Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

on ne kotonakin aika samaa luokkaa.. yks päivä oli alapaine 129.... :eek:
mutta se siitä meni ohitte ku hetken ootteli..
tässä sen huomaa taas tayssin toiminnan.. no onneks oli ainaki järjissää oleva kätilö eikä takaperin tätiä vaikka senki ällöttävän naaman sielä käytävällä näin :D
 
Pai ja Rae, tsemppiä huomiselle.

Ja Jennii, sulla taitaa olla jännäviikonloppu edessä. Toivottavasti ei paineet enää nouse jännittämisestä.

Laura, johan sulla oli synnytys kerrassaan! Hienoa, että kaikki on kuitenkin hyvin ja olette jo kotona.

Saga 39+5
 
Jenniii88: Siis mitä ihmettä, on kyllä outoa ettei sun paineille oo tehty mitään! Huhheijakkaa mitä toimintaa taas... No mut hyvä että ensi viikolla sitten tapahtuu, jos luin oikein et ens ma on käynnistys, saatoin lukea väärinkin :)

Käynnistys: Mulla on sen suhteen kans jotenki pieni ahdistus, vaikka kuulemma mun kohdalla ei pitäisi sitä edessä olla mutta ei sitä kumminkaa tiedä. Tavallaan hirvittää, kun kaikki tutut on sanonut että se on paljon rankempi kuin luonnollisesti alkanut synnytys. Ei sitä kai kokematta tiedä..

Kardemumma: Mulla kans hermot pettää näiden jokojoko-kyselyiden suhteen! Siiis haloo kai me ilmotetaan sit kun vauva syntyy! Miehen isä tänää soitti "joko on vauva syntynyt" ja ne asuu meistä parin kilsan päässä. Mitä se oikeen kuvittelee, että himmaillaan kotona vauvan kanssa eikä mitään kerrota? Huh.
Samoin mua niin ärsyttää kyselyt "Miten oot voinut, paljon painoa, onko vaivoja". Hyväähän ne kysyjät tarkottaa, mutta en mä halua raskaudesta aina puhua enkä todellakaa kaikkien kanssa. Kerran siitä sanoinki, että onpa kurjaa kun kaikki aina kysyy vointia ja mulle vastas puolituttu että no mutta sehän on nyt luonnollista että kysytään vointia. Mitä mun vointi puolitutuille kuuluu, enhän mäkää kysy että hei mitäs ongelmia sulla on töissä. Äh, typerää.

SMSM: Voisitko muuten vaihtaa mulle lasketuksi ajaksi 6.7? En oo sitä muistanut ilmottaa, mutta siihen se nyt jäi kummiskin :)

Oon tänää ollut oikein ahkera: kaksi pyörälenkkiä ja yksi kävelylenkki plus kauppakassin kanto kotiin. Jee! Käytii myös kattoos se Epäilys leffassa ja oli ehkä vähä pettymys. Ihan ok, mutta kirja parempi siltikin.

Eipäs tänne muuta, vauvaa ootellaan kovasti. Nyt petiin lukemaan ja sitten unille!
 
Ei hellanlettas sentään oon ihan levoton! Jalat vipeltää minkä ehtii. Mä hei haluun tän peipsin syliin jo, jookos tuutkos pian hei. Oon niin levoton ja niin odottavainen.

Mies piti muuten tänää vauvaa kainalossa, se kiersi kädet mahan ympärille ja totes että nyt ois kainalossa tää vauva :LOL:
 
helise, huomasin just, että meillä on molemmilla huomenna laskettu aika. ihmeellinen vaikutus tollaisella päivämäärällä, vaikka tietää, että yli se menee mitä todennäköisimmin (90 % todennäköisyydellä ensisynnyttäjillä menee 5-10 päivää yli sanoi neuvolantäti). mä oon täällä jotenkin ihan hermona. ei nukuta, vaikka väsyttäisi ihan hirveästi. ehkä sitä sitten osaa taas vähän rauhoittua kun huominen on ohi tai sitten alkaa jännittää ihan tosissaan...

mielenrauhaa ja kauniita unia,
solnushka
 
Huomenta vaan kaikille,

Se ois heinäkuun toinen päivä. 4. päivä ois isävainaan syntymäpäivä, isäni kuoli äkillisesti v. 1992. Outoa, ettei tuohon kuolemaan ole koskaan oikein tottunut... vieläkään ei tahdo uskoa, että isä on kuollut, vaikka siitä alkaa olla jo 18 vuotta....

Jenniii-88 Hui, sulla on kyllä aika korkeet paineet. Ihme juttu, ettei niihin ole mitään huomiota kiinnitetty. Täällä tartuttais tuollaisiin heti.

helise LA muutettu

Lauravm-86 aika hurja synnytys sullla, mutta onneksi kaikki meni hyvin. Lisäsin synnytyspäviän rv:si tuonne syntyneiden listaan. Pojulla oli kiire maailmaan.. Ite oon syntynyt rv 33, hätäkastettu jne. Olenkin aina sanonut, että mulle tuli ahtaanpaikankammo ja halusin jo pois... :LOL:.

Ananaksesta En tiiä mikä oli, mut ku söin tuoretta ananasta, niin tahto ikenet ym. suussa mennä huonoon kuntoon. Paremmin toi purkkiananas mulle passais, mut ku en oikein tiiä liukeneeko siitä purkista jotain, joka on sit vaarallista vauvelille?

Pai ja Rae Zemppiä tälle päivälle...

Heh täällä äippä heräs viimeisenä... Mies on varmaan lähteny jo ennen 7 juokseen töihin, tyttö oli kattomassa lastenohjelmien nauhotuksia digiboksilta ja poikaki sinne hölkötteli just ku minä vasta heräilin... Et ny sit aamupalaa nassuun ja puuron keittoon... ja siivoon. Täällä on jopa sairaalakassikin vähän edistynyt :LOL: .
 
Huomenta!

Taas heräsin viiden maissa enkä saanut enää unta. Nyt pitäis sitten sen helteen alkaa ja kestää ties kuinka kauan... Siitä tulee niin tuskaista. :(

Ananaksesta, meillä ainakin neuvolan terkka kielsi purkkiananaksen syönnin metallijäämien takia. Toisaalta hän myös paheksuu viinirypäleidenkin syöntiä, etten sitten tiedä mikä o totuus. Molempia olen syönyt.

Jenniille tsemppiä käynnistykseen! Eipä täällä Tyksissäkään kovin positiivista kohtelua aina saa, ainakaan lääkäreiltä.

Smsm, tiedän tunteen, oma äitini kuoli syntymäpäivänäni 11 vuotta sitten. Ei sitä vain unohda, kun päivä lähenee.

Miten tämän loppuajan saisi kulumaan nopeammin ja vähemmän piinallisesti...
 
ai, helisellä olikin sitten la vähän myöhemmin. täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. aamuyöstä oli taas jotain pieniä polttoja, mutta ilmeisesti menivät ohi, kun täällä vielä ollaan :)

tsemppiä käynnistykseen meneville!

mitähän sitä keksis tänään? lähtiskö ostelemaan lisää harsoja vauvalle? eilen saatiin koottua hoitopöytä. hiljaa hyvä tulee...

mukavaa päivää,
solnushka
 
Huomenta!

Tänään ois hyvä päivä synnyttää, mut ei taida tulla tapahtuu! :LOL: Ois just sopivan energinen ja positiivinen fiilis. Eikä tartteis enää miettiä, yrittäskö tehdä opiskelujuttuja vai eikö yrittäs. Mut jos tää hetken vielä malttas olla masussa, pääsisin Ilosaarirockiin, mikä ois tietty ihan jees =) Meillä ois muuten vkon päästä lauantaina häät, jos Mytty ei ois ilmoittanut tulostaan, aika hurjaa... :heart: Hääpuku ja sormus odottavat tuolla kaapissa..

Nyt ei ajatus juokse, joten toivottelen vaan mukavat päivät ja vauvoja, vauvoja, vauvoja!!! Huomenna poksutaan. Nyt tekemään jotain hyödyllistä ja sit hemmottelukasvohoitoon nautiskelemaan =)

A + Mytty 38+6
 
Apuaaaa, hyvät naiset! Vihdoin mun kehossani tapahtuu jotain. Tiedän, että kaikilla muilla on siis ollut jotain vastaavaa ehkä viikko- tai kuukausitolkulla, mutta mulle tää on siis aivan uutta:

heräsin 05.30. siihen, että alaselkää särki/jomotti. Aattelin, että oon nukkunut huomaamatta huonossa asennossa, mutta sitten huomasin, että jomotus onkin "kohtauksenomaista", kestää jonkun minuutin ja menee sit pois vartiksi ja tulee taas minuutiksi. Onko tää supistelua? Outoa vaan, ettei se tunnu etupuolella juuri ollenkaan, vain alaselässä. Mutta esim. aaaa nyt se olo tuli taas, "pakottava", saa vähän irvistämään, eikä ois varmaan helppo puhua just nyt.

Tätä on siis jatkunut nyt jo neljä ja puoli tuntia. Neljä tuntia kyllä makasin ihan vaan sängyssä noiden "puristusten"/särkyjen kaa, joten kipu ei voinut olla ihan valtava varmaan. Koitin aina venytellä ja kääntyillä ja löytää jotain parempia asentoja sen "supistuksen" (tai mikä onkaan) aikana. Ei niitä kyllä löytynyt :p Välillä nukahdinkin 10 minuutiksi ja sit heräsin taas siihen tuskaan.

Oon ihan täpinöissä ja miltei kyynelissä. Vaikka tää nyt ei ois yhtään mitään tai lähtö ois lähellä, niin vihdoin kehoni osoittaa ees jotain raskauden merkkejä! :D Ja voi hyvät hyssykät, mä sanoin jo viikkoja sitten että "Ois hyvä jos ne supistukset alkais vaikka perjantaina 2.7. aamulla ja sit kun miehen loma alkaa klo 17, lähettäis sairaalaan.." :LOL: Lapsellani saattaa siis olla aika hyvä kuulo!

Iiik!
kardemummma & aktivoituva Sulo
39+3

(Hehe, kahen viikon päästä kärvistelen täällä yhä yhtenä kappaleena, toki.. Voitte sit naureskella tälle postaukselle..)
 
heips mammat =)

tänään lähdetään miehen kans ouluun hotelliin yöksi,ihan kahdestaan,lapset menee anopille.tää tulee kyl ihan oikeaan aikaan.

vauvalla taas todella hiljais eloa masussa,tämä,joka on liikkunut aina ilta/yöaikaan kuin heinämies,oli viime yön liikkumatta,jos ei sitten myllänny niinä aikoina kun olin unessa.no anyway,söin aamupalaa siinä toivossa että alkais liikkuun,niin ei....nyt hieman liikkuu,mutta todella heikkoja on liikkeet.aina silloin aloittaa tän kun on oma neuvola kiinni,just viikonloppua vasten.

tänään voiski mennä shoppaileen ouluun niitä imetysliivejä,kun siellä kerran ollaan,patiolla vois käyä istumassa,jos ilma vähän lämpenis vaan iltaa kohden ja kaikkee kivaa.....

mutta eipäs tässä kummosempia

virpi ja vaavi 36+3
 
kardemummane on just niitä suppareita,kohta sulla varmaan lähtö tulloo.mullaki viime synnytys käynnisty just nuilla selkäpoltoilla,ne alko päivällä ja yöllä tuli lähtö kun veet meni,hienoa,jospa se sieltä tulis nyt! :hug: =) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
heräsin 05.30. siihen, että alaselkää särki/jomotti. Aattelin, että oon nukkunut huomaamatta huonossa asennossa, mutta sitten huomasin, että jomotus onkin "kohtauksenomaista", kestää jonkun minuutin ja menee sit pois vartiksi ja tulee taas minuutiksi. Onko tää supistelua? Outoa vaan, ettei se tunnu etupuolella juuri ollenkaan, vain alaselässä. Mutta esim. aaaa nyt se olo tuli taas, "pakottava", saa vähän irvistämään, eikä ois varmaan helppo puhua just nyt.

Tätä on siis jatkunut nyt jo neljä ja puoli tuntia. Neljä tuntia kyllä makasin ihan vaan sängyssä noiden "puristusten"/särkyjen kaa, joten kipu ei voinut olla ihan valtava varmaan. Koitin aina venytellä ja kääntyillä ja löytää jotain parempia asentoja sen "supistuksen" (tai mikä onkaan) aikana. Ei niitä kyllä löytynyt :p Välillä nukahdinkin 10 minuutiksi ja sit heräsin taas siihen tuskaan.

Oon ihan täpinöissä ja miltei kyynelissä. Vaikka tää nyt ei ois yhtään mitään tai lähtö ois lähellä, niin vihdoin kehoni osoittaa ees jotain raskauden merkkejä! :D Ja voi hyvät hyssykät, mä sanoin jo viikkoja sitten että "Ois hyvä jos ne supistukset alkais vaikka perjantaina 2.7. aamulla ja sit kun miehen loma alkaa klo 17, lähettäis sairaalaan.." :LOL: Lapsellani saattaa siis olla aika hyvä kuulo!
Kuulostaa kyllä suppareille. Ei minullakaan ole tuntunut mitään etupuolella, ainoastaan alaselässä polttoina, juuri kuten sullakin. Ja sekin on yhteistä, et aiemmin ei minkäänlaisia tuntemuksia ja loppuraskaudessa tulee ku salama kirkkaalta taivaalta yllättäen... ja mulla on kyllä sit seuraavana päivänä ollut vauva kainalossa =) . Toivotaan, että näin on sullakin. Zemppiä, ei mikään kiva olo olla suppareiden kidutettavana paria päivää.... mutta onneksi palkinto on mitä parhain :hug: .
 
kardemummma, vitsit, kuulostaa hienolta! mulla oli samaa ma-aamuyöstä, mutta meni ohi parissa tunnissa kun istuin puoli tuntia kuumassa suihkussa. jos ei tunnu tihentyvän tai pahenevan, niin kokeile suihkua. kuten eilen kirjoitin, niin neuvolantäti sanoi, että juuri nuo selässä ja kyljissä tuntuvat polttavat supistukset valmistavat siihen synnytykseen ja avaavat kohdunsuuta. eivät niinkään ne puristavat harjoitussupparit, mitä itse en ole tuntenut ollenkaan.

onnea matkaan, jos nyt tulee lähtö!

täällä möyrijä on tosi hissukseen. ehkä sekin valmistautuu. piti äsken ottaa limpparia pari lasia, että sai vähän liikettä kaveriin. liikettä tuli, mutta tosi vähäisiä.

huh... jännää!!!

solnushka 40+0
 
Jatkan häiriintynyttä kyselykauttani :) : Kuuluuks mun ottaa nty joku särkylääke vai kärvistellä vaan?

Näkisitte millasta liikettä teen, kun toi supistusmomentti tulee. Nylkytän itteäni tätä tuolia vasten mitä riettaimman näköisesti. Se vähän auttaa.. :D

Apua! Ei! "Lähtö lähellä" -tyyppinen kommentointi aiheuttaa hysteriaaaa.. Missä peruutusnappula? Enkä vieläkään suostu uskomaan, ettei nää kohta loppuis..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Solnushka:
kardemummma, vitsit, kuulostaa hienolta! mulla oli samaa ma-aamuyöstä, mutta meni ohi parissa tunnissa kun istuin puoli tuntia kuumassa suihkussa. jos ei tunnu tihentyvän tai pahenevan, niin kokeile suihkua. kuten eilen kirjoitin, niin neuvolantäti sanoi, että juuri nuo selässä ja kyljissä tuntuvat polttavat supistukset valmistavat siihen synnytykseen ja avaavat kohdunsuuta. eivät niinkään ne puristavat harjoitussupparit, mitä itse en ole tuntenut ollenkaan
onnea matkaan, jos nyt tulee lähtö!
Mulla on tulossa yks kaveri aamiaiskylään jonkun croissanttilähetyksen kaa, miten mä nyt sanon sille, että lähe helvettiin, en pysty puhuun sun kaa nyt :D No, on se itsekin synnyttänyt, ehkä tajuaa, etten oikein pysty nyt olemaan. Mut tää on niin outoa kun 9 minuuttia on ihan jees olo ja sit vaan minuutti vaikeaa..

Aion kokeilla ton suihkujutun heti ystävän lähettyä. Ja tommonen kauratyynykin ois, jota en oo koklannut. Nyt mä oon kyllä niin täpinöissä, että kirjoitan tänne tän aamupäivän aikana sadasti, sori!

Tänään ropsahti tilille eka Kelan äitiysraha, osuvaa. Ei ne tyhjästä maksa: supparit tulee vaihdossa! :LOL:
 
voi jukra,että sulla on kardemumma nyt siellä jännät paikat,sehän se on että kun hoksaa että nyt se on menoa,niin iskee karsee paniikki ja toisaalta se helpotuksen tunne,että kohta kaikki on ohi ja vauva vihdoinkin sylissä,mullaki ne lähdöt on tullut jokaiselta yks kaks,kerrasta vaan.eka lähti silleen että meni veet suihkun jälkeen,mitään ennakko merkkejä ei ollut,toka alkoi kamalilla suppareilla ja kolmas alko niillä selkäpoltoilla ja sitte meni ne veet....

että tsemppiä nyt sulle,kohta sulla se vauva on siinä tuijottelemassa sua nappi silmillään ja hurmaamassa äitiä ja isää :heart: :heart: :heart:
 
kardemummma, kokeile kuumaa suihkua. raahaa joku jakkara sinne ja istu suihkuttelemaan vaikka 20 minuutiksi. siinä yhdessä bebesin artikkelissa just sanottiin, että lämmin vesi voi lopettaa supistukset, jos eivät ole vielä NIITÄ supistuksia. jos ovat synnytyssupistuksia, niin niihin ei edes vesi pysty, mutta voi helpottaa kipua. kyllähän sä voit sen 2 panadolia ottaa. mä oon ite sellainen, että yritän aina mahdollisimman pitkälle ilman kipulääkkeitä, mutta sehän ei tarkoita, että muiden tarvitsisi. ja voihan olla, että huudan epiduraalia jo taksissa matkalla laitokselle.

hyvin se menee!
 
Jee kardemummmalla on jännät paikat siellä:) Toivotaan nyt et lähtis vauva tuleen. Ja juu voin kuvitella ton sun "nylkytyksen" tuolissa olevan hurjan hupaisa näky :LOL: :LOL: Itte meinaan teen supparin aikana saamaa liikettä jumppapallon päällä ja sekin on hupaisan näköstä :LOL:

ON Eilen supisteli taas iltapäivästä asti ihan kipeesti. Ja jo luulin että päästään lähteen mut täällä sit edelleen istutaan:( Eilen kävelin lenkin ja oli sitä kivointa ässääkin ja illalla kävin vie uudestaan lenkillä ku oli niin tukala olo. Masu kovettu ihan pelkästään istuessa ja selkää ja masua särki ja poltteli. Jossain vaiheessa laitoin aikojakin ylös ainaku tunsin että kipu tulee niin kivun alkamisilla oli n.7min väliä. Mut en tiiä sit mitä tunsin. Alaselkä oli ainakin ihan tulessa ja masua kovetti pitkin iltaa. Kahentoista aikaa mentiin maate ja ei enään mitään. Yöllä kävin muutaman kerran vessasa ja olis taas kömpelö ankka:D Ja sama aamulla nivuset pirun kipeenä.

Onkko kukaan kokeillu noita homeopaattisia rakeita käynnistämään synnytystä?? Serkun anoppi niitä mulle tyrkytty ja aloin miettiin että pitäskö niitä hankkia.

Tänään 1-vuotis kihlapäivä:) Vois neiti syntyä isille ja äitille ihanaks lahjaks:):D

Supparituulia :whistle: :whistle: kaikille niitä toivoville:D

Chili ja neiti 39+2 :heart:
 
Huh Kardemummma, kirjoittele vaan niin paljon kuin haluat, mä luulen, että kaikki täällä jännittää mukana. Meille ainakin sanottiin synnärillä, että tosiaan toi kuuma suihku ja parasetamoli on ne konstit, jotka kotona pitää kokeilla ennen kuin päättää, että kipu on liian kovaa. Eli varmaan voit ottaa sen lääkkeen, tai jos kestät vielä niin ehkä sit kannattaa ottaa myöhemmin, ettei niitä ihan valtavasti joudu popsiin, jos kestää vielä.

Tridian, mä oon sitä mieltä, että unohdat sen gradun nyt samantien. Kuka pystyy sellasta miettiin, kun vauva on maailmassa ihan just ja ilmat on tällaset. Ja mä oon vähän kade sulle, että sulla on vielä häät edessä. Miedän hääpäivä oli tosiaan mun elämän onnellisin tähän asti, ja eilen laitoin hääpuvun vihdoin 10 kk roikottamisen jälkeen pukupussiin ja säilöön. Ja mä olisin niin halunnu laittaa sen päälle, ja pitää häät :)

Solnushkallakin näkyy olevan tänään laskettu aika. Perässä tullaan huomenna.

Saga 39+6
 
rouva saga, katsoin myös äsken, että sulla on huomenna la. kuka tietää, ehkä ollaan siellä kättärillä samaan aikaan. ja jos haikaranpesässä on täyttä, niin kuka tietää, vaikka samalla osastolla. sitten voidaan kohdata käytävällä: "rouva saga, otaksun?"

kardemummma, tuli vaan mieleen, että meille sanottiin valmennuksessa, että niitä panadoleja pitäisi ottaa nimenomaan kaksi, että niistä olisi jotain hyötyä. eli tuplasatsit kehiin, jos päädyt nappeihin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Solnushka:
kardemummma, tuli vaan mieleen, että meille sanottiin valmennuksessa, että niitä panadoleja pitäisi ottaa nimenomaan kaksi, että niistä olisi jotain hyötyä. eli tuplasatsit kehiin, jos päädyt nappeihin!
Joo! Mäkin kyllä sinnittelen aina mahd pitkään ilman lääkkehiä, joten en missään nimessä vielä ala napsiin niitä. Koitan juoda tossa aamukahvit ja sitten se maratonsuihku ja sitten jotain kauratyynyhippeilyä ja laulamista ja viimeseks pilleriterapiaa. Luulin jo äsken, että koko supistusshow loppui, mutta kun nousin tuolista ja kävelin olkkariin, tuli ihan järkky puristussärky. Aih.

Ps. Mäkin oon miettinyt, että oon siellä TYKSissä ihan vainoharhainen varmaan ja huutelen, että "Retuli? Mekkala?" ja mut siirretään samoin tein jollekin psykiatriselle osastolle outoine sanoineni :LOL:
 
mä käytin sitä kauratyynyä, kun supparit oli menny ohi suihkulla. sai nukahdettua ihanasti se tyyny selän päällä.

Chili25, en oo kuullutkaan moisista rakeista, mutta oon valmis kokeilemaan tarvittaessa kaikkea, ettei tarttis mennä lääkkeelliseen käynnistykseen. oon kuullut, että ainakin vyöhyketerapialla ja akupunktiolla voi saada synnytyksen käynnistymään. kerro, jos päätät kokeilla rakeita ja että toimiko ne
 
kardemumma Toi lämmin suihku on hyvä, samaten lämpimät kauratyynyt ja jos joku vois aina supparin aikana hieroa... se ainaki on mulla auttanu, ku mies hiero supparin aikana. Kipulääkettä voit kokeilla, mut jos nää on niitä oikein kivuliaita suppareita lähdön hetkellä... tuskin on kipulääkkeistäkään paljon apua, ainakaan noista mitä apteekin käsikaupasta saa ostettua ilman reseptiä.

Tridian ihana kun sulla on vielä häät edessä. Ite oon vähän kade kans, kuten rouva Saga, ois kiva tuntea vielä sama häähumu kuin 8 vuotta sitten - ihana muistella näin jälkikäteen. Oli se niin ihana päivä - kuin päviä prinsessana :LOL: . Aina toisten häissäkin tulee omat häät mieleen - nyyh ja taas tippa linssissä täällä.
 
Voi, Kardemumma, hirveästi voimia sulle! Toivottavasti eivät lopu sun supparit, vaan meette sinn synnärille asti vauvaa hakemaan. Mulla on sama juttu kun sulla, etten ole oikeaa kunnon supistusta vielä tuntenut, mutta tämä jätkä tuntuu viihtyvän tuolla masussa niin hyvin, etten ehkä ehdi niitä kokea ennen sektiota. Tulishan siitä jännitystä elämään, jos aikaisemmin lähdettäisiin. Vielä 18 päivää...
 

Yhteistyössä