Hui mitä vauhtia tänne tulee viestejä, kiva!
Kävin tossa vähän turvotuksenlasku-urheiluilla
Ensin pikaiset pyöräilyt ja perään vähän golfia. Ehkä vaan kuvittelen, mutta tuntuu että pääkopan lisäksi myös jalat keveni kivasti
Käytiin vielä koirien kanssa katsastamassa mustikkatilanne metsässä, niin ne on nyt molemmat aika tyytyväisinä päiväunilla. Tulee kyllä niin hyvä fiilis jos on onnistunut väsyttämään koirat jollain aktiviteetilla niin että ne vetelee sikeitä ilman mitään tietoa muusta maailmasta!
Kiva että olitte jaksaneet lukea ton mun maraton-viestin, täytyy yrittää jatkossakin jaksottaa tekstiä ja tummentaa noita pääpointteja, niin jokainen voi poimia näistä mun hölynpölyistä ne aiheet jotka ehkä kiinnostaa...
Pearl84, mä taas päinvastoin kattelen kaikkien viikkoja, että "huhhuh, noin pitkällä jo!" ennenkun edes tajuan että ite saattaa olla melkein kuukauden edellä
Musta me kaikki siis ollaan ihan loppusuoralla, ja melkein niin päin että ite tuntee olevansa aika kaukana siitä finaalista muihin verrattuna. Mulla ehkä vaikuttaa se, ettei mitään oloja ole, siksi synnyttämään lähtö tuntuu ihan utopistiselta ajatukselta.
Muiden poksahtamiskommentteihin, sainkin pian edellisen viestin jälkeen tän hetkiseltä inhokkimiestuttavalta (kiva sanahirviö) saman kommentin kun aina ennenkin: "Eikö
vieläkään ole tapahtunut
mitään??!!". Sanoin siihen, että onhan tässä paljonkin tapahtunut, muttei nyt mitään erikoista sitten eilisen, kun hän viimeksi ihmetteli miksen ole poksahtanut ja kysyi olenko varma etten odota nelosia. Alkoi siinä sitten suureen ääneen pohtimaan, olenko mahdollisesti muistanut väärin mieheni kanssa 9 kuukautta sitten tapahtuneen h-hetken päivämäärän, kun mitään ei tänään tapahdukaan. Tosi siistiä, puolituttu mies miettii, olemmeko mieheni kanssa sittenkään harrastaneet seksiä tasan 9kk sitten, vaiko sittenkin muutaman päivän myöhemmin
. Anna mun kaikki kestää... Ja siis kyseessä tosiaan yksi eläkeikäinen entinen asiakas, jonka kanssa ollaan vaihdettu aikaisemmin vain muutama sana töihin -korkeintaan päivän säähän- liittyen. Vaimonsakin oli siinä viressä, ja kuunteli hieman vaivaantuneena miehensä juttuja, ja lopulta vaihtoi puheenaihetta ennenkuin kerkisin vastaamaan mitään järkevää (tai kärkevää
)
Mitä tulee
positiivisuuteen, tuntuu välillä tyhmältä kertoa omista hyvistä fiiliksistä, jos toisilla on tosi vaikeeta ja kipeetä. Sen takia monesti "tasottelee" juttujaan, eikä hehkuta esim. omaa oloaan. Kiva kuitenkin kuulla että kaikki taitavat olla sit mieltä, että tänne keskusteluun mahtuu niiden positiivistenkin fiilisten kanssa.
Knox, et tosiaan ole ainakaan mua hermostuttanut, päinvastoin! Mä arvostan ihan hirveästi ihmisiä, jotka sanoo oman mielipiteensä silloinkin kun kaikki muut ovat olleet ihan toista mieltä. Ihan sama olisinko samaa mieltä vai en, mutta keskustelulle on aina tilaa!
Mitä Breen koiraan tulee, saatat hyvinkin olla oikeessa. Noissa tilanteissa tulee monesti vielä niin sokeaksi sille oman perheen (=lauman) toiminnalle, että jonkun ulkopuolisen arvio voi olla paikallaan, vaikka periaatteessa kaikki tuntuisikin olevan OK.
Pakko vielä noihin
käynnistyksiin kommentoida, että ymmärrän kyllä tilanteen, jossa esim.
mei-meikin nyt on. Jos vauvan koko alkaa olla jo lääkäreidenkin mielestä suuri, keuhkot on valmiit ja kohtuun jääminen on (suurikokoisuuden tai minkä vaan muunkin syyn vuoksi) suurempi riski kuin käynnistys, niin toki se silloin on tehtävä. Periaatteessa siis kaikki vauvasta riippuvat syyt käynnistää on musta aina OK. Luottaisin siis noissa arvioinneissa oman lääkäriin, vaikka toki erilaisten tarinoiden kuuleminen varmasti saa mietteliääksi & epäilemäänkin.
Ai niin, mä en kyllä oo kokenut, että täällä olis jotenkin kovasti
riidelty missään vaiheessa. Tämähän on keskustelupalsta, ja jotta keskustelua syntyisi tarvitaan erilaisia mielipiteitä ja ajatuksia. Hyvä vaan kun niitä on ollut, muutenhan tämä olisi joko pelkkää omanapaista hehkuttelua tai voivottelua. Kaikki kärkkäätkin mielipiteet siis tänne vaan, niin saadaan oikein rehevää keskustelua aikaan ;D
Olette muuten lukeneet mun ajatukset puhumalla noista ensimmäisten päivien
vierailijoista. Just eilen kysäisin mieheltä, mitä mieltä se on. Sain vastauksen, että "ei kai niitä voi kieltääkään tulemasta". Mun mies on maailman kiltein, eikä sille varmasti oikeasti tullut edes mieleen että kyläilijät vois jotenkin häiritä. Mä taas oon hirveen kärkäs napauttamaan asioista, ja sanoin (taas) vähän liian tomerasti oman mielipiteeni. Kun sitten olin saanut äksähdettyä onnistuin selittämään kantani kuin järkevä ihminen, johon mies totesi, että ymmärtää pointin täysin ja on samaa mieltä. Eli siis mä en (varmaan, voihan olla että mieli muuttuu) halua ensimmäisinä päivinä kotiini ketään ylimääräistä. Oon nimittäin luonteeltani sellanen, etten osaa olla 100% oma itseni kun miehen ja lapsuuden perheeni seurassa, muille esitän aina mielyttävämpää kuin oonkaan
. Vaikka olen miehen perheen nyt sen 10 vuotta tuntenut, en tunne oloani heidänkään kanssaan täysin kotoisaksi. Siksi musta olis ikävää, jos joutuisin hirveesti tsemppaamaan ja "esiintymään", kun muutenkin on kaikki ihan vierasta ja olokin varmasti vähän herkkä. Toisaalta mietin, millä oikeudella kieltäisin miehen vanhempia tulemasta, mutta omani olis mun puolesta ihan tervetulleita... Näillä näkymin "suunnitelma" olis se, että omat vanhemmat vois kaikessa hiljaisuudessa käydä moikkaamassa vaikka kotiutumispäivänä kun ne kerran ihan vieressä asuu. Miehen porukat asuu kauempana, ja ne vois tulla vaikka sitten seuraava tai (mielummin) sitä seuravana päivänä. Mun sisarukset asuu ihan vieressä, joten ne varmaan piipahtais myös aika pian...
Mitä mieltä te olette, oonko mä ihan kohtuuton, jos en haluaisi heti ekoina päivinä tänne muita kuin omat vanhemmat ja kenties ne omat sisarukset? Toki jos miestä häiritsee, ei niitäkään pyydetä heti.
Merlina olikin tossa anopista puhunut, ja kieltämättä muakin mietityttää just se... Oman äitini tunnen kun omat taskuni, ja tiedän että vaikka se hössöttää niin ei tarkoita mitään pahaa, eikä halua tuputtaa neuvojaan. Se voi olla maailman ylihuolehtivaisin höpöttäjä ja sanoo kyllä mielipiteen jos kysyy, muttei ikinä haluais vaikuttaa mun päätöksiin ilman että sitä erikseen pyydän.
Ja joo, saman olen huomannut kuin
Sukkasillaan, auta armias jos ei heti vastaa puhelimeen, niin sen jälkeen tuleekin samasta numerosta kymmen soittoa ja vielä pari tekstaria perään
EIkä yhtään auta että olen vannonut ja vakuuttanut ilmoittavani kun lähtö tulee... Toisaalta ihanaa että muutkin odottaa jo innoissaan.
Jotkut poksahtamisen kyselijät vaan ärsyttää, kun niistä huomaa ettei kyse ole vilpittömästä vauvan odottelusta, kunhan haluavat päästä jotain kommentoimaan ja usein vielä vähän piikittelevään sävyyn.
Nonniin, juuri näin. Kehtaankohan edes sanoa, että tän viestin piti olla sellanen pikaposti kun halusin paria pikkujuttua kommentoida
Joillain hormonihuurut saa herkäksi, muhun ne vaikuttaa näköjään pahentamalla tätä itsensä jakamisen (no ei nyt
sillä tavalla, joku kuitenkin heti ajatteli!!) tarvetta ;D
Palaan varmaan viiden minuutin päästä kirjottamaan jatko-osaa tälle romaanille, siihen asti moikka!