Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Mistä muuten tietää et tihkuttaa lapsivettä ?
Mulla on nyt tullut sellasta vaaleenpunasta jotain juttua, enkä nyt tietty muistanu kysyä äsken kätilöltä...
Ehkäpä soitan sinne vielä iltapäivällä uusiks ja voi kyllä olla et joutuu lähtee näytillekkin. Emmä jaksa toista yötä valvoa.
Kuulostaa lapsivedeltä. Laita side housuun ja jos kastuu koko side kunnolla, tietää varmemmin. Jos vaan tihkuu, on vaikeampaa diagnosoida ite, jollon varmuudella tietää vaan niillä synnärin testeritikuilla. Mut jos on litkua, tulee reippaasti ni uskoisin olevan l.vettä. Vaaleenpunertava väri viitais kans veteen ja tuohan saa olla punertavaa.. Tsemppiä matkaan, osastolla nähdään ;)



Jaa miten niin on turhauttavaa odottaa lähtöä? Täällä taas riekkumassa.. :p

Ja niin, Tepalle kovasti onnitteluja peikonpojasta! Ihanan lempeän kuuloinen synntys, toivottavasti oli sitä..
 
Pikapuolisesti vain luin, joten ei hirveästi nyt irtoa kommentteja :ashamed:

Onnea kuitenkin hurjasti kaikille uusille vauvaantuneille! Ja jaksuja niille, joilla pienten kanssa ongelmia :hug:

Kepsukalle isot tsempit leikkaukseen!

Meillä on ollut Pain kanssa vähän samantyyppinen yö. Mä tosin ehdin nukahtaa pariksi tunniksi ennen kuin supparit alkoi n. klo 1.00. Tosi epäsäännöllisesti tulevat n. 10-20 minuutin välein, mutta edelleen jatkuvat ja kipeetä tekee. Mä tossa kämpän siivosin vauhdittaakseni suppareita, mutta ei tunnu tehoa olevan. Edelleen liikaa väliä suppareiden välillä. Noh, katotaan lopahtaako nää kokonaan vai pääsiskö sitä jo tositoimiin.

Sherine + muru 40+0
 
Paljon onnea Tepalle peikkopojasta!

Kepsukalle iso tsemppi leikkaukseen!

Pai ja Sherine, toivotaan, että synnyttämässä olisitte pikimmiten!

Mites muiden vauvojen ilmavaivat? Meillä vaikuttaa näin vajaan viikon äitiyskokemuksella siltä, että olis lieviä ruuansulatusvaivoja muutaman kerran päivässä. Niitä ei tosiaan ole joka ruokailun jälkeen, mutta välillä. Onkohan kaikilla vauvoilla jonkin verran masuvaivoja, vai onko se heti sellanen juttu mihin pitäs jotenkin yrittää puuttua jos mitään on? Ja voisko olla, että menee itsestään ohi kun suolisto tottuu uuteen työhönsä?

Saga ja poika 6,5 vrk
 
Lantionpohjanlihakset Mulla ei niitä ole hirveesti tullut koskaan treenattua, mutta ei ne ole kyllä synnytyksessä menneet miksikään. Mut kannattaa toki treenata niitä, minä vaan en tahdo koskaan muistaa...

kapaloiminen on kyllä hyvä rauhoituskonsti pikkuiselle ja samaten on kantoliinassa kuljettaminen. Minä kävin lasten kans kävelylenkilläkin niin, et lapsi oli kantoliinassa. Samaten kotihommia saa tehtyä paremmin, kun laittaa liinaan, jos ei muuten tahdo mihinkään rauhottua.

Miehen loma meillä se alkaa viikon päästä ja oikeestaan näyttää olevan nappiajoitus, kun ei tämä täältä ulos tule.. Mies meinas alunperin ottaa lasketusta ajasta lähtien, mut minä sanoin, et ei kannata kun kuitenkin menee yli - niinkuin menikin.. tais vaan ottaa vieläkin liian aikasten.. minä kun ehotin, et ois ottanut elokuun alusta. Silloin ois alussa kerennyt enemmän kulettaan esikoista koulutaksille. Nyt ei kerkee kuin muutamana päivänä koulun alusta, koska ei ole kuin 3 vkoa lomaa jäljellä. Kesäkuussa kun piti jo viikon.

Täällä viileni nyt, piti ihan laittaa ikkunat kii ku heräsin - tuntu niin viileeltä. Ulkona +14,7, pilvessä ja sataa vettä. Ja sehän tais olla, et kun helteen jälkeen viilenee niin alkaa sairaalat odottavista ruuhkautuun. No jospa sitä nyt sit Virpin kans treffataan OYS:ssa viikonloppuna :LOL:.

Rae89 Toivotaan, että säästyt nyt vyöruusulta ja sokrutkin pysyis rajojen puitteissa :hug: .
Mulla oli kans kahta aikaisempaa lasta oottaessa joku kutiseva ihottuma-alue reidessä ja pakarassa, mut se ei muistaakseni ollut kipeä. Sitä arveltiin nokkosihottumaksi. Hoidin sitä kortisonivoiteella ja aloe vera geelillä ja niillä se lähti.

virpi1980 Huhuu... täällä ollaan vieläkin - kokonaisena! pyörälenkistä: huvittavalta se varmaan näyttikin :LOL: , lapset kaahaa pyörillä eeltä ja tällanen norsuankka lyllertää perässä. Kyllähän nuo autoilijat Kuusamontiellä aika pitkään kattovat :LOL: . Lapset ajo aina jonkun matkaa ja pysähtyvät sit oottamaan mua. Pikkasen vaan rupes huolettaan matkan aikana, et mihinkähän tuon pyrstönsä pyllistää... vessoja kun ei ole ton n. 4 km matkan varrella ja kun on tää krooninen pissahätä. Arvelin sit et enköhän minä kotia kerkee... mut ei piti sit tuolla metässä pururadan varrella paljastaa pyrstö sääskien syötiksi :LOL: ja pelätä kokoajan, et joku lenkkeilijä yllättää mut. Ois siinä lenkkeilijä saanu ikuiset traumat :LOL: . Ja kodin lähellä muksut tosiaan karkas kotia asti... ja äippä lyllersi perässä joskus aikojen päästä.
Mies soitti töistä kotia juostessaan, et pyöräilläänkö kotitien päähän häntä vastaan, no taas mentiin. Ja sit piti käydä pojan kans vielä kerran kotitien päässä.. Sit käytiin vielä Rotuaari Piknikissä kuunteleen yö:tä ja auto jätettiin sen verta kauas, et taas sai kävellä. Ja jollakin oli alapää seuraavan yön niin maan perusteellisen kipeä. Kääntyessä kyljeltä toiselle tuntu, et huuto pääsee... :kieh:. Onneksi ei tarttenu käydä ku yhen kerran vessassa ja sekin oli yhtä tuskaa. Ei näköjään noin pitkä lenkki mulle enää sovi :ashamed: . Onneksi kuitenkin nukuin viimeyön tosi hyvin ja heräsin vasta 9 aikaan...
Nyt tosiaan nuo ilmat viileni ja sehän merkkas, et vois synnytys alkaa... jospa me viikonloppuna sit treffattas :) .

vatsakasilmanvauvaa Täällä kans krooninen pisuhätä :LOL: . Aattelin jo, et vois muuttaa osoitteeksikin tuon vessan, kun siellä taidan kohta suurimman osan päivästä viettää :LOL:

Kepsukka Onnea sektioon ja vauvanhakureissulle :hug: .

Turhautunut olo on täälläkin, vaikka toisaalta tähän pitäs olla jo tottunut, kun kaksi aikasempaa muksuakin synty la:n jälkeen - vaan ei. Kyllä tässä ois valmista kauraa jo laitokselle. Tuntuu jo et kaikki muut saa nyyttinsä, mut minä oon täällä vielä elokuussakin :( .

Pai80 Sulla kyllä kuulostaa lupaavalta, taidat sinäkin saada vauvelin ennen mua. Tahtoo kans.

virpi1980 Mulla on normaalistikin, ilman raskauttakaan, et jos verensokeri menee liian alas tulee huono olo.

Muffin :hug:, onneksi veit pienen aikanaan sairaalaan. Toivotaan, että saatte rakkaan vauvan pian takaisin kotihoitoon. Ja toivotaan, että imetys lähtee vielä hyvin käyntiin. Ja tosiaan noiden pienten kohdalla ennemmin kannattaa käydä kyllä ihan varmuuden vuoksikin näytillä vaikka turhaankin, ne kun ei ite osaa kertoa pahaa oloaan. Mut toi väsähtäminen ja vain nukkuminen on kyllä jo hälyttävä merkki.

tepa0 oikein paljon onnea peikkopojasta :flower: :heart:

Sherine Kuulostaa lupaavalle... jospas se kohta sullekin lähtö koittaa vauvanhakureissulle.

Pitänee ruveta jotain touhuamaan tällekin pävää...

SMSM ja Hippu rv 40+4
 
Kepsukalle valtavasti tsemppiä sektioon! Taidat olla jo tositoimissa - täällä ollaan hengessä mukana. :)

tepalle onnea peikkopojasta! :flower: Mielenkiinnolla odotan synnytyskertomusta.

Pai Kyllä se taitaa olla sullakin tänään menoa - tsempitykset sinnekin!
 
Ihan hirveesti tekstiä..

Muffin Hyvä että tajusit viedä pienen sairaalaan. Monesti tuollaista kuivumista voi luulla vain normaaliksi väsymiseksi. Voimia teidän vauvalle ja myös vanhemmille.

Pauliina82 FB:stä luin että teidän Veikolla oli sydämessä jotain häikkää!? Voima :hug: sulle ja koko perheelle. Meidän tytöllä kuului sydämestä sivuääni mutta nyt kaikki on kunnossa. Voin vaan kuvitella teidän huolen pienestä :( Suuren suuri voima :hug: Veikolle :heart: :heart:

Onko kenelläkään kikkaa miten pääsee eroon rintakumista???

Onko Helise saanut jo pienen nyytin syliin?

Täällä ollaan nyt kahtena yönä nukuttu hieman huonommin:( Tyttö herää melkein tunnin välein syömään tai ainakin niin luulen että sillä on nälkä :LOL: Vie ei ihan noita itkuja tunnista.. Mut itte en oo nukkunut ku varmaan kolme tuntia kunnolla:( Mutta ihmeen hyvin sitä silti päivän jaksaa illalla tulee vaan sit ajoissa väsy. Tänään kyllä olis tavote nukkua päikkärit sillon ku Tyttökin nukkuu:) Katotaan maltanko :LOL:

Meinaatteko viettää vauvan kanssa kotona pidemmän aikaa ennen ku lähdette kaupoille yms.? Me oltiin maanantaina prismassa kaupassa ja hienosti meni. Tosin tyttö väänsi kaukalossa niskakakat :LOL: Nyt tulevana sunnuntaina olis serkun rippijuhlat mutta ne jätetään välistä kun siellä kiertäs koko suvun sylit ja vähän muidenkin :LOL:

Chili ja Tyttö 1vko 5pvä :heart: :heart:
 
Huh, huh... Sainpas nukuttua vähän reilun tunnin lisää, täytyy nyt vaan tosiaan yrittää nukkua jokainen mahdollinen hetki. Ku ei tosiaan tiiä millon lähtö tulee. Nyt tuntuis vähä hiipuneen ja harventuneen supistukset. Täytyy tuota lapsivesiasiaa nyt vielä vähän seurailla. Siis ei tosiaankaan oo tullu mitenkään paljon vaan tosiaan sellasii vaaleenpunasia tippoja, eikä oo siis limatulppaa se ku pamahti jo eilen illalla lopullisesti pois.
Täytyy varmaan iltapäivällä soittaa Jorviin et tarviiko mennä näytille jos tulee tollasta tiputtelua...
 
Onnea tepa vauvasta :flower:

SMSM: voi kun olisit oikeessa siinä että oltas vkl aikana synnärillä,sitä minäkin odotan,vaan eipä maha pitää mun kohdalla paikkaansa,nimittäin tänään on vaan tällänen viileempi päivä,huomisellehan ne on luvanneet jo hellettä taas,lähemmäs 30.itku,en tykkää.nyt olis niin IHANAN viileetä :whistle: en jaksa niitä kuumia öitä enää.

täällä on huomenna traktorin veto kisat,saapa nähdä meneekö mies sinne pojan kans ja mummu vie vissiin vanhemman tytöistäki sinne.minä jään sitten kotio pienimmän kans,vaikka saisivat kyl senki sinne viiä jos kerran ovat menossa.vaan on siel kyl kamala möly et sais pienimmällä vähintäänkin olla ne kuulokkeet mukana.

vitsi mitä tappelua nuilla taas on :kieh: :| ei jaksa etes puuttuu niihin enää,puuttukoon mies kun kerran on "lomalla"

SMSM: ne kyykky pissat metän reunassa on varmaan mahtavii ja hätäsii,ihan just sen takia kun kokoajan pelkää et milloin jostaki joku tulee tai näkee :LOL: :D onneks mulla ei nuita ole,koska en lähde niin kauas enää etten vessaan pääsis.suunnittelen hyvin ennalta sellaset reissut et mistä lähin vessa löytyy.kaupungilla kun käy niin hyvä vessa löytyy stoccalta,ja prismoista löytyy vessat,joten siinäpä ne,missä käytyä tulee.

olis eilen pitäny hakee mansikoita kun prismasta sai niin halvalla vain 15.90 ltk,vaan eipä sillä huonolla ololla jaksanu lähtee yhtään minnekkään.eikä muutenkaan enää taia tulla lähettyy kummemmin minnekkään,tiiä millon se lähtö tulee.

sunnuntaina olis veljen tyttären 1v synttärit,sinne pitäs koittaa jaksaa suuntautua ainakin.onneks asuu samassa kylässä.ei siis tartte kauas lähtä.

taas oli viime yönä oysiin menny työkaveri synnyttään,vitsi!!!!!miksen mää pääse.sillä oli la tosin jo 13.7 ja viides lapsi tulossa.se oli eilen käyny äippäpolilla ja se alapään sorkkiminen oli käynnistäny oikeet supparit.on se jännä,et ne joillaki tehoaa,itellä kun ei ollut mitään virkaa sillä.vaikka sanoi,et ronskisti sorkki :whistle: :kieh:
 
Meillä ainakin on masuvaivaa...jo ennen D-vitamiinia. Oikeastaan D-vitamiini ei ainakaan näin vajaan viikon käytön perusteella ole meillä mitään pahentanut. Tyttö ei oikeastaan kamalasti huuda masua, mutta kuulee kun kuplii kovasti masussa ja silloin äkisee enemmän. Cuplatonin jälkeen on helpottanut kovasti, kun se laittaa pierut paukkumaan ja kakkaakin tulee ihan kiitettävästi. Ollaan myös jumppautettu pikkusta ja silloin saa aina mahtavat pierut tulemaan. Oikein näkee kun pikkusen olo helpottuu!! =) ei tuo cuplis tietty kaikille auta, mutta meillä ainakin!!

Ihanaa kun on viileä ilma täällä Oulun seudulla. Aamusta oli vain 14 astetta!! Paljon helpompi olo itsellä ja varmasti pikkusellakin.

Vielä 4 tuntia ja sitten mies alottaa loman. Meillä kans muka aateltiin, että menee yli tuo pikkusen syntymä ja siks mies vasta nyt jaa lomalle. No, nyt olen 3 viikkoa jo kotona ollut, mutta hyvin on kyllä mennyt. Toisaalta kiva kun tyttö kerkeää jo melkeen kuukauden ikään, niin voi enemmän tehdä perheenä reissua kuin ihan muutaman päivän ikäisen kanssa.

Mukavaa viikonloppua!!

Zeenah ja pikkuneiti 3 vkoa 1 vrk! :heart:
 
Yksilöllistähän se on miten noi alapään sorkkimiset vaikuttaa supistuksiin... Mulla on nyt kyllä ihan joka kerrasta tullu jonkunlaiset supistukset, tiistaisesta oikein kunnolla ku on jo paikat niin valmiina. Mulla on vissiin jotenkin supistusherkkä kohtu, niin siks reagoi oikein mukavasti.

Nyt vaikuttaa taas siltä et supistusherkkä kohtuni tekee oharit. Kiva et valvotti yön ja nyt sitten hommat hiipunu siihen et ehkä yli 15 min välein tulee supistuksia. Että näin. Et ehkä mä sitten maanantaina sittenkin meen sinne äitiyspolikäynnille.

Pitäis yrittää nukkua nyt joka välissä, mut ku ei vaan jotenkin saa unta. Onneks täällä meilläkin on EHKÄ vähän viileempi keli ja ulkona ainakin tuntuu tuulevan ja taivaalla näkyy pilviä... Et toivoa on että tästä päivästä selvitään vähän vähemmällä hikoilulla.
 
Heips taas!

Onnea uusille käärön hakeneille perheineen :heart: :heart: :heart: !!!

Täällä on nyt käyty hankkimassa se kaukalo. Ostettiin kanssa tuo Britaxin baby safe plus. Se vaikutti Brion kaukalon vieressä tilavammalta ja jotenkin tukevammaltakin. Hintaeroakin oli vaan 10 ?.

Täällä kuopus totesi mun vatsasta:" Äiti, sun vatsa tolleen ryllöttää, eikä pysy hameessa..."
On se vauva todellakin laskeutunut. Vatsa on kun kypsä hedelmä. Koskahan se sadonkorjuu koittaisi?

Nyt täytyy mennä pakastamaan mansikoita ja tekemään tyttöjen kanssa mansikkakakkua :p
NAMS!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 38+5
 
Hippahei! Sekunti aikaa kirjoittaa ennen kuin Sulo Sultsina tuolta heräilee.. Tai näin arvioin, kun kaks tuntia on jo hurahtanut koisatessa. Mama täällä hikoilee ja huomaa, että niitä liivinsuojuksia kandeis käyttää: maitoa tullut kohinalla imetysliivien läpi :ashamed:

Onko konkareilla (tai kellä vaan) taikavinkkejä tai teorioita siihen, miksi tuo jätkä on herätessään kuin herhiläinen? Siis sekä päikkärien että yöunipätkien kohdalla, se alottaa herätessään aivan hysteerisen itkun, joka kiihtyy nollasta sataan sekunnissa. Ei siis mitään vienoa ininää. Kyllä se itku sitten menee ohi, mutta pari minuuttia on aivan sekoboltsia menoa, kramppailua ja rääkymistä ja lähes jotain hapenpuutetta (tai sit mä liioittelen). Neuvolassa tänään sanottiin vaan, että se on normaalia. Mutta miksi, miksi? Vaikka kuinka ottais heti syliin ja rauhottelis. Tai jos yrittää työntää tissiä suuhun saman tien, sekin on yhtä viuhtomista ja riehumista. Huh.

Paino ylitti tänään 2vkoisneuvolassa syntymäpainon, jee. Eli maitoa tuloo tarpeeksi ja rintakumi-imetyskin pelittää. Niiiin haluaisin silti tosta kapistuksesta eroon.

Äh, veri vetää jo kattomaan miekkosen ja poikasen päiväunihetkeä. Awww :heart:

Tsemppiä kaikille, kyllä ne vavvat sieltä ulos punkee! Nyt on vasta 16. heinäkuuta, puolet palstan vauvoista pitääkin vielä olla mahassa! :D (Helppohan mun on sanoa..)

kardemummma & Sulo 2vkoa

Ps. Tänään on yhdessä lehdessä mun kolumni synnytysmusiikista, kirjotan lehen Facebookin puolelle niin ei tuu liikaa paljastuksia täällä :)
 
Onnea kovasti kaikille uusille äideille! Ja maailman eniten jaksamista teille, jotka olette vielä yhtenä kappaleena!

Meille kuuluu parempaa - maanantaina käytiin neuvolassa ja poika oli ylittänyt syntymäpainonsa 5 grammalla :) äitinsä ja isänsä olivat niin onnellisia, että tirauttivat tapansa mukaan itkut siellä neuvolassa :) pakenimme maanantaiyönä mökille pariksi päiväksi, kun täällä kaupungissa oli niin käsittämättömän kuuma. Mökillä meni mukavasti, paitsi sain heti kiipeillä seinille, kun pojan käsiin ja jalkoihin ilmestyi sellaista punaista ihottumaa. Järki tietenkin sanoi, että se johtuu kuumuudesta ja hikoilusta, mutta silti olin todella huolissani. Nyt tuo näyttää menneen ohi, luojan kiitos. Onko muilla ollut ihottumaa (ei niitä hormoninäppylöitä)?

Uskaltauduin mökillä jopa saunaan ja uimaan, tosin uin viehkeästi jalat yhdessä, ettei mikään ratkeaisi tai järvivettä päätyisi liiaksi mihinkään sisätiloihin :LOL: Tekipä hyvää! Matkat menivät hyvin. Parin tunnin automatkan aikana pysähdyttiin kerran ja otettiin poika pois turvakaukalosta. Kyllä nuo pienet ovat kovin lysyssä ja epämukavan näköisessä asennossa niissä turvakaukaloissa. Neuvolantäti lohdutti, että kohdussa ovat olleet vielä enemmän kasassa.

Me haaveilemme täällä saaristoon lähdöstä. Miten teillä meni siellä Kardemummma? Pohdimme vaihtoehtoja lähteä joko veneellä täältä Helsingistä tai sitten mennä autolla ja yhteysaluksella. Venematka on tietenkin aika pitkä hitaalla matkaveneellä. Saisi varata melkein pari päivää, jos tulee kovia tuulia tai ukkoskuuroja. Ihanaa olisi päästä sinne saaristoon - siellä mieli lepäisi.

Paljon voimia unisten ja syömättömien lapsukaisten äideille! Kannattaa varmasti viedä lapsi näytille, jos huolettaa. Suosittelen myös pumppaamaan maitoa ja syöttämään vaikka ruiskulla. Jos pienet ovat kovin väsyneitä, niin eivät jaksa tietenkään imeä. Pari satsia pumpattua äidinmaitoa tekee jo ihmeitä. Tai sitten korviketta. Uskon, että kyllä se tissikin vielä maistuu, kun saavat vähän kerättyä voimia. Niin ainakin meillä kävi. Ja silti huolettaa tämä helle. Meidän pikku kaveri nukkuisi varmasti pitkät yöunet, mutta on neuvottu helteen takia herättämään kerran yössä syömään. Siinä sitä onkin tekemistä, eikä kaverille ihan kamalan paljon maistu ruoka silloin yöllä. Aamulla on sitten taas ihan toinen ääni kellossa.

Miten te muut ensikertalaiset koette äitiyden? Mulla on ainakin tosi suuria paineita ja hirveä huoli koko ajan. Kuuluu varmaan asiaan, mutta välillä voisi varmaan myös ottaa hieman rennommin, eikä kuvitella kaikesta heti pahinta mahdollista tapahtuvaksi. Itse ainakin toivoisin olevani sellainen rento jalat maassa oleva äiti, joka ei kiipeilisi kaikesta seinille. Saa nähdä, miten onnistuu.

Eilen kokeiltiin mökillä Manducan kantoreppua. Hyvin tuntui toimivan. Saa nähdä kumpaa käytetään enemmän - kantoliinaa vai -reppua. Kantoliina pitää vielä opetella sitomaan.

Nyt täytyy lopettaa taas tällä erää. Ihanaa ja hieman vilpoisampaa viikonloppua ja voimia meille kaikille!

Solnushka & poika 12 vrk
 
tervehdys PITKÄSTÄ aikaa! =) :wave:

moninaisista syistä oon ollu eristyksissä televisiosta, tietokoneesta, muista ihmisistä ja ulkoilmasta todella pitkään, joten en ole päässyt palstailemaan piiiiiitkään aikaan... :( muutama päivä ollaan oltu kotosalla mutten ole yksinkertaisesti kyennyt koneelle. :ashamed:

lyhyt virsi kaunis:
meille syntyi poika 9.7 klo 2.33 mitoilla 3860g ja 51,5cm.
synnytys oli erittäin tuskainen, vaikea ja raskas kokemus, enkä ainakaan vielä pysty sitä käymään uudestaan läpi. 2 viikkoa käynnistelyä se vaati ja lopulta viimeinen keino oli kalvojen puhkaisu ja siitä se sitten pikkuhiljaa lähti... lääkäri sanoi että ainoa mikä tästä synnytyksestä jäi enää puuttumaan oli leikkaus, joten kaikenlaista oli siinä matkan varrella... ponnistusvaihe oli 1h 23min, ja sekin oli alkanut 15 min ennen kun ne alkoivat laskemaan, mutta me oltiin 50 min salissa kahdestaan niin ne eivät ihan tarkkaan alusta asti laskenu sitä. lopulta sitten imukuppisynnytyksellä poika suostui maailmaan tulemaan (kun multa loppui yksinkertaisesti voimat) ja mulle tuli mahtipontiset repeemät.

muutama ylimääräinen päivä jouduttiin olla sairaalassa kun mä olin niin kipee ja poitsu joutui olemaan vuorokauden valohoidossa. niin ja sydämestä kuului sivuääni, josta mennään kontrolliin ens tiistaina, mutta sanoivat että ei kuulostanut pahalta ja saattaa korjaantua itsellään. jos olis ollu paha, niin eivät olis päästäneet kotiin.

nyt on melkoista opettelua, mulla on tosi suuria mielialanvaihteluita...välillä kaikki on hienoo ja ihanaa ja välillä tulee olo, että en mä hitto osaa tätä enkä tiedä mitä tehdä. ja lapsi on kuitenkin maailman helpoin, eli vähän niinku turhaan jännitän, mutta on jotenkin vaikee rauhoittua vaikka toinen nukkuu vaan...ihan kun koko ajan pitäis olla tosi valppaana. mutta kotonakin ollaan oltu vasta pari päivää, joten ehkä tää tästä. ;)


anteeks kun en yhtään jaksanu lukea noita kymmeniä sivuja taaksepäin... :ashamed:
kuitenkin ihan ÄLYTTÖMÄN SUURET ONNITTELUT kaikille vauvautuneille ja isot tsempit niille jotka vielä odottavat poksahtamista! :flower: =)

bambina & poitsu 7 vrk :heart: :heart: :heart:
 
Bambina, oikein suuret onnittelut pienestä! Olet kyllä tehnyt aikamoisen urotyön tuon synnytyksen kanssa kaikkineen. Syvä kumarrus sinne suunnalle. Tiedän hyvin tuon tunteen, kun ei voi olla rentona kun lapsi nukkuu. Mä oon nyt jo pari päivää pystynyt ottamaan rennosti vaikka lapsi nukkuukin, mutta sairaalassa ja pari ekaa yötä kotona oli ihan mahdottomia. Koko ajan piti varmistaa, että lapsi hengittää. Mutta mulla toi ainakin meni vaan ohi kun tottu enemmän tuon ihanan palleron olemassaoloon.

Solnushka, onnea syntymäpainon saavuttamisesta! Kysyit tosta äitiyden kokemisesta. Kyllähän sitä koko ajan tuntuu miettivän, että onhan lapsella kaikki hyvin. Varsinkin tää helle teettää sellasta, että koko ajan pitää miettiä onko vaatetta pienellä liikaa vai liian vähän ja eikai ole mitään nestehukan vaaraa. Onneksi nyt jo viikon ikäisenä pissaa niin paljon, ettei tuotakaan asiaa tule enää niin murehdittua. Toinen on sitten kun lapsella on vähän jotain masuvaivoja, niin sitä olis valmis tekemään ihan mitä tahansa, että toinen olis tyytyväinen, eikä sattuis mihinkään. Kokonaisuutena kuitenkin olen omasta mielestäni pystynyt ottamaan aika rennosti. Ja ihanaa on kun saa vain pitää vauvaa sylissä kun hän nukkuu tai on muuten tyytyväinen. Tosta läheisyydestä pitää ottaa kaikki irti nyt niin kauan kun vauvakin vielä sitä rakastaa.

Kardemummma, myös teille onnea syntymäpainon saavuttamisesta!

Olivia, yhtäkkiä tajusin, että mun piti kommentoida jo aiemmin sitä, että tosiaan uskomattoman samanlaiset synnytykset olleet meillä. Ihan tuntui, että kaikki vaiheet kuulosti kopioilta toisistaan. Ja vielä meilläkin vauva syntyi 3 tuntia ja 8 minuuttia sen jälkeen kun oli todettu kohdunsuun olevan täysin auki. Ja vielä sekin, että molemmilla lantionpohjalihakset otti itseensä. Aika hauska sattuma :)

Meillä muuten irtos napatynkä eilen illalla. Se oli kyllä ihan juhlahetki! Niin järkyttävältä toi napa varsinkin eilen haisi. Vaikka ei se mitenkään tulehtunut ole kyllä. Eilen irvisteltiin miehen kanssa sitä hajua, mutta onneks päästiin nopeasti eroon aiheuttajasta :)

Saga ja poika 7 vrk
 
bambina Onnittelut ! Mahtavaa kuulla että kaikki meni lopulta hyvin ! Melkosen rääkin oot joutunu käymään lävitse. :hug:
Tsemppiä jatkoon !

Ja tietty onnittelut muillekkin uusille äideille :flower:
 
Bambinalle isot onnet jos en ole viellä onnitellut..:D :flower:

Se olis nyt sitte sellanen homma kuulkaas Kanssa odottajat ja jo synnyttäneet että, tänään oli talolla kuntotarkastus ja mitään esteitä talon ostoon ei löytynyt. Muutamia pikku rempan paikkoja oli mutta ne kompensoitiin pudottamalla tarjousta 2tonnia,ja läpi meni,eli 30.7 helsinkiin mennään tekemään kaupat talosta! :D :wave: Mies kun on kotoisin Pudasjärveltä niin laitettiin sinne myös lainahakemus ja ne soitti tänään sieltä ja ne myöntää meille lainan,eli ei jäädä ees odottelemaan että kuuluu mahd. tiistaina Keski-Uudenmaan Op:sta mitään,vaan hyväksyttiin se Pudasjärven Op:n tarjous.
Eli siis enää nimet paperiin ja kappas,meistä tuli omakotitalon omistajia! B)

Muuto on syyskuun alussa näillä näkymin,2 kk aikaa nykyisillä omistajilla löytää itselleen uusi talo. Melko huippua..:)

Pippuri saa siis sittenkin kasvaa sellasessa ympäristössä mikä on mieluisa myös vanhemmille..:D Ihanaa! <3

Sisällä on taas ihan super kuuma,istun taas pelkät alushousut jalassa sohvalla kone sylissä ja hikeä vaan valuu... :$ Tissit killuu mahan päällä ja alkaa uhkaavasti valua kohti kainaloita kun on niin hikiset... :LOL:


saga Onnittelut napatyngän irtoamisesta..;)
 
Mekkala: Jotenkin tuntui omituiselta kun poika vaan nukkui ja nukkui... Oli sellainen unelias hereilläkin eikä oikein silmiään avannut.
Söi mutta ei mitenkään paljon, liian vähän tarpeeseensa nähden.
Oli myös herkästi ärsyyntyvä ja semmoinen "pehmeä" käsissä, ei yhtään semmonen jäntevä.
Tänään hän pääsi kotiin!!! =)
Nyt sitten vaan reilusti maitoa, tosin pullosta kun rintaa ei huoli, mistä mulla on pahamieli.
Mutta pääasia että jostain saa ruokaa ja voi hyvin
 
Onnea Millanen talokaupoista!

Ja Muffin, ihanaa, että saitte pienen kotiin. Ymmärrän hyvin, että harmittaa jos hän ei suostu rintaa syömään, mutta pääasiahan on, että syö jollakin konstilla. Tsemppiä jatkossa teidän vauva-arkeen!
 

Yhteistyössä