Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Amatille onnittelut pikkukaverista! :)

Mua kans harmittaa, kun sanottiin että uida ei enää sais. Tykkään ihan hurjan paljon kesäisin uida järvessä, mutta eipä nyt auta. Jos vaikka olis nopea palautuminen synnytyksestä ja pääsis vaikka elokuussa edes kerran veteen... Kahlaamassa ollaan käyty paljon!

Mitäs muuta.. Lähden kohta äipän kanssa käymään Kotkassa, se tahtoo aleshoppailla vaatteita itelleen niin meen seuraneidiksi - mulla on rahaa kymppi, eiköhän pistetä ranttaliksi :D Kotkaan on meiltä noin tunti matkaa, se on sit myös se aika kun aikanaan synnyttämään mennään mikä pitää autossa istua kipujen kanssa. Innolla odotan, heh!

Menkkojen mukaa la ois nyt pe, ultran mukaa ens tiistaina.
Katsotaan, nyt on taas niin vaivaton olo ettei tosikaan. Tahtoisin niin tän syntyvän tällä viikolla.

Täällä muuten kans jalat turpoo helteellä vauhdilla! Mulla on yhdet iki-ihanat sandaalit joita käytän joka päivä, mutta nyt turvotusten kans ne ei mee jalkaa :( Mulla on sitte miehen isot sanuk-sandaalit, ainaki on mukavat jalassa..

Mukavaa päivää ja supistustuulia! :)
 
Amatille onnitteluja pojasta, toivotaan et pieni pääsee pian teholta äidin kainaloon!

Solnushka :hug: kyllä se muutto siitä suttaantuu, vaikka epätoivoiselta tuntuukin! Ihan varmaan saatte kaikki kamat muutettua ja pikkuhiljaa paikoilleen. Ja toisaalta, jos nyt joku laatikko jää purkamatta, ni onpa ensi kertaa varten sitten valmiina ja pakattuna (näin kävi meille) ;) että älä ressaa liikaa..

Heidik pese ihmeessä ne liivinsuojat, kankaat vaatii usein parikin pesua, jotta "aukeavat" ja imevät paremmin.

Turvotus
kai se on pikkuhiljaa uskottava, että sitä nestettä kertyy. Ei poikia odottaessa ollu, mut nyt on. Sormukset roikkuu kaulakorussa ja omat sandaletit vaihtu miehen "crocseihin". Umpikenkiä ei onneks tarvii just nyt.. Koko ajan jano ja tietty jatkuvasti saa juosta sit vessassakin. Nestettä menee varmaan reilu 3litraa, eikä hirveesti helpota. Tai no, ei nuo jalat ja sormet niin turvonneet oo, ku mitä tuntuu muutamalla teistä olevan, että sinällään on säästyny. Ärsyttävän tönkkö olo vaan ja jalkapohjia välillä vähän särkeekin.

Pojat ja koira pihalle, jos vaikka sit sais vähän siivottuakin..
Kepsukka ja masukki (37+4)
 
Solnushka, ymmärrän tosi hyvin tota sun muuttostressiä. Meidän muutosta on kohta vuosi, mutta kun alko hermo mennä siihen, että tavarat on laatikoissa, ni purin niitä sitten ihan mihin sattuu, ja meillä on edelleen toi ylimääräinen makuuhuone lähinnä varastona. Tosiaan alkaa stressata sekin, että pitäis saada toi huone selvitettyä ennen lapsen syntymää. Nyt sitten tuli tähän loppuun vielä nämä helteet, niin mä vaan seison keskellä tota huonetta ja mietin, että onpa kuuma :) Mut joka tapauksessa kyllähän ne tavarat lopulta paikkansa löytää, joten yritä säkin lohduttautua sillä.


Heidik, samaa mieltä kuin Kepsukka niistä liivinsuojista. Ja vielä jos oot herkkäihoinen, ni varmaan kannattaa senkin takia pestä, että poistuu sitten pintakäsittelyaineet.

Saga 39+3
 
onnea jo jakautuneille :flower: :hug: :heart:

täällä poksutaan,36+0 tänään.enää kk jälellä.silleen ihan kamalaa kun toiset on saanu jo nyyttinsä ja mulla vielä kk aikaa ootettavana.argh.voi kun tulis lähtö ennen sitä,vaikka 38 viikolla.Tosin mun esikoinen synty just tasan 38 viikolla ja se joutu siihen sinivalo hoitoon....sairaalassa muistelenkin olleeni jotain reilu viikon silloin..ettei olis ollu jopa 9-11pv.

hyvät tiistai päivät kaikille B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
onnea jo jakautuneille :flower: :hug: :heart:

täällä poksutaan,36+0 tänään.enää kk jälellä.silleen ihan kamalaa kun toiset on saanu jo nyyttinsä ja mulla vielä kk aikaa ootettavana.argh.voi kun tulis lähtö ennen sitä,vaikka 38 viikolla.Tosin mun esikoinen synty just tasan 38 viikolla ja se joutu siihen sinivalo hoitoon....sairaalassa muistelenkin olleeni jotain reilu viikon silloin..ettei olis ollu jopa 9-11pv.

hyvät tiistai päivät kaikille B)
meillä esikoiinen syntyi 41+3 ja joutui kans sinivalohoitoon. Oltiin sit ke-ma sairaalassa, kun muutoin ois päästy la jo pois. Mut lapsen parhaaksihan se on ja onneksi toi keltasuus rupes häipyyn kohtuu nopeaa...

Mut nyt aamupalalle. Meni vähä myöhään toi nukkumaan meno, ku piti ruveta vielä tekeen erinäisiä selvityksiä liittoon, kun mun mielestä ovat maksaneet mun sovitellun päivärahan päin p:ttä ja sit verottajaki halus vielä selvityksiä muusta jutusta ja haluan ne pois mielestä ennenkuin lähtö tulee... Verottajalla vaan kivasti laittaneet - määräpäivä selvityksen antamiselle 30.7 ja ite virkailija on paikalla vasta 26.7 - että kyseleppä sitte virkailijalta neuvoja ku lähti tieten lomalle ite - voi että potuttaa...
 
Amati Paljon onnea vavasta koko perheelle! :flower:

(.)Aamulla en taas meinannu päästä sängystä ylös ku alaosastoon sattu. Sit meni hetki niinnyt sattuu oikeelle alamahaan ihan sairaasti. Aivastaminen teki ihan helvetin kipeetä:( Soitin sit taysiin synnytys päivytykseen niin sano vaan että on ihan normaalia, ota kaks panadolia ja mee huilaan:( Et jos ei helpota niin sit tuu käymään! Kiva ku oon ihan paniikissa että mikä nyt on ja kohtelu jotenkin välinpitämätöntä. Mut kai sie on sit niin ruuhkaa...

Tää laittaa nyt sohvalle sit pitkäkseen ja toivoo että kipu menee ohi:(

Kipee Chili ja hiljainen neiti 38+6 :heart:
 
En enää muista ketä oon onnitellut ja ketä en :LOL:
Neuvolassa kävin ja ei mitään uutta..2viikon päästä taas :ashamed: Jospa ei tarvitsisi enää käydä silloin :ashamed: En usko vielä 3viikkoon synnyttäväni,aiemmatkin syntyneet lasketun ajan paikkeilla.
Uimisesta,minä aion käydä kyllä hallissa uimassa loppuun asti..järveen ei huvita mennä =)
Viimeksikkin kävin vko 39 vielä uimassa hallissa.
hipsu 36+2
 
Huomenta kaikille ja hirveästi onnea dana, NeLa, Amati, Zeenah ja Laura :flower: Toivottavasti en unohtanut ketään. Meillä on ollut nettipimento, mutta vihdoin taas pääsin lukemaan, mitä täällä tapahtuu. Ja olihan lukemista! Aloitin urakan sivulta 38 ja pari päivää tässä meni :)

Vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin. Myyryläinen vaikuttaa hyvin tyytyväiselle, kun vaan on maha täynnä ja saa nukkua. Nyt on jonkun verran ollut ruokailun jälkeen ollu vatsanväänteitä, mutta ei onneksi mitään pitkiä itkuja ole aiheuttaneet. Olen juonut kamomillateetä ja eilen ostin itselleni gefiluskapseleita, josko ne pikkuisenkin mahaa vähän helpottaisi. Maitoa tulee hyvin ja välillä ihan hävettää, kun vauvalla tippuu maitoa silmäripsistäkin jos se ei tarpeeksi nopeasti saa tissiä suuhun :).

Maidon nousu aiheutti täällä melkoiset pamela tykit, mutta onneksi pahin turvotus helpotti parissa päivässä. Haudoin rintojani ihan uskolla kaalinlehdillä ja suosittelen sitä oikeasti!! Keräkaali jääkaappiin ja sitten sinne lehteen tehdään pieniä viiltoja sisäpuolelle ja eikun rintsikoihin. Helpottaa turvotusta ja pakotusta. Ja se pahin turvotus tosiaan laskee, että ihan heti ei kannata vaipua epätoivoon imetysliivien koon takia.

Synnäriltä myös neuvoivat, että kannattaa sormin vähän tyhjentää rintaa ennen imetystä, niin vauva saa paremman imuotteen eikä mene rinnanpäät rikki niin helposti. Auttaa myös siinä, ettei vauvan tarvi niin voimakkaasti alkuun imeä, kun on itse jo heruttanut maidon tulemaan. Osastolta kannattaa pyytää villarasvaa, joka suojaa nännejä imetyksen alussa. Ja jos menee rikki, niin sitten bepanthenia.

Bepanthen on myös havaittu tosi hyväksi tuohon episiotomia haavaan, joka mulla kipeytyi ihan huolella viikonloppuna. Sitä olen sitten hölvännyt joka vessareissulla ja parissa päivässä helpotti kipu. Nyt jos vaikka jo pääsisi kohta vaunulenkille...tähän mennessä ei ole alapää antanut periksi mitään pidempiä kävelyjä, saati istumista.

Sitten annan sellaisen vinkin teille, joilla vielä vauva masussa on ja päivät on tylsiä, niin tehkää ruokaa pakkaseen! Kun maito nousi rintoihin, niin nälän määrällä ei ollut mitään rajaa ja jos olisi kaiken sen ihmettelyn keskellä pitänyt alkaa kokata, niin meillä olisi kilpaa itkeneet äiti ja lapsi. Meillä tuli mu äiti katsomaan pienokaista mukanaan kassillinen ruokaa ja en ole ikinä ollut kiitollisempi sille, kuin silloin!

Jotain muutakin piti vielä kirjoittaa, mutta nyt kuuluu tuolta sängystä heräämisen ääniä, niin lähden viemään vauvelin aamupesulle ja sitten lähdetään ostamaan äitille imetyspaitoja.

Oikein mukavaa päivää kaikille!!
 
amati Onnittelut täältäkin :heart: Ja tsempit pikkuselle ! :heart:

jendde Juu se kuvaton on meidän Fb-ryhmä.

Täällä on käyty neuvolassa ja ei voi muuta sanoo ku et olihan turha käynti ku ei ollu oma terkkari. Prkl. :headwall: Paineet mittas, pissan katto ja painon. Ja kehotti et pitää ottaa rauhassa ettei paineet nouse. Helvata, mitä muuta tässä on tehty ku otettu rauhassa ? Ei edes kuunnellut sydänääniä, vaikka sanoin et on ollu hiljasempaa liikkeissä.

Ärsyttää nyt niin kovin et palailenpa asiaan myöhemmin.
 
Marta Kiva lukea vauvakuulumisia :). Kiva kuulla että arki on lähteny hyvin rullaamaan :). Mä manaan sitä kun meillä ei ole pakastinta tällähetkellä :(. Mulla olis hirveä leipomis/ruoanlaittovimma, ja nythän ois tosiaan hyvä tehdä pakkaseen. Noh, saa mies sit kokata ni voin jokavälissä huudella et oisko kannattanu hakea se pakastin :LOL: , eivais...

Täällä on upea ilma! Istun pihalla läppärin kanssa ja odottelen et pesukone olis pessy ja sais pyykit kuivamaan. Sit vois leiriytyä rantsuun esittelemään rantapalloaan :LOL: . Ja meinasin kyllä uidakin... :)

Aurinkoa kaikille B) !
 
Paljon ONNEA poksahtaneille!! :heart: :heart:
ite oon menossa tänään synnytystapa ultraan iltapäivällä..nyt vaan peukut pystyyn että saan luvan kokeilla alatiesynnytystä =)
ilmoittelen miten kävi....vähän jännittää!

ephs & pikku kakkonen 36+2 taisin jo innokkaana laittaa viime viikolla et rv 36...;) toiveajattelua silloin taisi olla
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart:

On se kumma juttu, kun melkein koko raskauden ajan saa pelätä, että vauva syntyy ennen aikojaan, niin nyt kun olis jo aika toivottavaa tuo syntyminen, niin MITÄÄN ei tapahdu. :headwall: Supistuksia tulee kyllä, mutta tehot puuttuu.

Käynnistyksestä mä alan jo toivomaan, et pääsisin kännistykseen. Tänään on päätä särkenyt ja täytyy huomenna neuvolassa valittaa oikein urakalla. Jospa saisin lähetteen äpolille. Kaksi edellistä on käynnistetty, joten passais mulle tälläkin kertaa. La on jo torstaina. Epätoivo alkaa jo iskeä :ashamed:

omenaruusu 39+5
 
Heipsan,

onnea kaikille jo "työnsä" tehneille.. :flower: . Täällä möllötellään ja mietitään eilistä neuvolaa. Juhannuksena tuli syötyä ehkä kymmenen ihmisen edestä ja paino oli pudonnu viime kerrasta kilon.. :LOL: . Paineetkin mitkä ollu yläkantissa, oli eilisessä mittauksessa alimmat koko raskausaikana..Tätiä jo huoletti, että ei varmasti koske mihinkään, eikä tunnu mitenkään oudolta. Ei tunnu oudolta ei! Ja sit kun vielä sydänääniä kuunnellessa kysy etteihän tuu paha olo selällä maatessa, sanoin, että ei tuu kun nukunkin vielä selällään, niin siinä oli silleneuvolan sijaistätille ihmettelemistä.. :LOL:

Mutta asiaakin oli, että onkos täällä mahdollisesti muita, jotka tietävät jo ettei tuo imetys tule onnistumaan? Viime äitiyspolin lääkärikäynnillä sain itse sen kuulla, (toki siitä oli jo vihjattukin ja osasin sitä kait jo aavistellakin) mutta meillä on siis synnytyksen jälkeen turvan edessä kupillinen lääkkeitä, jotta estetään maidonnousu. Että näin..
Heliseltä vielä, että oletkos kenties jostain Kouvolan suunnalta? Ajattelin, kun meilläkin noin tunnin matka Kotkaan synnyttämään..

Riikkis84 & maha-asukki 36+4
 
Miten voi olla näin ihana ilma? :) Oli pakko tulla tuolta partsilta vähäksi aikaan viilentymään sisälle. Uitin itseni aurinkovoiteessa ja söin mansikoita ja luin 9 Kuukautta -lehteä auringossa.

Neuvolakuulumisia aamulta.

Rv 38+2 (37+2)
Paino +200 g/vko (+800g/vko)
Rr 139/99 (135/97)
Pissa - - (- -)
Hb - (140)
Sf 31c m (32 cm)
Vauvan syke 135 (140)
Liikkeet ++ (++)
Tarjonta Rt (Rt)

Eli ei mitään uutta auringon alla - äiti ja vauva voivat molemmat mainiosti. :) Sf-mitta laski jo toista viikkoa peräkkäin, mikä johtuu kuulemma siitä, että vauva on laskeutunut jo hyvin alas. Ei tullut yllärinä, niin kovia "puukon iskuja" on taas ollut pitkin viikkoa. Oon aika varma, ettei vauva ala syntymään vielä moneen viikkoon, mutta eipä tässä ole mitään kiirettä valmiissa maailmassa. :) Ajattelin kuluttaa tämän viikon auringossa ja shoppaillen. Vauva saa tulla sitten kun parhaaksi näkee (mieluusti tietenkin nyt keskiviikkona kun on sovittuna ne synnytystreffitkin Jorviin :D ).

Kiva kuulla, että Martan vauva-arki on lähtenyt käyntiin mukavasti. :) Hyvä vinkki tuo pakastimeen ruuan teko. Miksi, voi miksi mä oon niin laiska, etten saa aikaiseksi?

Pai Onpa tosi outoa, ettei neuvolassa edes kuunneltu vauvan sydänääniä! :( Kyllä se on ainakin meidän neuvolassa tehty joka käynnillä rv 12 jälkeen.

ephs Toivotaan hyviä uutisia synnytystapaultrasta! Tule sitten kertomaan, mikä oli tuomio.

Solnushkalle tsemppiä muuttostressin kanssa ja Chillille kipujen selättämiseen!

Kauhee harjoitussupistus iski päälle, joten palaan tuonne parvekkeelle vaaka-asentoon. Mukavaa päivää kaikille!

Olivia & Vauveli 38+2
 
Kiitos siskot myötäelämisestä. Riidat on nyt toistaiseksi unohdettu, kun aamuviideltä heräsin sellaiseen polttavaan tunteeseen kyljissä ja selässä. En tiedä, olivatko supistuksia vai mitä, mutta siinä jatkuivat pari tuntia. Mies hieroi ja oli tosi avulias ja kysyi, että miten voisi auttaa. Saatiinpahan siinä aamutuimaan keräiltyä vähän sairaalakassin tavaroita. Polttelu loppui, kuten arvelinkin, eikä sairaalaan tullut vielä lähtöä. Istuin suihkussa varmaan puoli tuntia ja se auttoi tosi paljon. Luin eilen vanhasta Bebes-lehdestä vesisynnytyksestä. Sama artikkeli näyttää löytyvän netistä:
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=33
Itkin kuin vesiputous kun luin ton artikkelin :) eikä siinä mitään ihmeellisen liikuttavaa ollut, mutta toivon niin paljon, että voisin synnyttää veteen. Ja ne hormonit...

Mikäli nuo aamuöiset olivat jotain ennakoivia supistuksia, niin kuuma suihku helpotti kyllä ja vei kivun pois. Suosittelen lämpimästi muillekin lämpimällä vedellä lotraamista, jos polttelee. Ei tarvinnut miettiä kipulääkkeitä lainkaan.

Takaisin nukkumaan päästiin joskus puoli kahdeksan tienoilla ja sitten nukuttiinkin melkein kymmeneen. Herätessä olo oli jotenkin tosi tukala ja tuntui, että edelleen supisteli, mutta nyt ei tunnu tapahtuvan mitään muuta kuin että Möyrijä yrittää jostain navan kohdalta ulos :) eli täällä ei ainakaan liikkeet tunnu vähenevän, päinvastoin. Toivottavasti lapsukainen ei ole mennyt aivan sekaisin...

Istuttelin äsken yrttejä terassilla. Nyt pitäisi keksiä jotain syömistä.

Voimia ponnistuksiin ja muutenkin!

Solnushka & Möyrijä 39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkis84:
Mutta asiaakin oli, että onkos täällä mahdollisesti muita, jotka tietävät jo ettei tuo imetys tule onnistumaan? Viime äitiyspolin lääkärikäynnillä sain itse sen kuulla, (toki siitä oli jo vihjattukin ja osasin sitä kait jo aavistellakin) mutta meillä on siis synnytyksen jälkeen turvan edessä kupillinen lääkkeitä, jotta estetään maidonnousu. Että näin..
Saanko udella, että miksi näin?

 
Olivia81 Juu siis oli muutenkin hieman outo tää terkkari. Mähän sain viime viikolla neuvolasta pissapurkkeja ja tikkuja, et voin seurailla ettei tuu proteiinia pissaan. Sanoin sille et purkit on vähissä. Ja se ihan ihmeissään et heitänkö purkin joka kerta roskiin...? Mä siinä sitten suu auki katoin et joo heitän... Sitten se kysy et miks heitän... Taas mä ihan hämilläni. Noh, sitten se kysy et miks heitän roskiin joka kerta sen purkin mistä katotaan ne värikoodit (tarkotti siis tikkujen peltistä säilytyspurkkia).
Mitä se oikein aatteli ??? Et oon saanu 30 peltistä purkkia matkaan ja heitän sellasen aina roskiin ku oon tsekannu...
Et eipä ollu mikään välkky terkkari tälläkertaa. Onneks oma on ens viikolla paikalla.
 
Synnytyskertomusta täältä vauvantuoksuisen arjen keskeltä... :heart:

Homma varmaan alkoi näyttää ensimerkkejä 23.6 kun oli ihan jumalaton päänsärky ja huimasi ja vatsa tyhjentyi oikein urakalla koko päivän. Sama jatkuis sitten yölläkin ja aamulla vatsa edelleen kipeä ja sekaisin, kunnes sitten tajusin, että synnytys tässä taitaa olla edessä... Elikkäs varsinaisesti syynnytys katsotaan alkaneeksi silloin 24.6 aamulla, kun 6 jälkeen alkoi supistella. Ensin tuli noin 5 min välein ja myöhemmin 3-4 min välein kotosalla ollessa. olin kotona suppareiden kanssa 10 asti. 10.30 saavuttiin Oysiin ja olin 4,5 cm auki. Päästiin suoraan saliin, jossa olin vielä 3 tuntia ilman kivunlievitystä ja kokeilin ammetta (joka muuten ei toiminut mulla YHTÄÄN...pahensi supistuksia vain) kunnes joskus 14-15 aikoihin otin epiduraalin ja taivas aukesi!! :LOL: Sinä sitten lepäilin jonkin aikaa...reilun tunnin tai kaksikin ainakin ennen kuin alkoi ponnistuttamaan. Ponnisteltiin ensin vartti kylkiasennossa harjoitusmielessä..siis ei varsinaista ponnistusta vielä ja sitten vähän yli klo 17 alettiin tosissaan hommiin ja 16 min ponnistamisen jälkeen klo 17.21 maailman ihanin tyttövauva tuli maailmaan!!! :heart:

Synnytys oli helppo..ja jäi tosi hyvä mieli kokemuksesta. Ponnistusvaihe etenkin oli paljon helpompi kuin olisi luullut..sai itse tehdä jotain asian eteen niin tuntui helpommalta. Paikat pysyi myös ihan hyvässä kunnossa..muutamalla pikkutikillä mennään. Istuminen on jo nytihan siedettävää. Sairaalassa jouduttiin oleen eiliseen asti kun pienen bilirubiini arvot oli koholla. Nyt ollaan tosiaan kotona, mutta arvoja täytyy silleen vielä seurata, että täytyy syöttää tosi tiuhaan, jotta bilirubiini poistuis elimistöstä pissan ja kakan kautta. Vaavi syö onneksi tosi hyvin ja muutenkin imetys lähtenyt ihan ok käyntiin. Väsy on mammalla kova, kun täytyy vähintään 3 tunnin välein herättää tyttö syömään, mutta kaikkea aikansa!!

Muuten ollaan miehen kanssa ihan hurmiossa tytön kanssa. Äitin ja isin pikku rinsessa on kyllä valloittanut meidän sydämet!! :heart:

Tässäpä tämmönen tiivistetty versio kiireessä ennen kuin tyttö taas herää! Lisää myöhemmin...

Tsemppiä kaikille kovasti! Kyllä se pikkunen kaikille sieltä vielä tulee syliin! =) :heart:

(sori jos kirjoitusvirheitä...tosi nopsaa kirjoittelin)
 
Tosi kiva ku jo synnyttäneet tulevat kertomaan kokemuksiaan.
Osaltaan varmasti lievittää sitä jännitystä mikä ainakin mulla on ton synnytyksen suhteen.
Muutenkin tuntuu et se PAHIN paniikki asiaa kohtaan alkaa väistymään, ilmeisesti luonto alkaa tekemään tehtävänsä ja synnyttäminen tuntuu välillä jopa ihan luontevalta jutulta.
No katotaan vaan sitten tosihetkellä... Varmaan iskee paniikki enkä halua lähteä mihinkään sairaalaan. :LOL:
 

Yhteistyössä