Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Hihhii... käynpäs muuttaan otsikkoa - Chili antoi hyvän vinkin :LOL: . Vinkkejä otetaan edelleen vastaan - itellä ei toi aivokoppa nykyään hirveesti säteile... liekkö säteilly koskaan :LOL: .

Nyt pitää laittaa tietsikka kii ja vetää johdot seinästä... täällä jyrisee taas. Meillä kun on kiinteä nettiyhteys, niin ei tohi pitää nyt päällä, ettei mee sököks... Palaillaan sitten joskus kun ukkonen lakkaa.
 
Mattilalle onnea!!! :flower:

Joku kysyi täysiaikaisuudesta... kyllä se taitaa olla 38+0 ainakin mitä on uskominen nettiin ja sairaaloiden sivuihin. =)

Eilen kävin Hyvinkäällä kääntymässä ja käynnistys päiväksi puhuttiin ensi tiistai eli 39+6.
Malttamattomana tuota nyt odottelen. Pömppiksen painoarvio oli 3500g eli samoissa mennään kuin aiemminkin.

Oliko muita käynnistykseen meneviä??? Millä fiiliksillä? Mua jotenkin mietityttää mutta kyllä se on henkilökohtainen "pakko" kun pää ei vaan kestä... jospa nämä viimeset päivät kuluisivat ÄKKIÄ!!! :)

Mukavaa hellepäivää! B)
Muffin ja Pömppis 39+1
 
Muffin Mulle ei oo ainakaan vielä mitään käynnistystä päätetty, mutta jos päätettäis niin varmaan oisin ihan hepulina siihen hetkeen asti ku pääsisin sairaalaan.
Eihän tietty tiiä et mitä huominen äitiyspolikäynti poikii.
Mitenköhän herkästi ne käynnistää ku on noita paineita ?
 
Muffin ja Pai, mä oon kans jo valmiiks vähän panikoinu tota, et jos käynnistykseen joudun. LA on siis vasta lauantaina, että ilmeisesti sellaset 2,5 viikkoa on ainakin käynnistykseen, jos sellaseen joudutaan, mutta kun mitään oireita ei oo ni oon sitäkin jo miettiny. Just toi, että tietää sitten tarkkaan koska alkaa tapahtua, ja mitä ne pari päivää sitä ennen olis. Ihan kauheeta panikointia tod.näk. Toivottavasti tulis itekseen, ettei tarttis etukäteen tietää ajankohtaa! Eli ymmärrän Muffin hyvin jos vähän mietityttää. Ja vielä on sekin riski, että käy niin kuin Bambinalle, eikä sitten meinaa tulla siltikään.
 
Juups, mulla on siitä hyvä tilanne et lääkäri just viikko sitten sano et jos joudutaan käynnistämään niin käynnistys on "helppo" ku vaan puhkastaan kalvot, ku on paikat jo niin kypsät... Mut tiiä sitten näistäkään, ei kait se niin sanottua ole et sitten lähtis käyntiin itekseen.
 
Kiitos pinosta, heh meidän kuu! Ja samalla aika kauhistuttavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja rouva saga:
Kylläpä muuten kuivuukin kauan noi kestovaipat, siis sellaset, joissa on imut mukana. Eilen illalla pesin ne nyt ekaa kertaa ja mahtaako olla ihan kuivia vielä tänään illalla. Turhauttaavaa odotella niiden kuivumista ainakin näin kun puhtaana imukyvyn takia vaan pesee. Oletan, että imukyvyn parantamisen kannalta ei kannata kuitenkaan märkiä vaippoja pestä uudelleen.
Mitä leveämmälle vaipan saa auottua, sitä nopeampi kuivumaan.. Eli parhaita sisävaippoja (kuivumisen kannalta siis) on joko sisätäyttövaipat (taskuun tulee irralliset imut) tai sit sellaset "puoltaskut" eli sisävaipan imuosia saa vaipasta ulos levitettyä, imu on ns. häntä. Materiaalitkin vaikuttaa kuivumistahtiin..
Ei niiden tartte kokonaan kuivua, pese uusiks vaan heti, ku on koneellinen pyykkiä kaveriksi. Kyllä se imukyky paranee ilman kunnon kuivumisiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja mekkala:
Kepsukka, kiitos neuvoista! Olisiko sulla vielä vinkkejä miten kannattaa taitella sitten niitä harsoja käytännössä?
Babyidean ohjeet ja Mamilla on ihan omat ohjeet. Kummassakin on kuvat. Ite oon ihan pienellä käyttäny aika paljon origamia ja sit isommalla joko leijaa tai super/komfortleijaa.
Kyselit kapaloista. Meillä on molemmat rauhottunu ihan pienenä paremmin kapaloon ku väljän peiton alle. Haaveilin kuopuksen kohdalla, et hankkisin ihan kunnon kapalovaatteen, mutten saanu aikaseks. Pinniksen lakanaa on käytetty ja meillä se toimi ihan hyvin. Netistä löytynee ohjeet kapalointiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Kovinpa poikavoittoiselta näyttää nämä heinäkuiset vauvat.
Eli tän meidän natiaisen on tilastollisesti pakko olla tyttö! :LOL: Sovittaanko niin?

Tuli sitten huhkittua.. Talonyhtiön pihassa on leikkimökki, päätin siivota sen. Meen talonmies on idiootti, joka ei ymmärrä ettei esim. pihakiviä voi säilyttää keskellä leikkipaikkaa (muksut oli sitten vuoranneet mökin lattian niillä kivillä ). Se äijä ei myöskään tajua, että jos sitä pyytää siirtämään ne kivet jonnekin muualle, ni mä ainakin oletan et aikaa siihen ei mee puolta vuotta.. Kiukkuraivoissani heittelin kivet mökistä ja lakaisin hiekat pihalle. Nyt tekis mieli käydä kierrätyskeskuksessa kattelemassa, josko sinne löytys halvat kalusteet. Mitään kallista ei huvita omilla rahoilla hankkia, tuskin kauaa tuossa ehjänä säilyykään. Mut jotkut pikkuset tuolit ja pöytä. Ehkä jotain astioita (muovisia/metallisia) jos löytys kans. Ehkä huomenna siis kierkeen..
Siivouksesta ei tullu ku hiki. Että se siitä ässästä taasen.
 
Ennu, Astrud, Smsm, Marta, kiitos kapalointi ja harsotaitosvinkeistä!

Smsm, meilläkin tosiaan mies siivoaa, en minä. Kumartelusta ei tule enää mitään, hyvä jos omat vaatteet saa päälle... :headwall: Ajattelin, että se shoppailu ajaa siivoamisen puolesta asian yhtenä kolmesta ässästä. Ja kiitos, kun korjasit mun tiedot siinä listalla, nyt kun uutta pinoa kerran olit parhaillaan laittamassa, niin ajattelin vaivata sua. :) Voi meitä turpoajia...

Onko Sagalla kokemusta eri kapalointimerkeistä? Etkö ollutkin lastentavar tms alalla? Voin hyvinkin muistaa väärin.

Kepsukka, kiitos jälleen tiedoista! Täytyykin ihan tulostaa noita ohjeita, niin on mun ja miehen helppo katsoa mallia.

Nyt edessä kulho popcornia ja joku katsomaton sarja pyörimään, tekee varmasti hyvää mun turvotukselle... :whistle:
 
Täällä on ollut pientä menkkajuilintaa eilisestä lähtien oikeestaan... Hmm..rupeiskohan meikäläisenkin alaosastossa jottain tapahtumaan?? Tosin onhan siellä voinut jotain jo vaikka tapahtuakkin kun edellisen kerran kurkattu rv 28..... Ja menkkajuilinoista puheen ollen, mie se varmaan taas teen pienimuotoista kuolemaa kohan menkat taas tulee..miula on aina ollut ihan hirveet kivut eikä ole edes pillerit auttaneet joten nyt odotusaikana olen ollut kuin taivaassa vaan kaikki hyvä loppuu aikanaan :/

Käynnistys ja synnytys Mie sitä varmaan huomenna saan jonnii moista tuomioo kun on se arvio...tiijä jos tää muksu on jo nyt iso (sokereita seurattu) ni sitten voi ehkä olla käynnistys edessä...en vielä osaa asiaan suhtautua mitenkään, panikoidaan sitten huomenna jos ne jotain semmosta ehottelee :LOL: ja muutekin synnytyskestä...mie vähän vaikkailen, että olen ihan puolikuollut sen jälkeen..on nimittäin NIIN huono kunto, että hyvä ku jaksaa postilaatikolle ja takas kävellä...Miun piti alottaa se lenkkeily, mut vähän jäi ja nyt tyhmästä päästä (ja laiskasta) kärsii koko ruumis :ashamed: :ashamed:

Jaa-a....mitäs vielä...Niinhän se taitaa vaan meidän kuu olla, hui :D Tänään äitiltä kysyin, että vieläkö tän voi perua, ei kuulemma :LOL: Kyllä sitä viimeestään nyt rupee toden teolla miettimään, että onko miusta äidiksi? Mutta kuten sanottua, vähän myöhästä sitä on nyt miettiä :LOL:
 
Ihanaa, heinäkuu :heart: :heart: :heart:
Onnea kovasti kaikille pienen varaslähdön ottaneille vauvautuneille! :flower: =) :flower:

Mulla on tää viikko mennyt rampatessa tk:ssa. Sunnuntai-iltana kuvittelin jo synnytyksen käynnistyneen, oli niin törkeet kivut ja puukoniskut ja supparit. Lisäksi alko kirvelemään alaosastoa jne. Maanantaina otettiin näytteet ja löyty verta kahdella plussalla ja proteiinia yhdellä plussalla pissasta. Lääkitys päälle ja lääkäriin... Yllätys oli,että tulehdus on tehny tuhojaan ja kohdunkaulaa oli enää sentti jäljellä,kohdunsuu pehmeä ja vetreä. Vauva laskeutunut tosi alas, pylly on mun navan korkeudella, päätä pysty lääkäri sormella silittämään :eek: :eek: :eek: Eli voi alkaa millon vaan. Liikkuminen tekee nyt tosi kipeetä ja juuri yöllä kääntymiset sun muut!

Ens ma ois vasta s-tapa-arvio, saa nähdä mennäänkö nyt edes sinne asti,kun kuulemma tuo tulehdus on edesauttanut etenemistä eikä sitä pysty enää jarruttamaan. Ei vaan uskalla mihkään lähteä, kun on leikkaus edessä.

Kääkkis ja lapanen 36+2


 
Aaaar! Oon soittanyt nyt kolmesti Kelaan ja kahdesti verotoimistoon huomattuani, että mun huomenna maksettavasta ekasta äitiysavustuksesta napattiin kivat 30 prossaa ennakonpidätystä. Lopulta homma paljastui virheeksi, mutta v*ttu että jouduin vääntään asiasta ja selittämään Kelan idiooteille. Verotoimistossa oltiin hyvin kartalla ja mun puolella. Huh. No, lopulta asia selvisi.

astrud
Joo, turhaa harmitteli Belle & Sebastianin missaamista, tää lapsihan on selvästi sisälläni vielä vähintään viikon keikan jälkeen :D

Solnushka
En ehi vastaan sun yksityisviestiin nyt, mutta siis hyvät salapoliisiskillsit sullakin, me siis tosiaan "melkein tunnetaan" kuten ollaan tässä uumoiltukin vitsinä.. Eli meillä on se yhteinen ystävä ja se on juuri se, johon olen viitannut täällä välillä. Ei hitto tätä pientä maata.. Mä arvasin, että tää nettimammautuminen oli suuri virhe :LOL: Ei siis hiiskuta kumpikaan mistään kaksplusasioista hälle, jookos. Anonymiteetti kunniaan.

Täällä ei mittään erityisiä raskauskuulumisia. Öööö paitti kotiutumisvaatteina pitkähihainen body, puolipotkarit, myssy. En oikeasti ala tunkea sille lapsoselle mitään takkeja ja tumppuja 5 minuutin kotimatkalle, joka on luultavasti helteinen. Tai sit mä en vaan tajua lapsen pukemisesta mitään? Mikä on myös totta! (Nimim. Mähän kysyin viimeksi, että puetaanko potkarit bodyn alle vai päälle..)

Nyt karkaan aurinkoon!
kardemummma & Sulo 39+3

Ps. Ärsyttävä "Joko joko?" -kuumotus on alkanut mm. Facebookissa. Voi shaatana, jos se laskettu aika on 40+0, miksi oletus on se, että lapsi syntyy aikasemmin! Sanoin, että 42+0 saa alkaa kyseleen, eli 19.7. Siihen on vielä 19 pitkää päivää.
Mulle koko synnytys on alkanut tuntua ihan utopialta. Todennäköisemmältä tuntuu, että lyllerrän tän mahan kaa loppuelämäni. Mikä ois kivaa. Musta tää raskaana olo on maailman mukavinta, oikeasti. Se, että joku elävä ihmislapsi on tässä ihan hollilla tulossa mullistamaan koko arjen, tuntuu täysin absurdilta.
 
Rae, mä uskosin, että meistä suurin osa on enemmän tai vähemmän puolikuollut ihan pienistäkin asioista tällä hetkkellä ja helteellä. Itsellä on sujunut tosi hyvin tonne viikolle 37+0 asti, mutta sen jälkeen olen tuntenut itseni kyllä maailman huonokuntoisimmaksi. Ja jos useamman tunnin on tällä hetkellä jaloillaan jossain niin siitä seuraa kyllä kaameet liitoskivut. Eli eiköhän me siitä synnytyksestä vähintään hengissä selvitä, vaikka kunto nyt tuntuukin olevan nollassa. Ei silti, ettenkö epäilisi, että aika puolikuollut sitä kyllä saattaa synnytyksen jälkeenkin olla. Niin ja tosiaan on jännää tää, että pian sitä on äiti. Se aika on ihan nurkan takana, mutta mitenkään siihen ei silti osaa valmistautua.

Kepsukka, tosta vähän yllätyinkin, että kuinka kauan ihan noi imut kuivuu, ja sit just ne ulosvedettävät imut. Vaikka oon kyllä lukenut joka paikasta, että kestää mut silti. Mut joo kyllä mä ne pian tuikkaan takaisin tonne koneeseen. Harsot tietty kuivuu nopeesti ja on mulla niitäkin vino pino, mut en oikein tiedä jaksanko sit kuitenkaan käyttää niitä.

Mekkala, mä olen siis töissä Stockalla lastenosastolla, mm. lastentarvikkeet. Oikein muistit :) Mutta siellä ei myydä kapaloita, eli niistä mä en tiedä mitään. Itse mä ajattelin ensin kokeilla noita trikoisia unipusseja, niistäkin jotkut sanovat, että rauhoittavat vauvaa. Tietenkin kapalo on sitten jo ihan eri tavalla "paketti".
 
Kardemumma, sympatiaa sinne kelan ja verotston kanssa päkertämisen johdosta, vaikka kutsuitkin mua äsken pimeäksi... ;) Itse olen tänään taistellut töiden henkilöstöosaston ja verotston kanssa, kun menivät töissä sekoittamaan mun verokortit ja ottivat liikaa veroa palkanmaksussa. Huoh...
 
Meidän kuu tosiaan! Ihanaa! Kiitos uudesta pinosta SMSM!

MattilanMammalle kovasti onnea nyytistä! :heart:

Mekkala mäkin tilasin jokunen viikko takaperin SwaddleMe-kapalon. Käyttökokemusta ei siis vielä ole, mutta hyvältä vaikuttaa. En tajua, miksen aiemmin sellaista ole hommannut noille isommille muksuille. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :D

Kotiintulovaatteiksi olen varannut 56cm bodyn ja terättömät puolipotkarit, sekä collegehousut ja takin. Lisäksi hattu, tumput ja sukat. Mukana on myös em. kapalo ja vielä peitto. Onpahan siinä sitten, mistä valita sään mukaan.

Mieliala vaihtelee täälläkin. Eilen aamulla, kun tänne kirjoittelin, oli niin hyvä fiilis, että tuntui et hyvinhän tätä raskautta jaksaa vielä monta viikkoa. Iltaa kohden väsy alkoi painaa niin kovasti, et vaan itkua tihrustelin ja aattelin, etten kestä enää hetkeäkään tätä raskautta. Tänään on taas vähän parempi päivä, vaikka väsy alkaa taas painaa. Ei tarvinnut kuin käydä ostamassa pyörä esikoiselle Sellosta ja johan on taas poikki.

Niin nopsaan lukaisin tekstit, ettei nyt muuta osaa kommentoida. Ens maanantaina olis taas neuvola. Ottaa päähän, kun oma tk meni kiinni ja oma th on vissiin saikulla tai lomalla. Ja vastassa on sellainen vissiin just vastavalmistunut terkka, joka on toooosi epävarma, eikä meinaa muistaa, mitä kaikkea piti tutkia. Ei se mitään, jos mentäis vasta vaikka puolivälissä raskautta, mutta tässä vaiheessa haluais, et olis vähän kokeneempi terkka tutkimassa.

Sherine + edelleen tooosi paljon mylläävä muru rv 37+6
 
Ihanaa meidän kuu!!! (vaikka toisaalta haikeaakin - mä jo itkin aamulla...vaikka onhan näitä vaivojakin tullut enemmän loppua kohti)

Kiitos SMSM uudesta päivitetystä listasta!

Tänään on täällä ollut erityisen huono päivä turvotusten suhteen. Jalat on niin kipeät, että en pysty kunnolla kävelemään. Jouduin soittamaan ä-polillekin ja kysymään ohjeita, mutta eipä tähän mitään poppakonsteja ole. Huomenna on neuvola ja veikkaanpa taas, että sieltä sitten lähetteellä sairaalaan näytille. Jalkaterät on nyt oikein sinisen-punertavan kammottavat :( . Verenpaine on ollut kuitenkin ihan huippuhyvä, kun tänään olen mittaillut.

Kapaloinnista ja harsovaippojen taittelusta: Mä oon saanut loistavat ohjeet synnärillä siellä vauvautuneiden osastolla kätilöiltä. Hyö neuvoivat ihan kädestä pitäen, miten kunnollinen kapalo tehdään vauvalle, samoin harsovaippojen taittelut jne. Osastolla on myös saanut sitä "tissirasvaa" (joku lampaan villarasva? oisko ollut lansinoh?) kipeisiin nänneihin, joten en ainakaan lähde mitään ylimääräisiä putkiloita kiikuttamaan turhaan.

Kokeneilla vanhoilla kätilöillä on myös ollut kullan arvoisia vinkkejä esim. vauvan nuhanenän puhdistamiseen (tai jos maitoa menee paljon nenään), korvien puhdistamiseen, silmien, navan....jne. Kannattaa vaan rohkeasti kysellä ja laittaa etukäteen vaikka paperille ylös. Mä oon joitakin asioita joutunut kysymään useammankin kerran, ja aina oon saanut ystävällisesti vastaukset kaipailemiini tietoihin.
Yksi kätilö kertoi, kuinka ennen oli vauvan silmät puhdistettu vastasyntyneen pissalla :eek:
Hauskaa, että mukavat kätilöt muistaa vieläkin puolin ja toisin- kaupassa moikataan ja vaihdetaan kuulumiset :) Kuopion kokoisessa kaupungissa on kuitenkin varmaan aika paljon synnyttäjiä vuosittain :D

Täällä on kanssa ukkonen jyrähdellyt, mutta ei ole onneksi kohdalle sattunut.

Apua, noi pikkukisut mahtuu kämmenelle :heart: Laitankin kohta yhdestä pikkutuhmesta kuvan profiiliin (hilveää kuvasaastetta :) ).

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 36+4
 
Teillä on kyllä hubaisia unia... Päivän pieniä piristyksiä :D :LOL:

Mä oon saanu parina viime yönä nukuttua tosi hyvin.. ;) Tänään kyllä heräsin jo puoli seiskalta, vaikka vasta puoli yheltä menin nukkumaan, hetken pyörittyäni sain kyllä unen!

Terkkarin sisätutkimus käynnisti mukavat supparit, että saas nähä jatkuuko ne tästä vielä iltaan vai loppuuko yhtäkkiä taas kuin seinään.. Pitäis vielä ukkelin ronkkia vähän, niin jospa se siitä :whistle:

Mullakin on tuossa etusivulla väärä päivä, mutta olkoon... Ei se kuitenkaan laskettuna päivänä synny.. Mutta sellanen tunne on että pian syntyy... =)

Poikasen huone rupee olemaan valmis ja mä pääsen kohta sisustamaan sitä :D

SMSM kiva, että teillä lapset pääsi uimakouluun.. Meillä kun esikoinen ei päässy! Täällä on niin vähän paikkoja ja ne paikat arvotaan. Meillä oli huono arpaonni! Ottaa kyllä päähän, kun lähikunnissa olis ollut tilaa, mutta en tajunnut ajoissa ottaa selvää niistä.. Nyt meijän poitsu ei pääse sit ollenkaan :kieh:

seurakunnan päiväkerhosta onko muilla paikkakunnilla tullut jo ilmotukset että onko lapsi päässyt kerhoon?! Oottelen tässä sitäkin, että koskahan mahtaa tulla tietoa onko kuopus päässyt kerhoon.... :whistle:

Jos jatkais remontin jälkien siivousta ;)
 
Että osaa olla kuuma!!!! :attn: ja tuo ukkospilvikin taitaa tosi nätisti pyöriä tässä meidän päällä koko aika..vaan silti kyllä kohta menen telkkaria katselemaan..ei muutakaan tekemistä ole...
Kyllä tuli taas kunnon ketutus-hetki ku verensokeria mittasin ja oli vähän niin ja näin arvo.. V*TTU!! Onneks huomenna se ä-poli ja saa (ehkä) jotain tarkempaa tietoa ja tiedon siitä onko sokereilla ollut vaikutusta vauvaan...

Ei jaksais kyllä enää millään...
 
Argh, mä alan nyt hyppii seinille. :headwall:
Tää kuumuus tekee ihmisen hulluks ja ku tuntuu ettei toi siivous saanu aikaseks ku kauheen hien. Nyt vielä sitten kannoin pari kauppakassia miehen kaverina kolmoseen, tuloksena pieni mahan kovettuminen.
Hitsit ja ahistaa toi huominenkin.
Ja siis apua jos lähtö tuliskin yhtäkkiä, niin varmasti ois kovin hiljasta tyttöä ja poikaa meidän autossa. :D Mies just sano et on varmana ihan peet housussa ku tulee lähtö. :LOL: Ei oo tainnu ihan sisäistää tätä mun paniikkia aikasemmin.
 
Vauvan kotiintulovaatteista - just tänään kysyin neuvolantädiltä, että riittäähän pitkähihainen body, housut ja hattu näin kesäaikaan ja kuulemma riittää. Mustakin tuntuis pahalta viiden minuutin matkaa varten pukea sen lapsiraukan päälle yhtään enempää kesähelteellä. Eri asia, jos tulee räntää - sekin on Suomen suvessa täysin mahdollista. Saa nähdä miten kauan kestää, ennen kuin osaa pukea sille lapselle oikean määrän vaatteita.

Se unohtui kirjoittaa aikaisemmin, että sf-käyrällä palattin tänään ulkoavaruudesta takaisin keskiviivalle. Möyrijä oli ilmeisesti asettanut pienen sievän vauvanpyllynsä johonkin matalampaan asentoon. Olen siitä kovin iloinen, kun zeniläinen tyyneyteni alkoi hieman rakoilla pelätessäni, että pitää synnyttää alexanderstubb-vauva, joka painaa 5,5 kg.

Naapurin irlanninsetteri päätti sitten äsken hypätä mun mahaa vasten. Vähän kuumottaa, että onko Möyrijällä kaikki hyvin, mutta toistaiseksi on ainakin liikkunut. Vatsa on vaan päältä vähän arka. Täytyy olla varovainen. Oman haukunkin kanssa saa rimpuilla ihan kiitettävästi, kun se sai eilen silmätulehdukseen tipat, joita pitää laittaa kolme kertaa päivässä. Koira ei ole asiasta samaa mieltä...

Kardemummma, my lips are sealed. On tämä vaan niin pieni maailma :)

jaksuja kaikille,

Solnushka
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamin82:
SMSM kiva, että teillä lapset pääsi uimakouluun.. Meillä kun esikoinen ei päässy! Täällä on niin vähän paikkoja ja ne paikat arvotaan. Meillä oli huono arpaonni! Ottaa kyllä päähän, kun lähikunnissa olis ollut tilaa, mutta en tajunnut ajoissa ottaa selvää niistä.. Nyt meijän poitsu ei pääse sit ollenkaan :kieh:

seurakunnan päiväkerhosta onko muilla paikkakunnilla tullut jo ilmotukset että onko lapsi päässyt kerhoon?! Oottelen tässä sitäkin, että koskahan mahtaa tulla tietoa onko kuopus päässyt kerhoon.... :whistle:
Harmi, ettei teidän poika päässyt uimakouluun. Täälläkin nuo paikat meni tosi nopeasti, eikä mekään päästy kesäkuun alussa, kuten ois haluttu... ettei käy niin kuin nyt voi käydä.. et mamma lähtee kesken uimakoulun synnyttään. Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy.
Onko teillä uimakouluja pitkin vuotta, että pääsisi uimakouluun sit syksyllä tai talvella?
Täällä on noita uimakouluja Oulussa pitkin vuotta ja tarkotus ois nyt yrittää taas joku syksylle tai ens keväälle/kesälle lapsia uimakouluun. Ja myös tää tulokas ois tarkotus ilmoittaa vauvauintiin, kuten ovat isommatkin lapset olleet aikoinaan. Niihinkin vaan on niin hirvee tunku, et saa nähdä saadaanko paikkaa vauvauintiin.

Meillä ei srk:n kerhosta tule mitään ilmoitusta, vaan saatiin paikasta varmuus jo soiton yhteydessä. Tääkin käytäntö varmaan vaihtelee paikkakunnittain, et miten valinnan suorittavat. Täällä ilmeisesti ottavat ilmoittautumisjärjestyksessä.

Täällä olikin kova ukonilma, tuli pikkurillinpään kokoisia rakeitakin. Onneksi kerkesin viedä kukat terassilta turvaan.. oisko noista ollut mitään jäljellä raekuuron piiskauksen jälkeen...

Sherine Muutan la:si listalle
Jaka Laitan sinun listalle

Ja taas kotihommien pariin, jos sitä jaksais taas vähän puurtaa uimakoulureissun jälkeen. Olihan siellä taas niin huono hengittää... ilmastointia sais olla enemmän.

 

Yhteistyössä