***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Sarahille paljon paljon Onnea tyttö vauvasta:heart::flower:

MartsuEn pysty edes kuvitella oloasi:'(.En osaa muuta sanoa sanoa kun voimia:hug:

niiskulle jaksamisia myös!:)

Täälläkin ritiriitaiset tunteet..Sinäänsä odotan vauvan syntymöö ihan hulluna.Ja kovasti haluaisin saada jo pienen syliin ja nuuhkia:heart:
MUTTA..samalla tuntuu etten ole valmis.Viimeiset pari kuukautta ton esikoisen kanssa on ollut ihan järkyttäviä,tytölle tullut pakko liikkeitä ja samalla muut oireet pahentunut.Mä alan olla ihan loppu..Eilen tilanne kärsistyi kun tyttö aiheutti nuorimmalle melkein aivotärähdyksen,siltä ainakin näytti ja nyt 2veellä todella iso sininen patti otsassa.
En voinut kun huutaa ja sitten pääsi itku,tajusin siinä vaiheessa kuinka loppu sitä onkaan.Se on vaan todella vaikea myöntää itselle että sitä väsyy omaan lapseen.Suorittaja taidan olla..
Neurologille sain soittoajan maanantaille,lääkkeet haluan samantien.Alustavasti oltaisiin saatu lääkitys vasta ekan alussa,mutta jos odotan elokuuhun olen jossain lataamossa itse.

Nyt jotenkin tuntuu että arki ylittää oman jaksamisen.Odotan vaan että saadaan toi lääkitys ja vähän helpotusta arkeen.Samalla kun pitäisi hermo kestää 3v.n ja 2v:n uhmaa ja kaikki kolme tappelee.Ikinä en ole näin hankalaksi arkea kokenut:(

Joten ihan mielelläni odotan vauvan syntymää vielä monta viikkoa,vaikka kipujenkin kanssa on hankalaa niin mielummin näin,en halua vauvan syntyvän tähän kaaokseen ja omaan pahaan mieleen..Mutta jos syntyy niin kyllä sekin tietty järjestyy..

Mutta jotenkin luulen että tämä menee viikon yli,en usko että sen enempää:)
Eli kolme viikko vielä;)

mayinga Meilläkin ollut kaikilla kolmella korvakierre ja ovat valvoneet ensimmäisen vuoden.Toi 2vee ei tosin nuku vieläkään:/.Sillä putkitus ja kitarisaleikkaus elokuussa.
Onneksi sitä tosiaan oppii ja ehkä osaa pyytää apua ajoissa jos tälläkin kertaa sama rumba:)
Niinkuin sanoin niin olen hirveä suorittaja ja itse pitää asioita tehdä joten sekin väsyttää.sitten jossain vaiheessa tajuaa kuinka burn out sitä onkaan.

Tänään ei kovin iloisia juttuja päässä pyöri,jotenkin herkillä ja ahdistaa.

Meilläkään noita vahteja ei liikaa ole..Mun Äiti vahtii mutta sille ei uskalla jättää pitkäksi aikaa.Esikoinen keksii kaikkea älytöntä ja vaarallista kun mun äiti ei saa pidettyä sille kuria.ja pienet ottaa sitten mallia.Mun täti lähtee sunnuntaina reissuun ja tulee laskettuna päivänä.ja mun serkku suostuu ottamaan mutta se ei ole ikinä noita hoitanut..On tossa yksi naapuri jolle jättää mutta siellä ei voi yötä olla.Noi lapset ei tosiaan ole hoidossa ollut kuin muutaman kerran niin vähän jännittää.

Mutta tänään tälläinen päivä..

Vointeja kaikille MM itu 37+5
 
Piti vielä lisätä tosta lastenvahtiasiasta, että onhan meillä anoppi jolle viedä mutta siellä on juurikin se ongelma että siellä saa tehdä ihan mitä vaan ja syödä ihan mitä vaan ja sit ku ne tulee kotiin (lapset) ni meil on kauhea työ taas siinä et saadaan heidät tottelemaan.

Ja nyt kun on juhannus; Ni Kaikki on otto päällä. Eihän täällä voi edes naapuria pyytää hätiin. Typerä kalenteri-ryyppy-juhla! Ja suurinosa kavereista on mökkeilemässä.

Mun vanhemmat on aina pienissä sievissä viikonloppuisin joten autonrattiin eivät voi mennä, mutta ovat vakuuttaneet tulevansa taksilla jos tarvitaan. Huoh!

No juhannus saunaan ainakin menen jo tänään... aion vääntää pihakoivusta vihdan ja piestä selkänikin naarmuille ni on sitten tasapuolinen raidoitus :D :D :D
 
heips vaan kaikille heinäkuisille :) :heart:
ite oon taustalla seuraillu tätä ketjua, aamun lueskellu teiän juttuja :) nytte uskaltauin tänne ihan kirjottamaan. mullon menossa viikkoja tällä hetkellä 35+4 elikkäs LA on 24.7. ensmäinen meille tulossa ja mulla on aivan "tyttöolo", rakennuultrassa ne meillä tyvärtä kyllä arpailiki.
meillon kaikki vielä ihan auki, muutto ens viikolla isompaa asuntoon, vauva vehkeet pesemättä ja mut kaikki on kuiten ONNEKSI hankittuna.
jospa minä saisin nyt aikaseksi alkaa kirjottelee tänne kuulumisia ku vielä ehtii :)
 
Marsulle osanottoni, läheisen kuolema on aina niin kauheaa, että toivoisi, ettei kukaan koskaan joutuisi sellaista kokemaan! :hug:

Sarahille taasen suuren suuret onnittelut pikkuprinsessan johdosta! Toivottavasti pääsisi pian äidin kainaloon lastenosastolta! :flower:

Nenna jotkut ihmiset on niin ajattelemattomia, että niitä vois vetästä halolla päähän! Ja silläkään tuskin olis tehoa! Pojan isä selkeästi tällainen tapaus! Kiukuttaa pienen poikasi puolesta!

Mimse ja muut tuttuja nuo ristiriitaiset tunteet! Kaipa ne kuitenkin asiaan kuuluu!

Niiskun arvet kuullostaa kyllä hurjilta. Itselle ei ole vielä yhtäkään arpea tullut, mutta nahka kyllä kiristää niin paljon, että välillä jo se tekee kipeää, en uskalla edes kuvitella siihen lisäksi arpia!

Mahtaakohan Mayinga ollakkin se joka saa sen juhannusvauvan?

Itsellä olotila sellainen kuin ei raskaana olisikaan, mitä nyt vauva potkii! Eli pitkään vielä roikun palstalla päivystämässä!

Tiinu ja Jäppinen 35+2

MM:lle piti vielä tulla voimahaleja antamaan! Olen työskennellyt erityistarpeisten lasten parissa ja vaikkei se ole sama asia kuin omakohtainen kokemus, niin työssä olen huomannutsen , että useimmiten erityislapsi on erityisen vaikea juuri omia vanhempiaan/omaa perhettään kohtaan. Joten todellakin toivon voimia sinulle!
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kuulla etten ole yksin tuntemusteni kanssa... En muista, että tälläisia tuntemuksia olisi edellis kerroilla ollut, mutta silloin olinkin PALJON nuorempi ja tuo toinen lapsi (nyt 7v) oli hyvin haastava tapaus, joten ehkä nämä tekijät vaikuttavat tämänhetkisiin tunnetiloihin...

No, tänään miehellä viimeinen työpäivä ennen 4 viikon lomaa, ihanaa!!

MimSe
 
Mitää????
Nyt en sit muka aamutoimilta kerinny ajoissa koneelle ja täällä olikin vauvauutisia :heart:

Onnea Sarahille prinsessasta :heart: :flower: :heart:
Aivan upeeta ettänyt jo meidän vauvoja alkaa syntymään :)

Martsulle tätäkin kautta jaksamista :hug:
Noi on vähä semmosia asioita ettei niitä voi mitenkään käsittää itse kokematta.
Mulla muinoin,kun mies luovutti,olimme kerinneet olemaan sen 3vk naimisissa ja tyttö oli vain 5vk.
Ainoa mikä parantaa ja auttaa,on aika. :hug:

Joo,pojan isä sitten "vastaili" yöllä naamakirjan välityksellä että hänen puhelimesna ei ole soinu eikä ole viestejäkään tullut...joopajoo.
Myöntäis vaan ihan suoraan,mutta eihä se koskaa näitä asioita myönnä.

Mä koitan tehdä kivan juhannuksen muksuille,jos vähän herkuteltais sitten. :)

Nyt odotellaan tuleeko se luvattu myrsky...
No me ihaillaan (tai kauhistellaan) sitä sit lasten kans turvallisesti parvekkeen lasien läpi :)

Kohta pitää lähtee kauppaan ettei tarvis sit illemmalla enää...jaksa kattella niitä kaljapäkkejään kantavia ihmisiä,jotenki niin ällöttää sellaset..

Jaksuja Mammat ja
Hyvää juhannusta!!!! Toivottavasti saadaan lisää juhannusvauvoja,mä voisin ilmoittautua vapaaehtoseksi mutta ei tää neiti ole ainakaan vielä tulon päällä

Nenna ja Iiduska 38+1
 
Sarahille ja perhelle onnea pikkuisesta tytöstä! :hug: :flower: Toivottavasti pääsee pian kotiin :)

Nenna harmi kyllä poikaasi kohtaan. :( Minä olen myös eronnut esikoisen(2v) isästä ja eipä häntäkään tunnu kovin paljon kiinnostavan nähdä poikaansa.. Aina silloin pitää sitten nähdä kun en itse jaksaisi tai hän on lähdössä jonnekkin (esim. nyt juhannuksen viettoon mökille..)
Ja aina mun ja pojan pitäisi mennä hänen luokseen, että ei voida nähdä vaikka puistossa jossain..

Liikkeistä täällä alkaa varmaan olemaan masussa ahdasta, kun tunkee niitä raajoja ilkeesti kylkiluiden alle tai väliin. Samoin tuolla ihan oikealla kyljellä näkyy välillä hassusti sellanen kohouma :D
Hyvin kuitenkin vielä liikkuu.

Vauvan vaatteita on täälläkin tullut aika reippaasti, varsinkin kun sain kaverilta vielä pussillisen tyttöjen vaatteita, jotka suurimmaksi osaksi 50-68 :D
Nyt on aikalailla varsinkin bodeja.. Kirppareilta olen ostellut nyt koosta 68< ylöspäin jos on tullut jotain kivaa.

Hjannah täällä oli kans ihan tuskan hiki yks päivä yhtäkkiä, samoin päätä vähän särki ja oli heikko olo.. Mutta sitte kun makoili niin helpotti.

Tänään on kolmatta päivää jo ihan outo olo.. mahaa kiristää, välillä tulee ihan heikko olo, vauva painaa ja kiristää.. Joko se synnytys lähentyis? :D Tänään on neuvola joten katsotaan mitä verenpaineet ym. arvot näyttävät.

Korvakierre on täälläkin vaivannut esikoista.. Pari viikkoa sitten olisi ollut putkitus ja kitarisojen leikkaus, mutta jouduin perumaan sen kun poika oli kipeä. Uusi aika elokuulle..
Tosin nyt on ollut pian 3kk(!) ilman tulehdusta, joten josko ne nyt olis loppunut itsestään?
Jos tuonne elokuulle asti päästään ilman tulehduksia niin pyydään uuden ajan korvalääkärille ja että mietitään sitte uudelleen tarvitaanko putkitusta ollenkaan.. Toisaalta hyvä että ei nyt putkitettu, kun toi poika on niin vesi peto niin on kiva päästä uimaankin että ei tarvi pidellä mitään tulppia/pantaa päässä.

Pian pitää suunnata neuvolaan joten myöhemmin sitten neuvolakuulumisia :)

Hyvää Juhannusta jo kaikille! :D

SaaBas + Tyyne 37+6
 
Martsulle osanottoni, varmasti on pää aivan sekaisin.. jaksamista!

Sarahille
Onnittelut tyttövauvasta! :heart:

Vauvanliikkeet tuntuu lähinnä semmosena möyriämisenä. Yks päivä sai taas jalkansa ängettyä jotenkin tuohon kylkiluun alle ja oli kyllä semmoset voimat jo potkussa, että huusin kurkku suorana! :D

Tervetuloa Sanselmi85! :wave:

MM: lle tsemppiä lasten kanssa! Itsekin välillä kärähtää tuon 2,5v uhmaikäisen kanssa ja sitten melkeen heti tulee itselle kauhean syyllinen/ paha mieli. Siis en todellakaan mitään fyysistä väkivaltaa käytä, mutta alan huutamaan, kun hermot napsahtaa. En ees normitilanteissa jostain noista jutuista hermostuis, mutta nyt on jotenkin niin poikki ite.. :ashamed:

Meillä kyllä noita lastenvahteja löytyy, mutta pitkät välimatkat ja pitkä matka synnärille. Että se lähinnä jännittää millon synnytys alkaa jne ja miten pääsee lähdölle.

Pearl ja pieni 39+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Milja85 Minnuu rupes pelottaa. Sanoivat mulla mikkelissä arvioksi 36+2 2900g ja siitä laski, että laskettuna n. 3600g. Oli sellanen nuori erikoistuva naislääkäri. Niin huih, jos sulle sanottu tollanen haitari, niin minun kaverihan voi olla reippaasti yli 4-kiloinen, jos yliajalle menee :(

Sarah85 Hurjasti onnea pikkuisen neidin johdosta. :heart:

Martsu Osanottoni. Ei tälläistä voi ymmärtäää. Voimia...olen sanaton

keiju ja hippiäinen 38+2
 
Viimeksi muokattu:
Voi,mieli tekee jo tepposet.
Kävelin äsken olohuoneen poikki ja haistoin ihan selvästi vastasyntyneen vauvan tuoksun :heart: oikein piti tarkistaa pinnasänky mutta tyhjähän se vielä on :(
Voi että mikä kaipaus :heart:
 
IHANAA! Suurensuuret onnittelut Sarahille vauvasta! :heart:

Täällä aletaan olla jo vähän malttamattomina.. Kuvitelkaa vaan, että olen maannut 2 KUUKAUTTA sairaalassa, muttamutta, tässä sitä nyt ollaan. Välissä naurattaa, välissä ottaa päähän.. En edes tiedä mitä haluan!
Samoja ajatuksia mimsen kanssa. Pää sekaisin! Uusi perheenjäsen jännittää kovasti, ja välillä tuntuu, että apua, enhän minä osaa mikään äiti olla?! Ja miehelleki sanoin illalla, että hei, perutaan koko homma! :D Mies siinä naureskeli, et jaaha, vähän alkaa olla myöhäistä ;) Noh, välillä kuitenkin vauvan kaipuu toooosi suuri. Noi ajatukset vaan säikäytti, et hulluksiko tässä ollaan tulossa, ku loppumetreillä alkaa sekoileen.. Ehkä se on ihan tavallista pyöritellä ajatuksiaan, kun päivät yksin kotona istuu... Niin, ja tulis jo toi vauva, kun aina uhkailtu, et joo korkeintaan viikko menee. Ja ei mitään :( Inhottavaa tämmönen, kun alkaa jo tuntua yliaikaiselta tää raskaus, kun niin kauan ollu "lähtövalmiudessa". Pitäs koittaa unohtaa koko raskaus edes muutamaksipäiväksi. :)

Kävinpäs eilen hermoratahierojalla. Ai että tuntui niiiiiin hyvältä. 2h vaan makasin ja rentouduin, ja tunsin, miten kaikki jumiutuneet radat alko aukeemaan! :) Olen käynyt aikasemminkin, ennen raskautta (raskausaikanahan ei saa käydä enää, paitsi sitten loppuvaiheessa). Täti lupas painella hiukkasen niitä synnytyspisteitä enempi, kun kerroin, miten olisin jo valmis jakautumaan kahtia... Mutta saapas nähdä vaikuttaako mitään. Tuo hermoratahieronta yleensä vaikuttaa n.3päivän viiveellä. :) Enkä mä sinne sen takia mennytkään, että lähtis käyntiin. Muuten vaan menin oloani rentouttamaan ja nautiskelemaan. ( Vaik, käyhänse välis kipeetäkin, ne jotkut pisteet.)

Martsulle osanotot! Ja suuuri virtuaali- :hug: Vaikea on kuvitella sun surua! :(

Vauvan liikkeet edelleen kovia. Aijaiai! : / Mulla on varmaan liian lyhyt selkä, kun niin kylkiluut murskana. Vaikka vauvan pääkin on jo kovin alhaalla. Neuvolassakin sanottiin, että kylläpä se myllää kovasti, kun sykkeetkin nous viimeksi 180 ja maha pomppi ja hytky niin,että vauvan tarjontaa oli hankala katsoa.. Ja joo, olen joutunut ottamaan särkylääkettä, kun tosiaan kylkiluiden alaosat TODELLA hellinä :(

Hyvät juhannukset kaikille!
Täällä ei mitään suuermpia suunnitelmia. Rentoillaan miehen kanssa kerrankin kun silläkin on vapaata :heart:

Seinis ja beib 37+1
 
NiQ
Sarahille paljon onnea <3
Mimse Mulla on ollu koko raskausajan sellainen olo, että haluan vaan olla raskaana. Ei oo ainakaa vielä tullu mitää tunteita että pitäis saada vauva äkkiä syliin tms. Iski kauhee paniikki kun jouduin tuossa muutamaksi päiväksi sairaalaan ja siellä lääkäri väläytti että viikko vielä kasvatellaan vauvaa ja sit harkitaan käynnistystä :eek: ei käy!!! ei mun pää oo valmis vielä...
Hjannah Mulle nousi viikonlopun aikana ihan samat oireet + verenpaine oli pilvissä, jouduinkin sit kolmeks päiväks osastolle. Toivottavasti sun oloilus helpottais :hug:

NiQ & Pena 37+0 (jee, täysaikaisuus!)
 
Heissan!

Täällä on todella aktiivista..ei millään näin hataralla päällä muista kaikkien juttuihin reagoida..sen takia varmaan helpointa aina kirjoitella oma napa-juttuja..

ONNEA SARAH prinsessasta!!

NIISKULLE tsemiä repeämien kanssa!!

MARTSU! Osaanottoni!! Kovasti voimia!!

Täällä ootellaan jotta lääkitys alkaisi vaikuttaa ja kutina häviäisi. Tosin tämä kutina on paljon mukavampi vaiva kuin esim. närästys! Tämän kanssa pystyy kuitenkin toimimaan!

Me ollaan jussi kotona myös, saunotaan ja grillataan. Ehkä vieraita tulossa.. Kävimme eilen kaupassa ja hiukan haastavaa oli ruokien osto kun ei ole tietoa kuinka monta ihmistä on syömässä :) mies ei enää suostu oikein lähtemään minnekään, ehkä tyksin pihaan pääsisin korkeintaan telttailemaan!

Meillä taitaakin lähes koko heinäkuu olla vieraita tai anoppia, appiukkoa ja miehen siskoa lapsineen.. Voi olla jotta tällä kertaa viihyn sairaalassa paremmin kuin ekalla kerralla :LOL:

Tyttäreni on äitiään ahkerampi siivooja ja on nyt saunaa siivoamassa. Pakko mennä kaveriksi ennen kuin sauna muuttuu isoksi vaahtokylpyläksi!

Mahollisimman vaivatonta juhannusta kaikille!!


Tintti 35+5 (mulla on puhelimeen ladattu ohjelma joka kertoo kuinka pitkällä raskauteni on. Ei mulla muuten oisi hajuakaan :) )
 
Onnea Sarah ja perhe!! :flower:

Martsu :hug:

Mun on tullut kirjoiteltua enemmän tonne elokuisiin kun se la siirtyi sinne silloin, mutta päivittäin olen teidänkin kuulumisia käynyt lukemassa. Tsemppiä kovasti teille joilla synnytys jo kovinkin antanut merkkejä itsestään, ei varmaan mene kauaa kun seuraava heinis syntyy!

Kirppiina ja muru 34+3
 
Onnea Sarahille prinsessasta! Ihanaa! Hyviä vointeja vauvalle! :heart:

Martsulle osanottoni! Ihan kamala juttu :'(

Nennan pojan puolesta tuli tosi paha mieli. Voi pientä!

Itse tulin poksumaan 36+0, jei! Viimeinen tenttituloskin tuli ja meni läpi! Ihanaa! Nyt kelpaa jäädä äitiyslomalle. Kyllä mä ne maisterin paperit vielä raavin kasaan tulevaisuudessa :)

Cappuccino ja papunen 36+0
 
Sarahille onnittelut täältäkin!
Ja Martsulle osanotto! :hug:

Täällä käyty äitipolilla ja tuomio oli selvä. Lääkitys nyt sitten aloitetaan tuohon raskausajan diabetekseen :(
Vauvan pa oli 3600g ja seuraava käynti 5.7 ja näillä näkymin sitten käynnistykseen suoraan. Niinkuin pelkäsin :( Paikat oli vähän pehmenneet, kaulaa 2cm ja sormelle auki, joten ei nyt ihan paha tilanne. Mutta tuskin syntyy itsekseen. Plääh. Ja terkkari sai jälleen kerran noottia kun ei ollut äitipolin ohjeita noudattanut. No eipä ollut yllätys meidän terkkarin kanssa....

Että näin tänään.
Reppis ja Enni rv 37+1
 
Sarahille paljon onnea pienestä prinsessasta! :heart:

Martsulle suuret pahoittelut ja osanotto! Voimia ja kannattaa varmaan pyytää keskusteluapua neuvolan kautta.

Toivotaan nyt oikein paljon juhannusvauvoja sit meidän pinoon. Itse olisin ainakin oikein mielelläni juhannuksena synnyttämässä (tai minä päivänä tahansa, kunhan se on pian :D). Meille tulee tänään mun vanhemmat juhannuksen viettoon, niin olisi helppo lähtee synnärille, kun ei tarttis tuota esikoista viedä mihinkään ja ois parhaat mahdolliset hoitajat paikalla.

Täällä kans tahtoo hermot mennä välillä vähän liiankin helposti. Tulee sit ärähdettyä tuolla poitsulle. Sit tuleekin kauheen paha mieli heti perään, kun se on kuitenkin vielä niin pieni ja tietysti maailman ihanin.

Mullakin on toisaalta ristiriitaiset fiilikset. Vaikka odotan todella tätä vauvaa syntyväksi, niin toisaalta ajattelen miten helppoa on kun se on vielä mahassa. Kaikki muuttuu ja arki tulee varmasti paljon haastavammaksi kahden lapsen kanssa. Ja toisaalta ajattelen tuota esikoista, että hän saa nyt nauttia mahdollisimman kauan tästä huomiosta, joka vääjämättä vähenee kun vauva syntyy.

Neuvolassa tänään käyty. Eipä ihmeempiä siellä. Verenpaine ok, pissa puhdas, sykkeet hyvät. Ma jo uusi aika, ja terkka sanoi, että arvioidaan sit tarvetta tehdä lähete äitipolille. Kun on kuitenkin niin tukalaa näiden kovien supistusten kanssa ja vointikin on ajoittain tosi kehno.

Hyvää juhannusta kaikille! Vai pitäisikö sanoa vauvarikasta juhannusta meille, jotka jo siihen oltaisiin valmiita! :D

Barbapörrö ja Urkki 38+5
 
keiju123 Meillä oli se mies, apulaisylilääkäri. Mulla oli rv sillon 35+1 ja tosiaan sillon arvio 2700g ja syntymä olis 3700g. Sulla jos oli viikon pidemmällä ja 200g enemmän (niinkuin se yleensä vissiin tulee 200g per viikkoa lisää vauvalle painoa), niin sullakin syntymäpaino just n.3,6kg-->
Tuo apulaisylilääkäri on aika niukkasanainen yleensä ollut ja kiireesti tekee hommat. Kysyin kohdunkaulan ja -suun tilanteesta kun ei sanonut mitään oma-aloitteisesti, niin sanoi: "no se vauva syntyy kun syntyy, en minä sitä kaulaa alkanut sieltä kaivamaan. Ei se suu ainakaan auki ollut." Että sellanen ukko se. Kävi se sitä edellistä synnytystä siinä hieman läpi, että mitkä on omat fiilikset. Lantion just kattoi, että normaali on, että mahtuis tulemaan.

Kokoarvion heitoksi tosiaan sanoi sen +-400g, mikä olis mulle ihan hyvä jos syntymäpaino olis 3700g, ja siihen 400g, niin olis sama kuin tuo esikoinen. Mutta näihin ei kannata liikaa tuijottaa! Ensimmäiseltä tosiaan arvioivat viikkoa ennen syntymää 3,6-3,8 kg ja oli 4,1kg. Älä sitä ala pelkäämään, sitten sen näkee..! :)

Milja rv 38+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
Nostan kyllä hattua seinisipelle! Mulla olis hajonnu pää jo aikoja sitten!

Ollu nyt aamusta asti koko ajan menkkamaisia tuntemuksia mahassa ja alaselässä. Pitääkin varmaan siivota tää kämppä ja illemmalla lähetää vielä shoppailee miehen kans, ja jos sen saunanki jostain löytäis ;)
 
Seinipselle hattua nostan. Minä olin 2 viiikkoa sairaalassa ja sen jälkeen olen tarponut raskauden kanssa samoissa fiiliksissä, kun kaikki sanoivat et tulee ennen aikojaan ja nyt vaan lepoa lepoa lepoa... ja nyt kun sais tulla ni ei he halua tulla. Tai varmaan tulis jos kohtu olis mukan samoissa ajatuksissa. 4cm auki maanantaista asti eikä mitään.

Ainoo mikä tekee kipeetä on kaikenlainen liikunta. Sormiakin kun liikuttaa ni särkee. Särkylääkettä en uskalla ottaa koska mulla on kipuiluja kohdunsuulla. Kiva jos en tuntis niitäkään niin hulluks tässä tulis.

Merlinalla kuulostaa siltä kuin minulla pojan synnytyksen käynnistyttyä :) Menkkamaista kipuilua 5.00-10.30 sitten alkoi sattumaan.

Vauvojen painoarviosta.
Mä olen huolissani jos mennään rv 38 asti se että pitäisi jaksaa odottaa sinne rv 37 asti hirvittää. Ja varsinkin kun toi A on pienempi kuin B niin kaikki työ sitten sen tokan kanssa. Ei varmaan tule ihan plops plops:LOL:

Piti vielä lisätä et onko jollain muulla ollut painoarvi vauvasta rv 34 2900g Musta se on aika iso! ja kirjoissa lukee et vauva kasvaa eniten näillä loppuviikoilla +200g /vko joten mun vauva on sit jo 3100 ja toinen 2900. Noh ei niihin kyl luottamista.
 
Viimeksi muokattu:
Niisku
Mullahan oli tämän vauvan painoarvio rv34+2 niin 2.5kg ja nyt rv 37+1 3.6kg. Eli oli sitten kasvanut keskikäyrältä yläkäyrällä :( Eli on kasvanut n. 366g / vko!

Kaivelin noita edellisten lasten painoarvioita ja:
1. Lapselle ei sen kummosempia painoarvioita tehty. Syntyi rv 39+6 3820g

2. Rv 22 500g
Rv 25 800g
Rv 27 1045g
Rv 29 1.4kg
Rv 33 2126g
Syntyi rv 39+6 4090g

3. Rv 26 908g
Rv 31 1888g
Rv 37 3.5 kg
Syntyi rv 40+1 4510g

4. Rv 27 1.4kg
Rv 32 2440g
Rv 36 3.8kg
Rv 38+5 4010g
Synnytys käynnistettiin koon takia ja poitsu syntyi rv 39+4 4490g

5. Rv 36+5 3310g
Synnytys käynnistettiin koon takia ja poitsu syntyi rv 40+2 4020g.

6. eli nykyinen raskaus
Rv 26+6 943g
Rv 34+2 2.5kg
Rv 37+1 3.6kg
 
Reppis no sitä se lääkärikin mulle sanos et isoja ovat ja varsinkin isoja kaksosia.
Ja mulla painoarviot ollu:
24+3 700g/760g
30+3 1460g/1900g
34+2 2700g/2900g

Joten A vauva on viikossa kasvanut noin 400g rv 30-34
ja Bvauva viikossa kasvanut noin 300g

Esikoinen oli 3855g syntyessään ja mulla oli raskausajan diabetes, lievä.
Toka oli 3970g syntyessään ja mulla sokerit normit silti tuli isompi vauva mitä esikoinen "sokerivauvana"
 
Martsulle paljon voimahaleja ja otan osaa. :'( Itku tuli puolestasi..

Nenna: ei kuulosta kivalta pienen miehen puolesta, on kamalaa kun toinen kaipaa isää ja isää ei vähääkään voi kiinnostaa. :(

Sarah85 Onnea ihanasta pienestä prinsessasta! :heart:

Mommy: Esikoisella on NF2 tauti josta odotellaan vielä papereita tulevaksi, että saadaan ihan 100% varmuus. Leikattu aivokasvain -09, kaikkea ei saatu pois, poltettu niin eikä nyt ainakaan kasva. Ympäri kehoa 10kpl pieniä ja hyvälaatuisia kasvaimia ja selässä 1kpl isompi kasvain lähellä selkärankaa. Uusimpana on silmissä pieniä muutoksia ja haavoja ja korvissa myös, epäillään kasvaimiksi, ja niitä tutkitaan. On ihan terve ja normaali pieni mies muuten että edes pieni onni on ettei ole mitään kehityshäiriöitä.
Keskustelufoorumeilla on vanhempia ihmisiä joilla tämä tauti, lapsilla harvinainen. En yhtäkään lasta oo tavannut tai vanhempia joiden lapsilla olisi sama tauti.

Painoarvioista:
Esikko -02 rv 40+2 arvio 3500g ja 40+6 painoi 3830g.
Tytöstä -04 ei arviota, syntyessään 3345g.
Poika -09 arvio 3700g ja syntyessään painoi 3695g.

Neuvolassa eilen 22.6. rv. 38+1 suluissa 17.6. rv. 37+3 käynti
paino 65.4kg (65kg)
pissa puhdas (puhdas)
verenpaine 132/74 (127/73)
kohdunpohja 34cm (33cm)
syke 134 (142)
liikkeet ++ (++)

meemee ja pikkudomuz 38+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä