***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Onnea Emilienille prinsessasta :flower:

Voihan huokaus, taas puoli yötä hereillä. Väsyttää kamalasti mutta ei kuitenkaan väsytä :confused: Lisäksi särkee päätä ja on muutenkin kaikin puolin puulla päähän lyöty olo.

Vauvan liikkeistä Teillä muilla onkin sitten tosi virkeitä tapauksia, kun melskaavat vielä sinne tänne :) Tämä omani on jotenkin hiljentynyt eikä aina reagoi edes siihen, kun käännän sängyllä kylkeä. Aiemmin on alkanut sellaisen monotuksen että oksat pois, ja nyt ei mitään. Vähän oon joutunut liikkeitä laskemaan mutta ei sentään mitään huolestuttavaa vielä.

Helteistä huolimatta ruokahalu on pysynyt ennallaan. Leipää voisin syödä ylenmäärin ja herkkuja kans.

Vatsavaivoja aiheuttavia ruokia imetyksen aikana En paljon näitä juttuja muista, mutta ainakin sipuli ja ruisleipä on jääneet mieleen. Ja kahvi.

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 38+6
 
Onnittelut Zannulille! :heart:

Täälä ei taida olla mitään merkkiä mistään synnytyksestä.Yli taitaa mennä niin että kopisee.
Keskiviikkona kun olis jo laskettu aika..
Ihan pientä mahankiristystä on mutta sitä on ollu jo kauan.
Edelleen tykkää työntää päätään ulospäin,välillä oikein tuntuu ku kalvot pullistuu ja oikein odotan et kalvot puhkeis,mut ei...
Odottavan aika on pitkä...

Nenna ja
 
Millonkahan mä viimeks kirjottelin.. Joka päivä luen kyllä monta kertaa, mutta ei tuu kirjoitettua.

Ahdistaa tää kuumuus myös täällä! Nyt ollut ihan oksettava olokin välillä.. Toivoin, että tänään olisi ollut viileämpi, mutta 22 mittari näyttää jo. Onneksi ei edes aurinko paista!

Viime keskiviikkona oli neuvola rv 38+6 ja mitäs siellä, painoa ei ollut nyt tullut kuin 100g/1,5vk (eka kerta..tosin oli eri vaaka!), nyt tullut jotain 16kg, mikä on hyvä kun ensimmäiseltä tuli jyht. 23kg. Tosin 5kg oli jo valmiiksi nyt!
Pississä oli +-/-, mutta täti sanoi, että toi voi johtua valkovuodosta (joka on muuten lisääntynyt), että ei vielä mitään hätää myrkytyksen kannalta (ensimmäiseltä oli myrkytys lievänä). Sf oli 32,5 cm.

Se mikä hämmästytti oli, että edellinen täti sanoi, että on laskeutunut, jopa kiinnittynyt ja nyt tätä (kokeneempi) täti sanoi, että aika ylhäällä on vielä pää!! Mutta sanoi, että voi laskeutua vasta supistusten käynnistyttyä.

Mitään oloja ei ole oikein ollut, että synntys olisi lähellä! Tänään olis muuten se la, joka oli ihan ensin ja sit muutettiin ultrassa ensi torstaiksi. Esikoinen syntyi 40+5, joten odotan tätä kyllä siinä main. Hitto jos menee hirveästi yli! Käly sai viime ma vauvan, joka syntyi 42+1 ja hätäsectiolla tarjontavirheen takia 32h jälkeen. Eli ihan samanlailla kuin meidän ensimmäinen. Ja nyt mua taas pelottaa oma "kohtalo"!.. voi voi..pääsin jo!!!! Oon kärsimätön!

Onnea vielä kaikille jotka ovat saanet oman nyytin jo syliin!!!

Milja ja vaavi rv 39+3
 
ONNEA Emilien ja zannuli vauvoista :flower::flower:

Oma vointi ei kehumista. :'( Kyl tää alkaa olemaan pelkkää itkua ja särkyä...

Unesta Sain unta n. klo 2 ja ekan kerran kävin pissalla klo 4.35 ja 5.30 alkoi jalkojen ja käsien särky---> vessareissu.... uudestaan sänkyyn. Supistus... ja sitten säännöllisesti 10min noin tunnin, sitten tiheni 5 minuuttiin ja jatkui 40 min niin... olin ihan innoissani et nyt nyt nyt...

JA PASKAT!!!! nyt ei ole 30 min tullut yhtään :'(

Ei vaan enää jaksais tätä päivää ja huomista ultraa en edes odota... mitä järkeä näitä on ultrata ku voisivat jo syntyä!!!

Anteeks... mun alkaa olemaan jo niin paha olla. :ashamed:

Niisku+ pirpanat 37+1
 
A-H
Hellou pitkästä aikaa! Vauvauutiset tulin kertomaan, eilen syntyi poika klo 15.56 (rv 39+4). Painoa 3290g pituutta 49cm. Toivottavasti tänään jo kotiin! Myöhemmin lisää ja synnytyskertomusta :) tsemppiä mammat odotukseen!
 
Ihan ekana suuret onnittelut emilienille, zannulille ja A-H:lle pikku nyyteistä! :flower::flower:

Brianna: Just eilen luin Gro Nylanderin Äidiksi ensi kertaa kirjasta että sipuli, kaali, viinirypäleet ja mansikat ovat sellaisia tuotteita jotka voivat aiheuttaa vauvalla vatsanpuruja. Ja jos itse ajattelen niin kovin mausteiset ruuat ja valkosipuli tai esim. paprika aiheuttaa ainakin itsellä närästystä...
Ihan kiva kirja ollut muutenkin toi Äidiksi ensi kertaa, vähän vanha 1999, mut silti kuullostaa ihan pätevältä. Tietenkin on voinut monet asiat muuttuakin uudempien tutkimusten myötä, mut silti.... Ja aika paatoksellinen on imetyksen puolesta puhujana, mut eipä tuo ole haitannut kun itsellä muutenkin kova halu ois imettää.

Tintti mullakin on jalat ihan sika kipeät aamusta iltaan ja turvotusta on ihan törkeästi, ei lähde edes yöllä jalkojen kohoasennosta huolimatta pois. Mut mäpäs olinkin tänään sen verran jästipää, että kun jalkojen haavat kerran on parantuneet, niin päätin että lenkillä käyn vaikka kuinka tekis kipeää! JA kyllä oli ihanaa köpsytellä vaikka meno olikin hidasta! Jalkojen kipukin pikkuhiljaa lenkin aikana helpotti (tai sit mä turtusin siihen).

Mulla oli tossa toissapäivänä ja eilen illalla ihan hirveä kipu oikealla alavatsalla! Kaikki liikkuminen/ hölskyminen sattui, mutta levossa olo oli ihan ok ja tätä kesti noin tunnin. Aluksi ajattelin että vauva on sielä jotenkin huonossa asennossa, mut sit tuntus samanaikaisesti liikkeitä vasemmalla, joten en sit tiedä... Osaisko kukaan veikata mihin vois liittyä toi vihlaseva kipu?

Toivotaan että tästä päivästä tulis ihan vähän vähemmän helteinen!

Tiinu ja Jäppinen 36+5
 
Voi jee,heti aamusta itku kurkussa kun luen ihania vauva uutisia:heart:.OnneaOnnea ja ihanaa vauva arkea:flower:

Tulee taas tosi ristiriitainen olo.Haluan että vauva syntyisi jo,mutta toisaalta haluan vielä edes hetken pitää pienen mahassa!.haluun en haluu:D

Mutta miehen loman kannalta olisi paras että vauva synytyisi jo tänään.Mökille pitäisi keretä ja vauvan pitäis pari viikkonen olla ennenkuin viittii lähteä tota reilu 400km matkaa.
Mutta luulisin että parin viikon päästä viim.vauva on syntynyt:)

Tiinu Mä jotenkin tykkään enemmän noista vanhemmista kirjoista.Niissä jotenkin enemmän järjellä se tieto.Mielipidekysymys:)

Täälläkin yö meni valvoessa.Supisti ja mahaa kiristi ja särki.Hankala olla,kuuma ja hiki.

Tintti Saako kysyä mitä teet työksesi?.Olit jossain festareilla ollut töissä jonkun kesän jos oikein muistan?.Olitko mitä kautta siellä,itseäkin kiinnostaisi joskus mennä:)

Mutta nyt pyykit laittamaan ja ruokaa tekemään!.Ja jotain puuhaa täytyy keksiä niin menee aika nopeammin:).
Ilma ihan pysähtynyt,tulisi nyt se kunnon ukkonen!

Mutta jaksamisia kaikille! MM ja itu 39+1
 
Brianna: Meillä ainakin on ollut pojilla suurimmat mahavaivojen aiheuttajat mustapippuri ja suklaa!!! Niitä olen välttänyt kokonaan!

Ette usko kun olen onnellinen kun olen selvinnyt tästä viikosta, kaikki juhlat juhlittu, nyt vaan kun joku tulis siivoon tän talon. 50 vierasta eilen kävi, mikä ihaninta saatiin monta lahjaa koko perhe. Kiva, että moni on aatellut meihen valmistumisen koko perheen urakkana! :heart:

Oma olo on väsynyt ja turvonnut! Jospa huomenna ois jo helpompaa, tämä viikko on ollut melkonen! Jalat on niiiiiiiin turvonneet, että turvotusta on tullut varmaan pari kiloa!!! Noh toisaalta tämä kuuluu asiaa, eikä ole syömällä aiheutettua.

Painosta: Viime neuvolassa painoa oli tullut +7kg, aikaisemmissa raskauksissa +16kg molemmissa. 10kg lähti hei, mutta loput on pitännyt oikein ottamalla ottaa. No ei tässä ainakaan enää kymmentä kiloa kerkee tulla...ehkä...:D

Nyt on mun puolesta sama milloin vauva syntyy, kaikki juhlat juhlittu ym. Toisaalta sais tulla jo, mutta toisaalta tämä on luultavasti viimeinen raskauteni, niin haikeus alkaa iskeä...turvotuksesta huolimatta!

Onko joku jo laittanut vauvapuolelle pinon? Minä ainakin tulen sinne, kun joskus saan nyytin kainaloon...

Minttu-82 ja Ilmari 36+3 :heart:
 
Voi apua!!! Kirjoitin pitkät pätkät, ja teksti hävisi kun sivu hyppäsi yht'äkkiä jonnekin! AARGH :)

Onnea kuitenkin Zannulille, A-H:lle ja emilienille :heart::heart::heart:

Briannalle synnytyksestä, tosiaan tuo ponnistusvaihe oli tosi tuskainen.. Muuten supistukset olivat siedettävän rajoissa vaikka toki kipeitä olivat. Itse olen vaan onnellinen siitä, että vauva kuitenkin tuli noin "helposti" ulos. Olis voinut olla paljon vaikeampaakin tuossa tarjonnassa... Ja onneksi en tiennyt, että niin päin ollaan ulos tulossa, olisi iskenyt paniikki :)

Masuvaivoja aiheuttavista ruoista itselleni on jäänyt mieleen paprika, sipuli, ruisleipä, kahvi, suklaa...

Meillä sujuu vauva-arki toistaiseksi tosi kivasti. Vauva on uskomattoman rauhallinen tapaus.. Odotan koko ajan, koska alkavat itkut :) Toistaiseksi masuvaivat ilmenevät hirveänä ähräämisenä. Yössä tulee pari pidempää, 3-4 h unipätkää. Hereilläkin jaksaa olla jo, eilen illalla oli 3 h valveilla pienillä 20 min torkuilla, söi rintaa kuuteen otteeseen :) Imetys sujuu toistaiseksi kivasti ja nautin siitä myös. Mies kun touhuaa esikoisen kanssa (ja esikoinen myös puuhaa itsekseen pihalla kavereiden kanssa), on aikaa rauhassa imettää.

Niisku-Rouvalle kovasti jaksamista! :hug:

Samaten kaikille muillekin voimia tähän helteeseen.

Kommentoin lisää myöhemmin...

Mayinga & Hajuherne 8 vrk (jo!)
 
Onnea kaikille vauvansaaneille!!!!

Täällä ei yhtään mitään merkkiä enään että vauva tahtois ulos, mutta jos jotain hyvää niin justiin heräsin, ja vetäsin siinä sitte melki 13h yöunet.. Toki oon vessas rampannu ja suihkus yöllä, mutta kuitenkin!! Nyt jaksaa taas valvoa!!
 
Zannulille ja A-H:lle onnea nyyteistä!

Illallapa ei tullu sitten yhtään supparia vaikka peittoja heiluteltiin ja kyykkäsin n. 40 min -.- Taidan vaan mähötä sohvalla, kun sillälailla näyttäis parhaimmat supistukset tulevan :D plus jos ajan autolla... Noh ei tässä ole enää kuin 4 päivää käynnistykseen! Keskiviikkona oon varmaan ihan hermoraunio...

Ja viileä ilma vaan jatkuu! Ihanaa!!!

Merlina ja muru 39+3
 
Onnea kaikille vauvan syliin saaneille!:flower:

Saatiin eilenillalla avaimet uuteen asuntoon ja nyt ollaan lähdössä sinne katselemaan ja siivoamaan mitä tarvii. Muutamia laatikoita mukana, kyllä se tästä..kai =) Oma olo ihan ok. Välillä supistelee ja vauva selvästi työntää itseään alaspäin, mutta ei ihmeempiä. Kunpa nyt saisi asunnon pian kuntoon :)

Hjannah&Nappula 37+4:heart:
 
Jo oli karmea yö. Oli illasta kuitenkin sitä kahdenkeskistä aikaa isännän kanssa ja seurauksena siitä alkoi säännölliset supistukset tulemaan 5min välein. Supistelua kesti reilut pari tuntia ja luulin jo että lähtö tuli. Ne kuitenkin hyytyi ja nyt tuntuu ettei mua ois koskaan supistanutkaan. Reilut 3 tuntia tuli nukuttua. Eka valvoin suppareita ja sitten kuumaa. Pää on kuin Haminan kaupunki.

Onnea uusista vauvoista. :)
 
Jospa minäkin pientä synnytystarinaa koitan rustailla.

Eli 29.6 keskiviikkona aamulla klo 4.30 heräsin kipeään supisteluun. Tai ei ne vielä mitään ylikipeitä ollut, mutta sellasia, että niihin heräsi joka kerta. Alkoivat sit tulla 10-15 min välein. Yksi hieman pitempi tauko oli, jonka aikana nukuin ehkä 30 min. Myös sitä limatulppaa alkoi tulla reilusti ja vähän verta oli mukana.

Klo 6 alkoi sit säännölliset supistukset. Tulivat 10 min välein ja siitä sit alkoivat pikku hiljaa välit lyhetä ja kipu yltyä. Tällöin jo tiesin, että nyt tämä on SITÄ ja tänään se vauva syntyy. Soiteltiin sit isovanhemmille siinä ennen kasi, että lähtevät ajelemaan meille (heillä matkaa kuitenkin vajaa 300 km tänne meille).

Aamutoimet tehtiin ja syötiin aamupalat siinä. Alkoi jo olla aika tuskasia supistukset ja ähisin ja puhisin. Supistusten välillä laittelin tavarat kassiin ja esikoisen kamat valmiiksi. Vähän ennen yhtätoista lähdettiin kotoa viemään esikoinen hoitoon kaverilleni, odottamaan isovahempia.

Puolilta päivin oltiin synnytysvastaanotolla. Käyrän jälkeen tutkittiin ja kohdunsuu 2-3 cm auki, synnytys käynnissä siis ihan hyvin jo. Sain peräruiskeen ja sairaalan vaatteet. Lähdettiin sit yhden maissa kävelylle ja käytiin kahviossa, että mies sai syödäkseen ennen saliin menoa. Palattiin synnytysvastaanottoon puoli kaksi ja alkoi olla jo tosi tuskainen olo, supistusten välikin oli enää pari min. Kohdunsuu oli lähes 4 cm auki ja saliin siirryttiin 14.20.

Synnytyssalissa sain ilokaasun, joka ei paljon auttanut. Klo 14.51 laitettiin kohdunsuunpuudute ja KLO 14.52 puhkaistiin kalvot. Puudute auttoi hyvin n. puoli tuntia. Sit alkoikin painaa jo kamalasti tuonne alas vauvan pää ja pian jo ponnistutti. Kuten ekallakin kerralla ponnistuksen tarve tuli liian aikaisin, oli vielä kohdunsuun reunaa jäljellä. Siinä sitten puhisin ja ulisin muutamia supistuksia, kunnes sain luvan ponnistaa. 4 min. ponnistuksen jälkeen pieni poika sitten syntyi. Ponnistusvaihe oli tosi raju ja nopea. Se kiristys ja paine oli jotenkin pahempaa kuin ekalla kerralla. Pienellä repeämällä selvisin. Piti vielä tulla lisäämään, että poika syntyi siis klo 15.46 ja viikkoja oli 39+4.

Jälkisupistukset kyllä olivat ihan toista luokkaa kuin ekalla kerralla. Ihan samanlaisia, kuin ne ekat kipeämmät supistukset kun synnytys lähti käyntiin. Vointi oli heti hyvä ja vauva alkoi imeä heti salissa tosi hanakasti rinnalla. Maitoakin tuli jo isoina pisaroina.

Verensokereita seurattiin hetki vauvalta ja ne olivat hyviä. Imetys sujui heti, joten vajaan 2 vrk iässä pääsimme kotiin. Nyt harjoitellaan elämää kahden lapsen kanssa. Esikoinen käy halimassa ja silittelemässä vauvaa. Välillä otteet on hieman kovakouraiset, kun ei osaa tietysti varoa, kun ikää on se 1v9kk. Ihana peikkopoika tuo uusi tulokas on. Nyt on meidän perhe kasassa ja hienot pojat olenkin saanut. :heart::heart:

Tsemppiä kaikille odottajille ja onnea kaikille vauvan saaneille!!

Barbapörrö ja pikkuveli 4 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvautuineille! :flower:
Täällä poksutaan, rv 39+0! Alan olemaan jo kärsimätön näiden mun oireiden kanssa.. eilenki heräsin päikkäreiltä supistuksiin, ja maha meni sekasin.. koko yön nukuin huonosti, mutta aina vain ollaan yhes koos. Taitaa tämäkin mennä yli, vaikka jo toukokuus tuntu, että kesäkuus syntyy. :D No, päivä kerrallaan, ei tässä muukaan auta.

Onko teillä muilla, joilla jo teettelee lähtöä, niin päänsärkyä? Mulla on nyt ollu kolmena päivänä putkeen. Verenpaineki hieman nousus, mutta alapaineki silti edelleen alle 90.. Yläpaine oli kerran 147..

SoTo ja Hermanni 39+0
 
Jee, lisää vauvauutisia.
Nyt niitä alkaa tulla niin, ettei perässä meinaa pysyä.

Onnea Zannuli ja A-H! :)

Seksi ja supistukset Mä jo välillä mietin, että vois tätä kikkaa kokeilla, mutta olo on niin iso ja kömpelö, ettei oikein huvita. Mies parka, ei sitäkään taida huvittaa :LOL: Liitoskivut on karmeat ja mahaa pistää ja vihlaisee, jos tekee äkkinäisiä liikkeitä. Iltaisin kun raivaan leluja kauheella raivolla takas kaappeihin, alkaa helposti supistaa, joten siivoamisesta on kyllä hyviä kokemuksia.

Kiva lukea synnytyskertomuksia, kiitos kun jaksatte niitä rustata :flower:

SoTo Mulla on ollut vaihtelevasti päänsärkyä ainakin viimeiset pari viikkoa. Tänään taas sellainen tykyttävä tunne, ei kuitenkaan niin paha, ettei olemaan pysty. Verenpaineiden pitäisi olla ok, viime neuvolakäynnillä oli 105/76. Ehkä se on tää painostava ilma, kuumuus ja en ole juonut tarpeeksi nesteitä?

Tsemppiä Niiskulle :hug:
 
emilienille, zannulille ja A-H:lle oikein paljon onnea vauvoista :heart:

Nythän näitä vauva uutisia tulee oikein ropisemalla :)

Niiskulle kovasti jaksamisia.

Barbapörrö ja muut; ihana lukea noita synnytyskertomuksia. Voi kun minäkin jo pian pääsisin.

Tänään ollut jotenkin tosi hajottava päivä. Oikein ahdistaa koko tämä raskaus ja haluis niin paljon jo synnyttämään. Ehkä se johtuu tästä tekemättömyydestä. Sitä kun touhuaa kaikkea, ei kerkii niin paljon ajatella raskautta, vauvaa ja synnytystä. Itku on nyt jotenkin tosi herkässä, mutta jos tää taas tästä. Päivä kerrallaan. Olo on edelleen fyysisesti tosi hyvä eikä mihinkään satu, mutta muuten olen kyllä todella kärsimätön saamaan tämän vauvan syliin.

Huomenna on sitten varmaan viimeinen neuvolakäynti, koska seuraavan viikon tiistaina jo siintää se yliaikaiskontrolli keskussairaalassa. Sitä sitten odotellessa :D

Viime yönä heräsin muutaman tunnin unien jälkeen kauheaan hikoilemiseen. Ei meillä edes mitenkään tuskaisen kuuma ollut, mutta minulta vaan hiki valui solkenaa. Reilun tunnin tätä jatkui ja sitten helpotti. Sen jälkeen sai sitten kaivautua jo osittain peiton alle :confused:

Muumi ja pikkumies 40+3 :heart:
 
Onnea emilien, zannuli ja a-h !!!

Nyt näitä vauvauutisia tosiaan alkaa ropisemaan, ja tosi kiva kun olette jaksaneet synnytystarinoita kirjoitella!!!

Täällä tänään ollut taas hieman supistusherkempi päivä, ei tosin siltikään sen oloisia, että täältä saaresta lähtisin kotiin. Jossain vaiheessa ajattelin että tänään on siirtyminen kotiin, mut sit nää on kyl niin laantunut, et eiköhän me tänne vielä jäädä... Paitsi että huomenna pitäis kai särkänniemeen vääntäytyä...

No, eipä tänne sen kummempia kuulumisia tänään... Seuraavia vauvauutisia odotellessa ;)

MimSe 38+6
 
Onnea soleriini pojasta!:flower:

Mä voisin vaan syödä ja nukkua koko ajan... Nälkä ei oo, mutta tekee ihan koko ajan mieli syödä jotain :| Aivan ku menkat olis :D

Käytiin miehen kanssa tuossa päivällä vähän shoppailemassa, löytyki vauvalle muutamat housut ja yks body, sekä parit ohkaset tumput :) Oon ihan rakastunu Lindexin velour housuihin! Ja kävi tuuri, kun oon katellut sieltä semmosia harmaita collegehousuja joissa polvissa keltaiset tähdet, niin nyt oli yhet 62cm ja -50% :)
 
SoTo Mulla on myös ollut päänsärkyä muutamina päivinä. Nyt ehkä kolmas ilta kun ei ainakaan vielä ole. Sellaista hienoista jumpetta toisessa ohimossa. Paineet aikalailla samat kuin ennenkin 136/80.. Luin noita esikoisen aikaan kirjoitettuja kaksplussan juttuja, niin sillon ollut samaa viikko ennen pojan syntymää! Jospa se enteilisi jotain, muuta kuin raskausmyrkytystä! :) Tai sitten tosiaan vaan kuumuudesta johtuvaa.

Joo luin tosiaan noita joulukuun 2008 odottajien juttuja, joissa itse sillon aiemmin kirjoitin ja siellä oli synnytyksen käynnistämiseen vinkki, jonka joku oli saanut ihan kätilöltä: se nännien kova pyörittely. Eli sillä sais kehon tuottamaan oksitosiinia. Tiedä sitten.. :)

Milja ja vaavi rv 39+3
 

Yhteistyössä