***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Huhtikuussa***

Heipparallaa!

Muutto takana. \o/ Voin sanoa että voimille on ottanut. :O Sympatiat niille joilla se on vielä edessä. Mutta uusi isompi koti on ihana. <3

Kävin juuri tapaamassa psyk. sairaanhoitajaani. Hoitokontakti ollut aikoinaan masennuksen vuoksi ja juuri kun hoito oli loppumassa rupesin odottamaan tätä vauvaa ja haluavat vielä pitää minut siellä kunhan vauva syntyy. Sh olisi sitä mieltä että olisin sairasloman tarpeessa jo. Mun työ on kuitenkin fyysistä ja supisteluja on ollut. Lisäksi toukokuun alusta täytyis purkaa mun lääkitystä pois. Lähtökohdatkaan sille ei oo niin häävit kun oon ihan uupunu muuton jäljiltä. Ens viikolla ois lääkärineuvola. Saa nähä mitä lääkäri tähän tuumaa..

Ootteko ostanu miten lämmintä vaatetta kesävauvalle? Muistan että esikoinen syntyi kuuman kesän alussa ja oli lähes koko kesän pelkässä vaipassa.
 
Nyt kun googletin tota raskausmyrkytystä, niin siellä puhuttiin et oireisiin kuuluu proteiinia pissassa, päänsärky, hengenahdistus, ylävatsakipu, väsymys, näköhäiriöt ja verenpaineen kohoaminen.
Pisti silmään toi hengenahdistus, kun mulla on päivittäin (lähes koko ajan, ja missä tahansa asennossa) sellainen olo ettei henki kulje ja ahdistaa kovasti. Tätä on ollu joku kolmisen viikkoa.
Oikeastaan kaikki muut oireet löytyy paitsi näköhäiriöt ja verenpaine. Ja toi ylävatsa kipu alkaa heti kun kävelee tai liikkuu vähänkin enemmän kun vessaan. Voihan nää kaikki oireet johtua ihan vaan pelkästään raskaudestakin, mut pitäiskö mun silti soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä että voiko tää olla merkki raskausmyrkytyksen alkamisesta?

emilien ja pikku prinsessa 30+1

*muoks* Nii ja se reilu painonnousu.. ku mulla ei oo noussu paino yhtään tähän mennes, mut nyt oli tosiaan 4 viikos 4 kg noussu, eli 1kg/vk..
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys.
Edelleen seurailen teidän juttuja, mutta kommentointi kyllä tuppaa jäämään, kun jotenkin oon nyt sit kuitenkin niin eri tilanteessa...

Mulla varmaan synnytysajankohta, tai siis se suunniteltu sektio alkaa lähestyä. Vauvalla vielä kaikki hyvin, mutta keuhkot on aivan lytyssä ja sektiosta tai siis ulosautosta tulee vaikea, koska vauva on niin pieni, se on syvällä lantiossa perätilassa eikä vettä ole. Ja se tehdään viimeistään 32 viikolla, tosin, lääkäri vaikutti siltä, että "no viimeistään kyllä", eli sain sen käsityksen että mahdollisesti jo viikon-kahden päästä. Ajatukset heittää häränpyllyä, varsinkin kun lääkärikin sanoi, että eihän tämä keuhkojen tilanne mikään hyvä ole... Vaikka kyllähän mä sen tiesin. Mutta rukoillen taas eteenpäin.

Viides viikko makaamista... huomiseksi piristykseksi tilasin uunimakkaraa ja ranskalaisia ja omenapaistosta :D

Sori, mun ei oo tarkotus masentaa teitä muita näillä mun tilanteilla... Musta on ihanaa, että te muut saatte olla kotona ja nauttia raskaudesta, niin mäkin esikon raskaudessa tein! Nauttikaa niistä pienten vaatteiden järjestelyistä ja kasvavista masuista. Kivuista ei toki tarvi nauttia...:) Käyn varmaan nyt vähän harvemmin lukemassa, mutta kyllä mä aina ilmottelen jos jotain radikaalia tapahtuu!

Aurinkoisia päiviä!
Kukkis ja Eveliina 27+4
 
Iloitsin sitten liian aikaisin eilisestä lääkärikerrasta...Tänään lääkäri soitti perään, että pissassa oli kuitenkin ollut jotain häikkää...Mitähän se nyt olikaan...Noh joka tapauksessa kirjoitti 10 päivän kuurin antibiootteja ja sitten 1kk päästä jälkitarkastus. Mikäli arvot ei ole muuttuneet kertoo bakteeri luultavasti Streptokokki B:stä. Noh sitä ei nyt auta murehtia etukäteen....

Minttu-82 ja Ilmari 25+6 :heart:
 
En sitten eilen kerinnyt ollenkaan lukemaan tänne. Juttuja olikin tullut paljon :)

Kukkikselle voimia :heart:

Sokerirasituksesta: Ei kai se jos syö herkkuja saa raskausdiabetesta aikaiseksi?? Siis eihän sitä oikein syömällä itselleen voi saada ja toisaalta jos taipumusta on se tulee jos on tullakseen. Sitä kyllä voi hoitaa ruokavaliolla ja hallita, vai oonko nyt ihan väärässä???

Emilien: Toivottavasti ei nyt olis raskausmysrkytys, vaan johtuis jostain muusta. Mutta kyllähän asiasta kannattaa kysellä jos mieltä vaivaa.

Kirppareista: Kerran oon kerinnyt käydä katselemass, mutta jos sitä nyt joutais paremmin kun viikon päästä alkaa lomat :). Vois lasten kerhon ajaks mennä pyörimään. Vaikka enhän mä mitään hirveesti tarvii, mutta jos jotain kivaa löytyy vois ostaa :D

Tuittumuru: Onnea uuteen kotiin!

Nyt telkkarin ääreen :)

Muumi ja pikkumies 29+6 :heart:, huomenna POKSUU
 
Kukkikselle kovasti voimia:hug:

Sokerirasituksesta; Sain tulokset ja kaikki arvot oikein hyviä, onneksi

Emilien: Kannattaa asiasta varmasti kysellä, niin saa mielenrauhan!

Liikkeistä : Meidän vauva on kovastikkin vilkas ja silloin tällöin kun tulee sellainen hiljaisempi päivä niin huolestun ihan hirveästi. Toistaiseksi hiljaiset kaudet ovat olleet onnelsi aikas
lyhyitä!

Tänne ei kummempia. Tänään olen ollut ihan puhki, vaikka istuskelin aina kun mahdollista, kun eilen kävin kiertelemässä
morsiusliikkeitä vähän niinkuin vara-kaason asemassa, mutta kivaa oli:heart:
Ja kivut ja säryt sekä väsymys ovat alkaneet hellittää iltaa kohden. Itse menin naimisiin
vuoden 2009 syyskuussa. Meillä oli kyllä ihanat häät (Muutkin ovat sanoneet;)) Vieraita oli noin 80 ja tunnelma mahtava, jäi kauniit muistot =)

Hjannah&Nappula rv 27+1:heart:
 
Kukkis: :hug:

Lääkärissä käyty.. Paikat pehmentyny, ja alko supistelemaan heti ku mahaan vähänki koski. Eli nyt on kielletty kaikki turha tökkiminen ym. 4 viikkoa pitää ottaa rauhallisesti ja levätä, sen jälkeen saa alkaa vähitellen olla ihan normaalisti (rivien välistä luin, että synnytys saa sen jälkeen käynnistyä? :eek: rv 33????).
Paino: +1200g/viikko (yhteensä tullu nyt 13,9kg, tuli kyllä sanomista...)
HB: ei otettu
Verenpaine: ok
Pissa: ok
sf-mitta: 26cm (viime kerralla 25cm, mutta eri th otti niin sano, että sen takia noin pieni ero)

Oli huolissaan turvotuksesta ja käski soittaa _heti_ jos on voimakasta päänsärkyä, huonoa oloa, tulee lisää turvotusta. Ja vasta jälkeenpäin tajusin, että nuo oireet viittaa raskausmyrkytykseen. Ei puhunu kyllä siitä mitään, ei kait halunnu huolestuttaa. Liikkumisesta sano ettei tarvi olla huolissaan, koska vauvalla ei oo enää tilaa niin paljon liikkua ku ennen. Ja saikku jatkuu..

Mulla alkaa vaan olla pikkuhiljaa olo, että tää vauva tulee syntymään kesäkuussa, viimeistään juhannuksena. Alunperinhän mulla oli LA 8.6.. Ja tuo paino on pakko saada kuriin. Pitää tutkia minkälainen se RD-ruokavalio on.

Jotenki on ollu koko päivän pahamieli ja pelottanu mitä tässä vielä käy :/

Merlina ja muru 28+6
 
Kukkikselle kovasti voimia ja peukutuksia sille, että pikkuisen keuhkot kehittyisivät mahdollisimman hyvin. Ihanaa, että jaksoit käydä kirjoittelemassa kuulumisia! Rentouttavaa hetkeä herkkujen parissa :) Seinisipelle myös voimia!

Tuittumuru Kiva, että teillä muutto ohi ja pääsette kotiutumaan uuteen kotiin. Tsemiä myös lääkärineuvolaan!

Minttu Näkyikö sulla siis virtsanäytteessä tuo mahdollinen strepto vai miten? Mulla se testattiin emättimestä pumpulipuikolla (?) otetulla näytteellä ja olen luullut, ettei sitä testata muulla tavalla, vai ymmärsinkö nyt väärin?

Emilien Mulla on myös ollut tuota hengenahdistusta; luulen sen liittyvän siihen, että näillä viikoilla kohtu on jo aika ylhäällä, joten painaa keuhkoja. Myös mulla on paino noussut useita kiloja muutaman viikon aikana, niin kuin kävi esikoisen raskaudessakin. Vauvalla on käsittääkseni kasvupyrähdys usein just näillä viikoilla, mikä voi selittää runsaampaa painonnousuakin. Eli äkkiseltään veikkaisin että sun oireet voi hyvinkin liittyä ihan normaaliin raskauteen, mutta toki kannattaa neuvolasta kysäistä!

Raskausdiabeteksesta Mun käsitys on sama kuin Muumin eli ei RD:ta syömällä saada! Toivottavasti kukaan ei ajattele meistä raskausdiabeetikoista, että olemme vain mässänneet itsemme tähän tilaan...:O Mä en ainakaan koe hirveän väärin syöneeni ennen dg:ta (vkolla 12), eikä painoakaan ollut kyllä tuolloin tullut juuri yhtään. Myös kaikki mun tuntemat raskausdiabeetikot (kaveripiirissä 3!) on normaalipainoisia naisia. Siinähän on taustalla usein myös sukurasitusta - jotkut saavat syödä mitä tahansa ilman arvojen kohoamista, kun taas joidenkin kroppa sietää paljon vähemmän. Raskausdiabeteksesta tiedetään käsittääkseni toistaiseksi aika vähän. Monet tutkimukset on tehty erilaisilla viitearvoilla kuin Suomessa käytössä olevat. Esim. Ruotsissa ja Tanskassahan raskaana olevien viitearvot ovat paljon korkeammat kuin Suomessa. Joku mietti rajalla olevaa paastoarvoaan Oon ymmärtänyt, että ainakin täällä Turussa raja-arvokin diagnosoidaan raskausdiabetekseksi, saa mittarin kotiin jne.

Mayinga Saako udella, mistä nettikaupasta tilasitte Gessleinit ja mikä malli on kyseessä? Mekin ollaan mieitty ko. kiesejä ja jkv oon jo surffaillut saksalaisilla sivuillakin.

Pihlamaria & Hippula 26+6
 
Raskausdiabetekseen: minä ainakin tarkoitin omassa kirjoituksessa, jossa puhuin mässyttelystä sitä, että jos olis ollutkin RD niin sehän ois ollut tän vallattoman herkuttelun loppu! Että siksi olin varma, että saan sen kohtalon ivasta kun oon kertakaikkisen huono kontrolloimaan herkuttelua. En sitä että herkuttelulla ja rd:llä olisi syy-seuraus-suhde! Vaikka käsittääkseni ylipaino on jossain määrin myös puhkeamiselle riskitekijä, vaikka sitä todetaan myös normaalipainoisilla...

Ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, enkä minä ainakaan luule, että diagnoosin saaneet ovat syöneet itsensä siihen jamaan!

Cappuccino ja papunen poksuu samalla 27+0 :heart:
 
:wave:
Neuvolaterkut:
Rv: 29+1
Paino:65.3kg (+531g/vk)
Turvotus:-
Paineet: 127/63
Lirpis: Puhdas
Hb:109 ( ei vaan nouse raudasta huolimatta)
Sf:28cm
Tarjonta: Rt
Sykkeet: 141-160 (pari ylimäärästä lyöntiä,ei kuulemma vakavaa??)
Liikkeet:++

Nyt käynnit kahden viikon välein.
Sairaalan esitietolomake mukaan.

Nenna ja möykky 29+1
 
Viimeksi muokattu:
Raskausmyrkytyksestä Itsellä oli ensimmäisessä raskaudessa ihan lopussa lievänä raskausmyrkytys. Verenpaineet on aina ollut sillai ettei ainakaan matalat ole ollut. Ja sit kolme viikkoa ennen äitiysloman alkua kävin lääkärissä tavoitteena saada pari sairaslomapäivää, kun olin ihan väsynyt. Niin paineet oli sillä mittauksella ihan hurjat ja lääkäri laittoi suoraan kolme viikkoa saikkua. Turvotusta mulla oli myös ja painokin nousi kilon tahdilla per viikko. Mutta nämä oireet voi olla tosiaan muutenkin! Lääkäri sanoi sillon, että liikkua saan normaalisti, mutta töissä en saa olla. Pissassa ei ollut mitään silloin.

Sitten viikkoa ennen synnytystä eli 39+0 taisi olla, alkoi aamulla särkeä ylämahaa tosi kovaa ja mittasin kotona paineet ja oli ylhäällä (voi olla myös mun paniikin aiheuttamaa heh). Lähettiin käymään sairaalassa ja ottivat sisälle seurantaan ja sillon oli pissa parilla plussalla. Pissakeräyksessä olin sit yhden yön ja sit pääsin kotia.

Eli näissä lievissä tapauksissa riittää kai ihan lepo ja sit ottaavat makaamaan sairaalaan, jos on huonommassa kunnossa. Ja lopulta käynnistäävät/leikkaavat, jos olo on uhkaava.

Mutta paljon ne nykyaikana tätä seuraa ja sehän on vaan hyvästä, että se huomattaisiin mahdollisimman alussa.

Nytkin itsellä on turvotusta, mutta se on kuulema myös merkki istukan toimivuudesta. Kunhan se ei ole sellasta "räjähtävää" turvotusta ja painon nousua! Varmaan aika hankala vetää viivaa milloin on myrkytystila.

Luulen, että saattaa mullakin taas äityä myrkytykseksi loppuvaiheessa.

Milja 29+0 nyt sitten alkoi 30.raskausviikko, mukavaa! vielä 5vk ja yksi päivä töitä!
 
Työssäkäyvät ihmiset!
Pakko kysyä että millaista työtä teette ja miten ootte jaksanu? Ja jos ootte saikulle jääny niin mistä syistä ja onko sairaslomaa herunu miten helposti?

nim. erittäin väsynyt työläinen 26+0
 
Tuittumuru Minä työskentelin kosmetiikkamyyjänä, eli seisomatyötä. Saikulle jäin hirveiden alaselkäkipujen takia. Helpostin sain saikkua, en ehtiny edes pyytää, sanoa vain että on ollu selkä tosi kipeä niin th sano että laittaa lääkärin kirjottamaan lapun.

Merlina ja muru 29+0 POKSPOKS!!
 
Pientä ylireagointia ilmassa :D
Päätin kuitenkin odotella ihan rauhassa labra tuloksia ennen kun alan pahemmin panikoimaan.. :)

Masu päivitystä :)



Pikkusella on ollu ihan älytön rallipäivä tänään :D Ja viime yönä heräilin vähän väliä, kun liikkeet kohdistu kylkiluihin, virtsarakkoon ja kohdunsuulle. Pinellä oli meno päällä :D

Emilien ja pikku prinsessa 30+2 :heart:
 
Merlina: Jaksamisia ja toivotaan että kaikki menee hyvin :)

Cappuccino: Siis minäkin tarkoitin vaan sitä että ei se rd tule vaikka onkin nyt raskausaikana herkutellut :). Enkä siis epäillyt että näin asiasta ajattelisit. Mutta kun joku muukin asiaa "harmitteli", että on niin paljon tullut herkuteltua jos sitten narahtaa siitä rasituksesta sen takia. Itse olen kyllä kanssa aika surutta mässytellyt ja herkutellut, hieman ylipainoa on ja silti selvisin rasituksesta puhtain paperein. Kai toi rd kertoo siitä, että on taipumusta saada diabetes vanhimmiten. Siis näin mulle terkka sanoi :)

Tänään ollut aivan mahtava keväinen ja aurinkoinen päivä. Intouduin sitten töiden jälkeen Trimmaamaan toisen meidän koirista. Näin keväisin nypin molemmilta karkean päälykarvan pois. Kauhee homma, mutta eipähän sitten lähes vuoteen karvaa huushollia ja roskan kantaminenkin vähenee kun lyhkäset karvat. Puoltoista tuntia siinä vierähti, istuin terassilla koira jaloissa ja trimmasin. Selkä nyt ei kauheesti tykännyt, mutta eiköhän se levolla asetu :D

Tänään masuasukilla ollut oikea riehumispäivä, potkii ja myllää mahassa yhtenään. Epäilisin että kaveri pötköttää mahassa poikittain. Toivottavasti kääntyis pikku hiljaa jo pää alaspäin oleilemaan :)

Töistä: Olen töissä postinjakelussa ja siis viellä töissä. Enää tosin ensi viikko jäljellä ja sitten jään kesälomalle ja siitä sitten suoraan mammalomalle. Hyvin olen jaksanut olla töissä vaikka nyt postilaatikoiden nosteleminen alkaakin tuottamaan vaikeutta ja auton lastaaminen. Joten hyvä kun pääsen ens viikon jälkeen pois.

Rauhallista ja aurinkoista pääsiäistä kaikille, nautitaan nyt keväästä :)

Muumi ja pikkumies 30+0 :heart:
 
Hei!

Osaisiko joku auttaa? Minulla on tänään ollut ihan alavatsalla sellaista inhottavaa vihlontaa.
Ei ole mitenkään säännöllistä. Kun vihlaisu tulee, se kestää muutaman sekunnin ja sitten voi mennä
pitkäkin aika ennen seuraavaa tai sitten tulee useampi tiheästi.
Voiko liittyä kohdunkasvuun vai pitäisikö huolestua?
Jotenkin ajattelen, että jos olisi jotain pahaa niin vihloisi koko ajan, mutta kiitollinen olisin
jos jollain ois kokemusta tai tietoa:)

Hjannah&Nappula 27+2:heart:
 
^ mullakin vihloo välillä, joskus vihloo kovastikkin esim. kauppareissun jälkeen. musta kuulostaa ihan normaalilta :)

masukuvaa, ja kuvia vaatehankinnoista vauvalle:



rv 26+1







osa vaatteista on kirpparilta, osa kaupasta. kaikki kaupasta hankitut taitaa olla alesta, mut ei kyl tarvis enää yhtään ostaa......|O
tossa ei oo kaikki............. :kieh: :)
 
Viimeksi muokattu:
Cappuccino Juuh, en mä ainakaan mieltäni pahoittanut, enkä viitannut tekstilläni kehenkään teistä :) Yleisesti vaan tuntuu, että monet ajattelee RD:n syyn olevan aina omissa elintavoissa, joten siksi kommentoin kun halusin tuoda esiin, että siihen liittyy kuitenkin monia tekijöitä. Ylipaino on tosiaan yksi riskitekijä, kuten joku sanoi, mutta ainakin nykyisillä raja-arvoilla se näkyy kyllä kosahtavan aika monelle normipainoisellekin.

Merlina Harmi, että supparit oli vaikuttaneet kohdunsuuhun :( Onneksi sulla on enää muutama vko tuohon "maagiseen" rajaan. Mitä on nettikeskusteluja seurannut, niin monella tuntuu kuitenkin synnytys menevän laskettuun aikaan ja jopa ylikin, vaikka paikat olisikin pehmenneet hiukan etuajassa. Tsemiä!

Hjannah Mulla on ollut vihlaisuja alavatsalla, sekä tässä että ekassa raskaudessa, eikä oo liittyneet mihinkään poikkeavaan. Tässä raskaudessa niitä on tullut lähinnä liikkeessä, levossa ei ollenkaan. Oon ymmärtänyt, että raskauteen kuuluu normaalistikin kaikenlaisia alavatsan satunnaisia kipuiluja ja vihlomisia johtuen just kohdun kasvusta ym. Jostain bongasin sellasen tiedon, että kohdunsuun sukkapuikkomaiset kivut ja painontunne alavatsalla vois viitata paikkojen kypsymiseen - sellaset saattaisi siis olla "vaarallisia" kipuja.

Hurjaa (ja ihanaa), että joidenkin viikot alkavat jo kolmosella :O

Leppoisaa pääsiäistä kaikille!

Pihlamaria & Hippula 27+0
 
Iikkkk..oli vielä pakko jatkaa kun huomasin Marjutin kuvan! Aivan ihkut norsuhousut :heart: Ja söpöjä ovat muutkin! Olikos se Saabas, joka oli myös laittanut kuvia ihanista hankinnoistaan?! Meilläkin alkaa olla hoitopöydän laatikot jo niin täynnä pieniä vaatteita, ettei mua saisi enää kirppareille päästää :ashamed:
 
Meiltäkin löytyy tuollaset norsuhousut, mutta violettina. Aivan ihanat! Taitaa olla ensimmäinen vaate mitä oon vauvalle ostanu :) Huomenna voisin minäki ottaa joistakin vaatteista kuvia ja tuosta isyyspakkauksesta jonka miehelle tein synttärilahjaksi, tykkäsi onneksi todella paljon! :)

Pihlamaria: Terkkariki sano, että silti voi ihan hyvin mennä lasketun ylikin vaikka nyt paikat oliskin pehmeät. Häätyy vaan levätä :)
 
Tässäpä vaatteet, jotka olen haalinut kirppareilta. Ihanaa, kun hinnat on 0,20-1,50 e! Ainoastaan farkuista olen maksanut 2,50 e. Ekassa kuvassa on 50-56-senttisiä ja toisessa 60-68-senttisiä. Uutena ostamistani vaatteista en ole vielä ottanut kuvia, ne odottavat pesemistä. Kunhan joskus tulisi se äitiyspakkaus...





Itsekin olen muuten kasaamassa isyyspakkausta, eli olisi kiva nähdä kuvia Merlinan tekemästä. Tilasin siihen yhden vauvakirjan, Vauva - omistajan opas. Lisäksi tilasin Hattentatti-sivulta kuorsaavan nallepehmolelun (että jos isi on joskus öitä pois, niin se muistuttaa isistä :D), ruokalapun ja keittiöpyyhkeen, jossa lukee "Hyvin pyyhkii, isi". Muitakin ajatuksia on (sikari ja viskiä varpajaisiin, korvatulppia, lukemista synnärille...)

Töistä: olen opettaja, ja uskon kyllä jaksavani töissä kevätjuhlaan saakka. Olen kyllä sitten aika huvittava näky ison mahani kanssa jakamassa todistuksia :D Äitiyslomahan mulla alkaa vasta 11.6.

Saapa nähdä, tulevatko nuo kuvat näkyviin.

Liisakaisa ja Myyrätyttönen 27+5
 
Tässäpä ensin muutama vaate minkä oon ostanu:


Pingviini body ja housut Tutta, Tikru paita ja housut H&M


Beige raidalliset potkuhousut (vai mitkä ne nyt on nimeltää?) ja norsu-housut Tutta, harmaat housut KappAhll, Ylärivin housut H&M


Raidallinen yöpuku Tutta, Kaks muuta H&M

Kaikki paitsi nuo H&M (lukuunottamatta tikru-settiä) oon ostanu alennuksella :)

Tässä vielä se isyyspakkaus:


Olipa ihana herätä ku pikkusella oli semmoset pileet pystyssä, että huh huh! Ja ekan kerran tunsin nyt ihan selvästi pienen jalan, tuli ihan hassu fiilis. Jotenki semmonen, että ihan todellinenhan tuo taitaa olla :')

Merlina ja muru 29+1
 
mäkin tykkään tosi paljon tuosta tutan norsukuosista, ostaisin kyllä muinakin väreinä, tai semmosen liivimekon jos jostain löytys :)

muillakin ihania vaatteita, liisakaisalla varsinkin nuo ylemmässä kuvassa olevat lindexin kietaisubodyt on mun mieleen ja merlinalla tutan pingviini vaatteet ja norsuhousut, yllättäen.. :)

isyyspakkaus tein esikoisesta, nyt taitaa jäädä tekemättä. sillon pakkasin pieneen koriin ainakin tuttipullon, tutin, luki jotain isin kulta tms.. :) ja pyllypyyhkeitä, pari harsoa.. en muista mitä kaikkee siinä oli.

meillä on tänään esikoisen kanssa vauhtipäivä, monta paikkaa missä käydä :) oottelen et se heräis tuolta unilta..

eilen alotin obsidanit, toivottavasti ei ummeta ennestään enempää :(
 
pakko viel lisätä, et nuo merlinan keskimmäisen kuvan ylärivin h&m:n housut on kans ihania :) just semmosia käytännöllisiä ja nättejä :)

tietääkö kukaan, onko h&m:llä vielä tuon saman mallisia, semmosia puna-valkosia sydänhousuja?? näin semmosia siel ennenku tiesin et tyttö tulee, ja ne oli musta jotenki aivan superihanat :)

:wave:
 

Yhteistyössä