Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Niin joo...ja meän tyttö oli kyllä ihan hyvän kokoinen syntyessään... 51 cm ja 3765g ja syntyi tasan viikolla 39! :heart: Niin ja painon kanssa painiskeleville..Mulla tuli se 9 kg raskauden aikana ja nyt on jälkellä 2 kg, että ei kannata turhaa stressata (mitä minä itse välillä tein kyllä) =)
 
Imettäminen ei sen takia onnistu, kun mulla on semmonen sairaus johon joudun syömään lääkkeitä koko ajan. Syön lääkkeitä siis myös raskausaikana, mutta ei kuulemma ole haitaksi vauvalle..(?) Imetystä ei kuitenkaan suositella, joten sen takia se ei onnistu..
 
Mä tätä palstaa päivittäin lueskelen, mutta harvoin tulen itse kirjoitelleeksi... Oon siis kärvistellyt puoltoista kuukautta täyslevossa supistusten takia (takana ne parit sairaalareissut ja supistuksen estolääkitykset). Huomenna poksahtaa 37+0 joten ei enää kauheasti murhetta ennenaikaisuuden vuoksi :D Neuvolassa sekä neuvolan täti että lääkäri kommentoivat raskauttani tyyliin "Että ihan NÄIIIIIN pitkälle olet päässyt! Tosi hyvä!" eli hoitojen ja oireiden vuoksi olisi heidänkin mielestään olettaa, ettei tässä vaiheessa enää yhtenä kappaleena oltaisi.. Outoa on se, että nyt supistuksia ei tarvitse enää pelätä ja vältellä vaan niihin voi suhtautua hyvänä, normaalina asiana!!

Nyt viimeisen viikon aikana (olen alkanut liikkua enemmän = käynyt kerran pienel kävelyllä ja kerran kaupassa, sisätiloissa liikkunut jo normaalisti) ovat supistukset taas alkaneet muistuttaa niitä kipeimpiä, joiden vuoksi sairaalaan olen aiemmin joutunut. Lisäksi on alkanut tulla muita oireita, joita ei ole aiemmin ollut. Välillä tuntuu aivan kuin alavatsalihakset olisivat revähtäneet jotenkin ja eilen poltteli tuosta hävyn päältä niin pahasti, että ajattelin, että tästä se lähtee. Ilmeisesti kyse kuitenkin jostain häpyliitoskivusta, muilla sellaista?

Viikonloppuna olisi siskon häät, kovasti jännittää, että pääsenkö paikan päälle ollenkaan... Äitinikin kommentoi kun sanoin, että pitäisi se joku mekko vielä löytää, että "se nyt voi olla ihan turhaa ostaa uutta kun ei sitä edes tiedä pääsetkö sitä ollenkaan käyttämään". !!! No, jos en häihin pääse niin onhan se nimijuhlakin tulossa sitten myöhemmin kesällä :)

Imetyksestä haluaisin sanoa sitä, että ystäviltä kuultuna tuo imetys saattaa olla alkuun vaikeaa eikä niiltä kätilöiltä välttämättä aina heru suurta sympatiaa sen vuoksi. Eräs ystäväni oli saanut kätilöltä osastolla kommentin, että "ei noilla nänneillä voi imettää" (ilmeisesti sisäänpäinkääntyneet). Mutta niin vain, oikean imetysasennon löytymisen jälkeen (ei löytynyt sairaalassa) homma alkoi rullaamaan ja maitoa alkoi tulla riittävästi (siinäkin alkuun ongelmia), ja äiti imetti lapsensa vuoden ikään. Eli jo etukäteen tsemppiä niille, jotka joutuvat nännikritiikin tms. kohteeksi =)

Ja kovasti onnea kaikille jo lapsensa saaneille!! Minäkin näitä synnytystarinoita olen tippa linssissä lueskellut :heart: :eek: :eek:
 
ihania nuo synnytystarinat ja vauvatarinat :heart: hormonit vaan kovasti jyllää ettei sitä mitään saa luettua itkua tihrustamatta:)
ultrassa nyt ollaan käyty ja ollaan sormelle auki, kohdunkaulaa oli vielä 1,5 cm jälellä. painoarvio oli 2,6kg tällä hetkellä. esikoinen oli samana päivänä 3,3 kg et pikkasen pienempi tirriäinen tulossa:) laskeutunut on mutta ei vielä kiinnittynyt. ei ihan heti olla synnyttämään lähdössä mutta edistystä kuitenkin tapahtunut! Sektio haavakin on ok, eli ei esteitä alatiesynnytykselle!! JES!! :D :D Huomenna sitten vielä neuvolaan tsekkaan painot yms...toiv se rauta nyt olis noussut viime kerrasta ja paino pysyny samana tai jopa laskenu;) (epäilen vahvasti)
ja mikä ihaninta...saa syödä allergialääkkeitä!! Otinkin heti heinixiä naamaan kun kotiin pääsin! IHANAA!! jospa tää järkyttävä aivastelu loppuis tai ainakin helpottais ees jonkin verran!
ei muuta kuin lisää vauvauutisia odotellessa=)
 
hmph, ei vieläkään mitään... kypsyttelylääkkeitä on saatu sen minkä keretty mutta eivät oo vielä ainakaan saaneet juuri mitään merkittävää aikaiseksi. joten ei taideta ehtiä miehen synttäripäivälle (eli tänään). :/ ja voi olla ettei ehditä edes kesäkuulle. eipä sillä muuten niin väliä mutta tylsää odottelua vaan täällä sairaalassa kun mitään ei tunnu tapahtuvan. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenniii-88:
Eipä tässä muuta asiaa ku että odottavan aika on pitkä...murrrr................. :attn:
Samoja fiiliksiä täälläkin. :D

Tekis mieli nukkua, mut ei jotenkin saa siihenkään keskityttyä kunnolla.

Ahistaa toi helle, ku ei oikein mihinkään pääse lähtemään.
Paitsi että tänään ois tarkotus mennä Lintsille käveleksimään jos vaan mies joskus tulee töistä.
 
Täältä ei raportoitavaa!

Paitti salapoliisihommia: piti jo monta päivää sitten kirjoittaa, että aavistelen tietäväni kuka astrud on (ikään kuin Turussa ei voisi olla kahta tokaa lasta odottavaa ihmistä, heh) ja nyt paljastui Facebook-ryhmästä, että näin on :D Meinasin kirjoittaa tänne koodikysymyksen, että olitko esim. maaliskuussa tupareissa, joissa oli myös toinen raskaana oleva naikkonen (siis minä). Hii!

Ja bambinan kanssakin on yhteisiä ystäviä useita. Mä oon siis siitä kaupungista kotoisin, muutin sieltä Helsinkiin opiskelemaan lukion jälkeen eli vuonna 1999. (Apua, yli kymmenen vuotta sitten. M'oon mummeli!)

Tässä päivän jännimmät jutut. Kesäseikkailin koko päivän (no ok, tähän asti) kaupungilla kahen kaverin kaa ja nyt on uupunut helleolo. Vähän öklö ja huippaavakin. Futislötköttelyterapiaa kehiin!

kardemummma & Sulo
39+1 (Astrud ei saa sitten paljastaa meidän lapsosen nimeä kellekään etukäteen, eihän! Apua, anonymiteettikriisi..)
 
Paljon onnea uusille jakaantuneille perheineen :flower: :flower: :flower: !!!

Tänne kuuluu tylsästi turvotusta. Aamulla oli silmäluometkin ihan turvoksissa, sormista ja jaloista puhumattakaan. Neuvola oli tänään ja juhannuksen salaattilinja ei tuonut toivottua tulosta-painoa 1200g/viikko!!! Juon siis ihan älyttömästi myös vettä. Eilen illalla ja tänään aamulla oli taas valopalloja ilahduttamassa mun näkökenttää :( .
Hiuksetkin oli aamulla kuiin Marge Simpsonilla :LOL:

Seuraava neuvola onkin jo perjantaina. Nyt mennään linjalla 2 x neuvola viikossa ja joka toinen viikko äitipoli ja 1 neuvolakäynti. Ihan tuon verenpaineen vuoksi. Jospa vaikka ensi viikolla joku kurkkaisi alakerran tilanteen, kun se on viimeksi katsottu raskausviikolla 8!

Oon ihan huolettomasti käynyt uimassa, mutta tänään kysäisin neuvolasta näkökantaa asiaan. Juuei. Sitä ei sitten suositellakaan loppuraskauden aikana. Neuvolantäti konsultoi toista neuvolantätiä ja kuulin puhelusta pätkän:" niin voi siis omaa maalaisjärkeäkin käyttää...". Mulla ei sitä taida olla, kun oon päivittäin polskinut vailla murheen häivää :)

Tein taas salaattia itselle ja muu konkkaronkka saa tuhdimpaa evästä. Mistä vatusta mulle tulee painoa noin paljon? Kampaamoreissu voisi olla harkinnassa ihan laihdutusmielessäkin :) .
Mä arvasin miten siinä kellarikarvajutussa kävi B) .

Vauva ei kuulemma ole vielä kunnolla laskeutunut, vaikka suunta onkin "valoa kohti" terävissä liikkeissä.

Nyt meen vahtimaan grillin tulia, että saan porukan ruokittua.
Ihana oli lukea myös Martan vauva-arjesta :heart:

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 36+2
 
Ai niin karvajutut! Joo, hyvää settiä löytyy tuolta alakerrasta. Mä en kyllä yleensäkään oo mikään posliinifani, mutta tapanani on trimmailla lyhyemmäksi tota pehkoa kynsisaksilla (tai keittiösaksillakin toisinaan :D ). Ja höylällä nivuset: mulla on jonkun kreikkalaisen kalastajamummon geenit ja pikimustaa karvaa tursuaisi johonkin polviin asti, jollen leikkelisi ollenkaan.
Mutta mun mies luulee, että se jotenkin silpois mut jos se alkais saksilla leikkeleen noita alakarvoja :LOL: Hän ei siis saanut mitään eroottisia kicksejä tästä ehdotuksesta.. Kuulemma omalla partakoneella suostuis, mutta se nyt ei jotenkin mua innosta. Eli kunnon reuhkan kanssa synnytykseen, jea! Old skool -meno, eiköhän tosiaan siellä oo kaikenlaiset turjakkeet jo vuosien varrella bongattu, ei stressiä asiasta :kieh:
 
bambinalle oikein paljon jaksamista synnytyksen käynnistymisen odotukseen! :hug: Ei ole mitään herkkua hengata sairaalassa, kun mitään ei tapahdu ja niin kovasti jo odottaa sitä omaa nyyttiä syliin. Toivottavasti pian pääsette ihan tosi toimiin!
 
ei helvatan helvata... lääkkeet eivät oo tehneet vieläkään mitään ja kun kysäisin niin huominen vielä yritetään näillä lääkkeillä (eli yht. 3 päivää ) ja sitten pidetään tauko!!! :eek: :eek: voihan prkl!!! ja sitten mies vielä ystävällisesti huomautti että on alavatsaan tullu arpia, joilta kuvittelin välttyväni kun on hienosti mennyt tähänkin asti. joten hyvät on fiilikset täällä!!! :kieh:
 
Meidän pienet syntyivät juhannusaattona klo 13 ja klo 13.13. Tyttö tuli perätilassa ensin ja poika pää edellä perässä. Tyttö oli 2740g ja 49cm, poika 3200g ja 50cm.
Synnytystä yritettiin käynnistellä keskiviikkona, mutta ei lähtenyt käyntiin, torstaina lääkäri laitto osastolta kotiin katsomatta edes alapäätä ja seuraavana aamuna lähdettiin sit supistusten alettua sairaalaan. Synnytys oli ihana, kiitos spinaalin, joka helpotti tosissaan vaikka laittovaiheessa neula osuikin isoon hermoon ja sain jonkin ihme säpsyn sen seurauksena. Tyttöä punnersin 25 min ja poika tuli sit 6 min ponnistuksen jälkeen. Ei repeämiä alakertaan eikä mitään erikoista.
Nyt on kiirettä ja vauvat syö 2-3h välein, tai siis pitää syöttää, koska ovat kuitenkin aika pieniä. Eilen siis kotiuduttiin. Ihanaa loppuodotusta kaikille, koitan lueskella teidän jutustelut kunhan aikaa löytyy.
Raskauskiloista oli joku laittanut. Minulla on tällä hetkellä 0,1kg ylimääräistä (verrattuna ekaan neuvolaan). Eli ei juuri tullut minuun kiloja.
 
Tupalana onnea pikku sisaruksista! :flower:

Tänään oli Kättärillä tutustumiskierros,ja oli ihan mielenkiintoinen..:)
Mies oli mukana ja meinas välillä tulla huono olo kun oli niin pirun kuuma ja ei meinannut siellä pienessä synnytyshuoneessa oikeen tuo ilma kiertää.. :whistle:
Päästiin näkeen vuorokauden vanha vauva ja se oli hyvin pikkuinen vaikkakin oli jouduttu synnytys käynnistämään kun oli viikot menneet jo yli lasketun ajan...

Nyt on niin kuuma kotona että täytyy istuskella ja makoilla vaan alkkarit jalassa ja silti hikoilee aivan törkeesti... :headwall: :x

Huomenna jos jaksais tai sais aikaseks ni jos menis kiertelee alennusmyyntejä jos vaikka jotain kivaa löytyis vaikkei rahaa oikeen ylimääräistä olis saatikka ettäkö mitään tarvis mutta kun aina voi vedota siihen että vaikkakin kaappi on täynnä vaatteita ei niistä mahdu päälle kuin ihan pieni murto-osa.... :D

Muistakaa mammat tankata nestettä näillä helteillä..;)

Millanen & Pippuri 35+5
 
Bambinalle jaksamisia. Odottavan aika on pitkä... :hug:

Liplatus onnea, onnea, onnea! Hienosti mennyt synnytys vaikka tulokkaita olikin kaksi ja toinen perätilassa. Ihanaa :heart: !

Vatsakasilmanvauvaa Vai uimista ei nyt suositellakaan... Höh. Mä kävin tänään ja oli niin ihanan virkistävää :) . Mulla huomenna lääkäri, pitää kysellä sen mielipidettä asiaan.

Nivuset on pirun kipeät! Ei kärsi kävellä kunnolla. Istuakaan ei voi ku alkaa alavatsaan koskemaan niin kovin. Eli puoliröhnö asentoon sohvalle...
 
Tuplaonnea Liplatus! Aivan ihanaa! Synnytyskin kuulosti lasten leikiltä melkein ;) Nauttikaa koko perhe!

Mä tajusin, että toitotin raskauden alussa juovani annoksen alkoholia joka viikko ihan vaan puritaanien kiusaksi, ja nyt on mennyt ties kuinka monta viikkoa tai kuukautta tyystin ilman. Asia korjattiin välittömällä Alko-piipahduksella ja minipullo cavaa odottaa nyt pakastimessa Espanja-Portugali -peliä. Pistetään se miekkosen kaa puoliksi ja kohta tää neito kiskoo kokonaisen 1 desilitran kuohuvaa viintä. Oooo B) Oon ihan fiiliksissä :LOL:

Kuohuvaisen ihanaista loppuiltaa kaikille mamasille!
 
No niin tässä nyt ensimmäisenä onnittelen kaikkia vauvautuneita, oikein paljon onnea :flower: :flower: :heart: :heart:
en ole vielä jaksanu kaikkea lukea kun pojalla on ollu vattavaivoja aika paljon :(

Tässä olisi synnytyskertomusta:
siis me tultii perjantai iltana kotiin sairaalasta kun supistukset taas hiipu enkä auennut... no lauantai aamuna heräsin klo 0430 siihen että alavatsa on kipee, tuntu kuin olis ollu kauhea pissahätä. nousin sängystä ja menin vessaan ja ihmettelin kun kipu ei helpottanu. yritin mennä takaisin sänkyyn mutta kipu pakotti liikkeelle.
n.klo 0445 keitin kahvia ja mies heräsi kun ähisin, hän ehdotti että istuisin pallon päälle jos se helpottaisi kipua. en kuitenkaan voinut olla siinä kuin hetken kun tuli niin kovia supistuksia.
mies herätti kuopuksen ja lähettiin kohti sairaalaa, miehen kun piti kuopus keretä viemään 50km päähän hoitoon...
matkalla supistusten välissä sanoin miehelle et ei tää synny kuitenkaan vielä, ja kun supistus tuli roikuin kauhukahvassa kaksin käsin ja huusin että paina nyt sitä kaasua tai synnytän tähän :LOL:
mies jätti mut sairaalaa n.klo 05.50 ja jatkoi matkaa. kätilö ohjas mut suoraan saliin ja anto ilokaasun ja käski vetästä niin kovasti että pää ihan sekaisin. muistan kun salissa vetelin kaasua ja soitin miehelle että painaa kaasua reippaasti jos meinaa mukaan keritä... siitä paljo olin auki ei ole muistikuvaa :whistle: mies tuli n.klo 0640 saliin ja sai mut rentoutumaan puheellaan. n.klo 0650 kätilö sanoi että olen 8cm auki ja puhkastaan kalvot.
kalvojen puhkaisun jälkeen kivut koveni huomattavasti ja vedin kaasua minkä pystyin, melkein samantien sain alkaa ponnistamaan ja klo 0709 syntyi poika...ei tullut repeämiä eikä tarvinnut leikata joten ilman tikkejä selvittiin. pojalla oli syntyessään mustelma nenässä kun oli ilmeisesti (jos oikein muistan) poika työntäny nyrkkiä samaan aikaan kuin päätään....
ja painoa oli 3112g ja pituutta oli 49cm, pisteet 9-9 poika syntyi siis viimein viikoilla 38+4.


kotona ollaan imetys ei onnistu kun nännit verillä ja poika kun syö tissiä niin hotkii ilmaa aivan kauheesti eikä saa sitä mahasta pois, joten valvottu on. nyt olen lypsännyt maidon pulloon ja antanu pojalle pullosta niin ei ole vattavaivoja =)

toivottavasti saitte jotain selkoa :LOL:
 
Tuplaonnittelut Liplatukselle pienestä pojasta ja tytöstä :heart: :flower: . Ihana kun tulee näitä vauvauutisia.

Bambinalle kovasti zemppiä, jospa se vauveli rupeis sieltä pian tulemaan - toivotaan niin.

Ihana lukea noita synnytyskertomuksia, laittakaa niitä vaan lisää tulemaan.

Heh, täällä on jo vähän saatu sairaalakassiakin pakattua :LOL: , jospa se kahen viikon päästä ois pakattuna.
 
Riikkis kiitos valaistuksesta! Eipä siinä sit ihmeempää auta, ku olla imettämättä, jollei lääkkeet imettäessä sovi (mikä vähän outoa, et kuitenkin odotusaikana sit voi syödä ).
"imetys on lapsen ruokkimista, jos se ei onnistu, sitten ruokitaan toisella tapaa" lainaus on yhdestä foorumiviestistä, Korvikemutsit -foorumilta löytynee enempi tietoa ja vertaistukea.. Tsemppiä alkuun, käsittääkseni voi jonkun verran rinnat pingottua silti, vaikka lääkkeet maidonnousunestoon saakin. Miten koet henkisellä puolella tuon imetyskiellon?

Bambina
:hug: :hug: piiiiitkää pinnaa! Koita jaksaa, ei muuta voi sanoa..

Liplatus
onnittelut kunnon kokoisista kaksosista! :flower: (kuulosti spinaalin laitto tutulta, olisko itelle käyny noin esikon sectiopuudutuksessa, tehtiin epiduraalissa kun ei saatu spinaalia oikeaan kohtaan) hienoa, että kaikki sujui hyvin ja kiitos kertomuksesta!

Samaten kiitokset synnytyskertomuksesta myös Zeenahille! ja NeLalle!

Sairaalakassi edelleen pakkaamatta. Pitäsköhän se tänään laittaa valmiiks, kun huomiseksi sinne Jorviinkin lupauduin :LOL: Vaan tuntuu, että saatte Pai ja Olivia treffata ihan kaksin, ei tää täältä tuu..
Uus auto olis pihassa, joten sen puoleen ei enää tartteis vauvan tuloaan jarrutella. Isukin kesälomaan on 10 yötä, mutta mitäs me sen iskän rajotuksista, tervetuloa maailmaan vaan! (jos tuo natiainen vaikka osais lukaista vihjeet?)

Nyt pyykit ja telkkua, sit koisaamaan. Viime yönä heräsin parin tunnin välein pitkästä aikaa, ku piti vessassa rampata. Tänään saanu kans juosta siellä vähän välistä, jospa tuo turvotus laskis samalla? Muutoin yöt sujuu hikoillessa ja asentoa jos vaihtaa ni herää, pari unetonta yötä tässä viimeks. Siis nukuttuja juu, mut unet loppu?

Kepsukka ja masukki (37+4)
p.s. huomenna neuvola, tosin mitään hyötyä en näe sinne menosta, oman terkan oon nähny viimeks joskus viikolla 20-25. Että kiva kun pompotetaan sijaiselta toiselle ja silleen..
 

Yhteistyössä