*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Onnea kamalasti ja tervetuloa uudet! :) :flower:

Mun on ihan pakko hehkuttaa, että tää raskaus on niiiiiin ihana asia :D
Mulla ei oo ollut maha sekaisin tähän mennessä vielä kertaakaan plussauksen jälkeen. Normaalisti mulla on maha ollut sekasin 2-4 kertaan viikossa :ashamed:
Ai että on kivaa :D Voin syödä roskaruokaakin ilman, että heittää pakki ihan kuralle.

Nimistä:Meillä on miehen kans ollu nimet tytölle/pojalle jo pitkän aikaa.. On tullut semmosetkin asiat mietittyä jo, kun vuosi haaveiltiin ja yritettiin, kunnes sitten nappasi. :)

Hormoneista:Mulla on ainakin tunteet heitelly sitten niin laidasta laitaan tässä lähiaikoina. Se itkuisuuskin on tullut ihan vasta nyt viikon sisällä. Ihan sama mitä leffaakin kattelee, kun tulee itku ainakin parisen kertaa elokuvan aikana :D

Mies on ollut ihan ihmeissänsä tosta mun turvotus pallo vatsasta :D Se on ihan kiintee pallo. Ei mikään ihan älyttömän iso, mutta silti aikas kokonen, kun oon aina ollut tosi hoikka.
Sitten mies huomautti tänään, että mulle on ilmestynyt maksaläikkä tohon "bikinirajalle" :O Sellainen tummempi ihan pyöreä jälki pikkuhousujen sauman kohdalle. Niin ja ihmetteli se mies noita nännipihoihin ilmestyneitä "nystyröitäkin"

Täälläpäin taidetaan lähteä vielä tämän kuun aikana sormus kaupoille :D
Mies pyysi kihloihin tänään. :)
Hän vihjaili myös, että saattaa polvistua vauvan syntymän jälkeen. :heart:
Hih! Täällä ollaan kyllä niin onnellisia :saint:

-Emilien ja pikkuinen 6+5-
 
Onnea pikkuselle :) Muakin kiinnostais tietää paljonko oli viikkoja? Itselläni olis alkuraskauden ultra ensi viikon torstaina, ja silloin olis laskujeni mukaan viikkoja 8+0. Muistin muuten väärin vuodon alkamispäivän, se oli päivää aikaisemmin (eli la olis 30.6.), mutta eipä sitä tarvitse muuttaa, katsotaan mitä ultra näyttää :)

Onko kaikilla vatsa tosi turvonnut? Täällä oli pari viikkoa turvoksissa, nyt turvotus laskenut.. Mennyt aika littanaksi takaisin, tosin alavatsa tuntuu jotenkin täydeltä :) Muutenkin edelleen mennään aika vähillä oireilla: alavatsatuntemuksia, rinnat paisuneet, arat ja kipeät ja mietoa etomista toisinaan, ei todellakaan mitään pahaa. Tosin syön muutenkin luonnostaan n. 3 h tunnin välein, ehkä paha olo ei siksi pääse yllättämään.

Jotenkin epätodellinen olo täällä edelleen.. Odottelen vain että päivät ja viikot kuluu & saisi varmistuksen, että mahassa todella kasvaa joku. Siihen asti olen vähän taustalla ja yritän olla stressaamatta.

Joku kyseli crosstrainerista, ilman muuta voi polkea. Meidän salilla on ryhmäliikuntamuotona tuo crossaus ja viimeisillään raskaana olevatkin pystyvät sillä hyvin polkemaan.

Ai niin onhan tässä pari muutakin oiretta tullut: vainukoiran hajuaisti (jotakuta lainatakseni) ja älytön itkuherkkyys. Ei o helppoa ku kaikki haisee pahalle ja kaikki itkettää :D

Niin ja vastauksia kysymyksiin: äitiysvaatteet, en ole edes miettinyt, katsotaan mihin asti omat mahtuu, sit täytyy ostaa... Vauvan vaatteista, niitä mietitään sit joskus ens vuoden puolella... Nimet, ei olla yhtään mietitty eikä mietitä vähään aikaan vielä... Eli vielä ei mietitä mitään noin pitkälle :)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Mayinga 6+4
 
:wave: kiitoos. Viikkoja olis ultran mukaan 5+8.. On tää vaan niin jänskää, vai mitä ? Maha kyllä pömpöttää niin että varmaan kohta kaikki arvaa.. Ihme ja kumma ettei viime päivinä olekkaan väsyttäny niin paljon..mutta on kyllä kipeet utareet:LOL:
 
Moikka kaikille :wave:
Minä myöskin ilmottaudun joukkoonne. Viime viikon maanantaina tehty kaksikin plussa testiä :). Toinen lapsi olisi kyseessä ja laskettu aika laskureiden mukaan olisi 8.7. Neuvola ajan varasin tänään ja se on vasta 7.12.. Mitenköhän sitä jaksaa sinne asti odottaa :O.

Oireet mulla alkoi melkein heti ovulaation jälkeen mm. rinnat kipeyty, lämmönnousu, palelu ja kamala väsymys...Nää oireet pahempana nyt ja lisänä kauhea nälkä koko ajan :D. Viime raskaudessa alko viikolla 6+ jotain kaamottava pahoinvointi ja sitä kesti melkein koko raskausajan..toivottavasti nyt ei tulisi niin pahana =)

Tätä toista ehittiinkin yrittämään puoltoista vuotta ja muutaman keskenmenon olen saanut. Toivottavasti tämä matkustaja pysyy matkassa loppuun asti:|

Äispä87 ja nupukka rv 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Oioi,ihania uutisia!.Kihloja ja "nähtyjä" vauvoja:heart: Ihan itku pääsee:)

Mulle mies totesi tänään että "Etsä kyllä aiemmin ole ollut noin v*ttumainen".
Mä en tajua kuinka olen näin äksy kokoajan:kieh:. Ihan eriolo kuin aiemmissa odotuksissa.

pikkuinen Minkä ikäisiä sulla on muut lapset?.Meillä on7v,6v,2v5kk ja 1v5kk.Tyttöjä kaikki:heart:(En tiedä oonko jo maininnut:D).Ja ollaan uusperhe.
Joo,ja kiva tosiaan että tänne voi purkaa,helpottaa kummasti:)

Ja meillekkin tulee kestovaipat.Näin neljännen kohdalla vasta innostuin:D.muutaman olen jo ostanut.ajattelin pikkuhiljaa alkaa hommaamaan niin ei tunnu niin kalliilta kerralla ostaa:).

Tänään ostettiin seisomalauta tolla 2v5kklle,saa nähdä kuinka toimii kun huomiseksi luvannut hitosti lunta.Me varmaan tungetaan toi lauta vuoden päästä noihin tupliksiin:LOL:

Niin ja onnea vielä uusille plussanneille:hug:
 
Niin ja sitä piti kysyä että meinaatteko selvittää sukupuolen?.

Me käytiin kolmosesta 4d ultrassa ja ajateltiin että tässä odotusessa EI haluta tietää..
MUTTA..Nyt alkaa mieli muuttumaan :D jos tulisikin poika niiin voisin alkaa ajoissa ostelemaan kaikkea.Täytyy miettiä;D
 
Onnea Emilien ja Pikkunen!

Närästyksestä Nyt on alkanut jo vähän närästää.. viime raskaudessa se tuli vasta loppu puolella.. Toivottavasti ei muutu kovin pahaksi..

Imetyksestä
Tätä pienoista ajattelin imettää kyllä ainakin ½ vuotiaaksi asti.. Tai siihen asti kuin kiinteitä alkaa sitten saamaan.. Paha sitä on kyllä vielä mennä sanomaan kauanko imettää, eihän sitä tiedä nouseeko maito ollenkaan :D Mutta esikoista imetin vajaa 2kk ja sitten loppui maidon tulo kuin seinään..

Neuvolaan en ole edes soittanut vielä.. :whistle: Täytyy varmaan tällä viikolla saada aikaiseksi..

Nimestä ei olla puhuttu sen enempää, kuin että joku harvinaisempi, että ei sellaista joita on joka toinen vastaan tuleva (esim. mikko, kalle, sanna, niko....ym)

Oletteko jo kertoneet kenellekkään plussasta?
- Me olemme kertoneet ainoastaan minun parhaalle ystävälleni.. Muille sitte vasta kuin se rv 12 alkaa olemaan lähempänä. Ja varmaan molempien vanhemmille lähetetään postissa joulukortti missä ultrakuva, jos siis pääsee ultraan ennen joulua. :D Kun molempien vanhemmat asuu yli 200km päässä..

Saabas + vaavi 5+3
 
Saabas: Ihana joulukortti idea :) <3 Me on kerrottu jo melkein kaikille, olen jokseenkin malttamaton luonne :D

Ei meilläkään ole nimiä edes mietitty vielä...viimeks oli jo niin vaikeaa päättää vaikka tiesi jo sitten lapsen synnyttyä sukupuolenkin :) Eli ei siitä ainakaan etukäteen mitään tule. Musta se oli muutenkin kamalan vaikeaa. Kaunis nimi joka sopii sekä vauvalle, että teinille, että aikuiselle ja vanhuksellekin vielä... no kyllähän nimi tietysti elää mukana ja toisaalta, kaikkiin nimiin tottuu tosi nopeasti. Mun siskon pojan nimi kuulosti musta aluks ihan koiran nimeltä, mutta ei se sitten kauaa, nykyään niitä on tullut vastaan kyllä useampia, eikä tule enää koira mieleen :D

Ultrasta... mä olin ja ehkä vieläkin olen (huom, ehkä) aika varma, että ei yritetä selvittää. Viimeks oli poika olo, ja ultrassa "ihan selvästi poika, tosin kivekset ei ihan vielä ole laskeutuneet" ja kätilö sanoo "vielä kerran ponnistat, onneksi olkoon TYTTÖ tuli!" Jep jep. Sama se siis selvitänkö, en usko sitä kuitenkaan :D

Onnea pikkunen, ihana kuulla hyviä uutisia!

Onnea myös uusille!!! Ja tervetuloa
:wave:

Ja nyt nukkumaan...mä oon aina miehen yövuoron aikaan tämmönen kukkuja...en osaa mennä yksin nukkumaan... :(

Kukkis ja pieni 5+
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta |O

Heräsin 5.20 ällöoloon, onneksi jo helpotti vähän... :x

Onnitteluja kaikille ihania uutisia saaneille, Pikkuinen oli ainakin nähnyt vauvelin ultrassa ja plussanneitakin oli :heart:

Nimiä on vähän mietitty, mutta tulee olemaan hankala valinta tällä kertaa. Esikon nimi oli alusta asti selvä, jotenkin tiesin, että saadaan tyttö ja nimi oli alusta asti jo käytössä.

Tällä kertaa ei varmaan selvitetä sukupuolta etukäteen, esikoisen kohdalla mun tunne oli niin vahva, että kysyin eräässä kontrolliultrassa vko 30 lääkäriltä asiaa ja oikeassa tosiaan olin, muuten oltaisiin odoteltu synnytykseen saakka :heart:

Kertomisesta, meillä tietää mun kolme parasta ystävää ja muutama työkaveri. En osaa sanoa milloin kerrotaan, jotenkin asian salaaminen on nyt helpompaa kuin esikon kohdalla. Nyt asiaa ei edes muista joka hetki. Ekan ultran jälkeen varmaan kerrotaan sitten useammalle, vanhemmille kuitenkin varmaan jo aiemmin. Eka ultra on tosiaan 9-13+6 viikoilla, riippuen miten nopeasti neukkiksen lähete käsitellään.

Mukavaa päivää :wave:

Heinäkuu ja Pikkuinen 5+1
 
Huomenta..Kauhea yö takana!.Vatsaa repi,ilmeisesti jotan vähän kovempia kasvukipuja.Nuorin valvotti aamuyöllä,huusi hampaitaan tai jotain|O

Ja yön kipujen jälkeen mun oireet on ollut aamulla kertaa tsiljoona eiliseen!.Aamulla pidin nenästä kiinnii kun tyhjensin astianpesukoneen,haisi niiin pahalta:x Kaikki hajut tuntunut vielä enemmän tänään kun eilen.Olo vähän parani ja sain syötyä aamupalan.Sain lasten aamupala jäljet siivottua ja hampaat pestyä kun iski oksennus ihan täysillä!ja nyt kokoajan oksettaa.
Tai hormoonit tuplaantua tai jotain:D

kertomisesta Meillä tietää mun lähimmät ystävät,molempien vanhemmat ja jotain sukua.
Taitaa kohta tietää kaikki kun mun takki kiristää jo sen verran;)

Kommentteja on tullut: "En olisi uskonut että te enää teette","Oliko vahinko?","kuinka tuut jaksamaan?","Mä arvasin",Ja tietty onnitteluja:)

Jotenkin ihan vetämätön olo,ehkä piristyy kun lähtee tonne pakkaseen viemään tota eskarilaista:)

Ä+4+4
 
Huomenta ystäväiset :wave: Ukkokulta oli taas valvonut yön kun miettii vissiin kaikenlaista.. mitenköhän sen sais nukkumaan..? Se on kertonu tästä jo koko maailmalle, minä vain parille ystävälle, tiedän nimittäin jo mitä ukki taas sanoo "kokeilehan päätäsi" :LOL:
Niin lapset mulla on 10 ja 8v tytöt, poika täyttää kohta 6v. Olen hoitoalalla töissä ja meillä on nytkin yksi sellanen potilas joka yrittää kokoajan lyödä ja potkia..mutta enpä haluis että työkaverit tietää mun raskaudesta mutta kun en voi vältelläkkään sitä potilasta..hitto..
Joka raskaudessa olen kysynyt että kumpiko sukupuoli mahassa melskaa ja taidetaanpa kysyä nytkin..
Nonniin, nyt iski seuraava höyryäminen eli miettii tässä että tahtois semmosen kotidopplerin...?
 
Huomenta,

On se testin viiva vaan vahvistunu, täytyy uskoa että nyt oikeesti tätä likkaa viedään.
On se niin hömppä tunne, ehkä ne joilla jo lapsia tietää, että synnyttämässä sitä lukee itselleen pyhän valan ettei tänne ikinä enää, niin kamalaa kipua. Jostain kumman syystä sitä sitten ajattelee jo seuraavaa sitten kohta.. :)
Kertomisesta, ei ainakaan niin kiihkeästi kerrota kuin ekasta, olen kertonut äidilleni, kun hän on minua kannustanut nämä kaksi vuotta että se vauva sieltä tulee.. ja miehelle, meinasin ensin panttaa tietoa isänpäivään, mutta olen aina ollut malttamaton, tyydyinkin vain lähettämään viestin töihin, että haluaako se ukko kulta isänpäivälahjan etukäteen. Se raukka ei tajunnu kun lähetin vastausviestiin takaisin vain lasketun ajan, kysy vaan että eikös ne häät pidetty myöhemmin.. :headwall:
pikkuinen:
Ostin joskus autoa varten sellaisen moottorinkuuntelulaitteen, joka osien irroituksen jälkeen muuntui tavalliseksi tetoskoopiksi. No meikälikka sitten hiljaisena masumyllerryspäivinä kuunteli sillä navan kohdalta aina että siellä vielä elossa ollaan:LOL: Tosin se vempele sai äänet kuulumaan vasta n vkolla 23-> Mutta luovaa ja hauskaakin voi olla kotoonta löytyvista tavaroista.
Mutta eikös semmoset doplerit ole jonkun viidenkympin pintaan nykyään, ja en ole ainakaan pahaa kuullunna niistä..
oireet raskaudesta: menkat yritti tulla eilen hemaisevilla reisi- ja selkäkivuilla, mutteivat alkaneet. Katotaan miten oireellinen olen, aikaisemmasta lapsesta ei ollut mitään, kun hieman vilua ja tissikipua kolmisen päivää, ei pahaa oloa tahi muuta semmoista..

Pitäisikös sinne neuvolaan soittaa?
tuulisine aamuineen kengu vkot??
 
Nimistä: nimiä oon miettinyt jo monta vuotta, mitään varmaa ei vielä ole, mutta jotain ideoita kyllä... ja selkeästi erikoisempi nimi hakusessa, kuten tyttösilläkin on.

Kertomisesta: kaksi mun opiskelukaveria tietää, koska tiesivät yrityksestä, muille ei kerrota laisinkaan, saavat sitten itse huomata kun alkaa maha kasvaa... ja tämä kyllä toistaiseksi tarkoittaa sitä, että pysyn kotioloissa jonkin aikaa kun tuo vatsa on (etenkin iltaisin) aivan mieletön pallo!!! Mä oon oikeasti hyvinkin hoikka ja oon tosi hämmentynyt tuosta pallosta!!! :confused:

Sukupuolen selvittäminen: Ei kyselty edellisistä, eikä kysytä nytkään :)

Neuvola-ajan varaaminen varasin itselleni neuvola-ajan jo 2.12, itse työskentelen samalla alalla ja kollegan kirjalle kävin ajan varaamassa :D

Sydänäänet dopplerilla joku kysyi, millä viikolla kuuluu? Olen saanut ERITTÄIN hoikalta ihmiseltä saanut kuuluumaan jo rv 8 (BMI 16), rv 10 useimmiten jo kuuluu. Erinäiset tekijät vaikuttavat kuuluvuuteen, mm istukan paikka, vatsanpeitteet, sekä kohdun asento (eteen-/taaksepäin kallistunut kohtu)

Äitiysvaatteet: Olen säilönyt äitiysvaatteeni, joten uusia ei varmaankaan tule hommattua (tai sit tulee :) ) Silloin oli Helsingissä ihana liike nimeltään Formes ja sieltä äippävaatteet ostin, mutta enään en löydä edes netistä kyseistä putiikkia :/

No, tällaiset kuulumiset tällä kertaa :)

MimSe ja salaisuus 5+0
 
Huomenta kaikille!
En oo meinannu tänne taas millään keritä,ja te kirjotatte niin kauheen nopeesti niin paljon :)
Täällä olot ihan hyvät.
Nyt on tullut iltaturvotus ja se on niin isoa että farkut on pakko avata tai alkaa särkeen mahaa.
Mä luulen että tällä kertaa mä en kysy sukupuolta...
Mä olen sen joka kerta aavistanut ja kun olen kysny oon aina osunu oikeeseen,eli jos nyt osaisin olla kysymättä..
Mulla on se eka neuvola ens viikolla,joten sieltä saan ajan jo varmaan alkuraskuadenultraan.
Rinnat on niin arat et suihkuskin ku on niin tekis mieli väsätä sinne jokin kannatin joka niitä kannattelee :D
Mä en ole edlleenkään kertonut oikeen kellään,kolme läheisintä ystävääni tietää..
Mies teki eilen sitten päätöksensä ja hipyi meidän elämästä,niinkuin oletinkin...
Voihan se olla että mieli vielä muuttuu,mutta mä ilmotin kyllä että jos mieli muuttuu liian myöhään,esim lapsen jo synnyttyä,on se silloin myöhäistä osallistua.
Aika harmi olo on,mutta eiköhän tämä tästä...

Jaksuja kaikille
Nenna ja möykky 6+2
 
A-H
Moikka taas :)

Kengumamma ite en ajatellu synnyttäessä, että ei enää ikinä, vaan, että ens kerralla en varmasti halua yhtä kusipää kätilöä :E Oli aivan ihana kätilö sillon vuorossa, kun mentiin synnärille, mutta sit tuli vuoronvaihto ja sellanen kunnon mulkku tuli tilalle! :S Tuntu siltä, että halus vaan äkkiä homman pois alta :( Toki oon kuullu, kun monet on kironnu, että ei enää ikinä, mutta sit aika nopeaan nostelee vauvakuume päätä :p

nenna77 ihme ukko :eek: No jospa se sit tulis kuitenkin pian järkiinsä :) :hug:

Aika tökeröä mun mielestä kysyä, että oliko vahinko? Neuvolassa kun kävin ton meidän neidin kanssa ja kerroin raskausuutisen, niin ekana onnitteli ja sit kysy, että oliko ihan suunniteltu. Hohhoijaa.. A. mitä se kenellekkään kuuluu? B. mitä väliä sillä on? Sanoin vaan, että joo, 4kk yritystä takana ja nyt tärppäs...

Sukupuoli varmaan meinataan selvittää, mutta mullakin kyllä oli viime raskaudessa niin vahva tyttöolo, että olin aika varma tytön tulosta. Ei meinannu lääkäri ees ultrassa kertoa, että kumpi on tulossa, jotain sano, että "en edes kerro kumpi on tulossa, niin jotain jännitystä on sitten edes". Sanoin siihen sit, että tiiän kyllä että se on tyttö, niin meni nainen aika vaikeaks ja ei sit sanonu mitään :D

En tiiä vastasinko taas kaikkeen, mihin piti, mutta myöhemmin sit lisää jos muistuu jtn mieleen :)

A-H 6+3
 
Nennalle pahoittelut miehen puolesta.. Ja pikkunen taisi saada hyviä ultrakuulumisia, hyvähyvä!!

Mä kävin eilen neuvolassa, jossa ei ollut muuta kuin ottivat verikokeet ja sain paperit. Ens keskiviikkona sitten lääkäriaika, jossa myös ultra. Toisin kuin nettilaskurit antoivat, neukantäti sai la 3.7. eli tänään 6+2.. Itestä tuntuu, että se nettilaskurilla saatu 8.7. olis enemmän oikein. Mutta ei välttämättä tarvia ennen keskiviikkoa tuonne etusivulle lähteä muuttelee, katsotaan, mitä ultra sanoo.

Ainii, saatiin miehen kanssa sunnuntaina kuulla, että miehen veli ja hänen avovaimonsa saa esikoisensa kesällä myös!! La on 12.6., eli kolme viikkoa ennen meitä. Meidän lapsi (tai siis lapset) saa sitten uuden serkun :) Vähän kiva. Ne ei vielä tiedä ollenkaan, että meillä on tärpännyt, enkä malttais odottaa, että päästään kertomaan! Mutta en uskalla ennen ultraa..

Joo ja tänään alkoi sitten etova olo. Pientähän tämä vielä on..mutta melkein kerkesin jo iloita, ettei se alkakaan, kun esikoiselta tuli heti kun menkat jäi pois ja tosi rajuna. Nyt oon jo syönyt työpäivän aikana banaanin ja kaks mandariiniä, siis ylimäärästä normaaliin verrattuna. Mitään rasvaista tai makeaa ei tee onneksi mieli, vaan raikkaita.

Niin ja nimistä sen verran, että meidän pitää hätäkaste nimet päättää ja ensi keskiviikkoon mennessä..

Milja + 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Minäkipä kirjottelen tänne kuulumisia. :) Käyn joka päivä täällä kyllä lukemassa muiden kuulumisia, mutta kovin ahkera kirjottelija en ite ole.

Nimiä ei olla vielä mietitty, mutta vähän oon vilkassu esikoisen vauvakirjasta, että mitä nimiehotuksia on ennen ollu. Ne kyllä vaikuttaa vähän oudoilta.. Mitenhän me sillon ollaan semmosia outoja nimiä mietitty, osa ei oo enään ollenkaan mieleen. :D

Kerrottu ei olla vielä kenellekkään muulle, kuin mun yhelle raskaana olevalle kaverille. Aikomuksena olis isänpäivänä pamauttaa uutinen kakkupöytään. Ite leivotaan siis kakut papoille ja sitten kun on koko perhe koolla, niin eikun jymyuutisen pamautus. En usko, että kukaan siitä suuttuu tai muuta, kun kaikki on jo kauan aikaa asiasta kyselly. Ei varmaan muuten uskallettaiskaan näin yllättää.

Äitiysvaatteita oon katellu välillä kirppiksiä kierrellessä ja ostan sitä mukaan kun hyviä löytyy ja rahatilanne sallii. Meillä on niin epävarma rahatilanne aina, että varmaan parempi tosiaan ostaa aina kun edullisia ja hyviä vastaan tulee, ja kun lompakossa sitä rahaa on.

Neuvolaan ei olla vielä otettu yhteyttä edes. Vois kyllä tänään pirautella. :) Hei mä taidanki pirauttaa heti, tuli kauhea into saada tietää eka neuvolapäivä! Iiks.

Rv 4+1
 
nenna Voimia sinulle!:hug: En tiedä onko teidän parempi ilman miestä?.Olit kuitenkin jo "tiennyt" että noin voisi käydä?.Mulla on aika sama kokemus takana,mies ei tullut takaisin ikinä: /
Mutta oma on menetys.Onnellista odotusta joka tapauksessa sinulle:heart:

milja85 Miksi hätäkaste nimet?:|

Olipas vaan kyselyitä:whistle:
 
Siis eikö muiden tarvitse ilmoittaa sairaalaan etukäteen hätäkastenimiä? Jyväskylässä pyysivät sillon esikoisen aikaan myöskin (nyt siis Mikkeliin). Eli siis ilmoitetaan jo etukäteen nimet sinne, jos sattuu, että joutuu hätäkasteen tekemään.
 
Nennalle voimia! Onnea odotukseen ja kaikkea hyvää muutenkin.

Kyllä ainakin LKS:ään on jo 11 vuotta sitten pyytäneet niitä hätäkastenimiä. Muistaakseni ennen nt-ultraa oli joku paperi täytettävänä sairaalaa varten.

Sukupuolesta , edellisissä raskauksissa ei kysytty. Esikoisesta mulla oli koko ajan olo että tyttö tulossa ja kuopuksesta se tyttöolo tuli vasta joulukuussa, LA oli silloin 31.12.. Tyttöjä oli molemmat. Nyt tietenkin voi olla että halutaan tietää.

Isänpäivä vinkkejä kaipailisin. Ex ilmoitti että on menossa reissuun ja ottais tytöt vasta sunnuntaina. Haluaisin kuiten nykyiselle miehelle järjestää jonkinlaisen ensimmäisen isänpäivän.

Hellun martta ja Pähkinä 5+1
 
Hei! Täältä yksi heinäkuinen tuppautuisi vielä mukaan :wave: Sunnuntaina tein testin ja tänään uudestaan, ja tänään tuli jo digitestiin "raskaana 2-3", eli hyvältä kai vaikuttaa.

Esikoista odotetaan ja tämä kaikki on niin uutta! Soitin tänään neuvolaan tuon toisen testin tehtyäni, ja kylläpä tuli melkein itku... Sinne pääsee täällä vasta viikolla 10+ ja siitä sitten lähettävät lähikaupunkiin ultraan, eli ultra on vasta sitten viikoilla 11-13. Sain kuitenkin neuvola-ajan 15.12., ja silloin on viikkoja kai 9+2. Luultavasti neuvolassa ei siis kuulu vielä edes sydänäänet silloin, niin se täti meinasi... Kai siellä on vain se joku doppler. (Oon siis tosiaan aika pihalla näistä.) Mutta aion varata alkuraskauden ultran yksityiselle, koska en todellakaan pysty odottamaan tuonne asti, vaan haluan tietää, että jotain tuolla on meneillään.

Oireita ei siis ole oikein ollut vielä... Menkkamaisia kramppeja parina päivänä hetken aikaa, ja olen ollut varma, että tässä tämä nyt sitten oli, mutta mitään vuotoja ei ole tullut. Rinnat olivat kipeät oviksen jälkeen, mutta se on helpottanut jo. Pissattaa kyllä normaalia useammin, ja olin ihan yllättynyt, että sekin kuuluu alkuraskauteen.

Minut voisi siis lisätä listalle. Ikää minulla on 27, laskettu aika on nettilaskurien mukaan 18.7. ja sairaala on OYS, eli Hemuli91, ehkäpä nähdään :)

Kertomisesta vielä: mies on ollut ainoa, joka tietää, mutta äsken soitin ystävälleni ja kyselin noista alkuraskauden ultrista, eli hänelle siis kerroin :)

- Liisakaisa ja Myyrä 4+1

Muoks. Alkuraskauden ultra on nyt sitten varattu ja se on 24.11. eli viikkoja on silloin 6+2. Meri-Oulun neuvolan täti meinas, että silloin näkyy yleensä jo syke. Jännää ja ihanaa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
NENNALLE jaksamista!

SUKUPUOLESTA: Esikoisesta en halunnut tietää, kuopuksen kohdalla kun rakenneultrassa havaittiin halkio, ja punktio tehtiin, niin halusin tietää kun se oli 100% varma. Nyt en tiedä.... punktiota tulevat tarjoamaan kuitenkin koska yksi kromosomipoikkeavuus on mulla ollut yhden epäonnisen raskauden takana. katsotaan.. jos nyt sinne päästään.

HÄTÄKASTENIMISTÄ: Mullakin on aina pyydetty sairaalan papereihin laittamaan ns. "hätäkastenimi" sekä tytölle että pojalle. Siksi siis jos tulee hätätilanne.

KERTOMISESTA: Olen aina avoimesti kertonut, koska mulla näkyy nopeesti toi turvotus, ja on helpottanut minua kun on keskenmennyt, ihmiset ovat ymmärtäneet ja heidän kanssaan on voinut puhua asiasta. Nyt en ole kertonut. Muutama tietää kun maha on kuin potkupallo, kiitos alun turvotusten...

(.)
Turvottaa turvottaa. ja rinnat alkoi särkemään tänään. uskoisin siis että 4+ vkoilla ollaan vasta. 4-5, sillä välillä.

Mulla on ollut huippu masis päivä. Käytiin mummuni kanssa hautausmaalla, ja nyt olen miettinyt kaikkia menetyksiäni tänään. Pelottaa niin vietävästi. Että Minulta viedään tämäkin. Noh, kaipa tämä on nyt niitä hormoniheittelyjä/mielialavaihteluita. Mieleni tekisi itkeä kokoajan.

Toisaalta, mies on ihan äärettömän ihana, nyt se on pari päivää ollut aika... etäinen. Se silmä vaivaa (onnistui saamaan kunnon kolon sarveiskalvoonsa)
No, jotenkin kaipaisin hiukan enemmän huomiota. Olen järkänny kaikkea kivaa sille, ja toivoisin jotain halittelua. Normisti se sellainen onkin, nyt sitä taitaa stressata tämä alkuraskaus. Pelkää myös sitä keskenmenoa.

Mulle oli oikeastaa aika shokki että minä lohdutin miestä 6/10 ja 10/10 keskenmenojen jälkeen. Lohdutti hänkin minua, mutta siis että mies oikeesti itki, ja itki useaan että miksi ihmeessä näin pitää käydä. Olisi hänelle siis ensimmäinen lapsi.

No joo.. yritän vääntäytyä iloisempiin tunnelmiin. Kynttilät palaa, lapset katsoo piirrettyä ja mä siivoan ja laitan ruokaa... :)

T:Neiti, rv??
 

Yhteistyössä