Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Solnushka: Mä oon ainakin käsittänyt, että aika hyvin lapivesi suojaa vauvaa. Itse kyselin sitä sen takia, kun eihän tuo esikoinen vielä tajua varota masua, kun äiti on yksi suuri hauska pomppulinna tällä hetkellä :D

Mä päätin, että vaikka olo on malttamaton, niin onhan tässä hyviäkin puolia ettei tunnu pääsevän synnärille: a. ei joudu olemaan sairaalassa b. saa nukkua c. on omaakin aikaa. Pelottaa vaan kovasti, että vauva ehtii kasvamaan isoksi tässä muutaman viikon sisällä, mutta pitää yrittää vaan katsoa mitä suuhunsa laittaa extratarkkaan.

Jaha, jos sitä menis vaikka tekemään vessaa ajankulukseen :) TYLSÄÄ!
 
Tsiisus Leidit, 3 sivua lukemista aamun jälkeen :)!

Mekkala Popcornit on tosiaan hyvä lääke turvotukseen. justosnacksit on kans, mä oon suosinu niitä :LOL: .

Rae89 Mulla on joka päivä menkkakipuja. Varsinkin jos istuu pöydän ääreen alkaa melkein heti. Istuminen on muutenkin aika nounou, mut toivotaan että nuo kivut ei ole "turhia". Itsellä ainakin oli edistystä hieman tapahtunut :)

Tänään kävin naapurikunnassa ultrassa. Kuten arvasin, Emppu on pää alaspäin kuten tähänkin asti :heart: . Tuli istuttua aika kauan autossa ja käytiin viel kaupoilla josta seurauksena menkkakipuja ja tuskainen olo. Tää helle ottaa kaaliin, mut nivuskivut ei anna uimiselle periksi... Kylmään suihkuun se on mentävä. Miä en jaksa enää oottaa!!!! :heart:
 
kauan teillä joilla on käynnistetty synnytys niin kauanko on menny siihen että synnytys on käynnistyny?? täälä panikoin jo valmiiks maanantaita varte... By the way kannattaa tohon turvotukseen syödä ananasta, oon joka päivä syöny sellasen ison purkillisen niin viime viikollaki paino putos 2 kg... :)
 
Mä oon kanssa popsinut ananasta, mutta mulla ei ole tapahtunut oikeastaan muuta, kun paino on vaan noussut :ashamed:
Terkkari kyllä suositteli ananasta ja mansikkaa syötäväksi. Ja niin oon koittanut tehdäkin. Mullekin kelpais tuollainen 2 kilon pudotus (vihreänä).
Mutta nyt lepäilemään taas jalat kohti kattoa ja verenpainetta mittailemaan. Mulla on kivat iltarutiinit :|

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 36+4
 
Oltiin meren rannassa uimassa lasten kera (mä en uinut) ja siellä tuuli niin paljon, että oli kyyyylmä. Huh! Vieläkin paleltaa.

Mäkin olen saanut Lansinohia (lampaanrasvaa) sairaalasta. Ovat antaneet sitä vähän mukaankin, niin että se on riittänyt niin kauan, kun sitä on alkuun tarvittu. En siis ole sitä itse ikinä joutunut edes ostamaan.

Jenniii mulla käynnistettiin esikoinen ja lähti supparit tulemaan vissiin tunnin päästä ekasta tabusta kohdun suulle. Tosin viikot oli jo 42+2, joten tais olla jo aika valmista kauraa muutenkin.
 
Minäkin olen syönyt aika paljon ananasta purkista, mutta välillä tuli sit sellanen olo, et olikos se turvallista syödä noistä säilyketölkeistä? Erittykö niistä jotain, etteivät suositelleet kovin paljoa syömään? Osaako kukaan sanoo?
 
Mäkin oon saanu lampaanrasvaa mukaan sairaalasta kotiin.. ;)

jenniii-88 Mulla käynnistettiin esikoinen.. Alhaalla ei ollut tapahtunut mitään rv40+5.. Puoli kasilta sain ekan tabletin (muistaakseni puolikas), pitkin päivää sain tabletteja, oisko ollut 4h välein ja illalla 12h ekasta pilleristä rupes vasta juilimaan, yöllä meni vedet, siitä alkoi vasta kunnon supistukset.. Poika syntyi seuraavana päivänä 12.57... :heart: :) Mulla kesti kauan, mutta kun sullakin on ollut noita supistuksia, niin paikatkin on varmasti valmiimmat.. Toivottavasti et joudu kauaa kärvistelemään ;) Minkä takia sulla muuten käynnistetään? ;)
 
mulla oli ny alta 2 senttiä kaulaa jäljellä ja reilulle sormelle auki ku toissapäivänä oli 2,5-3 senttiä kaulaa ja just ja just sormelle auki.. että vähäse jotai edistystä.. mutta toivottavasti menis edes siinä päivässä.. ne pelotteli sen verran sitä kolmee päivää jo ettei mielellään niin kauaa kiitooos :D




niin ja siks siis käynnistetää ku verenpaineet koko ajan luokkaa 150/106 ja pulssi 130.. ollu tollasta pari kuukautta
 
Hih, pakko laittaa teillekin tällainen linkkinä. Mun mielestä tällainen animaatio pitäis esittää synnytysvalmennuksessakin. Tost tulee tunne, että eihä toi ny nii vaikeeta voi olla :LOL:

http://www.youtube.com/watch?v=Xath6kOf0NE
 
Entäs mites noi kotimaiset mansikat ? Voiko ne syödä ihan semmosenaan ettei tarvi alkaa pesemään jos niissä ei oo mitään näkyvää esim. just multaa ?

Hui kauhee mitkä paineet sulla Jenniii. Eikö sulla oo lääkitystä noihin ?
 
Mäkin keksin yhden hyvän puolen tässä viimesillään olemisesta, kun oikein koko päivän mietin: ei kerry yhtään napanöyhtää, kun se pullottaa tossa ulkona :) .

Siivoilut ja saunat koitettu taas vaihteeks, viimistä ässää pitäis alkaa kinuumaan... No, eiköhän tuo ukko sen verran auta naista mäessä, melko mielellään =) .

Kattelin tota Miranhan linkkiä jotta miksi se suppiloksi se pää muuttuu, mut eihän se sit ollutkaan mikään kauhu- tai hupsutteluvideo :LOL: .

Hepuli 40+0
 
Hepuli71 Mulla ei oo napa pullahtanut, se on vaan tollanen melkein samalla tasolla ku muu maha. Mut eipä sinne tosiaan kerry mitään yllärinöyhtiä.

Hitsi ku alkaa jo vähä jänskättää huominen...
 
Juu, mähän en päässyt synnytysvalmennuksiin ollenkaan mutta mies kiikutti mulle mukanaan dvd:n mikä valmennukses oli näytetty. Se neuvolan video oli jotenkin tosi kökkö mun mielestä, paremman käsityksen synnytyksen kulusta sain kun mies kertoi mistä valmennuksessa oli puhuttu. Mun mielestä toi eka video sopis etenkin sellaiseen pätkään missä selitetään, että miten se vauva nyt sieltä sitten tulee...

Ja toi toinen linkki on mielestäni kiva kans, rauhallisilla musiikeilla sävytettyjä tapahtumia, ei mitään verta ja suolenpätkiä meininkiä. Antaa synnytyksestä todella positiivisen ja luonnollisen kuvan (luonnollisuus miinus ne tuskan äänet, joita synnyttäjästä varmastikin useimmiten ilmoille pääsee...)
 
Mitenköhän sitä tänä yönä nukkuu????!!!!! En varmaan mitenkään...Pyörin ja hyörin vain sängyssä... Onneksi se aika on heti aamusta ni pääsee sitten siitäkin... Pittää tulla tänne sitten heti kertoilemaan mittee ne sanoo :D Samalla käydään vähän shoppailee vauvskille vaippoja ja jos vähän alennusmyynneissä kävis... Onneksi mies rakas tulee mukaan, en varmaan ilman sitä kestäis.. Kaikilla ä-polin käynneillä ollut urhoollisesti mukana ja vaikka ekassakin ultrassa MIESlääkäri ronkki alapäätä ni eipähän tuo jälkeenkään päin mitään sanonut...vaikka välillä sun mitä suustaan möläyttää :LOL:
 
Rae89 Tsemppiä sinne äitiyspolille. Mulla on kans heti aamulla klo 10 se meno sinne. Oon jotenkin ihan varma etteivät suostu alkaa arvioimaan et mahtuuko vauva tulemaan tai tutki yhtään mitenkään ku viikko sitten kävin kuitenkin näytillä. Saa nähdä miten painoarvio muuttuu ku sillon viikko sitten oli muka 2680 g ku kuukaus sitten tosiaan noin 2500 g.
 
miranhan ekasta linkistä, miksei se voiski olla noooin helppoa, ajatelkaas nyt ku kestää minuutin ja siin oli sit avautuminen ja ponnistusvaihe ja kaikki :LOL:

mulla ees mitään asiaa ollu..
paitti ehkä kirota näitä halvatun liitoskipuja. Sattuu sanonko kuinka paljon.
Maha tuntuu olevan alempana, olisko kaveri laskeutunu hiukan, ku saa vessassaki rampata jatkuvasti. Että jos ne liittys vaikka toisiinsa, tiedä sitten?

Huomenna poksuu 38+0 ja mun armonaikaa on enää 2vk. Toisaalta en edes tiedä, kumpi jännittää tai pelottaa enemmän, alakautta synnytys vai sektio. Tuo leikkaus on toisaalta niin tuttu juttu, mut mahtaako siitä enää toipua yhtä kepeästi, ku aiemmista. Ja synnytys jännittää, kun se on tuntematon. Että vähän ku ensisynnyttäjällä nuo ajatukset tuosta alakautta synnyttämisestä. Tai ei oikeestaan muutoin, mut ponnistusvaihe vähän kauhistuttaa. Osaako sitä edes ponnistaa oikein? jne
äh, meen kattoo telkkaria, ku ei haluu miettiä...
kepsukka ja masukki
 
Täytyi jotakin tulla kirjoittamaan ihan vain uuden pinon kunniaksi. :)

Turvotuksia on täälläkin, lisäksi oli neuvolassa noussut paino melkein 1,5kg viikko! No, niinhän mä lupasin laittaa juhannusherkuttelut turvotuksen piikkiin... :whistle:

Reisien hiertyminen on täälläkin hameen kanssa ongelma, etenkin näillä lämpöisillä keleillä. Itse suosin vanhoja, yksivärisiä pyöräilyshortseja. Taitavat olla jotain sekoitekangasta, sellaiset liukkaantuntuiset, niin eivät hikoilutakaan niin paljon kuin puuvillaiset. Puuteria tai talkkia en olekaan koskaan kokeillut, pitäis varmaan testata. :)

Mua ei muuten oikeastaan rassaa tää kuumuus kuin et öisin ei saa nukuttua. :/ Melkein tuntuu, kuin etelänlomalla olisi. Paha vain, että taloyhtiön pihasta puuttuu uima-allas ja lepolasset! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenniii-88:
Hui kauhee mitkä paineet sulla Jenniii. Eikö sulla oo lääkitystä noihin ?


ei oo eikä oo ees koskaa mainittu lääkityksestä :|
Miten on mahdollista ettei oo lääkityksiä mainittukkaan ?
Mulle määrättiin alemmilla kotipaineilla lääkkeet.
Vai onko sulla joku sairaus tms (ei siis tartte tarkemmin kertoo jos on) mikä nostaa noita paineita vai onks sulla vaan taipumusta moiseen ?

 
Ei... oon ihan perusterve.. ennen raskautta oli 120/70 ja pulssi 70 luokkaa..
tänäänki kätilö sano että olis jo aikaa sitte pitäny tehä jotain ja neuvolastaki kuitenki
lähetetty tayssiin tutkimuksiin 3 kertaa noitten takia, mutta eipä ne oo vaan kiinnostunu asiasta, lähettäny aina kotio.. hyvä että sai ny si noinki äkkiä sen käynnistys ajan :)
 
Tänään tultiin pojun kans kotio ja tässä just oottelen et hän heräis niin vois syödä.

Synnytys kesti tosiaan 1 h 45 min ja käynnistyi vesien menolla joista lähti suoraan supistukset 4 min välein jotka n. puolessa tunnissa tihenty n. min välein tulevaksi. Sitten oli jo kiire mutta onneks ambulanssi oli jo lähellä. Oltiin 60 km päässä sairaalasta joten hetki meni et päästiin sairaalalle. Tarkkaan en tiiä miten pitkään ehittiin sairaalalla olemaan mut n. 5-10 min sisällä poika syntyi..
En kerenny saamaan mitään kipulääkettä ja supistukset sattu tosi paljon.. Jouduin vielä istukan käsin irrotukseen kun ei lähteny tulemaan..

Mutta siis.. kaikki hyvin.. Poika syntyi viikoilla 36+2.

Nyt ruokkimis hommiin...

Laura ja poika 6 päivää
 
Pai Kiitos, jänskättää kyllä ihan hirveesti... Oon tässä ite veikkaillut, että kaveri painas jostain 3,2-3,5kg nytten... Ja laskettuun vielä se 3 viikkoa, että tuskin alle 4 kilosta ulos itsestäni työnnän.. On nimittäin mahakin sen verta iso ETTÄ!!!! Nii ja miula on se aika jo onneksi klo 9 ja sanovat, että jos pääsen ni pitäs tulla n. 15min aikasemmin että voivat ottaa sitä sydänkäyrää, mutta jos en ennätä ni sitten otetaan ku vastaanotto alkaa...

Nyt jos yrittäs lähtee nukkumaan.... Pompin ku aropupu paikallani... No okei, muistutan ehkä ennemmin norsua ku pupua, mutta pompin kummiskin :LOL:
 
Jenniii-88 Uskomatonta toimintaa.
Pääasia et sait sen käynnistysajan nyt noin pikasesti.
Ootko kotona joutunu seurailee noita paineita ? Et ovatko myös siel kohollaan vai vaan neuvolan mittauksissa ?
Mä oon seurannu alusta asti ku oli aikasemmin eroja terkkarin mittauksissa ja kotituloksissa, mut nyt sekin näköjään alkanu tasaantumaan.
 

Yhteistyössä