas koulu,kun nyt vuoden on ollu täs koulus.. voi hemmetti ...

Nenna, Onpa inhottava juttu :/ Pitää nyt toivoa, että löytäisitte uuden kämpän ja semmoselta alueelta, ettei kenenkään tarvis vaihtaa koulua. Onneksi sentään saitte ajoissa tietää, että kämppä on menossa myyntiin, kun välillä kuulee, että vasta ku kämppä on myyty niin vuokralaisille kerrottu.

Mä olisin niiiin halunnu muuttaa tästä kämpästä pois ennen vauvan syntymää, mutta tästä kaupungista ei yksinkertasesti löydy kivaa kaksiota/kolmiota jossa ei olis ihan järkyttävä vuokra tai joka ei sijaitsis kaikista huonoimmilla alueilla.

Iltoja

Nenna kyllä toi masu vähän "tipahtaneelta" näyttää, mut oikeen söpöltä silti :). Harmi että kämppä menee alta, mut toivotaan et kävis tuuri ja löytäisit vaiks paremman.

Mullakin toi maha on taas kasvanut... tai no työkaverit huomauttivat et pyöristyn taas ihan silmissä, jotkut väitti jopa laskeutuneeks! Mieskin kotona sanoi että se on taas kasvanu ja kyllä sen itsekkin iholla tuntee! Tuntuu kun nahka vois revetä millä hetkellä hyvänsä! Onneks ei oo ainakaan vielä revennyt tai en ainakaan itse ole löytänyt vielä yhtään raskausarpea!

Täällä iskenyt närästys oikeen olan takaa! Polte rintalastassa on niin paha et ihan menin kylmänhikiseks eilen! Eikä auttanut renniet!

Keskolaan jäämisestä, en todellakaan tiedä mitään varmasti mut mäkin oon ymmärtänyt et useimmat synnärit pitää keskosia keskolassa tyyliin ainakin niin pitkään et ois tyyliin viikot 36-38 täynnä. Mut kuten sanoin tämä ei ole tietoa vaan vain oletus!
Vaikka odotus onkin tylsää niin toivon kyllä tosissaan, että pysyis tämä poika sisällä laskettuun aikaan asti!

Seksikiellosta oon joskus kuullut että toiset on saaneet ohjeeksi että seksiä saa harrastaa, mutta kortsun kanssa, ettei sperman sisältämät prostaglandiinit pääse aiheuttamaan ennen aikaista synnytystä.
Ja sit kun synnytys lähestyy niin sitten vaan miesmehut sisään niin johan lähtee synnytys etenemään! :)
Jos siihen tilanteeseen joudutaan et meinaa mennä yliaikaiseks ja et pitää koittaa kolmen S:n keinoa niin itse olen jo järjestyksen päättänyt eli ensin seksi, sitten sauna ja viimeisenä jos vielä pakko on niin siivous! ;)

Tiinu ja Jäppinen 30+2

Seksikiellosta: Meillä tuli sen takia koska vauva on/oli niin alhaalla, että ei olis paikat välttämättä kestäny sitä jyskettä :)D), samasta syystä ei kauhean pitkiä automatkojakaan saa tehdä kun auton tärinä painaa vauvaa kohdunkaulaa ja saa sen aukenemaan. Näin ainakin asian käsitin. Mutta koska vauva ei enää kait niin alhaalla ole, ajattelin vietellä tuon miehen ihan kohta, jos ihan varovasti vois.... Eli siis meillä ei tuo kondomi olisi mitään vaikuttanu, mutta vissiin jo ekalla neuvolakerralla terkkari sano, että saattaa kuullostaa hassulta, mutta jossain vaihessa ehkä pitää käyttää just sen takia ettei sperma (tai siis kait sen joku sisältämä aine) käynnistä synnytystä.

NiQ
Nenna tosi kurjaa tuo talon myyminen. Muistathan kuitenkin, että sulla on lain mukaan oikeus siinä vielä asua se irtisanomisaika. Tuossa pätkä laki24.fi sivulta: "Vuokranantajan irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on kuusi kuukautta, kun huoneiston vuokrasuhde on kestänyt vähintään yhden vuoden, ja muussa tapauksessa kolme kuukautta. Sopimusehto, jonka mukaan vuokranantajan irtisanomisaika on lyhyempi kuin edellä mainittu, on mitätön.". Eli ei millään kiireellä tarvii kuitenkaan lähteä. Ja käsittääkseni vuokraemäntäsi ei ole virallisesti vielä sua irtisanonut, niin vielä ei oo edes tuo 3kk/6kk lähteyt pyöriin...?

ON: Meilläki on mies sanonu nyt pari kertaa ihan tässä parin päivän sisällä että mun maha on paljon alempana ku ennen... No joo, oisko ne vaan ne omat läskit mitkä roikkuu tuolla liki polvia :D Tuossapa tämän päiväinen masu:

NiQ & Pena 32+0

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huomenta! :wave:

Lapsi on sairastellut alkuviikon ja eilen tarttui muhun pöpön alku.. Kurkku kipeä, imusolmukkeet ja poskiontelot kipeinä, niska/hartiat jumissa. Nuhanen olo. Toivottavasti ei nyt pahenis!

Muumi82 ja jollakin toisellakin on tuo Iskun Möhkö-hoitopöytä. Sanoit tuosta et on sopivan korkunen niin minkä pituinen muumi oot? :) Onko se kauhean korkea.. Mä kun oon 160cm lyhyt niin miehen piti vetästä siitä Ikean halpismallihoitopöydästä mikä meillä esikoisen aikaan oli niin sahalla jalkoja lyhemmäksi kun tuntui niin korkealta mulle :D

Sairaalakassia en ole kans ees miettinyt vielä, viimeksikkin pakkaaminen jäi sinne toisiksi vikalle viikolle. Nyt tosin synnäri on kauempana joten ehkä pitää tuntemuksista riippuen ajoissa pakata! Hyvä että ootte luetelleet mukaan pakkaamianne tavaroita niin virkistyy omakin muisti!

Nenna Voi hitsi miten ikävää että joudutte muuttamaan! : / Ei auta muu kuin toivoa parasta että kaikki järjestyisi mahdollisimman hyvin, saisitte nopeasti tilavan asunnon ja tytön ei tavitsis koulua vaihtaa!!

Tuplarattaat ja turvakaukaloois nyt sitten tilattuna, molemmat Britaxin. Hyvä että sai taas jotain asiaa eteenpäin uuden tulokkaan suhteen! Vielä isommista hankinnoista se hoitopöytä uupuu sekä jalallinen amme/hoitotaso-yhdistelmä kylppäriin.

Neuvolakäynti oli viime maanantaina, nyt sit parin viikon välein jatkossa. Piristävä reissu siltäkin osin että painoa oli tullut lisää kolmen viikon takaiseen yhteensä peräti 33grammaa =) Vähän vaihtelua siihen +500g per viikko-vauhtiin! Kaikki muutenkin ok. Valittelin ahdistavasta painon tunteesta alapäässä ja käski tulla tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen jos rupeaa tuntumaan jatkuvalla syötöllä eikä vaan sillloin tällöin päivän aikana.

Ihanan aurinkoiselta näyttää ilma eiliseen verrattuna, tosin oma olo tuntuu kurjistuvan koko ajan :(
Tänä viikonloppuna on ajatuksena lämminvaraston perusteellinen raivaus ja siivous jotta saadaan alakerran eteisestä puhkaistua ovi sinne. Helpompi talvisinkin lähteä vaunujen kans kun ei tarvi ulkokautta hakea niitä varastosta!

Paljon jaksamisia kaikille mammoille ja ihanaa viikonloppua!

Jasmin ja aarre 29+5

Täällä on taas käyty äitipolilla eilen. Tilanteen tarkistukseen lähetti neuvolalääkäri, kun supistaa paljon ja sen mielestä oli jotain jo tapahtunut tuolla kohdunsuulla. No kaikki oli ok. Kohdunkaulaa vielä hyvin jäljellä ja vaan ulkosuu auki vähän. Iso mötkylä majailee mahassa, painoarvio 2500g ja viikot oli eilen 33+5. Pää ei kuulemma vielä paina kohdunsuulle, vaikka mullakin maha on valahtanut tosi alas jo.

Navasta joku kyseli. Esikoisesta mulla ei koskaan pullahtanut. Oli ihan tasainen ja sileä kohta siinä missä napa yleensä on. Nytkään ei ole vielä mitään merkkejä pullahtamisesta. Ei se siis kaikilla pullahda. Linea negra on taas ihan koko mahan poikki. Näin oli esikoisestakin ja molemmat poikia.

Täällä alkaa olla hankinnat tehty. Saatiin turvakaukalo ja vauvan korisänkykin lainasta alkuviikolla. Esikoinen niitä ihmettelee ja tutkailee. Söpöä kun toinen on ihna kummissaan uusista tavaroista. :heart: Vauvanvaatteetkin ovat pestynä kodinhoitohuoneen kaapissa. Vielä pitäisi kodinhoitohuoneen tasolle hommata uusi hoitoalusta, niin sekin olis sitten valmis. Sitteri ja Manduca on vielä hankintalistalla, mutta ne kerkeää ostaa vaikka vauvan synnyttyä tarvittaessa.

Sairaalakassin sisältöä ja vähän aloin miettiä, mutta en vielä ole pakannut. Vähän lähinnä katsellut tavaroita valmiiksi. Viimeksi tuli yllärilähtö viikolla 36, joten kassia ei ollut pakattuna ja siinä lähtötohinassa sit jotain pakkailin mukaan. Mies toi sit loput tarvittavat sairaalaan myöhemmin. Vauvan kotiutumisvaatteet jo valkkasin valmiiksi.

Supistusten lisäksi turvotus on edelleen aika kovaa. Ilmeisesti tästä johtuen mun toinen käsi on olkapäästä tosi kipeä ja sitä on hankala nostella ja käännellä. Kädet ja jalat myös puutuu tosi herkästi. Mutta odotan sitäkin suuremmalla innolla, että pääsee synnyttämään, kun sit nää kolotukset ja vaivat toivottavasti loppuu.

Barbapörrö ja Urkki 33+6

Neuvolassa käyty. Aika tuli lääkärille ja laittoi lähetteen synnytystapa-arvioon, vaikka täällä ei sellaista yleensä tehdä. Edellinen synnytys oli nopea, joten epäilys on, että tämäkin olisi. Oli itse sitä mieltä, että olisi hyvä ajoissa käynnistää, ettei synny kotiin, mutta katsoo sitten, mitä siellä sanovat. Mulla on lapsi jo lähes täysin laskeutunut ja alkaa jo pää kiinnittyä, tämä lisättynä supistuksiin ei ollut hyvä. Siksi siis tiistaina lääkärille ja jos yhtään kipeämmin supistaa niin sairaalaan heti. No, mä en tiedä jaksanko itse kauheasti kauhistella, aina on peloteltu tosiaan ennenaikaisella syntymällä juuri tuon aikaisen kiinnittymisen vuoksi ja 39 viikolle menty. Tietysti varuillaan on ja yrittää rauhoittua entisestään, mutta muuten ihan normaalisti aion elää... Oli kyllä hyvä, kun kaksi terkkaa totesi, että pää tosiaan alkaa jo kiinnittyä, kun itse tätä epäillyt, mutta nyt tuli varmuus. Ainakin on luonnollinen syy tälle jatkuvalle paineentunteelle ja jalat levällään kävelylle, ei tarvitse mitään tulehduksia epäillä enää.

Turvotusta ei ole lainkaan, vielä...

Linea negra on haalea napaan asti, kuten esikoisesta. Poika oli ensimmäinen ja niin pitäisi olla tämänkin. Keskimmäisestä oli tumma ja aika leveä tissien väliin asti, tyttö siis tuo.

Knox ja Oliver 30+1

On alhaalla Nennan maha :D Otin just omastani kuvan, katsotaan jos saan jossain vaiheessa siirrettyä tänne.. Pyöreä pallo on ja aika ylhäällä vielä :) Napa on pullahtanut aikoja sitten. Linea negraa ei ollut ekassa raskaudessa eikä ole nytkään. NiQ:n maha on kyllä tosi pieni! Sulla on varmaan pitkä selkä eli vauva mahtuu tuonne mahan sisään vieläkin? :)

Onko kellään muulla hankala hengittää?? Täällä nyt alkanut ajoittain hengenahdistus.. Joutuu ihan vetämään kunnolla happea keuhkoihin. Ei kuitenkaan koko ajan.. En tiedä, riippuuko vauvan asennosta vai mistä. Ei kivan tuntuista.

Yöt menneet täällä ihan vitsiksi.. Ravaan vessassa jopa tunnin välein. Vauva myllää ja valvottaa pari pätkää yössä.. Hohhoijaa |O Onneksi ei tarvitse käydä töissä enää. Tänään mulla alkoi virallinen äitiysloma! Kesäloma siis pidetty.

Mukavaa, aurinkoista viikonloppua kaikille!

Mayinga 34+4

NiQ
Mayinga Kiitti :D Alkaa tää vähä itseeki ärsyttää ku kukaa ei usko että oon raskaana :LOL: No joo, oon siis 173cm pitkä, en mä oo koskaan huomannut että mun selkä mitenkään epämääräisen pitkä olis, mut kai tuolla mun mahassa on sit vaan ollu joku tollanen parin kilon vauvan kokonen kolo ennestään ;)

ON: Siis ärsyttävää! Mun tekee mieli syödä koko ajan!!! Mitä mä teen tälle syömishimolleni?? Mulle on nyt tullut semmonen reilu 3kg koko raskausaikana ja nekin viimeisen kuukauden aikana kaikki kun meitsi vaan syö! huh...

NiQ & Pena 32+1

Sillä kyselin noista kielloista kun mulla tosiaan vauva on kiinnittynyt,kohdunkaula lyhentyy kokoajan-nyt jotain 2cm ja täysin pehmeä ja ulkosuu auennut jonkun verran.

ja supistuksia on paljon ja ne tekee kokoajan tuolla jotain kun viikossa tapahtuu noita muutoksia kokoajan.Lääkäri vaan sanonut että mulla jo hyvät viikot joten ei paniikkia.

En siis paniikkia ottaiskaan,jännä vaan miten erillaisia kommentteja noihin saa.ja seksistä eioo sanottu mitään:)

Niin ja kävin myös neuvolassa,kaikki ok.Sf:33,paino -1kg.

Samalla reissulla haettiin täydennystä pesuaine varastoon.Tänään vielä pakkausta ja kaappien pesua!.Huomenna mies lähtee työ bileisiin,vika kerta kun lähtee ennen vauvan syntymää:)

nenna ootko ajatellut ettiä kämppää jostain läheltä?.Vai onko sulla siellä missä ennen asuit niin tuttuja enemmän,jos sinne muutaisit?:).joka tapauskessa toivottavasti uusi asunto löytyy pian!.ja totta,isoja asuntoja vaikea löytää,tai saada!

Mutta ihan pikana vaan,syömään ja päikkäreille! Mm itu 32+6!

Tänään alkoi äitiysloma ja siitä nautin. Nyt ehtii enemmän osallistumaan teidänkin juttuihinne.

Masukuvia olitte laittanut, Nennan maha on kyllä tosi alhaalla! Ja NiQ:llä on munkin mielestä pieni masu, sievä.

Oma maha on nyt ollut tosi ahdistavan tuntuinen, kiristää koko ajan nahkaa ja on paksu olo.
Maha ei oo kovin ylhäällä, muttei kyllä kovin alhaallakaan.

sairaalakassiin pakkasin viimeksi kaikkea turhaa. Nyt ajattelin pärjätä vähemmällä, liivinsuojia en viimeksi pakannut ja niitä olis tarvinnut.

Nyt pitää mennä tyttö heräs.

Bree 34+3

mulla myös nälkä koko ajan!! ei oo viel tässä raskaudessa ollu tätä syömishimoa, muutaku ihan alussa, muistan et edellisessä raskaudessa oli enemmän nälkä, tai tää jatkuva nälkä tuli sillon aikasemmin! sillon tuliki 20 kiloa, nyt tullu vasta 5,5 kiloa (tosin lähtöpaino 3 kiloa isompi) et ei silleen paniikkia mut ärsyttää tää ku koko ajan pitäs jotain syyä :| (mielellään makeaa!!)

mulla aika samanlainen masu ku briannalla katoinki et onko joku musta kuvan laittanu :D
mahanahkaa myös kiristää ja olo tukala ja paksu.. :kieh: mulla viikkoja muutama vähemmän ja arpia muutama enemmän :snotty:

kone pyörii, oliskos nyt kolmas koneellinen pikkupyykkiä :)
oon viel muutamia vaatteita kirpparilta kotiin haalinut ja sit käyny kaikki monet laatikot ja pussukat läpi ja poiminut pienimmät vaatteet sieltä. puhtaat vaatteet pitää viikata vaavin sänkyyn (niin sekin jo omalla paikallaan :) )
lipasto pitää ikeasta hakea heti maanantaina et vaatteet pääsee oikeelle paikalleen!

ostin kirpparilta myös ihanan katosverhon, semmosen oikeen prinsessamaisen, tänään sain senkin paikalleen (mies pääsi heti töitten jälkeen hommiin)

Onpas täällä ihania masukuvia :)

Jasmin: Mä olen 168 cm pitkä ja mulle hoitotaso on aika soppeli. varsinkaan kun en yhtään tykkää kumarassa vaihtaa vaippaa/vaatteita. saan siis tossa möhkössä hoitaa hommat täysin suoralla selällä. voi olla että sun pituudella on hiukka korkee. Mut veljen emäntä kun oli lyhyt niin se ei kiinnittänyt sitä hoitotasoa siihen lipastoon, niin että siihen väliin ois jäänyt se kolo. Vaan se hoitotaso lepäs sen lipaston päällä suoraan ja oli siis matalampi silloin.

Tänään ollut ihana kesäisen lämmin keli. Pesin sitten kuusi koneellista pyykkiä, kun ne sai pihalla tuulessa kuivattaa. Ja siivosin muutenkin koko kodin, ihanaa nauttia siististä ja puhtaasta kodista :) Saapahan viikonlopun olla vaan.

Mulla ei kyllä maha oo yhtään laskeentunut eikä vauva mihinkään kiinnittynyt. tosin aiemmissakaan raskauksissa ei tätä ole tapahtunut. Lähteneet laskeutumaan sitten kun synnytys käynnistynyt.

Linea negra: ei oo mitään, en ainakaan ole havainnut :D

Mulla viimeiset kesälomapäivät menossa, ensi viikolla tiistaina alkais sitten virallinen mammaloma :) Neuvolakin on sitten keskiviikkona, pääsee jännäämään onko kaveri jo päättänyt kääntyä kunnolla alaspäin vai hommaako mammalle matkan Jyväskylään!?!

Nyt sohvalla nauttimaan rauhallisesta illasta :)

Muumi ja pikkumies 34+1 :heart:

marjutti :D

Mulla on molemmissa raskauksissa ollut näillä viikoilla muuten ihan samat mitat, ympärys 100cm. Sf mittaa en muista. Mutta painoa on tässä tullut paljon vähemmän. Mutta ruoka on alkanut maistua ihan toden teolla ja se varmasti kohta näkyy.

Vauvapyykkiä olen pessyt sitä mukaa kuin olen niitä kirppareilta ym haalinut, kaikki vaatteet on valmiina kaapissa. Olen jo valinnut ne kotiintulo vaatteetkin. Samassa bodyssa tulee tää kuin sisko. Pinnis on osina autotallissa, kun yritetään esikko opettaa omaan sänkyyn, muutenhan pitäsi vahtia ettei se ole siellä vauvan kanssa samaan aikaan...

linea negra mulla oli viimeks selvänä rintojen väliin asti(tyttö) ja nyt ei mitään näy.(poikalupaus)

Meillä alkaa sopivasti vessa ja keittiöremppa kesäkuussa, joten toivon todella, et vaava pysyy laskettuun asti mahassa, eikä tyrkkää itseään ulos ennen aikojaan. Muuten meillä on tosi hauskaa.

Toivotaan että muumin vaava on kääntynyt oikeinpäin, niistä kääntöyrityksistä oon kuullut vain huonoa.
Viime raskaudessa jouduttiin 36 viikolla KOKSiin vauvan asennon tarkistukseen kun neuvolassa epäilivät että tyttö olis perätilassa, mut onneks oli oikeinpäin. Silloin moni kertoi että on kipeä toimitus toi kääntö jos edes onnistuu.

merlinan massukin on kivasti kasvanut profiilikuvaan kun vertaa.

Bree 34+3

Täällä loppu ny seksin harrastaminen totaalisesti.. Ristus jokalailla otti aivan helvetin kipeää, ja jälkeenkinpäin viellä niin inhottava kipu... Toivottavasti tämä asia joskus normalisoituus.....

Anu ja pikkuinen :heart: 31+6

Huomenta!
Tulihan se ikävään saumaan tieto että vuokranantaja laittaa talon myyntiin. Kun tähän muutin,nimenomaan painotin että eihän tää ole sit vuoden päästä menossa heti myyntiin...
No,en mä paikkakuntaa vaihda,enkä mielelläni edes aluetta.
Tytölle oli niin kova paikka kun sanoin että tää menee myyntiin että itkuhan sille tuli kun pelkäs että taas joutuu vaihtaan koulua.
Niinpä mä sit äätin et meen vaikka kolmioon lasten kanssa,ettei tytön koulu kärsi,varsinkin nyt,kun tänne muuton jälkeen koulunkäynti on parantunu huomattavasti!!

Oon sitte ahkerasti kattellu netistä asuntoja ja ihan tässä lähellä koulun vieressä olisi kolmio,joka juuri rempattu vapaana.
Esikko saa oman huoneen siinä,ja mä meen sit toiseen makkariin pienten kanssa.
Kahelle pitää ostaa se kerrossänky ja...
No jos siel olis iiiiso olkkari,mä saisin sinne väsättyy kyl mul ja vauvalle sopin,muuten asutaan kaikki samas huonees kunnes vauvakin niin iso että voi toisten pienten kans olla samas huonees.
On sitä ennenkin pienes asunnos asuttu samalla kokoonpanolla...

Ja kun kumminkin miel sen pari vuotta edes asuisin samas osottees,nyt asuin täs vuoden ja edellises alle vuoden...muuttaminen on niin kypsää touhua.. :(

Ei mulla oikein ole varaa olla jättämättä kysely tuosta asunnosta ku tin et tonkin kokoset on täs alueel ihan kiven alla.Jos nyt jään odottaan sitä et mulla on se puoli vuotta aikaa hommata asunto,niin meneehän toikin varmasti ja stressi vaan kasvaa..
Potuttaa,kyllä ja rankasti!
Täs on unelmapiha lapsille,ei tarvi itse tota poikaakaan kokoajan vahtia kun ulos laittaa,mutta kun kerrostaloon muuttaa,on mun oltava itse kokoajan sen kanssa ulkona..ja jos mä en pääse,ei pääse poikakkaan.. :(
Vaikeita päätöksiä mutta tärkeitä ja tehtäviä kumminkin...

Sairaalakassia tarvis kan alkaa pakkailla....mut katotaa ny mitä täs pakkaillaan eka,sitä vai muuttolaatioita..
Koirien kohtalokin jää vähän auki nyt,mutta tytön kans päätettiin että ainakin toinen koira on pois annettava kun kerrostaloon muutetaan..
Eli luultavasti tuo tipsu neiti lähtee uuteen kotiin,koska toinen koirista on tytön ja sitä en viitsisi millään hävittää koska siitä on tullu tytölle lähes tuki ja turva..eritoten kun pikkutytön isä aikanaan kaltoinkohteli tytön ekan oman koiran niin että se oli lähes lopetusuhan alla jo..Joten tää on nyt henki ja elämä tytölle tämä koira.

Iiduska on alkanu potkuskeleen kiivaammin,liekö loppukiriä ottaa.
Aamusin aina monottaa kun mä herään,hän varma vaan venyttelee :)
Niin lyhyeen käy aika jo meillä,ihanaa :heart:

Muttanyt pitää mennä taas hommiin.
Pyykkikone laulaa jo ja tarvis keritä siivoon ennen ruuan tekoa...huoh...ja vahtiin sitä sähköpostia :D

Nenna ja Iiduska 33+3

LOMAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!! Ihan outua...Sain eilen ihanilta työkavereiltani kukkakimpun ja lahjakortin kasvohoitoon. Niin ja lähtökahvit olivat kans järjestäneet, jossa oli myös yritysen johto paikalla...Vähän meinas tippa olla linssissä...

Saas nähä miten tätä osaa suhtautua tähän kotona olemiseen...Pojat on vielä ensi viikon tarhassa, sitten hekin jäävät kotia...

Mayinga: Mulla on myös kamalasti hengenahditusta. Varsinkin kun istun ja silloin kun maha on täynnä.

Turvotusta: On niiiiiin paljon...Saa nähä miltä näytän heinäkuussa...

Meillä on niiiiin hiljasta kun nuorimmainen on mummulassa viikonloppukylässä. Ekaa kertaa on yksin. Jospa nyt lähtis käymään kaupungille kattoon jotain lyhythihaisia, jotka mahtuis päälle...

Minttu-82 ja Ilmari 30+2 :heart:

Mun mahakin on viimein alkanut näyttää edes vähän vauvamahalta eikä enää läskiltä! ;) Painoa ei ole tullut onneksi kuin 1,3 kg tähän asti, liikaa sitä oli jo alussa joten toivon, että ei enempi tuliskaan. Mä olen kans aika pitkä (178 cm), joten vauva mahtuu kai sitten olemaan tuolla masun uumenissa niin, ettei kauheesti pullistu ulospäin. Hengitys kyllä salpautuu välillä, kun esim. kävelee nopeammin eli vaavin jalat varmaan painaa keuhkoja kasaan. Vauveli on tosiaan ollut pää alaspäin tosi alhaalla jo tosi pitkään, mitään kieltoja ei kuitenkaan tullut äitipolin lääkäriltä keskiviikkona, vaikka supistuksiakin on tullut päivittäin. Seuraava kontrolli äitipolilla vasta rv 37.
Ihanaa, tänään 30+4 eli päivän jo enemmän kuin esikoisella oli koko odotusaika! Eli tästä eteenpäin on mulle kaikki uutta odotuksen suhteen! :)

Jeee!! Rv 31+0!!!

Ei tarvitse kuin enää kolme viikkoa saada vauvat pysymään masussa :D

Loppupeleis olen kuitenkin käynnistyksessä, ihan saletisti. Hahahah :D

Pojan synttärikakkuja olen vääntänyt eilisestä asti, ihan hyvin sujus ja masukitkin anto mun touhuilla ilman kipuja.

Anoppia hiukan ihmettelen... Ei aio tulla pojan synttäreille kun hänellä on muuta menoa ?!?!? Hän ilmoitti että tulee huomenna. Noh mulle ihan sama mut mieheni oli sitä mieltä ettei tarvitse sitten ollenkaan tulla kun olis muutakin tekemistä ku sitä päivystää. :confused:

Aurinkoista päivää kaikille.

Niisku-rouva + pirpanat 31+0!

Yhteistyössä