Niisku oletko jutellut missään kaksosten äitien foorumissa?.Tai odottajien?.Ajattelin että vertaistuki voisi olla hyväksi
.Ja ymmärrän siinä kyllä lääkäreitä etteivät käynnistä kun vasta lähempänä laskettua,haluavat turvata vauvojen mahdollisimman hyvän maailmaan tulon.Vaikka tuntuukin todella kurjalta että olet noin kipeä.
Olisiko mahdollista saada vaikka perhetyöntekijää avuksi?.Siis kotiapu palvelua tms?.
Täällä oli muutama muukin joka
odottaa viimeistä kertaa?.Saako kysyä minkä takia,lapsiluku täynnä?.Mitäs sitten jos/kun vauvakuume tulee uudestaan?.
Mä koen nyt ihan hirveää kriisiä tästä asiasta.Tämä tosiaan on meidän viimeinen vauva,mies ei tässä asiassa jousta.Minä kyllä voisin tehdä joskus myöhemmin vielä..
Sitten tajusin etten ole edes ajatellut
imetys vaatteita!.Hyvä alkaa näin viikko ennen laskettua miettimään
.Huutiksesta kattelin ihan kivoja vaatteita,tarvii varmaan sieltä huudella.
Pari imetysliivit mulla on mutta haluaisin paremmat,kai se täytyy kattoa se koko sitten myöhemmin.
Neuvolassakin pyörähdin tänään.Painoa oli +230g/vko.yht tullut:15kiloa.
Vauvan pää oli ihan alhaalla,se tutkittiin kahden terkkarin voimin
.Toinen sanoikin että jos vähän ärsyttäisi vauvaa
.
Sydänäänet ollut kokoajan jotain 145-155 mutta nyt oli "tippunut" 135-140.Katoin edellisistä korteista niin vähän ennen syntymää kaikilla on noi äänet laskenut..Hmmm
.
Sanoin noista "oireista" Kun mahaa kiristää,supistaa,alapää vihloo, ym niin se totesi että taitaa alkaa kohtu valmistautumaan synnytykseen.Oli että jaa,onhan noita viikkojakin sen verran että niin se varmaan tekee.Muisti sanoa vielä että tämä voi syntyä ennen laskettua vaikka muut mennyt yli
.Enpä usko.
alkanut taas olla alapään suonikohjut hiton kipeät,vauva varmaan painaa sinne:kieh:
Täällä taisi joku puhua että on kokoajan nälkä?.Mulla on nyt joku syömiskausi
kokoajan nälkä!.Tänään tuli himo jälkiuunileipään
Jotenkin ihan ärsyttää ajatella taas tulevaa yötä!.kun nyt jo hiki valuu!
Niin ja oli puhetta imetysajan hiestä,mulla se on alkanut haisemaan jo nyt:headwall:
Mutta vointeja kaikille! Täällä jo vähän parempi mieli kun pääsi liikenteeseen ja ei enää harmittanut ettei pässytkään miehen kanssa kaksin asioille.
Mielialanvaihtelut
joku jo siitä mainitsi että odottaa että saa "oman itsensä takaisin".Omat ajatukset ja turha kiukkuaminen lähtee.Sitä minäkin odotan!
Niin ja seuraavan neuvolan sain ens keskiviikolle,alkoi jo puhumaan että yliaika kontrolli on sitten 41+5.Tuntu jotenkin hurjalta että sinne asti mentäisiin.Tai että ensviikolla on mun elämäni viimeinen äitiysneuvola:'(