Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Helise mulla on ollu aina oikeastaan ongelmana nuo mun unet..
Alitajunta syöttä uniiin millon mitäkin ja siihen päälle oma todellakin vilkas mielikuvitus niin joistakin öistä saa todellakin olla peloissaan,yhteen vaiheeseen näin niin kamalia painajaisia yksin asuessa että oli pakko nukkua aina yölamppu päällä... :ashamed: Ja ikääkin kuitenkin oli tuolloin jo +20.v . Muistan vielläkin 2 painajaista mitä oon nähnyt ihan lapsena,toisessa oltiin pikkuveljen kanssa jossain vanhassa tehdasrakennuksessa ja kadotin veljeni siellä ja kun löysin sen rotat söi sen naamaa.. :$ Ja toisessa äiti ja veljeni ja minä jouduttiin istumaan humalaisen miehen kyytiin joka ajoi housut polvissa oranssia kuplaa,se naurattaa nykyään kyllä mutta silloin se tuntui painajaiselta..:D:D:D

Tarkoitus on kyllä tosiaankin touhuta tänään ahkerasti kokopäivä,jos vaikka sais ostettua tuulettimen makkariin että sais nukuttua ilman että hikoilee yön aikana lakanat märäks... :whistle:

taas vaihteeksi kommentoimassa, kun ei kaikkea muista kerralla.. :D

NeLa: Harmi, että imetys ei ole sujunut.. :( Esikoisen kohdalla ei minullakaan imetys sujunut kovin hyvin, alusta alkaen oli korvike lisänä.. sitten poika vaan jossain vaiheessa tajus, et pullosta saa helpommin maitoa ja lopetti imemisen kokonaan.. Itsellä oli kyllä pitkän aikaa paha mieli, kun olisi halunnut saada sen imetyksen onnistumaan.. mut eihän sille mitään aina mahda, ja tärkeintähän se on, että lapsi saa jotenkin sitä maitoa=) ja paljon syliä ja hellyyttä muuten:) Neuvolassakin oli silloin puhetta tuosta, että ei se yhtään "huonompaa" äitiä tee, vaikka ei pystyisi imettämäänkään..:) Ja hyvin tuo meidän poika on ainakin kasvanut vaikka korvikkeella pääasiassa ollutkin :D Paljon tsemppiä ja voimia sinulle=)

Huomenia kaikille, työhän olette taas olleet ahkeria kirjottajia :D

Susanna Onnea pienoisesta :heart:

ON Yö tuli nukuttua taas vähän huonosti, 3 kertaa taisin käydä vessassa ja sitten aukasin ikkunan ja laitoin tuuletinta päälle jne. ni eihän siinä sitten uni enää meinannut tulla...
Eilen illalla oli meidän nyytti sitten vihdoin ja viimein vähän aktiivisempi ja oloa kyllä helpotti kovasti... Omasta mielestänikin sais tää vauvveli ruveta jo tulemaan pihalle..ei jaksa enää..Tosin jos ens viikkoon odottelis ni mie saisin tehtyä tuon pinnasängyn loppuun ja sitten pääsisin käymään vielä ens viikolla elokuvissa :D mut siis mitään merkkejä synnytyksestä ei ole joten....tulee varmaan sitten vasta elokuulla :/
Perjantaista synnytystapa-arviota odotellessa...mies yrittää töistä kysellä josko pääsis mukaan..toivottavasti pääsee...

Ja te muut tylsistyneet Samma här...Tylsää on vaikka muille jakaa...Tarkotus olis tänään taas siivoilla...eipä paljoa muuta tekemistä täällä ole..tai jos nurmikkoa kävis jossain välissä ajelemassa, mutta siinäpä se...

Rae ja Nyytti 36+6

Millanen: Joo mulla kans alitajunta tuottaa ongelmia etenki jos kattoo illalla jotain vähänki pelottavaa leffaa tai sarjaa - jopa lost on liikaa :D Ja pelottavat kirjatki on poissapelistä. Mä näin kerran unta taru sormusten herran örkeistä, asuin silloin kerrostalossa ja ne örkit kiipes seinää pitkin mun asuntoon :D Ja sit just semmoset mielikuvat, että joku muka liikkuu asunnossa... Hyi että! Kerran näin unta mun kuolleesta vaarista, oltiin unessa mummon mökillä ja vaari kurkki ikkunoista sisälle ja yritti tulla sisään. Mutta molemmista unista on jo kauan aikaa, ne vaan on jäänyt mieleen ja sieltä välillä nousee pintaan. Mutta täytyy myöntää, että mä nukun yhä edellee niin, että ainakin vessassa palaa valo. Pimeessä en pysty, ai miten niin herkkä :D

Tuuletin on mainio ajatus! :)

Chili25 Melkein itku tuli silmään sun voimahalista: täällä käydään VÄHÄN herkillä tällä hetkellä... Noita unettomia öitä on nyt vasta kaksi takana, joten vielä tässä suht elävien kirjoissa mennään. Mut jos jatkuu vielä monta yötä, niin sit pitänee jotain keksiä. Just äsken torkuttelin aamupäiväpäikkäreillä, jotka vähän helpotti oloa. Zombi- fiilis tosin edelleen :(

heidik86 Mie otan sairaalan 50 senttiset vaatteet: bodyn, housut, hupparin ja lisäks myssyn, sukat ja tumput varuilta. Meille on jo kolmessa ultrassa lupailtu pikkuista rinsessaa (ehkä jopa alle 3 kilon) joten 50 senttiset on varmaan ihan ok-kokoiset...Tai nekin varmaan vähän reilut, mut 56 senttisiin taitas pieni hukkua :)

Ja nyt lopuksi puran turhautumiseni tänne, niin ei tartte kotona yksin ärjyä: :headwall: :headwall: :headwall: Tänään on sellainen fiilis kuin tää koti ois viiden tähden hotelli ja mä sen ainua työntekijä ja mies asiakas. Vittu. Hermo menee. Ja sitten taas otan tyynen ilmeen ja lähden neuvolaan(minne ei yhtään huvittas raahautua)... :D Kiitos ja anteeksi :kieh:

A + Myttynen 38 +4

Alkuperäinen kirjoittaja heidik86:
Vauvan vaatteet: Minkä kokoisia vaatteita otatte mukaan sairaalaan vauvaa varten?:) Minkä verran..? Tuli vain mieleen, kun pitäis sitä sairaalakassia valmiiksi pakata, jos pakkais varalta jotain vaatteita sinne vauvallekin..:)
Minä en ota mukaan kuin 50 cm ja 56 cm vaatteet varmuudelta sekä tytölle, että pojalle kotiutumisvaatteiksi. Sekä molemmille sopivan ulkohaalarin, tumput, päähineen ja tossut. Sairaalastahan saa vaatteita vauvallekin siellä olon ajaksi.

Hurjalta kuulosti tosiaan tepa0 kertomus Tanskan äitiysneuvolakäytännöstä. Itelläkin on kuitenkin jo 14 neuvolakäyntiä, vaikka olen uudelleensynnyttäjä ja niistä 3 on lääkärikäyntejä. Tosin yksi lääkärikäynneistä on oma pyytämäni, yleensä täällä ei ole kuin 2 lääkärikäyntiä per raskaus, jos ei mitään ongelmia ole.

Nela Harmi, ettei imetys onnistu. Mutta eipä se kenestäkään huonompaa äitiä tee. Minulla on yksi ystävä, jolle syntyi nyt helmikuussa 4. lapsi ja tällä viimeisellä lapsella vasta näyttäis imetys onnistuvan. 3 isompaa lasta ovat olleet pullolla, koska maitoa ei yksinkertaisesti ole tullut... vaikka kaveri olisi kyllä halunnut imettää.

vaatteista Mie otan bodyn, housut (vaihtoehtoisesti potkarit), huppari, myssy, sukat, tumput ja ne kaikki taitaa olla kooltaan 56cm... Mitään sen pienempiä vaatteita meillä ei taida edes olla :ashamed: Mie nimittäin uskon, että tästä jässikästä on tulossa sellanen jättinorsu, että nuokin vaatteet menee varmaan vaan hetken päälle

Sairaalakassista olen hienon listan tehnyt, siis että mitä sinne pitäs laittaa..vaan...vielä on listan tasolla se homma :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Sherine:
Alennusmyynnit Mäkin kävin eilen Sellossa pyörähtämässä. Ostin vikat vauvakamat, jee! Lisäksi yritin etsiä vauvalle huppareita tai muita päällipaitoja, mut mistään ei löydy! Tai ainakaan mitään kivoja. Siis ihan normihinnallakin olisin voinut ostaa, mutta ei löytynyt. Mä en edes ollut kaupoilla kauaa ja silti olin ihan puhki sen jälkeen.

Mäkin olen yrittäny etsiä päällipaitoja, mut en löydä minäkään! Mä en huppareita mielellää ostais ku sit se huppu on aina tiellä, mut ei o oikein muitakaan tarjolla...

Onnea Susannalle pojasta :heart: !

Tridian Tuntun kuuloista... Mä eilen vähän tirautinkin sen takia ku en edes itse jaksa enää lähteä mihinkään. Mut eipä o kukaan tullu kotiinkaan moikkaamaan...

Chili25 Kyljellään on hieman helpompi olla jos laittaa tyynyn jalkojen väliin. Ihmeellistä kipua! Toivotaan et se kertoo siitä et jotain alkaa tapahtua... :) Ankkaillaan siihen asti yhdessä :LOL: . "Kaksi pientä ankkaa lähti leikkimään vuorten taakse kauas pois..." :D

Helise meidän rantsussa on vessa, mut en ole siihen joutunut turvautumaan. En kuitenkaan kovin kauan kestä auringossa ku iskee heikotus, ni eilen meni vajaa 2h ilman vessareissua :).

Tänään kahdelta vika lääkäri, sinne siis :).

Odotan & Emppu 36+2 :heart:

Täällä syntyi sunnuntaina terve poika viikoilla 37+1 kiireellisellä sektiolla =) Lähtö tulikin sitten äkkiä ja ambulanssi kyydillä tultiin sairaalaan runsaan verenvuodon takia...myös palokunta tuli paikalle ja medihelikin oli lähistöllä valmiudessa :whistle: No onneksi kaikki sujui hyvin ja poika oli kunnossa ja itsekkin olen ihan hyvin toipunut ja verta tarvittiin vain pari pussia...Syynä kiireelliseen sektioon oli se etinen istukka joka oli ilmeisesti osittain irronnut ja supistuksiakin jo oli...

Paljon onnea myös kaikille muille syntyneille :flower:

Lapset kävi eilen katsomassa uutta veljeään ja olivat aivan innoissaan. Nyt odottelevat että koska äiti tulee vauvan kanssa kotiin...perjantaina sitten varmaan koittaa ihana kotiinlähdön aika...

äiti -79- ja pikkumies

Tridian Täällä käydään kans näköjään hekillä ku meinas tippa tulla linssiin sun herkistymisestä :LOL: Hyvä että voimahalista oli siis hyötyä:D Mulla zombifiilis ku heräsin keskenunien puol kasi ja kauheella kiireellä 8.10 neuvolaan. Viekin on ihan pää sekasin, ei niinku herää ollenkaan.

Vauvan kotiutumisvaatteet on meillä 50cm mutta tänään just neuvola täti sano että taitaa tulla pieni vauva mutta kuiteskin pitkä. Niin mietin että mahtuuko sit joku 53cm tohon 50cm vaatteeseen?? Kun on siis sellanen haalari yhtenä ja potkuhousut ja boby yhtenä vaihtoehtona. Et pitäskö ottaa sit toinen vaate kerta 56cm??

Turvottaa nyt ihan perkuleesti!!! Istuin partsilla aamupalalla niin jalat turpos niin kauheesti että oli ihan vaikee kävellä:( Kohta juonut litran vettä ja sit vaan lisää vettä...

Ei tää saa lähettyä mihkään rannalle:( vaan istuu vaan sisällä.. tylsä minä!!

Chili ja neiti 39+0

Chili En oo synnyttänyt vielä :LOL:

Älkää huoliko kilojenne kanssa, se on niin että imettävänä sitä vararavintoa tarvitseekin, koska muuten elimistö käyttää sun omia rasvoja ja niihin on sitoutunut ympäristömyrkkyjä jotka sitten vapautuvat äidinmaitoon!

Huomenna olis kääntö, ainakin tuntuu et vaavi on edelleen perätilassa :ashamed:
Mä niin toivoin et se kääntyis itse! Tuttu sai maanantaina kans vaavin, tytön 3170g syntyi muutamaa päivää aikaisemmin.

Odottelen täällä pikkusiskoni kanssa että äiti hakee meidät niille ja illalla olis tupperware-kutsut tädillä, jos vaikka vauvalle sieltä jtn. Sunnuntaina mulla olis anoppilassa sitten babyshowerit :heart:

...niin jos käpy ei ota itteensä kääntämisestä ja rupea syntymään, hui!

Fiinukka ja käpy 36+5

äiti -79- Onnittelut täältäkin. Hienoa että kaikki meni lopulta hyvin. :flower:

Odotan Juu eipä täälläkään ole kukaan tullut kotiin moikkaamaan. Sisko käy aina välillä tuolta 50 km päästä ku on vapailla ja sitten soittelee tietty joka ikinen päivä.
Mä en yhtään tykkää ettei koko odotusaikaan kuulu mitään ja sitten ku ohimennen nähdään niin sanotaan et pitäis sitten heti ilmottaa ku vauva on syntyny et voi tulla vaik sairaalaan kattomaan... Plaah, sanon minä !

Fiinukka No katos perkule :LOL: Pistetään raskauden piikkiin tämäkin:D:D
Toivotaan että saavat Käpysen kääntymään ja ei sit ainakaan lähtis perätilassa syntyyn.

Pai Joo ei paljon oo täälläkään tiettyjä kavereita näkynyt. Vaikka niin lupaivat tulla moikkaileen ja kattoon vauvan huonetta yms. Vauvakutsuilla toinen oli ja puhu vaan itsestään. Ja sama tänkin kans että varas ittellensä sit ajan kahen viikon päähän vauvan syntymästä ku vois tulla kattoon. Mitä!! En todellakaan halua ihmistä kattoon vauvaa heti sit ku se on syntynyt ku ei mutenkaan oo käynyt :kieh:

Ja taas mä oon täällä:) Joo on mulla kyllä muutakin elämää ku tää palsta vaikka ei kyllä siltä ehkä vaikuta :LOL: :LOL:

Nyt syömään:)

Moikka pitkästä aikaa! Hirmuisesti onnea kaikille vauvautuneille!!!

Meillä eilen taas äippäpolikäynti takana, vauvan kokoa on nyt seurailtu, kun mun sokerit olleet seurannassa. Aika isolta, mutta tosi söpöltä :heart: näyttää. Näillä näkymin vika kokokontrolli vajaan kahden viikon päästä, ja sitten todennäköisesti käynnistellään n. 38+4 kohdilla. Yli lasketun ajan ei olisi tarkoitus päästää :) Jotenkin itsellä kova huoli, että meneekö toikin aika aikas pitkälle, kun toivoisin kovasti, että alakautta synnytys onnistuisi. Pitäisiköhän kokeilla ässiä, josko joku niistä tehoaisi ;)

Aurinkoista päivää, Tessu77 ja Vauva 36+6

amatin perheelle ONNEA pienokaisesta :heart:

liplatus Onnea koko perheelle tytöstä ja pojasta :heart:

susanna Onnittelut pojan pallerosta :heart:

äiti-79- Onnea myöskin prinssistä :heart:

Bambinalle tsempit käynnistykseen, toivottavasti olis jo tuottanut tulosta! Ärsyttävää varmaan jos laitetaan vielä kotia ilman vauvaa... :kieh:

millanen hui kauhistus mitä unia :whistle: mäkin näin viime yönä jotain ihmeellistä, mutta en aivan tarkalleen muista!

ihana lukea jo vauvan saaneiden vauva-arjesta :heart: Itekin odotan sitä jo innolla..

ikean reissusta selvitty hengissä :D kaikkea kivaa löytyi taas! Ostoksia purkaessa, huomasin että vaikka mitä olis vielä tarvinnu, että meillä taitaa olla hyvä syy lähteä taas pian tampereelle :LOL: mies kyllä meinas että piisaa hetkeksi, mutta mä haluan että koti on tiptop! Esikoisen huonetta täällä väsätään, maalailua ja listotusta sekä sisustusta... Ikeasta haettiinkin koulupöytä, hyllyjä ja muuta krääsää.. Kierrettiin myös marimekon, pentikin ja reiman tehtaanmyymälöissä ja joka paikasta jäi jotain käteen ;) Shoppailu on sitten kivaa!!!!! Minkäänlaisia suppareita ei näkyny koko matkan aikana, vaikka kilometrejäkin tuli n.500.. ikeassa kävelyä 4h+ muut kaupat! Ei tää täältä oo varmaan ihan heti tulossa :whistle: Huomenna neuvola!
Blaaaaah, viimeks oli niin turha käynti, joka kesti 10min :whistle:

Täällä on nyt vasta se pesänrakennusvietti tullut... :whistle: Mutta leipoa ei kiinnosta pätkän vertaa ja sitäkin pitäis, kun viikonloppuna on esikoisen 7vee synttärit! Vauva saiskin syntyä lauantaina illalla, niin tulis sama synttäripäivä kun esikoisella 0307 :D

Maamin ja Toivo-Justiina 38+5 :heart:

mulla on pahaolo ja koskee oikeelle nivusiin..karsea olo :x Mies tulee 2h päästä jotenkin sinne asti selvittävä lasten kaa.
Oon pakannut turvakaukaloon omat ja vauvan kotiintulovaatteet.Itselle liivit,lököhousut+paidan ja sukat
Vauvalle:50cm lyhythihainen body+56cm huppari+housut oloasu..pikkusukat,hattu ja tumput.Peitto on myös varulta jos sattuukin kylmä päivä =)
Ruokaa en jaksa pakkaseen tehdä,onhan sitä noutoruokaa haettavissa jos ja kun siltä näyttää :LOL:
Yöt on ihan kamalia,istun vaan valveilla ja huokailen :ashamed: Mikään asento ei käy yms..
Jos ottain ison vesilasin viereen ja hetken makoilisi..jos olo paranis..siis mitään synnytyskipuja yms ei ole,muuten vaan hirveen huono olo :ashamed:
hipsu

oletteko sairaalassa omilla vai sairaalan vaatteilla ja saako sieltä alushousuja mitä käyttää vai pitääkö olla omat???

Tämä kysymys nimittäin kävi eilen askarruttamaan mieltä..siis sieltähän saa kyllä niitä kolttuja, mutta lähinnä nuo alushousut mietityttää...

Nyt peseen kylppäriä...

Onnea äiti-79-! Huh, onneksi kaikki meni lopulta hyvin :)

Rae mä olen ainakin ollut aina sairaalan vaatteilla ja myös alushousuilla. Sairaalassa on sellaisia verkkoalushousuja, mitkä käy hyvin niitten sairaalan "vaippojen" kanssa. Mulla ne on ainakin ollut tarpeen, kun jälkivuoto on ollut tosi runsasta aina. Turhaan tehdä ylimääräistä pyykkiä käyttämällä omia vaatteita sairaalassa. Vauva myös on mennyt sairaalan vaatteilla sairaalassaolo ajan.

Yhteistyössä