Heipat sateen keskeltä! Tänään piti olla siivouspäivä, mutta sen sijaan oon hoitanut & ulkoiluttanut koiria, tehnyt ruokaa yms. pikkusyötävää, kattonut telkkaria jne. kaikkea muuta mahdollista. Nooh, vielä sitä kerkiää
Uma1982, mäkin stressasin vauvan kokoa, vaikkei mitään varsinaista muuta syytä ollut kuin ihan järjetön herkuttelu (+aika roimakka painon nousu). Kokoarviota ei olisi automaattisesti saanut ollenkaan, mutta jouduin sitten ylimääräiseen ultraan verenvuodon vuoksi, ja samalla vauva todettiin käyrien mukaan kasvavaksi (32+2, 2100g). Herkuttelua täytyis munkin kuitenkin vähentää, kun painoa tosiaan ihan kamalasti tullut, ja olen syönyt aika tavalla ihan kaikkea mitä on tehnyt mieli...
Siinä mielessä ollaan myös samassa veneessä, että mä lopetin tupakoinnin plussaan, ja nyt on alkanut tehdä aika tavalla mieli sauhuja. Toki pysyn savuttomana loppuun saakka, mutta pelottaa että tupakointi jatkuu kun imetys loppuu :/
Ai niin,
synnytystapa-arviota en usko täällä olevan ollenkaan, ainakaan en ole sellaisesta mitään kuullut. Toisaalta mulla on nyt viimisen 3kk aikana ollut neuvolassa joka kerta joku sijainen, joka ei edes tee neuvolahommia yleensä. En tiedä olenko täällä avautunutkin, kuinka turhauttaa käydä koko neuvolassa, kun en ole omaa terkkaria edes koskaan tavannut! Tämä sijainen on suoraan sanottuna täysi ummikko, jolta en ole saanut mitään vastausta niihin harvoihin kysymyksiin/pohdintoihin/murheisiin mitä olen esittänyt. Hän on nyt mm. kahdella kerralla yrittänyt kokeilla miten päin vauva on, muttei ole saanut asiaan
mitään selvyyttä. Viimeksi mulla oli supistus kun kiipesin pöydälle, ja silloin hän hihkaisi ihan innoissaan, että "No nyt tuntuu jotain!" vaikka se oli vain supisteleva kohtu
. Kun vatsa vähän pehmeni, näytin itse missä olen kuvitellut pään tai pepun olevan, mutta korttiin ei kirjattu mitään tietysti.
ARHHG, turhaudun niin kun edes ajattelen noita käyntejä, joten varmaan parempi etten edes kerro mitä kaikkea muuta noilla käynneillä on sekoiltu
Mayinga, mäkään en ole siis odottanut mieheltä mitään absolutismia, mutta välillä tuolla takaraivon perukoilla kaihertaa tunne epäreiluudesta. Toisaalta oon myös ostanut yllärinä miehelle saunaoluita, matsijuotavaa jne. muutamaan otteeseen, joten en toivottavasti oo ollut mikään hirveä natsi tän suhteen
Muutenkin sun kirjotus asiasta olis voinut ihan yhtä hyvin olla omani, täysin samoja ajatuksia
Mä koen että miehellä on
oikeus olla tasavertainen vanhempi mun kanssa alusti asti joten toki se näkyy jonkin verran myös raskausaikana. Toivotaan että pystytään toteuttamaan sitä myös vauvan synnyttyä & kasvaessa...
Suppareista kirjoitin viimeksikin, eilen illalla sitten paukahti tunnin sisään muutama aika kipeä kiristys, mutta olin menossa muutenkin just nukkumaan, niin rauhoittuivat sitten itsestään. Kivuttomina tulevat ja menevät pitkin päivää, välillä useammin välillä harvemmin.
Niisku-Rouvan pikkuiset alkaa olla jo niin hyvän kokoisia!
Aika jännät ajat edessä, enää muutama viikkoa ja ovat tervetulleita maailmaan... Hui...
Liina77 kyseli kantoliinoista. Mä en tiedä niistä suoraan sanottuna yhtään mitään, mutta kiinnostaa kyllä... Mulla on saatuna yksi sellainen "pussi-mallinen", missä on soljet jossain hartian kohdalla.
Manduca kuuluu ostoslistalle, kaveri joka urheilee paljon & treenaa koiriensa kanssa on kehunut ton vekottimen maasta taivaisiin, joten sellainen tulee meillekin kokeiluun. Saa nähdä tykätäänkö vaiko ei...
SaaBas, oot ollu kyllä oikeen kunnon maratoonari tolla shoppailureissulla, vautsi!
Mä alan olla niin tottunt tähän sairaslomalaisen arkeen, että tuntuu ihan oudolta kun toiset olette töissä vielä. Tosi hienoa, kun ootte pystyneet olemaan viimeseen asti.
Hjannah, mä ainakin puhuin hepatoosista, ja kävin labrassa antamassa verta. Puhtaat paperit tuli onneksi tännekin, eli jotain muuta kutinaa ilmassa siis...
Vitsi, oli vaikka mitä muita juttuja vielä joita piti kommentoida, mutta mennään nyt näillä kun en muuta muista
Jos vaikka jaksais vähän siivoilla ennen kuin mies tulee kotiin...
Sillis ja toukka 33+2