***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Sillis en kerro intiimi-/alapääasioistani IRL kenellekään, paitsi miehelleni. Hänellekin harkiten; eli jos tuntuu että asia on tärkeä esim. synnytykseen ja sen mahdolliseen käynnistymiseen liittyvä asia.
Mä olen melko häveliäs.
En muista täälläkään kertoneei, esim. suoleni toiminnasta. Ei käy luonnostaan niiden asioiden kertominen minulta.
 
sillis missä muuten synnytät?.Ajattelin tota kun sait vielä neuvola ajan vkolle 41+3?.
Mulla se terkka mietti että varaanko suoraan ajan sitten Ya-kontrolliin joka siis viikolla 41+3/4.
Mutta sanoi sitten että tule nyt käymään vielä kerran,eli viikolla 40+4 joka on viimeinen neuvola.
 
Onpas täällä juttu lentänyt :LOL:

Tuosta positiivisuudesta, niin olen kyllä rumpnissen kanssa aikalailla samoilla linjoilla. Jokainen kokee tämän loppuraskauden erinlailla. Itselläni on ainakin päiviä jolloin kaikki on tosi hyvin ja olen positiivinen, en hirveemmin mieti raskautta tai synnytystä, saatika sitten sitä että laskettuaika oli ja meni. Mutta välillä vaan epätoivo ja synkkyys iskee ja silloin ihanaa kun pystyy täällä käydä purkamassa olojaan. Suotakoon tämä jokaiselle :)

Käynnistyksestä
: minä toivoisin että synnytys käynnistyisi ihan omia aikojaan, enkä käynnistykseen päätyisi. Tuskin kukaan tosiaan haluaa turhan takia käynnistykseen.

Kummit: ollaan jo aikalailla päästy asiassa yhteisymmärrykseen asian suhteen :) Viellä ei tosin olla tätä pariskuntaa kysytty, kun tykkään sitten kysyä kun vauva syntynyt.

Poksahtamisesta: Minulta ei onneksi ole ruvettu kyselemään tai minulle soittelemaan. Mutta mieheltä töissä kyselevät ja muutamat sukulaiset soittaneet ja asiaa tiedustelleet. Kyllähän ihmiset tietenkin asiasta kommentoivat kun näkevät minut tuolla liikenteessä.

Varpajaiset: Esikoisesta mies piti ne. Tokasta ei muistaakseni ja nytkään ei ole mitään suunnitelmissa. Tuskin tuolla hirveesti on hinkuja pitää, mutta jos nyt haluaa lähteä otille asian kunniaksi niin menköön :)

Nyt laittamaan ruokaa ja nauttimaan jälkkäriksi oman maan mansikoita :)

Muumi ja pikkumies 40+5 :heart:
 
Kyllä taas sai naurun aihetta tällekin päivälle... Joskus täälläkin sanoin, että mies aina komentaa pois kaikista raskaista hommista, etenkin tuolla ulkona puuhatessa. No, nyt mies on töissä, ja kiskoin rikkaruohoja kaksin käsin pihasta ja hoitelin kasvimaata niin naapurin mies huusi yhtäkkiä, niin että pyllähdin säikähdyksestä, että nyt riittää taas tuo rehkiminen ja istumaan siitä :LOL:.
Oli sitten oma mies käskenyt vähän perään katsella, etten liiaksi urakoi. Rakentavat siis tuohon naapuriin, ja heille myös piakkoin tulossa vauva. Kyllä musta sitten pidetään hyvää huolta täällä =). Ja siis ihan hyväntahtoista piikittelyä tuo on, ainakin niin itse sen otan. Samoin tämä tuleva naapurin rouva aina kauhistelee, jos alkaa puhumaan mitä kaikkea pihassa pitäisi tehdä, että et varmaan rupea ennen synnytystä. Ja että hän ainakin tulee sitten vahtimaan, ettei käy kuinkaan. Ihania ihmisiä ja hauskaa seuraa ovat.

Vieraista vielä on pitänyt kommentoida. Meille on aina kaikki olleet tervetulleita heti. Mä en ole edes koskaan ajatellut, ettei vauvaa voisi tulla katsomaan. Toisesta kotiuduttiin samana päivänä kun syntyi ja kyllä silloin molempien vanhemmat kävi heti. Leivoinpa vielä pullaakin :D kaikkien yllätykseksi. Mulle tämä raskausaika on aina ollut rankkaa, vaikken viitsi valittaa siitä, ja heti synnytyksen jälkeen olen ollut elämäni voimissa. Vauvakin aina vaan tullut osaksi arkea ilman sen kummempia ihmettelyjä. Yksi kavereista joskus sanoi, että olisi hyvä, jos vähän edes esittäisin uupunutta, kun sen mies oli alkanut nurisemaan, että kyllähän ... jaksaa vaikka mitä heti vauvan kanssa, että miksi niillä ei mitään tunnu tapahtuvan :LOL:. Jokainen tavallaan, tuumaan minä, mua ei vaan saisi neljän seinän sisään jäämään, kun vihdoinkin pahimmat kivut häviää. Johan sitä kotikin vaatii suursiivousta ja kunnon kuurausta lattiasta kattoon.

Minulla myös tapana kyllä sanoa, jos sanottavaa on. Myös ne eriävät mielipiteet... Täällä yrittänyt kovasti sensuroida, etten kenenkään mieltä pahoita, vaikka tämä ei kyllä tarkoituksenmukaista olekaan. Joskus se ehkä saa ajattelemaan uudelta kantilta ihan hyvällä tavalla, joskus taas kimpaannuttaa, mutta ilkeä en ole tarkoittanut, enkä tarkoita olla.
 
MM, täälläpäin yliaikaiskontrolli on ollut tapana varata kuulemma viikoille 41+5. Ilmeisesti tuolla vikalla neuvolakäynnillä (41+3) katsellaan sitä kontrolliaikaa sairaalaan. 41+5 sattuu vaan olemaan sunnuntai, että menee varmaan seuraavalle viikolle? Ajattelin kyllä kysäistä, onko tarpeen juosta siellä neuvolassa toista kertaa samalla viikolla, vai voisiko ajan katsoa suoraan sairaalaan...
 
Onpas täällä tullut tekstiä! KIVA! Mä tota kesäkuisten pinoa seurasin niiden "loppuaikoina" ja siellä harmittavasti hiljeni keskustelu, joten kiva että täällä on paljon aktiivisia jotka kirjoittelevat päivittäin. Käyn itse joka päivä useasti lukemassa ja mielelläni luen muutakin kuin itse raskauteen liittyvää. Joten mun puolesta saa kirjoitella mistä haluaa ja kuinka paljon vaan! Eli SILLIS kirjoittele ihan rauhassa! :LOL: Mulla on tää kommentointi aina vähän hankalaa kun en muista mitä piti ja kenelle... :ashamed: Mutta siis kovasti hengessä mukana täällä taustalla! :wave:
Mistäköhän taas pitikään kirjoittaa....
Kummeista: Ei olla päätetty täälläkään! Kiire tulee, kun haluaisin järjestää ristiäiset 28.8, kun se on meidän hääpäivä ja esikoinen on aikoinaan kastettu silloin. Ja mä kun luulen, että tämä vaavi syntyykin vasta elokuun puolella... Niin ja nimikin pitäis päättää! :LOL: No, kunhan nyt ensin saa tietää kumpaa sukupuolta tämä on, niin eiköhän nimestä päästä miehen kanssa yhteisymmärrykseen aika pian.
Äh, jatkan kohta, täytyy mennä katsomaan mitä nuo neidit touhuaa, on kavereita kylässä...
 
Niin siis mä meinasin sitä, että mulle tää on nimenomaan Odotus- palsta ja mun mielestä täällä voi siihen odotukseen liittyen kirjottaa omia hyviä sekä huonoja tuntemuksia. Joku päivä on hyvä ja joku ei, se kuuluu raskauteen.. :) Itse en osaa tänne oikeen muuta kirjotella, kun raskauteen liittyviä juttuja, koska en ole niin kerennyt tänne muutenkaan kirjotella/ juttuihin syventyä.. Mutta mun puolesta kaikki saa kyllä kirjotella mistä vaan haluaa! :)

Ja kaikkihan sitä tosiaan loppusuoralla ollaan, tarkotin vaan sitä, että ne olot vaan voi olla ihan erit viikoilla 36, kun 41.. Ja sen mukaista voi olla se paljon puhuttu positiivisuuskin sitten! :D Ja pitää myös muistaa, että on varmasti eri asia odottaa ensimmäistä lastaan, kuin vaikka viidettä. Varmasti silloin on myös kivut ihan toista luokkaa. Mulla ainakin tää toisen odotus on ollut paljon kivuliaampaa, kun ekan.. sillon hädin tuskin oli mitään kremppaa. Ja kaikilla on myös niin eri elämäntilanne, että onko miten tukiverkkoa sun muuta ympärillä.
Itse oon ollut positiivisilla mielillä koko raskauden ja ihan hyvä olo on nytkin, mutta kaikilla välttämäti ei asiat näin hyvin ole ja sen mukaista on oma henkinen jaksaminenkin..

Vieraista Tuonne meidän sairaalalle ei ainakaan saa tulla muut, kun isovanhemmat vierailuaikaan. (Siis isän ja lapsen sisarusten lisäksi). En kyllä tiedä yhtään miten vieraita kotiin haluan, täytyy katsoa sitten oman voinnin mukaan.

Varpajaiset Viime kerralla mies ei pitänyt. Nyt on kai jotain jossain vaiheessa suunnitellut, mutta sitten vähän myöhemmin pidettäväksi. Pitäköön jos haluaa, onhan siinä juhlimisen aihetta kerrakseen! :D Mutta en mäkään oikeen ymmärrä, jos äiti on vaikka huonossa kunnossa sairaalassa ja tarvis siellä apua, ni sitten lähetään juhlimaan. Viimeks mun huonekaverilla oli näin.

Mäkin sain vielä neuvola-ajan ens maanataille rv 41+4 ja sitten yliaikaiskontrolli ois keskussairaalalla 41+5. Mutta käynnistelemään käsittääkseni lähdetään vasta 42+0-42+1. Itsekään en sinne käynnistykseen asti toivois joutuvani, mut saas nähdä. Käsittääkseni se käynnistys aiemmin sektioiduilla tehdään jollain kohtuun laitettavalla katetrilla..? Oisko se sit jotenkin lempeämpi tapa tai jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas jatkuu...
Vieraista: Mun puolesta saa sukulaiset, niin miehen kuin omatkin, tulla kotiin katsomaan seuraavana päivänä kun olemme päässyt sairaalasta, ei heti samana, koska haluan huomioida rauhassa isosiskot ja lemmikit. Sairaalaan ei tarvitse tulla kun kaikilla sinne matkaa yli 100km ja jos kaikki menee hyvin, emme siellä varmasti kauaa ole. Ystävät voivat tulla parin päivän päästä eikä kukaan aikaisemmin "tuppaisikaan" kylään meidän ystävistä. Ja tärkeintä on, että kun tulevat, huomioivat isommat siskot ENSIN! En tuo vaavia näytille ennen kuin isosiskot on varmasti huomioitu. Ettei tule näille reippaille siskoille paha mieli. =)
Positiivisuudesta: Musta tuntuu, että vasta nyt alan olla hyvillä mielin tämän raskauden suhteen kun viikkoja on jo aika hyvin kasassa. Alkua varjosti verinen vuoto ja keskenmenon pelko, sitten se etinen istukka ja ennenaikaisen syntymän pelko, sitten ne vauvan koko kontrollit ja suuri huoli vauvan pienestä koosta ym. Nyt vasta uskallan NAUTTIA tästä raskaudesta! Ja en edes mieti vielä synnytystä, vaan odotan tämän menevän ainakin viikon yli, niin kuin edellisetkin. Kovin mielelläni (kivuista huolimatta) olisin raskaana ainakin sinne la:n asti. Olis kyllä todellinen yllätys jos tämä ennen elokuuta käynnistyisi. Eli ihan rauhallisin mielin odottelen ja toivon, että joku muukin olis vielä täällä loppukuusta mun kanssa odottelemassa! ;) Mutta ymmärrän kyllä kaikkia ketkä toivovat jo pääsevänsä tositoimiin. Mulla on kivut vielä pieniä verrattuna muutamien täällä olevien tilanteeseen. Ja tosiaan tuo mahakin on niin pieni ettei haittaa mitään! SF tosiaan neukkatädin mukaan 27! Itse saan kyllä 30cm.... Ja mun mielestä kaikki saavat purkaa täällä kipujaan ja tuntojaan ihan rauhassa, niin kuin positiivisiakin oloja! Itsellä lähinnä vaivana tuo selkä, siinä on skolioosi ja lisäpaino tuntuu kovin rasittavan ja kipu välillä niin paha,etten pääse edes vessaan yöllä... :ashamed: Ja liikkuminen tosi vaivalloista.
Kiloista pitikin kommentoida jo aiemmin, ekasta tuli 8 kg ja toisesta 9kg koko aikana. Nyt on tullut ainakin 18 kg!!! :O:eek: En ymmärrä! No, kyllä mulle kieltämättä maistuu ruoka vähän liiankin hyvin... :headwall: No, niitä murehdin myöhemmin.
Poksahtamisesta: Eipä ole kukaan pahemmin kysellyt, lähinnä järkyttyvät kun kerron että LA olis jo tässä kuussa! Kun tuo maha on niin pieni...
Jaaha, mitäköhän muuta vielä piti... No, palailen taas!
Neamma ja masukki 36+6:heart:
 
Täällä olis kummit päätetty, ainut on vaan että toinen niistä ei kuulu kirkkoon.. Katsotaan hyväksyykö pappi (vai kuka sen nyt päättääkään) että riittäisikö meillä tämä et toinen kuuluu kirkkoon ja toinen ei.. Koska meillä ei oikeasti ole noita vaihtoehtoja muita ja sen "homo-keskustelun" takia on aika moni eronnutkin kirkosta. Kun kuitenkin ristiäiset haluaisin pitää, ihan ku esikoisellakin..

Intiimi juttuja tulee netissä kyllä kirjoiteltua jonkinverran, muutaman kaverin kanssa puhuttu jotain.. ja miehen kanssa nyt jotain tulee kans juteltua :D Joten munkin puolesta täällä
Mutta nuo netissä olevat keskustelut ollut sit useemmin "miten useesti harrastetaan seksiä?, kauanko jälkivuoto kesti?, kuinka pian synnytyksen jälkeen seksiä?...

Varpajaisia tuo ukko haluais vietellä, ihan muutaman kaverin kesken kuulemma. Mutta senkin näkee sitten voiko pitää niitä vai joutuuko olemaan esikoisen kanssa. Eli ihan esikoisen hoitamis jutuista kiinni.. Mun puolesta saa vähän juhlistaa kun ensimmäistä kertaa isäksi tulee, mutta saa sitten luvan kans tulla seuraavana päivänä sairaalaan mun seuraksi :D

"Joko jakauduttu?"
-kysymys täälläkin alkaa kuulua joka suunnasta. Että etkö nyt voisi jo lähteä synnyttään ym :D Minkäs mä sille voin jos toinen ei halua tulla vielä tälle puolelle maailmaa. Mutta todennäiköisesti menee jonkin verran ainakin yli niinkuin esikoinen..

Vieraita synnytyksen luultavasti tulee molempien vanhemmat ja ehkä kummit ainakin ensimmäisinä päivinä. Tuo ei haittaa, mutta sitte jos kokoajan lappaa joitain kylään niin sanon kyllä suoraan että katsotaan joku toinen päivä.

Nimi olis täällä varmaankin päätetty, tosin julkaistaan vasta sitte ristiäisissä.;)
Katsotaan tosin sitten sopiiko nimi ollenkaan tulokkaalle.. Ristiäisetkin haluaisin pitää taas suht. pian syntymän jälkeen. Helpompaa sylikummillekkin kun ei tarvi kovin painavaa vauvaa kannatella kauaan.

SaaBas & Tyyne 39+4
 
Jahas.....

Kummiasiaa ei taida olla kun ei kastettakaan pidetä.
Nimiäiset vain.

Vieraitakaan tuskin on ketään tulos kotii saatikka sairaalaankaan että niissäkin saan olla ihan rauhassa.

Intiimiasioista saattaisin jotai höpötelläkkin jos olis joku jolle höpöttelis saatikka jos olis jotain mistä höpötellä :D

Uteluita jakautumiseen ei kauheesti kans ole tullu,mitä ny muutma lähituttava monen sadan kilsan takaa laittelee ajoittain viestiä olisko jo kohta pullat perllä :D

Mä saan siis olla todella rauhassa mutta mähän olenki aina yhtä rauhassa joten ei se tilannetta oikeen muuta sitten..

No,jahka ny alkais jottai ees tapahtuun...
 
Saabas Eikö se nykyään ole niin, että riittää se yks kirkkoon kuuluva kummi? Juuri sen takia kun kaikilta ei löydy lähipiiristä kuin ehkä se yks kirkkoon kuuluva.

Kummit ollaan valittu, nyt vaan mietin vielä yhen kohdalla pyydetäänkö sittenkään. Näillä näkymin on muuttamassa melkein 800km päähän syksyllä. Ja tiedän kuinka tuo välimatka etäännyttää vaikka hyvästä ystävästä onkin kyse :/ Ja kun kummeiksi haluan semmoset jotka pysyis koko loppuelämän. Kummeiksi tullaan siis pyytämään mun siskoa, miehen veljeä ja miehen (tai siis johan nuo ovat yhteisiä) ystäväpariskuntaa.

Intiimiasioista puhun yhtälailla livenä kun täälläkin :D

Varpajaisia mies ei tiedä pitääkö vai ei. Toisena päivänä on toista mieltä ja toisena toista. Menee treenit ihan pilalle kuulemma jos alkaa ryyppäämään :D Mutta mun puolesta voi pitää, kunhan pitää ne sinä aikana ku ollaan sairaalassa.

Käynnistyksestä Mieluusti olisin halunnu, että tää luonnostaan lähtee käyntiin, mutta jos lääkäri (ylilääkäri vielä kaikenlisäksi) on sitä mieltä, että käynnistetään eikä halua päästää lasta isoks niin sitten luotan siihen päätökseen, että se on hyväksi. Toisaalta on helpottavaa, että ylihuomenna alkaa tapahtumaan ja kenties jo saan pikkusen syliinki, mutta en olis käynnistystä alkanu vaatimaan.

Johan täällä on ollu kivasti keskustelua, lisää vaan niin aikakin kuluu rattosasti! Siivous mulla kyllä jäi, mutta huomenna pitää sitten ryhdistäytyä, ja ehkä parempiki että se jäi huomiselle, niin voi siihen siivoamiseen purkaa jännistystä ja hermostuneisuutta. Ens yö tulee olemaan varmaan vähään aikaan viiminen yö jolloin tulee nukuttua suht hyvin.
 
kivasti oli kyl lukemista tälle iltaa.. :)

minäki sit tilasin parit liivit! :D emman next generationit, otin 75 toiv. ei oo liian pienet.. 75DD normi koko.
ja sit ne 9,90 maksavat liivit otin myös :)

nyt on hyvin liivejä, mua niin harmitti esikon aikana ku oli vaan parit liivit.

anoppi on kiva, ei oo ollu yhteentörmäyksiä, mutta vasta alko ärsyttämään......... :mad: tuli puhe vauvasta ja imetyksestä, tuumasi miehelleni (???) että jos nyt imetys sujuis paremmin, mieheni siihen vähän kummastunenna et menihän se viimekskin hyvin, anoppi tähän vain että niin mutta vielä paremmin. imetin siis 4kk, anopin mielestä siis ilmeisestikkin liian vähän aikaa.

alko harmittamaan mut en anna häiritä! tuli vain semmonen olo et ei sinne huvita mennä vauvan kans ollenkaan, imettelen kotona rauhassa sit.. :ashamed:

menkkajomotusta ja jos jonkinmoista vihlontaa alapäässä ja alavatsalla ja selässä, tänä iltana 3 panadolia ottanut...

käynnistys en haluais, on varmasti paljon parempi vauvalle ja itsellekkin synnyttää sit ku se luonnollisesti alkaa, mutta en mä haluais et vauva kasvaa kauheen isoks tai ei äitiä voi pitää kauheen huonovointisenakaan, jos vauva on jo täysiaikainen ja hyväpainoinen.

torstaina neuvolalääkäri, kiva saada vauvan painoarvio, esikoinen oli just samoilla viikoilla 37+1 2700g, tää taitaa olla isompi vaik oma paino noussut vähemmän!
ja pääsee muutenkin vauvaa vilkaseen, ja saapa myös tietää onko nää jomottelut ja pienet supistelut tehny jotain alakertaan :xmas:

nälkä usein täälläkin! tankkaillaankohan sitä synnytystä varten.. :) jossain luki et äiti kuluttaa 500 kaloria tunnissa synnytyksen käynnistyttyä!
 
Merlina tuolla alla olevassa linkissä lukee että pääsääntöisesti pitäis olla kaksi ja poikkeustapauksissa riittää se yks.
1.elokuuta 2010 on tullut tuo "laki" että poikkeustapauksessa riittää yks, josta päättää sit kirkkoherra.
Jostain keskustelusta luin että joku kirkkoherra oli sanonut jollekkin että alkaa olla aika yleistä tämä että ei ole kuin se yksi virallinen, kun ihmisiä erosi niin paljon kirkosta että alkaa olla mahdoton löytää sopivia ja käypiä kummeja kaksi kpl.

Kuka voi olla kummi? | Evl.fi - Suomen ev.lut. kirkko
 
MommysMonsters, Naistenklinikalle oon menossa. Aikoinaan esikoisesta sairaalaan lähti lappu jossa oli lapsen nimiehdotukset, synnytystoiveet ja huonetoive. Ohan siitäkin jo 8v aikaa ja tapahtui tosiaan Oulussa. No, eiköhän ne asiat selviä sitten kun synnytetään. Tän hetkiset synnytystoiveet on lähinnä että vauva tulee ulos. :D

Mies meinaa pitää varpajaiset ja jos ei ois meinannu niin oisin ne sille järjestänyt. Heti synnytyksen jälkeen ne ei varmaan ole mutta sitten parin viikon päästä. Suon mielelläni ne hänelle. Mies on yhden kohtukuoleman kokenenut ia oon vain iloinen että saa juhlia isäksi tulemistaan.

Sukulaisille voi ja pitääkin sanoa jos ei jaksa heti synnytyksen jälkeen vierasrumbaa. Naikkarilla on vierailuaika on ainakin vain tunnin joten ei ne vieraat kyllä kauaa ehtis piinaamaan.

Oon aika avoin intiimiasioiden suhteen. Nyt viime aikoina kyllä välillä tympäisee kun tuntuu että mun alapään kuulumiset kuuluu automaattisesti kaikille. Isännälle sanoinkin ettei sitten tarvii jokaiselle sen kaverille kertoa että monta senttiä nyt oon jo auki.

Missä Anna79?
 
Päivittäin pitää käydä nyt lukemassa, kuka on jo saanut nyytin syliin ja ketä on ihan lähellä H-hetkeä ja mitkä on tuntemukset muilla, joilla la vasta loppukuusta! :)

Itsellä tänään oli kontrolli äitipolilla. Suurin odotuksin menin sinne, jotenkin kummallisesti olin uskotellut itelle, että sieltä tulis joku selvyys koska vauva syntyy. Kaikki oli onneksi oikein mallikkaasti, ultrattiin ja otettiin puoli tuntia käyrää, kaikki näytti olevan ok ja vauvan painoarvio 3350g! Eikös tuo ole jo aika paljon näille viikoille?? Ei tehty alatutkimusta, kun sanoin ettei ole tullut nyt kipeitä supistuksia. Seuraavan ajan sain kolmen viikon päähän eli päivää ennen laskettua aikaa. Lääkäri sanoi vaan, että odottele rauhassa, jos synnytys käynnistyy niin mitään ei enää tehdä vauvan tulon estelyksi eli ollaan kai jo turvallisilla viikoilla. Mähän pistän sitä Klexane- verenohennuslääkettä aiemman veritulpan takia ja siitä lääkäri sanoi, että kuuteen tuntiin pistämisestä ei voi sitten laittaa epiduraalia eli jos olen ehtinyt jo pistää sille päivälle, kun synnytys alkaa ja pistämisestä se alla 6 h niin en voi saada epiduraalia, se oli mulle uus tieto. Eli tässä nyt vaan odotellaan.

skorpioni ja masu-nasu 37+0 POKS
 
Aika jännä että eri neuvoloissa menee noin erilailla ajat.Mutta eipä mua huvittaisi mennäkkään enää kuulumisia vaihtamaan jos niin paljon yli menee.Ihan mielelläni menen suoraan yliaikakontrolliin.Mutta toivottavasti sinne asti ei tarvi mennä:)

Saa nähdä ollaanko tuittumuru samaan aikaan synnärillä,jos sulla käynnistetään lähiviikkoina ja minä pääsisin vaikka synnyttämään:D.
Laitan jonkun pinssin että "kaksplus mamma" kun osastolle pääsen,tunnistaa sitten jos joku sattuu olemaan samaan aikaan:LOL:

Miehen töissä ovat päivitelleet koska meinaan synnyttää:D. Joku pomo siellä oli sanonut että "nyt harrastatte seksiä kokoajan että se vauva sieltä syntyy,saat sinäkin vielä nauttia seksistä.Vauvan synnyttyä ei tarvii harrastaa enää,ens vuonna et isyyslomalle jää" :D,Ihan vitsinä,ne siellä jaksaa sille "keljuilla" että kun on viides lapsi tulossa niin pitäiskö ehkäisyä käyttää ym.On siellä muillakin lapsia mutta ei vissiin näin paljoa.:)

Mutta nyt kylmään suihkuun,taas niin hiostava ilma.
 
Iltoja.

Onnea Daffodil ja viivi&vagner pojista:flower:

Päivä meni kipuilessa ja pikkuisten perässä juostessa :D Kyllä ne vaan keksii kaikkea kun äiti ei enää ole niin ripeä liikkeissään.

Mielipiteistä: Jokaisella on tässä maassa oikeus mielipiteisiin jopa tällä palstalla. Eikä siitä pidä hernettä vetästä nokkaan. Kyllä mäkin voisin olla sinne laskettuun aikaan asti ja sen 5 päivää vielä yli mitä mulla kaksi aikaisempaakin on mennyt. Ja kaikki mennyt silloin hyvin. Ikävä sitä masua tuli melkein heti vaikka vieressä tuhisi terve vauva. Molemmat syntyneet rv 40+5!

Käynnistyksestä: Jos vauva ja äiti voi hyvin niin käynnistämään lähetään VASTA 42+0 jolloin ollaan yliajalla. Mä olen tuhannesti kuullut ton virren Tyksin lääkäreiltä, MUTTA edelleen mä kannan KAHTA!!!

Varpajaisista: Mies pitäköön kolmet :LOL: sillä jäi tokasta pitämättä ja nyt uhkas pitää molemmista vauvoista omat :LOL:

Mielenterveys on vaihtunut pikemminkin mielenvikaisuuteen... Ei tässä enää tiedä mitä ajattelis.

Intiimiasiat: Kyllä mä aika paljon avaudun en sit tie onko niin hyvä asia.

Kummeja ei olla päätetty on hiukan pulaa ja ei sitä tiedä miten tämä päättyy....

Sitten tänään otettuja kuvia :D Hyvin olen saanut vielä arpia ja pahin on takana joten kai se tästä.





Niisku-rouva + pirpanat 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pearl84
Iltoja.

Onnea Daffodil ja viivi&vagner pojista:flower:

Päivä meni kipuilessa ja pikkuisten perässä juostessa :D Kyllä ne vaan keksii kaikkea kun äiti ei enää ole niin ripeä liikkeissään.

Mielipiteistä: Jokaisella on tässä maassa oikeus mielipiteisiin jopa tällä palstalla. Eikä siitä pidä hernettä vetästä nokkaan. Kyllä mäkin voisin olla sinne laskettuun aikaan asti ja sen 5 päivää vielä yli mitä mulla kaksi aikaisempaakin on mennyt. Ja kaikki mennyt silloin hyvin. Ikävä sitä masua tuli melkein heti vaikka vieressä tuhisi terve vauva. Molemmat syntyneet rv 40+5!

Käynnistyksestä: Jos vauva ja äiti voi hyvin niin käynnistämään lähetään VASTA 42+0 jolloin ollaan yliajalla. Mä olen tuhannesti kuullut ton virren Tyksin lääkäreiltä, MUTTA edelleen mä kannan KAHTA!!!

Varpajaisista: Mies pitäköön kolmet :LOL: sillä jäi tokasta pitämättä ja nyt uhkas pitää molemmista vauvoista omat :LOL:

Mielenterveys on vaihtunut pikemminkin mielenvikaisuuteen... Ei tässä enää tiedä mitä ajattelis.

Intiimiasiat: Kyllä mä aika paljon avaudun en sit tie onko niin hyvä asia.

Kummeja ei olla päätetty on hiukan pulaa ja ei sitä tiedä miten tämä päättyy....

Sitten tänään otettuja kuvia :D Hyvin olen saanut vielä arpia ja pahin on takana joten kai se tästä.





Niisku-rouva + pirpanat 37+3
Olen seurannut tätä teidän pinoa ja nyt aattelin kirjoittaa..

Niisku-rouva on saanut kyllä kurjaa kohtelua tyksissä, no sain minäkin kummallakin kertaa kun pojat kävin pyöräyttämässä.Ensimmäisellä kertaa menin rv 42+1 tyksiin käynnistystä varten mutta vielä mitä ne ois lähettäny mut kotiin mutta pidin pintani ja sanoin että mähän en täältä pois enää ilman vauvaa lähde, ja hyvä että suostuivat käynnistämään sen jo tuolloin kun pojalla oli kokoakin jo ihan kivasti..ja sitte tuon meidän toisen pojan kohdalla kun hän oli syntyny ihan täyden kympin poikana tekivät siitä lastensuojelu ilmotuksen kun oon pojan kanssa sairaalassa enkä lähtenyt yksin kotiin :O Tsemppiä sulle Niisku kovasti ja tietty teille muille kanssa loppumetreille:)
T:taaperot tuolta marraskuisista 2009
 
paljon olette taas kirjoitelleet!! Onnea jälleen hurjasti vauvautuneille!!!

Täällä taas valvotaan... On silleesti outo olo, jokseenkin kivuttomia supistuksia tullut siitä lähtien kun nukkumaan olen tullut ja ihan epäsäännöllisesti... Sit oli äsken käytävä vessan puolella ihan kakkosella, ja nyt en sit tietty saa unta kun jännittää tämä erilainen olotila ja kun edelleen täällä saaressa viettelen aikaani, niin miettii, et tarttisko lähteä kotiin kuulosteleen vai nukkuisko nyt vielä rauhassa... No se riittää omaa napaa...

Varpajaisista mies on aina varpajaisensa viettänyt ja niin viettää nytkin. Kutsuu kaveriporukan saareen ja vesihiihtävät, saunovat ja juhlivat. En erityisemmin ole välittänyt siitä, että itse työn tehneenå ja yhteinen lapsi kainalossa, mies lähtee juhlimaan, mut en kyllä viitsi perinteestä naputtaa... Toivoisin vaan, että sit ihan tosissaan juhlitaan sitä syntymänihmettä, eikä vaan saada tilaisuutta ryypätä (vaikka miehellä ei todellakaan ole mikää ongelma noiden juhlimisien kanssa, ehkä 4x vuodessa jossain käy...)

jaahas, yön sekavat sepustukset :D koitetaampa seuraavaa aihetta lähestyä ymmärrettävämmin ;) ja edelleen huomio, kännyllä rustailen ;)

Kummeista ollaan kyllä käyty keskustelua, mutta ei olla ihan samoilla linjoilla... Aiemmilla lapsilla on meidän sisarukset+ hyviä ystäviä kummeina, ja ny musta tuntuu, et kaikki kummit on jo käytetty... Miehellä on kyllä hyviä ystäviä, mutta itse en ole näiden pariskuntien kanssa niin hyvin ystävystynyt, että ajatus heidän kutsumistaan kummeiksi tuntuu tosi vieraalta... Ja lisäksi heillä on pienet lapset perheissä ja tämä toinen pariskunta on tämän toisen pariskunnan muutaman kuukauden ikäisen lapsen kummeja, itse en varmaankaan ryhtyisi kummiksi jos edellisestä kummiudesta ei olisi kuin muutama kuukausi, pidän kummeutta niin tärkeänä, että haluan aikani riittävän ihan oikeasti kummilapsilleni... Olikos tässäkään sepustuksessa nyt mitään järjen hiventä... ;) ja kun toiveissa olisi vielä yksi lapsi tämän jälleen niin tämä kummiasia kummittelee sit vielä seuraavallakin kertaa :)

no, parempi kai yrittää unta... Tai sit herätän tuon ukon ja sanon et nyt mennään kotiin ihmetteleen oloja...

Hyviä jaksuja ja positiivista mieltä kaikille keskellä kaunista kesäyötä toivottelee

MimSe 39+2
 
Huomenia!
Ei oikein uni maistunut, kun aamuyöstä alkoi jomottaa selkää ja vatsaa niin ikävästi, ihan kun olis kunnon jumpat takana. Ei mitään kunnollista kipua tai supistelua kuitenkaan...

Positiivisuudesta ja negatiivisuudesta vielä sananen... Kyllähän tänne on aina mahtuneet ne negatiiviset tunteet ja olojen valittamiset, siitä ei oo mun mielestä missään vaiheessa ollut kyse. Kaiken on saanut purkaa, ja aina on saanut myötätuntoa kipuihin. Enemmänkin niin päin, että positiivisista fiiliksistä ja tuntemuksista kirjottelu on jäänyt ehkä vähemmälle, kun tuntuu ettei "kehtaa" hehkuttaa omaa oloa jos muilla on kurjaa.

Käynnistyksestä... Mä ainakin tarkoitin tuolla omalla kommentilla käynnistystoiveiden yleisyydestä ihan yleisesti, en vaan tätä palstaa. Ja jos nyt en ihan väärin muista, niin täälläkin joku odotteli pääsevänsä siihen oman tukalan olonsa vuoksi, ei mistään varsinaisesta lääketieteellisestä syystä.

Rumpnisse, kenen kanssa teidän esikoinen on lähdössä mökille? Tokihan tuo jännittää, mutta ihanaa kun tyttö on innoissaan.

Mustakin tuntuu aivan turhalta rampata neuvolassa sitten 40+6 sekä 41+2/3, joten ajattelin tolla ekalla käynnillä kysyä, olisko mahdollista varata aika suoraan siihen yliaikaiskontrolliin, mikäli siis kaikki on yhtä hyvin kuin tähän saakka. En siis odota pääseväni aikasemmin kontrolliin, mutta ton yhden käynnin voisin mielihyvin skipata tuolta välistä...

Mä en tiedä mistä muuten johtuu (lasketun ajan ohittaminen vai tän palstan keskustelut ehkä??), mutta mulle tuli eilen illalla tosi surkea olo. En nyt ihan itkua tuhertanut, mutta miehelle ruikutin, etten tahtoisi käynnistykseen, ja että vauva on varmaan nyt jo reilusti yli nelikiloinen ja kasvaa vaan kasvamistaan. Sanoin illan aikana moneen kertaan, etten jaksa enää odottaa. Sitten nukuin yön huonosti noiden laimeitakin laimeempien supistelujen ja minijomotusten kanssa, ja heräilin kattomaan kelloa tyyliin "No joo, vielä se saattais tänä yönä syntyä, kello on vasta 1/2/3/..." Sitten neljän - viiden aikaan tulin siihen tulokseen, ettei enää tapahdu mitään ja nukuin kuuteen asti kunnolla :D

Näin ne fiilikset siis heittelee täälläkin, täytyy yrittää kehitellä lisää kivaa tekemistä tälle viikolle niin ei iske mökkihöperyys.

Aurinkoista päivää koko porukalle, toivotaan ettei tulis mikään superhelle kuiteskaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Knox

Yhteistyössä